No meg az Egyház alapszentség és opus operatum, feltétel ahhoz, hogy Istennek a szentségben felkinált kegyelme hatékonnyá váljék - még akkor is, ha a kiszolgáltatók bűnös vagy romlott emberek. Az Eucharisztia vétele Jézus "parancsa" és ez biztosítja, hogy a Krisztus- valóság egésze ott mindíg hatékonyan jelen van, ahol ezt legitim módon realizálják.Az E. alapítója is ő, Péterünk pedig az alapzat, aminek tartania kell mindaddig, amig csak az épület fennáll, s bár az E. még nem baszilea, de Péter megkapta a kulcshatalmat is, hogy gondoskodjék az üdvösség útjáról. Arról már nem is beszélve, hogy az üdvösségre való meghívás a gyülekezés elve, - bár a modern individualizmus számára visszatetsző, hogy az embernek Istenhez való viszonya valamilyen külső és közös cselekvéshez, vagy netán szenvedéshez van kapcsolva. De Isten kegyelmét mindíg közösségek hordozták az ősszülőktől kezdve az Istennel szövetséget kötő atyákon át egészen az Újszövetségig. Az ember nem törhet ki ebből az összefüggésből anélkül, hogy el ne vétené az utat éppen ahhoz a transzcendenciához, amelynek kedvéért megpróbál tilkazoni e transzcendencia jogtalan igénybevétele ellen.
Sikamlós pálya svédasztalnak tekinteni a hitet.
No, megyek a hegyekbe ! -
Kalap bőszen lenget !!!
))