Téma: Terjesszük
|
|
radala |
2002. július 29. 18:11 | Sorszám: 123 |
Értöm. Izgalmas ez a világháló, meg a hómpédzsek, mi.
|
|
radala |
2002. július 29. 17:19 | Sorszám: 121 |
Mondjuk az Újhelyi-kommandóból kinézem a durva antiszemitizmust is. A Szili Katika-féle barna bőrű fekete kezű hagymakeserítők után a Cion bölcsei inkább visszalépésnek, konszolidációnak tűnik. Mindenesetre ámilatbaejtően alapos vagy. Vagy van valami spec technikai segítséged?
|
|
radala |
2002. július 29. 17:00 | Sorszám: 119 |
Ezt kellett volna észrevennem? Mindenesetre, akkor ez az oldal szándékosan ilyen gagyi? Ez e jobbos provokáció? Komolyan nem értem.
|
|
radala |
2002. július 29. 11:46 | Sorszám: 116 |
Ne csigázz, mit kéne látnom? Azt látom, hogy gagyi, hogy nem magyarul van, látom, hogy az Újhelyi-kommandó alkotása, de mire figyeljek?
|
|
radala |
2002. július 26. 18:11 | Sorszám: 113 |
http://www.hetivalasz.hu/cikk.php?id=4715 Baloldali furfangok Hogyan nyerhették meg a szocialisták a választásokat? (2.) -------------------------------------------------------------------------------- A szavazólapok megsemmisítésével elveszett mindazok reménye, akik a voksok újraszámlálásától a szavazási eredmények módosulását várták. A Heti Válasz azt kutatta, miként befolyásolhatták a szocialisták a 2002-es választásokat. Fotó: Griechisch Tamás (Heti Válasz-montázs) Medgyessy Péter beszavazta magát a hatalomba "A választási csalások elkövetésének több típusa van: primitívek, intellektuálisak és közvetettek. Ezek a típusok és módszerek akkor válnak hatékonnyá, "eredményessé", ha a pártok (koalíciók) választási eredményei kiegyenlítettek, körülbelül 45-55 százalék közé esnek" - fogalmaz Magyarország 2002-es politikai évkönyvében Tóth Zoltán. A tanulmány - mely sorra veszi a csalástípusokat - már a voksolás előtt megjelent. Akkor még senki sem sejthette, hogy a mondatok a választásokon szinte egy az egyben megelevenednek: a Fidesz Demokráciaközpontjába érkező bejelentésekből ugyanis pontosan a Tóth által említett csalástípusok rajzolódtak ki. Tóth Zoltánt 1990 és 1995 között a Belügyminisztérium (BM) választási és informatikai főosztályvezetőjeként ismerhette meg az ország, 1995-től 1998-ig pedig a Központi Nyilvántartó és Választási Hivatal első embere volt. 1997-től két évig vezette az Országos Választási Irodát, majd fél évre a BM helyettes államtitkára lett. Ezután "visszavonult" az Alkotmánybíróság főtanácsosának (Bihari Mihály jobbkeze lett), ám mindvégig választási szakértő maradt. Tanulmányában furcsa logikát követ, amikor úgy tesz, mintha csalást csak a hatalmon lévők követhetnének el: "A legsúlyosabb eset az, ha a választási csalást a kormány vagy a hatalmon lévő párt szervezi intézményesen." Majd kifejti: "Más társadalmi megítélés alá tartozik az, ha a választási csalás elkövetője egy vagy néhány személy. Az ilyen csalásnak általában nincs hatása a választás eredményére, mert az egyes személyeknek, akik személyes ambícióból vagy túlbuzgóságból egy párt érdekében ezt elkövetik, nincs elég erejük ahhoz, hogy a több millió szavazólap által kialakított eredményt befolyásolják." A szakértő mintha nem tudna arról, hogy Angliában, Izraelben vagy Amerikában már korábban is működtettek olyan - integrált adatbázisokat kezelő - szoftvereket, amelyek szervezhetővé teszik a választások helyi manipulálását (ami az egyik országban akár legális is lehet, miközben máshol törvénytelen). Ennek fényében még inkább meglepő, hogy Tóth azt hangsúlyozza: csak a kormány tud intézményesen beavatkozni a választási folyamatokba. Ha az ellenzék csal a választásokon, akkor az csupán néhány megtévedt ember egyéni hibája lehet - így foglalható össze Tóth Zoltán álláspontja. Sok kicsi sokra megy Az MSZP kampányáról szerzett ismereteink azonban ellentmondanak e vélekedésnek. A szocialisták által használt rendszer lényege éppen az, hogy a szavazóköri delegáltaknak és aktivistáknak a rendszer működtetése közben semmit sem kell tudniuk a nagy egészről - elég ha "féltik a demokráciát", és elvégzik a maguk apró feladatait. Tóth Zoltán egyébként a Belügyminisztérium közigazgatási államtitkárként ősszel újra felügyelheti az önkormányzati választásokat. Addig is halaszthatatlan feladatának tartja, hogy "a közigazgatás konkrét folyamatait számítógépes háttérrel támogassa meg"... Baja Ferenc korábban lapunknak megerősítette: a parlamenti választásokra készülve egy generációval modernebb informatikai rendszerre támaszkodtak, mint a Fidesz. A szocialisták egykori kampányfőnöke a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkáraként most már a kormányzati informatikát felügyeli, így kifinomult kormányzati adatbázisokat építhet és adhat "kölcsön" az MSZP-nek. Abban az adatbázisban pedig már nemcsak a szocialista szavazókat tarthatják nyilván, hanem akár a polgáriakat is. "Primitív csalásnak azokat a módszereket nevezzük, amelyek közvetlenül a választás eredményének a meghamisítására irányulnak. A legprimitívebb forma, ha a szavazatszámláló bizottság tagja a szavazólapot utólag érvénytelenné teszi" - igazít el tanulmányában Tóth Zoltán. Hasonló alapesetek: a delegált nem pecsételi le a szavazólapot, vagy akár meg is hamisíthatja a jegyzőkönyvet. Érdekes módon ugyanilyen alapeseteket nagy számban jegyzőkönyveztek, illetve jelentettek a demokráciavonalakon április 7-én és 21-én. Amennyiben a szocialisták rendelkezésére állt egy kiterjedt adatbázis szimpatizánsaikról, azt is jó eséllyel sejthették, hogy ki nem tartozik közéjük. Elegendő volt tehát a szavazókörökben néhány (sok esetben kokárdát viselő) ellenlábas voksoló szavazólapját érvényteleníteni ahhoz, hogy országos léptékben jelentős számú szavazattól fosszák meg az ellenfelet. A Fidesz Demokráciaközpontjának telefonszámaira április 11. és 22. között 6412 bejelentés érkezett - minden huszadik panaszos a bélyegző hiányát emlegette. Feltételezhető tehát: ha nem is valamennyi bejelentés mögött áll bizonyítható tény, jó néhány Fidesz-MDF (és esetleg MIÉP)-szavazó szándékosan nem kapott pecsétet. A bejelentéseket a szavazatszámláló, illetve a választási bizottságok - arra hivatkozva, hogy a panaszok a választások eredményét nem befolyásolták - elutasították. Pedig, mint az előzőekben láttuk, egy "csaláselosztó" központ működése esetén ezek a "primitív" baloldali furfangok összegződve már érdemben befolyásolhatták az országos eredményeket. Különösen akkor igaz ez, ha figyelembe vesszük, hogy az MSZP szavazókörönként átlagosan csak öt szavazatkülönbséggel nyerte meg az első fordulót. "A csalás magas szintű szervezettségét igényli az üres szavazólapok kivitele és a kitöltött szavazólapok visszacsempészése a szavazóhelyiségekbe. E módszer lényeges eleme, hogy a szervezők bizonytalanok abban, hogy a megvesztegetett szavazók a pénzért valóban arra a pártra szavaznak-e, amelyért a pénzt kapják. A szervezés a feketepénzek összegyűjtésével indul, majd a szavazóhelyiség közelében levő gépkocsiban, illetőleg lakásban folytatódik. A suttogó propaganda révén beszervezett szavazók tudják, hogy pénzt (tartós élelmiszert) kapnak a szavazásért. A szervezők első megbízottja a szavazóhelyiségben csak a borítékot dobja be az urnába, a kitöltetlen szavazólapot átadja a szervezőknek. A szervezők kitöltik a szavazólapot, és a következő csaló a zsebében ezt viszi be a szavazóhelyiségbe, ezt dobja be az urnába, és a szavazatszámláló bizottságtól megkapott üres szavazólapot zsebre téve, azt átadja a szervezőknek. Csak a kitöltetlen szavazólap átadása után jár az ellenérték" - tudhatjuk meg Tóth Zoltántól. A választásokon valószínűleg ezzel a "magas szintű" csalással is próbálkoztak. Legalábbis erre utal, hogy a Demokráciaközpontba számos hasonló esetről szóló hír futott be (pedig a betelefonálók többsége aligha olvasta a Tóth-tanulmányt). Nagy etetések "A választói névjegyzék a szavazás napján kizárólag a választópolgárok választásra vonatkozó joga gyakorlásának biztosítására és a rendeltetésszerű joggyakorlás ellenőrzésére szolgál. A választói névjegyzék semmilyen más nyilvántartási rendszerrel nem kapcsolható össze" - szól az OVB április 18-án, az első forduló után közzétett állásfoglalása. A testület leszögezi: a szavazás titkossága alapelvének "súlyos sérelmét valósítja meg, ha a választási névjegyzék alapján bárki hozzáférhetővé tesz olyan adatokat, amelyek a szavazati jogukat gyakorolt, illetőleg a szavazni jogosult, de még meg nem jelent választópolgárok személyére vonatkoznak. Ennek alapján tilalmazott minden olyan magatartás, amely bármilyen módon (telefon, egyéb távközlési eszköz stb.) az említett adatokról arra nem jogosult szerveknek, szervezeteknek, személyeknek tájékoztatást ad." Ezt a csalástípust Tóth Zoltán is megemlíti: "Az Egyesült Államokban, Oroszországban és Magyarországon egyaránt ismert és esetenként előforduló formája a választási csalásnak a választói névjegyzékkel való visszaélés." Az "esetenként" kifejezés a 2002-es választások után Magyarországon már nem állja meg a helyét. Az MSZP-s központ ugyanis - mint írásunk első részében láttuk (Heti Válasz, 2002. július 19.) - azért működött, hogy a szocialista adatbázist folyamatosan összevethessék a választói névjegyzékkel, s elküldhessék az aktivistákat a lustálkodó baloldali szavazókért. A Demokráciaközpontot hívók öt százaléka (több mint 300 állampolgár) számolt be arról, hogy a bizottságokba delegált MSZP-katonák gyakran elhagyták állomáshelyüket, és a szavazóhelyiségeken kívül hosszú telefonbeszélgetésekbe bonyolódtak. A panaszokat azonban a helyi illetékesek érdemi vizsgálat nélkül elutasították. Tóth Zoltán "A mozgóurnás csalás lehetősége akkor merül fel, ha a szavazatszámláló bizottságnak nincs annyi tagja, hogy az állampolgár lakására kimenve a szavazás lehetővé tétele céljából legalább két ellentétes érdekű jelölt képviseletében történjen meg a szavazás" - fogalmaz Tóth Zoltán. A Fidesz Demokráciaközpontjában landoló panaszok egy jellemző része ugyanakkor így szólt: "kértem a mozgóurnát, ám az nem érkezett meg". A második fordulóban pedig ez akár általánossá is válhatott. A MIÉP-es delegáltak ugyanis április 21-ére már el-elmaradoztak - hiszen pártjuk kiesett -, így a Fidesz-MDF-megbízott magára maradt a bizottságban, terepre nemigen merészkedhetett. A mozgóurnát tehát nem két ellenérdekű fél kísérte, hanem egy szocialista és egy önkormányzati delegált (aki jó eséllyel lehetett szintén baloldali). A Demokráciaközpont vonalaira érkező hívások tíz százaléka - és számos, szavazóköri jegyzőkönyvbe vett panasz - egyébként rozzant, rosszul lezárt urnákról szólt. A kifogásokat megint csak érdemi vizsgálat nélkül utasították el. "Erkölcsi szempontból nyilvánvaló választási csalás, ha valamelyik jelölt pénzért vásárolja a mandátumot. Az erre vonatkozó esetek azonban rendkívül szerteágazóak és különböző megítélés alá kell hogy essenek" - állítja Tóth Zoltán. A bejelentések azt sugallják: alig akadt olyan település, ahol április 7-én vagy 21-én ne rendeztek volna választási banketteket, gulyáspartikat - megköszönvén a szocialista szimpatizánsok elszántságát. Pedig a választási törvény 41. paragrafusa egyértelmű: "A kampánycsend megsértésének minősül a választópolgárok választói akaratának befolyásolása, így különösen: a választópolgárok számára a jelölt vagy a jelölő szervezet által ingyenesen juttatott szolgáltatás (szavazásra történő szervezett szállítás, étel-ital adása)." A gyöngyösi körzetben az "etetős mendemondákat" maguk a helyi szocialisták erősítették meg, így az első forduló után egy ideig úgy tűnt: az egész választókerület első körös eredményeit érvényteleníthetik. Azután maradt minden a régiben, mivel a Heves Megyei Területi Választási Bizottságot nem hatották meg az ételosztást igazoló tanúvallomások. Ám a második forduló eredményei beszédesek: miután fény derült az április 7-i visszaélésekre, a második vasárnapon 1500-zal kevesebben támogatták a baloldalt. Történt mindez annak ellenére, hogy a választási részvétel egyébként ezer fővel megugrott! A Fidesz Demokráciaközpontjának számait tárcsázó állampolgárok 15 százaléka a választók befolyásolását célzó, a szavazás napján történő étel-, ital- és pénzosztásról számolt be. Ezeket az eseteket hiába vetették jegyzőkönyvbe; mire a rendőrség a helyszínre érkezett, általában elfogyott a gulyás. A véletlen műve? Mint az eddigiek alapján valószínűsíthető, a voksolás két napján a választási eljárási törvény legalább hét paragrafusát, az alkotmány és a büntető törvénykönyv egy-egy szakaszát, illetve az április 18-i OVB-állásfoglalás több pontját sérthette meg az MSZP, a választás előtt pedig a személyes adatok védelméről szóló jogszabállyal is összeütközésbe kerültek. Közben tízezerszámra vettek jegyzőkönyvbe olyan visszaéléseket, amelyeket helyben jelentéktelennek, bakinak minősítettek, ám a választást összességében mégis befolyásolhatták. Szembe kell nézni a kérdéssel: mennyire biztosan állíthatjuk, hogy az MSZP előre kitervelt csalással szerezte meg a hatalmat? Ahhoz, hogy válaszolni lehessen, néhány további kérdést is fel kell tenni. Elképzelhető-e, hogy az MSZP nem rendelkezik az egykori pártállami szervezetek taglistáival? Elképzelhető-e, hogy ha rendelkezik ilyen illegális listákkal, azokat nem használta fel támogatói mozgósítására? Elképzelhető-e, hogy az MSZP a választások előtt szabálytalanul gyűjtött személyes adatokat valóban megsemmisítette (annak ellenére, hogy nem kellett tartania attól, hogy ezt ellenőrzi valaki)? Elképzelhető-e, hogy ha nem semmisítette meg, nem használta fel őket támogatói mozgósítására? Elképzelhető-e, hogy bár az MSZP kampánytanácsadója, Ron Werber arra buzdította a párt aktivistáit: (a kampánycsendet megsértve) mozgósítsák támogatóikat a választás napján, ez nem következett be? Elképzelhető-e, hogy a mozgósítóterv nélkül a választási eredmények radikálisan eltérnek a közvélemény-kutatók előrejelzéseitől - s ez az eltérés éppen azokban a körzetekben következik be, ahol az MSZP-s jelöltnek a legtöbb esélye van, hogy a maga javára billentse az eredményt? Elképzelhető-e, hogy a központilag vezényelt mozgósítást egy párt modern és költséges informatikai háttér nélkül hajtsa végre? Elképzelhető-e, hogy az egykori MSZP-pártpénztárnok Máté László cégének tulajdonában lévő informatikai stúdió adatforgalma éppen a két választási forduló napján növekszik meg ugrásszerűen, de ennek semmi köze sincs a szavazáshoz? Elképzelhető-e, hogy az a választási szakértő, akit az MSZP belügyi államtitkárnak nevez ki, és aki tanulmányt ír a választási csalásokról, ne világosítaná fel szocialista barátait e visszaélési lehetőségekről? Elképzelhető-e, hogy a csalási lehetőségekről felvilágosított aktivisták, akiket mozgósítási feladatokra készítettek föl s a polgári kormány diktatórikusságával ijesztgettek, visszariadnának attól, hogy szavazókörönként legalább néhány ilyen "trükköt" bevessenek? Elképzelhető-e, hogy a választóktól minden korábbinál nagyobb mennyiségben, az ország különböző pontjairól egymástól független bejelentések véletlenül éppen olyan csalástípusokra hívják fel a figyelmet, mint amilyenek az MSZP-s szakértő tanulmányában szerepelnek? Végül pedig elképzelhető-e, hogy a fent felsorolt jelenségek egyszerre következzenek be, és minden gyanús egybeesés pusztán a véletlen műve legyen? Ha e feltételezett manipulációknak akár csak egy része igaz, akkor - tekintettel a voksolás szoros végeredményére - az is alkalmas lehetett arra, hogy az MSZP a maga javára fordítsa a választási eredményeket. Az elcsalt voksok száma óvatos becslések szerint is jóval többnek tűnik százezernél. A szocialisták pedig csak 55 ezer szavazatkülönbséggel nyertek. (A cikk első része: Százezreket mozgósítottak - 2002.07.19.) Bódis András - Szőnyi Szilárd
|
|
radala |
2002. július 26. 15:16 | Sorszám: 112 |
Azt én is sajnálom, hogy nem vette fíl. Még leadhatta volna a Hét, ezt a KL beszólást...
|
|
radala |
2002. július 22. 16:37 | Sorszám: 107 |
Idézet: Jó reggelt, Miniszterelnök Úr! - köszöntötték a Magyar Rádió munkatársai Orbán Viktort. A politikus az aktuális politikai kérdéseken túl a polgári körök erejéről, az összefogás esélyeiről és jövőjéről beszélt a Vasárnapi Újságban. Az interjú kezdetén az Orbán Viktort az elmúlt hónapokban ért durva és aljas támadások kerültek szóba. A műsorvezető ezek között említette a hírhedt feleség-verés ügyet, a válásról szóló pletykákat, és a npokban indult támadást a vagyonnyilatkozatok miatt. Orbán ezeket még kiegészítette egy ausztriai kényszergyógykezelésről szóló mendemeondával, mejd kijelentette, ő és családja köszönik szépen remekül vannak, annak ellenére, hogy a személye elleni támadások nemhogy alábbhagytak a választások óta, hanem fel is erősödtek. A Lovas István jegyzetében, és az olvasók leveleiben megfogalmazott kérdésözönre a válaszokat Orbán először a televízió élén történt vezetőváltásokkal kezdte. Egyetértett abban, hogy valóban van okunk aggódni, amikor eltakarítják a televízió vezetőit. Ekkor már maguknak a civileknek is ki kell állni az igazság mellett, hiszen nem lehet mindent a politikusoktól és a politika világától várni. A társadalmi kuratóriumoknak kell bölcs és igazságos döntéseket hoznia. "Hát most majd kiderül, hogy mennyit ér a civil kurázsi." - mondta Orbán Viktor. Olvasói levelek kérték számon a Fideszen és a polgári körökön azt is, hogy nincsen információs kapcsolat, összefogás a polgári körök között. Orbán reagált Lovas "szemrehányásaira" is melyekben az újságíró a mérsékeltség, és a lustaság vádjait hozta fel: "Természetesen a polgári körök mozgalma egy olyan társadalmi mozgalom, amely felelős egyénekből, személyekből áll. Ezért mindenki olyan akciót kezdeményez, amit jónak lát, olyan programot hirdet meg, amit helyénvalónak gondol, és bátran kereshet ehhez társakat. Akkor is, hogy ha csak egy szellemi programról van szó, és akkor is, hogy ha mondjuk egy utcai megmozdulásról. Ugyanakkor szeretném, ha nem hinné senki azt, hogy utcai megmozdulások képesek pótolni, képesek orvosolni azokat a gyengeségeinket, amelyek miatt a választásokon alulmaradtunk. Tehát én ebben a pillanatban nem fővezéri sátrat látok fölverendőnek, hanem egy főmérnöki sátrat. Számba kell venni a gyengeségeinket, nem voltunk olyan szervezettek, mint az ellenfeleink, ezt a szavazatszámláló bizottságokból érkező hírek is megerősítették, a híveink nem álltak egymással olyan kapcsolatban, mint az ellenfeleink hívei, a mi híveink nem álltak olyan kapcsolatban politikai határozott véleménnyel nem rendelkező emberekkel, mint az ellenfél emberei. Az a hálózat, ami ott létezett, a mi oldalunkon nem volt, nem tudtunk kommunikálni egymással. A média, amelyen keresztül beszélni tudtunk, kisebb hatáskörű volt és szám szerint csekélyebb, mint a túlsó oldalon. Ezek olyan gyengeségek, amelyeket orvosolni kell. Nem lehet újabb ütközetbe bocsátkozni anélkül, hogy ne építkeznénk. Ezért én most nem az ütközetbe bocsátkozást, hanem a kitartó, szigorú és azt kell mondanom, hogy valószínűleg nem egy-két hétig tartó alapos építkezést és megerősödést tartom jónak. Hogy ha a következő erőpróba elkérkezik, akkor ne maradjunk alul." A következő ilyen erőpróba az őszi önkormányzati választások megmérettetése lesz, melyre már keményen készülnek a polgári körök - jelentette ki Orbán. A műsorvezető kérdésére Orbán rátért a polgári kormány által elért vívmányok, és az új kormány intézkedéseinek jövőbeni sorsára. A gazdák között megfordulva Orbán ugyanis mély elkeseredést tapasztalt, éppen azért "mert minden, ami az előző négy év agrárpolitikájában támogatta a magángazdákat és a családi gazdálkodókat, most megszűnni látszik. Hitelek, a kedvezményes hitelek, amelyeket százmilliárd forint értékben az előző kormány megítélt, nem folytatódnak, bár az előző kormány még százmilliárd forintot szánt, tehát mi szántunk erre még ekkora összget, ezt a mostani kormány már nem juttatja el a gazdákhoz, veszélyben érzik a föld ügyét. " Említette a hamarosan induló népszavazást is, melyben a magyar föld magyar kézben tartásáról szavaznak majd. "A búza felvásárlási ára pedig egy olyan, nem is egyszerűen bántó, hanem szemérmetlen, szinte sértő módon került meghirdetésre, amely nem egyszerűen csak a gazdák zsebét bántja, hanem a lelkét is. Ugyanis könnyű átlátni a szitán azzal, hogy a búza fölvásárlási garantált árát szeptembertől hirdették meg, ez azt jelenti, hogy azok a gazdák - márpedig a családi gazdálkodók tekintélyes része ilyen - akinek nincs önálló tároló lehetősége, az a gép alól szokta eladni a búzáját. Ma még a meghirdetett garantált ár alatt van a búza ára. Eladja a kereskedőknek, szeptembertől pedig a kereskedők, ha máshogy nem, garantált áron tovább adják, és így a garantált árban rejlő lehetőség az valójában nem azokhoz jut el, akik egész évben dolgoztak a földeken, hanem azokhoz, akik kereskednek. Ők is fontosak, de talán a helyes sorrend mégis az volna, ha első helyre a gazdálkodó embereket tenné a mindenkori kormányzat. "- jelentette ki Orbán Viktor, aki még veszélyesebb tendenciát is felfedezett az intézkedések mögött. Ugyanis ha a kormány nem tér vissza a a családi gazdaságokat és a magángazdaságokat támogató mezőgazdasági politikához, akkor az EU-csatlakozás után gazdák tízezrei kerülhetnek igen nehéz helyzetbe. Ezt pedig nem politikától, ideológiától függetlenül engedeheti meg magának egy felelős kormány. A föld ügye ugyanis a nemzet ügye. Ehhez kapcsolódik az is, hogy a hírek szerint a kormányzat el kívánja adni a Konzumbankot. A privatizációt nem szabad folytatni, intett Orbán, hiszen ha a külföldi mutatókat megnézzük, a magántulajdon aránya így is magasabb hazánkban mint számos nyugat-európai országban, például Franciaországban. Orbán emlékeztetett arra, hogy 98-99-re hazánkban egy olyan helyzet alakult ki, hogy a világranglistán a legnyitottabb országok rangsorában a szolgáltató szektorban, ez a bankszektor, a pénzügyi szektor, biztosítási piacot jelenti, Magyarország a világon az első helyen volt, az ipari termelés tekintetében pedig a harmadik legnyitottabb ország voltunk Írországot és Belgiumot követően. A külföldi tőke tehát világméretű jelentőségét tekintve is nagy mértékben képviseltette Magyarországon. A kormánynak ezzel szemben éppen "az a kötelessége, hogy Magyarország az a magyaroké legyen és Magyarország elsősorban az itt élő emberek számára kínálja föl a benne rejlő életlehetőségeket, gazdasági lehetőségeket. Éppen ezért a privatizációt nem szabad folytatni. Dunaferrt nem szabad eladni, mert csak piacot fognak venni, embereket fognak elbocsátani. A Postabankot nem szabad eladni, mert szinte nincs már magyar kézben bank, az OTP talán az egyetlen, bár az is tőzsdén van és itt ezért bizonytalan a háttér-szerkezete. De az azért még mindig magyar banknak tekinthető azt hiszem. Biztosító társaság szinte nincs magyar kézben, talán az OTP kezében van egy. A Postát nem szabad meggyengíteni, mert a Posta köré föl lehet építeni egy nemzeti pénzügyi erőközpontot. A Konzumbankot azért nem szabad eladni, mert a gazdahitelt a Konzumbankon keresztül folyósítottuk, és a gazdáknak nemcsak az volt a baja, ha visszanézünk az elmúlt száz évre vagy százhúsz évre, hogy nem volt tőke a gazdaságban, hanem időnként, amikor hitelhez jutottak és a föld volt a fedezet, mint ahogy a gazdahiteleknél most ez a helyzet, akkor ha gyengébb esztendők következtek, akkor a bankok elvitték a gazdák talpa alól a földet." jelentette ki Orbán. Ezt a mélyen fekvő társadalmi gócot próbálta meg feloldani a kormány a Nemzeti Földalappal, de ez most veszélybe került. A műsorvezető kérdésére, hogy megállítható-e a privatizáció felgyorsulása, Orbán a gázszektor példájával válaszolt. "Emlékezhetnek arra például, hogy a MOL gázüzletág megvásárlása körül micsoda bírkózás folyt, nem rossz eredménnyel egyébként, már közel voltunk a megoldáshoz, amikor sajnos kormányváltás következett be. Emlékszem arra, hogy 98-ban milyen nehézséget okozott, hogy az előző kormány eladta a teljes magyar energiaszektort, nemcsak az erőműveket, hanem a szolgáltatókat is, az elosztórendszereket is, de mégis meg tudtuk oldani, hogy kemény küzdelemben, de féken tartottuk az árakat, a gázárakat és az elektromos energia árát is. Tehát van azért lehetőség, egy dolog biztos: nem kellene a magyarok életlehetőségeit szűkíteni." Ugyanez vonatkozik a az állami pénzekből finanszírozott beruházásokra is. "Az előző kormány világosan megmondta, hogy ha autóutakat, vagy ha autópályákat építünk, gátakat építünk, hidakat építünk, csatornarendszert építünk, akkor ott a magyaroknak kellene lehetőséget adni, mert azt mondtuk, hogy itt az idő, hogy a magyarok, a magyar vállalkozók fővállalkozók lehessenek a saját hazájuban, és ne idegenek alvállalkozói." Most tehát az autópálya építési beruházások is veszélybe kerülnek , hiszen "a mostani kormány úgy látom, hogy egyszerűen ezeket visszaadja, átadja a nagy külföldi vállalatoknak, akiket nem tekintek ellenfélnek, nem ellenük beszélek, hanem a magyarok mellett beszélek." Pedig ez megint csak nem ideológiai érdek hanem mindannyiunk érdeke- fogalmazott a volt kormányfő, aki ezzel arra is célozni akart, hogy pártállástó, pártprefenciától függetlenül kellene nemzeti összefogást teremteni, "és a baloldali gondolkodású embereknek is azt gondolom, valamilyen véleményt kellene kifejteniük annak érdekében, hogy a mindenkori kormányok azért egy nemzeti érdek mentén haladjanak." Arra a hírre, hogy a külföldi befektetők behívását a kormány, azok olcsóságával magyarázza, Orbán Viktor úgy válaszolt, hogy ez az állítás nem helytálló, ha ugyanis minden költséget összeszámolunk, azt kell mondanunk, hogy a magyar vállalkozók is versenyképesek. Csak a média hitette el az emberekkel, hogy ezek mögött az ügyletek mögött valójában sötét ügyletek és korrupció áll. Hasonló a helyzet ugyanakkor a Defend nevű céggel is, mellyel kapcsolatban Orbán azt emelte ki, hogy a magyar biztosítási piacot 98,5 százalékban uraló külföldiek közé állami támogatással sikerült egy magyar céget is beiktatni. A polgári kormány hibáját ezekkel az ügyekkel kapcsolatban inkább a kommunikációban látta szerint ugyanis nem sikerül elmondaniuk az embereknek, hogy mindez nem pártérdekeket, hanem nemzeti érdekeket szolgál, olyannyira, hogy a vállalkozók ügye mintegy 2,5 millió embert kenyerét érinti. A műsorvezető megemlítette, hogy Földiről Fidesz-közeliségét hangoztatják. Orbán kommentárjából kiderült, mindenki, aki az előző kormány alatt lehetőséghez jutott az megkapta ezt a "billogot". Ez történt a Széchenyi-Terv esetében is, ahol ugyan magyar vállalkozók tízezreio jutottak lehetőséghez, de a pártpolitikai ügyeskedés, taktika folytán a végkicsengés mégiscsak az volt hogy klientúrát épít a kormány. Orbán elismerte: Ebben benn van a saját ügyetlenségünk, és benne van talán egy kicsit a lustaságunk is, és mindenképpen benne van a médiában élvezett vagy elszenvedett hátrányos helyzetünk. Olvasói kérésre Orbán a napokban zajló ügynökvita kérdéseit is érintette: Szerinte a dossziék kinyitása nem lehetetlen, de a múlt lezárása nagyon bonyolult kérdés. Reményét fejezte azonabn ki az iránt, hogy a kormány olyan nagytekintélyű szakembereket is belevont a bizottsági munkába, mint a polgári oldal által is nagyra becsült Sólyom László vagy Boross Péter. Számos telefonáló kérdésére válaszolva Orbán elmondta véleményét a szavazatok újraszámolására irányuló törekvésekről is. A keményebb fellépés hiányát mind alkotmányos, mind időbeli korlátokkal magyarázta. Ha ugyanis az ellenfelek nem akarják, egy népszavazási kezdeményezés keresztülvitele több hónapba is eltelhet, ugyanakkor vannak olyan határidők melyek a törvény szerint köteleznek. Kétségtelen, hogy van ok a szomorúságra, de másfelől észre kell vennünk azt is, hogy a kormánypártok azzal, hogy nem engedték újraszámoltatni a szavazatokat, olyan lélektani terhet vettek a nyakukba, "amivel szemben aztán később nagyon nehéz lesz védekezni, hiszen kikerül az ésszerűen megvitatható kérdések köréből, mert nem lehet megszámolni a ténylegesen leadott szavazatok számát." Orbán ugyan számított rá hogy a kérdés napirendre került, mégis európai módon gratulált a miniszterelnöknek, és mint hozzátette, nem sok reményt fűzött a sikerhez, hiszen "ha valaki ismeri az elmúlt 50 év történelmét Magyarországon, aligha hihette, hogy baloldali erőket rá lehet arra kényszeríteni, hogy ha egyszer kihirdették őket győztesnek, akkor újraszámoljanak bármilyen szavazatot." Ennek ellenére ezúton is megköszönte a polgároknak a derekas küzdelmet, annak ellenére, hogy a lelkük mélyén ők is tudták, az esély meglehetősen kevés. Olvasó kérdéseir két szemléletes mondással érzékeltette a polgári oldal helyzetét a miniszterelnök: "A régi rómaiak mondták azt, hogy jót cselekedni és gyalázkodást megérni, az királyi dolog." Illetve: "Igazán sikeres ember az, aki képes szilárd alapokat építeni azokból a kövekből, amelyeket mások hajigálnak rá. Ezt üzenem a polgári világnak, meg a polgári köröknek. Úgyhogy gyűjtögessük ezeket a köveket és építsünk belőle szilárd alapot. Meglesz az eredménye. "
A polgári körök azonban megszenvedik, hogy nincs megfelelő kapcsolatrendszer közöttük, nincs egy irányítópont, ahol összefuthatnának a szálak, sőt felvetődnek olyan hangok is, melyek szerint Orbán újabb pártot szervez. Orbán azonban elmondta, hogy a mozgalom, mely szigorúan pártok fölött áll, és nem csak azért mert jobb és baloldaliak egyaránt találhatók a sorai közt, hanem mert itt valódi nemzeti összefogás valósulhat meg olyan kardinális, egész nemzetet érintő kérdések ügyében, mint például,a gazdák, vagy a hazai ipar támogatása. Ráadásul "ebben a mozgalomban az a jó, hogy nem kell politikussá válni, nem kell párttaggá válni, nem kell hívévé szegődni egyetlen politikai pártnak ahhoz, hogy az ember mégis benne legyen a közéletben, méghozzá annak a közepében és fontos, mindannyiunk, a közélet szempontjából fontos kérdésekkel foglalkozhasson. Ezért szerintem nem szabad párttá alakítani ezt a mozgalmat, mert ez több is, kevesebb is, de mindenképpen átfogóbb, szélesebb, befogadóbb, mint bármilyen politikai párt." Sőt eme polgári mozgalmat a jobboldal esetleges kormányra kerülése után, nemhogy abbahagyni, de erősíteni kell. Ezeknek a köröknek ugyanis történelmi távlata van: "A polgári körök nem egyszerűen arról szólnak, hogy ki kormányoz, ez egy fontos kérdés, hanem még a kormányzás fölött is elhelyezkednek abban az értelemben, hogy újra szeretnénk építeni Magyarország társadalmi szövetét, újra szőni, újra megerősíteni ezeket a szöveteket annak érdekében, hogy a kormányoktól függetlenül erős ország, erős nemzeti közösség legyen Magyarország, tehát nem a hatalom megszerzése a célja a polgári köröknek, az csak egy kellemes és hasznos dolog. De az igazi értelme ezen túlmutat, e fölött áll. "
A minőségi munka mihamarabbi elkezdése érdekében hamarosan szükségg lesz egy székházra is. Orbán Viktor ezért zárszavában felhívta a polgári köröket, hogy szerény adományokkal járuljanak hozzá egy székház létesítéséhez. Orbán Viktor pártpolitikában vállalandó szerepéről egyelőre nem tudott nyilatkozni. forrás: MNO, MR Krónika
|
|
radala |
2002. július 20. 17:02 | Sorszám: 101 |
Ja nem is értem, mi a francnak vesyem ezt a rohadt Heti Választ mindig csak elszaródik a kedvem. Lehet, hogy áttérek a 168 órára, az biztos fölviditja ay olvasóit
|
|
|
|
radala |
2002. július 17. 17:30 | Sorszám: 97 |
Ez az igen kiválló téma meg csaknem eltűnt... Hol van András? (mellesleg) Idézet:
Piros vér az esti utcán Tények felsőházi szerepkörben -------------------------------------------------------------------------------- A tv2 hírműsorának politikacsináló szerepét a Kontroll Csoport a július 4-i tüntetésről adott hírblokk tematikus elemzésével mutatja be. A mondatszerkesztési manipulációk és a tudatküszöb alatti információs- és médiacselek a Kontroll Csoport számára is meglepően mutatják, hogy ez a műsor önmagát a parlament fölé helyezve a hivatásos politikusokat megelőzve ítélkezik, a közvéleményt balos-szélsőbalos érdekek mentén egyfajta felsőházi szerepkörben formálja. A műsor beharangozójának kulcsszavai - blokád, törvénytelen demonstráció, utcai harc - tökéletesen elfedik és elhallgatják a megmozdulás lényegét, azt, hogy az emberek a szavazatok újraszámlálása érdekében mentek ki az utcára, miután az ezt szolgáló összes törvényes lehetőség kudarcot vallott, kimerült, megszűnt. A médiamanipuláció lényege - mint cseppben a tenger - mutatkozik meg ebben a műsorkezdetben - headlines -, amikor a hír lényegét elhallgatva a következményeket, a periferikus hírkapcsolatokat állítják a hírcentrumba, aminek egyenes következménye a médiatörvényben meghatározott objektivitás és pártatlanság feladása. A néző a szerkesztők befolyásolási szándékát nem érzékeli, mert a rendkívül mozgalmas események alkalmasak arra, hogy elrejtsék a manipulátort, aki a hatás-ellenhatás törvényének tökéletes ismeretében mozgalmas képekkel bombázza a közönséget. A műsorvezető első mondata - az úgynevezett copyright - meghatározza és megerősíti azt a headline-ban kijelölt értelmezési mezőt és hangulatvektort, amellyel a szerkesztők a nap főhírét felruházták. "Több órára megbénult Budapest közlekedése az Erzsébet hídon tartott, bejelentés nélküli demonstráció miatt" - mondja a műsorkezdéshez illő izgatott hangon, gyors tempóban Simon András, majd három tizedmásodperces szünettel, gyorsúszóhoz illő intenzív levegővétellel alkot cezúrát, alárendelést és zárójelet a folytatáshoz: "A szavazatok újraszámlálását követelő tüntetők nemcsak a járműveket, de a gyalogosokat sem engedték át a hídon." A szavazatok újraszámlálása itt jelenik meg először e híradásban, de nem állítmányként, hanem jelzős szerkezetként, amit rögtön közömbösít és súlytalanná tesz a mondat átlagemberek felháborítására szerkesztett állítmánya: nem engedték át a hídon sem a gyalogosokat, sem a járműveket. Valódi fed igazat, okozat okot, farok csóválja a kutyát. A második műsorvezetőnek is maradt valami: "A demonstráció azonban ezzel nem ért véget, a tüntetők átvonultak a Kossuth tér elé, ahol néhány órával ezelőtt összeverekedtek velük a kivezényelt rendőrök. Nemcsak egy hírszerkesztőtől megdöbbentő az a pongyolaság, amit Máté Krisztina felolvas, hanem az egész televíziótól - hírkapuőröstül, cenzorostul és hírfelügyelőstül -, mert ezek során ment keresztül ez a mondat, amely a szélsőbalos politikai elkötelezettségű hazugságon túl - a tüntetőkkel összeverekedtek a rendőrök - szerkezetileg is pontatlan. A szövegíró nyilván arra gondolt, hogy a tüntetők átvonultak a Parlament elé, vagyis a Kossuth térre, de mivel nem ezt írta le, felesleges többletinformációval úgy terhelte a híranyagot, hogy arról ő maga sem tudott. Ez a valódi tudatlanság. Egyetlen ilyen tévedés képes elvonni és másra terelni a néző figyelmét, mert arra sarkallja, hogy képzelje el, mi van a Kossuth tér előtt. Talán az Alkotmány utca vagy a Nádor utca? Netán a Duna? Sokkal súlyosabb hiba ennél, hogy a tüntetőket a térről kiszorító kommandósok akcióját összeverekedésnek minősíti. Ez a flaszternyelvi kifejezés ugyanis mindenképpen kétoldalú beavatkozást, interakciót jelöl, ami egyenlő vagy legalább hasonló felek esetére vonatkozik. A Kossuth téren viszont egy politikai okokból felháborodott, de tökéletesen fegyvertelen és mindenféle védőeszköz nélküli, verekedésben járatlan, részben idős, részben fiatal civil tömeggel szállt szembe a drótkesztyűs, speciális ruhával és kényszerítőeszközökkel, valamint fegyverrel (!) felszerelt, bukósisakos, óriásgumibotos és plasztikpajzsos, különlegesen kiképzett rendőri egység. Láthattuk, miként kerítették be a tüntetőket úgy, hogy órákon át sem orvosi ellátásra, sem szükségük végzésére, sem pedig a mozgásszabadságra való hivatkozással nem tudták elhagyni a teret, miként emelték ki e tömegből a hangadókat, miként tuszkolták, lökdösték, ütötték és verték a földön fekvő, védekezésre képtelen embereket. Ez bizony messze nem kötelességteljesítés. Ha ez verekedés a tv2 szóhasználatában, akkor a bolti lopást nyugodtan nevezhetjük szociális igazságszolgáltatásnak. Máté Krisztina következő mondata már kiegyensúlyozottabb, mert egy hazug állításra jut egy igaz is: "Az 1990-es taxisblokád óta ez volt a legsúlyosabb eset, amikor a karhatalom a köznyugalmat megzavaró törvénysértő demonstrációval került szembe." Igaz, hogy a taxisblokád után ez volt a legnagyobb spontán megmozdulás, hazug viszont a karhatalom és a demonstrálók közötti viszony összevetése a tucatnyi évvel korábbi eseményekkel, hiszen ott szó sem volt efféle rendőri brutalitásról. Most ugyan haláleset nem történt, de 1956 után ismét vér folyt a pesti utcán. A szerkesztett anyag, maga a tudósítás sokkal pontosabb, amikor az "Újra-számo-lást!" skandáló tömeggel indít, ám ennek lényegét a headline és a két műsorvezetői felkonferálás - impulzusszámát tekintve sokszorosan - kioltotta, ezért látszik csupán hangulati elemnek, holott ez a tüntetés alapmotivációja. Manipulációs szándék mutatható ki a kamerakezelésben, amikor olyan közeli képkivágást használ a skandáló emberlánc bemutatására, amely mindössze négy-öt összekapaszkodót mutat közelről, derékmagasságig. Hiányzik a nagytotál és a kistotál, amely megmutatná a tömeg valódi méretét és elhelyezkedését. Az induló fahrt - az emberlánc előtt elsétáló kamera - pedig rövid mozgás után megáll. Ahogyan egy koloratúráriát kidagadó eres nyakkal éneklő szopránt nem szabad fogorvosi látószögből mutatni, ugyanúgy visszás, amikor a skandáló tömeget leszűkítik néhány ordítozóra. Jól tudja ezt a tv2 operatőre, szerkesztője és az egész hírbrigádja, mégis ilyen etikátlan módon prezentálja, kicsinyíti és helyezi negatív érzelmi kontextusba a tüntetőket. Képekkel bélyegzik meg ezeket az embereket, csorbítják személyiségi, pontosabban az emberi méltósághoz fűződő jogaikat. A médiatörvény jelenlegi formáját tekintve csak évtizedek múlva juthat el arra a szintre, hogy érzékenysége az ilyen nyilvánvaló manipulációra kiterjedjen. Addig a szakmai, erkölcsi és etikai felelősséget végső soron a sugárzó csatorna elnöke viseli. Az utcányi transzparens olvashatatlanul közeli bemutatása ugyanebbe a sorba tartozik. Ráadásul a szakértők olyan kameramozgást használtak, amely jobbról balra fordul, tehát visszafelé mutatja a felirat egy részét, hogy még véletlenül se lehessen elolvasni a pontos szövegét. Az egyik tüntető orra alá a riporter odadugta a mikrofont, aki a körülötte skandálók zajától és saját indulatától eltorzult arccal mondja el igazságát arról, hogy a pénztáros is újraszámol, ha tévedés lehetősége merül fel, de a szubjektív helyzetű képkivágás ezúttal is kiszámítottan ellenszenves hatást kelt a tévéfotel nyugalmából nézve. A helyszínre érkező főpolgármestert felhevült tüntetők veszik körül, egyikük kezében ezúttal is olvashatatlan kézi transzparens az újraszámolásról. Amikor váratlan akció történik, mert az egyik rendőr kicsavarja a transzparenst a tüntető kezéből, a kamera tapintatosan elfordul erről a megdöbbentő eseményről, és inkább a főpolgármester hátát mutatja, ami ebben az esetben felér egy lencsét eltakaró kézzel. Ez az első erőszakos rendőri beavatkozás, ám a képekről azt is megtudhatjuk, hogy a kamera gazdája szerint illetlenség a nézőnek megmutatni. Az ilyen tendenciózusan hazudó - ez esetben elforduló, letagadó, elhallgató - operatőri munkáról a leggondosabb kép- és hírkontroll ellenére is tudomást szerez a nagy nyilvánosság. A rendőrök megpróbálták elszállítani a hídon parkoló autókat, de ezt a tömeg megakadályozta - mondja a narrátor, de a szöveghez semmilyen akciókép nincs, sem az autóelszállítási kísérletről, sem annak megakadályozásáról. Nyilván ugyanúgy történtek illetlenségek, mint amikor a készenléti rendőrség megkezdte a tömeg leszorítását, amit megint csak elnagyolva, sterilizálva mutat be a tv2. A hangadók kiemelése során sem látunk rendőri erőszakot, csupán a földön fekvő ember arcáról, gyűrött-tépett és sáros ruházatáról következtethetünk arra, hogy mi történt vele. Pedig a kamera mindenen rajta volt, a rendőrgyűrű feje fölé emelt gépállást nem lehet úgy kivitelezni, hogy ne legyenek felvételek a lábkirúgásról és földre rántásról. Csak hát ezt most illetlennek véli az a televízió, amely egyébként a durva képek bemutatásában nem ismer korlátot. Hírsüket rádiók A média szerepét taglalva akad néhány megdöbbentő kuriózum, az Est FM például 10 óra körül ezt jelentette: "Az Erzsébet hidat forgalmi akadály miatt lezárták." Az Info Rádió délelőtt 10.00 óráig nem közölte azt, hogy tüntetés miatt áll a forgalom az Erzsébet hídon. A Kossuth téri eseményekből a tömegközlekedés leállításával kelthető ellenszenvgerjesztés volt a szerkesztő számára a fontos, ám arról megfeledkezett, hogy a rendőrség által felállított tömegterelő fémkorlátok szorították a demonstrálókat az úttestre. "A tömeg már nem csak a Ria! ria! Hun-gá-riá!-t kiabálta, hanem a kormány és Medgyessy lemondását is követelte" - mondja némi eufemizmussal a narrátor, miközben az atmoszférából jól kivehető: "Vesszen a kormány!" Az emberek földre teperését ezúttal is csak verbálisan kapjuk, igaz, a földön fekvők megbilincselését és elszállítását már mutatják. A magatehetetlen tüntető ugyanis szalonképesebb a jól felszerelt rendőrökkel puszta kézzel szembeszálló utcai hősnél. Az élőben bejelentkező riporter - Luigits Tamás - szerint semmi nem történik a téren a puszta farkasszemnézésen kívül, miközben már ott is nyolc embert vettek őrizetbe, közöttük a tüntetők szóvivőjét, aki felolvasta nyilatkozatukat. Énekelik a Himnuszt, a Nemzeti dalt és a Szózatot - mondja a tudósító, ám nem bonyolódik annak feltárásába, hogy milyen indíték vezérli őket erre. A megbénult fővárosról szóló következő híranyag a megkezdett hangütést folytatja, minden kellemetlenségért felelőssé téve a tömeget. "A szirénázó rohamkocsi áthaladását a tüntetők nem akadályozták meg" - ismeri el ugyanakkor a tudósító, amit a mentőszolgálat szóvivője is többszörösen megerősít. "Az Erzsébet hídról a mentők egy fiatalembert szállítottak kórházba, könnyebb fejsérüléssel" - mondja anélkül, hogy az ország legnézettebb hírműsorából bármit is megtudhatnánk e "könnyebb fejsérülésről". A politikai pártok elhatárolódása és egymásra mutogatása között feltűnik a hírnek álcázott csúsztatás a műsorvezető szájából: A Fidesz elnöksége - amely korábban a szavazatok újraszámlálását célzó akciót kezdeményezte - most az MSZP-t és az SZDSZ-t teszi felelőssé a rendbontásért. Tehát a tv2 kiosztja a felelősséget - ezúttal is jelzős szerkezettel, nem pedig állítmánnyal - beülteti a néző tudatalattijába: a szavazatok újraszámlálását célzó akciót a Fidesz kezdeményezte. Az már nem ér meg egy fél mondatot - benne legalább egy rövid állítmányt -, hogy a Fidesz kizárólag törvényes úton kezdeményezte korábban a szavazatok újraszámlálását, mégpedig azért, mert minden korábbinál több jelzés volt a választási visszaélésekre, ám ehhez az akcióhoz semmi köze. Ezzel a csúsztatással a hírműsor leghitelesebb embere - a közszolgálatiságot és pártatlanságot megtestesítő műsorvezető - teszi felelőssé a legnagyobb ellenzéki pártot a törvénytelen tüntetésért és a hozzá kapcsolódó rendőri atrocitásokért. Így fordul ellentétes jelentésűvé a tudatküszöb felett működő mondatrész, az állítmány, amely szerint a Fidesz az MSZP-SZDSZ-t teszi felelőssé. A folytatás sem különb: "A MIÉP elnöke, Csurka István azt mondta, hogy pártjának nincs köze a tüntetéshez. Ugyanakkor hősnek nevezte a demonstrálókat, akik közül sokan a Pannon Rádió hívására érkeztek." Két igaz állítás előzi meg a Pannon Rádió hívásáról szóló vaskos hazugságot. E valóban elfogult és pártérdekeket közvetlenül kiszolgáló rádióadó ugyanis ezúttal kivételes szakmai teljesítményt nyújtott, a magyar médiából egyetlenként folyamatosan élőben tudósított a rendkívüli eseményről, minden szervezői felhang nélkül. --------------------------------------------------------------------------------
|
|
radala |
2002. június 04. 17:58 | Sorszám: 79 |
Tegyük fel igazad van. A hír igaz és az emberekre ez hatna. Mutass egy bulvárlapot, kereskedelmi TV-t kereskedelmi rádiót, amelyik hajlandó volna az üggyel foglalkozni. A MN nem teheti, a HV úgyszint. A Demo ha tehetné is csak egy személyiségi jogi per biztosan megítélt nem vagyoni kártérítését nyené (illetve nyiléván veszítené vele). Különben nem hinném, hogy naivitás volna a következetes, nevezhetjük akár erkölcsös, politizálás. Hidd el hosszú demokráciában (erre vagyunk egyelóre fölkészülve) kifizetődő kell, hogy legeyn a határozott irány tartása. Nem igaz, hogy X ember nem jegyzi meg a NATO elleni béketüntetést, másik Y nem jegyzi meg a 23 milla románt, harmadik Z a szabadszombat elvesztését... Ha nem lenne csúnyán jobbos felhangja azt mondanám, kitartás! Különben a konkrét "tényhez", nem jiszem, hogy Csehák asszony renoméján van mit rontani, a rontásra fogékonyak között...
|
|
radala |
2002. június 04. 11:07 | Sorszám: 75 |
Szerintem ez azért túlzás, ezt ne terjesszük. Akkor mennyivel vagyunk jobbak, mint ők, ha oda süllyedünk, mint ők Kósa Lajossal, A Viktorral, mittudomlén mivel?
|
|
|