Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Örök-élet-eszmény (1. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Örök-élet-eszmény
Békáscity
  Válasz | 2012. január 09. 18:18 | Sorszám: 286
http://www.hir24.hu/it-mobil/2012/01/09/a-tulvilagrol-is-facebookozhatsz/~~tech-tud
john batky
  Válasz | 2010. szeptember 09. 14:23 | Sorszám: 285
Henoch-ot nagyon szerette az Úr, így meg is tudta írni apokalipszisét.
vanna7
  Válasz | 2010. szeptember 09. 12:59 | Sorszám: 284
Pablo Neruda

Egy himnusz az élethez


lassan meghal az,
aki soha nem megy útra,
aki nem olvas,
aki nem hallgat zenét,
aki nem tudja megtalálni a maga bocsánatát

lassan meghal az,
aki elvesztette önszeretetét,
aki nem fogadja más segítségét

lassan szokásainak rabja lett,
aki mindig ugyanazt az utat járja,
aki soha nem változtat támaszpontot,
aki nem meri öltözete színét cserélni
vagy soha sem beszél ismeretlenekkel

lassan meghal az,
aki elkerüli a szenvedélyt
és az izgalom örvénylését,
amely a szeme fényét gyújtja
és gyógyítja a szív sebeit

lassan meghal az,
aki nem tudja célpontját változtatni
mikor boldogtalan
a munkában vagy szerelmében,
aki nem mer veszélyt vállalni
az álmai megvalósítására,

élj most!
légy merész ma!
cselekedj mindjárt!

Ne hagyd magad lassan meghalni!
Ne vond magadtól meg a boldogságot!

(Somlyó György fordítása)

john batky
  Válasz | 2010. szeptember 09. 10:23 | Sorszám: 283
Voilá. Hsz. 281, 282.
SenKyse
  Válasz | 2010. szeptember 09. 07:03 | Sorszám: 282
" Szet utódai visszanyúlnak Adam Kadmon világába. Ők az emberiség tanítói és felébresztői. Próféták, törvényhozók, főpapok, pátriárkák. Az őskor legismertebb Szet utóda Hénok, az apokaliptikus látnok. Szet nemzedéke a Fény ösvényén a vezető; „ezen az úton nem a tanítás maga a fontos, hanem a tanítás által felébresztett kiszámíthatatlan belső átalakulás”. Szet rendelkezik egyedül azzal a tudással, amely „megszámlálhatatlan tetten, jelen, képen, jelképen át az Egységbe visszavezet, s amely érezni tudja, hogy az ember mit veszt, ha az Egységen kívül él” - "
http://www.hamvasbela.org/szavak/logos.html
SenKyse
  Válasz | 2010. szeptember 09. 06:59 | Sorszám: 281
en iunhum olelothya – hát mi Séth utódai vogymuk
*
1Móz 4,25-26
Ádám pedig ismét ismeré az ő feleségét, és az szűle néki fiat, és nevezé annak
nevét Séthnek: mert adott úgymond, énnékem az Isten más magot Ábel helyett, kit megöle
Kain. Séthnek is született fia, és nevezé annak nevét Énósnak.
Akkor kezdték segítségül hívni az Úrnak nevét.
----------------------
KrónikaI.könyve1.rész
1. Ádám, Séth, Énós. 2. Kénán, Mahalálél, Járed. 3. Énókh, Methuséláh, Lámekh.
4. Noé, Sém, Khám és Jáfet.
-----------------------
Lukács 3,23-38
23. Maga Jézus pedig mintegy harmincz esztendős volt, mikor tanítani kezdett,
ki, a mint állítják vala, a József fia vala, ez pedig a Hélié, …- …
31. … ez Dávidé,
32. Ez Jesséé, … - … - …
36 … ez Noéé, ez Lámekhé,
37. Ez Mathuséláé, ez Énókhé, ez Járedé, ez Mahalaléelé, ez Kajnáné,
38. Ez Énósé,
ez Sethé, ez Ádámé, ez pedig az Istené.
*
Békáscity
  Válasz | 2010. szeptember 06. 18:44 | Sorszám: 280
A Biblia említi? - tényleg hány gyerekük volt ?
alexander
  Válasz | 2010. szeptember 06. 18:34 | Sorszám: 279
Ő volt a szerelem tiltott gyümölcse?
vanna7
  Válasz | 2010. szeptember 06. 13:22 | Sorszám: 278
.. de jó ezeket olvasni....két igazi jófej összejön és eszmét futtat...
"csak nézd az embert, hogy meglásd az Istent"
john batky
  Válasz | 2010. szeptember 01. 09:38 | Sorszám: 277
Talán Seth, Ádámék harmadik fia kimaradt.
alexander
  Válasz | 2010. augusztus 31. 17:51 | Sorszám: 276
SIMONE WEIL
„A kereszténység hódítóvá, pusztítóvá lett, mert nem vállalta igazán Isten evilágtól való távollétét, nem-cselekvésének tényét – legalább annyira ragaszkodott Jehovához, mint Krisztushoz, a Gondviselést egészen ószövetségi módon fogta fel.
A születő kereszténység magán hordozta a római szennyet, (… sohasem sikerült igazán jóvátenni azt a rosszat, amelyet Róma a világra rakott. Másrészt, Izrael átka nehezedik a kereszténységre. Az ószövetség elbeszéléseinek szereplői közül egyedül, Ábel, Hénok, Noé, Melkiszedek, Jób és Dániel tiszta ember. Nem csoda, hogy egy nép, amely szökött rabszolgákból állt, akik meghódítottak egy paradicsomi tájat, amelynek korábbi művelőivel nem dolgoztak együtt, inkább tömeges vérengzés közepette kiirtották őket, nem csoda, hogy egy ilyen nép nem sok jót tudott adni a világnak. Ezzel a néppel kapcsolatban nevelő Istenről beszélni kegyetlen tréfa. Egyáltalán nem meglepő, hogy oly sok rossz van a keresztény civilizációban, amelynek alapjaiban, legősibb ihletésében, ennek a rettentő hazugságnak vétke terhel. A sok kegyetlenkedés, az inkvizíció, az eretnekek és a hitetlenek kivégzése, mind Izrael öröksége.
Vajon nem az volt-e a nagy vétek, hogy Jákob harcolt az angyallal? Az Örökkévaló tettei szerint szolgáltat igazságot Jákobnak. Anyja méhétől testvére helyébe tolakodott, férfi korában egy Istenen szerzett győzelmet. Egy Angyal ellen küzdött és győztesnek bizonyult, ’Az sírt és kegyelmet kért tőle’. Ugye nagy baj, ha Isten ellen küzdünk, és nem győz le minket?
Egy maroknyi, szétszóratott nép, kiválasztatott a nemzeti civilizációk gyökérvesztéséhez. Mivel részük volt a kereszténység kialakulásában, a kereszténységnek elsorvadt saját múltjába mélyedő gyökere.
Az emberiség minden ingalengésben alacsonyabb értékű lesz. Civilizációnk összeomlása után, két dolog következhetik, vagy teljesen tönkremegy, mint az ókori civilizációk, vagy alkalmazkodik egy decentralizált világhoz?
Amit tehetünk nem az, hogy megtörjük a globalizációt, (az automatikusan lavinaként működik a katasztrófáig) hanem, hogy előkészítjük a jövendőt.
Testvér! Nem születhettél volna jobb korba, mint épp’ a mostaniba, amelyben mindent könnyelműen elveszítettünk.
john batky
  Válasz | 2010. augusztus 30. 21:23 | Sorszám: 275
Nocsak. Az is figyelemreméltó, hogy a jobb keze áttöri a burkot.
kutato
  Válasz | 2010. augusztus 30. 18:33 | Sorszám: 274
eredeti cikk http://journals.lww.com/neurosurgery/Fulltext/2010/05000/Concealed_Neuroanatomy_in_Michelangelo_s.1.aspx?WT.mc_id=HPxADx20100319xMP
kutato
  Válasz | 2010. augusztus 30. 18:31 | Sorszám: 273

Isten, aki Ádámot teremtette = Magasabb Intelligencia

Ezt kódolta (szerintem, de lehet, h mások is ezt mondják) Michelangelo azzal, h az isteni lepelben az emberi agy sagíttalis metszetét rejtette..
http://hetivalasz.hu/kultura/titkos-agyi-metszetek-a-sixtus-kapolna-mennyezeten-31489/#cikk_hozzaszolasok

alexander
  Válasz | 2010. július 28. 08:42 | Sorszám: 272
Akik tanulmányozták a vallásokat, annyit bizonyosan leszürtek, hogy a vallásalapitó atyák ismerték az ember hármas lényegét és az újjászületés mibenlétét. Az ego és a nirvána, a pénz/érdek és az Isten ellentétesek.
Legalább ennyit kellene mindenkinek tudnia, mielőtt eldönti magáról, hogy számára mely régió kivánatos.
Hamvas Béla romlatlsn embere "Kisisten". Számomra revelációként hatott Mágia Szutrája.
A vallások hókusz-pókuszai, amelyek bizonyosan hagyományokat őriznek, mint meditációs gyakorlatok, csak a módszert jelentik/jelenthetnék az Istennel való lelki találkozás érdekében. No, de a "latin mise", amelyet szinte senki sem ért, hogy szolgálhatná ezt a célt?

Hamvas "üdv-tana", mindezt érthetővé teszi.
Tegnap végre megértettem a zsidó-keresztény elnevezés lényegét a spektrum egyik műsorában. Szóval voltak "pogány keresztények" is. Akik nem zsidók voltak, és lehettek ugyan hívők, de ők mégis pogányok voltak.
Íme, a körülmetélés gyökere, amelyről Saulus/Paulus is beszél a zsidókhoz írt levelében...az igazi lelki körülmetélés, az igazi zsidó leki mibenlétéről. Nos őt olvasván ennek a leki zsidó minőségnek az elérése a végcél. Jézussal szöges ellentétben áll ez. Nos, a katolikus egyház magatartásában, gyakorlatában megtalálható ez a kettősség. Az utóbbi időben, mintha Jézus befolyása csökkent volna Saulus-Paulussak szemben.
Mintha elfelejtették volna a farizeusok keresztény üldözéseit, gyilkosságait. Azon túl, hogy ez hamisítás, manipuláció, még méltánytalan is a "pogány-keresztényekkel szemben", akik megszenvedték a hitüket, odahagyva a régit.
Miért beszéltem erről ilyen hosszan? Mert a meghasonlás húzódik meg a kereszténység fundamentumában. A Talmud és Jézus igéje szöges ellentéte egymásnak. Érdemes megismerni Simone Weil gondolatait a kényes eredetről és Pál kereszténységéről.

SenKyse
  Válasz | 2010. július 28. 06:20 | Sorszám: 271
Julius Evola írta ( háborúban, a lövészárokban )

A muszlim tradíció két szent háborút különböztet meg: a próféta kijelentése
szerint az egyik a „nagy szent háború” – el-gi˘had al-akbar-, a másik a „kis szent
háború” - al-g˘ihad al-akbar-, a másik a „kis szent háború” – al-g˘ihad al-sghar -,
a próféta ugyanis, amikor visszatért egy harci vállalkozásból, ezt mondta:
„Visszatértünk a kis háborúból a nagy szent háborúba”. A nagy háború benső
és spirituális, a másik pedig materiális: az, amelyet külsőleg vívnak meg egy
ellenséges nép ellen, kiváltképp azzal a szándékkal, hogy a hitetlen népeket
felvegyék abba a birodalomba, amelyben „Isten törvénye” – daar al-islam-
uralkodik.
Mindazonáltal a „nagy szent háború” olyan kapcsolatban van a „kis szent
háborúval”, mint a lélek a testtel, és ahhoz, hogy megértsük a heroikus aszkézist
vagy a „tett útját”, fel kell fognunk azt a szituációt, amelyben a két dolog egyesül.
A „kis szent háború” azon eszközzé válik, amelynek segítségével megvalósul
a „nagy szent háború” és vice versa: a „kis szent háború” – a külső – kvázi rituális
akcióvá alakul át, amely kifejezi az első realitását és tanúságot tesz róla.
Valójában eredetileg az orthodox iszlám az aszkézis egyetlen formáját ismerte:
azt, amely éppen a g˘ihádhoz, a „szent háborúhoz” kötődött.

A „nagy szent háború” az ember harca azon ellenségek ellen, amelyeket magában
hordoz
. Pontosabban: ez az ember magasabb princípiumának harca minden ellen,
ami csak egyszerűen emberi benne, saját alacsonyabb természete, a rendezetlen
impulzusok és az anyagi világhoz való ragaszkodás ellen. Ezt explicit formában
fejti ki az árja harcos tradíció egyik bölcsességi szövege, a Bhagavad-gitá
„Midőn realizálod azt, ami az értelmen túl van – miközben megerősíted magadat
- legyőzöd a heves győzni akarás formájában megjelenő ellenséget” (III:45)

Mint állati sóvárgást és ösztönt, mint az impulzusok szervezetlen sokaságát,
mint a fiktív Én szorongó korlátozottságát – mint félelmet, gyengeséget
és bizonytalanságot -, le kell győznünk és gyökerénél kell megsemmisítenünk
a bennünk ellenálló „ellenséget”, „hitetlent”: ez a feltétele annak, hogy elérjük
a benső felszabadulást, az önmagunkkal való egységben bekövetkező
újjászületést, a már említett ezoterikus és diadalmas „békét”
*

SenKyse
  Válasz | 2010. július 11. 10:52 | Sorszám: 270
nézzük a HIT szót

hit- hív- hű- hűség
az urali-altáji őshazában már szerepel ez a szó- hit és hű (hív) értelmi rokonságban
hitves, hitvesi hűség, híven szeret - az értelem és [meghitt] érzés együtt van
a jelentéseiknél.
*
A szentiratokban gyakori szó, a hit - hiszen attól szent egy irat, hogy egy elővételezett
transzcendentális bizonyossággal- hittel közelít a transzcendenshez:

a héber: kethub
a gör.: πίστις
a lat.: fides

egyaránt ugyanaz a szó jelenti mindkettőt : hit és hűség
archaikus nyelveknél- mikor egy szónál a szótárban több jelentés van- azt jelenti :
mindezt EGYSZERRE jelenti!
Mikor melyikkel fordítják?
A fordításnál- πίστις - ha folyamatos igeidő kíséri - akkor hűség jelentésű.
Talán a hit időben kiterjesztett dimenziója a hűség?
*
A Kabbala egy nagyon szép erőteljes mondata, mely a „hit és hűség” egységét mutatja,
a következő :
„Emeld föl hited pajzsát, és határozott lépésekkel haladj előre,
legyen az kedvező szelek irányába, vagy minden szél ellenében”…
*
ha nem hiszek, ne Istent hibáztassam, ez az én választásom, döntésem, mondja Izaiás próféta:
Iz 54,10: “A hegyek meginoghatnak, de Isten hűsége nem!”
és Szent Pál:
2Tim 2,13. Ha mi hűtlenné válunk, ő hű marad, mert önmagát nem tagadhatja meg”.
*
a szívhez, a szépséghez, a szeretethez kötődik ez a fogalom:
Gal. 5,22-23:
A Lélek gyümölcse pedig a szeretet: öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság,
hűség, szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény.
*
Szótár
πίστις, -εως : hit, hűség, bizalom
πιστός, -ή, -όν : hűséges, igaz, hív
* πιστός - a πίστις- ből képzett fn és mn
*
Szép :
γίνου πιστὸς ἄχρι θανάτου, καὶ δώσω σοι τὸν στέφανον τῆς ζωῆς.

"Légy hív mindhalálig, és neked adom az élet koronáját." (Jel 2,10)

*

alexander
  Válasz | 2010. július 09. 17:22 | Sorszám: 269
aki meghasonlást okoz kisebb testvéreinek, jobb lett volna annak meg sem születnie!
SenKyse
  Válasz | 2010. július 09. 06:53 | Sorszám: 268
Weöres Sándor írja - a visszautasító érzelmekről (részlet):

[…]Ha egy tányérról levest ettél, az üresen maradó tányérra azt mondod:
piszkos, pedig nem tapad rája más, mint annak a levesnek maradéka, melyet
előbb mint tisztát ettél. A trágya a szoba közepén mocsok, a gabonaföldön
éltető – erő. Így van mindennel, ami tisztának, vagy mocskosnak tűnik; semmi
sem önmagában jó, vagy rossz, csak a helyzete szerint.

Ami hozzád- vonatkozásban tiszta: fogadd magadhoz;
ami hozzád-vonatkozásban szennyes: ne érintsd; de a rád-tarozót
és érinthetetlent egyformán szeresd. Ne gyűlölj, ne irtózz, ne undorodj.
Ha valami iránt ellenszenvet érzel, ez egyrészt megértő-képességed
csonkaságának jele, másrészt annak, hogy ellenszenved tárgya valamilyen
formában benned is jelen van. Gyűlölöd a gazdagokat? Tisztítsd ki a gazdagság
iránti vágyadat s majd nem gyűlölködsz. Utálod a nőhódítókat? Tisztítsd ki
érzéki vágyadat s majd nem utálkozol. Ilyenkor nem az ellenszenv tárgyát kell
megbélyegezned, vagy javítani próbálnod, hanem önmagadban megkeresned
annak megfelelőjét s azt finomítanod, míg az ellenszenv el nem oszlik benned.

Mások hibáján csak akkor próbálj javítani, ha e hibát jól látod, anélkül,
hogy számodra visszataszító volna; s ha biztosan tudod, hogy beavatkozásod
nem tolakodás és nem reménytelen kísérlet
.[…]
*

SenKyse
  Válasz | 2010. június 28. 05:52 | Sorszám: 267
Legeza József írása:

Tolsztoj Úr és szolga című novellájában a földbirtokos egy kellemes
vendégség után haza kocsikázik a téli délutánon. A fagyos idő miatt jól
be van bundába bugyolálva. Lába alatt forró tégla, kezében egy üveg vodka,
amiből időnként kortyolgat egyet-egyet. Szinte izzad, verejtékezik, vörös
az arca a melegtől, ahogy a hófalak között húzzák a lovak a szánkóját.
Egyszer csak észreveszi fent a bakon a kocsist, ki a lovakat hajtja, és szinte már
megfagy. Hófehér az arca, dermedt, mozdulatlan minden része. Hirtelen eszébe
villan, mi volna, ha a kocsis ülne a ő helyén, ő pedig fent a bakon, a kocsis
helyén. Bizonyára ő dideregne ott sápadtan, agyonfagyva, s a kocsis izzadna itt
a bundába bebugyolálva. Ez a gondolat nem hagyja nyugton, míg helyet nem
cserél a átfázott kocsissal. Így mennek tovább. A kocsis van a bundába
bebugyolálva, a kocsis lába alatt van a forró tégla és kezében az üveg vodka,
ő pedig fent ül a bakon. Lassan azt veszi észre, hogy kezd kihűlni, sápadozni,
fázni, olyannyira, amennyire a kocsis kezd éledni, melegedni. Már majdnem
megfagy, de nem szomorú, mert érzi, amennyi hőt veszít, annyit nyer a kocsis,
amennyivel színtelenebb lesz, annyival lesz a kocsis arca pirosabb.

Ez a szeretet.
Amikor „helyet cserélek” a másikkal. Felvállalok olyan nehézségeket,
amelyekkel másokat megkönnyítek. Lemondok bizonyos dolgokról,
amelyekkel mások gazdagabbak lesznek. Vállalom az útkereszteződésnél
a piros lámpát, hogy másoknak zöld legyen. Megállok, hogy mások
haladhassanak. [i]Amit szeretnétek, hogy nektek tegyenek, az emberek,
azt tegyétek nekik]/i] – kéri Jézus.

Az üdvösség történetében ezt a szeretetet felismerjük a megtestesülésben,
hogy Jézus „helyet cserél” velünk. Emberré lett, hogy mi az isteni természetben részesüljünk. Szegénnyé lett, hogy mi gazdagok legyünk, leszállt,
hogy mi felemelkedjünk, magára vállalta a bűnös ember életét, hogy
megmentsen bennünket a bűntől, halandó testben jelent meg, hogy
a hallhatatlan élet részesévé tegyen bennünket. Az „atyai ház melegét”
elhagyta, hogy a mi hideg otthontalanságunkból felemeljen bennünket oda,
ahonnan lejött hozzánk.
*

lámpás
  Válasz | 2010. április 06. 08:26 | Sorszám: 266
Amen
SenKyse
  Válasz | 2010. április 06. 06:25 | Sorszám: 265
Assisi Szent Ferenc imája

Uram, tégy engemet a Te békédnek eszközévé.
Add, hogy ahol a gyűlölet tombol, oda én a szeretetet vigyem;
ahol a bűn uralkodik, oda én a megbocsátást vigyem;
ahol a viszály szertehúz, oda én az egységet vigyem;
ahol a kétség tétovázik, oda én a hitet vigyem;
ahol a hamisság kígyózik, oda én az igazságot vigyem;
ahol a reménytelenség csüggeszt, oda én a bizalmat vigyem;
ahol a szomorúság fojtogat, oda én az örömet vigyem;
ahol a sötétség rémít, oda én a világosságot vigyem;

Nem azért, hogy vigasztalódjam,
hanem, hogy vigasztaljak;
nem azért, hogy megértsenek,
hanem, hogy megértsek
nem azért, hogy szeressenek,
hanem, hogy szeressek;

csak ez a fontos,
mert amikor adunk - kapunk,
amikor megbocsátunk - bocsánatot nyerünk,
amikor meghalunk - új életre kelünk.
*

john batky
  Válasz | 2009. július 31. 11:37 | Sorszám: 264
Engem unna.
Békáscity
  Válasz | 2009. július 30. 20:18 | Sorszám: 263
Nanu nanu !
john batky
  Válasz | 2009. július 30. 19:25 | Sorszám: 262
"Semmi sem alien tőlem, ami emberi."

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola