Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » Harmadik út (9. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Harmadik út
szikla
  Válasz | 2010. január 26. 11:05 | Sorszám: 41
Kedves 'honfi'...
Igazat adtam neked általánosságban, meg is köszöntem.
A jövőben ügyelni fogok.
honfi
  Válasz | 2010. január 26. 10:54 | Sorszám: 40
Nem arra VÁLASZOLTAM.
szikla
  Válasz | 2010. január 26. 10:52 | Sorszám: 39
Kösz, de az előbb kiírtam a nevét A.E.)
honfi
  Válasz | 2010. január 26. 10:41 | Sorszám: 38
Nekem az nem tetszik, hogy nem bírod megtanulni, ha válaszolsz valakinek, akkor kattints a "válasz" gombra.
szikla
  Válasz | 2010. január 26. 10:35 | Sorszám: 37
Bármely felhomályosító szövegedet is szívesen veszem A.E.
szikla
Válasz | 2010. január 22. 17:08 | Sorszám: 32
A polgári-konzervativ hatalmon lévő nemzeti erőknél nincs előrelépés. Nekik kellene továbbgondolni a felvetéseket. (Együttgondolkodás pláne szóba sem jöhet, hiszen még csak válsz sem jön, a nagyméltóságú médiától sem.)
A politológusok pedig éppenséggel kiszolgálják őket, a médiával karöltve.
"Bizony előbb meg kell ismerkedni a definíciókkal..." - írod.
Bizonyára ismered a filozófiai bölcs mondást: "nagy dolgok (és gondolatok) csak a könyvtárakat megkerülve jönnek (jöhetnek) létre.
A. E.
  Válasz | 2010. január 24. 21:54 | Sorszám: 36
Fárasztóan kevés a tárgyi tudásod.
szikla
  Válasz | 2010. január 24. 20:15 | Sorszám: 35
Jut eszembe az újabb szdsz-mdf paktumról.
Annak idején Antall József azzal az szdsz-szel kötötte meg a paktumot, aki alá sem írta a kerekasztal megállapodásait. A mostani csak hab a tortán.
szikla
  Válasz | 2010. január 23. 19:37 | Sorszám: 34
Valami nem tetszik?
szikla
  Válasz | 2010. január 23. 16:23 | Sorszám: 33
Ha valaki nem olvasta volna:
A polgári demokrácia és a harmadik út.

[Az ezredvéghez közeledve,] a harmadik évezred küszöbén, de legyünk szerényebbek: a huszonegyedik(XXI) század előestéjén bizony sok minden elgondolkodtatja a ma, azaz napjaink értelmiségi emberét. Itt a Kárpát-medence régió magyarság-lakta tájegységeinek magyar értelmiségije pedig különös késztetést kell, hogy érezzen a magyarság sorskérdésein való eltöprengésre, és gondolatainak, elmeszikráinak rendezett --rendezhető, tehát felhasználható -- csokorba, kévébe kötésére.
Az elmúlt évtized Magyarországában a legnagyobb átalakulást (visszaalakulást), a polgári demokratikus rend, rendszer helyreállítása jelentette, s még hátra maradt feladataiban jelenti ma is, a polgári demokratikus kormányzat és támogatói számára.
Ennek a polgári demokráciának és intézményrendszereinek megteremtésében jelentős szerepet vállalt és töltött be néhai Antall József miniszterelnökünk. Munkásságának elemzését hívei és méltatói valamint bírálói már elvégezték kisebb-nagyobb részletességgel. Itt most csak egyik utolsó üzenetét idézzük fel: "A keresztény Magyarországnak van jövője."
Több év távlatában és éppen most a huszonegyedik (XXI), század küszöbén különösen jelentős ez az üzenet.
A harmadik évezredhez közeledve érdemes párhuzamot vonni, hogy ez a "felismerés" nem éppen újkeletű, hiszen pontosan ezer évvel ezelőtt született meg az igazán nagy történelmi felismerés államalapító szent királyunkban, István királyban. Ez alapozta meg ezredéves államiságunkat és ennek a keresztény polgári rendnek a helyreállítása jelenti eljövendő újabb ezer évünk zálogát. Ennek szolgálatában kell tevékenykednie a Kárpát-medence minden becsületes magyar értelmiségének, egyszersmind felidézve múltunk minden nagy magyarját is, akik életükkel a keresztény Magyarországot szolgálták, az Istenhez vezető magyar jövőt.
Ezt a jövőt korunk szellemiségének megfelelően a keresztény polgári demokratikus államrend helyreállítása garantálja a mindenkori polgári kormányzat irányításával.
A jelenlegi polgári demokratikus kormányunknak, élén a Miniszterelnökkel igen csak nagy a felelőssége és sok a feladata a keresztény magyar jövő megalapozásában, az egész magyar nép boldog jövőjének újabb ezer évig tartó biztosításában, de legalább is elindításában, a Magyar Millenniumhoz újabb boldog évszázadokat hozzágondolva.
Kormányunk ezen való munkálkodása során a polgári demokratikus parlamentarizmusnak nincs alternatívája, egyedül ez szolgálja a keresztény magyar jövőt. A polgárinak mondható pártok ennek tudatában is vannak, és felül tudnak emelkedni a provinciális pártérdekeken az egész magyarság boldog jövőjének biztosítása érdekében.
A polgári demokratikus kormányok ilyentén való munkálkodását segíti a harmadik út eszmeisége. A harmadik út ország és nemzet építő eszmerendszer.
Természetesen üdvözölendő és kívánatos is, hogy a polgári pártok politizálásában megjelennek a harmadik út eszmerendszerének bizonyos elemei, illetve egyes elemek hangsúlyozottabban kimutathatóak. Azonban egyetlen polgári párt sem mondhatja magát a harmadik út egyedüli képviselőjének, nem sajátíthatja ki pártja részére a harmadik út eszmeiségét. De erre nem is képes a pártpolitika létéből fakadóan.
Tehát helyes. ha egy párt bizonyos időszakonként átgondolja, s ha szükséges kiigazítja, modernizálja ideológiai nézeteit és az egész társadalomhoz való viszonyát. Ebben igazán nagy segítségül szolgálhat a harmadik út eszmerendszerének ismerete.
Adott estben azonban csak mint nagyobb mérföldkő vehető számba ez a kiigazítás, mintegy újabb, "harmadik változatként." Minden bizonnyal erről van szó, azaz csak erről lehet szó az angol munkáspárt elhatározott modernizációja kapcsán is.
A harmadik út eszmerendszerének kidolgozásában, kimunkálásában hazai viszonylatban jeles egyéniségeket vonultathatunk fel, akik szinte kivétel nélkül a népi írók soraiba tartoznak. Az ő eszmei mozgalmuk és munkásságuk nyomán tudjuk feltérképezni a harmadik út igazi, valóságos eszmeiségét, amelyet a magyar valóságra adaptálva: magyar útnak is nevezhetünk. (A németség harmadik útja a német út.) Meggyőződésem, hogy minden nemzetnek a saját egyedi útját kell járnia, építenie: a harmadik út eszmerendszerét kibontakoztatva és árnyaltan színesedve, gazdagodva és esetleges globalizációs, eurós értékek által, azok előnyeit kihasználva. (Ha nincs ilyen előny vagy érték, akkor azt a nemzet úgysem fogadja be. A globalizációnak a nemzetek érdekeit -- legjobb tulajdonságaikat, képességeiket felszínre hozva -- kell szolgálnia. MINDEN NEMZET FELELŐS MINDEN NEMZETÉRT.)
A harmadik út az örök népit képviseli és nem a múló pártok, pártcsoportok váltakozó önös érdekeit. A harmadik út téziseit a kormányoknak kell felvállalni, valóra váltani, szintetizálva az egyes pártok által különböző hangsúllyal képviselt népi-nemzeti értékekből.
A harmadik út elméletét, eszmeiségét meglapozó külhoni nagyságok közül feltétlen meg kell említeni két nevet: C. Kalergi és W. Röpke, akik értékes irodalommal szolgálnak a harmadik út eszmeiségének születéséhez és fejlődéséhez. Ezek elemzése nem lehet tárgya kis dolgozatomnak, miként a magyar népi írók ide vonatkozó munkásságának elemzése sem. Azt minden bizonnyal elvégzik majd a szakterület tudós ismerői, kutatói. Egyetlen nevet sem kívánok kiemelni a népi írók táborából, csupán Bibó Istvántól idézem az alábbiakat: " A harmadik út erőinek azt kell tudnia, hogy nemcsak jövendő világpolitikai súlyuk és szavuk múlik azon, hogy közvetítő szerepük fennmarad és sikerrel jár-e, de egész létüket érinti az, hogy a polarizálódás jelenleg kiéleződött folyamata megáll és megfordul-e /.../ Ezért jelent reménységet az l956-os magyar forradalom a ' harmadik út' erőinek." (Napjaink közép-európai illetve kelet-európai viszonyaira különösen aktuális.)
A harmadik út lényege a népi-nemzeti gondolatiság egyensúlyt teremtő erejében van, azaz a mindenkori jobboldal fasiszta-náci hajlamú és a bolsevik, ál-liberális baloldal között jelöli ki a követendő irányt. Ennek felismerésével, a magyar viszonyokra kigondolva alkottak maradandóan nagyot a népi írók, mondhatni "világra szóló szellemi terméket" hoztak létre.
Amely hitem szerint a "szent korona tan"-ból eredeztethető.
A harmadik út egyensúlyra törekvő kontrollja megakadályozhatta volna a II. világháborút. ha ez a szellemi termék egy nagyhatalom gondolkodóiban születik meg, s nem egy megcsonkított kis ország fiaiban, amely kis országnak akkor semmilyen befolyása, ráhatása nem volt környezetére, a nyelvi akadályokról nem is beszélve.
A harmadik út eszmeisége által fejlődő, gyarapodó népek, nemzetek soha nem lesznek egymásnak ellenségei, minden vitás kérdésben ösztönösen keresik -- és meg is találják -- a megoldást, a "harmadik utat". Minden nemzet felelős minden nemzetért.
A polgári pártok tévedéseit, eltévelyedéseit csökkenti, nagy mértékben minimalizálja a népi-nemzeti gondolatiság eszméje, a népben-nemzetben való gondolkodás képessége. A polgári pártok tévedése a harmadik út kontrollja mellett soha sem lesz emberietlen.
Jelen korunkban a harmadik út a fejlődésben megrekedt ó-konzervatív, esetlegesen neonáci-neofasiszta jobboldal és a globalizmus álarcában tetszelgő álcázott bolsevik és álságos liberális baloldal (egyáltalán nem szociáldemokrata) eszmeisége között adja meg a helyes irányt.
A harmadik út elmélete a népi-nemzeti haladó konzervatív erők, vagyis a polgári pártok eszmeisége kell, hogy legyen, mint a népi-nemzeti gondolatiság társadalmi egyensúlyt teremtő, sugalló kontrollja a széthúzás, az ellenségeskedés felett. (A történelmi fejlődés során létrejött-létrejövő szociáldemokrata erők is a polgári pártok közé sorolandók)
A harmadik út tehát minden nemzet életében a saját nemzeti lét, a nemzeti tradíciók, eszmények, vágyódások bizony sokszor rögös útja.
A globalizációt is ennek szolgálatában kell állítani, az öröknépi-nemzeti értékek kiteljesedéséért, felvirágoztatásáért. A globalizáció elsősorban a gazdaságszervezés, a pénzpiac és az információáramlás -- szerzés, feldolgozás, hasznosítás --valamint a környezetvédelem (környezetgazdálkodás) és reorganizáció területén bontakozhat ki a maga valóságában, amikor is a nemzetek felett átnyúló régiók együttműködése egyre nagyobb mértékben lesz kívánatos és magától értetődő. (Talán túlzó elgondolás, de nézetem szerint a globalizációnak is megvan a harmadik útja, ez pedig az EURÓPAI ÚT, amelybe az európai nemzetek saját útja becsatlakozik, szerves hálózatát kialakítva.
Miként is írja a Centesimus Annus: "Nem fogadható el az az állítás, hogy a létező szocializmus bukása után a gazdasági szerveződés egyetlen modellje a kapitalizmus."
Vagyis ne a világ-kapitalizmus értékrendje globalizáljon, azaz van harmadik út.)
A harmadik út a szociálisan humanizáló társadalmi - gazdasági fejlődés útja. a haladó, demokratikus polgári erők vezetésével, irányításával, a polgári erények kibontakoztatása révén. Ez az út a polgári társadalom és a gazdasági viszonylatok tökéletesedése folytán meghozza a közreműködők, a polgárok anyagi-kulturális felemelkedését, egyensúly -
állapotát: egyetemes boldogságát.
A jövő értékrendje : a polgári demokrácia, a jövő útja: a harmadik út.
Budapest, (2000. április 18.)
Utóirat: A harmadik út eszmeisége, mint látható, sokakban sokféle képen megfogalmazódott, lényegében véve Arisztotelészig visszavezethető. A saját elgondolásom szerint ezt kívánatos általánosságban továbbgondolni, amely nem kötődik csak egy adott történelmi helyzet megoldására, feloldására, hanem egy ország, egy nép teljes történetiségére adaptálható lenne. Ami által elkerülhetőkké válnának a mindenkori történelmi, társadalmi nemkívánatos megrázkódtatások, és töretlen, egyenletes társadalmi fejlődést, építkezést eredményezne. Azaz nemzetmentő és ország-építő eszmerendszer, amely a konzervatív-keresztény pártformációk municiójául szolgálhatna.(2009)
„Én úgy érzem van egy még nagyobb magyar út is, az európai. Ezt tartom én a legnagyobb magyar útnak,” (Németh László)

