Téma: Harmadik út
|
szikla |
Válasz | 2010. január 26. 11:05 | Sorszám: 41 |
Kedves 'honfi'... Igazat adtam neked általánosságban, meg is köszöntem. A jövőben ügyelni fogok.
|
|
|
honfi |
Válasz | 2010. január 26. 10:54 | Sorszám: 40 |
Nem arra VÁLASZOLTAM.
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 26. 10:52 | Sorszám: 39 |
Kösz, de az előbb kiírtam a nevét A.E.)
|
|
|
honfi |
Válasz | 2010. január 26. 10:41 | Sorszám: 38 |
Nekem az nem tetszik, hogy nem bírod megtanulni, ha válaszolsz valakinek, akkor kattints a "válasz" gombra.
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 26. 10:35 | Sorszám: 37 |
Bármely felhomályosító szövegedet is szívesen veszem A.E. szikla Válasz | 2010. január 22. 17:08 | Sorszám: 32 A polgári-konzervativ hatalmon lévő nemzeti erőknél nincs előrelépés. Nekik kellene továbbgondolni a felvetéseket. (Együttgondolkodás pláne szóba sem jöhet, hiszen még csak válsz sem jön, a nagyméltóságú médiától sem.) A politológusok pedig éppenséggel kiszolgálják őket, a médiával karöltve. "Bizony előbb meg kell ismerkedni a definíciókkal..." - írod. Bizonyára ismered a filozófiai bölcs mondást: "nagy dolgok (és gondolatok) csak a könyvtárakat megkerülve jönnek (jöhetnek) létre.
|
|
|
A. E. |
Válasz | 2010. január 24. 21:54 | Sorszám: 36 |
Fárasztóan kevés a tárgyi tudásod.
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 24. 20:15 | Sorszám: 35 |
Jut eszembe az újabb szdsz-mdf paktumról. Annak idején Antall József azzal az szdsz-szel kötötte meg a paktumot, aki alá sem írta a kerekasztal megállapodásait. A mostani csak hab a tortán.
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 23. 19:37 | Sorszám: 34 |
Valami nem tetszik?
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 23. 16:23 | Sorszám: 33 |
Ha valaki nem olvasta volna: A polgári demokrácia és a harmadik út.[Az ezredvéghez közeledve,] a harmadik évezred küszöbén, de legyünk szerényebbek: a huszonegyedik(XXI) század előestéjén bizony sok minden elgondolkodtatja a ma, azaz napjaink értelmiségi emberét. Itt a Kárpát-medence régió magyarság-lakta tájegységeinek magyar értelmiségije pedig különös késztetést kell, hogy érezzen a magyarság sorskérdésein való eltöprengésre, és gondolatainak, elmeszikráinak rendezett --rendezhető, tehát felhasználható -- csokorba, kévébe kötésére. Az elmúlt évtized Magyarországában a legnagyobb átalakulást (visszaalakulást), a polgári demokratikus rend, rendszer helyreállítása jelentette, s még hátra maradt feladataiban jelenti ma is, a polgári demokratikus kormányzat és támogatói számára. Ennek a polgári demokráciának és intézményrendszereinek megteremtésében jelentős szerepet vállalt és töltött be néhai Antall József miniszterelnökünk. Munkásságának elemzését hívei és méltatói valamint bírálói már elvégezték kisebb-nagyobb részletességgel. Itt most csak egyik utolsó üzenetét idézzük fel: "A keresztény Magyarországnak van jövője." Több év távlatában és éppen most a huszonegyedik (XXI), század küszöbén különösen jelentős ez az üzenet. A harmadik évezredhez közeledve érdemes párhuzamot vonni, hogy ez a "felismerés" nem éppen újkeletű, hiszen pontosan ezer évvel ezelőtt született meg az igazán nagy történelmi felismerés államalapító szent királyunkban, István királyban. Ez alapozta meg ezredéves államiságunkat és ennek a keresztény polgári rendnek a helyreállítása jelenti eljövendő újabb ezer évünk zálogát. Ennek szolgálatában kell tevékenykednie a Kárpát-medence minden becsületes magyar értelmiségének, egyszersmind felidézve múltunk minden nagy magyarját is, akik életükkel a keresztény Magyarországot szolgálták, az Istenhez vezető magyar jövőt. Ezt