A teremtés misztérium ugyan, de miért ne érhetne Isten az anyaghoz is akár, a matéria nem tisztátalan! Miért követelné meg az ő tisztasága az attól való elkülönülést. Hiszen az anyag is ő maga ! Isten a Minden a Mindenben.Az Upanisadok - több százan is vannak - gondolatok sokfélesége, nem homogén, de fellelhető bennük sok egyéb eltérő gondolat mellett a közös : a személytelen istenség gondolata. Nem mond mást a keresztény tanítás sem. És még az is közös, hogy a brahmen szerint a teremtő isteni erő mindenkiben megtestesülve bennünk van.Az egyéni lélek azonos a világlélekkel. Hát persze, hiszen ezt így kaptuk ! ) És hogy a való világ látszat ? Hát ha nem is így fogalmazva, de ez is azonos és ez nem véletlen. Ez nem hülyeség, hiszen ez a gondolat így van minden emberi lényben elültetve. És a nem pejorativ értelemben használt "pogányság" sem elvetendő, mert mindenütt benne van az egy Istent kereső motivum. Egy jezsuita atya számol be arról, hogy némely pogány törzseknél - akik között élt - még ma is dívik az a szokás, hogy állatáldozatot mutatnak be, amikor végtelenül sorolják a kezükben forgatott tyúk mellett, hogy "Ezt add atyádnak, annak az atyjának és annak az atyjának - majd hosszú idő után megáll és azt mondja "Az pedig adja Istennek". Az 1 Istennek. Bennük is megvan az egy igaz Isten iránti vágy és hit, csak ők nem tudják, hogy közben volt egy közvetítő : Jézus. A kereszténység kezdetén a pogányság nagyobb számban tért keresztény hitre, mint a zsidók !!! De számtalan azoknak a zsidóknak száma is, akik elfogadták és elfogadják Jézust. Lásd Róma főrabbiját Israel Zollit, aki tiszteletből Pacelli pápa nevét vette fel az "Eugeniot" a keresztségben. A Kabbala ősi bölcsességeivel közelebb akar jutni Istenhez, de ez nem lehetséges. Sem a Bábeli toronnyal, sem az újkori bábeli tornyokkal ) - mert Istenhez a magunk erejéből nem lehet eljutni. Szakadék van köztünk. Csak akkor lehet eljutni, ha Ő ezt akarja - a kegyelem által. Kérni lehet. A New Age áramlataiban is az istenkeresés nyilvánul meg, illetve elérni és használni rajta kivül az I erőt, mert így nem kell felszámolni az Istennek nem tetsző életet. Igy gondolják magukat szabadnak, holott a szabadság éppen így nem érhető el.
|