szikla
  Válasz | 2010. január 22. 17:08 | Sorszám: 32
A polgári-konzervativ hatalmon lévő nemzeti erőknél nincs előrelépés. Nekik kellene továbbgondolni a felvetéseket. (Együttgondolkodás pláne szóba sem jöhet, hiszen még csak válsz sem jön, a nagyméltóságú médiától sem.)
A politológusok pedig éppenséggel kiszolgálják őket, a médiával karöltve.
"Bizony előbb meg kell ismerkedni a definíciókkal..." - írod.
Bizonyára ismered a filozófiai bölcs mondást: "nagy dolgok (és gondolatok) csak a könyvtárakat megkerülve jönnek (jöhetnek) létre.
fokos
  Válasz | 2010. január 22. 16:52 | Sorszám: 31
Nem, nem soha?
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. január 22. 13:06 | Sorszám: 30
Nincs előrelépés.

Az akkori válasz:

"Gondoltam, hogy műszakis vagy, én is. De ez egyikőnket se jogosítja fel, hogy más területeken is szakértelmünk legyen. Bizony előbb meg kell ismerkedni a definíciókkal..."

5-6 év alatt már politológusok lehetnénk.

szikla
  Válasz | 2010. január 22. 12:57 | Sorszám: 29
Az Új Tanú harmadik számában a "Harmadik út " (már ismert)írásom utószavában írtam:
Utóirat: A harmadik út eszmeisége, mint látható, sokakban sokféle képen megfogalmazódott, lényegében véve Arisztotelészig visszavezethető. A saját elgondolásom szerint ezt kívánatos általánosságban továbbgondolni, amely nem kötődik csak egy adott történelmi helyzet megoldására, feloldására, hanem egy ország, egy nép teljes történetiségére adaptálható lenne. Ami által elkerülhetőkké válnának a mindenkori történelmi, társadalmi nemkívánatos megrázkódtatások, és töretlen, egyenletes társadalmi fejlődést, építkezést eredményezne. Azaz nemzetmentő és ország-építő eszmerendszer, amely a konzervatív-keresztény pártformációk municiójául szolgálhatna.(2009)
„Én úgy érzem van egy még nagyobb magyar út is, az európai. Ezt tartom én a legnagyobb magyar útnak,” (Németh László)
szikla
  Válasz | 2010. január 21. 13:08 | Sorszám: 28
Régi szép idők...
[..]. Dehogy vagyok sértődött.
liberalizmus=értékrelativizmus
polgári=minőségelv
demokrácia=rendszerelvűség (rendszerszemléletet igényel)
A lberalizmus nem rendszerszemléletű.
Egyébként nem csak olvasok, sokszor vizsgáztam is.
(Gazdasági mérnöki, mérnök-tanári)
Válaszok | Előzmény: Antlfinger Edvárd 2004. szeptember 18. 10:46 | Sorszám: 17

Antlfinger Edvárd Válasz | 2004. szeptember 18. 10:46 | Sorszám: 17
Butaság a liberalizmust az SZDSZ-szel azonosítani. a Liberális jelzőt meg pláne. Gőzöd sincs a fogalmak jelentéséről mégis okoskodsz. Nem az én értelmezésem sajátos. Én ugyanazt a terminológiát használom, mint a társadalomtudósok töbsége a konzervatív Fukuyama, aki a liberális demokrácia győzelméről s a történelem végéről beszél stb. Kérlek ne sértődj meg, de olvass mielőtt írnál, legalább arról, amit írsz!
Rendes Kis
  Válasz | 2010. január 20. 15:07 | Sorszám: 27
Látod-látod: lassacskán beérik a vetés, mégavégén kormányprogram lesz a 3. út !
Rendes Kis
  Válasz | 2010. január 20. 15:06 | Sorszám: 26
Ez még mindig jobb eset, mintha csak mi tudnánk !
szikla
  Válasz | 2010. január 20. 14:53 | Sorszám: 25
'MINDEN NEMZET FELELŐS MINDEN NEMZETÉRT' elv teremtheti meg a valódi egységet Európában.
Közép-Európai Nagyrégiót kell létrehozni. (Már megálmodtuk!)
szikla
  Válasz | 2010. január 20. 13:07 | Sorszám: 24
Köszönöm 'Rendes Kis'!
Most máe ugye azt is tudjuk:
Harmadik Út = NEMZETI MAXIMUM
Egzisztenciális kvantor
  Válasz | 2010. január 19. 17:23 | Sorszám: 23
Nem csak ő tudja, mi is tudjuk.
Még valamikor tavaly Istenostora belinkelt egy 2008-as amerikai cikket, amelyikben valami hasonlót írtak. Már csak az a kérdés, hogy az a politikai irányzat mennyire kap teret az USA külpolitikájában.

Hahó Istenostora! Emlékszel még véletlenül arra a cikkre, amelyik a válság súlytotta Közép-Európával foglalkozott?

Rendes Kis
  Válasz | 2010. január 19. 10:21 | Sorszám: 22
megindult az egypólusú világrend kialakításának folyamata. Ha valamiféle politikai-ideológiai keretben igyekeznénk elhelyezni ezt a húsz évet, akkor Amerika részéről a „neoliberalizmus” az a meghatározó szó, amivel megjelölhető az a szabadosság, amivel, mint megnyílt lehetőséggel élve az angolszász világban székelő nemzetközi nagytőke rárohant a világra. Míg a Szovjetunió agyonideologizált nyers materializmus volt, Amerika, mint idealizált demokrácia, mindenféle ideológiától mentesült nagytőkés-korporációs keretben merevedett megdönthetetlen materiális világhatalommá. Innen ered az az egypetéjű kétpárti váltórendszer, amelyben változatlan marad minden ami lényeges, mind a republikánus mind a demokrata párt uralma alatt. Ez az irányzat igyekszik elfoglalni a posztszovjet vákuumot világra szóló méretekben, elsősorban gazdasági térhódítással, de a Közel-Keleten az Egyesült Államok és növekvő mértékben „szövetségesei” haderejével hódító háborúk sorát elindítva.

Európában főként a baloldali politikai pártok adtak jelleget az egységesülő Európának, francia, angol és német dominanciával, amerikai vezényletben. Európában e Pax Americana húsz éve nem igazán bizonyult sikeres időszaknak. A NATO-felügyelet alatt létrejött Európai Unióba felvett keleti országok elmaradtak a csatlakozástól várt felzárkóztatástól, inkább váltak az amerikai gazdasági terjeszkedés célországaivá. A felszabadításnak elsősorban gazdasági téren, de politikai ellenőrzéssel is, gyarmatosító jellege van.

Amerikának érdeke volt Nyugat-Európa talpra állása 1945 után, így megtűrte, elfogadta az európai típusú (államilag ellenőrzött, szociális felelősséget vállaló) kapitalizmus kifejlődését. A Szovjetunió összeomlása után azonban hódító jellegű pénzpolitikára tért át. Kölcsöneivel eladósította a „szocialista” országokat, majd a szabadjára eresztett liberális kapitalizmus bevezetésére kényszerítette ezeket, de ma már egész Európát is annak elfogadására szorítja. Ami pedig a világbéke rendjét illeti, az amerikai béke egyre-másra a „békeharc” fogalmának újjáéledését idézi fel.

Orbán Viktor valami olyat tud, amit mi még nem érzékelünk. Tett néhány utalást arra, hogy ez a fából vaskarika (kommunistából lett kapitalista) hibrid állapot zátonyra futott: http://gondola.hu/cikkek/69281

Barnuska
  Válasz | 2004. szeptember 23. 13:09 | Sorszám: 21
Mindkettőtöknek van igazsága.Én már vagy negyven éve vizsgáztam és a mai tudásom elkopott.Nevekre persze beugrik valami de alap nincs hozzá már.De amit én gondolok tapasztalati alapon európáról az az hogy a nagy egységben vannak nagy és kis államok vannak elsőrendűek és másodrendűek és emiatt a qrva életben nem lesz sajnos senki felelős semmiért.Oly rendesen módositgatnak az erőfölényben lévők mindig mindent a saját érdekükben
hogy az csoda.Mi kicsik meg csak abban bizhatunk akikben eddig is a németekben és az olaszokban.Ők jó szivvel emlékeznek még ránk.De egy angol egy francia köp és azt mondja a mai napig hogy cigánynemzet.Nem véletlen hogy a
londoni magyar kiállitásnak oly sikere volt egész egyszerűen nem hittek a szemüknek!Sokat kell tennünk azért hogy ebben az uj európában a közösben valóban benne legyünk a közösben mert egyenlőre csak a kibaszás és az ellehetettlenités folyik.Ordit a spanyol paraszt hogy csökkenni fog a támogatása miattunk.És elnézve a Vueltát
nem is csodálkozom rajtuk.Támogatás nélkül ott csak kecskeszar van.Az sem igaz hogy a magyar paraszt gazdaságtalanul és drágán termel.Igy hogy annak a 20%-át kapjuk mint azok akik már rég benne vannak a pikszisben igy igaz.De ha a teljes összeget megkapnánk a leggazdaságosabb lenne a magyar mezőgazdaság bármelyik ága!Még igy is elvegetálgat na de úgy tejjel mézzel folyó Kánaán lehetnénk!
karesz135
  Válasz | 2004. szeptember 23. 12:03 | Sorszám: 20
'MINDEN NEMZET FELELŐS MINDEN NEMZETÉRT' elv teretheti meg a valódi egységet Európában.
Ez ugye analóg Szabó Dezső meghatározásával (bizonyára nem kell idéznem!)...
És hát minden magyar felelős a Hazájáért. www.enevjegy.hu/karesz88
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2004. szeptember 21. 09:16 | Sorszám: 19
Gondoltam, hogy műszakis vagy, én is. De ez egyikőnket se jogosítja fel, hogy más területeken is szakértelmünk legyen. Bizony előbb meg kell ismerkedni a deiníciókkal, s nem azokkal, amiket leszűrtél a magyar közéletből.
karesz135
  Válasz | 2004. szeptember 20. 17:21 | Sorszám: 18
Sajnos csak kettecskén vagyunk. Dehogy vagyok sértődött.
liberalizmus=értékrelativizmus
polgári=minőségelv
demokrácia=rendszerelvűség (rendszerszemléletet igényel)
A lberalizmus nem rendszerszemléletű.
Egyébként nem csak olvasok, sokszor vizsgáztam is.
(Gazdasági mérnöki, mérnök-tanári)
(Tényleg olvasd el: www.enevjegy.radio.hu/karesz88
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2004. szeptember 18. 10:46 | Sorszám: 17
Butaság a liberalizmust az SZDSZ-szel azonosítani. a Liberális jelzőt meg pláne. Gőzöd sincs a fogalmak jelentéséről mégis okoskodsz. Nem az én értelmezésem sajátos. Én ugyanazt a terminológiát használom, mint a társadalomtudósok töbsége a konzervatív Fukuyama, aki a liberális demokrácia győzelméről s a történelem végéről beszél stb. Kérlek ne sértődj meg, de olvass mielőtt írnál, legalább arról, amit írsz!

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola