Téma: Kettőskereszteket állít a Jobbik advent idején
|
daleth |
Válasz | 2005. november 28. 08:56 | Sorszám: 44 |
A kóser élelmiszereket gyártó cégeknek többek között ez is az egyik feltétel, hogy megkapják a rabbinátus pecsétjét a kóserságról.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. november 28. 08:54 | Sorszám: 43 |
Nem hiszem, hogy Izraelben közröhejbe fulladna, hogy a köztéren menórákat állítanak. Nem is lenne szabad.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. november 28. 08:46 | Sorszám: 42 |
Kedves Breznoi és Fla Mandulis! Nagyon köszönöm! Jólesett.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. november 28. 08:42 | Sorszám: 41 |
KI Csak röviden. A források nem jelölik meg egyértelműen az időpontot, de ismerve István és a középkori ember gondolkodásmódját (annak fontosságát, hogy valamit milyen ünnepnapon tesznek meg), a koronázásra három időpont tűnik a legvalószínűbbnek: Karácsony napja, vagy Karácsony nyolcada (mivel a példaképét, Nagy Károlyt 800 Karácsonyán koronázták meg), esetleg Szent István vértanú ünnepe - mindhárom ünnep Karácsonyhoz szorosan kapcsolódik. BE
|
|
|
Fla Mandulis |
Válasz | 2005. november 27. 22:40 | Sorszám: 40 |
Hallod, azért érdekesen gondolkodsz . Sajátságos a jogról alkotott fölfogásod.
|
|
|
Fla Mandulis |
Válasz | 2005. november 27. 22:29 | Sorszám: 39 |
Nem. Kia franc dolgozok ott? De ne álljon senki törvények fölött. És ne sírjon.Sírdogáljon. Kirekesztésről.
|
|
|
kaleb |
Válasz | 2005. november 27. 22:26 | Sorszám: 38 |
Nem tudom, Chicagoban mi a módi, de Washingtonban kibulizták a köztéri menórát, mert ez úgymond egyetemes jelkép. Mármint a Chabad, amit aztán a szatmári Berkowicz is megirigyelt. Az én rabbim, aki ilyen kérdésekben is felettébb művelt ember, azt mondja, hogy ez nem helyes. Meg van írva, hova kell tenni a menórát. Pl. lehet a zsinagóga udvarára, úgy, hogy az utcáról is látni lehessen, mert az fontos, hogy kivülről látsszon, de nem lehet köztérre. Chabadéknak erről más a véleménye. És hát mi tagadás, léttam én már ott Rav Metzgert, izraeli askenázi főrabbit, szóval lehet, hogy nekik is van valami igazuk. Én mindenesetre egy kis visszafogottságot jobban tudnék értékelni. Pl. Hanuka a PeCsa-ban vagy a Millenárison, akinek kell, bemegy, aki meg nem akar, azt nem kell zavarni vele. Ezek a modern marketing módszerek nem feltétlenül szimpatikusak. Bár el kell ismerni, valamicske hasznuk van, ma már többen tudják, mi az a Hanuka, mint korábban.
|
|
|
kaleb |
Válasz | 2005. november 27. 22:18 | Sorszám: 37 |
Ha nem, nem. De ugye nem muszáj ott dolgozni.
|
|
|
Breznoi |
Válasz | 2005. november 27. 22:10 | Sorszám: 36 |
En oszinten megmondva ertem hogy kettos keresztet allitanak de nem ertem a zsidok menorajat???Chicagoban a zsido allithat menorat szigoruan a zsinagoga udvaran de mar nem kint az utcan!!
|
|
|
Turul |
Válasz | 2005. november 27. 20:49 | Sorszám: 35 |
Kettős keresztet állított a Jobbik az Országház előtt 2005. november 27. 18:10 MNO Kettős keresztet állított fel a Jobbik a Parlament előtt az advent, az egyházi év kezdete alkalmából – közölte a Hír TV.
A Jobbik azt akarja elérni, hogy a kereszténység a magyar alkotmány része legyen. A felállított kettős apostoli keresztet ökumenikus szertartással avatták fel, amely keretében négy történelmi keresztényegyház képviselői tartottak áhitatot, illetve igehirdetést. A Jobbik 30 kettős kereszt felállítását tervezi országszerte.
|
|
|
orosz_hussalata |
Válasz | 2005. november 27. 20:46 | Sorszám: 34 |
Talán fordított felállásban volna némi felháborodás, talán a te részedről is. Persze még jó, hogy nem nyisszantanak kötelező jelleggel a munkatársakból.
|
|
|
Fla Mandulis |
Válasz | 2005. november 27. 20:42 | Sorszám: 33 |
Mafgyra törvény: szabadságot két részeltnél tovább darabolva csak a munkavállaló beleegyezéséveé lehet. Másik paragrafus: a munkavállaló mondhatja meg, mikor megy szabadságra, 25% ban. De ettől még a fenti érvénye (kéne legyen)
|
|
|
Fla Mandulis |
Válasz | 2005. november 27. 20:40 | Sorszám: 32 |
Nézd Kaleb, nem mondom meg. De annyit még igen, hoyg azsbadságokat is vallási naptár szerint adják ki, szarva a magyar törvénykere. .De ollan nagyfiúkkal mutakozik. Neketek ezt is szabEd . Egy darabig. AZtán mi lesz? Mint a kicsi cowboy lehet lakkozni a zöldre festett lovat. Kivándorlunk mi Uruguayba, tietek a pálya. Ha már Uganda nem jött össze.
|
|
|
kaleb |
Válasz | 2005. november 27. 20:34 | Sorszám: 31 |
Kitalálhatom a tulaj vallását? Egyébként melyik az a cég? Én azt tudom, hogy a lakásokat rendesen kovásztalanítják Peszach előtt, de hogy a munkahelyeket is? Biztos így van, ha mondod, de ez nekem új.
|
|
|
|
Fla Mandulis |
Válasz | 2005. november 27. 20:29 | Sorszám: 29 |
Miért közröhej? Ismerek világi cégeket, ahol gyertyatartót állítanak. És átkutatnak, nincs -e nálad kovászos kenyér.
|
|
|
kaleb |
Válasz | 2005. november 27. 20:10 | Sorszám: 28 |
"a magyar címerben is szereplő, apostoli kettőskeresztek kerülnek felállításra." Nagyszerű. Jövőre gondolom pásztorbotot állítanak, aztán majd püspöksüveget. Ha közröhejbe akarják a dolgot fojtani, csak így tovább!
|
|
|
Turul |
Válasz | 2005. november 27. 08:56 | Sorszám: 27 |
Advent első vasárnapja van. Várjuk Isten fiának eljövetelét. Várjuk Karácsonyt."a Jobbik Magyarországért Mozgalom a karácsonyváró adventi időszakban évről-évre kereszteket állít szerte az országban. A kereszténység általános jelképének forgalmas közterületekre helyezésével talán sikerül elérni, hogy az emberek megálljanak egy pillanatra a karácsonyi bevásárlási láz miatti rohanásban, és elgondolkozzanak az ünnep valódi értelmén... A Jobbik keresztállítási missziója tehát egyfajta tüntetés is népünk fogyasztói társadalommá való züllesztése ellen. Karácsony üzenete ma is ez az örömhír: "Velünk az Isten" (Mt 1,23) - keresztjeink talapzatán is ez a felirat áll majd idén. Hirdetjük, hogy a kereszténység eszmeisége mindennapunk része kell legyen, így jelképesen a kereszteket sem engedjük a templomokba zárni. Az idei misszióval már hazafias küldetést is teljesít a Jobbik: a magyar címerben is szereplő, apostoli kettőskeresztek kerülnek felállításra. A társadalom legfőbb összetartó ereje ugyanis az egészséges nacionalizmus, a hazaszeretet, melyet szintén nem engedhetünk kirekeszteni a közgondolkozásból. Az első kettőskereszt felállítására a Parlament előtt kerül sor advent első vasárnapján (november 27.) 15 órától. Szeretettel várjuk testvéreinket!"
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. november 25. 12:40 | Sorszám: 26 |
Mellesleg Vajkot nem Karácsonykor koronázták meg, hanem januárban, de erről ne nyissunk vitát.
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. november 25. 12:38 | Sorszám: 25 |
Nem hiszem, hogy bármi köze lenne a kettős keresztnek a Karácsonyhoz. Ha jól tévedek, akkor csak két uralkodó használhatta a kettős keresztet: a magyar király és a bizánci császár. Ez a két uralkodó volt apostoli joggal felruházva, a kettős kereszt rangot jelentett és megkülönböztette országaikat a "mezei" vazullusoktól.
|
|
|
Breznoi |
Válasz | 2005. november 25. 12:33 | Sorszám: 24 |
Vegre egy nagyon jo valasz!!
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. november 25. 12:24 | Sorszám: 23 |
A katolikus teológia szerint a keresztnek mindenhol helye van, főleg a II. Vatikáni Zsinat utáni teológiában (mivel azután váltották fel a korábbi hármas ünnepkört az egyetlen húsvéti ünnepkörrel - ugyanis a teljes ünnepkör Krisztus szenvedésében és feltámadásában nyeri el az értelmét). A kettős kereszt kapcsolódása más kérdés, de annak is van értelme: Istvánt Karácsonykor koronázták meg, tehát valahol jogos, hogy az ő apostoli uralmának jelképét karácsonykor is előveszik.
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. november 25. 10:10 | Sorszám: 22 |
Nem igazán hiteles a Te szádból, amikor felvilágosult keresztény körökről hablatyolsz. Aztán az utóbbi kétezer évben a keresztet sok egyéb jelentéssel is felruházták. Például a kereszt jelét magukra vették, akik a hitetlenek ellen indultak harcba. És akkoriban még egyetlen okostojás sem tiltakozott, hogy na de hát elvtársak, nincs Húsvét.
|
|
|
gajo |
Válasz | 2005. november 24. 20:03 | Sorszám: 21 |
Szerintem, csak unja a süket, felesleges, kötözködQ pofázásodat.
|
|
|
dondorin |
Válasz | 2005. november 24. 19:57 | Sorszám: 20 |
Annyira azért ugye nem lehet valaki ütõdött, hogy a tények cáfolata helyett személyeskedésre ragadtatja magát?
|
|
|