Téma: A magyar Pálos-rend
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bakk István |
2012. május 08. 07:56 | Sorszám: 322 |
Tisztelt Honfitársak! Kérem, hogy küldjék körbe a baráti társaságokba! Köszönöm: Bakk István A magyar pálos katakomba cserkészet SCOUTS IN CATACOMBS After 1945 the Communists dissolved - among other organisations - the Hungarian Scout Association and its members were forced to join the state-sponsored ranks of atheistic Pioneers. Many of the dedicated, Catholic leaders of the scouting movement decided to honour their scout oath by their continuing commitment to God, country and neighbours. In the spirit of the scout law they carried on their common activity secretly by concealing their meetings as young hikers and nature enthusiasts touched by the romantics of Native American or ancient Hungarian culture. Under this cover - heavily influenced by the spirituality of the scout movement - they continued to promote the ideal of a "Christ-like humanity". This kind of "scouting in catacombs" was best organised in Pécs by underground scout leaders: László Arató and Mátyás Ivasivka. The two independent groups were united in 1953 under the name "Grotto Camp" with the spiritual leadership of a Pauline priest, Pál Bolváry, who had just been released from prison. The "Grotto Camp" consisted of several boy and girl scout groups who secretly organised meetings, excursions, catechesis lessons, and camps in the summer. Although their ac tivity was protected by a strict law of silence, the leaders were arrested in1961, and Father Bolváry was incarcerated for six years. http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4f86a3c951c77 A könyvkiadásunkhoz támogatókat keresünk! A tervezett könyvünkhöz szponzorokat keresünk. A támogatók nevét a címlap verzóban (Szellemi és anyagi támogatóink) szerepeltetjük. Támogatói jelentkezés esetén a bankszámlaszámunk: OTP BANK HU 15117634265951588100000000 Magyarországiaknak: OTP BANK 11742173-20164722 Bakk István Fathers in the Americas / Pálosok Amerika földjén http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4f7005cd60f23&elozo=aktualis-4f6ebb68e52c4&koveto=legendak-4f70199d924ee A Pálos-rend a történelemben TRADITIÓ 2. összeáll.: PhS Bakk István és PhS Bakk Erzsébet A pálosok tevékenységéről egykori levelezések alapján idéz a modern humánkutatás ismert alakja, Russell-Wood, s azt tárja fel, hogy Jézus lényegi tanításának - mint pl. az evangelizáció, a megváltás - a "megszelídítés" szerepe lehet az oktatásban. Arról értekezik, hogy hogyan védték a pálosok az őslakos indiánokat az agresszió és a gyarmatosítás ellen. Jól ábrázolja a szerző, hogyan alakul át a végtelen derűlátás az adott pillanatban. Egy új fázisa kerül a rendszerbe a pálosok kiábrándulásának, a kétségbeesésnek és a dühnek adnak hangot. Mert rossz felé indul a gyarmatosítás, arról írnak, hogy a tolerancia hiánya "a Jézusi ajánlatnak" hogyan vet véget, és végül Jézus tanításának missziónálási szemlélete a ráerőszakolás eszközévé válik. A pálosok nem vettek részt a gyarmatosításban, a tanítást és a közös munkavégzést használják Krisztus tanítása megismertetésének eszközéül, majd később barlangokba meghúzódva - mint a Pilisben - végezték az őslakosság krisztianizálását. Szellemi és anyagi támogatóink: HU ISSN 1215-9158 Kiadja: A Bakk Endre Kanonok Alapítvány
|
|
Bakk István |
2012. április 18. 23:42 | Sorszám: 261 |
Bakk István A magyar pálos katakomba cserkészet http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4f86a3c951c77 SCOUTS IN CATACOMBS After 1945 the Communists dissolved – among other organisations – the Hungarian Scout Association and its members were forced to join the state-sponsored ranks of atheistic Pioneers. Many of the dedicated, Catholic leaders of the scouting movement decided to honour their scout oath by their continuing commitment to God, country and neighbours. In the spirit of the scout law they carried on their common activity secretly by concealing their meetings as young hikers and nature enthusiasts touched by the romantics of Native American or ancient Hungarian culture. Under this cover – heavily influenced by the spirituality of the scout movement – they continued to promote the ideal of a “Christ-like humanity”. This kind of “scouting in catacombs” was best organised in Pécs by underground scout leaders: László Arató and Mátyás Ivasivka. The two independent groups were united in 1953 under the name “Grotto Camp” with the spiritual leadership of a Pauline priest, Pál Bolváry, who had just been released from prison. The “Grotto Camp” consisted of several boy and girl scout groups who secretly organised meetings, excursions, catechesis lessons, and camps in the summer. Although their ac tivity was protected by a strict law of silence, the leaders were arrested in1961, and Father Bolváry was incarcerated for six years. Bakk István Fathers in the Americas / Pálosok Amerika földjén http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4f7005cd60f23 István Bakk: Pauliner auf dem Gebiet Amerikas, oder in der neuen Welt angenommene Missionsdienst http://kutasi.blogspot.com/2009/06/2757-istvan-bakk-pauliner-auf-dem.html
Istvan Bakk: Pauline fathers in the Americas missionary work end service in the new world http://kutasi.blogspot.com/2007/12/istvn-bakk-pauline-fathers-in-americas.html http://jozsef-kutasi.de/blogger/palospassioen.pdf Bakk István: Pálosok Amerika földjén avagy az Újvilági küldetéses szolgálat http://jozsef-kutasi.de/blogger/palospassiohu.pdf http://kutasi.blogspot.com/2007/12/istvn-bakk-pauline-fathers-in-americas.html
|
|
|
Bakk István |
2012. április 14. 10:17 | Sorszám: 259 |
Márfi Gyula katolikus érsek levelének angol fordítását is elolvashatják honlapunkon Létrehozás: 2012. március 06., David Baer eljuttatta szerkesztőségünknek Márfi Gyula veszprémi katolikus érsek válaszlevelének angol fordítását. Az alábbiakban ezt olvashatják. Dear Professor, Let me express my gratitude to you for keeping updated on our country's situation. At the same time I cannot withhold my critical observations, which I will try to communicate honestly. My basic objection is that your letter reflects a one-sided and superficial knowledge of both the Hungarian and European situations, and it completely ignores the broader connections. 1. Let’s begin with the question of religious freedom. As a Catholic Bishop I am delighted by the fact that a professor at a Lutheran university cites the Second Vatican Council’s declaration Dignitatis Humanae in connection with freedom of conscience and religion, but I fail to understand how the Basic Law to which you object offends the freedom of conscience and religion. Today in Hungary everyone practices any religion they want, both individually and as a community. The recognition and registration of specific churches has significance only in relation to receiving material support from the state. Here, understandably, the Hungarian state favors those communities which have contributed significantly to the survival of our country during our difficult history, and those communities whose activity have considerable social value, such as maintaining schools and health institutions, or conducting charitable activities. You also object that such registration of churches is not performed by a court, but now by the Parliament. From this it’s clear that you don't know enough about the Hungarian situation. To this very day numerous people work in the independent Hungarian justice system who, during the communist system, were the dedicated servants of the party-state dictatorship and who took part in so-called show trials against the church (a show trial is a legal procedure in which everything happens opposite to how things happen in a lawful trial; the verdict is first “conceived,” then the “testimony of witnesses” is prepared to align with the verdict, and the “evidence” is produced). Furthermore, in the past 20 years this court has demonstrated convincingly that it is unsuitable for registering churches. More than 300 “churches” were registered, the majority of which did meet even the most minimal criteria. I have a copy of the 2007 church directory. I found four “churches” on the list that had their registered address in the same house (in a village), and three of them even had the same person as their official representative. Churches gained recognition which by their very name would bring a smile to the face of a serious believer (of any religion); for example, “Cute Pilgrims from A to Z” or “the Hungarian Witch Association” or the “Church of Gaiety”. To appreciate the situation we have to realize that a good number of the registered communities conducted no religious activities whatsoever. They applied for the registration so they could receive state subsidies for churches as private businesses –well beyond the benefits that private businesses receive. In large part this explains why we had three Adventist churches, three Methodist churches, six Jewish churches and no less than thirteen (!) Buddhist churches registered. (To anyone who knows the large branches of Buddhism – Hinjana, Mahayana, Vajrayana, that is, Tibetian, this would be very suspicious. I talked with the Lama of Nepal and he also thought thirteen was ridiculous). Concerning the churches you mentioned explicitly, I can say the following: These churches have no basis in Hungary. In spite of this, just among Methodists three were registered, as I have mentioned. It's not easy to decide if all three were really religious communities or only so-called business churches. The Methodist pastor Gábor Iványi is well known among us, but more as a loud mouthed politician than as a preacher. Indeed, his community (they go by the name Hungarian Evangelical Community of Brethren) is not recognized by the World Methodist Church. Of Anglicans we find only one church, which is listed under the name of Saint Margaret's Anglican/Episcopal Church in the old record book. Judging by their name it belongs to the catholic-friendly high church branch. Their pastor lives in Dunakeszi where there is no Anglican community. The pastor primarily ministers to the staff of the British Embassy in Budapest. As I write these lines news has arrived that yesterday, February 17, the Hungarian Parliament has recognized another 17 churches, among them the Hungarian Methodist Church and the aforementioned Anglican Church. Thus altogether there are today 31 recognized churches in Hungary. I’d be grateful to you Professor, should you find another country in Europe which supports more religious communities than we do. Should you not find any such country, then I’d ask that in the future you direct your criticism to England, the Scandinavian countries, Bulgaria or Romania, because in these countries the Anglican, Lutheran and the Orthodox Churches still enjoy to this day the status of state churches. (In Romania, the Greek Catholic Dioceses in Romania have yet to receive back in full measure the property taken from them during the Ceausescu regime and given to the Romanian Orthodox Church) 2. My second objection to your letter concerns the part in which you criticize the European character of the Hungarian government. The way I see it, your knowledge of Europe is also one-sided and deficient. The Europe you hold up in your letter is one which has not existed since the time of Konrad Adenauer, Robert Schuman, Alcide De Gasperi and Jean Monnet. Contemporary Europe is divided not only along economic lines, but also ideologically. There is still a hidden Christian Europe, but there is also a much louder, sharply anti-Christian, ultra-liberal Europe which controls most of the power and the media. The Great Architect can still be recognized on the surface of today's Europe, but the layer which denies the God of Jesus Christ and the Ten Commandments hovers about. Those are the ones who have given Europe an overdose of freedom, which – similar to an overdose of medicine - does not cure, but poisons a person. To these people European means allowing abortions, free love, recognition of lesbian and homosexual marriage, the proclamation of gender-ideology and the free competition of wild capitalism, which leads to extra profits for the capitalists, bankruptcy for small and mid-sized business, and total poverty for the common people. This Europe, which celebrates itself as liberal and modern, is in truth: • A Europe of capitalists out of communists • A Europe of ”freedom fighters” turned dictators and dictators ”concerned for democracy” • A Europe of “moderns” preaching an ethics which is unsustainable and which went out of date 2000 years ago • A Europe of church persecutors “worried about the freedom of the churches” • People who are consistent in only one thing: an industrial quantity of lying and the Pharisaical deception of many. When they assert that the Orbán government is autocratic, anti-Europe, staring into the past, and not respecting religious freedom, they are discovering their own faults, but in others and not in themselves. I have never wanted to make Viktor Orbán a saint. I know that he is a fallible human being just as we all are; he has his weaknesses and has made mistakes. Yet the charges against him remind me of the Hungarian saying, “the pot calls the kettle black.” Representatives of the ultra-liberal and the so-called conservative camps were present at that hearing in Strassbourg broadcast by Hír TV. This was a farce, which was organized for the purpose of giving Viktor Orbán a talking-down to in public and to humiliate him. To me it seemed as if the followers of the worlds greatest dictator (Mao Tse Tung) were giving a lesson about democracy and a well-known pedophile was trying teach morality to Viktor Orbán, a father of five children all of whom were born of the same woman (his wife). Orbán was the most European person at this hearing, with slight exaggeration one might say, the only European. With incredible patience he listened silently to the frothing and shouting Daniel Cohn Bendit and his colleagues, answered the charges calmly, and then asked if as a believer in the traditional family, a patriot and believing Christian, he might remian European. Moreover, the main charge against him is similar to the one leveled at Lot and his family four thousand years ago: their behavior wasn't “compatible with Sodom.” But the same problem presented itself to the Prophets as well: “compatibility with the Middle-East” was missing from their teaching. So, too, Christians of the first three centuries didn’t learn to live according to the etiquette of the decadent Roman Empire. One comes to think that today's Europe resembles the Roman Empire in its decline. We don't yet have people killing each other in coliseums, but there are brutal struggles for huge sums of money; the mass media, instead of catharsis, seeks to satisfy the baser instincts of the people (the demos); men and women, instead of celebrating their children, celebrate their lovers. Europe no longer sends missionaries to the Third World because it has became a mission region itself, providing soil for missionaries from Africa, India, the Philippines, and even Indonesia. The lines Mihály Váci wrote in the sixties (from his poem “Loyal Uprising” apply today, not only to pseudo-communist Hungary but to the whole of Europe: While a new world law smothers and clasps, and former truths bore new fruit; the tyrant’s reign arrives, where there are no prophets nor messiahs. 3. I'll mention yet another weakness in your letter as my third point, namely, that you fail to consider the role of powers beyond Europe in the “Orbán-affair.” You write about Europe as if it were an independent empire that just happened to encounter some problems with one of its territories. If you believe that this is an internal European matter, then you are much mistaken. Viktor Orbán's problem is not primarily with the Union but with international big capital, the owners of which we suspect to be somewhere on New York’s Wall Street, for which reason we simply refer to them as “America.” That designation is of course wrong: the servants and lords of the dollar have neither country nor nationality. They are citizens of the cosmos, cosmopolitans in the worst sense of the word, who dream of conquering the entire world. To do that they need money, lots and lots of money. Therefore they are not satisfied with starting wars falsely purported to “import democracy;” nor are they satisfied with purchasing doctors and pharmacists while at the same time building enormous drug-factories and maintaining control of multinational companies. They also want to make each state one of their interest taxpayers. To this end they are trying to influence free elections and to buy up individual governments. The “good government” is the one that is willing to take up loans with unfavorable conditions so that, by spending the money quickly, it can make its nation an eternal taxpaying colony. This government need not fear to be called dictatorial; it can calmly shoot peaceful demonstrators in the eyes, exclude its own people from their celebrations, erect a fence around the Parliament, and even falsify official documents. Yet such a government will remain “European” and “Democratic.” The only time they get a rap on the head is when they lead their nation to the brink of bankruptcy. A different set of rules applies to the “bad government,” which tries to break out of the debt trap. That kind of government is downgraded even when the budget deficit would not indicate this. Its Prime Minister is compared to Hitler and Stalin; he is called a gypsy, then a gypsy-hater even if he happens to disband the groups known for their anti-gypsy activities, or if he is the one sending the only gypsy woman to the European Parliament. It doesn't matter if he extends support to Jewish churches; it doesn’t matter that he has Jewish friends, naturally he can’t escape the charge of “anti-Semitic.” The owners of international big capital are especially angry at Viktor Orbán because he has introduced many measures against big business (introducing a tax on banks, curtailing the privileges of multinational companies) that many other countries have already adopted or are intending to adopt. That's why they have organized the comprehensive campaign which we are witnessing today. I would like to emphasize again that this series of actions is being orchestrated out of America by people with money who cannot even be called Americans. And this is true even if, when compared to the American players (Hillary Clinton, Charles Gati, George Soros), the European figures appear to be in the majority. Big capital has cleverly taken advantage of the division in Europe, making use of office holders in the European Committee (the Union’s government) and the European Parliament, especially those who are Viktor Orbán’s ideological opponents. Of course they also use representatives of the Hungarian opposition as well, who are extremely bothered by the right’s two-third majority in Parliament. Representatives of the Union know well that the suffocating arms of international big capital also threaten Europe, but they cooperate with it out of material interests, fear, or for ideological reasons. This situation is by no means new. Two thousand years ago the High Council cooperated in the same way with the hated Pontius Pilate. Today, too, Pilate is applauded by every pale-faced Scribe and Pharisee. And of course the false witnesses are not missing either, those whose very way of life is a lie; and since a large part of the media is theirs, they can even get a part of the conservative media to cry out “Crucify him!” about Viktor Orbán and about the Hungarians who are considered an “inferior race” (Ákos Kertész), or even worse “a people of rats.” (This last reference comes from the Nobel Prize winning author Imre Kertész). Like every country, even Union has certain regulations which, to be frank, no one can fully adhere to. Yet these regulations are suited perfectly for harassing those (and only those!) governments which don’t “fall into line.” The use of double standards is a common practice of the ultra-liberal world. But neither are Bolshevik methods missing - as I referred to earlier. “If you want to steal, cry thief!” Blame others for your own faults, that way you can direct attention away from yourself. There is a contract in force with Hungary that the IMF (International Monetary Fund) foisted on the Soviet-controlled communist government of Hungary (in 1982) when it was in dire need of funds. This contract stipulates that properties of the IMF in Hungary are above any regulation or control, that no legal procedure can be initiated in either a Hungarian or international court of law against IMF companies, their employees, or even their tenants. What is this if not an ordinary dictatorship? It's part of the supra-national, wild capitalist, ultra-liberal dictatorship, which is derived directly from the tyranny of Hitler or Stalin. Perhaps you have not heard this, but we know it; in Hungary the cruelest communists were former fascists. Similarly we see today that the richest capitalists were former communists, and they are the ones most loudly concerned for democracy in Hungary. Ferenc Gyurcsány, László Kovács, José Manuel Barroso, Daniel Cohn-Bendit; every one of them was a believer of the red dictatorship, and now they “worry about democracy” as the minions of the wild capitalist dictatorship. Adolf Hitler wanted to unite all Germans under his world empire. “Proletariat of the World, Unite!” – this was Stalin’s motto, who also dreamed of conquering the world. “Big Capital of the World, Unite into Cartels!” This is the motto of the lords of international big capital who steal left and right, as David C. Korten described in his 1995 book titled When Corporations Rule the World. The means are different but the goal and the spirit is the same. No dictatorship tolerates criticism, even less when people step out of line. Yet, somehow in the end they all collapse. The third type of dictatorship described above is the subject of a poem titled “A New Word on Tyranny,” which I'm attaching to my letter. I specifically call your attention to the last sections containing a serious warning for all of us: if we unwittingly accept the misleading propaganda of a dictatorship, we ourselves become links in the chain; we ourselves become part of tyranny. From that may the Holy Spirit save us – who alone can deliver the world and our beloved Europe from the ultra-liberal wild capitalist dictatorship, and may Christian Europe emerge from the thick layer of ashes where it still hides. Respectful greetings and love to you: Veszprém, 23 February, 2012. Dr. Márfi Gyula Archbishop of Veszprém http://www.evangelikus.hu/panorama/david-baer-nyilt-levele/marfi-gyula-katolikus-ersek-levelenek-angol-forditasat-is-elolvashatjak-honlapunkon -- Sáringer-Kenyeres Tamás infokdnpkeszthely@gmail.com leiratkozaskdnp@gmail.com
|
|
|
|
Bakk István |
2012. április 14. 10:12 | Sorszám: 256 |
Bakk István Húsvét köszöntő: Hozsanna! Áldott, aki az Úr nevében jön!„A világot még mindig vad viszonyok marcangolják és a gyűlölet tüze égeti, mint saját gonoszságának áldozatát. Kihez fordulhatnánk máshoz oltalomért? A Szűzanya nemcsak mennyei fényben tündöklő Boldogasszony, hanem nagy pártfogónk is, aki ezer éven át csodálatosan oltalmazta népünket.” Krisztus szenvedés történetének örök érvényű mondanivalóján túl - egy megemlékezés országunk és ezen belül a pálos atyák hit- és nemzetépítő múltjáról. Arról a rengeteg szenvedésről, amit népünk a történelem folyamán átélt és mindezek ellenére is megtartotta a keresztény hitét. Egyben üzenet, hogy csak egymás értékeinek megbecsülése, kultúrájának elfogadása, közös érdekeink felismerése és az összefogás segít a tragédiák elkerülésében… http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4f6ebb68e52c4&elozo=palosok-4f4bacd3e1873&koveto= „Kedves Testvérek! Sorolhatnám tovább Esztergomi Boldog Özsébnek közbenjáró szerepét. Ezért járok sokfelé prédikálni, híveknek, papoknak is elmondani, hogy fogjunk össze, hisz a szentté avatás kell, hogy felrázzon bennünket. Így az egész országot kell, hogy áthassa, aztán még egy valamit kell, hogy minden ember Özsébtől átvegyen, az ő lelkiségéből a mélységes nagy imádkozásnak a lendületét. Hisz gondoljuk el, mint remete éjt-nappalt imádságban töltött, a maga faragta, ácsolt fakereszt előtt, imádkozott éjjel-nappal. Ki tudott annyit imádkozni? Ez a szenteknek a nagy titka! Ezt kellene megtanulni nekünk is, imádságos lelkületre szert tenni, mindig Istennel kapcsolatban élni, amit régen úgy fejeztek ki, Isten jelenlétében élni.” (P. Árva Vince atya prédikáció; részlet)
|
|
Bakk István |
2012. április 14. 10:11 | Sorszám: 255 |
„Az isteni szolgálatra bármilyen idő alkalmas, és mindaz, amit a haza érdekében tesz az ember, nem egyéb, mint Isten szolgálata” Mátyás király Székely János püspök a hazánkat érő támadások okairól Krisztus mondta: ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt nálatok (Jn 15,18). Különleges aktualitást kapnak ezek a szavak ma, amikor sokan szerte a világban össztűz alá vették hazánkat – fogalmaz írásában Székely János esztergom–budapesti segédpüspök. Mi ennek a gyűlöletnek az oka? A valódi ok az, hogy hazánk olyan alapvető emberi értékek mellé állt oda, melyeket ma sokan lerombolni szeretnének. A magyar parlament olyan alkotmányt adott az országnak, amely Isten nevével kezdődik (Preambulum), amely azt állítja, hogy a magzat életét védelem illeti meg a fogantatástól kezdve (Szabadság és felelősség II), hogy Magyarország védi a házasság intézményét mint férfi és nő között létrejött életszövetséget (Alapvetés L). Az alkotmány azt is kijelenti, hogy a család a nemzet fennmaradásának alapja, és hogy az adó mértékét a gyermeknevelés kiadásainak figyelembevételével kell megállapítani (Szabadság és felelősség XXX). Nyilván sokan vannak a világon, akiknek nem tetszik ezeknek az emberi alapértékeknek ez a határozott megfogalmazása. Mi több, a magyar kormány átmeneti külön adót vetett ki a bankokra. Ez pedig természetesen aggodalommal tölti el a pénzvilág urait, nehogy a példa ragadós legyen. A hazánkat érő támadások oka alapvetően ez. Természetesen ezeket az okokat nem nevezik néven, helyette más, kisebb jelentőségű vádpontokat említenek. Az egyik ilyen vádpont az egyházakról szóló törvény. Ennek a törvénynek az a célja, hogy az úgynevezett business egyházaktól megvonja az egyházi státuszt. Magyarországon ugyanis, szemben nagyon sok európai állammal, az egyházi oktatási, egészségügyi és szociális intézmények azonos állami finanszírozásban részesülnek, mint a hasonló állami intézmények, hiszen ugyanolyan adófizető polgárok számára nyújtják a nevelés, vagy a gyógyítás szolgálatát. Hazánkban ezért számos olyan ál-egyház jött létre, amelyeknek a legfőbb célja az állami támogatás megszerzése volt. Az új egyházi törvény ezen a helyzeten változtat. Pontosabban körülírja a feltételeket, amelyek alapján egy közösség elnyerheti az egyházi státuszt (legalább ezer tag; legalább 20 éves jelenlét az országban stb.). Azok a közösségek, amelyek nem kapják meg az egyházi státuszt, nyugodtan folytathatják a működésüket, csak az intézményeik állami finanszírozását nem fogják megkapni. Természetesen a magyar parlament és a kormány követett el hibákat is a munkája során. Ilyenek voltak a médiatörvény egyes – később meg is változtatott – pontjai, vagy a jegybanktörvény esetében néhány, talán szükségtelen módosítás, amely támadásokra adott alkalmat. Ugyanígy helyesebb lett volna a bankokkal való megállapodást a végtörlesztés rendelkezéseinek kibocsátása előtt megkötni. A hazánkat érő támadás oka azonban nem ez, hanem azok az alapértékek, amelyeket Magyarország jelenleg képvisel. A jelen parlamentnek felelősen élnie kellett azzal a kétharmados többséggel, amellyel a választók a cselekvésre felhatalmazták. Ezt a nagy felelősséget és lehetőséget alázattal, körültekintéssel kell hordoznia, tettekre váltania. A külső támadásokat pedig higgadtan, adott esetben kellő ügyességgel kell megpróbálnia kivédeni. Hazánk jegybankjának valuta tartaléka a jelen államadósságunk csaknem felét teszi ki, amelyet szükség esetén a jegybank fel is fog használni az adósságszolgálat finanszírozására. Ez azt is jelenti, hogy az ország valamennyi ideig ki tud tartani ebben az erős ellenszélben is. Gyakran megtörténik a történelemben, hogy ha feltűnik a világosság, akkor megjelenik vele szemben a sötétség hatalma is. Kívánom mindannyiunknak, hogy legyünk a Világosság fiai, egy igazabb, emberibb világ építői. Székely János esztergom–budapesti segédpüspök Magyar Kurír __._,_.___ . Pálos Passió című könyvbemutatója Duna TV, Kívánságkosár 2011. augusztus 11. A médiumok diktálta zűrzavar és erkölcsi mélypont számára is van határ. Tudjuk, hogy a mesékben sem űzheti tovább a banya a kis hős királyfit és táltos csikaját, csak a határig. Itt ugyan kitép még egy szálat a csikó farkából, de az üldözésnek vége, itt a határ! Eddig és ne tovább. Nemzetünk sorsában ezt a határt a magyar alapítású Pálos Rend iránti érdeklődés szabta meg. ..
http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4e4153ab4afac&elozo=aktualis-4e30526e61631&koveto=palosok-4e43652810d80 http://www.youtube.com/watch?v=kuEnsdj5gFg http://indavideo.hu/video/passio_4 http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics Bischof János Székely über die Gründe für die Angriffe auf unser Land
12.01.2012 - 12:38 Christus hat gesagt: So euch die Welt haßt, so wisset, daß sie mich vor euch gehaßt hat (Joh 15, 18). Besondere Aktualität bekommen diese Worte heute, als viele Menschen auf der ganzen Welt unser Land unter Beschuss nehmen - schreibt János Székely, Weihbischof von Esztergom-Budapest. Was ist der Grund für diesen Hass? Der wahre Grund ist, dass unser Land sich neben solchen grundlegenden menschlichen Werten hingestellt hat, die heute viele zerstören möchten. Das ungarische Parlament hat dem Land eine Verfassung gegeben, die mit dem Namen Gottes beginnt (Präambel), die feststellt, dass das Leben eines Embryos vom Beginn der Empfängnis an unter Schutz steht (Leben und Freiheit II), und dass Ungarn die Institution der Ehe als zwischen Mann und Frau zustandegekommener Lebensbund schützt (Grundlage L). Die Verfassung legt auch fest, dass die Familie Grundlage für das Überleben der Nation ist, und dass der Steuersatz unter Berücksichtung der Ausgaben für die Kindeserziehung festgelegt werden soll (Freiheit und Verantwortung XXX). Offensichtlich gibt es viele Menschen auf der Welt, denen diese entschlossene Formulierung der menschlichen Grundwerte nicht gefällt. Darüber hinaus hat die ungarische Regierung den Banken eine vorübergehende Sondersteuer auferlegt. Dies erfüllt die Herren der Finanzwelt natürlich mit Sorge - nicht dass der Präzedenzfall zu klebrig wird. Die Ursache für die Angriffe auf unser Land ist grundlegend diese. Natürlich werden diese Gründe nicht beim Namen genannt, stattdessen werden andere, weniger bedeutungsvolle Anklagepunkte erwähnt. Einer dieser Anklagepunkte ist das Gesetz über die Kirchen. Der Zweck dieses Gesetzes ist es, den sogenannten Business Kirchen den kirchlichen Status zu entziehen. In Ungarn werden nämlich, im Gegensatz zu sehr vielen europäischen Staaten, die der Kirche, Bildung, Gesundheit und Soziales gewidmeten Institutionen mit dem gleichen Maß an staatlichen Mitteln finanziert, wie die ähnlichen staatlichen Institutionen, denn sie bieten den selben steuerzahlenden Bürgern die Bildung oder den Dienst der Heilung an. In unserem Land sind deshalb viele Falschkirchen zustandegekommen, deren größtes Ziel der Erhalt der staatlichen Unterstützung war. Das neue Kirchengesetz verändert diese Situation. Genauer: es beschreibt die Bedingungen, unter denen eine Gemeinschaft den Kirchenstatus erreichen kann (mindestens tausend Mitglieder, mindestens 20 Jahre Präsenz im Land usw.) Diejenigen Gemeinden, die den Kirchenstatus nicht erhalten, können ihren Betrieb ruhig fortsetzen, nur die staatliche Finanzierung werden sie nicht erhalten. Natürlich hat das ungarische Parlament und die Regierung auch Fehler während ihrer Arbeit begangen. Dies waren einige - später auch geänderte - Punkte des Mediengesetzes, oder, im Fall des Notenbankgesetzes, manche, vielleicht unnötige Änderung, die Gelegenheit zu Angriffen gab. In der gleichen Weise wäre es richtiger gewesen, mit den Banken vor der Ausstellung der Bestimmungen zur Endtilgung eine Vereinbarung zu treffen. Die Ursache für die Angriffe auf unser Land ist nicht diese, sondern es sind diejenigen Grundwerte, die derzeit von Ungarn vertreten werden. Das gegenwärtige Parlament muss mit derjenigen Zwei-Drittel-Mehrheit verantwortungsvoll leben, mit der die Wähler sie zum Handeln ermächtigte. Diese große Verantwortung und Möglichkeit muss es mit Demut und Umsicht tragen, in Taten umsetzen. Die Angriffe von außen muss es gelassen, gegebenfalls mit nötigem Geschick versuchen, abzuwehren. Die Valutenreserve der Notenbank unseres Landes beträgt fast die Hälfte unserer derzeitigen Staatsschulden, die die Notenbank, wenn nötig, auch für die Finanzierung des Schuldendienstes verwenden wird. Dies bedeutet auch, dass das Land für eine gewisse Zeit auch in diesem starken Gegenwind standhalten kann. Es passiert oft in der Geschichte, dass, wenn das Licht erscheint, mit ihm auch die Mächte der Finsternis erscheinen. Ich wünsche uns allen, dass wir Söhne des Lichts werden, Erbauer einer wahreren, menschlicheren Welt. János Székely, Weihbischof von Esztergom-Budapest Forrás: Magyar Kurír Der Selige von Esztergom http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4f3a1fdc43013
|
|
Bakk István |
2012. április 14. 10:10 | Sorszám: 254 |
Bakk István A magyar pálos katakomba cserkészet http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4f86a3c951c77 SCOUTS IN CATACOMBS After 1945 the Communists dissolved – among other organisations – the Hungarian Scout Association and its members were forced to join the state-sponsored ranks of atheistic Pioneers. Many of the dedicated, Catholic leaders of the scouting movement decided to honour their scout oath by their continuing commitment to God, country and neighbours. In the spirit of the scout law they carried on their common activity secretly by concealing their meetings as young hikers and nature enthusiasts touched by the romantics of Native American or ancient Hungarian culture. Under this cover – heavily influenced by the spirituality of the scout movement – they continued to promote the ideal of a “Christ-like humanity”. This kind of “scouting in catacombs” was best organised in Pécs by underground scout leaders: László Arató and Mátyás Ivasivka. The two independent groups were united in 1953 under the name “Grotto Camp” with the spiritual leadership of a Pauline priest, Pál Bolváry, who had just been released from prison. The “Grotto Camp” consisted of several boy and girl scout groups who secretly organised meetings, excursions, catechesis lessons, and camps in the summer. Although their ac tivity was protected by a strict law of silence, the leaders were arrested in1961, and Father Bolváry was incarcerated for six years. Bakk István Fathers in the Americas / Pálosok Amerika földjén http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4f7005cd60f23 István Bakk: Pauline Fathers in the Americas Missionary Work and Service in the New World (pdf) Bakk István: Pálosok Amerika földjén avagy az Újvilági küldetéses szolgálat (pdf)
István Bakk: Pauliner auf dem Gebiet Amerikas, oder in der neuen Welt angenommene Missionsdienst http://kutasi.blogspot.com/ Istvan Bakk: Pauline fathers in the Americas missionary work end service in the new world http://kutasi.blogspot.com/2007/12/istvn-bakk-pauline-fathers-in-americas.html http://jozsef-kutasi.de/blogger/palospassioen.pdf
Bakk István: Pálosok Amerika földjén avagy az Újvilági küldetéses szolgálat http://jozsef-kutasi.de/blogger/palospassiohu.pdf http://kutasi.blogspot.com/2007/12/istvn-bakk-pauline-fathers-in-americas.html
|
|
|
Bakk István |
2012. február 19. 16:36 | Sorszám: 249 |
Esztergomi Boldog Özséb az ősi Pálosrend alapítója †1270. január 20. Bakk Endre Kanonok Alapítvány ima-lánc felhívása! Új magyar szent születőben: Imádkozzunk Boldog Özséb szentté avatásáért minden este 19-órakor a szentté avatás napjáig! P. Árva Vince †: Der Selige von Esztergom Übersetzer unbekannt, verbessert durch Daniel Kutasi
Seine Heiligsprechungwurde im Laufe der Jahrhunderte wiederholt angeregt, aber über die Anfänge kam man niemals hinaus. Wir wollen nun auf Gottes Hilfe vertrauen und hoffen, dass auf den jetzigen Anfang bald die glückliche Erfüllung folgen wird und dass wir den seligen Eusebius von Esztergom - zum Wohl des heiligen Volk Gottes - im Kreise der Heiligen werden verehren können. (nicht auf der Originalseite, Anm. v. D.K.) Lasset uns beten: Gott, der du deine Heiligen verklärst, ich wende mich durch die Fürbitte des seeligen Eusebius an dich, den die Liebe zu dir unter die Einsiedler im Pilis-Wald führte, um dich dort durch sein opferwilliges und bußfertiges Leben für sein Volk auszusöhnen. Gewähre, dass, so wie er die Einsiedler zusammenkommen ließ, sein Gebet das in der Welt verstreute ungarische Volk in Liebe zusammenkommen lässt. Nach seinem Beispiel soll die Einheit zwischen den Kirchen, nach dem Willen deines Heiligen Sohnes, zur Wirklichkeit werden. Die Flamme des seligen Einsiedlers Eusebius erleuchte die verlassenen Heime und führe die Eltern und Kinder zur Wärme des Familienherdes zurück. Sein Licht leuchte der stets suchenden und forschenden Jugend, damit sie den Sinn und das beglückende Ziel ihres Lebens auf dem zu dir führenden Weg finden. Gewähre den Alten und Kranken das Licht, damit sie erkennen, wie viel sie ihren Mitmenschen durch das aus Liebe auf sich genommene Leid helfen können. Gewähre, auf das Gebet des seligen Eusebius hin, dass es auch in unserer Heimat keinen Mangel an Priestern mehr gibt, und dass die Männer, die sich für den priesterlichen Dienst freiwillig verpflichten, der Kirche in Gehorsam, Keuschheit und Einheit bis zum Ende ihres Lebens treu bleiben. Der selige Eusebius zog sich nach einem schrecklichen Krieg in die Einsamkeit zurück, um durch sein opferwilliges Leben den gesegneten Frieden zu erwirken. Gewähre der Welt und insbesondere unserer Heimat auch heute den Frieden und wende die Kriegsgefahr um der Verdienste des seligen Eusebius Willen ab. Zum Schluss möchte ich dir meine persönliche Bitte vortragen... Gewähre, auf die Fürbitte des seligen Eusebius hin, dass meine Bitte zum Wohl meiner Seele und zum Wohl der Kirche erfüllt wird. Durch Jesus Christus, unseren Herrn. Amen. http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=arvavince-4e9b256b2e34d P. Árva Vince †: Özséb of Esztergom, the Blessed
Although he has been proposed for beatification on many occassions since his death, these proposals have never been acted upon. We trust that, with God's help, this initiative will finally reach its joyous conclusion when the Blessed Özséb of Esztergom, can officially be called a Saint, for the benefit of the saintly people of God. Let us pray: Oh Lord, I pray to Thee through the good offices of the Blessed Özséb of Esztergom, who was taken by his love for Thee into the mountains of Pilis where he led a life of self-denial and atonement as a hermit. Grant that his example may lead the churches to unification, according to the will of Thy Holy Son, Jesus Christ, our Lord. May the blessed flame of Özséb's hermit life light up the hearths ofbroken homes and lead parents and children back to their warmth. May its light guide the restless young to the joy and purpose which Thou givest. Enlighten the hearts of the old and the sick that they may recognize the service they can render unto their fellow men as they endure their sufferings according to Thy loving kindness. Grand that through this prayer of Blassed Özséb that the shortage of priests throughout the world would cease and that those volunteering their service would remain faithful to the Church in obedience, chastity and unity unto death. Blassed Özséb became a hermit after a terrible war and devoted his life to bringing the blessing of peace. Grant us peace now in the world and in Hungary and keep us, in recognition of the merits of Özséb, from the peril of war. And finally, hear my personal request, oh Lord… Grant me your answer through the good offices of The Blessed Özséb, for the benefit of my soul and the Church. Through Jesus Christ, our Lord. Amen. IMÁDKOZZUNK BOLDOG ÖZSÉB SZENTTÉ AVATÁSÁÉRT!
Könyörögjünk: Isten, ki szentjeidet megdicsőíted, Esztergomi Boldog Özséb közbenjárásával fordulok Hozzád, akit az irántad való szeretet a pilisi remeteségbe vezetett, hogy ott áldozatos, vezeklő életével né¬péért engeszteljen. Add meg, hogy amint összegyűjtötte a remetéket, úgy imádsága gyűjtse össze szeretetben a világ¬ban szétszóródott magyar népet. Példájára való¬suljon meg az egyházak közötti egység. Szent Fiad akarata szerint. Boldog Özséb remete lángja világítson be az el¬hagyott otthonokba és vezesse vissza a szülőket és a gyermekeket a családi tűzhely melegéhez. Fénye világítson a mindig kereső-kutató fiatalok¬nak, hogy a Hozzád vezető úton találják meg éle¬tük értelmét és boldogító célját! Az öregeknek, a betegeknek add meg a fényt, hogy felismerjék, a szeretetből vállalt szenvedés¬sel milyen sokat segíthetnek embertársaikon. Boldog Özséb imájára add meg, hogy hazánkban is szűnjék meg a paphiány, és akik önként vállalják a papi szolgálatot, életük végéig hűségesek legyenek az Egyházhoz, engedelmességben, tisz¬taságban és az egységben. Boldog Özséb egy borzasztó háború után vonult a remeteségbe, hogy áldozatos életével kieszkö¬zölje az áldott békét. Add meg ma is a világnak, de főképpen hazánknak a békét és hárítsd el, Özséb érdemeiért a háború veszedelmét. Végül saját kérésemet terjesztem eléd....... Boldog Özséb közbenjárására add meg, hogy elnyerjem megvalósulását lelkem és az Egyház javára. Krisztus a mi Urunk által. Ámen. P. Árva Vince atya † (Márianosztra) http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics Kérjük, adják tovább határon túli testvéreinknek is, az ima-lánc járja körbe a Kárpát-medencét és a nagyvilágot. "Ha lesz egymillió imádkozó magyar, nem félek a jövőtől"- mondta Mindszenty József bíboros atya. Bakk István http://www.hitvallas.hu/regi/hitv0501/hitv050116.html Please forward!
|
|
Bakk István |
2012. február 19. 16:35 | Sorszám: 248 |
P. Árva Vince †: Özséb of Esztergom, the BlessedAlthough he has been proposed for beatification on many occassions since his death, these proposals have never been acted upon. We trust that, with God's help, this initiative will finally reach its joyous conclusion when the Blessed Özséb of Esztergom, can officially be called a Saint, for the benefit of the saintly people of God. Let us pray: Oh Lord, I pray to Thee through the good offices of the Blessed Özséb of Esztergom, who was taken by his love for Thee into the mountains of Pilis where he led a life of self-denial and atonement as a hermit. Grant that his example may lead the churches to unification, according to the will of Thy Holy Son, Jesus Christ, our Lord. May the blessed flame of Özséb's hermit life light up the hearths ofbroken homes and lead parents and children back to their warmth. May its light guide the restless young to the joy and purpose which Thou givest. Enlighten the hearts of the old and the sick that they may recognize the service they can render unto their fellow men as they endure their sufferings according to Thy loving kindness. Grand that through this prayer of Blassed Özséb that the shortage of priests throughout the world would cease and that those volunteering their service would remain faithful to the Church in obedience, chastity and unity unto death. Blassed Özséb became a hermit after a terrible war and devoted his life to bringing the blessing of peace. Grant us peace now in the world and in Hungary and keep us, in recognition of the merits of Özséb, from the peril of war. And finally, hear my personal request, oh Lord… Grant me your answer through the good offices of The Blessed Özséb, for the benefit of my soul and the Church. Through Jesus Christ, our Lord. Amen. Please forward!
http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4f3a1fdc43013
|
|
Bakk István |
2012. február 19. 16:34 | Sorszám: 247 |
"Az Isteni szolgálatra bármilyen idő alkalmas és mindaz, amit a haza érdekében tesz az ember nem más, mint Isten szolgálata." Mátyás király Székely János püspök a hazánkat érő támadások okairól Krisztus mondta: ha gyűlöl majd benneteket a világ, gondoljatok arra, hogy engem előbb gyűlölt nálatok (Jn 15,18). Különleges aktualitást kapnak ezek a szavak ma, amikor sokan szerte a világban össztűz alá vették hazánkat – fogalmaz írásában Székely János esztergom–budapesti segédpüspök. Mi ennek a gyűlöletnek az oka? A valódi ok az, hogy hazánk olyan alapvető emberi értékek mellé állt oda, melyeket ma sokan lerombolni szeretnének. A magyar parlament olyan alkotmányt adott az országnak, amely Isten nevével kezdődik (Preambulum), amely azt állítja, hogy a magzat életét védelem illeti meg a fogantatástól kezdve (Szabadság és felelősség II), hogy Magyarország védi a házasság intézményét mint férfi és nő között létrejött életszövetséget (Alapvetés L). Az alkotmány azt is kijelenti, hogy a család a nemzet fennmaradásának alapja, és hogy az adó mértékét a gyermeknevelés kiadásainak figyelembevételével kell megállapítani (Szabadság és felelősség XXX). Nyilván sokan vannak a világon, akiknek nem tetszik ezeknek az emberi alapértékeknek ez a határozott megfogalmazása. Mi több, a magyar kormány átmeneti külön adót vetett ki a bankokra. Ez pedig természetesen aggodalommal tölti el a pénzvilág urait, nehogy a példa ragadós legyen. A hazánkat érő támadások oka alapvetően ez. Természetesen ezeket az okokat nem nevezik néven, helyette más, kisebb jelentőségű vádpontokat említenek. Az egyik ilyen vádpont az egyházakról szóló törvény. Ennek a törvénynek az a célja, hogy az úgynevezett business egyházaktól megvonja az egyházi státuszt. Magyarországon ugyanis, szemben nagyon sok európai állammal, az egyházi oktatási, egészségügyi és szociális intézmények azonos állami finanszírozásban részesülnek, mint a hasonló állami intézmények, hiszen ugyanolyan adófizető polgárok számára nyújtják a nevelés, vagy a gyógyítás szolgálatát. Hazánkban ezért számos olyan ál-egyház jött létre, amelyeknek a legfőbb célja az állami támogatás megszerzése volt. Az új egyházi törvény ezen a helyzeten változtat. Pontosabban körülírja a feltételeket, amelyek alapján egy közösség elnyerheti az egyházi státuszt (legalább ezer tag; legalább 20 éves jelenlét az országban stb.). Azok a közösségek, amelyek nem kapják meg az egyházi státuszt, nyugodtan folytathatják a működésüket, csak az intézményeik állami finanszírozását nem fogják megkapni. Természetesen a magyar parlament és a kormány követett el hibákat is a munkája során. Ilyenek voltak a médiatörvény egyes – később meg is változtatott – pontjai, vagy a jegybanktörvény esetében néhány, talán szükségtelen módosítás, amely támadásokra adott alkalmat. Ugyanígy helyesebb lett volna a bankokkal való megállapodást a végtörlesztés rendelkezéseinek kibocsátása előtt megkötni. A hazánkat érő támadás oka azonban nem ez, hanem azok az alapértékek, amelyeket Magyarország jelenleg képvisel. A jelen parlamentnek felelősen élnie kellett azzal a kétharmados többséggel, amellyel a választók a cselekvésre felhatalmazták. Ezt a nagy felelősséget és lehetőséget alázattal, körültekintéssel kell hordoznia, tettekre váltania. A külső támadásokat pedig higgadtan, adott esetben kellő ügyességgel kell megpróbálnia kivédeni. Hazánk jegybankjának valuta tartaléka a jelen államadósságunk csaknem felét teszi ki, amelyet szükség esetén a jegybank fel is fog használni az adósságszolgálat finanszírozására. Ez azt is jelenti, hogy az ország valamennyi ideig ki tud tartani ebben az erős ellenszélben is. Gyakran megtörténik a történelemben, hogy ha feltűnik a világosság, akkor megjelenik vele szemben a sötétség hatalma is. Kívánom mindannyiunknak, hogy legyünk a Világosság fiai, egy igazabb, emberibb világ építői. Székely János esztergom–budapesti segédpüspök Magyar Kurír __._,_.___ . Pálos Passió című könyvbemutatója Duna TV, Kívánságkosár 2011. augusztus 11. A médiumok diktálta zűrzavar és erkölcsi mélypont számára is van határ. Tudjuk, hogy a mesékben sem űzheti tovább a banya a kis hős királyfit és táltos csikaját, csak a határig. Itt ugyan kitép még egy szálat a csikó farkából, de az üldözésnek vége, itt a határ! Eddig és ne tovább. Nemzetünk sorsában ezt a határt a magyar alapítású Pálos Rend iránti érdeklődés szabta meg. ..
http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4e4153ab4afac&elozo=aktualis-4e30526e61631&koveto=palosok-4e43652810d80 http://www.youtube.com/watch?v=kuEnsdj5gFg http://indavideo.hu/video/passio_4 http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics __,_._,___ Bischof János Székely über die Gründe für die Angriffe auf unser Land 12.01.2012 - 12:38 Christus hat gesagt: So euch die Welt haßt, so wisset, daß sie mich vor euch gehaßt hat (Joh 15, 18). Besondere Aktualität bekommen diese Worte heute, als viele Menschen auf der ganzen Welt unser Land unter Beschuss nehmen - schreibt János Székely, Weihbischof von Esztergom-Budapest. Was ist der Grund für diesen Hass? Der wahre Grund ist, dass unser Land sich neben solchen grundlegenden menschlichen Werten hingestellt hat, die heute viele zerstören möchten. Das ungarische Parlament hat dem Land eine Verfassung gegeben, die mit dem Namen Gottes beginnt (Präambel), die feststellt, dass das Leben eines Embryos vom Beginn der Empfängnis an unter Schutz steht (Leben und Freiheit II), und dass Ungarn die Institution der Ehe als zwischen Mann und Frau zustandegekommener Lebensbund schützt (Grundlage L). Die Verfassung legt auch fest, dass die Familie Grundlage für das Überleben der Nation ist, und dass der Steuersatz unter Berücksichtung der Ausgaben für die Kindeserziehung festgelegt werden soll (Freiheit und Verantwortung XXX). Offensichtlich gibt es viele Menschen auf der Welt, denen diese entschlossene Formulierung der menschlichen Grundwerte nicht gefällt. Darüber hinaus hat die ungarische Regierung den Banken eine vorübergehende Sondersteuer auferlegt. Dies erfüllt die Herren der Finanzwelt natürlich mit Sorge - nicht dass der Präzedenzfall zu klebrig wird. Die Ursache für die Angriffe auf unser Land ist grundlegend diese. Natürlich werden diese Gründe nicht beim Namen genannt, stattdessen werden andere, weniger bedeutungsvolle Anklagepunkte erwähnt. Einer dieser Anklagepunkte ist das Gesetz über die Kirchen. Der Zweck dieses Gesetzes ist es, den sogenannten Business Kirchen den kirchlichen Status zu entziehen. In Ungarn werden nämlich, im Gegensatz zu sehr vielen europäischen Staaten, die der Kirche, Bildung, Gesundheit und Soziales gewidmeten Institutionen mit dem gleichen Maß an staatlichen Mitteln finanziert, wie die ähnlichen staatlichen Institutionen, denn sie bieten den selben steuerzahlenden Bürgern die Bildung oder den Dienst der Heilung an. In unserem Land sind deshalb viele Falschkirchen zustandegekommen, deren größtes Ziel der Erhalt der staatlichen Unterstützung war. Das neue Kirchengesetz verändert diese Situation. Genauer: es beschreibt die Bedingungen, unter denen eine Gemeinschaft den Kirchenstatus erreichen kann (mindestens tausend Mitglieder, mindestens 20 Jahre Präsenz im Land usw.) Diejenigen Gemeinden, die den Kirchenstatus nicht erhalten, können ihren Betrieb ruhig fortsetzen, nur die staatliche Finanzierung werden sie nicht erhalten. Natürlich hat das ungarische Parlament und die Regierung auch Fehler während ihrer Arbeit begangen. Dies waren einige - später auch geänderte - Punkte des Mediengesetzes, oder, im Fall des Notenbankgesetzes, manche, vielleicht unnötige Änderung, die Gelegenheit zu Angriffen gab. In der gleichen Weise wäre es richtiger gewesen, mit den Banken vor der Ausstellung der Bestimmungen zur Endtilgung eine Vereinbarung zu treffen. Die Ursache für die Angriffe auf unser Land ist nicht diese, sondern es sind diejenigen Grundwerte, die derzeit von Ungarn vertreten werden. Das gegenwärtige Parlament muss mit derjenigen Zwei-Drittel-Mehrheit verantwortungsvoll leben, mit der die Wähler sie zum Handeln ermächtigte. Diese große Verantwortung und Möglichkeit muss es mit Demut und Umsicht tragen, in Taten umsetzen. Die Angriffe von außen muss es gelassen, gegebenfalls mit nötigem Geschick versuchen, abzuwehren. Die Valutenreserve der Notenbank unseres Landes beträgt fast die Hälfte unserer derzeitigen Staatsschulden, die die Notenbank, wenn nötig, auch für die Finanzierung des Schuldendienstes verwenden wird. Dies bedeutet auch, dass das Land für eine gewisse Zeit auch in diesem starken Gegenwind standhalten kann. Es passiert oft in der Geschichte, dass, wenn das Licht erscheint, mit ihm auch die Mächte der Finsternis erscheinen. Ich wünsche uns allen, dass wir Söhne des Lichts werden, Erbauer einer wahreren, menschlicheren Welt. János Székely, Weihbischof von Esztergom-Budapest Forrás: Magyar Kurír Der Selige von Esztergom http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4f3a1fdc43013
|
|
Bakk István |
2011. december 19. 19:31 | Sorszám: 241 |
Pálosok - DVD-n az ősi magyar rend története „Soha ne szűnj meg igaz célodért harcolni!” Szt. Jeromos A magyar Pálos-rend történetét és a jelenkor eseményeit szemlélve, a mindennapi életben és a jelenkor gyakorlatában látjuk meg igazán, hogy mit is jelent a magyarságnak az ősi Pálos-rend nélkül maradni lassan 250 éve. A Pálos-rend történeti kutatók egymást követő munkáinak bemutatásával állt össze a rend egységes története, többen ugyanazon következtetésekre jutottak, ez derül ki a Pálosok - az ősi magyar rend c. magas művészi és történeti színvonalon megfogalmazott filmből. A film keretében bemutatásra kerülnek azok a nemzeti elkötelezett magyar pálos kutatók is, akik a nemzet elé kerülve, teljes összegzést adnak a rend történetből az 1800-as évekig. A film központi szereplője P. Árva Vince atya. Ő az ősi Pálos-rend tulajdonképpeni újraindítója, az Ő kezébe tették le az esküt a rendtársai. Egy kivételével elhagyták és nem az atya általi Ősi Rendet, hanem a lengyel kongregációt választották. A filmben szereplő kutatók nemzetorientált szempontból szólaltak meg és természetesen több évtizedes kutatómunka húzódik meg mögöttük. A film készítői: rendező: Császár Tamás; producer: Gőbl Gábor. Az általuk elkészített filmben a művészi szabadságot, a téma progresszivitását magas színvonalon tudták megvalósítani, ennek eredménye lehet a nemzet tudatunk erősödése a Pálos-rend megismerésén keresztül. P. Árva Vince atya az ősi Pálos-rend újraindítója, Boldog Özséb szentté avatási posztulátora, 22 éves kutatómunkájával, továbbá Prof. Dr. Gyárfás Ágnes őstörténet kutató, akinek munkásságának az ismerete a nemzet nevelésében elengedhetetlen, az általa a filmben felvázolt téma nemzetközileg is igazolt eredmény. Dr. Rostás László építész, aki kimagasló színvonalon beszél a pálos rovásírásról és a pálos építészetről, Szántai Lajos magyarságkutató, nagy tapasztalattal rendelkező pálos kutató szintén, aki különös hangsúlyt fektetett a romlatlan test fogalmának megértéséhez és keresi azt, hogy mi annak az oka, hogy pálosoknál ez nagy számban előfordult, igaz az is, és érdekes, hogy a katolikus lexikonban Szent Romuáldnál a kamalduli rend alapítójánál elfogadott tény a romlatlan test a szentté avatási kritériumaként. Dr. Tóth Judit jogtörténész Fráter György történelmi szerepét kiemelten és pontosan elemzi, továbbá Dr. Varga Tibor jogtörténész több évtizedes munkássága áttekinti a magyar történelem pálosokhoz kapcsolódó legfontosabb csomópontjait, Virág László Gábor teológus a filmben a Pálos-rend történeti gerincéről tudományos megalapozottsággal beszél és komoly felkészültségéről tesz tanúbizonyságot. Sajnálatos és rendkívül szomorú, hogy a pálos rendtagoknak nagyon sokáig tilos volt a rend történetének kutatása, mert ha nem tartotta be ezt a tilalmat, akkor úgy járhatott, mint P. Szabó László atya, aki a tiltások ellenére tovább kutatta a Pálos-rend történetét, kizárták a rendből, vagy aki felfedte a Pálos-rendbeni történeti igazságokat (P. Árva Vince atya.) Az meglepő, hogy a kutatók felé is kiterjesztették a szándékukat és így 2004-ben a MOL-ban (Magyar Országos Levéltár) a rend letiltatta a Pálos Rend történeti anyagának kutatási lehetőségét. A P. Árva Vince atyát támogató kutatók ellen fordulni annyit jelent, mint a nemzeti értékek tudósait lebecsülni, ez az ősi Pálos-rend értékeivel ellentétes „A bibliai hit azt az utat jelenti, amelyen az ember saját életének igazságához elérkezik. A kinyilatkoztatás azt jelenti, hogy kinyilvánul az ember titka, igazsága. Ez az igazság egy ember, a názáreti Jézus. Őt kaptuk meg örökre. A szeretetet viszonozzuk szeretettel. Jézussal és Máriával mondjuk: „Íme, eljövök, hogy megtegyem akaratodat.” „Egészen átadjuk magunkat a szentmisében, mert megismertük életünk igazságát, és hogy egész lényünket a názáreti Szűz lelkületével, a Szentlélek közreműködésével, a Fiú áldozatába helyezzük és így adjuk a mennyei Atyának.” Ó, Mária, a megtestesült Ige Anyja, támogasd könyörgésünket Pálos Mindenszentekért, Remete Szent Pál atyánkért, Boldog Özsébért, és légy közbenjárónk Szent Fiadnál, hogy Egyházunk méltó pásztorokat kapjon. Amen. Budapest, 2011. 05. 22 Bakk István PhS
|
|
Bakk István |
2011. december 19. 19:26 | Sorszám: 240 |
Bakk István: Boldog Özséb szentté avatásának indokai „Szent a kereszt jegye rajta, Özséb keze klasromot épít Esztergom mellé, hegynek az orma fölé.” Gyöngyösi Gergely Boldog Özséb, aki az egyetlen magyar alapítású rend, a magyar pálos rend megalapítója. Ő már az életében olyan tetteket vitt véghez, amelyet halála után már közvetlenül méltóvá tették volna, hogy a szentek karába emeljék. Óriási hiányt kell pótolnunk sürgősen, mert őt a megfelelő helyen kell tisztelnünk. Özséb atya életének és munkájának foglalata, amely indokolttá teszi azt, hogy a szentek között kell őt ismernünk és evvel számos megtérést, eredményezzen. Életének rövid foglalata: Boldog Özséb az esztergomi érseki egyház kanonokja volt, 1246-ban remete lett, s 1250-ben a remetéket a kolostori közös életre egyesítette. A pilisi hegység völgyében akkor sok istenfélő remete tartózkodott, kik ismerték Özséb kanonok jó szívét és Esztergomban sokszor meglátogatták, és ő igen kegyesen fogadta őket. Özséb esztergomi kanonok egészen a jámborság-, keresztény önmegtagadásnak a felebaráti szeretetnek él, saját félrevonulásával gondoskodott, hogy a szent magányban háborítatlanul gyakorolhassa a keresztény erényekre kalauzoló tanításokat. Szándékának, hogy előbb megvalósíthassa, előre nem látható akadálya merült fel, az 1244-ben bekövetkezett szomorú emlékű tatárpusztítás. A fékezhetetlen mongol hordák hadjáratukkal romba döntötték a vallás és a polgárosodás harmadfél századon át létesített műveit. Az erdők rengetegeit nem az Istennek élő jámbor remeték, hanem a földön futók ezrei népesítették be. De végre elvonult az Isten ostora, a király visszatért, a városok lassan újból benépesültek. Ekkor Özséb tervének megvalósításáról gondoskodott, s 1246-ban Vancsa érsek engedelmével búcsút vett az esztergomi káptalantól, és mint remete néhányad magával a pilisi hegység völgyeibe költözött. Pilisszántó mellett volt egy hármas barlang, s ide tette lakhelyét Özséb testvér. Először egy keresztet állítottak, majd rövid idő múlva a Szent Kereszt tiszteletére egy kis remete kápolnát építettek. Szent életének jó illata több remetét vonzott a körébe, kiknek befogadására a szent kereszti kápolna mellett 1250-ben kolostort alapított. László király négy év múlva javadalommal látta el. A rend főnőkének Özsébet választották. Az így megalapított szerzet az apostoli szék jóváhagyását nélkülözte, ezért őt társai megegyezésével Rómába indították el. Özséb első priori provinciális, néhány testvér kíséretében elindult Rómába és Szent Ágoston szabályainak engedélyezését kérte. IV. Orbán ült Szent Péter székén, a szent atya előtti ügyének megnyerésére Tamást (a későbbi aquinói szent) a kor legnagyobb egyházi tudósát kérte segítségül. Aquinói Szent Tamás közbenjárása fogadta a pápa, és Pál veszprémi püspököt szólította fel az ügyben a véleményadásra és a szabályok kidolgozására. A veszprémi püspök 1263-ban kelt levele szerint Szent Ágoston e szabályát kövessék. Ez után 17 évig kormányozta Özséb a mindinkább fejlődő kolostort és 1270. január 20-án az általa alapított szent kereszti kolostorban, társainak szívszakasztó zokogásai között halt meg. A szentté avatás indokai Szentlélek sugallatának kell tulajdonítani a kolostori élet keltezését, valamint annak csodáit az isteni kegyelem működése nélkül megfejteni nem lehet. E gondolatok vezérelnek történelmi kutatásainkban jóllehet tárgyunkat csak tiszta emberi úton tekintjük; hogy így az ellenfelek saját fegyverükkel győztessenek le. Özséb Magyarország fővárosában, Esztergomban született derék, előkelő szülőktől. „Még nem választották el az anyatejtől, amikor már megkezdte a tanulást. A jó erkölcsöt, már úgy megszokta, hogy a gyermekek játékaitól elmenekült, és egyszersmind szigorú tetteket vitt véghez. Teremtőjéhez és Megváltójához éjjel és nappal imádságokkal könyörgött. Ha valaki, akkor számba vette volna rendkívüli tudását és tiszta életét, úgy ítélkezette volna, hogy az előkelő ifjak példaképe válik majd belőle. Amikor pedig elérte a serdülő éveket, az éhséget és szomjúságot olyan erővel tűrte, hogy mindenki feltűnőnek találta: bár keveset eszik, mégis szép és jó kedélyű. De mégsem olyan feltűnő mindez, ha meggondoljuk, hogy inkább lelki, mint testi eledellel táplálkozott. Nagyon sokat virrasztott, és minden idejét Isten tiszteletére, elmélkedésre vagy a tanulásra használta ez az értelmes ifjú. Beszélt az embereknek arról a bölcsességekről, amelyekkel Isten tetszését megnyerhetik. Könyvet írt, de nem hanyagolta el az Isten parancsa szerinti életet sem. Emlékezett az Úr szavára: „Nem az megy a mennyek országába, aki mondja, Uram, Uram, hanem aki teszi és tanítja, azt nevezik nagynak a mennyek országában.” Mindenezen érdemeiért esztergomi kanonoknak nevezték ki a sok dicséret és erény között vendégszeretetével mintegy második Ábrahám pátriárka tűnt fel. A magányos barlangokban szétszórtan lakó és emiatt remetéknek nevezett testvérek gyakran látogatták meg Özséb kanonokat, hogy a vesszőből font kosarakat kenyérre cseréljék fel. Annyira megkedvelte társaságukat, hogy gyakran felkereste őket, ott ahol Isten szolgái versengve kínáltak neki a vigasztalás édes és bőséges mézét. Elhatározta, hogy elhagyja a világot, otthonát, vagyonát, önmagát és övéit, hogy alázatossággal az Úr táborában harcolhasson. Özséb atyát e szent férfiút, az isteni szeretet csodálatos módon megsegítette és a szeretet kötelékét az erények virágaival díszített, vallásos lelkülettől hevítve Krisztus akaratát véghez vinni kívánta. Ő és követői elhatározták, hogy amikor szüleik, barátaik és rokonaik erről a tervről értesülne, bizalmas rábeszéléssel, jutalmakkal, tanácsokkal és nyájas suttogással igyekeznek őket eltántorítani szándékuktól. Ők ezt úgy tekintik, mint a kísértő ördög cselekvését, mint aki a kényelmet és gyönyört ígérve le akarja beszélni elhatározásukról, a kemény élet vállalásáról. Özséb atya már az isteni kegyelemtől megerősödött, mikor Istenhez könyörgött értük, állhatatosan böjtölt és zsoltározott és imádkozott, és az örök élet édességéről beszélt társainak. Így elérte, hogy akik az Úr félelméből elsőknek készek voltak elhagyni a világot, most már az isteni szeretetben megigazulást vállalták. Esztergomot társaival akkor hagyta el, amikor a tatárok elvonultak Magyarországról és a béke helyre állt. Szüleik és barátaik némelykor személyesen vagy írással, máskor követekkel próbálták őket visszatéríteni, de ők szilárdan elhatározták, hogy őszintén szolgálnak Jézus Krisztusnak. Özséb atya, aki a legállhatatosabb volt közöttük, rendszerint ilyen szavakkal utasította őket vissza: Halljátok szavam - mondta –„jóllehet Krisztus szerette édesanyját, de szenvedéseivel mégis úgy meggyötörte, hogy lelkét a fájdalom tőre járta át. Unokatestvérét, a különösen szeretett János evangélistát is mindent felülmúló fájdalommal sújtotta. Pedig megtehette volna, hogy leszáll a keresztről, de nem szállt le, mert ott akart meghalni. Hasonlóképpen mi sem akarunk a vezeklés keresztjéről leszállni, azért, most értünk szenvednek és utánunk sírnak, hanem eltántoríthatatlanul maradni fogunk, nehogy a világ kárhozatos útvesztőjébe tévedjünk.” Ezeket hallva mindnyájan sírtak, és nem voltak képesek válaszolni a Léleknek, aki belőle beszélt. Özséb és a testvérek példájára sokan megtérnek, és kolostorokat emelnek. Özséb atya Szent Ágoston szabályait kéri, de nem kapja meg azonnal a veszprémi püspök életrendet ad neki levélben, amelyből a kolostorok neveit olvashatjuk ki. Név szerint ezek a következők: Pilup-sziget, (Pilis-sziget) Szent Ilona, Szent Mária Magdolna Kőkúton, Szent Jakab a Bakonyban, Szent Erzsébet Ideg-szigeten, Szent Imre Badacsonyban, Szent Mária Magdolna az Örményes melletti szigeten, Eleken, Szent Domonkos Szakácsiban. „Az említett testvérek egyházmegyékben máshol található kolostorait mostantól fogva kiközösítés alá esnek. Kelt az Úrnak 1263-iki évében.” Az isteni kegyelem fényétől megvilágosítva Özséb atya, a szerzeti élet szeretetgyakorlatai között a vendéglátás feladatát szeretve a legjobban minden személyválogatás nélkül nagyokat és kicsinyeket, szegényeket és gazdagokat, jókat és rosszakat, becsületeseket és becsteleneket, fegyelmezetteket és fegyelmezetleneket, akkora szerénységgel és szeretettel fogadott, szolgált, vigasztalt, táplált, mintha mindegyiknek egyedül ő volna az egyetlen vigasztalója, mintha egyedül neki volna gondja rájuk. Sok öreg és fiatal csatlakozott, később pedig, valószínű a közös imádságukra és érdemeikért királyok, fejedelmek, bárók több országban alapítottak monostort. Oltárakat emeltek bennük, Isten dicsőségére és napról napra, mindenütt növekedett a keresztények áhítata és a számuk egyre szaporodott. Pálos szerzet kolostorai Magyarországon, a következő helyeken léteztek: (Pázmány Péter összeírása szerint) 1. Szent Jakab monostora Patacson, 2. Szentkereszt a pilisi erdőben, 3. Szent Ilona Pilup szigetén, 4. Szent Magdolna Kőkúton, 5. Szent Jakab Bakonyban, 6. Szent Erzsébet Ideg-szigeten, 7. Szent Imre Badacsonyban, 8. Szent Mária Magdolna az Örményes melletti szigeten, Eleken, 9. Szent Domonkos Szakácsiban, 10. Szentlélek Pilisen, 11. Mindenszentek Baych-on, 12. Szentkereszt Bodrog-szigeten 13. Szent László Kékesen 14. Szent László Baranyában 15. Szent Jakab Zalában Dobusban 16. Keresztelő Szent János és Sixtus pápa monostora Veresmartban Heves megyében, 17. Urunk Szent Testének kolostora Diósgyőrben, 18. Szentlélek Diósgyőr felett Dédes felé az erdőben, 19. Szent Lőrinc Budán, 20. Szent Miklós Bethahydán, 21. Szent Fülöp és Jakab 22. Szent Magdolna Thorna-vagy Nagy-Jenőn, mely aztán Tüskevár, 23. Mindszent Esztergom megyében, 24. Szent Jeromos Gyulán Várad közelében, 25. Boldogságos Szűz monostora Beregen Munkács közelében, 26. Szent Pál Tolna mezővárosban, 27. Nagyboldogasszony Üröghön Pécs mellett utóbb Szentkútnak nevezett, 28. Szent László Szerdahelyen, 29. Boldog Szűz kolostora Enyerén Zalamegyében, 30. Szentlélek Dédesen Borsodmegyében, 31. Szent Magdolna Felnémet falutól nem messze egy völgybe a Szarvaskőre vezető út mellett, 32. Mária-Nosztra Hontmegyében, 33. B. Egyed apátúr monostora Újhegyen Sáros-patak Zemplén megyében, 34. Boldog Szűzé Eszenben Unvár megyében, 35. Boldog Szűzé Kalodván, 36. Szent Miklós Buzgón 1361-ben alapított, 37. Boldog Szűzé Csatkán Veszprém megyében 38. Boldog Szűzé Máramaroson, 39. Mindszent más néven Szemes a Balaton tavánál Sümeg megyében, 40. Szent Anna Hangonban Gömör megyében, 41. Keresztelő Szent János Elefánton Nyitra megyében, 42. Szent Katalin Gönczön, Abaújvár megyében, 43. Boldog Szűzé Gombaszegen Gömör megyében, 44. Boldog Szűzé Monyorókeréken Vas vármegyében, 45. Szent Ilona Csáktornya fölött Zalamegyében 46. Máriavölgy Pozsonyon fölül, 47. Szent Pál első remetének kolostora Budán, 48. Az Úr Szent Testének monostora Ungvárott, 49. Boldog Szűzé Tholodon Sümeg megyében, 50. Örményesi kolostor a Zala folyónál Zalamegyében, 51. Boldog Asszony monostora Borsod megyében Ónodon felöl, 52. Belókő, 53. Gothál, Temes folyón túl, 54. Szent Péter Zalánkemén mellett, mind ezen 3 monostor 1393-ban a török által elpusztított, 55. Háromhegyi kolostor, Borsod megyében, 56. Willyei monostor Ungvár megyében, 57. Keresztelő Szent János monostora Újházán, 58. Szentlélek Porván Bakonyban Veszprém megyében, 59. Jenői kolostor Zala megyében, 60. Paumgarten Sopron megyében Kismarton közelében, 61. Boldog Szűzé Tokajon, Zemplém megyében, 62. Kápolnai monostor Várad közelében, 1473-banTordai András és László helyre állítatott. 63. Keresztelő János Zsámbokon, Mátyás király által adományozott 1475-ben, 64. Szent Eustachiusé Cheutt-on, Mátyás király által adományozott 1475-ben, 65. Boldog Szűzé Szolnokon Sopron megyében, 66. Szent Wolfgangé Wondoffon Sopron felöl, 67. Szent Mihály főangyalé Vásonban Veszprém megyében, 68. Boldog Szűzé Budán az úgy nevezett Fejér templom közelében, 69. Szent Andrásé a visegrádi vár közelében, Ulászló adott át a 1493-ban adott át a pálosoknak, 70. Szent Péteré Sümegen, 1501-ben emeltetett, 71. Boldog Szűzé Terebesen Zemplén megyében, 72. Boldog Szűzé Családon, Bars megyében, 73. Boldog Szűzé a váradi hegyfokon 1513-ban megerősítő oklevél, 74. Boldog Szűzé (Toronya) Hontmegyében, 75. Nagyboldogasszonyról címzett Pápán Veszprém megyében, 76. Szent József kolostora Nagyszombatban, 77. Késmárki monostor, 78. Szakolczai kolostor, 79. Boldog Szűzé varanói monostor, Zemplém megyében, 80. Boldog Szűzé Pesten, 81. Boldog Szűzé Nisiderben, Fertő tavánál, 82. Szentháromságról nevezett Pécsett, Baranya megyében, 83. Györgyéni Tolna megyében, Döbrengesz mezőváros mellett, 84. Hétfájdalmas Szűzé Sasváron Nyitra megyében, Erdélyországi kolostorok 85. Szent Erzsébeté Alba-Graeca mellett, 1316-ban alapított, 86. Boldog Szűzé Székelyházán vagy Szentkirályon, 1350-ben alapított 87. Boldog Szűzé Szent Mihálykővén 1384-ben alapított 88. Pókafalvai monostor 1416-ban alapított, 89. Boldog Szűzé Erdélyben, 1469-ben Szent Istváni Székely Mihály úr özvegye Potentiana asszonyság által megadományoztatott, régi alapítvány. 90. Szent Jeromosé Nagy-faluban, -Pázmány Péter kardinális szerint 91. Tótfaludi monostor, -Pázmány Péter kardinális szerint 92. Szent Mihályról címzett a vár alatt, -Pázmány Péter kardinális szerint 93. Tövisi kolostor, Fejér megyében, 94. Illyefalvi küldérház, 1701-ben a szent rendnek átadatott, 95. Másik küldérház Tordán, 1714 óta a rend birtokában, „A szentiványi tudós jezsuiták szerint 1702-ben megjelent művében a pálosokról mondatik, hogy azoknak 21 helynökségük és 43-nál több perjelségük volt Magyarországon. Pálos monostorokat Pázmány Péter kardinális a máriavölgyi kolostorban őrzött régi iratokból jegyezte ki, a hozzájuk még olyan zárdákat adott Gyöngyösi Gergely könyvecskéjéből és megjegyzi, hogy a lajstrom végén az említett kardinális, hogy nem hiányoznak olyanok, kik állítják, miszerint a magyar szent korona alatt a fejér szerzetnek még sokkal több kolostorai is voltak, melyeket azonban ő nem ismer. A történészek a pálos monostorok számát 170-re szokták tenni, ide nem számítva az egykori palesztinai, római, horvát dalmát, istriai, lengyel, litvániai, porosz, orosz, sziléziai, morva, cseh, osztrák, stájer, svéd és portugálai szintén tekintélyes számra rúgó kolostorokat, melyek öt tartományt (magyar, német-horvát, lengyel, istriai és svéd) képeztek amelyek száma összesen 240 kolostor. „A 1786-iki romboló villámként csapott le Remete Szent Pál szerzetére; II. József ezen éveben törölte el a magyar szerzetet is mi által fönnállott 37 kolostornak ingóságaiból tiz millió, a szerzet javaiból kétszáz háromezer hatszáz huszonkilenc forintnyi jövedelmet szerzett. Az összesen 381 főből álló részint tanitói, részint lelkipásztorsági nyert, vagy pedig szüken kiszabott nyugpénzből tengeté életét jobb sorsra méltó életét. Ez lett a gyászos vége az egyetlen magyar szerzetesrendnek akkor, midőn ismét virágzásnak látszott indulni. Amit Lajosok és Mátyások, s a haza vallásos nagyjai sok éven át fáradalmasan szereztek, azt II. József egy tollvonással semmivé tette!” Istennek legyen hála, Lékai bíboros úr hivatalosan, elindította Rómában a szentté avatási eljárást Boldog Özséb ügyében. Amelynek során Árva Vince atyát nevezte ki a szentté avatás posztulátorává. Imádságunkkal erősítsük Árva Vince atyát a magyar nemzet lelkületét érintő kérdésben.
„Özséb atya úgy élt, mint szent, mert minden földi szenvedélyt s ármányt száműzve kebeléből, életét csak Istennek, imádkozásnak kegyes téteményének szentelé, s példánnyá lőn királynak és minden hívőknek!” 2004-2011.
|
|
Bakk István |
2011. december 19. 19:25 | Sorszám: 239 |
Kedves Ismerőseim, Barátaim, Honfitársaim! 2011 májusában és júniusában megjelent cikkekre szeretnék reagálni: "A pálos szerzetesek elhatárolódnak a rendről készült DVD-filmtől" Elfoglaltságaim nem engedték meg a korábbi választ. Kérem publikáljátok alkotói nyilatkozatomat a Pálosok című film kapcsán, amelyet alább írok: Tisztelettel: Császár Tamás A Pálosok című film rendezője csaszi@mac.com http://www.palosokfilm.hu/ Császár Tamás filmrendező szólalt meg a Pálosok – Az ősi magyar rend című ismeretterjesztő DVD filmjével kapcsolatos a különböző sajtótermékekben megjelent a Magyar Pálos Rend részéről történő elhatárolódás kapcsán, a film keletkezésének körülményeiről. ALKOTÓI NYILATKOZAT Ez a levél egy alkotói nyilatkozat a Pálosok című film keletkezésének körülményeiről. Az ismeretterjesztő filmet önerőből készítettem megrendelés nélkül. Támogatóim nem voltak. Szándékosan nem is kerestem. Valójában mindenki gyanakodva fogadott, ami már önmagában is érdekes. Pontosan azt állt szándékomban feltárni, ami elől sokan elzárkóznak és meg sem akarják hallgatni az eltérő véleményeket. A film készítésének vége felé kértem fel egy gyerekkori barátomat, Gőbl Gábort produceri munkák elvégzésére, mert az évekig tartó munkálatok során elfogytak a forrásaim. Barátom látva a temérdek munkát, önzetlenül és mindenféle segítség és befolyás nélkül sietett segítségemre! Nincs politikai iránya a filmnek és távol állt tőlem minden ilyen irányú megnyilvánulás. 2007-ben kezdtem forgatni a filmet egy véletlen találkozásnak köszönhetően Árva Vince Atyával. Olyan meghökkentő dolgokat mondott, amelyek mellett nem tudtam szó nélkül elmenni. Eldöntöttem, hogy felgöngyölítem az elém kínálkozó információkat és összedolgozom egy egységes filmbe. Ez így is történt. Megkerestem a Pálos Rendet és megszólítottam néhány szerzetest, többek között a tartományfőnök urat, akik szívesen álltak kamera elé. Nem írtunk alá semmilyen jogi nyilatkozatot sem velük sem más megszólalóval. Beszélgetéseink, egyeztetéseink során azonban kijelentettem, hogy a hozzájárulásuk nélkül nem fogom megjelenttetni.-------- A szavak embere vagyok és nem hiszek az aláírt papírmasékban, ezért ez is így történt . A dramaturgiailag összeállt filmet, elsőként a velem mindvégig együttműködő tartományfőnök úr számára vetítettem le 2010 novemberében. Az első személyes pozitív véleményformálást követően meghívtak egy kibővített körű beszélgetésre, amiről jegyzőkönyv készült. Ekkor felkértek, hogy a filmet ebben a formában ne publikáljam, mert a tájékozatlan és akár tájékozott nézők, hívők nem fognak különbséget tenni az általuk támogatott és az általuk elvetett információk között, ugyanis olyan érzelmi töltést és tartalmi egységet fogalmaz meg a film, amely nemhogy nem tesz különbséget a hivatalos és rendhagyó elméletek között, hanem egymást erősítve fogalmazza meg azt, ami - szerintem - összetartozott. Az elkészített 20 perces rajzfilm, amely I. Remete Szent Pál életéről készült, elnyerte tetszésüket. Az eset hatására meghirdetett filmbemutatót, amely az Uránia moziban lett volna 2010 december 13-án - nevezetes nap a Rend életében – lemondtuk, míg a tudtunkon kívül a tartomány főnökség a film levetítését egy az Uránia Filmszínház igazgatójához küldött jogi nyilatkozatban a harmadik fél felé „megtiltotta” … A DVD film gyártását leállítottuk, törekedve a kezdetben még nem áthidalhatatlannak tűnő helyzetre. A továbbiakban a Renddel folyamatos egyeztetések következményeként 2 hónap alatt létrehoztam a rendkívül sok leforgatott anyagomnak köszönhetően két új filmet, amelyet azonban csak csonkafilmeknek tudok hívni. Rendkívül nehéz volt kétfelé vágni a kronológiai egységet. Úgynevezett alkotói válságba kerültem. Megtettem mindent, amit kérhettek tőlem. Végül a létrejött egyik filmet, amelyben a Rend által hirdetett történetek kaptak helyet, a 2011. január végi vetítést követően elfogadta a tartományfőnökség. Ezt követően kiadott egy megjelenést elősegítő jognyilatkozatot, amelyben azonban szerepelt egy a kiadót korlátozó passzus, amely szerint a az általuk kereskedelmi forgalomba megjelentetni engedélyezett műsoros DVD film, nyilvános vetítéséhez, - mozi, televíziós, közönségtalálkozós vetítések – NEM JÁRUL HOZZÁ A REND… Ezt követően sok választásunk nem maradt. A tartományfőnökség beleterelt egy olyan helyzetbe, amelyben a továbbiakban nem állt módunkban figyelembe venni a TARTOMÁNY FŐNÖKSÉG szempontjait, és arról döntöttünk, hogy a „rendhagyó elméleteket ----------” összefoglaló másik filmünk Pálosok – az ősi magyar rend címmel forgalomba hozzuk. Értelemszerűen ebben a filmben már nem szerepelnek megszólalóként a mai tartományfőnökség tagjai, hiszen kétfelé vágatták velem. Mindegyik ismeretterjesztő film 1786-ig tárgyalja a történeteket. A két csonkafilmnek ( hivatalos – rendhagyó ) egyszerre kellett volna megjelenni 2011 áprilisban, de a személyesen kiadott, ámde írásban már korlátozó hozzá járulásuk hatására a „hivatalos” film gyártását ismét leállítottuk, immár másodszor a fent említett ok miatt. Összegezve tehát készült egy Egységes film amit kétfelé bontottam így keletkezett 2 csonkafilm, amelyből megjelent a 2. rész. Az első rész továbbra is "dobozban" készen várja jobb sorsát. További tárgyalásokra lenne szükség a felek között, de a történtek hatására nem hiszem, hogy ez bekövetkezhet. Mindenek ellenére bízom benne, hogy az eredetileg készült filmet is egyszer nyilvánosan bemutathatom. Végül fontos megjegyeznem, hogy független alkotóként gondolkodok és pont azért tartom objektívnek az eredeti filmet, mert nem tesz különbséget "kétséget" a feltárt és a még feltáratlan néha fiktívnek ható - de csak mert még tudományosan feltáratlan - információk között. Minden elém tárt információt oknyomoztam és pontosan ábrázoltam. Ami nem volt ábrázolható, azt legtöbbször kihagytam. Véleményt a film során nem formáltam és én nem cenzúráztam. Erősen remélem hogy egyszer összekovácsolódik az ami valamikor összetartozott… "A magyar történelemnek ilyen rejtelmes, érdekes helyzetei motívumai nincsenek feldolgozva, ami a magyar gyerekek, a magyar nép számára micsoda, szellemi erőt jelentene." Árva Vince atya Zsámbék, 2011 november 28. Császár Tamás filmrendező http://www.palosokfilm.hu/
http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4eddeaa45f0d4&elozo=legendak-4edde8dba7a6d&koveto=palosok-4eddec2f36444
|
|
Bakk István |
2011. augusztus 13. 10:09 | Sorszám: 14 |
PÁLOS PASSIÓ Könyvajánló: A Bakk Endre Kanonok Alapítvány és a Miskolci Bölcsész Egyesület közös kiadása Bakk István-Bakk Erzsébet-Gyárfás Ágnes: Pilisi Pálos Passió (MBE, Miskolc, 2011.) Köszöntjük az Olvasót! A médiumok diktálta zűrzavar és erkölcsi mélypont számára is van határ. Tudjuk, hogy a mesékben sem űzheti tovább a banya a kishős királyfit és táltos csikaját, csak a határig. Itt ugyan kitép még egy szálat a csikó farkából, de az üldözésnek vége, itt a határ! Eddig és ne tovább. Nemzetünk sorsában ezt a határt a magyar alapítású Pálos Rend iránti érdeklődés szabta meg. A pálosság a jelenkori útvesztőben eligazító tábla. „Szellemi küldetésünk plátói szilárd alapja” az erkölcs remekbe szabott építményét viseli. Megtépázott lelkünk keserve keresi az erkölcs égi házát a Pálosok magyarországi alkotásaiban. Itt a lélek megnyugszik, mert rátalál a szépre, a jóra, az igazra. Ezzel már be is vallottuk, miért írtuk meg ezt a kis könyvet. Dolgozataink írása közben áthatotta lelkünket a Pálos szellemiség és leegyszerűsítette a kaotikus jelenkor megoldhatatlannak tűnő gondját. Éreztük, hogy szellemi vezeklésben veszünk részt, egymást követve kapaszkodunk fel a hegyfokon megbúvó kápolna, az égi város palotája felé. Követjük Árva Vince Atya útját, aki Szent Özséb és Első Remete Szent Pál nyomdokain vezérli az égi utat kereső magyarokat. A magyar irodalomtörténet adós a középkori szakrális irodalom feldolgozásával, bemutatásával, a Pálos-irodalom pedig még az irodalomtörténet fogalmi rendszerébe sem került be, pedig jellegzetes, különleges alkotásokkal gazdagította líránk, prózánk, szakrális színdarabjainknak sorát. Könyvünk a passió-val foglalkozik. Műfaji, tartalmi szempontból járjuk körül, s eljutunk ahhoz a meredek kaptatóhoz, melynek a végén az eligazító táblán az áll, hogy a hősének is lehet passió. E kérdés tisztázása során jutottunk el Hadnagy Bálint szerzetes könyvéhe, amely nemcsak Remete Szent Pál sorsát mutatta be és viszonyát a magyar alapítású rendhez, hanem egy Da Vinci kód szerű leckét is feladott: ki írta a Krisztus Urunkról szóló hősének passiót, s mi az igazi címe. Mindezek értelme a Pilisi Passió Játékok újbóli elindításának ügye, s egyben Árva Vince Atya egykori kérésének teljesítése. A kutatók között immár ominózussá lett passió-hőséneket Ő adta át a Bakk házaspárnak kutatás és ezután előadás céljából. Ezért könyvünkben elsőként a Pilisi Pálos Passió terén elért kutatásainkat ismertetjük. Szerettünk volna kedveskedni az Olvasónak régi nyelvemlékek egyszerű olvasatú közzétételével (Ómagyar Mária siralom, Gyulafehérvári sorok). Magyar nyelvű érthető leírásukat olvasva a szépség áhítata ringatja lelkünket. Bemutatunk még az 1400-1500-as évszázad fordulójának szellemi kincseiből egy verses művet (Ének Jézus Krisztus kínszenvedéséről), egy gyönyörű prózai leírást, regényes fejezetet egy Máriáról szóló epikus műből, és retorikailag, nyelvileg is remekbe szabott pálos prédikációt, amely Thébai Szent Pál ereklyéinek hazahozatala alkalmából hangzott el. A Bakk házaspár a Pilisi Passió hagyományait folytatja, a Miskolci Bölcsész Egyesület pedig a népi imádságok látomásélményein alapuló, népzenei ihletésű passió-hagyomány alapjait fektette le Hampó József gyűjtésével és zenéjével. Fogadják szeretettel munkánkat. Megrendelhető: http://www.animakonyv.hu
http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=aktualis-4e4153ab4afac
|
|
Bakk István |
2011. augusztus 13. 10:09 | Sorszám: 13 |
Boldog Ágnes, III. Béla király leánya így köszönti Máriát: „Szent Szűz, Mindenki védelmezője és segítője, aki bizalommal fordul hozzád. Kérjed Jézust, a te Fiadat, vegye el tőlem a bűnt és adja meg a szent erények teljességét. Vegyen el tőlem minden rosszakaratot és adjon testvéri szeretetet s jóakaratot. Vegye el minden büszkeségem és adjon igazi alázatot. Űzze ki szívemből a tisztátalan gondolatokat és vágyakat és adjon helyébe tiszta eszméket és kívánságokat. Igazi hajnalcsillag, aki megelőzted az örök élet után az örök dicsőségben legyen részem fényt és a kegyelem kiáradását, foglald bele Isten előtti imádságodba és könyörgésedbe, hogy segítségeddel elkerüljem a rosszat és a halandót.” Az előadás elhangzott 2011. augusztus 4-én a Miskolci Bölcsész Egyesület Őstörténeti kutatás rendezvényén: Bakk István - Bakk Erzsébet A magyar Pálos-rend Nagyboldogasszony védelmében A teljes szöveg olvasható: http://www.szentozseb.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=palosok-4e43652810d80
|
|
Bakk István |
2011. május 31. 19:32 | Sorszám: 0 |
Az ősi rend nyomában - MEGJELENT a DVD - kérjük terjessze hírét Megjelent a "Pálosok - az ősi magyar rend" DVD film
1. Közlemény 2. Célok, a film készítésének története 3. A film alkotói és a filmben megszólaló közreműködők 4. Megrendelés 1.Közlemény: Megjelent a PÁLOSOK ismeretterjesztő dokumentumfilm, AZ ŐSI MAGYAR REND című, második része. Császár Tamás rendező által készített- az egyetlen magyarországi alapítású szerzetesrend misztériumáról készült, 145 perces ismeretterjesztő, rajzfilmes animációt is tartalmazó dokumentumfilmben neves személyiségek egész sora nyilatkozik, adja közre kutatásait, tudását a nézők számára. 2.Célok, a film készítésének története: „Te is Magyarország, édes hazám, a pálosokkal fogsz növekedni, és ugyanúgy fogsz hanyatlani” A fenti gondolat nem véletlenül került a PÁLOSOK, AZ ŐSI MAGYAR REND című DVD film borítójára. Ez a Pázmány Péter által megfogalmazott gondolat üzen. Először kíváncsivá teszi az embert, hogy megtudja, mi lehet az az ősi, misztikus kapocs az egyetlen magyar alapítású szerzetesrend és Magyarország között. Másodsorban készteti az embert, hogy az idézet második felében megvalósulni látszó gondolat, országunk hanyatlása ellen a lehető legsürgetőbben tegyen. Az önismeret és a nemzettudat hiánya a nemzet hanyatlásához vezethet, éppen ezért meg kell ismernünk múltunkat, tudnunk kell milyen időket élünk mindenkor, saját korunkban pedig milyen áldozatvállalással és munkával tarthatjuk meg nemzetünket. A film készítői a fenti gondolatok jegyében álltak neki a PÁLOSOK AZ ŐSI MAGYAR REND című film elkészítéséhez, ezzel is megőrizve a magyar múltat és ez által a magyar jövőt! "A film eredetileg egy és egységes, egy részes alkotásnak készült, az alkotói szabadsággal élve cenzúrázatlan és korlátokhoz nem kötött, alkotói szemmel mutatva egységben a rendet és a rendhez kapcsolódó történetek egzakt és rejtelmes szövevényét. Filmünk elkészültekor a Pálos Rend jóváhagyását kértük a nyilvános megjelenéshez, ami értelemszerű volt, hiszen a rend tartományfőnökével készült interjúrészletek fontos elemei voltak a filmünknek. A film megtekintése után A Rend kétségeit kifejezve megfogalmazta számunkra, hogy gondoljuk újra a film felépítését, egyben elzárkóztak a filmben történő szereplésüktől, abban az esetben, ha nem vesszük figyelembe a rend elvárásait. A Rend kifogását tiszteletben tartva lemondtunk a 2010 decemberére meghirdetett, Uránia Nemzeti Filmszínházban megszervezett díszbemutatóról és a DVD műsoros lemez megjelenésről. Bátor Botond tartományfőnök úrral történt sorozatos egyeztetések után elkészítettük a film újravágott változatát, ahol a rejtelmességet (még egészében feltáratlan információkat) el kellett bontani az egzakt és általánosan elfogadott nézetektől." - mondta Gőbl Gábor a film producere. Így két film készült, amelynek címei: - A Pálos Rend Története (a hivatalos történet) MEGJELENÉS ELŐTT - Az Ősi Magyar Rend (rendhagyó kutatások tükrében) MEGJELENT Pillanatnyilag az ŐSI MAGYAR REND című film jelenhet meg. A hivatalos történet megjelenéséhez még folynak a további egyeztetések. Nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy a két film egy volt és ezért egymást kiegészítik. Mindkét film csak a lengyelországi száműzetésig tárgyalja a Rend történetét. A Pálosok film harmadik egyben befejező része, amely a száműzetéstől napjainkig tárgyalja a fehér- és szürkebarátok történetét. Nagyrészt leforgatott állapotban leledzenek és várják a most elsőnek megjelenő második rész sikerét, valamint remélik, hogy az eredetileg első résznek szánt filmünk is hamarosan napvilágot lát! 3. A film alkotói és a filmben megszólaló közreműködők: A film alkotói: Narrátor:Helyey László, Animáció: Traub Viktória, Zene: Alex, The Spirit of the Steppes , Borító, design: Őri Kiss István, Hangmérnök: Szöllősy Vágó János, Operatőr: Kiss Gergő, Szentgáli Csaba, Bíró András, Császár Tamás, Kolozsváry Bálint, Gyártásvezető: Császár Tamás - Gőbl Gábor, Vágó: Császár Tamás, Rendező: Császár Tamás, Producer: Gőbl Gábor A filmben megszólalók, közreműködők: Árva Vince Pálos testvér, Bakk István Magyarok Világszövetsége, Dr. Gyárfás Ágnes őstörténet kutató, Dr. Horváth István régész, Mengyi Károly templom szolga, Rostás László, Rumi Tamás, Szántai Lajos magyarságkutató, Dr. Tóth Judit jogtörténész , Dr. Varga Tibor jogtörténész, Virág László Gábor teológus 4. Megrendelés: A 145 perces műsoridőt tartalmazó filmet a forgalmazónál 2900 Ft + utánvételi díj megfizetésének vállalásával rendelheti meg az alábbi drótpostacímeken: konyvesbolt@feherlofia.hu
g.gobl@chello.hu info@palosokfilm.hu, HAMAROSAN: www.palosokfilm.hu Budapesten megvásárolható a Fehérlófia Könyvesboltban ( VIII. kerület, József u. 2 - József krt 44 sarok, Telefon, 210 89 60 ) és az ANIMA Könyvesbolthálózat üzleteiben. Sopronban a Szkitianosz Könyvesboltban, Győrben a Szkíta Könyvesboltban!
|
|
|