Téma: Bankárkormány.hu
|
|
Mercurius |
Válasz | 2004. szeptember 02. 14:55 | Sorszám: 26 |
Megalakulhat a Medgyessy fiának üzleti ügyét vizsgáló bizottság szeptember 1. 17:03 [MTI] Az Országgyűlés ügyrendi bizottsága szerdai ülésén egyhangúan elvetette azt az szocialista módosító javaslatot, amely harminc napban határozta volna meg annak a vizsgálóbizottságnak a tevékenységét, amely a Matávnak juttatott fejlesztési adókedvezmény és Medgyessy Péter fia cégének az rt.-től kapott százmilliós nagyságrendű megbízása közötti összefüggést kutatja. A fideszes Szijjártó Péter a vizsgálóbizottság létrehozását kezdeményező képviselők nevében kijelentette a 30 nap méltánytalanul kevés és gyanúsan rövid idő, ezalatt érdemi munka nem végezhető el. A szocialista párti Avarkeszi Dezső is úgy nyilatkozott, hogy nem szavazza meg a módosító indítványt, mert méltatlannak tartja az ilyen rövid határidőt. A vizsgálóbizottság működését szabályozó országgyűlési határozati javaslathoz benyújtott másik - és elfogadott - MSZP-s módosító indítvány szerint a vizsgálat tárgyát meghatározó 8. pont megváltozna: a "kizárható-e teljes egészében, hogy összefüggés van (...)" megfogalmazás helyett a "megállapítható-e összefüggés a kormány által a Magyar Távközlési Részvénytársaságnak nyújtott fejlesztési adókedvezmény és Medgyessy Péter kormányfő fia cégének - a Magyar Távközlési Részvénytársaságtól kapott - százmilliós nagyságrendű megbízása között". A vizsgálóbizottság azzal a százmillió forint értékű szerződéssel foglalkozna, amelyet a Matáv Rt. európai uniós lobbitevékenységre kötött a TGG and Partners nevű céggel, amelynek egyik tulajdonosa Medgyessy Péter fia. Kapcsolódó anyagok: Ügyészségig jutott a famíliakáeftézés Napirenden a Medgyessy fiának megbízásait vizsgáló bizottság
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. július 02. 09:27 | Sorszám: 24 |
Akár 15%-ot is vehetnek az alapok az Antenna és Démász részvényekből 2004.07.02 08:04Közzétette a BÉT az ún. megfelelő likviditással rendelkező értékepapírok listáját a második negyedévre vonatkozóan, melyre felkerült az Antenna és a Démász is, kikerült azonban a TVK. http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=5&i=42857
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. július 02. 09:26 | Sorszám: 23 |
Az ÁPV Rt. a Richter törzsrészvényeire átcserélhető kötvényeket kíván kibocsátani, melyről további információt a tranzakció előkészítésének folyamán a vezető szervezővel egyeztetve tesz közzé a tranzakció struktúrájához illeszkedően. ÁPV Rt. Igazgatósága az első három helyezett sorrendjét az alábbiak szerint hagyta jóvá: 1. helyezett: J. P. Morgan Securities Ltd. 2. helyezett: Morgan Stanley & Co. International Ltd. 3. helyezett: Merrill Lynch International Az első három legjobb ajánlat pontozása az Értékelő Bizottság értékelése szerint az alábbiak szerint alakult: A héttagú Értékelő Bizottság elnöke az ÁPV Rt. Igazgatósága tagja, a bizottság tagjai az ÁPV Rt. különböző szakterületeinek delegáltjai, illetve a Richter Gedeon Rt. képviselője voltak. A bizottság az ajánlatok feldolgozását megelőzően kidolgozta értékelési szempontjait és részletes pontozási rendszerét, amely alapján első körben meghatározta a három legjobb szakmai ajánlat sorrendjét, majd ezt követően az addig zárt és közjegyző jelenlétében felbontott díj- és költségajánlat figyelembe vételével meghatározta ezen ajánlatok végső sorrendjét. A J.P. Morgan Securities Ltd. ajánlata a Tenderfüzetben meghatározott követelmény- és szempontrendszert komplex módon, magas szakmai színvonalon és az ÁPV Rt. későbbi kötelezettségeit illetően költséghatékonyan elégíti ki, továbbá a tranzakció lebonyolításához és a kapcsolódó piackarbantartási feladatokhoz megfelelő tapasztalattal, valamint világos cél- és eszközrendszerrel rendelkezik. A pályázati kiírásban foglaltak szerint az ÁPV Rt. a győztes pályázóval kívánja megkötni a megbízási szerződést, sikertelenség esetén a második, majd a harmadik legjobb ajánlattevővel szerződik. *** *** *** Befektetői szempontból a legfontosabb vonatkozása a speciális pénzügyi konstrukció részleteinek bejelentése lesz. Ez alapján határozható meg ugyanis a piac kínálati oldalának változása. Mint ismeretes az ÁPV és a PM elfogadta a Richter menedzsment azon véleményét, hogy nemzetgazdasági szempontok miatt a legnagyobb hazai gyógyszergyártó függetlenségét a jövőben is biztosítani kell. Ennek konkrét formáját az ÁPV a győztes pályázóval a közeljövőben dolgozza ki. Egyetlen szempont ismert jelenleg; az értékesítésre kerülő pénzügyi instrumentum 5 év múlva testesít meg a jelenlegi törzsrészvényekkel azonos jogokat. A következő 5 évben az ÁPV a 25% +1 részvényének speciális értékesítése mellett is fenntartja bizonyos tulajdonosi jogok gyakorlását.
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. július 02. 09:24 | Sorszám: 22 |
Richter privatizáció: a JP Morgan győzött (2.) 2004.07.01 17:17Az ÁPV Rt. Igazgatósága döntést hozott a Richter részvényeire vonatkozó pénzügyi instrumentum kibocsátását, értékesítését megszervező és lebonyolító befektetési szolgáltató kiválasztására kiírt nyilvános, egyfordulós pályázatról, melyet érvényesnek és eredményesnek nyilvánított. Az ÁPV Rt. felhívására hét pályázó jelentkezett, melyek magas szakmai színvonalú, a kibocsátandó instrumentum és az ÁPV Rt. elvárásai iránt elkötelezett ajánlatot nyújtottak be. http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=42855&pfAuth=0ea3514f943b898348a584bbdcb3fe83
|
|
|
szentmáriabal |
Válasz | 2004. június 11. 11:50 | Sorszám: 21 |
MSZPénz - A bankárkormány titka Önnek is joga van megtudni! - olvasható a Magyar Polgári Média Egyesület által szerkesztett MSZPénz című könyv borítóján. A könyv ajánlója szerint a kötet a legnagyobb magyarországi brókercégről szól. Arról a cégről, amelynek az állam „láthatatlan keze” is segített a piaci növekedésben. ... http://gondola.hu/cikk.php?szal=36476 ... Farkas Boglárka 2004. június 11. 00:03
|
|
|
ath |
Válasz | 2004. június 11. 01:24 | Sorszám: 20 |
Idézet: MSZPénz - kötet a bankbotrány kirobbanásának egyéves évfordulójára
A kötet megjelenésének ténye üdvözlendő, de a időzítése nem igazán szerencsés. Az EP választásokhoz már túl késő, 2006-hoz meg még túl korai.
|
|
|
terra |
Válasz | 2004. június 10. 21:01 | Sorszám: 19 |
Csillag István egyáltalán nem kakukktojás a brókerbotrányban. Miniszterként felelős azért, hogy indokolatlanul került át 13 milliárd forint az ÁAK Rt.-hez, onnan pedig a K&H E.-hez.
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. június 10. 20:20 | Sorszám: 18 |
olvasnivaló MSZPénz - kötet a bankbotrány kirobbanásának egyéves évfordulójára 2004-06-10 19:00 MSZPénz - A bankárkormány titka címmel könyv jelent meg az úgynevezett brókerbotrány történetéről a Magyar Polgári Média Egyesület szerkesztésében; a jövő héten kereskedelmi forgalomba kerülő kötetet csütörtökön mutatták be Budapesten. Ez nem egy kampánykönyv - hangsúlyozta az egyesület elnöke, hozzátéve, hogy a kiadványt a botrány kirobbanásának egyéves évfordulójára tették közzé. A cím valóban kicsit provokáló és sokat mondó - mondta, hozzátéve, akármerre indultak el, minden szál bizonyos körökhöz vezetett. Közlése szerint a Kairosz Kiadó gondozásában megjelenő kiadvány mintegy 95 százalékát dokumentumok alkotják, a további rész háttérinformációkat tartalmaz. Az, hogy az ország történetének legnagyobb pénzügyi botránya ne legyen dokumentálva, megengedhetetlen - indokolta a megjelentetés szükségességét Hős Gábor. Közlése szerint a kötet 2001. június 9-re, az MSZP kongresszusának idejére nyúlik vissza, amikor Medgyessy Pétert jelölték miniszterelnöknek, és egészen ez év április 12-ig, a bankbotrányt vizsgáló parlamenti bizottság megszűnéséig terjed. Annak kapcsán, hogy a kötet borítóján Medgyessy Péter miniszterelnök, Kovács László MSZP-elnök és Csillag István gazdasági miniszter képe látható, Hős Gábor azt mondta: Csillag István "kicsit talán kakukktojás", ugyanakkor a gazdasági minisztérium felügyeli az ügyben szereplő Nemzeti Autópálya Rt.-t. Medgyessy Péter és Kovács László képének borítóra helyezését azzal indokolta, hogy ők személyesen is, illetve rokonaik és ismerőseik kapcsolatai révén aktív szereplői ennek az ügynek. http://www.fideszfrakcio.hu/index.php?CikkID=24413
|
|
|
pascal |
Válasz | 2004. április 23. 11:19 | Sorszám: 17 |
Néha jót tenne az MSZP-fanoknak egy kis emlékezetfrissítő visszaolvasgatás...
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. április 23. 11:13 | Sorszám: 16 |
emlékezetfrissités.. Turulmadárnak köszönhetően, az IndexrőlKész az árnyékkormány programja László Csaba az MSZP pénzügyminiszter-jelöltje – Megszűnne az adórendőrség NSZ • 2002. február 8. • Szerző: Kéri J. Tibor Ma ismerteti kormányprogramját Medgyessy Péter, az MSZP miniszterelnök-jelöltje. A lapunk birtokába került dokumentum szerint az MSZP hatalomra kerülve alapvetően nem változtatna a kormányzati struktúrán, de új alkotmányt készítene, kísérletet tenne a kétkamarás parlament létrehozására, módosítana egy sor kétharmados törvényt, felszámolná az adórendőrséget és átalakítaná a szociális ellátást. Elkészült Medgyessy Péter szocialista miniszterelnök-jelölt kormányprogram-tervezete. Az MSZP listavezetője ma hozza nyilvánosságra elképzeléseit és mutat be árnyékkormánya miniszterei közül egyet: László Csabát, a pénzügyi tárca várományosát. (Medgyessy azt ígérte, januárban árnyékkormányt hirdet, de erre nem került sor, a leendő minisztereket a következő hetekben nevezi meg.) A 126 oldalas programtervezet kilenc fejezetben, az államszervezet átalakításától a külpolitikáig határozza meg az MSZP győzelme esetén a teendőket.
A „nemzeti közép kormánya”, ahogy a programtervezet szerzői fogalmaznak, szociáldemokrata alapeszmékből kiinduló, de liberális és konzervatív értékeket is érvényesítő kabinet lesz. A konfliktusok kiélezése helyett az új kormány a kiegyenlítés, a konszenzuskeresés, az emberi megbecsülés jegyében kíván működni – hangsúlyozzák a szocialisták. A leendő kabinet ellenőrzött, az ellenzék jogait tiszteletben tartó demokratikus hatalomgyakorlásra törekszik, nem fogadja el a „győztes mindent visz...” elvet, s nem tervez tisztogatást a közigazgatásban. „Csak a politikai kinevezetteket és a szakmailag alkalmatlanokat kéri fel távozásra” – emeli ki a Medgyessy-program. Ha a szocialisták nyerik meg az áprilisi választást, a megalakuló kormány átveszi a Fidesz által kialakított hatalomgyakorlási struktúra bevált elemeit. A kormányzati szerkezettel kapcsolatban a dokumentum megjegyzi: a miniszterelnök kiemelkedő alkotmányos szerepe mellett a kabinet testületként hozza meg döntéseit, érvényesül a miniszteri felelősség. A Miniszterelnöki Hivatalt továbbra is miniszternek kell vezetnie – vélik a szocialisták, de, mint fogalmaznak, a MeH nem lehet az operatív politika személyi bázisa és a gazdasági beavatkozások központja, viszont innen koordinálnák az öt titkosszolgálat munkáját. A programjavaslat elismerően szól a Fidesz-kormányzat marketingmunkájáról, de megjegyzi: annak túlkapásaitól tartózkodni kell. A Medgyessy-csapat szerint új alkotmányra van szükség, ezért a szocialisták felajánlják, hogy az 1998-ra elkészült tervezet alapján kezdődjön meg a választások után az alkotmányozó munka. A szocialisták bekapcsolnák az állami döntéshozatalba, a törvényalkotásba a civil szervezeteket, ennek feltétele az Országgyűlés második kamarájának létrehozása, amely egyben megoldaná a kisebbségek, illetve az egyházak parlamenti képviseletét is. Ha az ellenzék nem támogatná ezt, a leendő szocialista kormány Társadalmi Tanácsot hozna létre, amelynek véleményezésre megküldené a legalapvetőbb törvényjavaslatokat. A szocialisták az általános biztoshoz kapcsolva szükségesnek látják ugyanis a cigánysággal foglalkozó ombudsmani tisztség létrehozását. Módosítanák a jegybankról, a Gazdasági Versenyhivatalról szóló jogszabályokat, illetve a médiatörvényt, megszüntetnék az adórendőrséget. Reális elképzelés a szocialisták szerint, hogy a következő ciklus végére új, egységes büntető törvénykönyv segítse az igazságszolgáltatás munkáját. Sőt, arra is lehetőséget lát az MSZP, hogy a 2002– 2006-os ciklus közepén a kisebb bűncselekmények elkövetői közkegyelmet kapjanak. A szocialisták folytatni kívánják az 1997-es igazságszolgáltatási reformot. A leendő Medgyessy-kormány megszüntetné a gazdaságba való indokolatlan állami beavatkozást. „A fennmaradt állami vagyon nem válhat a politikai hatalomgyakorlás a párthívek jutalmazásának eszközévé” – szól a tervezet. A szocialisták szerint elérkezett az idő a privatizációs törvény hatályon kívül helyezésére és az ÁPV Rt. megszűntetésére. A Medgyessy-kormány megtartaná a jelenlegi kabinet egy sor szociális juttatását. Bővítené a családi adókedvezményeket, a lakáshitelrendszert, 20 ezer új bérlakást építene, 50 százalékkal emelné a szociális ellátásban dolgozók jövedelmét. A nyugdíjasoknak a szocialisták azt ígérik, hogy visszaadják azt az 52 milliárd forintot, amit 1999-ben elvettek tőlük. Korrigálják a nyugdíjemelés torz rendszerét, és a magánpénztári tagdíjat hatról nyolc százalékra emelik. Megteremtenék a feltételeit annak, hogy az alapfokú oktatás első nyolc évében ingyenes legyen a tankönyv, a középfokú képzésben pedig a nyelvvizsga, a jogosítvány és a számítógép-kezelői bizonyítvány. Meghirdetik és megkezdik az „Egészség évtizede” programját. Első lépésben 2003. január 1-jei hatállyal – az ápolószemélyzet 50 százalékos béremelést kapna, és azoknak az ápolást végző egészségügyi dolgozóknak, akik már legalább négy éve ellátják munkakörüket, azonnal – egyévi teljes keresetüknek megfelelő – „hűségjutalmat” adnának, s ezt a pótlékot újabb négy év után rendszeresen kifizetnék.
|
|
|
|
Flammarion |
Válasz | 2004. március 15. 02:03 | Sorszám: 14 |
Hát igen, ami nem megy , azt ne erőltessük.
|
|
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. március 15. 00:48 | Sorszám: 11 |
Braun Róbert: Most olyan szöveget írtam neki, amiben nem szerepel az "útelágazás".
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. március 15. 00:44 | Sorszám: 9 |
[img] http://www.dnp.hu/kep.php?object=226301[/img] Csak meg kell nézni a külföldi többségi tulajdonban lévő hazai nagyvállalatok kiemelkedő tőzsdei eredményeit. Gondoljunk csak az OTP száz milliárd vagy a bankszektor egészének 300 milliárd feletti nyereségére. Az adómentesség azt jelenti: a nyereséget ki lehet osztani, és nulla vesztességgel haza vagy máshová vinni.
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. március 15. 00:42 | Sorszám: 8 |
Medgyessy Péter Orbán Viktorral folytatott "nyilvános" vitáján azt mondta: az otthonteremtési támogatások alkalmat teremtettek a spekulációra, ezért meg kellett kurtítani azokat. A kormányfő szerint tehát ez a fajta spekuláció rossz dolog. Vissza kell szorítani. Ne spekuláljunk saját házra meg nagyobb lakásra. Rá néhány perccel Medgyessy Péter azt mondta: a tőzsdei jövedelmekre viszont nem szabad árfolyamnyereség-adót kivetni, mert takarékosságra van szükség. Tudjuk: a tőzsdézés spekuláció. Lenne tehát jó spekuláció is?
|
|
|
Fortissimo |
Válasz | 2004. március 15. 00:39 | Sorszám: 7 |
A forró tőke és a kulcsárkormány Az eltökéltség mint káros szenvedély Loppert Csaba DNPI - Budapest Medgyessy Péter Orbán Viktorral folytatott "nyilvános" vitáján azt mondta: az otthonteremtési támogatások alkalmat teremtettek a spekulációra, ezért meg kellett kurtítani azokat. A kormányfő szerint tehát ez a fajta spekuláció rossz dolog. Vissza kell szorítani. Ne spekuláljunk saját házra meg nagyobb lakásra. Rá néhány perccel Medgyessy Péter azt mondta: a tőzsdei jövedelmekre viszont nem szabad árfolyamnyereség-adót kivetni, mert takarékosságra van szükség. Tudjuk: a tőzsdézés spekuláció. Lenne tehát jó spekuláció is? Medgyessy: A 'hosszútávfutó' magánya Fotó: Gaál Bertalan - fotófőmunkatárs - DNPI És ha igen, melyik a jó, és melyik a rossz? A lakásépítési "spekulációval" 90%-ban fiatal magyar családok élnek, a tőzsdeivel 90%-ban külföldi befeketetők. Az előbbi a "spekulátorok" hosszú távú gyarapodását szolgálja. Az utóbbi rövid távú befektetés, a haszon szinte azonnal készpénzre váltható. Az előbbi itt marad Magyarországon, az utóbbi bármikor kivihető ún. forró tőke. Medgyessy szerint az előbbi rossz spekuláció, az utóbbi jó spekuláció. Kérdés: hányan gondolják ezt még így? És hol itt a takarékosság? Orbán Viktor azt mondja: a Medgyessy-kormány bankárkormány. Orbán Viktornak csak részben van igaza. Mert a Medgyessy-kormány valóban bankárkormány. Bankárkormány annyiban, amennyiben jól fialtatja külföldi betéteseinek a Magyarország nevű befektetési régióban azt a pénzt, amit a 2002. évi választási kampányban a nyugati befektetők rábíztak. Csak meg kell nézni a külföldi többségi tulajdonban lévő hazai nagyvállalatok kiemelkedő tőzsdei eredményeit. Gondoljunk csak az OTP száz milliárd vagy a bankszektor egészének 300 milliárd feletti nyereségére. Az adómentesség azt jelenti: a nyereséget ki lehet osztani, és nulla vesztességgel haza vagy máshová vinni. Előbb-utóbb, amikor már nem lesz esély a további növekedésre, ez meg is fog történni. Ilyen a gyorsan forgó ún. forró tőke természete. A befektetők ezt szeretik. Takarékos megoldás ez nekik. Velük nincs is semmi baj: ez a dolguk. A bankár Medgyessy és kormánya csillagos ötöst kaphat tehát a befektetőktől az elmúlt kétévi "teljesítményére". (Nem véletlenül ugrott a BUX-index történelmi csúcspontjára a minap.) Annál többe kerül nekünk. Mert nekünk mégiscsak abból a szempontból kell megítélnünk a kormányfőt, ahogy velünk, választópolgárokkal szemben viselkedik. A bankár a gazda gondosságával bánik a reá bízott vagyonnal. Vagyonát vagyonkezelőre, vagy ahogy régen mondták, gazdatisztre bízza, aki gondoskodik róla, hogy a reá bízott területen élők gazdája érdekei szerint tevékenykedjenek. Ezt a szerepet játssza a kormány velünk szemben. A magyar választópolgárokkal szemben nem bankárként, hanem gazdái érdekeit képviselő gazdatisztként, más néven kulcsárként viselkedik. És ebben a szerepében inkább Tinódi Lantos Sebestyént juttatja eszembe, aki "kiénekelte", versben megcsúfolta azokat az "udvarbírákat és kulcsárokat", vagyis gazdatiszteket, akik, bár megígérték, hogy az "abrakát bévőn megadják", zsebre vágták a pénzt, amit az ő számára utaltak ki a főurak. Mi másra gondolhatunk, mint a főúri és közpénzek "zsebre vágására", amikor olvassuk az Autópályakezelő 13 milliárdját vagy a Számvevőszék jelentését, mely szerint 279 milliárd forint kering valahol még ma is az államháztartásban a 2002. évi költségvetésből. Vagy ha arra gondolunk, hogy hová tűnt a Postabank privatizációjából befolyt százmilliárdnyi pénz. Vagy arra, hogy milyen mértékben adósodott el a magyar kincstár az elmúlt két évben. ("Azért regyistromba ők mind beírják, / Mert azt az úréból maguknak lopják, / Sok szegínlegínyök azt meg óhítják." /Tinódi Lantos Sebestyén: Az udvarbírákról és kulcsárokról. 6./) Egy jó gazdatisztnek hosszú távú célokra kellene gondolnia, arra, hogy a rábízott munkások jó kondícióban és jó kedvvel fogják meg a dolog végét, egyszóval, hogy sokáig bírják a munkát. (Tisztösség adassék az jámborának / Kik szolgát szöröznek az ő uroknak /.../ Az jámbor szolgáknak nem búcsúadó / Sőt minden javával őket tápláló. /Tinódi Lantos Sebestyén: Az udvarbírákról és kulcsárokról. 10.) Ezért sem mindegy, hogy milyen munkát. Egy francia filozófus, Daniel Cohen szerint a Nike tornacipő 25 dolláros árából csak hármat tesznek zsebre ott, ahol a cipőt gyártják. A többit ott, ahol a gyártás előtti és a gyártást követő folyamatok zajlanak. Vagyis a tervezés és a fogyasztás, valamint az ezekhez kapcsolódó szolgáltatások, a magasabb hozzáadott értéket tartalmazó tevékenységek. Ráadásul a hosszú távú tendencia is az, hogy az ipari és iparszerű (mezőgazdaság) gyártási folyamat egyre inkább leértékelődik. Ennek oka - a globalizáció és a távolságok lerövidülése mellett - az, hogy a szolgáltatáshoz és a tervezéshez képest kevésbé képzett munkaerőt igényel. A nyersanyag és a gépek bármikor áttelepíthetők a világ más tájékára. Ezért az ipari és iparszerű gyártás, feldolgozás és összeszerelés a reálszféra forró tőkés szektorai. A Magyarország nevű fejlesztési régiónak elemi érdeke lenne tehát arra összpontosítani, hogy itt folyjék mindaz, ami az ipari gyártás előtt és után történik a gazdaságban és ami értékőrzőbb. Vagyis a tervezésre és a fogyasztásra, a "testre szabott" szolgáltatásokra, a helyben maradó beruházásokra. Az Orbán-kormány a Matolcsi-korszakban többé-kevésbé erre összpontosított. Felértékelődtek a szolgáltatások, az oktatás, a kutatás, a lakásépítés, általában az építőipar, az idegenforgalom, a termálfürdők stb. A gazdaság egyszerre volt fogyasztás- és exportvezérelt. A kettő egyensúlyban volt egymással. Nem kellett tartani a fizetési mérleg összeomlásától, de a társadalmi egyensúly felborulásától sem. Az Orbán-kormány a posztmodern kornak megfelelő, posztmodern gazdaságpolitikát folytatott. Fotó: Gaál Bertalan - fotófőmunkatárs - DNPI A Medgyessy-kormány innen fordult vissza az ipari korszakba. Az exportvezérelt növekedés szükségességére hivatkozva, óriási áldozatokra kényszerítve az embereket, ismét azon dolgozik, hogy nálunk folyjék a gyártás. Visszafogták a turisztikai, humán célú, építőipari beruházásokat. A Smart Hungary pályázatokon több milliárd forinttal ösztönözte azokat a befektetőket, akik környezetszennyező üzemeikben fröccsöntő, csomagoló és gumiabroncsgyártó gépeken bagóért dolgoztatják az új magyar jobbágyot. Hogy azután az első negatív jelre leszereljék és átvigyék Ukrajnába, Szlovákiába vagy olyan helyre, ahol még olcsóbb a munkaerő, és még kevesebb a környezetvédelmi aggály. A tőzsdei mellett ez a Medgyessy-kormány második forró tőkéje. Nem mentség, csak magyarázat erre, hogy a baloldali kormány és a baloldali pártok másik gazdái, a polgazd, zsákmányszerző nómenklatúra nyomása alatt cselekszenek. Ez erőszakolta ki - az exportőrök már a leértékelés előtt meglévő tisztes, 12%-os eszközarányos nyeresége ellenére - a forint leértékelését. Ezek a politikai tőkéjükből élő, volt KISZ-vezérekből álló gazdasági vezetők nem új ötletekkel, nem a vevők jobb kiszolgálásával akarják bővíteni gazdaságukat, hanem - jó szocialista hagyományok szerint - alávetettjeik nadrágszíjának meghúzásával. Bízvást állíthatjuk azonban: a jóléti állam vívmányait fel nem adó Európában, tisztelet a kivételnek, semmi esélyük sincs ezeknek a gabona-, baromfi-, textil-, acélkütyü exportőröknek, hogy árban felvegyék a versenyt új-zélandi, brazil vagy kínai versenytársaikkal. Előbb-utóbb ismét rá fognak döbbenni kockafejű közgazdászaink is, hogy Németh Lászlónak volt igaza. A minőség forradalmára, új ötletekre van szükség, testre szabott szolgáltatásokra, ha az itt élők gyarapodását akarjuk. Nem a rossz kulcsárok mentalitására, akik "palást alatt hordják pincéből" az abrakot /Tinódi Lantos Sebestyén: Az udvarbírákról és kulcsárokról. 20./ A gyorsan forgó és könnyen távozó forró tőke harmadik szemléletes példája lenne az egykulcsos személyi jövedelemadó bevezetése. Tekintsünk el most attól, hogy a politikai ellenfeleiket ledemagógozó Kunczéék demagógiával bekerülhetnek a rekordok könyvébe, amikor arról beszélnek, hogy csökkentsük az adókat, és az állam helyett az emberek költsék el a pénzt. Az egykulcsos személyi jövedelemadó jelentősen növeli a magas jövedelműek jövedelmét, és megsarcolja a rászorulókat. Ezzel tovább mélyíti a társadalomban már meglévő jövedelmi szakadékot. Rosszat tesz a gazdaságnak is, mert tovább sorvasztja az élelmiszeripar, a ruhaipar piacát és általában azokat a piacokat, ahol a kis jövedelműek is fellépnek vásárlóként. Az egykulcsos személyi jövedelemadó a nagypénzűeket hozza kedvező helyzetbe. Azokat, akik külföldön vagy az importot hízlaló luxus fogyasztási cikkek piacán költik el a pénzüket. Egy ilyen változtatás rosszat tesz tehát az ország külgazdasági egyensúlyának is. De a befektetési kedvet sem növeli, hiszen a magyar gazdaság szereplői - ha be akarnak fektetni - jövedelmüket már ma is közvetlenül visszaforgathatják vállalkozásukba, nem kell azt kivenniük. Nem gondolhatunk tehát másra, mint hogy az egykulcsos személyi jövedelemadó igazi célja: "megágyazni" az Európai Unió fiatal diplomásainak. A magyarországi multinacionális cégek legfelső vezetői szívesen vennék, ha a középvezetői posztokra korosodó helybéliek helyett dinamikus, fiatal, friss diplomás angol, francia, német stb. kollégákat alkalmazhatnának. Ezt diktálja nemzeti érzületük, és üzleti érdekük is - főként, ha a középvezetők személyi jövedelemadó-terheinek csökkentésével vonzóbbá is tehetik ezeket a munkaköröket honfitársaik számára. Fotó: Gaál Bertalan - fotófőmunkatárs - DNPI Arról nem is beszélve, hogy az Európai Unió nagyhatalmainak politikai vezetői milyen jó néven veszik, ha a munkanélküliségi rátát saját hazájukban friss diplomásaiknak az új Európában szerzett állásokkal tudják leszorítani. Nem állhatunk messze az igazságtól akkor, amikor arra gondolunk, hogy a szlovák egykulcsos SZJA mögött és pl. a német kereskedelmi kamara a magyar politikának címzett adócsökkentési javaslatai mögött is ilyen szándék rejtőzik. Kicsit hasonló ez az eset ahhoz, amikor Medgyessy Péter pénzügyminiszterként titokban olyan tandíj bevezetésére kötelezte el magát, ami egy munkás egyévi bérének felel meg. A Magyar Szocialista Párt, de az MDF is több esetben letette a voksot a személyi jövedelemadó ellenkező irányú változtatása, vagyis a sávok széthúzása és bővítése mellett. A parlamenti szavazáson azonban másként döntöttek. A személyi jövedelemadó egykulcsossá tételének, csakúgy, mint az otthonteremtési támogatás megkurtításának, a fiatalok lesznek a legfőbb áldozatai. ("Esznek szegín ifjak fagyos étkeket / Rejá innyok adnak büdös lőréket, / Szolgáló lejányoknak sován étkeket, / Rejá innyok adnak boros vizeket". Tinódi Lantos Sebestyén: Az udvarbírákról és kulcsárokról. 18.) Nem csoda, ha "bosszonkodnak lejányok, ifjak", s azt mondják: "Magas part üssön meg udvarbírákat / Vélök egyetömben az kulcsárokat / Kik akasztófára méltók, azokat." (Tinódi Lantos Sebestyén: Az udvarbírákról és kulcsárokról. 14.) Az átkozódás azonban hiábavaló: "Rest udvarbírákon átok nem használ, / Az ki őt átkozja kopaszt borotvál. - mondja Tinódi Lantos Sebestyén. (11.) De háttéralku született. És ez az, amiből elege van a magyar választópolgárnak. Nem a vitákból, és nem is azok mikéntjéből, ahogy Kuncze mondja, hanem a kulcsárkormány suba alatti umbuldáiból. Abból, hogy kulcsárjaik, miközben velük szemben hajcsárkodnak, más ország bankáraiként azon dolgoznak, hogy "kiszipkázzák" a pénzt a helyiek zsebéből. És közben tömik a sajátjukat. Kuncze Gábor hozzáállása a Vecsernyés-indítványhoz a választási kampányban előre jelezte, hogy mire számíthat a polgár az új kormánytól: kérelmei, levelei rendre szemétkosárba kerülnek. Miközben a hatalmasokkal szemben gyengébb a gazdatiszt ellenállása (lásd az M5-ös autópálya ügyét). Ez és az umbuldák váltották ki a képviseleti demokráciával szembeni tömeges bizalomhiányt, amelyet meglovagolva a politikai baloldal most - a népakaratra hivatkozva - megpróbálja visszafordítani a rendszerváltást. Horn Gyula többször ki is jelentette: "a rendszerváltás nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket". Nyilvánvaló: Medgyessyéknek ég a talaj a lábuk alatt. Forró a tőke. Ezért a köztársasági elnök közvetlen, nép általi megválasztása révén akarják elejét venni annak, amitől úgy félnek, mint a tűztől: Orbán Viktor hatalomra kerülésétől. Aki hatalomra kerülvén, remélhetőleg, nem a gyorsan forgó forró tőkére fog alapozni. Hanem, immár jó szociáldemokrataként, a munkára ... és a tőkére. A forgóra és az állóra. Mert a Forróra, az Acélkütyükre és a Gyártásra nem lehet. - 30 - http://www.dnp.hu/dnp.php?lang=HU&mode=full&cikk=1963&depth=2
|
|
|
Rogerius |
Válasz | 2004. január 11. 04:20 | Sorszám: 6 |
Nagyon jó! Már rég kellett volna ilyent indítani. Egy régebbi hozzászólásban elhangzott egy ilyen honlap indítási ötlet itt a gondolán.De ez most lényegtelen,az a fontos,hogy már van ilyen. __________________________________________________________ *********** http://www.bankarkormany.hu/ *************** __________________________________________________________
|
|
|
Turulmadár |
Válasz | 2004. január 10. 21:22 | Sorszám: 4 |
A Fibisz bírálja a Fidelitast 2004. január 10. 18:18 MTI Mindenki képességeinek megfelelő elfoglaltságot választ: vannak, akik új országot építenek, és vannak, akik csak egy honlap elkészítésére képesek – közölte a Fiatal Baloldal – Ifjú Szocialisták (Fibisz) alelnöke szombaton az MTI-vel annak kapcsán, hogy a Fidelitas aznap bemutatta a Bankárkormány című internetes oldalát.
„Akiknek nincsenek önálló politikai gondolatai, vagyis a Fidelitasnak és Répássy Róbertnek, a kulturálatlan bulvárpolitizálás szintjére süllyednek, hogy így tartsák fenn a közvélemény figyelmét” – mondta Zuschlag János, a Fibisz alelnöke, szocialista parlamenti képviselő. Hozzátette: „vannak olyan pénzügyi szakemberek, akik a pénzvilág legálisan elismert szakemberei (...), és vannak, akik cégbirodalmak eltüntetésében jeleskednek”. Répássy Róbert fideszes képviselő a Fidelitas nap folyamán tartott sajtótájékoztatóján azt mondta: a 2003-as és a 2004-es év fordulóján bankárvilág köszöntött be Magyarországon, amelynek egy bankárkormány az irányítója. A Fidelitas által létrehozott interaktív honlapon – a többi közt – szembeállítják a kormányfő ígéreteit a „megszorító intézkedésekkel”.
|
|
|
|