Ki szeretném hangsúlyozni, hogy célom nem az asztrológia szentesítése, hanem kizárólagosan a vallások és titkos társaságok misztrériumainak kozmikus eredetfeltárása! Mivel ezek az ösi asztrológiára épülnek, enélkül eredményes vizsgálatuk lehetetlen!
Az elhitetés útján kialakult vallásos hitek számtalan fajtáját ismerjük. Eredetük ellenörizhetetlen, bizonyíthatatlan, tudománytalan és az ösi asztrológiából eredeznek.
A "teremtö Isteneik" (Marduk=Amun=YHVH=Zeusz=Jupiter=Krisztus, stb.) egytöl egyig egy asztrológiai "kozmikus kereszt" szellemei, melyek egyben a lehetö legnegatívabb hatással érnek fel az asztrológia szabályzói alapján is:
Távlatok- A Magyar Jezsuiták Folyóirata(199(249.old.) A misztériumvallások meghaló és feltámadó istenségeinek halála=természet ciklusainak szimbóluma! A halála és a feltámadása ugyan egy dolog. Szinte minden vallás szoros kapcsolatot lát a halál és a bün között. Jézus halálában a bün teljes ereje összpontosul!
Minden elhitetés útján kialakult vallásos hit "szent könyvei" meseelemekkel gazdagon dúsított történeteket, legendákat tartalmaznak.
Ezek a meseelemek annak ellenére, hogy tudománytalanok, természetellenesek (pl. a "holtak feltámadása", "örök élet"), még a XXI. század elején is az ókori formájában lesznek a hívö tömegek elé tárva, annak ellenére, hogy a mai tudományos szemszögböl ezek egyértelmüen nonszensz, tarthatatlan ötletek!
Közel 2000 éven keresztül voltak a hívö tömegek a " Vigyázzatok azért, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok, a melyen az embernek Fia eljő."(Mt 25,13) idézettel félelemben tartva!
A Biblia két részének a szerzöi pontosan tudták, hogy ez a várt "eljövetel" kozmikus alapon nyugszik, elöre kiszámítható asztrológiai módszerekkel! A "holtak feltámadását" erre az eljövetelre ígérték, a hitük alapjait egyáltalán nem ismerö hívö embereknek!
Már Nostradamus is pontosan megjelölte elöre ennek az asztrológiai eseménynek az idöpontját, amikorra Krisztus - YHVH "megjelenését" várták:
Dr. Christian Wölner: Das Mysterium des Nostradamus(1926)
(S.59) "Im Jahre 1999 (sieben Monate) wird vom Himmel
ein großer Schreckenkönig kommen und den großen
König von Angouléme wieder erwecken, bevor nachher
Mars glücklich herrscht."
Am 29.(Jul.) Juli 1999 wird sich eine totale Sonnenfisternis in 18° Löwe ereigen.
Dr. Christian Wöllner: Nostradamus misztériuma(1926)
(59.old.)1999-ben (hetedik havában) fog az égböl
egy nagy Rettegés Királya jönni és a nagy
angoulemei királyt ismét feltámad, elötte és utánna
a Mars boldogan uralkodik."
1999.07.29.-én(Jul. Kal.!) lesz egy teljes Napfogyatkozás a 18° Oroszlánban.
Több mint hat éve, hogy átestünk a "várva várt" eseményen, de tudtommal egyetlen halott se támadt fel eddig halottaiból. A zsidók a Messiásuk, Immánuel eljövetelét várták ettöl az idöponttól, ami asztrológiai úton lett elöre kikalkulálva. Ha az asztrológia egy tudománytalan, elvetendö dolog, úgy az évezredek óta ápolt messiásvárása a zsidóságnak is csak egy soha be nem váltható ígéret marad, mint a keresztények számára Krisztus "újraeljövetele",a Síitáknak Imám Máhdi "újrafeltünése", stb, ...
A keresztény vallás által hírdetett "holtak feltámadásának" alapgondolata egy periódikusan visszatérö kozmikus eseményre bazírozik (1999.08.11.), amitöl egy korábban meghalt ember soha fel nem fog támadni!
Ezeket a "mühelytitkokat" az elmúlt évezredekben igen szigorúan örizték, a hívö erröl semmit se tudhatott!
Néhány idézet ezzel kapcsolatosan:
Horneffer August:Symbolik der Mysterienbünde(1924)(S.19.) Die Geheimhaltung religiös-magischer Mittel ist uralt!
(S.23.)In den antiken Mysterienbünden wurde es mit der Pflicht der Geheimhaltung bekanntlich sehr streng gehalten, der Verräter wurde schwerbedroht und entging nicht der allgemeinen Verachtung.
--A vallásos-mágikus eszköz titoktartása ösrégi! Az antik misztériumszövetségekben köztudottan kötelezöen nagyon szigorúan betartották a titoktartást, az áruló súlyosan meg lett fenyegetve és nem menekült az álltalános megvetés elöl.--
Dr. Szántó Konrád: A Katolikus Egyház Története(1983)(115.old.) A titoktartási fegyelem értelmében az oltáriszentség titkát, a hitvallást és a Miatyánkot, a Szentháromság és megtestesülés tanát, továbbá az Istentiszteletek egy részét, így a keresztséget és a szentmise áldozati részét az idegenek elött titokban kell tartani!
Babits Antal: Bibliai Nevek és Fogalmak(1988)(132.old.) Jövendömondás: az izraeliták számára , mindenfajtája tilos volt! Az izraelitáknak halálbüntetés terhe mellett meg volt tiltva démon szelleménél tudakolódzni! (asztrológia)
Lennhoff Eugen: Internationales Freimaurerlexikon(1932)(S.104)"Audi, vide, tace"! "Sieh, höre, schweige"! Die Vereinigte Großloge von England nahm 1813 diesen Spruch als Motto an. Eine in allen Weltliteraturen sprichtwörtliche Lebensregel!
--"Audi, vide, tace"! "Nézz, hallj, hallgass"! Az Egyesült Angol Nagypáholy 1813-ban jelmondatának választotta. Minden világirodalomban egy közmondásszerü szabály!--
Jüdische Almanach: (Alchimie)(S.156) Diese Tat ("Geheimnis der Geheimnisse" - "Stein der Weisen") wird Messiás-Gesabte der Gerechten genant und darf nicht einem Am-ha-Aarez(Unwissenden) mitgeteilt werden.
--Ez a tett ("A titkok titka" - "A bölcsek köve") lesz az igazak felkent Messiásának nevezve és nem szabad egy mit sem sejtövel közölni.--
Bondegger Harry ie höhere Medizin, Alchemista Redivivus oder die reelle Seite der Alchimie(1908)(S.12)Mache niemand mit seinem Inhalte bekannt, gib es nicht in die Hände der Feinde, den es enthält das Geheimnis der Geheimnisse aller Alchimisten vollkommen. Eine so wertvolle Perle ist nicht den Schweinen und Unwürdigen preiszugeben, denn sie ist ein großes Geschenk Gottes! Und wenn du das Geheimnis kennst, so verbieten wir dir bei Strafe des Bannes, jemandem dasselbe zu enthüllen; denn wer es enthült, ist vor Gott verflucht. Und deshalb haben es die Philosophen stets so geheim gehalten und werden es mit Gottes Hilfe auch in Zukunft geheim halten!
--Senki se tegye az ö tartalmát ismerté, ne add ezt az ellenség kezébe, ez az összes alkémista titkának titkát tartalmazza. Egy ilyen értékes gyöngyöt ne solgáltass ki a disznóknak és a méltatlanoknak, ez egy nagy ajándéka Istennek! Ha te ismered a titkot, megtiltjuk neked büntetés terhe mellett, valakinek ugyan azt leleplezni; mert aki ezt leleplezi, Isten elött átkozott. És ezért ezt a filozófusok állandóan titokban tartották és Isten segítségével a jövöben is titokban lesz tartva.--
Blavatsky H.P.: Isis Entschleiert(1907)(S.266)Hindu Lehre: Das obere Dreieck Enthält den unasdrückbaren Namen - AUM, das unter Todesstrafe nur mental ausgesprochen werden darf!
Die chaldäische Lehre: Enthält den unassprächlichen Namen: En-Soph, das Grenzenlose, Unendliche, dessen Namen niemandem bekannt ist, ausgenommen den Intiirten, und unter Todesstrafe nicht ausgesprochen werden durfte!
--Hindu tanítás: A felsö háromszög (a hatágú csillag felfelé mutató háromszöge) a kimondhatatlan nevet tartalmazza - AUM, amit csak halálbüntetés terhe alatt lehet kiejteni.--
Gressmann Hugo: Der Messias(1929)(S.435) Wer den Schleier der Zukunft gelüftet, verrät das Geheimnis der Götter und Muß deshalb sterben! So ist der Tod des Propheten der sicherste Beweis für die Wahrheit dessen, was verkündet hat!
--Aki a jövö fátylát felfedi, az elárulja az Istenek titkait és annak meg kell halnia! Igy a próféták halála a legbiztosabb bizonyítéka annak, hogy az igazságot hírdették!--
Lewi Eliphas: Transzendentale Magie(II/102) Ihr, die ihr durch Werke mächtig werden wolt, sagt niemand euere geheimnisten Gedanken! (S.107) Alle Magier, die ihr Werke unter die Leute brachten, starben eines gewaltsamen Todes, und mehrere, wie Cardanus, Schröpffer, Cagliostro und viele andere, sind zum Selbstmord gebracht worden!
--Ti, akik a müveteken keresztül akartok hatalmat, senkinek ne mondjátok el a legtitkosabb gondolataitokat. Minden mágus, aki a müvét az emberek közé vitte, eröszakos halált halt, és többen, mint Cardanus, Schröpffer, Cagliostro és sokan mások az öngyilkosságba lettek hajszolva!--
Lewi Eliphas: A nagy misztérium(79.old.) A katolikus hit a tömegek körében egy titkon keresztül kap bebocsájtást, amit maga a pápa se ismer! Ez a misztériumok titka!
Felmerül a kérdés, hogy etikailag megengedett e sok generáción keresztül Milliárdokat olyan elhitetés útján kialakult vallásos hitek kordáiban tartani, melyek ígéretei (pl. "holtak feltámadása"), tudományos szempontból teljesen nonszensz alapokon nyugszanak, tehát soha nem realizálódóak?
XVI. Benedek pápa (korábban Ratzinger bíboros) magyarázata nem szentesíthet egy asztrológiai alapokon nyugvó "feltámadás" hittételt, amihez egy korábban elhalt személynek semmi köze sincsen:
Joseph Ratzinger: Isten és a világ (2004)(37.old) "Az igaz, hogy a túlvilág a keresztény élet perspektívájához tartozik. Ha ezt el akarnánk vetni, akkor jövöbeli kilátásaink igencsak töredékessé válnának. Az emberi életet durván megcsonkítanánk, ha pusztán annak a 70 vagy 80 évnek tartanánk, ameddig esetleg élünk. Ebben az esetben bizonyára elkezdenénk habzsolni az életet. Ha a pillanatnyi élet az egyetlen lehetöség, ami kijuthat nekem, akkor természetesen csakis azt kell néznem, hogy minél többet hozzak ki belöle é annyit gyüjtsek össze, amennyit csak lehet. ìgy aztán másokra már nem lehetek tekintettel."
Manapság elöszeretettel tagadják egyesek a vallások kozmikus eredeteit, de ezt csak olyan emberek hihetik el, akik eddig is fenntartás nélkül készpénznek vettek minden hittételt! Persze részemröl nem feltételezem ezen tagadók rosszhiszemét, hanem egyszerüen csak beavatás hiányában fogalmuk sincsen az egészröl...!
Néhány idézet a vallások asztrológiai kapcsolatáról:
http://www.hagalil.com/judentum/kabbala/jezirah6.htm
---"Sefer Jezirah
'Das Buch der Schöpfung'
Da Abraham der größte Mystiker und Astrologe seines Zeitalters war, ist es natürlich, anzunehmen, daß er mit allen Geheimnissen des alten Ägyptens und Mesopotamiens vertraut war. Abraham wurde in Mesopotamien geboren, und er lebte auch in Ägypten.
--Itt Ábrahám a korának legnagyobb misztikusa és asztrológusa, ez természetes tudomásul venni, hogy Ö minden ösi egyiptomi és mezopotámiai titkokkal tisztában volt (!). Ábrahám Mezopotámiában (Ur) született és Egyiptomban élt.--
http://ezo.hu/index.phtml?rovat=1050
Az utolsó beavatott, aki megkapta az egyiptomi mágia titkainak tudományát, Mózes volt. A zsidók kivonulása után Egyiptomban megszűnt a mágia tudománya, mindössze hagyományok, szertartások maradtak meg belőle. Mózes révén a zsidók vitték tovább a nyugati mágia tudását, és annak erejét a frigyládába zárva.
http://www.harmonet.hu/cikk.php3?rovat=40&alrovat=41&cikkid=2412&dire=ezoterika&rovatnev=Ezoterika
A Kabbala hagyománya
Ez a zsidó miszticizmus egyik legrégebbi formája. Sok történet él a kialakulásáról, a legtöbb azonban megegyezik abban, hogy arra a tudásra épül, amelyet Mózes Istennel való találkozásakor a Sínai-hegyen kapott.
Azt is mondják, hogy a kabbalát Metatron arkangyal adta át Ádámnak, akitől aztán az továbbkerült Noéhoz, majd pedig Ábrahámhoz. Amikor pedig Ábrahám Egyiptomba vándorolt, akkor ott egy részét felfedte az ottaniak előtt. Így tehettek szert az egyiptomiak (más keleti népekkel egyetemben) a Tudásra. E változat szerint Mózes az egyiptomiak által nyert beavatást a rendszer misztériumaiba. Mózes halála után a Tudás szájról szájra, generációról generációra hagyományozódott. Valószínűleg a későbbi korokban Salamon és Dávid voltak a kabbala misztériumának és bölcsességének legbeavatottabb képviselői.
http://iratok.fw.hu/tudomany/lehmann/L101KALD.HTM
A chaldeus varázstudomány terjedése.
A zsidók, kiknek CYRUS megengedte, hogy hazájukba visszatérjenek, természetesen az összes chaldéai varázstudományok teljes ismeretével vonultak a babiloni fogságból hazájukba s ezek az ismeretek később ÉNOK könyve s hasonló pszeudo-epigrafikus iratok útján * terjedtek el. A Kabbalában egyúttal titkos rendszerré fejlesztették azokat, mely előbb kerülő utakon, a mórok révén jutott Európába s azután a középkorban s később napjainkig nagy szerepet vitt.
http://indykfi.atomki.hu/indyKFI/JARDANYB/tort/okor.htm
A zsidó nép babiloni fogsága alatt, s jóval elõtte Egyiptomban szoros kapcsolatba került a mezopotámiai és egyiptomi csillagászattal. Valószínûleg a babiloni naptár hatására alapult a zsidó idõszámítás a Hold megfigyelésén.
A jeruzsálemi nagytemplomot a fõbb égtájak irányában építették, a templomban egy hatalmas függönyre a babiloni csillagtérképet hímezték.
http://or-zse.hu/resp/akedat.htm
Schöner Alfréd Ph.D.: ÁKÉDÁT JICHÁK
Adalék egy szentírási motívum ikonográfiájához
A zsidó hit YHVH tisztelete a Mózes Sínai Hegyen történt "szövetségkötésével (YHVH-Krisztussal) pecsételödött meg!!!
Mint ahogy az eredeti izraeli forrás is írja:
A Shofar, egy kosszarv, a legöregebb és lélektelibb az összes fúvóshangszerek közül, sok jelentése van. Ez hírül adja Isten megkoronázását mint az Univerzum Királyát, ez felhívja a figyelmünket Istenhez való visszatérésre (Teschuwa).
Ez emlékeztet bennünket a Shofar-ra, amit a Sínai Hegyen lehetett hallani (!!!), amint mi Isten parancsait minden idökre akceptáltuk, a Shofar reprezentálja egy eredetileg a lélek kiáltását a mélyböl, megelözi a nagy Shofar hívását, amit az Isten fog megszólaltatni, amikor a Messiás jön.(!!!), a Sínai történés utalás elöre a Messiás eljövetelére!!!
http://www.mek.iif.hu/porta/szint/human/vallas/szbibkom/html/6galata.htm
Hogy az ókori zsidóságban széles körben elterjedtek az asztrológiai hiedelmek, azt a Galileától délre található Béth Alpha zsinagóga mozaikpadlója bizonyítja. Megtalálható rajta a tizenkét zodiákus jel, de megszokott megjelölések helyett Izrael tizenkét törzs szerepel.
A 12-21. verseket olvasva fontos felfigyelnünk arra, hogy a “bûn” és a “halál” bizonyos erõket személyesítenek meg. Pálnál a bûn minden emberben és minden emberi csoportban jelenlévõ tevékeny erõ. Jelen van az emberiség kezdeti idõszaka óta (állítja ez a rész), és fõként a “húson” keresztül fejezõdik ki. A “hús” nem a test egyik szinonimája, hanem inkább megváltatlan gyöngesége szempontjából írja le az embert. A halál szintén megszemélyesített kozmikus (Róm 8,38) erõ, amely nemcsak elpusztítja az emberi testet, hanem véglegesen el is szakítja Istentõl.
http://www.foek.hu/gaia/gaia362a.htm
THE ECOLOGIST Vol. 30.No 1, January/February 2000 Vincent Rossi: Sacred Cosmology in the Christian Tradition (Szent kozmológia a keresztény hagyományban)
(A szerző keleti-ortodox teológus és környezetvédő, az Epiphany Journal [Vízkereszt...] alapítója. Ez a negyedéves lap a hagyományos keresztény spiritualitással foglalkozik. A kaliforniai, Santa Rosa-i World Stewardship Institute tanára.)
"Where is Life, we have lost in living; where is the wisdom, we have lost in knowledge; where is the knowledge, we have lost in information?" T.S. Eliot (Ferenc Győző fordításában: Hol az Élet, mely életünkben elveszett? Hol a bölcsesség, mely tudásunkban elveszett? Hol a tudás, mely ismeretünkben elveszett?)
Eliot fél évszázaddal ezelőtt feltett kérdései ma is élők: a kereszténység elveszítette az ősi bölcsességet, azt újra meg kell találnia. Ez lényeges feladata az életünknek.
A KERESZTÉNY KOZMOLÓGIA VISSZASZERZÉSE
Sokan igénylik, hogy a kereszténység legyen újra a Kozmoszba ágyazva, hogy a vallás jelentsen valós erőt, s adjon erkölcsi és lelki energiát a föld pusztulásának a megállításához. Ez a Teremtésbe való beágyazódás fontos része volt a vallásnak. A korai egyházak ezt a "kozmikus" hitet közvetítették.
Chesterton szerint "a vallás nem templom, ahová belépünk, hanem a Kozmosz, amelyben élünk" - és: "a keresztény eszme nem kipróbálás után lett kiválasztott; nehezen találtunk rá és nem vizsgáltuk meg."
A keleti kereszténységben a lélek üdvözülése kapcsolatos azzal, hogy miként viszonylik a teremtéshez. Az ortodox keresztény hagyomány nem antropocentrikus, hanem "theoantropokozmikus"
A VALLÁS ELVÁLÁSA A KOZMOSZTÓL
Miként szűnt meg a korai egyház Isten-, ember- és kozmosz-központú világnézete? Az ökológiai válság gyökere Philip Sherrard szerint végső soron teológiai. A teológiai értelmezés elválasztja a teremtett rendet az isteni valóságtól, olyan módon, hogy a teremtést megfosztja minden spirituális értékétől és csak az anyagi folyamatokat és a kizsákmányolni való "forrásokat" hagyja meg belőle.
A Konstantinápolyi Pátriárka szerint: "Fel kell ismernünk az emberközpontú ideológiák kudarcát, amely századunk emberében spirituális űrt és bizonytalansági érzést okozott. Ezért sok ember a megváltást új vallásos és vallásos jellegű mozgalmakban, szektákban vagy az anyagi értékek bálványozásában keresi. A természeti környezet fentmaradását is veszélyezteti ez a folyamat, a tudomány és a műszaki haladás kezdi helyrehozhatatlanul elpusztítani a természetet. Az Ortodox Egyház ezt a pusztítást nem nézheti tétlenül és arra szólítja fel a híveit, hogy minden évben szeptember első napján szenteljék imáikat és könyörgésüket a teremtés megőrzésére, hogy a természet érdekében kövessük az Egyház eucharisztikus és aszkétikus hagyományait."
Miként találhatunk rá a vallás kozmikus kiterjedésére? Mindenekelőtt fel kell támasztani azt a látásmódot, hogy nem csak a vallásnak kell beágyazódnia a Kozmoszba, hanem hogy a világ be van ágyazódva Istenbe. (Panenteizmus: metafizikai/ teológiai álláspont, amely szerint a világmindenség Istenben van benne. Steiger Kornél: Filozófiai kislexikon, 1999, Fiesta-Saxum.) Ennek a felismerésnek az elveszítése vezetett a vallásnak a természettől való elkülönüléséhez. Peter Sherrard szerint:
"Isten, Ember és Teremtés között kölcsönös függés, egymáshoz illeszkedés és kölcsönösség van, de ezen felismerés elveszett a keresztény tudatból -- ez a mai ökológiai válság fő oka. Ha a kereszténység pozitív választ akar adni erre a kihívásra, akkor újra rá kell ébrednie ezen összefüggésekre."
AZ EMBER ELTÁVOLODÁSA A TERMÉSZETTŐL
Az ember természettől való elidegenedésének politikai, gazdasági, társadalmi, kulturális és egyéni következményei vannak. A "környezet" szón általában a "természeti világot" értjük, vagy vallásos értelemben a teremtést. Éreznünk kell, hogy a "környezet" szó elválasztja egymástól az emberi és a nem emberi világot; az utóbbiba beavatkozhatunk és azt céljaink érdekében kihasználhatjuk.
Wendell Berry írja: ".a tudás a szeretetből származik, vagy azzal együtt keletkezik, senki sem jut tudáshoz információ alakjában."
AZ EREDETI KRISZTUSI VILÁGNÉZET
A szent kozmológia Keleten és Nyugaton egyaránt a keresztény világnézet része volt. Az üdvözülés kozmikus és személyes dolgot jelentett. Nem csak az emberi lényeket foglalta magában, hanem az összes létezőt a mindenségben, a teremtett rendben az emberi mikrokozmosz és a makrokozmosz kölcsönössége alapján. Nem csak az Egyház volt a Kozmoszba ágyazott, hanem a Kozmosz is az egyházba.
Hitvalló Szent Maximosz szerint a tanítója azt mondta: Isten Szent Egyháza az egész Kozmosz képe, látható és láthatatlan dolgokkal; az egységet és különbözőséget is jelent. Az Isten által teremtett lények, akár intelligensek és testnélküliek, valamint a testtel rendelkezők zseniálisan szövődnek össze sokféle alakban.
A Krisztus inkarnációjával kezdődő új korszakban az Egyház az új Kozmosz.
LOGOSZ ÉS TEREMTÉS
A teremtés egy rend megnyilvánulása, amely ugyanakkor transzcendálja (felülmúlja) azt, belülről fenntartja és megnyilvánul általa. Az intrinsic, transcendens, immanens Rend - a Logosz, Isten örök fia. A keresztény teológiában a Logosz kapcsolódik a görög filozófiai értelméhez: az a mindent felölelő racionális Rend, amelyik egyesíti a természetet, társadalmat, egyéneket és istenséget. Ez a "nagy Kozmosz"; a keresztény értelmezés szerint Isten igéje, szava - "Mert ő benne élünk, mozgunk és vagyunk; ... (Ap. Csel. 17:28).
SZIRIAI SZENT EPHREM Hímnusza:
Miként a víz körülöleli a halat, amelyet az érez,
Így érzi minden teremtmény Istent.
Ő szétterjed a levegővel,
És a lélegzettel belép a bennsőnkbe.
Elvegyül a fénnyel,
És belép, ha nézel, a szemeidbe.
Elvegyül a lélekkel,
És belülről vizsgál téged, milyen vagy.
A lélekben lakik.
SZENT DIONÜSZIOSZ AZ AEROPAGITA
Az V.-VI. században élt keresztény újplatonikus filozófus volt. Kiegészítette a hagyományos keresztény kozmológiát.
A Kozmosz hierarchiájáról írt, ő használta először ezt a szót. A teremtett világ részei az égi, angyali lények, akik tudományos mérésekkel nem észlelhetők. Ez a hierarchia nem utasításokat továbbító rendszer, az mindent, az egész természetet felöleli. Az embereket nem lehet "megmenteni" a teremtés "megmentése" nélkül. Az ortodox vallás szerint a kozmosz megdicsőülése nélkül az ember sem istenülhet meg.
HITVALLÓ SZENT MAXIMOSZ
Élt 580-662. Számára a Kozmosz örök integritás-paradigmája magától értetődő volt, a Logosz is örök, amely mindent megért, megmagyaráz és körülölel. Véleményének a lényegét diakosmesisnek nevezte: mindaz, amit tudunk az emberiségről, a mindenségről: kölcsönös. Ez annyit jelent: hogy miként látjuk a világot, attól függ, miként látjuk önmagunkat, és fordítva: hogy magunkat milyennek látjuk, az attól függ, hogy milyennek látjuk a világot. Egy résztvételi mindenségben élünk, a megfigyelő és a megfigyelt egybefonódik és egymásra hat.
Genesis: Isten az embert saját képére és hasonlóságára alkotta. Nagy a távolság az Isten által alkotott természet és az általunk alakított között: ez minden rendetlenség és összhang-hiány oka a világban.
Kegyelettel őrizzük a természetellenes rendetlenséget és az isteni teremtő akarattól, a kijelölt céltól való eltérést (teleológia); hogy mit tettünk és milyen célunk van (gazdaságtan/ökológia).
SZENT MAXIMOSZ, LITURGIZÁLVA A VILÁGOT
A liturgia a görög leit-ourgos kifejezésből ered: "az emberek munkája". A bizánci egyházban a liturgia a hely volt, a közvetlen kapcsolat az emberi tudás és etikus cselekedet között.
Szt. Maximosz az Isteni Liturgiát szent kozmológiaként értelmezte. A mindenségről alkotott élő jelképében Istent, az Egyházat, a Kozmoszt, a Szentírást és az emberiséget ikonok ábrázolták. A liturgia elvezet a szeretethez, a létezés és a tudás összhangjához, a békéhez, az ember feladatának beteljesüléséhez. A hiteles liturgia szerinte működő kozmológia.
Az asztrofizikusok és evolucionisták mindensége spirituálisan üres, abban nem látható a Kozmosz, mint egész, de a liturgia megláttatja velünk a kozmikus embert.
A liturgia a teret és időt átalakítja liturgikus térré és idővé, amelyben az örökkévalóság értékei érvényesülnek, továbbá átalakítja az emberi természetet egyesítve a tudatot, szívet, akaratot, lelket és a testet egy teljességben, létrehozva egy személyt, akinek a képességei az igazságra, istenségre irányulnak. Erre csak olyan ember képes, aki érzékeli a környezetrombolás rossz voltát.
A liturgiától megvilágosodott emberiség képes eljutni a gyógyuláshoz, a személy és a Kozmosz összhangjához. A vallás és a tudomány is a Kozmosz része, a Kozmosz pedig Istenben van. Az Egyház és a Kozmosz kölcsönösen egymás részei. A hatékony keresztény erőfeszítés célja a következő évezredben a szent kozmológia illetve Kozmosz helyreállítása. - Pi.
http://magyarorthodoxia.org/print/5/4/2.aspx
A Domotilla-katakomba freskóján, már keresztény szimbólumként jelenik meg a festett kereszt. Mint már említettük, a kereszt jelének ikonogramja már eleve adva volt a környező világban - elsősorban mint kozmikus szimbólum - az ókeresztény iratok pedig, a görög Tau (T) betűvel hozzák kapcsolatba a kereszt látható alakját, mint ahogyan azt teszi a Barnabás-levél (II. sz. k.): „Mivel azonban a 'tau'-ban a kereszt a kegyelmet jelképezi, háromszázat is (T=300) mond” (ÓÍ III.232.). Látszólag a külső hasonlóság az, ami az egybevetést szolgálja, ez azonban nem ad magyarázatot a kereszt és a tau kapcsolatára.
http://www.naput.hu/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=31
Pállal érdemes elindulni, ő a Vízöntő havának a képviselője a maga január 25-ei névünnepével. A hónapok ugyanis akkori megfogalmazás szerint egy-egy ún. állatövi jegyérvénytartamnak felelnek meg. Persze most erre is föl lehet hördülni, hogy már megint asztrologizálunk. Csakhogy ne felejtsük el: a középkor elképzelhetetlen a keresztény asztrológia nélkül.(!!!) Olyannyira, hogy a nagy katedrálisoknak a portálján mindenütt megjelenik a Zodiákus.(!!!)
Ez a mai fölfogás, hogy kereszténység kontra asztrológia - egészen újkori jelenség, szülője a sötét tudatlanságon alapuló fundamentalizmus, a legrosszabb fajtából, amely vetekszik az iszlám fundamentalizmus bigottságával. Tehát nagyon is ismerték a középkorban ezt a rendszert, és az a feltűnő, hogy a koronánkon megjelenő valamennyi szent névünnepe egy-egy ilyen értelemben vett hónap első tíz napjába esik. Hangsúlyozom: ilyen értelemben vett hónapról van szó! Nem a mai hónapok elsejével indulnak az állatövi jegyérvénytartamok , hanem - akárcsak a mai csillagászati hónapok - mindig a " normális" hónap 21-e táján, s tartnak a következő hónap 20-áig, legkésőbb 22-éig. Ezeknek az első tíz napjába esnek rendre a Koronánk szentjeinek az ünnepei.
stb. ...