Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » A SZ TERV máig ható sikerei (7. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: A SZ TERV máig ható sikerei
iszalag
  Válasz | 2003. november 03. 08:58 | Sorszám: 29
mégegyszer, hátha nem HALLOD meg, alias:
1.
"Inkább magyarázd el, mi célja a SzT tervnek, ha már itt tartunk, hátha így közelebb jutunk." kérded...

2.
válasz:
"A Széchenyi Terv nem ajándékot juttatott az önkormányzatoknak - így Pápa sem azt kapott a döntésünk eredményeként -, hanem a lényege az volt, hogy ha adunk egyforintnyi állami támogatást, akkor legalább annyi önerőt is megmozgassunk - mondta Orbán Viktor a pápai Várkertfürdő termál- és szolgáltató részlegének pénteki avatásán."

iszalag
  Válasz | 2003. november 03. 08:54 | Sorszám: 28
Széchenyi Terv-pályázattal épült a pápai Várkertfürdő
2003-10-31 19:32

A Széchenyi Terv nem ajándékot juttatott az önkormányzatoknak - így Pápa sem azt kapott a döntésünk eredményeként -, hanem a lényege az volt, hogy ha adunk egyforintnyi állami támogatást, akkor legalább annyi önerőt is megmozgassunk - mondta Orbán Viktor a pápai Várkertfürdő termál- és szolgáltató részlegének pénteki avatásán.


A 60-as évek elején született az elképzelés Pápán, mely szerint a város földjében talált termálvízre alapozva fürdőt kellene építeni. Több sikertelen kísérlet után a 90-es években újra előkerült az ötlet, ami a Széchenyi Terv segítségével 2003-ban végre megvalósulhatott.
A 2 milliárd forintos fürdőberuházáshoz a Széchenyi Terv 782 millió forinttal járult hozzá, így készülhetett el Pápa minden igényt kielégítő fürdőkomplexuma, amely uszoda, strand, élmény- és termálfürdő, wellness és fitness centrum egyben.

Orbán Viktor, a Fidesz elnöke avatóbeszédében rámutatott: "Pápa 782 millió forint vissza nem térítendő támogatást kapott, s kétmilliárd forintos beruházás valósult meg" - mondta a volt miniszterelnök.
Beszédében kitért arra is, hogy a pápai beruházással 75 új munkahely is létesült.
Orbán Viktor beszédében elmondta, hogy jelenleg sajnos újból azokat az időket éljük, amikor a kormányzat pénzhiányra hivatkozva beszéli le a nagy terveik megvalósításáról az embereket. Ezzel kapcsolatban a Szövetség elnöke felidézte azt az adomát, mely szerint a paphoz egy reggel azzal állít be a boltossegéd, hogy "Atyám! Ma reggel kinyitottam a boltot és képzeld azt tapasztaltam, hogy 200 pengő hiányzik. Most mit csináljak?" Mire a pap csak annyit mondott "Tedd vissza fiam!"

Orbán Viktor leszögezte: "Azt gondolom, hogy ha fontos célokról van szó, ha jó terveink vannak, akkor nem lehet arra hivatkozni Magyarországon még most sem, hogy nincs elegendő forrás."
"Én azt tanácsolom önöknek, hogy továbbra se adják föl azt a fajta lelki készségüket, azt a fajta beállítódottságukat, amellyel képesek voltak Pápa városát olyan beruházásokkal gyarapítani, mint amilyen a mögöttünk lévő fürdő is." - zárta beszédét a Szövetség elnöke.
Az avatóbeszédek elhangzása után a történelmi egyházak képviselői megáldották az új komplexumot, majd Orbán Viktor Kovács Zoltán pápai polgármester, országgyűlési képviselő és Glattfelder Béla országgyűlési képviselő társaságában nyitotta meg ünnepélyesen a fürdőt a látogatók előtt.

***

A termálfürdő avatását megelőző sajtótájékoztatón Kovács Zoltán, Pápa polgármestere emlékeztetett arra, hogy a fürdőkomplexum uszodáját és strandfürdőjét idén augusztusban már átadták rendeltetésének.
A polgármester közölte: a most felavatott termálfürdő, szauna, étterem és más szolgáltató egységek költsége mintegy 600 millió forintot tesz ki, a teljes beruházási összegen belül.
Kovács Zoltán tájékoztatott arról is, hogy a Széchenyi Terv pályázatán nyert összeghez a város hétszázmillió forintot tett hozzá. A Várkertfürdő üzemeltetésére alakult Termálvíz-hasznosító Rt. ötszázmilliós hitelt vett fel, a Veszprém Megyei Területfejlesztési Tanács pedig 18 millió forinttal támogatta a beruházást.

A mostanra teljesen elkészült Várkertfürdő 4 hektáros területen épült fel, s a 25 méter hosszú feszített víztükrű uszoda mellett három strandi medence és élményfürdő is található. A vízfelülete 2200 négyzetméternyi.

Az uszoda és a pénteken avatott termálfürdő medencéit a 42 fokos termálforrás vizével töltik fel.
A polgármester végül elmondta, hogy a fürdő közelében lévő 30 hektáros területre négycsillagos termálszállót terveznek, amely beruházásról már több befektetővel is tárgyalnak.

A pápai program végén a volt miniszterelnök ellátogatott Sztárai Mihály és Huszár Gál pápai református prédikátorok emlékművéhez, melyet megkoszorúzott a reformáció napja alkalmából.

orbanviktor.hu - fidesz.hu

alias3t
  Válasz | 2003. november 03. 08:33 | Sorszám: 27
Miért tévednék, vigyori?
Nem állítottam, hogy nem nyertek, vagy Te így emlékszel? Inkább magyarázd el, mi célja a SzT tervnek, ha már itt tartunk, hátha így közelebb jutunk.
iszalag
  Válasz | 2003. november 02. 23:56 | Sorszám: 26
tévecc
a nyertesek felsorolásáról van szó, nem célokról

A Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztossága Széchenyi Terv Információs- és Gazdaságfejlesztési Programja keretében meghirdetett "Az információs társadalom megvalósításában közreműködő közművelődésikönyvtárak támogatása" című,
SZT-IS-2 kódszámú pályázat nyertesei
(6 o9ldalon !!) http://www.ihm.gov.hu/tarsadalom/palyazatok/ikb/konyvtarnyertes.pdf

alias3t
  Válasz | 2003. november 02. 20:24 | Sorszám: 25
Elég lett vón' egyszer is.
Ha a jelentés érdemi megállapításaival foglalkozna a cikk, esetleg elmondta volna, melyik megállapítás volt téves és miért, talán még értelme is lett volna.
alias3t
  Válasz | 2003. november 02. 20:19 | Sorszám: 24
Klassz, hogy így felsorolod, mire lehet pénzt költeni, ha az ember rendesen nekiáll, de idáig azt hallottam, hogy a SzT lendítette volna át a gazdaságot az átmeneti dekonjunktúrán. Most a Szt ezek szerint vagy nem gazdaságélénkítő program volt, vagy az volt, de akkor szívesen olvasnám annak az indoklását, hogy az itt emlegetett célok milyen módon segítik a gazdaság élénkülését (nem vitatva persze azt hogy a könyvtárak és a kúria felújítása jó és nemes célt szolgáltak.)
Hm?
alias3t
  Válasz | 2003. november 02. 20:13 | Sorszám: 23
De, kommunikálta, túlzottan is.
terra
  Válasz | 2003. november 01. 22:04 | Sorszám: 22
Igen, szerintem is. A baj csak az, hogy ezt még nagyon sokan nem látják ebben az országban.
JEFFREY
  Válasz | 2003. november 01. 21:58 | Sorszám: 21
Mert nem vevő a ballib média, mert akkor kenyéradó gazdáik elzavarják öket.A másik ami nagyon érdekes az, hogy első támadás a MFB volt, ismerjük Keller Urat.Természetesen ez a Bank volt ami összefogta a beruházásokat így az SZT-t is.Na már most mit hallok a napokban, hogy az EUROPA TERV beruházásainak fő lebonyolitója az MFB.Ezek a barmok elöszőr felszámolnak egy rendszert, s utána feltalálják a spanyolviaszkot és visszarendezik eredeti állapotába, ami elözöleg bevonták egy Büntető feljelentési űgyben.Szóval ez a szemétség, hogy itt nem a magyar gazdaságról volt szó, hanem hatalmi poziciók megszerzéséről minden áron, még a magyar gazdaság tönkretétele árán is, hogy legitimálják magukat.Az, hogy másfél év elszállt:na és!Hogy vissza nem hozhtó: na és!Mi vagyunk hatalmon:s ez a lényeg.A cél szentesíti az eszközt!!!!Szeríntetek is??????????
terra
  Válasz | 2003. november 01. 21:54 | Sorszám: 20
Akkor emlékeztetni kell a közvéleményt az igazságra. A választási vereség egyik oka az volt, hogy a Fidesz azt hitte, az eredmények magukért beszélnek és nem kommunikálta kellően azokat.
JEFFREY
  Válasz | 2003. november 01. 21:54 | Sorszám: 19
Mert nem vevő a ballib média, mert akkor kenyéradó gazdáik elzavarják öket.A másik ami nagyon érdekes az, hogy első támadás a MKB volt, ismerjük Keller Urat.Természetesen ez a Bank volt ami összefogta a beruházásokat így az SZT-t is.Na már most mit hallok a napokban, hogy az EUROPA TERV beruházásainak fő lebonyolitója az MKB.Ezek a barmok elöszőr felszámolnak egy rendszert, s utána feltalálják a spanyolviaszkot és visszarendezik eredeti állapotába, ami elözöleg bevonták egy Büntető feljelentési űgyben.Szóval ez a szemétség, hogy itt nem a magyar gazdaságról volt szó, hanem hatalmi poziciók megszerzéséről minden áron, még a magyar gazdaság tönkretétele árán is, hogy legitimálják magukat.Az, hogy másfél év elszállt:na és!Hogy vissza nem hozhtó: na és!Mi vagyunk hatalmon:s ez a lényeg.A cél szentesíti az eszközt!!!!Szeríntetek is??????????
iszalag
  Válasz | 2003. november 01. 21:41 | Sorszám: 18
elhallgatják, mint a Deák kúria esetében..
terra
  Válasz | 2003. november 01. 21:23 | Sorszám: 17
Miért nem tud ezekről az emberek többsége ? Miért hagyta szó nélkül a Fidesz a sajtóban és a vadlibás kék kampányfüzetben is közölt hazug állításokat, többek között azt, hogy a Széchenyi Terv pályázataiból mindössze négy érdekcsoport részesült ?
Ott van például a gyógyvizes fürdők fejlesztésének programja. Az emberek látják, hogy megújultak a régi fürdők és új fürdők, gyógycentrumok is létesültek, de nem tudatosult bennük, hogy a pénzügyi forrás nagyrészt a Széchenyi Terv keretében nyújtott támogatásokból származik.
Még most sem lenne késő a Sz.Terv valós eredményeiről valami összefoglaló jellegű tájékoztatást adni.
iszalag
  Válasz | 2003. november 01. 18:49 | Sorszám: 16
ez is a SzT sikereréről szól http://www.eszakalfoldi.hu/hirlevel_2002_02_2_szam.htm
iszalag
  Válasz | 2003. november 01. 18:43 | Sorszám: 15
Most erült elő,
a nemlétező Széchanyi terv nyertesei
sajnos az évszám nem deríthető ki, de valószínúleg 2001ben hirdették ki a nyerteseket..

A Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Kormánybiztossága Széchenyi Terv Információs- és Gazdaságfejlesztési Programja keretében meghirdetett "Az információs társadalom megvalósításában közreműködő közművelődésikönyvtárak támogatása" című, SZT-IS-2 kódszámú pályázat nyertesei (6 o9ldalon !!)
http://www.ihm.gov.hu/tarsadalom/palyazatok/ikb/konyvtarnyertes.pdf

Page 1
Page 2
MN_nagycsomagBudapestFővárosi Szabó Ervin Könyvtár XXIII/1. fiókkönyvtár2+ internetBugacKözségi Könyvtár1+ internetBükBüki Művelődési és Sportközpont, Könyvtár2CelldömölkKresznerics Ferenc Könyvtár2CsákvárNagyközségi Könyvtár1+ internetCsanádpalotaKözségi Könyvtár1+ internetCsepregPetőfi Sándor Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetCsongrádVárosi Könyvtár és Információs Központ2CsornaMartincsevics Károly Városi Könyvtár1CsorvásBartók Béla Közművelődési és Ifjúsági Könyvtár1+ internetCsömörKözségi Könyvtár2+ internetCsurgóVárosi Könyvtár1DabasHalász Boldizsár Városi Könyvtár1+ internetDemecserVárosi Könyvtár2+ internetDerecskeVárosi Művelődési Központ és Könyvtár2DévaványaLadányi Mihály Könyvtár1+ internetDevecserVárosi Könyvtár1DobozNagyközségi Könyvtár2DombóvárVárosi Könyvtár Dombóvár2+ internetDorogArany János Városi Könyvtár1DömsödNagyközségi Könyvtár2+ internetDunaföldvárDunaföldvár Városi Önkormányzat Képviselőtestület Városi Könyvtár1DunakesziKölcsey Ferenc Városi Könyvtár1EgyekTárkányi Béla Könyvtár1EmődJózsef Attila Városi Könyvtár1EnyingVas Gereben Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetÉrdCsuka Zoltán Városi Könyvtár2EsztergomBabits Mihály Városi Könyvtár2FehérgyarmatMóricz Zsigmond Városi Művelődési Ház és Könyvtár1FelsőzsolcaÁltalános Művelődési Központ Könyvtára1+ internetFertődFertőd Városi Könyvtár1+ internetFonyódEötvös Károly Városi Könyvtár1+ internetFótFóti Közművelődési Központ2+ internetFöldesKözségi Könyvtár1+ internetFüzesabonyVárosi Könyvtár2+ internetGárdonyVárosi Könyvtár2Göd (Alsógöd)Göd Városi Könyvtár1+ internetGödöllőJuhász Gyula Városi Könyvtár2Gyomaendrőd (Gyoma) Városi Könyvtár1+ internetGyőrGyőr Megyei Jogú Város Önkormányzata Városi Könyvtár Gyermekkönyvtá2+ internetGyömrőPolgármesteri Hivatal Városi Könyvtár2+ internetGyöngyösVachott Sándor Városi Könyvtár2+ internetHajdúböszörményVárosi Könyvtár1HajdúdorogMészáros Károly Városi Könyvtár1+ internetHajdúhadházFöldi János Városi Könyvtár2+ internetHajdúnánásMóricz Pál Városi Művelődési Központ és Könyvtár1HajdúsámsonMűvelődési Ház és Könyvtár2+ internetHajdúszoboszlóKovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár1+ internetHalásztelekÁltalános Művelődési Központ Könyvtára1HatvanAdy Endre Könyvtár Közösségi Ház és Innovációs Központ2HevesVárosi Könyvtár2HévízEgységes Művelődési Intézmény, Móricz Zsigmond Városi Könyvtára1+ internetHosszúpályiBem József Művelődési Ház és Községi Könyvtár2+ internetIbrányVárosi Közösségi Ház és Könyvtár1IsaszegIsaszeg Nagyközség Polgármesteri Hivatala Jókai Mór Nagyközségi Könyvt2IzsákSzily Kálmán Városi Könyvtár1+ internetJánoshalmaVárosi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjtemény1+ internetJászapátiVárosi Könyvtár és Művelődési Központ1+ internetPage 2
--------------------------------------------------------------------------------
Page 3
MN_nagycsomagJászberényVárosi Könyvtár és Információs Központ2JászladányNagyközségi Könyvtár1+ internetKadarkútKadarkút Nagyközségi Könyvtár1+ internetKálKáli Általános Művelődési Központ Könyvtára1+ internetKállósemjénNagyközségi és Iskolai Könyvtár1+ internetKalocsaVárosi Közművelődési Intézmény és Könyvtár, Nagy Lajos Könyvtár1+ internetKarcagVárosi Csokonai Könyvtár2KazincbarcikaEgressy Béni Művelődési Központ és Könyvtár2KecelVárosi Könyvtár és Művelődési Ház2+ internetKemecseNagyközségi és Iskolai Összevont Közművelődési Könyvtár1+ internetKenderesNagyközségi Könyvtár2+ internetKeszthelyFejér György Városi Könyvtár2KisbérVárosi Könyvtár és Közművelődési Intézmények2KiskőrösPetőfi Sándor Városi Könyvtár2KiskunfélegyházaPetőfi Sándor Városi Könyvtár2KiskunhalasKiskunhalasi Városi Könyvtár2KiskunmajsaVárosi Könyvtár1KisvárdaVárosi Könyvtár1KomáromJókai Mór Városi Könyvtár2KomlóJózsef Attila Városi Könyvtár2KondorosDérczy Ferenc Könyvtár és Közművelődési Intézmény2KőszegChernel Kálmán Városi Könyvtár2+ internetKunhegyesZsigmond Ferenc Városi Könyvtár1+ internetKunmadarasNagyközségi Könyvtár2+ internetLébényLébény Nagyközség Önkormányzat Községi Könyvtára1+ internetLengyeltótiVárosi Könyvtár1+ internetLentiVárosi Könyvtár2+ internetLepsényNagyközségi Könyvtár1+ internetLétavértesVárosi Könyvtár és Művelődési Ház1MaglódNagyközségi Önkormányzat Könyvtára2+ internetMakóJózsef Attila Városi Könyvtár1MándokÁltalános Művelődési Központ Mándok, Nagyközségi Könyvtár1+ internetMarcaliBerzsenyi Dániel Városi Könyvtár2MáriapócsMűvelődési Ház és Városi Könyvtár1+ internetMátészalkaKépes Géza Városi Könyvtár1MélykútMűvelődési Ház és Fenyő Miksa Könyvtár1+ internetMezőberényVárosi Könyvtár2MezőfalvaMóricz Zsigmond Nagyközségi Könyvtár és Művelődési Ház1+ internetMezőhegyesJózsef Attila Általános Művelődési Központ Könyvtára1+ internetMezőkeresztesNagyközségi Könyvtár1+ internetMezőkovácsházaÁMK Városi Könyvtár1+ internetMezőtúrMóricz Zsigmond Könyvtár és Közösségi Ház1MiskolcMiskolci Városi Könyvtár Petőfi Sándor Fiókkönyvtár3MohácsBartók Béla Művelődési Központ és Könyvtár Mohácsi Jenő Városi Könyvtá1+ internetMonorVárosi Könyvtár2MórRadó Antal Városi Könyvtár1+ internetMórahalomTóth Menyhért Városi Könyvtár és Közösségi Ház1MúcsonyPetőfi Sándor Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetNagyatádVárosi Közművelődési Könyvtár2+ internetNagybajomGyergyai Albert Városi Könyvtár1NagydorogKözségi Könyvtár1+ internetNagyecsedII. Rákóczi Ferenc Városi Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetNagyhalászKözös Igazgatású Városi és Iskolai Könyvtár1+ internetNagykállóRatkó József Városi Könyvtár1NagykátaRadnóti Miklós Városi Könyvtár1+ internetNagykőrösSzabó Károly Városi Könyvtár1NagymágocsHunyadi János Általános Iskola és Könyvtár2+ internetNyékládházaÖnkormányzati Művelődési Ház és Könyvtár2+ internetPage 3
--------------------------------------------------------------------------------
Page 4
MN_nagycsomagNyergesújfaluAdy Endre Művelődési Ház és Könyvtár2+ internetNyírbátorNyírbátor Városi Önkormányzat Városi Könyvtár1NyírcsaholyMűvelődési Ház és Községi Könyvtár1+ internetNyíregyházaSzakszervezetek Megyei Könyvtára1+ internetNyíregyházaSzabolcs-Szatmár-Bereg megyei Jósa András Kórház Kállay Rudolf Könyvt2NyírlugosNagyközségi Könyvtár1+ internetNyírtelekMűvelődési Ház és Könyvtár1+ internetOrosházaJusth Zsigmond Városi Könyvtár1OroszlányMűvelődési Központ és Könyvtár1+ internetÓzdVárosi Könyvtár2PaksVárosi Könyvtár2+ internetPálházaTérségi Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetPannonhalmaVárosi Könyvtár1+ internetParádNagyközségi Önkormányzat Községi és Iskolai Könyvtára1+ internetPásztóTeleki László Városi Könyvtár2+ internetPécsSzakszervezetek Baranya Megyei Könyvtára1+ internetPécsPécsi Városi Könyvtár2PécsApáczai Nevelési és Általános Művelődési Központ Könyvtár2PécsváradFülep Lajos Városi Művelődési Központ, Könyvtár és Sportcsarnok1+ internetPerkátaÁMK és József Attila Könyvtár2+ internetPolgárAdy Endre Művelődési Központ és Könyvtár2+ internetPolgárdiVárosi Könyvtár2+ internetRáckeveVárosi Könyvtár2RakamazVárosi Könyvtár1+ internetRétságVárosi Művelődési Központ és Könyvtár1RévfülöpNagyközségi Könyvtár1+ internetSajószentpéterMűvelődési és Sportközpont és Városi Könyvtár1+ internetSalgótarjánSzakszervezetek Nógrád Megyei Könyvtára1SarkadBartók Béla Művelődési Központ és Könyvtár2SárospatakZrínyi Ilona Városi Könyvtár2SárvárSylvester János Könyvtár2SásdMűvelődési Központ és Könyvtár2+ internetSátoraljaújhelyVárosi Könyvtár2+ internetSeregélyesNagyközségi Könyvtár1+ internetSiklósPolgármesteri Hivatal Városi Könyvtár1SimontornyaVárosi Könyvtár 1+ internetSiófokVárosi Könyvtár2+ internetSoltVécsey Károly Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetSülysáp (Tápiósüly)Nagyközségi Könyvtár1+ internetSzarvasVárosi Könyvtár1SzendrőKözművelődési Központ és Könyvtár2+ internetSzentesVárosi Gyermekkönyvtár1SzentesSzentes Városi Könyvtár2SzentgotthárdSzentgotthárdi Városi Könyvtár2+ internetSzerencsVárosi Kulturális Központ és Könyvtár2SzigethalomSzigethalom Önkormányzat Községi Könyvtára1+ internetSzigetszentmiklósVárosi Könyvtár és Intézményei2+ internetSzirmabesenyőSzirmabesenyő Nagyközségi Könyvtár1+ internetSzombathelyOladi Művelődési Központ1+ internetSzombathelySzombathelyi Siker Könyvtár1+ internetTamásiKönnyű László Városi Könyvtár1TápiószecsőNagyközségi Könyvtár1+ internetTápiószeleKönyvtár és Művelődési Ház1+ internetTapolcaVárosi Könyvtár és Múzeum 2TárnokNagyközségi Könyvtár1+ internetTarpaNagyközségi és Iskolai Könyvtár1+ internetTátTát Nagyközség Önkormányzata Kultúrház és Könyvtár1+ internetTataMóricz Zsigmond Városi Könyvtár1Page 4
--------------------------------------------------------------------------------
Page 5
MN_nagycsomagTatabányaTatabánya Megyei Jogú Város Városi Könyvtára Újvárosi Fiókkönyvtára2+ internetTétKisfaludy Károly Általános Művelődési Központ Városi Könyvtár1+ internetTiszacsegeKözoktatási és Közművelődési Intézmény és Városi Könyvtár1+ internetTiszaföldvárVárosi Könyvtár1+ internetTiszakécskeVárosi Könyvtár2TiszalökVárosi Könyvtár és Művelődési Ház1TiszaújvárosDerkovits Gyula Művelődési Központ és Városi Könyvtár2TiszavasváriKözművelődési- és Sportközpont és Könyvtár2TompaMűvelődési Ház és Könyvtár1+ internetTótkomlósVárosi Önkormányzat Városi Könyvtár1+ internetTörökbálintVolf György Könyvtár1+ internetTörökszentmiklósIpolyi Arnold Városi Könyvtár és Helytörténeti Gyűjtemény2TúrkeveVárosi Művelődési Intézmény és Könyvtár2+ internetÚjfehértóÚjfehértó Városi Könyvtár és Művelődési Központ2ÚjszászVárosi Művelődési Ház és Könyvtár1+ internetVajaKözségi és Iskolai Könyvtár1+ internetVámospércsVárosi Művelődési Ház és Nyilvános Könyvtár2+ internetVárpalotaKrúdy Gyula Városi Könyvtár2VásárosnaményVárosi Könyvtár Vásárosnamény2VasvárDr. Bendefy László Városi Könyvtár2+ internetVecsésRóder Imre Városi Könyvtár2+ internetVelenceNagyközségi Könyvtár1+ internetVépMűvelődési Ház és Könyvtár1+ internetVeresegyházKölcsey Ferenc Városi Könyvtár2+ internetVeszprémVárosi Művelődési Központ és Könyvtár2+ internetVésztőVárosi Könyvtár1+ internetZáhonyMÁV Oktatási és Művelődési Központ Könyvtára1ZalaegerszegZalai Nonprofit Könyvtár1ZalaegerszegJózsef Attila Városi Könyvtár2ZalaegerszegSzakszervezetek Zala Megyei Könyvtára2+ internetZalakarosVárosi és Iskolai Könyvtár2+ internetZalalövőVárosi Művelődési Központ és Könyvtár2+ internetZalaszentgrótVárosi Művelődési Központ, Könyvtár és Alapfokú Művészeti Iskola2+ internetZircVárosi Könyvtár2+ internetZsákaNagyközségi Művelődési Ház és Könyvtár1+ internet"A" NAGY CSOMAGTelepülésPályázó neveKönyvtáros InternetAjkaVárosi Könyvtár és Múzeum2BudapestFővárosi Szabó Ervin Könyvtár XI/5. fiókkönyvtár3+ internetBudapestFővárosi Szabó Ervin Könyvtár IV/1. fiókkönyvtár2+ internetBudapestFővárosi Szabó Ervin Könyvtár X/4. fiókkönyvtár3+ internetCeglédCeglédi Városi Könyvtár2DebrecenDebreceni Városi Könyvtár3DunaújvárosJózsef Attila Könyvtár3EgerBródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár3GyulaMogyoróssy János Városi Könyvtár2HódmezővásárhelyNémeth László Városi Könyvtár3KaposvárMegyei és Városi Könyvtár2PápaJókai Mór Városi Könyvtár3+ internetSalgótarjánBalassi Bálint Megyei Könyvtár2SopronSzéchenyi István Városi Könyvtár2+ internetSzolnokHild Viktor Városi Könyvtár3+ internetZalaegerszegDeák Ferenc Megyei Könyvtár3Page 5
--------------------------------------------------------------------------------
Page 6
MN_nagycsomag"B" KIS CSOMAG Referencia KönyvtárTelepülésPályázó neveTámogatás KönyvtárosKörmendFaludi Ferenc Városi Könyvtár2 640 0002"B" NAGY CSOMAG Referencia KönyvtárTelepülésPályázó neveTámogatás KönyvtárosBékéscsabaBékés Megye Képviselő-testülete Megyei Könyvtára4 145 0003BudapestFővárosi Szabó Ervin Könyvtár, Központi Könyvtár4 145 0003DebrecenHajdú-Bihar Megyei Könyvtár3 965 0003KecskemétBács-Kiskun Megyei Önkormányzat Katona József Megyei Könyvtára4 145 0003MiskolcII. Rákóczi Ferenc Megyei Könyvtár3 870 0003NagykanizsaHalis István Városi Könyvtár3 800 0003NyíregyházaMóricz Zsigmond Megyei és Városi Könyvtár4 145 0003PécsCsorba Győző Megyei Könyvtár3 800 0003SzegedSomogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár3 670 0003SzékesfehérvárVörösmarty Mihály Megyei Könyvtár4 120 0003SzekszárdIllyés Gyula Megyei Könyvtár4 030 0002SzentendrePest Megyei Könyvtár3 764 0003SzolnokJász-Nagykun-Szolnok Megyei Verseghy Ferenc Könyvtár3 689 0003TatabányaKomárom-Esztergom Megyei Önkormányzat József Attila Megyei Könyvtára3 670 0003VeszprémEötvös Károly Megyei Könyvtár3 934 0002Page 6

iszalag
  Válasz | 2003. október 18. 21:33 | Sorszám: 14
Természetesen a Deák ház felújítása is a Széchenyi Tervnek köszönhető (egyrészt)
http://www.zalamedia.hu/archiv/a020122.html

A Deák-kúria felújítását célzó törekvésekről nemegyszer hallhattunk az elmúlt években. Az 1997-ben megalakult Deák Ferenc Kúria Közalapítvány rengeteg célt tűzött ki maga elé, ám anyagi lehetőségek híján jelentős előrelépésről ez időszakban sem beszélhettünk. Boros Imre miniszter 1999-ben történt alapítványi elnökké választása, úgy tűnik, jó választás volt. Még ebben az évben a rendelkezésre álló 30 millió forintból az épület állagmegóvására fordítottak figyelmet: a tetőt felújították, 2000-ben pedig az épület szigetelésére találtak végleges megoldást. A felújítás folytatását remélve, tavaly a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumhoz illetve a Gazdasági Minisztériumhoz is nyújtott be Széchenyi-terv pályázatot az alapítvány. A napokban kiderült: érdemes volt. Mindkét pályázat jól szerepelt, összesen 100 millió forintot sikerült ily módon e nemes célra elnyerni.
Ez az anyagi háttér elegendő lesz a kúria külső-belső teljes felújítására, így 2003-ban, Deák Ferenc születésének 200 éves évfordulóját már méltó módon ünnepelhetik meg.

Az alapítvány segítséget kér az egykori berendezési tárgyak felkutatásában, ugyanis helytörténeti kiállítást, valamint jogtörténeti múzeumot kívánnak létrehozni.


eg fotó is vanarról h nézett ki még 2002 januárban, amikor elnyerték a 100 millió Ft-ot...

iszalag
  Válasz | 2003. október 15. 12:48 | Sorszám: 13
Nem akarunk többet, mint ami jár nekünk

"Az eddigi munkánkkal kiérdemelt bőségért - a gazdaság irányítóinak akaratából - most majd négy szűk esztendővel kell vezekelnünk" - figyelmeztetett Orbán Viktor a sajtószabadság védelmében rendezett Szabadság téri tüntetésen.

Budapest, 2002. augusztus 30.

Az emberiség egyötöde számára a szomjúság mindennapi élmény. Az emberiség kétharmadának nem jut tiszta víz. A világban minden tizenötödik másodpercben meghal egy gyermek olyan betegség következtében, amelytől a tiszta víz megkímélte volna.

Jó estét kívánok, kedves Barátaim!

Aki sohasem látott egy pohár tiszta vizet, abban legfeljebb homályos vágy él, valami nehezen elképzelhető elérhető és elérhetetlen iránt. De mit érez az, aki kemény munkával víztisztítót épített, s mire a munkával készen lett, és végre tiszta vizet öntött a pohárba, rögtön ki is ütik a kezéből?

Kedves Barátaim!

Ebből is látható, hogy bár az emberiség boldogabb harmadához tartozunk, ez nem ment meg bennünk attól, hogy kutyául érezzük magunkat. Nem kell félnünk a szomjhaláltól, nem kell rettegnünk a rossz víz okozta betegségektől, mégis gyötörhet bennünket a szomjúságérzet.

Szomjazhatunk arra, hogy tiszteljék emberi méltóságunkat, elidegeníthetetlen jogainkat.
Szomjazhatunk arra, hogy a velünk vitázók, ne a gumibot nyelvén fogalmazzák meg ellenvéleményüket, ne betört és véres fejekkel tegyenek pontot a párbeszéd végére.
Szomjazhatunk arra, hogy ne a kormányváltáskor sebtében kihozott, a nemzeti érzelmű embereket nyíltan megfenyegető köztörvényes bűnözők legyenek a televíziók ünnepelt sztárjai.
Szomjazhatunk arra, hogy elmondhassuk a véleményünket, hogy meghallgassák a véleményünket, hogy figyelembe vegyék, amit mi szeretnénk.
Szomjazhatunk arra, hogy ismét tiszta beszédben, őszinte szavakban, igaz gondolatokban lehessen részünk, arra, hogy a valóság tényeit megismerhessük, őszintén beszéljenek velünk, hogy ne fedjék el álságos díszletekkel azt, ami körülöttünk történik. Ne fedjék el a jövőt, amely ránk vár.

Kedves Barátaim!

Van úgy, hogy a dolgokat akkor tudjuk igazán megbecsülni, amikor éppen elveszítjük őket; dolgok, melyekhez hozzászoktunk, és így nem létezésük tűnik értéknek, hanem a hiányuk fájdalmas.
Így okoz sok-sok embernek fájdalmat a Széchenyi Terv megfojtása, a gazdahitelek felszámolása, a nemzet határokon átívelő egyesítésének lefékezése, a nemzeti öntudatunk és büszkeségünk letörésére tett kísérletek.
Így okoznak fájdalmat a történelmi egyházainkat visszaszorító törekvések.
Így okoz fájdalmat, hogy a magyarok már megint nem lehetnek fővállalkozók a saját hazájukban.
Így okoz sokszázezer embernek fájdalmat az egyetlen polgári, nemzeti napilap, a Magyar Nemzet üldözése, a Sajtóklub betiltása, a Magyar Rádió elleni meg-megújuló támadások, a közszolgálati televízió polgári értékeket közvetítő műsorainak kormányzati szócsővé alakítása.

Hiányzik az, amit elvesznek, és hiányzik az is, amit megígértek, de nem adták oda.
Hiányzik, hogy a béremelések az egészségügyben nem a fizetések teljességére vonatkoznak.
Hiányzik a beígért hűségjutalom.
Hiányzik, hogy a minimálbért mégsem kapják meg teljes egészében azok, akiket illet.
Sokaknak hiányzik a megígért ingyenes tankönyv.
Hiányzik, hogy a pedagógus-béremelésből kivették a hitoktató tanárokat.

Kedves Barátaim!

A hiányok egyre hosszabb láncolata keserűséggel tölt el bennünket. Ebben a most készülő, új szocializmusban nem a boltok piacáról hiányzik az áru. Nem az hiányzik, ami megvehető, hanem az, ami nem vehető meg, mert nem ára, hanem értéke van. Kormányváltástól függetlenül továbbra is igaz, hogy életünk több mint a létfenntartásért folytatott puszta küzdelem. Továbbra is igaz, hogy ami többé teszi, attól szép: a család, a gyermekek, az emberi méltóságunk, a hitünk, és a szabadságunk.

Ma azt érezzük, hogy a kormányváltás utáni világban ezek az értékek egyre hátrább szorulnak a közélet világába, elporladnak, köddé válnak, hiánnyá silányulnak. Eddigi tapasztalataink megerősítik azt a régi gondolatunkat, hogy lényegében csak kétfajta világ létezik: az, amelyik a bennünk élő jóra épít, és a másik, amely a rosszra való hajlamainkra alapoz.

Az elmúlt négy évben a legnagyobb öröm talán éppen az volt, hogy láthattuk, miként nyílnak ki és fordulnak egymás felé az emberek. Láthattuk, hogyan becsülik meg egyre inkább egymás munkáját, eredményeit, s hogyan tanulhatunk meg örülni egymás sikereinek.
Láthattuk, hogy nőttön- nő azok száma, akik akkor érzik sikeresnek magukat, ha a körülöttük élők élete is sikeres.
Láthattuk, hogyan lettünk - igaz, kemény küzdelem árán - úrrá napról- napra a szocializmusból magunkkal hozott, jobb sorsra érdemes erőinket megbénító irigységen. Irigység, mint Önök is tudják, természetesen mindig, minden korban, minden emberben létezett. De csak egyetlen olyan rendszert jegyzett fel a történetírás, amelynek mozgatóereje az irigység volt. A szocializmus volt az egyetlen olyan rendszer, amely nem arra törekedett, hogy az emberek szorgalmuk, a munkájuk, tenni akarásuk, családjuk iránti szeretetük ereje révén gyarapodhassanak és boldogulhassanak, hanem arra törekedett, hogy az igyekvőket gáncsolják, a sikereseket földre rántsák, a kiemelkedőket kiszorítsák.

A Széchenyi Terv megfojtása, a gazdahitel fölszámolása, a magyar vállalkozók háttérbe szorítása mind azt jelzik, hogy véget ért a polgári Magyarország "teremts magad" világa. A "teremtsd magad" világa az, amikor az állam hivatása az lehetett, hogy segítse az embereket abban, hogy felépíthessék a saját világukat. Kezdjük már érteni, hogy a most épülő szocializmus a régről ismert "tőlünk kaptad" világa. Olyan világ, ahol jó esetben ajándék érkezik, a mindenkit megillető jogos juss helyett, és ahogyan az már lenni szokott: az ajándéknak ára van. Az ár nem más, mint a szabadság. Mert a szabadság nem az, amit adnak, hanem az, amit nem vehetnek el.

Tizenkét év alatt felnőtt egy új polgári és nemzeti értékrend, amely helyet követel magának. Tartós, erős, mélyen kötelező, melynek hívei évről-évre szaporodnak. Nem akarunk semmi többet, csak azt, ami jár, ami a jussunk. A magyar gazdaság erőteljes, forgalmas, széles utakon, felüljárókon halad. A média világában pedig mintha egy középkori városnegyed egyirányú utcáiba lennénk beszorítva. Valóban így kezdődne a XXl. század? Valóban csak egy irányba szabad közlekedni?

Mi nem vitattuk el azoknak a jogát, akik ezt az új szeleknek hódoló, szocialista televíziót nézik szívesebben. Legyen ez az ő közszolgálati televíziójuk. De azoknak a millióknak is joguk van az ő szívükből beszélő, az ő lelkükhöz szóló közszolgálati televízióra, akiknek a képviseletére itt ma megjelentünk. Éppen ezért olyan médiatörvényre van szükség, amely ezeknek az igényeknek maradéktalanul eleget tesz. A mai törvény nem ilyen. Olyan törvényre van szükség, amely két, egyenrangú csatornára osztja a Magyar Televíziót. Már nem elég, hogy csak egy szocialista legyen. Szükség van egy polgári és nemzeti értékek alapján állóra is.

Az Országgyűlésben vitézkedő pártjainktól azt kérjük, hogy a szükséges törvénymódosítást előkészítsék, és a Tisztelt Ház elé terjesszék. Nekünk és Önöknek, kedves barátaink, az lesz a dolgunk, hogy ha ezt a törvényjavaslatot az Országgyűlésben nem fogadják el, akkor egy tavaszig megszervezhető és megszervezendő népszavazással jussunk hozzá ahhoz, ami a polgári és nemzeti gondolkodású milliókat megilleti.

Kedves Barátaim!

Ma is megtapasztalhattuk, milyen sokan vagyunk, milyen erősek vagyunk. Akár arra is gondolhatnánk, hogy egyszerűen felemeljük ezt az épületet itt a hátunk mögött, de nem adunk ki ilyen jelszót. Mert nem szeretjük a lökdösődést, és nem vagyunk úgy öltözve. Vannak közös értékeink és van közös múltunk. De erőnk igazi forrását a közös cél jelenti. Mert a cél erőt ad és rendet teremt, éppúgy, mint az iskolában hajdanán, amikor mágnest tettünk a fémreszelékkel teli papírlap alá.

Mi továbbra is olyan hazában akarunk élni, amelyet bátor és szabad emberek építenek a maguk számára, a saját szájuk íze szerint. Olyan hazában, ahol békesség uralkodik, ahol gyarapodnak a családok, az emberek belső harmóniában és szabadságban élhetnek. A cél erőt ad és rendet teremthet: ha van célunk, akkor tudjuk, milyen úton kell haladnunk. Tudjuk, ha beborul az ég, a csillagok akkor is világítanak a felhők felett. Ha ezt tudjuk, soha sem tévedünk el.

Tisztelt Hölgyeim és Uraim, kedves Barátaim!

Az áprilisi választások eredménye nem térít el bennünket a célunktól. Ugyanazon az úton fogunk járni, még ha lassabbra is kell fognunk a lépéseinket. Október 20-án újra választások lesznek. Éppoly jelentősek, mint az országgyűlési választások. A tét nagy, az erőpróba komoly.

Ha azt akarjuk, hogy a nemzet ismét magára találjon, hogy a családok az ország minden településén megbecsülésben élhessenek, hogy a tehetséges, és szorgalmas fiatalok a legkisebb faluban is megkapják a tanulás lehetőségét, hogy a magyar vállalkozók itthon munkához juthassanak és kenyeret adhassanak az embereknek, ha azt akarjuk, hogy szüleink, nagyszüleink nemzedékének mindenhol tisztességes és emberséges bánásmódban legyen része, ha véget akarunk vetni a polgári értékek mellett elkötelezett, nemzeti érzelmű, becsületes emberek elbocsátásának, ellehetetlenítésének, lejáratásának és üldözésének, ha véget akarunk vetni az országot elborító hazugság-hullámnak, akkor ideje félre tenni az áprilisi választások feletti keserűséget!

De ha félretesszük a kesergést, mit is kell tennünk hát, kedves barátaim? Először is egyre világosabb, hogy apad annak jelentősége, hogy a polgári oldalhoz tartozók közül ki melyik párttal rokonszenvezik, mert most nem pártokban, hanem nagyobb egységben, tágasabb összefüggésben, szélesebb ölelésben kell gondolkodnunk. Tudjuk, hogy az önkormányzati választások egy fordulósak. Nincs mód arra, hogy erőinket - mint áprilisban - csak a második fordulóra egyesítsük. Egy a tábor, egy a zászló!

Másodszor is, fejezzük be a kicsit hosszúra nyúlt és ma már sehova sem vezető önostorozást! Ami elmúlt, elmúlt. Vége. Új küzdelmek várnak mindannyiunkra. Ha győzni akarunk, csak úgy tudunk, ha érezzük az erőnket, ha mindannyian hisszük, hogy sikerülni fog. A keleti népek úgy tartják, hogy a tigrist először gondolatban kell elejteni, a többi puszta formalitás.
Harmadszor: a ránk nehezedő nyomás ellenére ki kell tartanunk a meggyőződésünk mellett!
Negyedszer: tudnunk kell, hogy erről meg kell győznünk másokat is. De hogyan is kell meggyőznünk a többieket? Mondjuk el, hogy igaz ugyan, hogy a kormány ígéreteinek egy részét betartotta. Megemelte a béreket és a nyugdíjakat, de azt már senki sem gondolhatja komolyan, hogy az erre valót a kormányváltás utáni ötven nap alatt termelte mg a magyar gazdaság! Az igazság az, hogy a bér- és nyugdíjemelésekre valót az elmúlt évek közös erőfeszítései teremtették elő. Tudnunk kell hát, hogy igazunk van és erről meg kell győznünk másokat. Miről is? Arról, hogy mi azért dolgoztunk, hogy 15 éven belül egy magyar ember életminősége elérhesse európai társaiét. Ezért indítottuk el a Széchenyi Tervet, az út-, vasút- és hídépítéseket, a milliárdos idegenforgalmi, szálloda- és fürdőfejlesztéseket és az otthonteremtés programját. Ma már az új kormány még nyomasztó médiafölényével sem tudja titokban tartani, hogy a polgári kormány által megindított nagy ívű fejlesztések korszakának véget vet. Visszaesés, átütemezés, lassítás, megszüntetés. Tudnunk kell hát, hogy igazunk van, és erről meg kell győznünk másokat is.

Kedves Barátaim!

Mi tette lehetővé azokat a régen várt fejlesztéseket, amelyeket az elmúlt négy évben megindíthattunk? Egy eredményes és sikerekben bővelkedő gazdaságpolitika: a magyar modell. Az a gondolkodásmód, amely túl mert lépni a tankönyvek - kőbe vésettnek hitt - tételein, és amely mindannyiunk számára lehetővé tette, hogy a magunk útján, a magyar úton járva jó erőben jutva juthassunk el az Európai Unió tagjai közé. Az új szocializmus építői úgy tesznek, mintha ezen az úton mennének tovább. Igaz, az irányjelző nem villog. De jól látható, hogy a kormány erőteljesen balra húz. Ez az oka, hogy az első kerék már az árokban kacsázik, és úgy tűnik, ezt a sorsot a hátsó sem kerülheti el. Csak néhány, alig észrevehető kormánymozdulat még, és örülhetünk, ha nem borulunk az árokba mindenestül.

Az, hogy a gazdaság rossz irányba halad, a mai naptól nyílt titok. Több lap is címoldalán hozta a hírt, hogy 2002 az utolsó lesz a magyar mércével mért bőség éveinek sorában. Jövőre - írják - az új szocialista jövő építői már nem kívánják emelni a béreket. Az azt követő három évben pedig már az inflációt sem követik a keresetek. Az eddigi munkánkkal kiérdemelt bőségért - a gazdaság irányítóinak akaratából - most majd négy szűk esztendővel kell vezekelnünk.

Kedves Barátaim!

Mivel a médiából mindezt nem lehet megtudni, Önöknek kell elvinni ezeket a híreket azoknak, akik nincsenek velünk.
Teendőink sorában ötödször most arra van szükség, hogy mindannyian ismét ott legyünk a választások napján, október 20-án, a szavazófülkében.
Végezetül, hatodszor, szükségünk van mindannyiunk féltő figyelmére, hogy közös erővel őrködjünk a választások tisztasága felett. Ha elég bátrak, kitartóak és elszántak vagyunk ahhoz, hogy mindent valóban megtegyünk, akkor jó reményünk lehet, hogy ismét tiszta víz kerülhet a poharunkba. Váljék egészségükre! Hajrá Magyarország, Hajrá Magyarok!
www.orbanviktor.hu

iszalag
  Válasz | 2003. október 01. 19:39 | Sorszám: 12
Új ipari parkok a Széchenyi-tervben
http://www.magyarnemzet.com/news/fullstory.php/aid/16636
Értékelték az ipari park cím elnyerésére kiírt pályázatok 2000. évre
meghirdetett utolsó fordulóját, melyre október 2-ig lehetett jelentkezni. A
Gazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint a beadási határidőre 33
pályázat érkezett be, közülük 25-öt fogadtak el. Az érvényességi
követelményeket nyolc pályázat nem teljesítette, alapvetően az ipari park
céljára kiválasztott terület tulajdonviszonyainak rendezetlensége miatt.
iszalag
  Válasz | 2003. szeptember 10. 20:13 | Sorszám: 11
off Kedves Root, sajnos 2x lett bekopizva.. on
iszalag
  Válasz | 2003. szeptember 10. 20:10 | Sorszám: 10
Élüzem lesz a Kehi? - gondola kommentár

Jelentés a Széchenyi Tervről. Konklúziója: minden rossz volt, úgy ahogy volt, velejéig bűnös az Orbán-kormány, s tán még Széchenyi is, mert a nevét adta hozzá.


Tájékoztató az államháztartás területén működő különböző, kiemelt pályázati rendszerek működésének, az államháztartáson kívüli szervezetek részére 2001. évben és 2002 első félévében nyújtott támogatások ellenőrzésének tárgyában végzett vizsgálat keretében a Széchenyi Terv pályázati rendszerében megítélt, illetve nyújtott támogatások szabályossági ellenőrzéséről – címet viseli a Kehi legújabb tanulmánya. A tisztánlátás érdekében, teljes egészében, közreadjuk.
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 2002-ben a Széchenyi Terv (SZT) pályázati rendszerének rendszervizsgálata során megállapította, hogy a Gazdasági Minisztérium által a Terv keretében működtetett programokat finanszírozó célelőirányzatok pályázati rendszere és pályázatkezelése a költségvetési források szabályszerű és hatékony felhasználását illetően magas kockázatú, mivel:
· - nagy összegeket vissza nem térítendő támogatásként nyújtottak,
· - egyes pályázók többször is nyerhettek támogatást,
· - rendkívül összetett, bonyolult szervezeti keretek között, késedelmes szabályozás mellett és a személyi és a tárgyi feltételeket csak utólagosan megteremtetve bonyolították.

E magas kockázat miatt 85 pályázat vizsgálatára került sor, amelyet 55 pályázó adott be. Ez a pályázatok 0,5 %-át jelentette és az odaítélt összes támogatás 15,4 %-át, 23, 7milliárd Ft-ot érintett.

Az ellenőrzés összességében a vizsgált pályázatok 28,2 %-ára, a pályázó társaságok 34,5 %-ára és 11.528 milliárd Ft támogatás módosítására, esetenként megszüntetésére tett javaslatot A javaslatok a vizsgálatba vont, odaítélt támogatások összegének 52,6 %-t érintette.

A három pályázatnál a szerződéses kötelezettségek megsértését, egyértelműen a szerződés felbontását és a támogatás teljes visszavonását javasolta az ellenőrzés. A visszavonandó támogatás összege mintegy 1,3 milliárd Ft.

Az egyedi intézkedési javaslatok összesen tizenhét támogatást elnyert pályázó 22 pályázatára vonatkoztak és 10,5 milliárd Ft érintettek.

A vizsgálat megállapította, hogy:
· - A Széchenyi Terv rendszervizsgálat alapján levont következtetéseket, a felvetetett problémákat, veszélyeket a konkrét támogatásokról lefolytatott szabályossági vizsgálatok megállapításai alátámasztották.
· - A "nagyszabású" projektek megvalósításához támogatást nyert egyes vállalkozásoknál közvetlen, vagy közvetett módon tulajdonosi változások történtek, többnyire külföldi bejegyzésű tulajdonba kerültek.
· - A támogatás közvetlenül és jelentős nagyságú tőke juttatásával a magánszemélyek, magánvállalkozások vagyongyarapodását segítette elő úgy, hogy a teljes projekt megvalósításához elegendő forrás ténylegesen nem minden esetben volt biztosított.
· - A pályázatkezelés folyamatai, beleértve a döntéseket is, rendkívül elhúzódtak. Egzakt értékelési szempontrendszer és a felhasználható keret egyértelmű meghatározásának a hiányában - a pályázat elbírálási gyakorlatából adódóan is - a megítélt támogatások hatékonysága még jelenleg is kétséges, kevés a befejezett projekt, így a megtérülés kockázata továbbra is jelentős.
· - Nem szabályozták megfelelően a pályáztatási rendszerben a támogatási szerződés módosításának menetét, az előleg igénylésével, kezelésével, elszámolásával kapcsolatos folyamatot, valamint a követeléskezelés jogkörét, módját, felelősségét sem. Ugyanakkor a pályázatok több mint felénél - sok esetben többször is - módosították a szerződést és jelentős összegű előleg kifizetésére is sor került.
· - A vizsgálat szinte minden pályázatnál feltárt eljárási szabálytalanságot, sőt a pályázatok több mint felénél intézkedést is igénylő szabálytalan eljárást is tapasztalt az ellenőrzés.

Felmerült a fegyelmi felelősség vizsgálata a kiemelten súlyos eljárási szabályok megsértése miatt, nevezetesen hogy
· - szerződéskötések történtek hatósági engedélyek hiányában,
· - az önkormányzati tulajdonon megvalósuló beruházásnál a tulajdonosi hozzájárulás nélkül kötötték meg a szerződés,
· - saját erő igazolására elfogadták az államháztartás rendszertől kapott (megítélt) visszatérítendő támogatást, s így jogszerűtlen szerződéskötés történt,
· - előleg kiutalásra jogosultság és szükségesség vizsgálata nélkül került sor, · az előleg elszámolási kötelezettség megszegésénél nem történt meg a szerződések felbontása,
· - önkormányzati tulajdonrésszel rendelkező pályázók részére is folyósítottak előleget.


***
Futószallagon, mondhatni menetrendszerűen gyártja a Keller-üzemnek becézet Kehi a jelentéseket. E jelentések fölöttébb hasonlatosak az ötvenes évek bírósági gyakorlatához, midőn a vizsgálat megrendelésekor, mellékletként, az ítéleteket is borítékolták.

Ezuttal a Széchenyi Terv volt soron. Most sem okozott csalódást. A jelentés még véletlenül sem tartalmaz, egyetlen árva „elismerő mondatot. Az ítélet ezúttal is előre megszületett. Konklúziója: minden rossz volt, úgy ahogy volt, velejéig bűnös az Orbán-kormány, s tán még Széchenyi is, mert a nevét adta hozzá.

Innentől kezdve nincs értelme érvelni, tényeket fölsorakoztatni, a jelentés valóság és igazságtartalmát érdemben kétségbe vonni, összevetni, elemezni.

Keller úr elégedett lehet: jól végzi dolgát a Kehi. November 7-én méltán terjeszthetik elő az élüzem címre. - Megszolgálták.

(gondola – Jákysz)
Élüzem lesz a Kehi? - gondola kommentár

Jelentés a Széchenyi Tervről. Konklúziója: minden rossz volt, úgy ahogy volt, velejéig bűnös az Orbán-kormány, s tán még Széchenyi is, mert a nevét adta hozzá.


Tájékoztató az államháztartás területén működő különböző, kiemelt pályázati rendszerek működésének, az államháztartáson kívüli szervezetek részére 2001. évben és 2002 első félévében nyújtott támogatások ellenőrzésének tárgyában végzett vizsgálat keretében a Széchenyi Terv pályázati rendszerében megítélt, illetve nyújtott támogatások szabályossági ellenőrzéséről – címet viseli a Kehi legújabb tanulmánya. A tisztánlátás érdekében, teljes egészében, közreadjuk.
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 2002-ben a Széchenyi Terv (SZT) pályázati rendszerének rendszervizsgálata során megállapította, hogy a Gazdasági Minisztérium által a Terv keretében működtetett programokat finanszírozó célelőirányzatok pályázati rendszere és pályázatkezelése a költségvetési források szabályszerű és hatékony felhasználását illetően magas kockázatú, mivel:
· - nagy összegeket vissza nem térítendő támogatásként nyújtottak,
· - egyes pályázók többször is nyerhettek támogatást,
· - rendkívül összetett, bonyolult szervezeti keretek között, késedelmes szabályozás mellett és a személyi és a tárgyi feltételeket csak utólagosan megteremtetve bonyolították.

E magas kockázat miatt 85 pályázat vizsgálatára került sor, amelyet 55 pályázó adott be. Ez a pályázatok 0,5 %-át jelentette és az odaítélt összes támogatás 15,4 %-át, 23, 7milliárd Ft-ot érintett.

Az ellenőrzés összességében a vizsgált pályázatok 28,2 %-ára, a pályázó társaságok 34,5 %-ára és 11.528 milliárd Ft támogatás módosítására, esetenként megszüntetésére tett javaslatot A javaslatok a vizsgálatba vont, odaítélt támogatások összegének 52,6 %-t érintette.

A három pályázatnál a szerződéses kötelezettségek megsértését, egyértelműen a szerződés felbontását és a támogatás teljes visszavonását javasolta az ellenőrzés. A visszavonandó támogatás összege mintegy 1,3 milliárd Ft.

Az egyedi intézkedési javaslatok összesen tizenhét támogatást elnyert pályázó 22 pályázatára vonatkoztak és 10,5 milliárd Ft érintettek.

A vizsgálat megállapította, hogy:
· - A Széchenyi Terv rendszervizsgálat alapján levont következtetéseket, a felvetetett problémákat, veszélyeket a konkrét támogatásokról lefolytatott szabályossági vizsgálatok megállapításai alátámasztották.
· - A "nagyszabású" projektek megvalósításához támogatást nyert egyes vállalkozásoknál közvetlen, vagy közvetett módon tulajdonosi változások történtek, többnyire külföldi bejegyzésű tulajdonba kerültek.
· - A támogatás közvetlenül és jelentős nagyságú tőke juttatásával a magánszemélyek, magánvállalkozások vagyongyarapodását segítette elő úgy, hogy a teljes projekt megvalósításához elegendő forrás ténylegesen nem minden esetben volt biztosított.
· - A pályázatkezelés folyamatai, beleértve a döntéseket is, rendkívül elhúzódtak. Egzakt értékelési szempontrendszer és a felhasználható keret egyértelmű meghatározásának a hiányában - a pályázat elbírálási gyakorlatából adódóan is - a megítélt támogatások hatékonysága még jelenleg is kétséges, kevés a befejezett projekt, így a megtérülés kockázata továbbra is jelentős.
· - Nem szabályozták megfelelően a pályáztatási rendszerben a támogatási szerződés módosításának menetét, az előleg igénylésével, kezelésével, elszámolásával kapcsolatos folyamatot, valamint a követeléskezelés jogkörét, módját, felelősségét sem. Ugyanakkor a pályázatok több mint felénél - sok esetben többször is - módosították a szerződést és jelentős összegű előleg kifizetésére is sor került.
· - A vizsgálat szinte minden pályázatnál feltárt eljárási szabálytalanságot, sőt a pályázatok több mint felénél intézkedést is igénylő szabálytalan eljárást is tapasztalt az ellenőrzés.

Felmerült a fegyelmi felelősség vizsgálata a kiemelten súlyos eljárási szabályok megsértése miatt, nevezetesen hogy
· - szerződéskötések történtek hatósági engedélyek hiányában,
· - az önkormányzati tulajdonon megvalósuló beruházásnál a tulajdonosi hozzájárulás nélkül kötötték meg a szerződés,
· - saját erő igazolására elfogadták az államháztartás rendszertől kapott (megítélt) visszatérítendő támogatást, s így jogszerűtlen szerződéskötés történt,
· - előleg kiutalásra jogosultság és szükségesség vizsgálata nélkül került sor, · az előleg elszámolási kötelezettség megszegésénél nem történt meg a szerződések felbontása,
· - önkormányzati tulajdonrésszel rendelkező pályázók részére is folyósítottak előleget.


***
Futószallagon, mondhatni menetrendszerűen gyártja a Keller-üzemnek becézet Kehi a jelentéseket. E jelentések fölöttébb hasonlatosak az ötvenes évek bírósági gyakorlatához, midőn a vizsgálat megrendelésekor, mellékletként, az ítéleteket is borítékolták.

Ezuttal a Széchenyi Terv volt soron. Most sem okozott csalódást. A jelentés még véletlenül sem tartalmaz, egyetlen árva „elismerő mondatot. Az ítélet ezúttal is előre megszületett. Konklúziója: minden rossz volt, úgy ahogy volt, velejéig bűnös az Orbán-kormány, s tán még Széchenyi is, mert a nevét adta hozzá.

Innentől kezdve nincs értelme érvelni, tényeket fölsorakoztatni, a jelentés valóság és igazságtartalmát érdemben kétségbe vonni, összevetni, elemezni.

Keller úr elégedett lehet: jól végzi dolgát a Kehi. November 7-én méltán terjeszthetik elő az élüzem címre. - Megszolgálták.

(gondola – Jákysz)

Élüzem lesz a Kehi? - gondola kommentár

Jelentés a Széchenyi Tervről. Konklúziója: minden rossz volt, úgy ahogy volt, velejéig bűnös az Orbán-kormány, s tán még Széchenyi is, mert a nevét adta hozzá.


Tájékoztató az államháztartás területén működő különböző, kiemelt pályázati rendszerek működésének, az államháztartáson kívüli szervezetek részére 2001. évben és 2002 első félévében nyújtott támogatások ellenőrzésének tárgyában végzett vizsgálat keretében a Széchenyi Terv pályázati rendszerében megítélt, illetve nyújtott támogatások szabályossági ellenőrzéséről – címet viseli a Kehi legújabb tanulmánya. A tisztánlátás érdekében, teljes egészében, közreadjuk.
A Kormányzati Ellenőrzési Hivatal 2002-ben a Széchenyi Terv (SZT) pályázati rendszerének rendszervizsgálata során megállapította, hogy a Gazdasági Minisztérium által a Terv keretében működtetett programokat finanszírozó célelőirányzatok pályázati rendszere és pályázatkezelése a költségvetési források szabályszerű és hatékony felhasználását illetően magas kockázatú, mivel:
· - nagy összegeket vissza nem térítendő támogatásként nyújtottak,
· - egyes pályázók többször is nyerhettek támogatást,
· - rendkívül összetett, bonyolult szervezeti keretek között, késedelmes szabályozás mellett és a személyi és a tárgyi feltételeket csak utólagosan megteremtetve bonyolították.

E magas kockázat miatt 85 pályázat vizsgálatára került sor, amelyet 55 pályázó adott be. Ez a pályázatok 0,5 %-át jelentette és az odaítélt összes támogatás 15,4 %-át, 23, 7milliárd Ft-ot érintett.

Az ellenőrzés összességében a vizsgált pályázatok 28,2 %-ára, a pályázó társaságok 34,5 %-ára és 11.528 milliárd Ft támogatás módosítására, esetenként megszüntetésére tett javaslatot A javaslatok a vizsgálatba vont, odaítélt támogatások összegének 52,6 %-t érintette.

A három pályázatnál a szerződéses kötelezettségek megsértését, egyértelműen a szerződés felbontását és a támogatás teljes visszavonását javasolta az ellenőrzés. A visszavonandó támogatás összege mintegy 1,3 milliárd Ft.

Az egyedi intézkedési javaslatok összesen tizenhét támogatást elnyert pályázó 22 pályázatára vonatkoztak és 10,5 milliárd Ft érintettek.

A vizsgálat megállapította, hogy:
· - A Széchenyi Terv rendszervizsgálat alapján levont következtetéseket, a felvetetett problémákat, veszélyeket a konkrét támogatásokról lefolytatott szabályossági vizsgálatok megállapításai alátámasztották.
· - A "nagyszabású" projektek megvalósításához támogatást nyert egyes vállalkozásoknál közvetlen, vagy közvetett módon tulajdonosi változások történtek, többnyire külföldi bejegyzésű tulajdonba kerültek.
· - A támogatás közvetlenül és jelentős nagyságú tőke juttatásával a magánszemélyek, magánvállalkozások vagyongyarapodását segítette elő úgy, hogy a teljes projekt megvalósításához elegendő forrás ténylegesen nem minden esetben volt biztosított.
· - A pályázatkezelés folyamatai, beleértve a döntéseket is, rendkívül elhúzódtak. Egzakt értékelési szempontrendszer és a felhasználható keret egyértelmű meghatározásának a hiányában - a pályázat elbírálási gyakorlatából adódóan is - a megítélt támogatások hatékonysága még jelenleg is kétséges, kevés a befejezett projekt, így a megtérülés kockázata továbbra is jelentős.
· - Nem szabályozták megfelelően a pályáztatási rendszerben a támogatási szerződés módosításának menetét, az előleg igénylésével, kezelésével, elszámolásával kapcsolatos folyamatot, valamint a követeléskezelés jogkörét, módját, felelősségét sem. Ugyanakkor a pályázatok több mint felénél - sok esetben többször is - módosították a szerződést és jelentős összegű előleg kifizetésére is sor került.
· - A vizsgálat szinte minden pályázatnál feltárt eljárási szabálytalanságot, sőt a pályázatok több mint felénél intézkedést is igénylő szabálytalan eljárást is tapasztalt az ellenőrzés.

Felmerült a fegyelmi felelősség vizsgálata a kiemelten súlyos eljárási szabályok megsértése miatt, nevezetesen hogy
· - szerződéskötések történtek hatósági engedélyek hiányában,
· - az önkormányzati tulajdonon megvalósuló beruházásnál a tulajdonosi hozzájárulás nélkül kötötték meg a szerződés,
· - saját erő igazolására elfogadták az államháztartás rendszertől kapott (megítélt) visszatérítendő támogatást, s így jogszerűtlen szerződéskötés történt,
· - előleg kiutalásra jogosultság és szükségesség vizsgálata nélkül került sor, · az előleg elszámolási kötelezettség megszegésénél nem történt meg a szerződések felbontása,
· - önkormányzati tulajdonrésszel rendelkező pályázók részére is folyósítottak előleget.


***
Futószallagon, mondhatni menetrendszerűen gyártja a Keller-üzemnek becézet Kehi a jelentéseket. E jelentések fölöttébb hasonlatosak az ötvenes évek bírósági gyakorlatához, midőn a vizsgálat megrendelésekor, mellékletként, az ítéleteket is borítékolták.

Ezuttal a Széchenyi Terv volt soron. Most sem okozott csalódást. A jelentés még véletlenül sem tartalmaz, egyetlen árva „elismerő mondatot. Az ítélet ezúttal is előre megszületett. Konklúziója: minden rossz volt, úgy ahogy volt, velejéig bűnös az Orbán-kormány, s tán még Széchenyi is, mert a nevét adta hozzá.

Innentől kezdve nincs értelme érvelni, tényeket fölsorakoztatni, a jelentés valóság és igazságtartalmát érdemben kétségbe vonni, összevetni, elemezni.

Keller úr elégedett lehet: jól végzi dolgát a Kehi. November 7-én méltán terjeszthetik elő az élüzem címre. - Megszolgálták.

(gondola – Jákysz)

iszalag
  Válasz | 2003. augusztus 21. 10:55 | Sorszám: 9
Széchenyi-terv: átadták a tótkomlósi Rózsa fürdőt
2003. augusztus 20. 14:49


MTI
Magyarország a gyógy- és termálvízkincs vonatkozásában nagyhatalomnak számít, ezt a kincset hasznosítanunk kell a kül- és belföldi turisták számára – mondta Székely György, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára, szerdán Tótkomlóson a megújult Rózsa fürdő átadásán.

Az elmúlt években megindult fürdőfejlesztések kapcsán hangsúlyozta: egy-egy fürdő csak akkor válhat gazdaságossá, ha uniós színvonalú szolgáltatásokat kínál.

Felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg a magyar lakosság mindössze 25 százaléka tölti aktív pihenéssel a szabadságát, s ezt az arányt egyebek mellett a gyógyfürdők kínálta szolgáltatásokkal is növelni lehet.

Gyivicsánné Szenczi Irén polgármester elmondta, hogy az 1941 óta működő közel 4 hektáros területen elhelyezkedő fürdőt több mint 500 millió forintos beruházással egy éve kezdték el felújítani és bővíteni.

A beruházáshoz a Széchenyi-terv keretében 189 millió forint támogatást nyert el a város, további 40 millió forintot a Békés Megyei Területfejlesztési Tanács biztosított, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium 7,5 millió forinttal járult hozzá az építéshez. A város gázközmű-vagyonának értékesítéséből 117 millió forinttal és további 67 millió forintos hitellel az önkormányzat járult hozzá a fejlesztéshez. A fennmaradó részt saját erőként szintén a város biztosította.

Hodálik Pál, a Rózsa fürdőt működtető, az önkormányzat tulajdonában álló Rózsa Fürdő Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a megújult fürdőben egy fedett és egy nyitott vízforgatós feszített víztükrű úszómedence és egy gyermekmedence várja a vendégeket. Emellett aromabarlang, gőzkabin, szauna, szolárium, masszázs- és fitneszterem is épült, a felújított gyógyászati részlegben pedig a mozgásszervi betegségekkel küzdő látogatókat várják.

iszalag
  Válasz | 2003. augusztus 17. 19:59 | Sorszám: 8
igazad van, majd kérelmezem a javitást...
szentistvánjobb
  Válasz | 2003. augusztus 17. 19:36 | Sorszám: 7
(Nem túl szerencsés a topikcím ... Nekem "SZIGORÚAN TITKOS TERV"-et sugallt és Megyőék valamiféle áskálódását gyanítottam mögötte ... Emiatt aztán csak véletlenségből kukkantottam be ... De megérte: belül már sokkal kellemesebb ... )
iszalag
  Válasz | 2003. augusztus 17. 18:24 | Sorszám: 6
ennyi az összes észrevétel???
még pozotivnak is vehetném
akottyabot
  Válasz | 2003. augusztus 17. 17:42 | Sorszám: 5
Nem akarok spárgázni-zsinegelni-kötözködni, de ha az összes Sz. Terves megnyitót ideteszed, akkor új 20000000 gigás tárat kell szerezniük

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola