Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Jézus születése és kereszthalála (1. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Jézus születése és kereszthalála
alexander
  Válasz | 2011. május 09. 09:42 | Sorszám: 174
JÉZUS mindig időszerű!
Igyekeznek kisajátítani a hitesek és mások...
Érdemes meghallgatni az igazságot... http://www.youtube.com/watch?v=8V0DBaee7ho&feature=related
alexander
  Válasz | 2011. április 23. 10:11 | Sorszám: 173
Nagylelkű leszek hozzád!
Neked itélem a FŐGALAMB címet.
Remélem megelégedetten burukkolsz ezután.
Klaus Matefi
  Válasz | 2011. április 23. 08:02 | Sorszám: 172
Ha az egyetlen valóságos Isten, azaz a Folyamatosan Változó Szellemi Való változatlanná válna, az a leállást jelentené, ami a természet halálát eredményezné. Minden mozgásban van a FVSzV jóvoltából, ezért jönnek a világra eltérő lelki adottságokkal felvértezett emberek. A szellemi hatások folyamatos változása az Isten mibenlétéből ered. Az anya szülte hús-vér Názáreti Jézus a "bűntelenségét" egy speciális születési konstellációnak köszönhette úgymond, ami szoros kapcsolatban van a "betlehemi csillaggal".

Húsvét idején érdemes behatóbban foglalkozni Jézus születésének és kereszthalálának a kozmikus vonatkozásaival:
http://www.klausmatefi.lima-city.de/

Klaus Matefi
  Válasz | 2011. február 10. 15:02 | Sorszám: 171
Ma van az i.sz. 25 április elsején kínhalált halt Názáreti Jézusnak a születésnapja:

Jézus születése és kereszthalála

Ugyanitt megismerkedhetünk a betlehemi csillag mibenlétével is.

Klaus Matefi
  Válasz | 2011. január 09. 18:13 | Sorszám: 170
Idézet:
http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=388903
NAPFOGYATKOZÁSOK -2000-TŐL +3000-ig

bórembukk 2011. 01. 07. 15:23 10.
A napfogyatkozás, vagy bármely égi konjunkció, oppozíció nem lepereg rólam, hanem kifejezem, hogy azoknak semmi közük sincs bármely emberi, társadalmi eseményhez, történéshez.

Képzeld el a következőt. Most, hogy elküldtem neked a NASA Solar Eclipse katalógusát, abból kinézhetsz egy közeli, vagy nem túl közeli napfogyatkozást és merényletet követhetsz el abban az órában valaki ellen, utána deklarálhatod, hogy kauzális összefüggés van a két dolog között, nyilvánvalóan hamis tartalommal. Nos éppen ilyen mesterségesen generált összefüggés van a te társadalmi eseményeid és kozmikus jelenségeid között, azaz semmiféle korreláció nincs a történések és az égi jelenségek között.





Bórembukk által feltételezett esetben ez valóban így van. Ugyanez a helyzet pl. Jézus keresztre feszítésével kapcsolatosan. Kínhalált kellett haljon feltétlenül Jézus i.sz. 25 április elsején?

Jézus keresztre feszítése:
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem, Vasárnap (3785.Nisan 14/15.- Peszách ünnepe!)
Nap-Mars-Szaturnusz konjunkció:9,8°/10,8°/4°Kos; -Hold oppozíció:9,8°Mérleg; -Uránusz quadrat:9,7°Rák; -Neptunusz-Plútó oppozíció:12,9°/9°Bak


(Azzal, hogy a Jupiter is részt vett a kozmikus kereszt kialakításában, növekedett a radix negatív szellemi hatása.)

Szó sincs róla!

Jézus keresztre feszítését a főpapok tervezték el, és ennek érdekében bíztatták fel a népet arra, hogy Pilátustól Jézus halálát követeljék:

Idézet:
Máté evangéliuma
26,3 Ekkor összegyűltek a főpapok, az írástudók és a nép vénei Kajafás főpap palotájában,
26,4 és megegyeztek abban, hogy Jézust csellel elfogják és megölik.
26,5 De ezt mondták: "Ne az ünnepen, hogy zavargás ne támadjon a nép között."

27,24 Amikor Pilátus látta, hogy nem ér el semmit, sőt a forrongás még nagyobb lesz, vizet hozatott, megmosta kezét a sokaság szeme láttára, és így szólt: "Ártatlan vagyok ennek az igaz embernek a vérétől. Ám ti lássátok!"
27,25 Az egész nép így kiáltott: "Szálljon ránk és gyermekeinkre az ő vére!"

Márk evangéliuma
14,1 A nép vezetőinek tanácskozása Jézus ellen
Két nap múlva volt a páska és a kovásztalan kenyerek ünnepe; a főpapok és az írástudók keresték a módját, hogyan fogják el, és öljék meg őt csellel;

14,10 Júdás elárulja Jézust
Ekkor Júdás Iskáriótes, egy a tizenkettő közül, elment a főpapokhoz, hogy elárulja őt nekik.
14,11 Amikor azok ezt meghallották, megörültek, és megígérték, hogy pénzt adnak neki. Ő pedig kereste a módját, hogyan árulhatná el Jézust egy megfelelő pillanatban.

15,14 Pilátus megkérdezte tőlük: "De mi rosszat tett?" Azok pedig még hangosabban kiáltották: "Feszítsd meg!"
15,15 Pilátus eleget akart tenni a sokaság kívánságának, és szabadon bocsátotta nekik Barabbást; Jézust pedig miután megostoroztatta, kiszolgáltatta, hogy megfeszítsék.

Lukács evangéliuma
22,1 Júdás elárulja Jézust
Közeledett már a kovásztalan kenyerek ünnepe, amelyet páskának neveztek.
22,2 A főpapok és az írástudók keresték a módját, hogyan öljék meg Jézust. Féltek ugyanis a néptől.

23,4 Pilátus erre így szólt a főpapokhoz és a sokasághoz: "Semmi bűnt nem találok ebben az emberben."
23,5 De azok erősen állították: "Fellázítja a népet tanításával egész Júdeában, Galileától kezdve egészen idáig."

23,13 Jézus és
Ekkor Pilátus összehívta a főpapokat, a vezetőket és a népet,
23,14 és így szólt hozzájuk: "Ezt az embert elém hoztátok azzal, hogy a népet félrevezeti. Íme, én előttetek vallattam ki, és nem találtam ebben az emberben egyet sem azok közül a bűnök közül, amelyekkel vádoljátok.

23,20 Pilátus ismét szólt hozzájuk, mert szerette volna szabadon bocsátani Jézust.
23,21 De ezek kiáltoztak: "Feszítsd meg, feszítsd meg őt!"
23,22 Ő azonban harmadszor is odafordult hozzájuk: "De hát mi rosszat tett ez? Nem találtam benne semmiféle halált érdemlő bűnt: megfenyítem tehát, és elbocsátom."
23,23 De azok hangos kiáltásokkal sürgették és követelték, hogy feszítsék meg. És kiáltozásuk győzött.

János evangéliuma
18,38 Pilátus így szólt hozzá: "Mi az igazság? Miután ezt mondta, ismét kiment a zsidókhoz, és így szólt hozzájuk: "Én nem találok benne semmiféle bűnt.

19,4 Pilátus ismét kiment az épület elé, és így szólt hozzájuk: "Íme, kihozom őt nektek. Tudjátok meg, hogy semmiféle bűnt nem találok benne."
19,5 Ekkor kijött Jézus az épület elé, rajta volt a töviskorona és a bíborruha. Pilátus így szólt hozzájuk: "Íme, az ember!"
19,6 Amint meglátták Jézust a főpapok és a szolgák, így kiáltoztak: "Feszítsd meg, feszítsd meg!" Pilátus pedig ezt mondta nekik: "Vegyétek át ti, és feszítsétek meg, mert én nem találom bűnösnek."
19,7 A zsidók így válaszoltak neki: "Nekünk törvényünk van, és a törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát."