a jövőt korunk szellemiségének megfelelően a keresztény polgári demokratikus államrend helyreállítása garantálja a mindenkori polgári kormányzat irányításával. A jelenlegi polgári demokratikus kormányunknak, élén a Miniszterelnökkel igen csak nagy a felelőssége és sok a feladata a keresztény magyar jövő megalapozásában, az egész magyar nép boldog jövőjének újabb ezer évig tartó biztosításában, de legalább is elindításában, a Magyar Millenniumhoz újabb boldog évszázadokat hozzágondolva. Kormányunk ezen való munkálkodása során a polgári demokratikus parlamentarizmusnak nincs alternatívája, egyedül ez szolgálja a keresztény magyar jövőt. A polgárinak mondható pártok ennek tudatában is vannak, és felül tudnak emelkedni a provinciális pártérdekeken az egész magyarság boldog jövőjének biztosítása érdekében. A polgári demokratikus kormányok ilyentén való munkálkodását segíti a harmadik út eszmeisége. A harmadik út ország és nemzet építő eszmerendszer. Természetesen üdvözölendő és kívánatos is, hogy a polgári pártok politizálásában megjelennek a harmadik út eszmerendszerének bizonyos elemei, illetve egyes elemek hangsúlyozottabban kimutathatóak. Azonban egyetlen polgári párt sem mondhatja magát a harmadik út egyedüli képviselőjének, nem sajátíthatja ki pártja részére a harmadik út eszmeiségét. De erre nem is képes a pártpolitika létéből fakadóan. Tehát helyes. ha egy párt bizonyos időszakonként átgondolja, s ha szükséges kiigazítja, modernizálja ideológiai nézeteit és az egész társadalomhoz való viszonyát. Ebben igazán nagy segítségül szolgálhat a harmadik út eszmerendszerének ismerete. Adott estben azonban csak mint nagyobb mérföldkő vehető számba ez a kiigazítás, mintegy újabb, "harmadik változatként." Minden bizonnyal erről van szó, azaz csak erről lehet szó az angol munkáspárt elhatározott modernizációja kapcsán is. A harmadik út eszmerendszerének kidolgozásában, kimunkálásában hazai viszonylatban jeles egyéniségeket vonultathatunk fel, akik szinte kivétel nélkül a népi írók soraiba tartoznak. Az ő eszmei mozgalmuk és munkásságuk nyomán tudjuk feltérképezni a harmadik út igazi, valóságos eszmeiségét, amelyet a magyar valóságra adaptálva: magyar útnak is nevezhetünk. (A németség harmadik útja a német út.) Meggyőződésem, hogy minden nemzetnek a saját egyedi útját kell járnia, építenie: a harmadik út eszmerendszerét kibontakoztatva és árnyaltan színesedve, gazdagodva és esetleges globalizációs, eurós értékek által, azok előnyeit kihasználva. (Ha nincs ilyen előny vagy érték, akkor azt a nemzet úgysem fogadja be. A globalizációnak a nemzetek érdekeit -- legjobb tulajdonságaikat, képességeiket felszínre hozva -- kell szolgálnia. MINDEN NEMZET FELELŐS MINDEN NEMZETÉRT.) A harmadik út az örök népit képviseli és nem a múló pártok, pártcsoportok váltakozó önös érdekeit. A harmadik út téziseit a kormányoknak kell felvállalni, valóra váltani, szintetizálva az egyes pártok által különböző hangsúllyal képviselt népi-nemzeti értékekből. A harmadik út elméletét, eszmeiségét meglapozó külhoni nagyságok közül feltétlen meg kell említeni két nevet: C. Kalergi és W. Röpke, akik értékes irodalommal szolgálnak a harmadik út eszmeiségének születéséhez és fejlődéséhez. Ezek elemzése nem lehet tárgya kis dolgozatomnak, miként a magyar népi írók ide vonatkozó munkásságának elemzése sem. Azt minden bizonnyal elvégzik majd a szakterület tudós ismerői, kutatói. Egyetlen nevet sem kívánok kiemelni a népi írók táborából, csupán Bibó Istvántól idézem az alábbiakat: " A harmadik út erőinek azt kell tudnia, hogy nemcsak jövendő világpolitikai súlyuk és szavuk múlik azon, hogy közvetítő szerepük fennmarad és sikerrel jár-e, de egész létüket érinti az, hogy a polarizálódás jelenleg kiéleződött folyamata megáll és megfordul-e /.../ Ezért jelent reménységet az l956-os magyar forradalom a ' harmadik út' erőinek." (Napjaink közép-európai illetve kelet-európai viszonyaira különösen aktuális.) A harmadik út lényege a népi-nemzeti gondolatiság egyensúlyt teremtő erejében van, azaz a mindenkori jobboldal fasiszta-náci hajlamú és a bolsevik, ál-liberális baloldal között jelöli ki a követendő irányt. Ennek felismerésével, a magyar viszonyokra kigondolva alkottak maradandóan nagyot a népi írók, mondhatni "világra szóló szellemi terméket" hoztak létre. Amely hitem szerint a "szent korona tan"-ból eredeztethető. A harmadik út egyensúlyra törekvő kontrollja megakadályozhatta volna a II. világháborút. ha ez a szellemi termék egy nagyhatalom gondolkodóiban születik meg, s nem egy megcsonkított kis ország fiaiban, amely kis országnak akkor semmilyen befolyása, ráhatása nem volt környezetére, a nyelvi akadályokról nem is beszélve. A harmadik út eszmeisége által fejlődő, gyarapodó népek, nemzetek soha nem lesznek egymásnak ellenségei, minden vitás kérdésben ösztönösen keresik -- és meg is találják -- a megoldást, a "harmadik utat". Minden nemzet felelős minden nemzetért. A polgári pártok tévedéseit, eltévelyedéseit csökkenti, nagy mértékben minimalizálja a népi-nemzeti gondolatiság eszméje, a népben-nemzetben való gondolkodás képessége. A polgári pártok tévedése a harmadik út kontrollja mellett soha sem lesz emberietlen. Jelen korunkban a harmadik út a fejlődésben megrekedt ó-konzervatív, esetlegesen neonáci-neofasiszta jobboldal és a globalizmus álarcában tetszelgő álcázott bolsevik és álságos liberális baloldal (egyáltalán nem szociáldemokrata) eszmeisége között adja meg a helyes irányt. A harmadik út elmélete a népi-nemzeti haladó konzervatív erők, vagyis a polgári pártok eszmeisége kell, hogy legyen, mint a népi-nemzeti gondolatiság társadalmi egyensúlyt teremtő, sugalló kontrollja a széthúzás, az ellenségeskedés felett. (A történelmi fejlődés során létrejött-létrejövő szociáldemokrata erők is a polgári pártok közé sorolandók) A harmadik út tehát minden nemzet életében a saját nemzeti lét, a nemzeti tradíciók, eszmények, vágyódások bizony sokszor rögös útja. A globalizációt is ennek szolgálatában kell állítani, az öröknépi-nemzeti értékek kiteljesedéséért, felvirágoztatásáért. A globalizáció elsősorban a gazdaságszervezés, a pénzpiac és az információáramlás -- szerzés, feldolgozás, hasznosítás --valamint a környezetvédelem (környezetgazdálkodás) és reorganizáció területén bontakozhat ki a maga valóságában, amikor is a nemzetek felett átnyúló régiók együttműködése egyre nagyobb mértékben lesz kívánatos és magától értetődő. (Talán túlzó elgondolás, de nézetem szerint a globalizációnak is megvan a harmadik útja, ez pedig az EURÓPAI ÚT, amelybe az európai nemzetek saját útja becsatlakozik, szerves hálózatát kialakítva. Miként is írja a Centesimus Annus: "Nem fogadható el az az állítás, hogy a létező szocializmus bukása után a gazdasági szerveződés egyetlen modellje a kapitalizmus." Vagyis ne a világ-kapitalizmus értékrendje globalizáljon, azaz van harmadik út.) A harmadik út a szociálisan humanizáló társadalmi - gazdasági fejlődés útja. a haladó, demokratikus polgári erők vezetésével, irányításával, a polgári erények kibontakoztatása révén. Ez az út a polgári társadalom és a gazdasági viszonylatok tökéletesedése folytán meghozza a közreműködők, a polgárok anyagi-kulturális felemelkedését, egyensúly - állapotát: egyetemes boldogságát. A jövő értékrendje : a polgári demokrácia, a jövő útja: a harmadik út. Budapest, (2000. április 18.) Utóirat: A harmadik út eszmeisége, mint látható, sokakban sokféle képen megfogalmazódott, lényegében véve Arisztotelészig visszavezethető. A saját elgondolásom szerint ezt kívánatos általánosságban továbbgondolni, amely nem kötődik csak egy adott történelmi helyzet megoldására, feloldására, hanem egy ország, egy nép teljes történetiségére adaptálható lenne. Ami által elkerülhetőkké válnának a mindenkori történelmi, társadalmi nemkívánatos megrázkódtatások, és töretlen, egyenletes társadalmi fejlődést, építkezést eredményezne. Azaz nemzetmentő és ország-építő eszmerendszer, amely a konzervatív-keresztény pártformációk municiójául szolgálhatna.(2009) „Én úgy érzem van egy még nagyobb magyar út is, az európai. Ezt tartom én a legnagyobb magyar útnak,” (Németh László)
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 22. 17:08 | Sorszám: 32 |
A polgári-konzervativ hatalmon lévő nemzeti erőknél nincs előrelépés. Nekik kellene továbbgondolni a felvetéseket. (Együttgondolkodás pláne szóba sem jöhet, hiszen még csak válsz sem jön, a nagyméltóságú médiától sem.) A politológusok pedig éppenséggel kiszolgálják őket, a médiával karöltve. "Bizony előbb meg kell ismerkedni a definíciókkal..." - írod. Bizonyára ismered a filozófiai bölcs mondást: "nagy dolgok (és gondolatok) csak a könyvtárakat megkerülve jönnek (jöhetnek) létre.
|
|
|
fokos |
Válasz | 2010. január 22. 16:52 | Sorszám: 31 |
Nem, nem soha?
|
|
|
Antlfinger Edvárd |
Válasz | 2010. január 22. 13:06 | Sorszám: 30 |
Nincs előrelépés. Az akkori válasz: "Gondoltam, hogy műszakis vagy, én is. De ez egyikőnket se jogosítja fel, hogy más területeken is szakértelmünk legyen. Bizony előbb meg kell ismerkedni a definíciókkal..." 5-6 év alatt már politológusok lehetnénk.
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 22. 12:57 | Sorszám: 29 |
Az Új Tanú harmadik számában a "Harmadik út " (már ismert)írásom utószavában írtam: Utóirat: A harmadik út eszmeisége, mint látható, sokakban sokféle képen megfogalmazódott, lényegében véve Arisztotelészig visszavezethető. A saját elgondolásom szerint ezt kívánatos általánosságban továbbgondolni, amely nem kötődik csak egy adott történelmi helyzet megoldására, feloldására, hanem egy ország, egy nép teljes történetiségére adaptálható lenne. Ami által elkerülhetőkké válnának a mindenkori történelmi, társadalmi nemkívánatos megrázkódtatások, és töretlen, egyenletes társadalmi fejlődést, építkezést eredményezne. Azaz nemzetmentő és ország-építő eszmerendszer, amely a konzervatív-keresztény pártformációk municiójául szolgálhatna.(2009) „Én úgy érzem van egy még nagyobb magyar út is, az európai. Ezt tartom én a legnagyobb magyar útnak,” (Németh László)
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 21. 13:08 | Sorszám: 28 |
Régi szép idők... [..]. Dehogy vagyok sértődött. liberalizmus=értékrelativizmus polgári=minőségelv demokrácia=rendszerelvűség (rendszerszemléletet igényel) A lberalizmus nem rendszerszemléletű. Egyébként nem csak olvasok, sokszor vizsgáztam is. (Gazdasági mérnöki, mérnök-tanári) Válaszok | Előzmény: Antlfinger Edvárd 2004. szeptember 18. 10:46 | Sorszám: 17 Antlfinger Edvárd Válasz | 2004. szeptember 18. 10:46 | Sorszám: 17 Butaság a liberalizmust az SZDSZ-szel azonosítani. a Liberális jelzőt meg pláne. Gőzöd sincs a fogalmak jelentéséről mégis okoskodsz. Nem az én értelmezésem sajátos. Én ugyanazt a terminológiát használom, mint a társadalomtudósok töbsége a konzervatív Fukuyama, aki a liberális demokrácia győzelméről s a történelem végéről beszél stb. Kérlek ne sértődj meg, de olvass mielőtt írnál, legalább arról, amit írsz!
|
|
|
Rendes Kis |
Válasz | 2010. január 20. 15:07 | Sorszám: 27 |
Látod-látod: lassacskán beérik a vetés, mégavégén kormányprogram lesz a 3. út !
|
|
|
Rendes Kis |
Válasz | 2010. január 20. 15:06 | Sorszám: 26 |
Ez még mindig jobb eset, mintha csak mi tudnánk !
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 20. 14:53 | Sorszám: 25 |
'MINDEN NEMZET FELELŐS MINDEN NEMZETÉRT' elv teremtheti meg a valódi egységet Európában. Közép-Európai Nagyrégiót kell létrehozni. (Már megálmodtuk!)
|
|
|
szikla |
Válasz | 2010. január 20. 13:07 | Sorszám: 24 |
Köszönöm 'Rendes Kis'! Most máe ugye azt is tudjuk: Harmadik Út = NEMZETI MAXIMUM
|
|
|
Egzisztenciális kvantor |
Válasz | 2010. január 19. 17:23 | Sorszám: 23 |
Nem csak ő tudja, mi is tudjuk. Még valamikor tavaly Istenostora belinkelt egy 2008-as amerikai cikket, amelyikben valami hasonlót írtak. Már csak az a kérdés, hogy az a politikai irányzat mennyire kap teret az USA külpolitikájában.Hahó Istenostora! Emlékszel még véletlenül arra a cikkre, amelyik a válság súlytotta Közép-Európával foglalkozott?
|
|
|
Rendes Kis |
Válasz | 2010. január 19. 10:21 | Sorszám: 22 |
megindult az egypólusú világrend kialakításának folyamata. Ha valamiféle politikai-ideológiai keretben igyekeznénk elhelyezni ezt a húsz évet, akkor Amerika részéről a „neoliberalizmus” az a meghatározó szó, amivel megjelölhető az a szabadosság, amivel, mint megnyílt lehetőséggel élve az angolszász világban székelő nemzetközi nagytőke rárohant a világra. Míg a Szovjetunió agyonideologizált nyers materializmus volt, Amerika, mint idealizált demokrácia, mindenféle ideológiától mentesült nagytőkés-korporációs keretben merevedett megdönthetetlen materiális világhatalommá. Innen ered az az egypetéjű kétpárti váltórendszer, amelyben változatlan marad minden ami lényeges, mind a republikánus mind a demokrata párt uralma alatt. Ez az irányzat igyekszik elfoglalni a posztszovjet vákuumot világra szóló méretekben, elsősorban gazdasági térhódítással, de a Közel-Keleten az Egyesült Államok és növekvő mértékben „szövetségesei” haderejével hódító háborúk sorát elindítva. Európában főként a baloldali politikai pártok adtak jelleget az egységesülő Európának, francia, angol és német dominanciával, amerikai vezényletben. Európában e Pax Americana húsz éve nem igazán bizonyult sikeres időszaknak. A NATO-felügyelet alatt létrejött Európai Unióba felvett keleti országok elmaradtak a csatlakozástól várt felzárkóztatástól, inkább váltak az amerikai gazdasági terjeszkedés célországaivá. A felszabadításnak elsősorban gazdasági téren, de politikai ellenőrzéssel is, gyarmatosító jellege van. Amerikának érdeke volt Nyugat-Európa talpra állása 1945 után, így megtűrte, elfogadta az európai típusú (államilag ellenőrzött, szociális felelősséget vállaló) kapitalizmus kifejlődését. A Szovjetunió összeomlása után azonban hódító jellegű pénzpolitikára tért át. Kölcsöneivel eladósította a „szocialista” országokat, majd a szabadjára eresztett liberális kapitalizmus bevezetésére kényszerítette ezeket, de ma már egész Európát is annak elfogadására szorítja. Ami pedig a világbéke rendjét illeti, az amerikai béke egyre-másra a „békeharc” fogalmának újjáéledését idézi fel. Orbán Viktor valami olyat tud, amit mi még nem érzékelünk. Tett néhány utalást arra, hogy ez a fából vaskarika (kommunistából lett kapitalista) hibrid állapot zátonyra futott: http://gondola.hu/cikkek/69281
|
|
|
Barnuska |
Válasz | 2004. szeptember 23. 13:09 | Sorszám: 21 |
Mindkettőtöknek van igazsága.Én már vagy negyven éve vizsgáztam és a mai tudásom elkopott.Nevekre persze beugrik valami de alap nincs hozzá már.De amit én gondolok tapasztalati alapon európáról az az hogy a nagy egységben vannak nagy és kis államok vannak elsőrendűek és másodrendűek és emiatt a qrva életben nem lesz sajnos senki felelős semmiért.Oly rendesen módositgatnak az erőfölényben lévők mindig mindent a saját érdekükben hogy az csoda.Mi kicsik meg csak abban bizhatunk akikben eddig is a németekben és az olaszokban.Ők jó szivvel emlékeznek még ránk.De egy angol egy francia köp és azt mondja a mai napig hogy cigánynemzet.Nem véletlen hogy a londoni magyar kiállitásnak oly sikere volt egész egyszerűen nem hittek a szemüknek!Sokat kell tennünk azért hogy ebben az uj európában a közösben valóban benne legyünk a közösben mert egyenlőre csak a kibaszás és az ellehetettlenités folyik.Ordit a spanyol paraszt hogy csökkenni fog a támogatása miattunk.És elnézve a Vueltát nem is csodálkozom rajtuk.Támogatás nélkül ott csak kecskeszar van.Az sem igaz hogy a magyar paraszt gazdaságtalanul és drágán termel.Igy hogy annak a 20%-át kapjuk mint azok akik már rég benne vannak a pikszisben igy igaz.De ha a teljes összeget megkapnánk a leggazdaságosabb lenne a magyar mezőgazdaság bármelyik ága!Még igy is elvegetálgat na de úgy tejjel mézzel folyó Kánaán lehetnénk!
|
|
|
karesz135 |
Válasz | 2004. szeptember 23. 12:03 | Sorszám: 20 |
'MINDEN NEMZET FELELŐS MINDEN NEMZETÉRT' elv teretheti meg a valódi egységet Európában. Ez ugye analóg Szabó Dezső meghatározásával (bizonyára nem kell idéznem!)... És hát minden magyar felelős a Hazájáért. www.enevjegy.hu/karesz88
|
|
|
Antlfinger Edvárd |
Válasz | 2004. szeptember 21. 09:16 | Sorszám: 19 |
Gondoltam, hogy műszakis vagy, én is. De ez egyikőnket se jogosítja fel, hogy más területeken is szakértelmünk legyen. Bizony előbb meg kell ismerkedni a deiníciókkal, s nem azokkal, amiket leszűrtél a magyar közéletből.
|
|
|
karesz135 |
Válasz | 2004. szeptember 20. 17:21 | Sorszám: 18 |
Sajnos csak kettecskén vagyunk. Dehogy vagyok sértődött. liberalizmus=értékrelativizmus polgári=minőségelv demokrácia=rendszerelvűség (rendszerszemléletet igényel) A lberalizmus nem rendszerszemléletű. Egyébként nem csak olvasok, sokszor vizsgáztam is. (Gazdasági mérnöki, mérnök-tanári) (Tényleg olvasd el: www.enevjegy.radio.hu/karesz88
|
|
|
Antlfinger Edvárd |
Válasz | 2004. szeptember 18. 10:46 | Sorszám: 17 |
Butaság a liberalizmust az SZDSZ-szel azonosítani. a Liberális jelzőt meg pláne. Gőzöd sincs a fogalmak jelentéséről mégis okoskodsz. Nem az én értelmezésem sajátos. Én ugyanazt a terminológiát használom, mint a társadalomtudósok töbsége a konzervatív Fukuyama, aki a liberális demokrácia győzelméről s a történelem végéről beszél stb. Kérlek ne sértődj meg, de olvass mielőtt írnál, legalább arról, amit írsz!
|
|
|
|