Téma: "Jézus visszajövetelén" túl vagyunk már...
|
mpd |
Válasz | 2011. december 21. 12:35 | Sorszám: 418 |
Nincs is olyan nagy különbség....
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 21. 12:34 | Sorszám: 417 |
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 21. 11:31 | Sorszám: 416 |
Ld. még: Weöres: Kisfiúk verseire .
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 21. 11:03 | Sorszám: 415 |
""Én minden ügyből JÓL JÖTTEM ÉS JÓL IS JÖVÖK KI!"" Nafene. Maga lenne az Űbermencs?
|
|
|
keresztkem |
Válasz | 2011. december 21. 10:50 | Sorszám: 414 |
Nem "szokok" meg semmilyen kötekedő csacsiságot--ezt már "megszokhatta" volna. keresztkem
|
|
|
keresztkem |
Válasz | 2011. december 21. 10:48 | Sorszám: 413 |
"EZ" NEM IGY VAN. Hogy Kegyed mit fogad el és mit nem, az az Ön dolga--nem igazán érdekli "az" senkit, akinek a véleménye fontos és komoly--ámbár természetesen szabadságában áll mindez. keresztkem
|
|
|
keresztkem |
Válasz | 2011. december 21. 10:45 | Sorszám: 412 |
ÖN TÉVED! Én minden ügyből JÓL JÖTTEM ÉS JÓL IS JÖVÖK KI! Ez biztos! Azután hogy Önök miket fantáziálnak? AZ TELJESEN LÉNYEGTELEN. keresztkem
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 21. 09:33 | Sorszám: 411 |
Nem baj az, hogy megin az orra alá dörgölted. Csak hadd szokja.
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 21. 08:18 | Sorszám: 410 |
Őszintén szólva nagyon nehezemre esik olvasni őt. A rengeteg nagybetűs részen automatikusan átsiklik a szemem, így aztán elkerülte a figyelmemet, hogy ez már volt .
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 21. 08:09 | Sorszám: 409 |
Ebbe már belekavartuk egyszer a Professzort. Abból az ügyből se jött ki jól.
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 21. 07:27 | Sorszám: 408 |
1.) Az egyetlen pápa, akire ez a dogma elfogadható, II. János Pál volt. Életvitelével, világfelfogásával, azzal, ahogyan Isten szándékait megpróbálta megérteni-megérttetni, egyedül ő volt alkalmas a pápák hosszú sorában. 2.) Annak a Hivatalnak alkalmazottai angyalok? A kijelentést ugyanis csak ebben az esetben tudom elfogadni.
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 21. 07:23 | Sorszám: 407 |
A kor "szelíd motorosai" ?
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 21. 07:18 | Sorszám: 406 |
Emberek voltak, mégpedig egy meghatározott kor emberei. Nem lehettek függetlenek környezetüktől, az akkori társadalmi viszonyoktól, erkölcsi normáktól. Éppen azok voltak ezektől függetlenek (ezért: idegenek, eretnekek) akiket megégettek.
|
|
|
keresztkem |
Válasz | 2011. december 21. 04:04 | Sorszám: 405 |
Egyébiránt pedig mégegyszer: "..1.)A RÓMAI PÁPA--HIT ÉS EKÖLCS DOLGAIBAN, EX CHATEDRA SZÓLVÁN--VALÓBAN--TÉVEDHETETLEN! 2.) A SZENTSZÉKI TANITÓHIVATAL--VALÓBAN--"NEM EMBERI INTÉZMÉNY". keresztkem
|
|
|
keresztkem |
Válasz | 2011. december 21. 03:56 | Sorszám: 404 |
ILYEN KÉRDÉSEK NINCSENEK! Ill.vannak, de csak a nagyon ellenségesek és nagyon buták fejében.S mivel "így" áll a helyzet, s nem úgy, ahogyan Ön látszik föltételezni: NEM LÉTEZŐ BUTA ÁL-KÉRDÉSEK--MACHINÁCIÓK(!)-- MEGVÁLASZOLÁSÁVAL NEM FOGLALKOZOM. keresztkem
|
|
|
Lehel |
Válasz | 2011. december 20. 21:05 | Sorszám: 403 |
Még akkor is, ha a fuggerekből vagy a medichikből választatik ki ? Ha pénzért árulják a bűnbocsánatot ? Milyen alapon lehetséges megkülönböztetni őket ?
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 20. 17:01 | Sorszám: 402 |
Látom, eltökélted, hogy ledöntöd hitünk egykori harcosainak szobrát. A reformáció - a vadhajtások ellenére - a megújulás lehetőségét hozta a kereszténységnek. Azt hiszem, mindenféle megújulás magában hordoz kezdetben valamennyit a megtagadott korszak bűneiből és módszereiből.
|
|
|
keresztkem |
Válasz | 2011. december 20. 14:58 | Sorszám: 401 |
Én, mint inquisitor lassú tűzön szokom kicsepegtetnyi a protestánsok zsírját, oszt'aztán annakutánna odalököm üket--a döghúsukat ugyi-- az éhes ebek elé, hadd falják föl azok üstöllést, mer' még a szagjuktól is berzenkedem.Mer' mi katlanmókusok iljenek vagyunk mindahányan....mint tudható. keresztkem
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 20. 14:45 | Sorszám: 400 |
Ajjajjaj: 1535 júniusában a Münster ellen egyesült katolikus és lutheránus erők bevették a várost, és a lakosságot felkoncolták.
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 20. 14:44 | Sorszám: 399 |
Na ez is jó. Itt azért valóban protestánsok üldözték a másik protestánst: A zürichi tanács most már végleg elvesztette a türelmét. 1526. március 7-én úgy határoztak, hogy akit „újrakeresztelésen” kapnak, halállal kell bűnhődnie vízbe fojtás által. Innen a mozgalom üldözőinek cinikus jelmondata: „az anabaptista eretnekség ellen a legjobb módszer a harmadik keresztség”. 1527. január 5-én Felix Mantzon hajtották végre először az ítéletet, a várost átszelő Limmat jeges vizében. Zürichben és a környékén az anabaptista mozgalmat négy éven belül felszámolták. A vértanúk története monumentális krónikájának, a Mártírok Tükrének anabaptista szerzője így kommentálja az eseményeket: „Bizony siralmas, hogy akik röviddel azelőtt sok tekintetben megtisztították magukat a pápaság kovászától, és ellenálltak a pápai zsarnokságnak, most mégis a pápistákkal egyesültek abban, hogy üldözték azokat, akik nem ugyanabban hittek, mint ők.” Svájcból sok üldözött Németországba és Ausztriába menekült, de a kilátásaik ott sem voltak rózsásabbak. 1529-ben a speyeri birodalmi gyűlésen az anabaptizmust hivatalosan is mindenütt halállal sújtandó eretnekségnek nyilvánították. Luther eleinte helytelenítette az anabaptisták Zwinglitől elszenvedett üldöztetését, de az évek során – nem ők voltak az egyetlen ilyen csoport – ő is mind ellenségesebb lett feléjük. A speyeri döntést szó nélkül hagyta, 1531-ben pedig már támogatta a blaszfémia halálbüntetését, a „hamis tanítást” is annak tekintve. 1536-ban Melanchton memorandumot szerkesztett arról, hogy miként kell bánni az ananaptistákkal. Bár különbséget tett a békés és a forradalmár anabaptisták között, mindkét csoportra halálbüntetést követelt – Luther pedig aláírta. A reformáció éveiben ezrével végezték ki a mozgalom követőit – katolikus felségterületen az eretnekek számára fenntartott halálnemmel: máglyán (Blaurock sorsa is ez lett Tirolban, még a gyűlés évében), protestáns környezetben pedig pallos vagy vízbe fojtás által. Az első két évben a földalatti mozgalom szinte összes vezetőjét elvesztette, igen erős missziós buzgalmuk következtében mégis több száz kilométeres körzetben terjedt a kiindulópont körül. Egy huszadik századi szellemi örökösük szavaival sokszor a „menekülő evangélizáció” módszerét kellett alkalmazniuk, ami annyit jelent, hogy miután az egyik helyen prédikálták az evangéliumot, már menekültek is a másikra az üldözők elől.
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 20. 14:34 | Sorszám: 398 |
Jó sztorik, nem? Ez a lényeg: Idézet: Szervét Mihály ezt kiáltotta a máglyán: „Jézus, az örökkévaló Isten fia, könyörülj rajtam!” A legenda szerint Kálvin, aki jelen volt a kivégzésen, megjegyezte, hogy ha Szervét azt kiáltotta volna: „Jézus, Isten örökkévaló fia”, akkor nem égették volna meg.
Ilyen baromságok miatt gyilkolászták egymást, az ember csak hüledezik.
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 20. 14:30 | Sorszám: 397 |
Buzgó guglizás után mégiscsak ráakadtál . És hol van itt intézményesített és ismétlődő üldözés?
|
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 20. 14:26 | Sorszám: 396 |
Münzer bibliatanulmányai alapján elutasította a gyermekkeresztséget, és meggyőzőnek tartotta az általános egyenlőség elvét, ezért társult az anabaptistákhoz (újrakeresztelőkhöz). Ennek következményeként nemcsak elfordult Luthertől, hanem esküdt ellenségek is lettek, olyannyira, hogy röpirataiban Münzer hazugnak és kövér disznónak nevezte. Persze Luther sem volt rest: még az Asztali beszélgetésekben is visszavágott nemegyszer az anabaptistáknak, eleven ördögöknek titulálva őket.
|
|
mpd |
Válasz | 2011. december 20. 14:24 | Sorszám: 395 |
Na nécsak, mit találtam: 1553. október 27-én Szervét Mihály ezt kiáltotta a máglyán: „Jézus, az örökkévaló Isten fia, könyörülj rajtam!” A legenda szerint Kálvin, aki jelen volt a kivégzésen, megjegyezte, hogy ha Szervét azt kiáltotta volna: „Jézus, Isten örökkévaló fia”, akkor nem égették volna meg. De ki is volt ez az ember, akiről már 1530-ban Zwingli is azt írja, hogy „e vad és istentelen spanyol koholmányai keresztyén vallásunkat egészen tönkreteszik”, akinek kivégzésében egyetértenek mind a reformátorok, mind a római katolikus egyházfők. Kálvin égettette meg? Szervét valószínűleg bízott abban, hogy tanait Kálvin megérti, hiszen 1553-ban elküldte neki legjelentősebb művét, amelyben összefoglalja az antitrinitariánus tanítást, a Christianismi Restitutiót. Hogy Kálvint is foglalkoztatták Szervét gondolatai, mi sem bizonyította jobban, mint hogy levelezve mintegy nyolc éven keresztül vitatkoztak, és még akkor sem hagyták abba, amikor Szervétet Genfben elfogták. Hogy a spanyol reformátor elfogatásában milyen szerepet játszott Kálvin, azt a mai napig nem tudni. Az sem biztos, hogy Szervét nem szervezett-e összeesküvést Genf reformátora ellen. Az azonban bizonyos, hogy amikor a genfi törvényszék elé állították, Szervét nemzetközi körözés alatt állt, mivel Franciaországban már egyszer halálra ítélték, de megszökött. Az is elképzelhető, hogy Szervét éppen Kálvin oltalmában bízva menekült Genfbe a francia halálos ítélet elől. Ez először jó döntésnek tűnt, hiszen Genfben emberségesen bántak vele: nem vetették kínvallatás alá, cellájában Kálvin könyvtárából kapott könyveket, hogy felkészülhessen tanai védelmére. A per során Kálvin és Szervét írásban fejtették ki hittételeiket, ezt követően a genfi kistanács a berni, zürichi, schaffhauseni és bázeli egyházak elé terjesztette az ügyet. Bár Franciaország és több más város is kérte Szervét kiadatását, a genfi kistanács mégis úgy döntött, hogy ők hozzák meg az ítéletet. Kálvin ugyan próbálta a máglyahalált a humánusabbnak számító lefejezésre módosíttatni, de lépései nem jártak sikerrel.
|
|
|
Gyöngy |
Válasz | 2011. december 20. 14:23 | Sorszám: 394 |
Ha már, akkor én Szervét Mihállyal jöttem volna. Na, de minek adjak én neked ötleteket. Divat akkor sem volt, és főleg nem intézményesített jelenségként fordult elő.
|
|
|