Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » Kampány, pártfinanszírozás...

   
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Kampány, pártfinanszírozás...
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. július 02. 14:10 | Sorszám: 4
Szerintem szarva közt a tőgyét. Nem ez a kérdés.
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. július 02. 13:36 | Sorszám: 3
Félinformált vagy.
Pesty készített filmet Gyurcsányról... Láttad?
pajtika
  Válasz | 2006. július 02. 00:52 | Sorszám: 2
Úgy látszik ki kellett már valamit találni, hogy a Fidesz is sáros legyen valamiben. Nem nézhetik tétlenül, hogy Fletó megbukik.
eszbej
  Válasz | 2006. július 02. 00:35 | Sorszám: 1
Na de gyerekek!

Bródy János zeneszerző = SZDSZ alapító tag, papa Bródy András egykori "reformközgazdász", korábban a Hungária Nyomda Rt. tulajdonosa/vezetője
Czeizel Endre genetikus = elítélt gyerekiajánló, Fodor Gábor politikus apósa
ef Zámbó Öcsi zenész = + szentendrei festőféle,
Geszti Péter szövegíró = Arc Kft. SZDSZ kampányember
Jaksity György, a Concorde Értékpapír Rt. igazgatója = mintha az IN-Kal Security izraeli-magyar biztonsági cég elholt vezetője (vöröscsillagos rendőr) majd a jelen vezetője is ezt a vezetéknevet viseknné (+ a régibb Kék Fény alkalmatlan riporternője is)
Pesty László újságíró = Fekete Doboz üzleties fele
Sztevanovity Zorán előadóművész = egyike azon kevés rockzenésznek, ki MSZMP tag volt és ma is talán MSZPs
Gerendai Károly, a klub vezetőségi tagja = a Sziget főszervezője, milliomos, Demszky lekötelezettje
Majtényi László volt adatvédelmi biztos,az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet igazgatója = Demszkyvel egykor "maoista" Báron György, Dallos, Pór György stb, köréből.
Somlói = nem a galuska!

Mit akarnak ezek itt klubozni? Megint egy politikaellenes akció mert csak a normális magyar politikai élet és az erős állam tudná a globalista, szupranacionalista, nemzetállam-ellenes nyomulástól megóvni a nemzetünket.
Be ne vegyétek!!!!!

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. június 30. 12:46 | Sorszám: 0

"Találtunk egy nullát!"
Milliárdokat költöttek a pártok a választási kampányra
Népszabadság • Nyusztay Máté • 2006. június 30.

Háromszáznyolcvanhatmillió forintot költhet kampányra egy párt. Egymilliárdot költött az MSZP és a Fidesz is - csak az összköltség felét kitevő médiakampányra. Szorozzuk be kettővel, és kapunk egy plusznullát. Induljunk hát el a 0-dik kilométerkőtől.

"Szeretjük Magyarországot, és nem szeretjük azt, hogy a politikai elit hazugságra kényszeríti saját magát." A Szeretem Magyarországot Klub, valamint a Majtényi László volt adatvédelmi biztos nevével fémjelzett Eötvös Károly Közpolitikai Intézet tegnap a budapesti Clark Ádám téren, a nullás kilométerkőnél állt elő egy nem meglepő, ám bizonyítható állítással: a pártok jelentősen túllépték törvényes kampánykeretüket.

A klub tagjai (köztük Bródy János zeneszerző, Czeizel Endre genetikus, ef Zámbó Öcsi zenész, Geszti Péter szövegíró, Jaksity György, a Concorde Értékpapír Rt. igazgatója, Pesty László újságíró és Sztevanovity Zorán előadóművész) nem azt kifogásolják, hogy a pártok túl sokat költenek - csak azt, hogy az egyébként abszurd pártfinanszírozási szabályok megszegésével teszik ezt.

- A törvény nevetséges összeget, jelöltenként egymillió, tehát pártonként 386 millió, összesen pedig 1,5 milliárd forintot enged kampányra költeni. Vagyis találtunk egy nullát - mondta Gerendai Károly, a klub vezetőségi tagja. - Mivel a törvény azt is kimondja, túlköltés esetén a különbözet dupláját kell visszafizetni, a pártok még tartoznak is a költségvetésnek.

A klub január elsejétől április 30-ig vizsgálta a pártok médiaköltéseit. A listaárakat a sajtóorgánumokra jellemző piaci kedvezmény átlagával korrigálták. E szerint a pártok a listaár felét - az MSZP nettó 1 milliárd 58 millió, a Fidesz 912,5 millió, az SZDSZ 360 millió, az MDF pedig 304 millió forintot - költötték reklámra. Nettó áron a Fidesz költötte a legtöbbet köztéri hirdetésekre: a 912 millió 75 százalékát. Az írott sajtó az MSZP, illetve az MDF számára volt a legkedveltebb eszköz (40 százalék), míg az internetes hirdetések az SZDSZ-nél képviselték a legnagyobb arányt (13 százalék).

A teljes költségük legalább a médiaköltések duplája, vagyis a két nagy pártnál két-kétmilliárd lehet - állította Somlói Zsolt, a MindShare médiaügynökség igazgatója. Bár a reklámok gyártásáról, a szórólapok nyomtatásáról, a rendezvények megszervezéséről nincs megbízható adat, Somlói húszéves szakmai tapasztalatára hivatkozva állítja: még a kétszeres szorzó is optimista becslés. "Egy mobilszolgáltató imázsváltása hétmilliárdot kóstált - miért gondolja bárki, hogy egy jóval fontosabb kampány kihozható ennek a töredékéből?" - nyilatkozta Somlói. Az Eötvös Intézet számításai szerint ennél is több, négy-négymilliárd lehet a két nagy párt teljes kampányköltsége (ami még mindig kevesebb a parlamenti forrásaink által taksált összegnél - a szerk.).

A klub új törvényt sürget, amely "megakadályozza a politikai elit felvásárlását". Majtényi lapunknak a pártok ellenőrzésére jogosult - ám gyakorlatilag csak az elé tolt számlákból dolgozó - Állami Számvevőszéket is bírálta, egyúttal elismerve annak szükségességét is, hogy bővítsék az ÁSZ jogosítványait. Az Eötvös Intézet azt javasolja, utólagos állami elszámolással és büntetésekkel ösztönözzék a pártokat a valós információszolgáltatásra; továbbá kényszerítenék őket, hogy bevételeik jelentős részét kis összegű egyéni adományokból gyűjtsék. Minthogy a párttörvény módosítása kétharmados többséget - ellenzéki jóváhagyást - igényel, nem sok jót remélnek a klubban. Ott sem. Ennek ellentmond, hogy szerdán az Országgyűlésben a parlamenti pártok között egyetértés mutatkozott a rendszer megváltoztatásának szükségességében.

Időzóna: CET  

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola