Téma: Mi lehet a hatásos fegyver?
|
volante |
2003. május 02. 22:53 | Sorszám: 118 |
KI "Ha tudod pontosan, idézd be..." Nem idézem, egyáltalán nem erről szól a topik és nem is érdekel a kérdés. Ha téged érdekel, nézz utána. Viszont ha nem tudsz valami hasznos tanácsot adni, akkor kérlek, ne offolj tovább. De ha gondolod, nyiss egy topikot "A Fidesz kommunikációs stratégájának változása a 2002-es választások első fordulója után" címmel és akkor lehet, hogy ott majd utánanézek. BE
|
|
volante |
2003. május 02. 22:27 | Sorszám: 116 |
Ha jól gondolom, a pontatlanul idézett mondat a két forduló között hangzott el. Döntsük már el, hogy most kötekedni akarunk vagy vitatkozni?
|
|
volante |
2003. május 02. 20:40 | Sorszám: 110 |
volante: "Pont a Horn-kormány bukásán tanulta meg az MSZP hogy bizony kormányon is kell - méghozzá folyamatosan - kampányolni, a Fidesz pedig pont nem tanult ebből a példából. Azt hitték, elegendőek lesznek a tettek." toloba: "Te talán már elfelejtetted azt a dömpinget ami hirdetések terén volt? Azt a sikerpropagandát? OIK, Olimpia, Széchenyi-terv...mind-mind a FIDESZ-kormány és maga a párt propagandája volt." Igen, nem jól írtam. Helyesen: Pont a Horn-kormány bukásán tanulta meg az MSZP hogy bizony kormányon is kell - méghozzá folyamatosan - negatív-kampányt folytatni.
|
|
volante |
2003. május 02. 20:35 | Sorszám: 109 |
"A mai reklámvezérelt, tömegbutított világ egyik közkedvelt lózungja, hogy politikust ugyanúgy kell eladni mint mosóport. (...)" Nem, nem erre gondoltam. A mai világban jóval nagyobb a tévé mindenhatósága, a szlogenek ereje. Ez olyan gondolkodásmódot alakít ki az emberek agyának a helyén, amivel a reklámoktól, a szlogenektől és a trendi címszavaktól várják (és fogadják el) a tutifrankó-igazságot. A koncentrációs táboros példád világos, bár egy kicsit sarkított. Hiszen nem haláltáborok létéről kell meggyőzni a negyvenes évek német polgárát, hanem egy átláthatatlan, mamlasz, opportunista kormány "még mindig jobb, mint akkor volt" -ságáról a '00-s évek új, szocialista embertípusát. Nagy különbség. "De ha tudsz akár csak egy olyan ügyet, amit társadalmi vitára mertek volna valaha is bocsátani, akkor szólj." Persze, hogy nem tudok. De mondom: fejlődnek, javulnak. Azt hiszik, hogy '98-ban a Fidesz nagyrészt annak köszönhette sikerét, hogy kimondtak egy 7%-os gazdasági növekedési arányt és hirtelen mindenki erről kezdett beszélni. Kimondták (ezerszer) azt, hogy polgár és mindenki erről kérdezett. Nem mondom, van benne igazság, de itt én is azt mondom, hogy ezen a vonalon ez kevés lesz (illetve impotens próbálkozás részükről). "De aztán azt gondoltam, hogy ahol az átlagbér 100000 körül van, ott a kétszázezer is számíthat." Esetleg annak, aki a MN-t olvassa. Mert biztos vagyok benne, hogy erről a hírről a bolsi média csak olyan szövegösszefüggésben számolt be, ahol előtte is és utána is volt egy-egy fideszes (állítólagos) milliós/-árdos ügy. Megteheti ezt egy bolsi média? Megteheti. Hiteltelenek, nevetségesek leszünk ezáltal? Igen, ja. Itt szokta egyik barátom megkérdezni, hogy akkor az a megoldás, hogy nem csinálunk semmit sem? Én meg itt szoktam válaszolni, hogy: nem. Csak ilyen kis ügyekre nem kell a puskaport pazarolni.
|
|
volante |
2003. április 28. 23:23 | Sorszám: 36 |
Köszönjük a hasznos tanácsot. Fontolóra vesszük.
|
|
volante |
2003. április 28. 22:39 | Sorszám: 30 |
Kedves Pirítós, azért ennyire nem különbözik a véleményünk . "A tetteknek mindig jóval nagyobb szerepe van, mint a kommunikációnak." A mai reklámvezérelt, tömegbutított, agyatlanított világban nem. Ha nem így lenne, akkor olyan sikeres négy év után, mint amilyen az Orbán-kormány időszaka volt, nem is kellett volna kampányolni. "Előttünk álló példa a Horn-kormány, amely ugyanakkora médiatámogatottsággal rendelkezett, mint a mostani komcsi kormány, az ellenzék pedig kisebbel, mint a mostani ellenzék, ráadásul az ellenzék szervezettsége messze elmaradt a mostani állapottól." Na, ez például tipikusan az az érvelés, amit nem szeretek a jobboldali közíróktól, politikusoktól sem hallani. Nem jó ebben a hitben ringatni magunkat, ugyanis a Horn-kormánynak rém gyenge politikai kommunikációja volt. (Akkora marketing öngólt, mint a "Bokros-csomag" kifejezés, szerintem nem találunk még egyet.) Pont a Horn-kormány bukásán tanulta meg az MSZP hogy bizony kormányon is kell - méghozzá folyamatosan - kampányolni, a Fidesz pedig pont nem tanult ebből a példából. Azt hitték, elegendőek lesznek a tettek. Egy részben mégis egyetértek veled: a negatív tetteknek nagyobb a súlya, mint a védekező kommunikációnak. A Fidesz pedig az első fordulóig egyáltalán nem vette fel a kesztyűt. Végzetes hiba volt. Visszatérve a médiahegemóniára, ma már az MSZP okosan használja ki médifölényét, sokkkal okosabban, mint tette azt 94-98 között. "Tehát, összegezve úgy mondanám, hogy a mai közéletben a kommunikációnak a kormányoldal jóval nagyobb szerepet tulajdonít." Ez igaz. Az MSZP elhitte, hogy a Fidesz csak a kommunikáció miatt tudott sikeres maradni (mondom: annak ellenére, hogy szerintem a Fidesz kormánykorszakában már gyenge volt e téren), s most ebben szeretné lekörözni Orbánékat. "Azért nem röhögnek Megyessy köztársaság eszméjén, mert nem tudják, hogy mi az a köztársasági eszme, amihez képet Medgyessy szövege kész paródia." Itt talán nem fogalmaztam elég pontosan. Nem a kisnyugdíjasokra vagy a gyári munkásokra gondoltam. Elsősorban az értelmiségiekre, elemzőkre. Nem, nem vagyok naiv; egy baloldali politológustól feltett erre vonatkozó kétkedő kérdés vagy egy bizonytalan félmondat nekem már elég lett volna. (A jobboldal egyébként itt szimpatikusan viselkedik, akárcsak az Európa-terv kérdésben: a legjobb amit tehetünk, hogy nem beszélünk róla. Nem számoljuk ki mennyibe kerül, nem mondjuk el hogy milyen nagy marhaság, nem irányítjuk rá a figyelmet. Izgalmas társadalmi vitát pedig nehezen tudnak önmagukkal folytatni. A közbeszédet így nem tudják tematizálni, mint mi anno a polgározással vagy a 7%-os gazdasági növekedéssel.) "Elmondanám, hogy az emberek többségének fogalma nincs róla, hogy mit mond az ellenzék." "Az emberek nem fognak ráunni az ellenzék napi támadásaira, mert még csak nem is tudnak róla, hogy az ellenzék naponta támadja a kormányt. Egyszerűen elhallgatják." Tehát azt mondod: a Fidesz hiába támad nap mint nap kisebb-nagyobb ügyekkel, úgysem jön át belőle semmi. Én azt mondom: _érdemben_ semmi sem jön át belőle, csak az látszik, hogy folyamatosan akadékoskodik. Mondok egy példát: mennyire hiteles és fontos (érdemleges?) Demeter Ervin kétszázezer forintos ügye? "Tekintve a nem múló dühvel szidalmazott szervezkedést ez például hatásos fegyvernek tűnik." A végén csak összeérnek a gondolataink : az egyik legjobb fegyver szerintem is a szervezkedés. Kapcsolatok kialakítása, építése, ápolása. De nem azért, hogy menjünk tüntetni, ha kell, ha nem és nem is azért, hogy forradalmat robbantsunk ki. "Hatásos fegyver ott támadni, ahol gyengék. S hol gyengék? A tettekben, a rögvalóságban." Na igen, csak ellenzékben nehezebb tetteket végrehajtani, mint kormányon. De talán könnyebb jól kommunikálni, főleg, ha ehhez van egy megfelelően rossz kormány . Mert ugyan lehet, hogy vannak, akikre hosszútávon a tettek hatnak, de nekünk - sajnos - a reklámvezérelt, tömegbutított, agyatlanított világból is kell támogatókat szereznünk.
|
|
volante |
2003. április 27. 22:05 | Sorszám: 10 |
"Jó a rendszer... vagy légy demagóg, vagy ne légy közéleti szereplő!" Igen, erre szoktam mondani, hogy hiányzik ez ellenzékből egy Torgyán József kaliberű figura, aki megmondja a frankót azon a nyelven, ahogy sokan megértik azok közül, akik máshogy nem értenék meg, de akire nem kell szavazni
|
|
volante |
2003. április 27. 21:12 | Sorszám: 6 |
"Dolgozni kell(ene)..." Pont ez az, hogy nem így kellene...
|
|
volante |
2003. április 27. 21:08 | Sorszám: 5 |
"Átlag három havonta óriás tüntetéseket szervezni, autentikus..." Na, például ez az, amit egyáltalán nem kéne. A tüntetések már így is elveszítették eredeti jelentőségüket, ellenben kitűnő célpont a baloldalnak, hogy humorizáljanak rajta, és hogy a sehol, csak legfeljebb a Hír TV-ben és Magyar Nemzetben megjelenő (tehát baloldali által nem nézett/olvasott médiumokban) beszédekre ráaggassák a gyűlöletkeltés, uszítás és megosztó jelzőket. Amiket aztán minden rendes újság lehoz. Így megint öngólt rúgunk magunknak. Tüntetni tudunk, mert sokan vagyunk és lelkesek, és a tüntetéseket profin szervezzük meg (főleg, ha mondjuk nem Kerényire bízzuk). Ezt az eszközt éppen ezért ne fecséreljük "fölösleges" dolgokra. Tüntetni akkor kell, amikor már nagyon nagy gáz van és nincs más lehetőség. Ha azonban gyakran tüntetünk, a kutyát sem fogja érdekelni.
|
|
volante |
2003. április 27. 14:56 | Sorszám: 0 |
A mai közéletben a kommunikációnak jóval nagyobb szerepe van, mint a tetteknek. Hatásos kommunikációval az amúgy gyenge kormányzati teljesítményt is a saját javára tudja fordítani egy párt. Ez a kormány - tudjuk milyen. Semmivel sem felkészültebb, mint bármelyik szocialista elődje, ugyanúgy nincs hosszútávú gazdasági koncepciója, nincs társadalom-jövőképe. Nincs valódi programja, a hatalom számára ma sem eszköz, hanem csak cél. Egyetlenegy szegmensen mutat bármelyik elődjénél kimagaslóan jobb teljesítményt: a kommunikáció terén. És még – egyszerűen érthetetlen módon – a kommunikációs szempontból gyengének tűnő elképzeléseket is hatásosan tudják eladni. Ennek a “műfajnak” jelképe Medgyessy, aki ugyan már megtanult folyamatosan beszélni, mondanivalója azonban még mindig nincs, összefüggést vagy értelmet továbbra sem találunk mondataiban és még mindig bántóan hiteltelen, tragikusan szánalmas. Szakértők szerint az EU-csatlakozás mindenképpen hatással lesz a kormány népszerűségére. Feltehetően a csodára váró, amúgy is szegényebb rétegek körében csökkenni fog az MSZP iránti szimpátia. Én nem vagyok ennyire optimista. Az a kormány, amely idén januárban olyan mondatokat adott kisnyugdíjasok szájába, hogy “nem jó az erős forint”, kétkezi munkásokkal olyanokat mondatott ki, hogy már az Orbán-kormánynak is fel kellett volna emelnie a gáz árát, az a kormány mindenre képes. Abban a közegben, ahol Medgyessy “köztársaság eszméje” nem lesz közröhej tárgya, ahol a kormány a gyermeket választhatja jelképének (...mint a hatásos reklám egyik kellékét a kutya és a jó dallam mellett), ahol nem fullad kudarcba a teljesen színtelen, szagtalan, semmitmondó Európa-terv, ott bármi megtörténhet.Ráadásul az ellenzék kommunikációs stratégiája borzalmasan gyenge. A sok csipcsup ügyből kreált állítólagos botrányok nekünk okoznak több kárt, mintsem a kormánynak. A folyamatos napi támadás a valódi ügyeket értéktelenné teszi, előbb-utóbb senkit sem fog érdekelni, hogy mit mond az ellenzék. A mindennapos támadás “A Fidesznek semmi sem jó” , “a Fidesz nem hagyja dolgozni a kormányt” érzést erősíti. A helyzetet pedig az is nehezíti, hogy ilyen médiakisebbségben a felvetett ügyeket nem is az ellenzék, hanem a kormány szemszögéből ismeri meg a választópolgár. Mindennek következtében ennél is jobban kiéghetünk, lejáratódhatunk, nevetségessé válhatunk. Választást veszíthetünk. Mi lehet a hatásos fegyver?
|
|
|