Ha a tömeg úgy döntött volna, hogy Jézust bocsássa szabadon Pilátus Barabás helyett, akkor nem halt volna kínhalált. De mint olvashatjuk az evangéliumokban, a főpapok mindenképpen a halálát kívánták Jézusnak mégpedig úgy, hogy Pilátus feszíttesse keresztre még a peszách ünnep előkészületi napján.

Miért lehetett ez a keresztre feszítés annyira sürgős?

Ezzel a kérdéssel kapcsolatosan Pálnak (korábban Saul) a magyarázatát érdemes figyelmesen értelmezni:

Idézet:
Pál levele a zsidókhoz
9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való.
9,12 Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett.
9,13 Mert ha bakok és bikák vére és tehén hamva a tisztátalanokra hintve megszentel, vagyis külsőleg tisztává tesz,
9,14 akkor a Krisztus (*Názáret Jézus) vére, aki örökkévaló Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul az Istennek, mennyivel inkább megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljunk az élő Istennek.
9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus, mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.
9,16 Mert ahol végrendelet van, ott a végrendelkező halálának is be kell következnie;
9,17 mert a végrendelet csak halál esetén érvényes; amíg a végrendelkező él, addig érvénytelen.
9,18 Innen van az, hogy az első szövetséget sem léptették életbe vér nélkül.
9,19 Mert amikor Mózes a törvény szerint az egész népnek minden parancsolatot elmondott, vette a bikák és bakok vérét vízzel, vörös gyapjúval és izsóppal együtt, és meghintette a könyvet és utána az egész népet,
9,20 e szavakkal: "Ez annak a szövetségnek a vére, amelyet az Isten rendelt számotokra."
9,21 Aztán hasonlóképpen meghintette vérrel a sátort és az istentisztelet minden eszközét is.
9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.
9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal.
9,24 Mert nem emberkéz alkotta szentélybe, az igazi képmásába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most megjelenjen az Isten színe előtt értünk.
9,25 Nem is azért ment be, hogy sokszor áldozza fel önmagát, ahogyan a főpap megy be évenként a szentélybe más vérével,
9,26 mert akkor sokszor kellett volna szenvednie a világ kezdete óta. Most azonban egyszer jelent meg az idők végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt.
9,27 És amint elrendeltetett, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet következik,
9,28 úgy Krisztus (*Názáret Jézus) is egyszer áldoztatott fel, hogy sokak bűnét elvegye; másodszor majd a bűn hordozása nélkül fog megjelenni azoknak, akik várják őt üdvösségükre.

Pál egyértelműen utal egy akkori kozmikus eseményre ("nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való"; "Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal"), ami úgymond a motivációja kellett legyen Jézus kínhalálálának "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért", mivel "A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.", és "Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg".

Itt tulajdonképpen Pál azt állítja, hogy Jézusnak az "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" kellett meghalnia, isteni "bűnbocsánat" céljából. A Peszách ünnep előkészületi napján az Ószövetségben hívők véresáldozatot voltak kötelesek bemutatni a Tóra előírásainak az értelmében Istenüknek, JHVH-nak. "Magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal" kellett megtisztítani, tehát feltehetőleg a "különb áldozat" egy peszácháldozat keretén belül történt Jézus keresztre feszítésére utalhat. Ezt a feltételezést erősíti meg János. Jézust egy páskabárányhoz hasonlítja, ami szerint azért nem törték el Jézus lábszárcsontjait a kereszten, mivel a peszácháldozat (páskabárány) csontjait a vallási előírások szerint nem volt szabad eltörni:

Idézet:
János evangéliuma
19,31 Mivel péntek volt, a zsidók nem akarták, hogy a testek szombaton a kereszten maradjanak; az a szombat ugyanis nagy nap volt. Arra kérték tehát Pilátust, hogy törjék el a lábszárcsontjukat, és vegyék le őket.
19,32 Ezért odamentek a katonák, és eltörték az egyik, majd a másik vele együtt megfeszített ember lábszárcsontját.
19,33 Amikor pedig Jézushoz értek, mivel látták, hogy már halott, az ő lábszárcsontját nem törték el,
19,34 hanem az egyik katona lándzsával átszúrta az oldalát, amelyből azonnal vér és víz jött ki.
19,35 Aki pedig látta ezt, az tesz róla bizonyságot, és az ő bizonyságtétele igaz, és ő tudja, hogy igazat mond, hogy ti is higgyetek.
19,36 Ezek pedig azért történtek, hogy beteljesedjék az Írás: "Csontja ne töressék meg."

Mózes II.
12,1 A páskabárány elrendelése
Azután ezt mondta az Úr Mózesnek és Áronnak Egyiptom földjén:
12,2 Ez a hónap lesz az első hónapotok. Ez lesz az első az év hónapjai között.
12,3 Mondjátok meg Izráel egész közösségének: Ennek a hónapnak a tizedikén vegyen magának mindenki egy bárányt, családonként és házanként egy bárányt.
12,5 Legyen a bárány hibátlan, hím és egyéves. Juhot vegyetek, de vehettek kecskét is.
12,6 Ennek a hónapnak a tizennegyedik napjáig tartsátok magatoknál, azután estefelé vágja le Izráel egész gyülekezeti közössége.
12,10 Ne hagyjatok belőle reggelre. Ha mégis marad belőle reggelre, azt égessétek el.

12,43 A páska törvénye
Ezt mondta az Úr Mózesnek és Áronnak: Ez a páskára vonatkozó rendelkezés: Az idegenek közül senki sem ehet belőle.
12,46 Abban a házban kell megenni, a házból nem szabad kivinni a húst, és a csontját sem szabad eltörni.

Mózes IV.
9,11 A második hónap tizennegyedik napján estefelé készítsék el ezek, és kovásztalan kenyérrel meg keserű füvekkel egyék meg.
9,12 Ne hagyjanak belőle reggelre, és a csontját se törjék el. Pontosan úgy járjanak el, ahogy a páskára vonatkozó rendelkezés szól.

Mózes V.
16,6 hanem azon a helyen, amelyet kiválaszt Istened, az Úr, hogy ott lakjék az ő neve, ott vágd le a páskaáldozatot este, naplementekor, abban az időpontban, amikor kijöttél Egyiptomból.


Jézus a "bűntelen" születési adottságánál fogva felfogható egy "hibátlan báránynak", a misztériumok szintjén.
Az eddigiekből az tűnik ki, hogy a halála nem egy Újszövetség létrehozása érdekében történt, és egyáltalán nem önkéntes alapon, hiszen nem erre utal az alábbi két megnyilatkozás sem:

Idézet:
Lukács evangéliuma
23,34 Jézus pedig így könyörgött: Atyám, bocsáss meg nekik, mert nem tudják, mit cselekszenek."

Máté evangéliuma
27,46 Három óra tájban Jézus hangosan felkiáltott: "Éli, éli, lamá sabaktáni!" azaz: "Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?


A páskabárány feláldozása a feltételezett egyiptomi kivonulás emlékére lett elrendelve a Tóra megírói által.
Lehetett-e bármilyen kapcsolat az említett kivonulás és Jézus kínhalála között azon kívül, hogy a Tóra utasításai szerint a peszácháldozatot mindig Niszán hónap 14-én kellett bemutatniuk a kivonulás emlékére?

Bővebben erről "Az Ó- és Újszövetség feltételezhető kapcsolata" tanulmányomban.

Más viszont a gyermek születése esetében. A születés pillanatában képezi le ugyanis az egyetlen valóságos Isten, azaz a Folyamatosan Változó Szellemi Való a születendő gyermek lelkét a saját akkori "minőségi állapotának" a függvényében. Így születhetett meg a "bűntelen" Jézus és az az Aleister Crowley is, aki magát a Sátán inkarnációjának tartotta nem alaptalanul annak ellenére, hogy Sátán nem létezik...

Természetesen ez az Isten továbbra is hat az emberre, tehát nem kell azt feltételezni, hogy csak a születésünkkor vagyunk kapcsolatban vele...

Klaus Matefi
  Válasz | 2010. december 24. 09:35 | Sorszám: 169
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek annak ellenére, hogy a Názáreti Jézus i.e. 8.02.10-én látta meg a napvilágot.


(Kattints rá!)

mpd
  Válasz | 2010. december 20. 15:29 | Sorszám: 168
Pláne annak aki meghalt.
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 20. 15:23 | Sorszám: 167
Miért ne térhetne vissza? Ha az első eljövetel is egy szimbólum egy világkorszak, akkor ki lehet mondani, hogy előbb-utóbb megint jön egy új. Egyébként úgy tűnik elég sok változás kumulálódott mostanában, hogy hamarosan tényleg jelentős változásoknak nézzünk elébe. Persze az is igaz, hogy az ilyen változások sem tűnnek fel mindenkinek.
Klaus Matefi
  Válasz | 2010. december 20. 12:38 | Sorszám: 166
Azt hiszem, hogy ennél alaposabban képtelenség feltárni Jézus életének a kozmikus misztériumát:

Bibliai vallások és az asztrológia
Jézus születése és kereszthalála
Betlehemi csillag
Feltámadhatott-e Jézus?

Készülőben:
Az Ó- és Újszövetség feltételezhető kapcsolata
http://www.klausmatefi.lima-city.de/

Klaus Matefi
  Válasz | 2010. december 11. 17:50 | Sorszám: 165
Klaus Matefi
  Válasz | 2010. december 11. 16:49 | Sorszám: 164

Az animációs kép alapján egyértelműen ki tudjuk választani Jézus kínhalálának a konstellációját. Vajon érdeke-e ez az érintett vallások vezetőinek?... Erre a válasz röviden: NEM...

Jézus születése és kereszthalála egyarán kozmikus események, melyek kapcsolatban voltak a misztérium alapján egymással.

Jézus "visszajövetele" egy irreális bibliai elképzelés ugyanúgy, mint a síiták Imám Mahdijának a "visszajövetele", de ettől függetlenül hinni mindenkinek jogában áll ezekben.

mpd
  Válasz | 2010. november 30. 14:34 | Sorszám: 163
mpd
  Válasz | 2010. november 30. 14:28 | Sorszám: 162
mpd
  Válasz | 2010. november 30. 10:42 | Sorszám: 161
Mucsa non coronat!
mpd
  Válasz | 2010. november 30. 10:41 | Sorszám: 160
Elfeledett győztes csaták - Szárhegy (1658.szeptember 6.)
onogur
  Válasz | 2010. november 30. 10:38 | Sorszám: 159
Kit érdekel?
Akkor, amikor a török megindult Erdély ellen valamint az Erdélybe betörő tatárok százezer embert gyilkoltak meg?
mpd
  Válasz | 2010. november 30. 10:35 | Sorszám: 158
Tessék válogatni!!

1658 in History

March 8 Peace of Roskilde between Sweden and Denmark
March 17 Pro-Charles II plot in England discovered
May 24 Battle of Dunes (Spanish-French War) fought
June 14 Battle at Dunes: English and French fleet beat Spanish
June 23 Dutch troops occupy last Portugese Fort Jafnapatnam Ceylon
June 24 French fleet recaptures Duinkerk
June 25 Spanish garrison at Duinkerk surrenders to French and British
July 31 Aurangzeb appoints himself Mongol emperor
August 12 1st U.S. police corps forms (New Amsterdam)
August 15 France/Sweden/Bavarian/Brunswick/Munster/Hessen-Kassel form Rijnbond
August 24 Battle at Grevelingen: English fleet beats Spanish
September 3 Richard Cromwell succeeds his father as English Lord Protector
November 8 Battle of Sont: Swedish fleet beats Dutch
December 9 Dutch troops occupy harbor city Quilon (Coilan) India

mpd
  Válasz | 2010. november 30. 10:34 | Sorszám: 157
1658-ban több délnémet fejedelem és a svéd király Majna- Frankfurtban szövetséget kötött egymással , mely ~-hez Fro. is csatlakozott a fõ ellenség, Ausztria ellen.
Madelon az eb
  Válasz | 2010. november 30. 10:33 | Sorszám: 156
Valamint megszületett Gregers Daa, dansk office
Madelon az eb
  Válasz | 2010. november 30. 10:31 | Sorszám: 155
Meghalt Ivan Bunić Vučić, hrvatski barokni pjesnik.
onogur
  Válasz | 2010. november 30. 10:17 | Sorszám: 154
És 1658-hoz mi köthető?
Cromwell halála?
Klaus Matefi
  Válasz | 2010. november 30. 08:19 | Sorszám: 153
Jézus keresztre feszítési konstellációjával (T-kereszt, a Neptunusz és a Plútó figyelembevétele nélkül) kapcsolatosan annyit utólagosan, hogy az elmúlt 4800 év alatt tudtommal ugyenez a felépítésű kereszt összesen öt alkalommal realizálódott:

1, A feltételezett történelmi Ábrahám emberáldozat kísérletének (Izsák) az évében, i.e. 1811-ben.
2, A feltételezett történelmi Mózes Sínai szövetségkötésének az évében, i.e. 1336-ban.
3, Jézus keresztre feszítésekor, i.sz. 25 április elsején.
4, A Templomosok megalakulásának az évében, i.sz. 1114-ben.
5, I.sz. 1658-ban.

Klaus Matefi
  Válasz | 2010. november 30. 08:18 | Sorszám: 152
Annyit meg kell jegyezzek utólag, hogy Jézus ugyan a Vízöntő állatövi jegyben született, de a Halak ( Pisces) csillagkép égisze alatt.
Klaus Matefi
  Válasz | 2010. november 30. 08:18 | Sorszám: 151
A weblapom néhány napig nem elérhető, így az alábbi szöveghez tartozó animációs kép sem látható ebben a bejegyzésben:

Vizsgáljuk meg az i.sz. 23 - 36 közötti időszak peszách ünnepeihez tartozó égi helyzetképeket Nap-Hold oppozíció figyelembevéte mellett:

Klaus Matefi
  Válasz | 2010. november 15. 19:51 | Sorszám: 150
Folytatás:


Mit tudunk Jézus keresztre feszítésével kapcsolatosan?

a, Jézust "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) feszíttették keresztre bűnbakként a peszách ünnep előkészületi napján (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14) a szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,20; Márk 14,1; 15,11; Lukács 22.2; 23,18; János 11,45-53; 18,14), tehát holdtölte alkalmával.

b, Judás a néphagyomány szerint április elsején akasztotta fel magát, Jézus kereszthalálának a napján.

c, Jézus a kínhalálakor ~33 éves volt.

d, Jézus keresztre feszítése egy kozmikus esemény volt II. János Pál pápa és Ratzinger bíboros (ma XVI. Benedek pápa) szerint is.

e, Christoph Schönborn bíboros, Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke állítása szerint: "A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek."

f, Jézus a kereszthalála által magára vette a "világ bűneit".

g, A kereszt tisztelete nem a Pál-féle kereszténység ötlete, hiszen az már az ószövetségi magyarázatokban is felbukkant:

Idézet:
Ezekiel könyve, 9
3. Izrael Istenének dicsõsége a kerubokról, ahol volt, a templom küszöbéhez szállt. Ekkor a fehér ruhába öltözött férfit hívta, akinek íróeszközök voltak az oldalán,
4. és így szólt hozzá: "Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyûségek miatt, amelyeket mûvelnek benne."
5. A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: "Menjetek utána, járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta!
6. Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!" Megkezdték tehát a véneken, akik a templom elõtt voltak.
7. És így szólt hozzájuk: "Tegyétek tisztátalanná a templomot, töltsétek meg halottakkal az udvarokat, induljatok!" Azok elindultak, bejárták a várost és pusztítottak.

h, az evangélisták elmondása szerint Jézust egy pénteki napon feszíttették keresztre (Máté 27,62; Márk 15,42; Lukács 23,54; János 19,31), ami be fog bizonyosodni, hogy vagy a későbbiek folyamán kerülhetett bele az Újszövetségbe, vagy pedig az "evangélisták" dezinformációnak szánták szerintem.

Az eddig leírtak alapján tulajdonképpen pontosan meg tudnánk már határozni Jézus keresztre feszítésének a dátumát, hiszen tudjuk, hogy i.e. 8.02.10-én született Betlehemben, 33 éves korában a peszách ünnep előkészületi napján lett keresztre feszítve, ami a néphagyományok szerint április elsejére esett. Tehát i.sz. 25 április elsejére kellene essen Jézus kínhalála, ami peszách előkészületi napja kellett, hogy legyen.

Vizsgáljuk meg az i.sz. 23 - 36 közötti időszak peszách ünnepeihez tartozó égi helyzetképeket Nap-Hold oppozíció figyelembevéte mellett:

(A babiloni naptár alapján létrehozott zsidó hónap első napja, a Rosh Chodesh -héber: ראש חודש- nem eshet egybe az újhold napjával, hanem a rákövetkező első vagy második nappal, mivel az újhold (Nap-Hold konjunkció) utáni holdsarló megjelenése utal arra.)

Ezek után szerintem már egy laikus is ki tudja választani a fenti radixok közül a megfelelőt, ami rádásul egy olyan kozmikus keresztet ábrázol, ami részben a Shem ha-Mephorash-nak ("Isten 72 szellemének") az egyik kozmikus forrása (egy "T" kereszt), és amit a Neptunusz és a Plútó egy szabályos kozmikus keresztté egészített ki:

Jézus keresztre feszítése
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem, Vasárnap (3785.Nisan 14/15.- Peszách ünnepe!)
Nap-Mars-Szaturnusz konjunkció:9,8°/10,8°/4°Kos; -Hold oppozíció:9,8°Mérleg; -Uránusz quadrat:9,7°Rák;
-Neptunusz-Plútó oppozíció:12,9°/9°Bak

(Azzal, hogy a Jupiter is részt vett a kozmikus kereszt kialakításában, növekedett a radix negatív szellemi hatása.)

Vizsgáljuk meg még egyszer ezt a keresztet, hogy mennyiben tesz eleget a feltételeknek:

1, A szabályos kozmikus keresztet a Nap, Hold és az összes negatív szellemi hatású planéták képezik.

2, Ennek a keresztnek egy része egy "T" kereszt, ami Shem ha-Mephorash kozmikus forrásait felépítő égítestekből (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) áll.

3, A hagyomány szerint Jézust egy "T" keresztre (crux commissa) feszíttették fel. (Abban az időben még elvileg ismeretlen volt a Neptunusz és a Plútó, amit persze ezotérikus asztrológusok megkérdőjeleznek: pl.: Alan Leo, Tiede Ernst)

4, Erre a kozmikus keresztre valóban rá illik az az állítás, ami szerint Jézus "magára vette a világ bűneit".

5, A kozmikus kereszt a peszách ünnep előestéjén realizálódott.

6, Jézus ekkor a 33. életévében volt.

7, Április elsején jött létre ez a kereszt, amikor Judás öngyilkos lett Jézus halála napján a néphagyomány szerint.

8, Jézus keresztre feszítése valóban egy kozmikus esemény volt, mint ahogy ezt II. János Pál Pápa és Ratzinger bíboros (ma XVI. Benedek pápa) is helyesen állították.

9, Jézus születési konstellációja, a kozmikus kígyó (Nap-Hold-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció) került fel a keresztre, ahogy azt már a korábban bemutatott alkémiai ábra is szemléltette.

10. Kozmikus szempontból tehát kizárólagosan csak ez a kereszt bizonyítja azt, hogy köze volt a születésnek a keresztre feszítéshez misztérium szinten, amit Christoph Schönborn bíboros, Bécs érseke is helyesen állapított meg; "A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek."


Az eddigi bizonyítást két dolog látszik cáfolni:

a, Az evangélisták szerint a keresztre feszítés egy pénteki napon történt.

b, A hivatalos álláspont szerint Poncius pilátus i.sz. 26-tól volt helytartója Júdeának.


- Vizsgáljuk meg az első pontot: az újszövetségi magyarázatok szerint Jézus pénteken lett keresztre feszítve, és harmadnapra, azaz vasárnap feltámadt úgymond a halottaiból. Azt ugye tudjuk, hogy a keresztények számára a vasárnap az ünnep- és munkaszüneti nap.

Jézus egy anya szülte hús-vér, földi halandó volt (a biológiai apja ismeretlen), aki kizárólagosan csak a vallási mítosz talaján támadhatott fel harmad napra a halottaiból, ugyanis a valódi halál beállta után megjelenik a hullamerevség, a test sejt szinten bomlásnak indul élen az idegsejtekkel, a test kezd fokozatosan lehülni, a vastagabb erekben megalvad a vér. A vérkeringés leállása után ~3 percig még lehetőség van arra, hogy az egyént visszahozzák az életbe az egyes életfunkciók komolyabb károsodása nélkül. Ha ez az idő az 5 percet meghaladja, akkor már csak vegetatív állapotba juthat az újraélesztett test.

A tetszhalál állapotában az életfunkciók szinte észlelhetetlen módon lecsökkennek, ezért a laikus számára megtévesztő képet nyújthat.

Ha viszont Jézus tetszhalott volt, akkor nem lehetett szó feltámadásról, ami a Pál-féle kereszténység fundamentumát képezi (Pál első levele a korinthusiakhoz 15,12-17).

Jogosan vonja kétségbe a pénteket Jézus keresztre feszítésével kapcsolatosan az "Isten Egyházának Gyülekezetei" weblapon található peszách-ról szóló magyarázat is:

Idézet:
A holdnaptár szerint az ünnepnap bármely napra eshet. Krisztus (*Názáreti Jézus) megfeszítése a közhiedelem ellenére nem egy pénteki napra esett, s így feltámadása sem történhetett meg vasárnapi napon (lásd még a The Companion Bible 42. függelékét).
(*) - saját megjegyzés

Jézus feltámadása a természet törvényei miatt kizárt dolog, viszont a keresztre feszítése vasárnap történt ténylegesen, tehát a keresztények tulajdonképpen a kínhalálát ünneplik vasárnap, nem a feltámadását szerintem.

Jézus harmadnapra "történt" feltámadása nem egy eredeti ötlete volt a Pál-féle kereszténységnek, hiszen ez a mesés elképzelés megtalálható volt már a Mithras mítoszban is. Mithras úgymond szintén egy szűztől született december 25-én, 12 tanítványa volt, a halála után pedig sziklasírba temették, mint Jézust az újszövetségi legendákban, és harmadnapra feltámadt a halottaiból.

Hórusz, Krisna, Dionüszosz, Attis szintén szűztől születtek december 25-én a legendák szerint, és a haláluk után mindannyian feltámadtak.

- Poncius Pilátus helytartóságának kezdetével kapcsolatosan ne feledkezzünk meg arról, hogy a keresztény időszámítás hamis, mivel Jézus nem ennek a kezdetén látta meg a napvilágot, hanem i.e. 8.02.10-én. Viszont Pilátus helytartó lehetett már akkor, amikor Jézus 26 éves volt, azaz i.sz. 19-29-ig, vagy ha egy korábbi téves elképzelés alapján Jézus születését i.e. 4-re tennénk, akkor i.sz. 23-33-ig. Egy a biztos, hogy Jézus i.sz. 25 április elsején halt kínhalált és Poncius Pilátus helytartósága alatt.


A tanulmány itt található a források megadásával:

Jézus születése és kereszthalála

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola