Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » Autópályák és vasutak

   
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Autópályák és vasutak
mpd
  Válasz | 2008. június 23. 09:11 | Sorszám: 19
Na nécsak, milyen jó topikokat nyitottam én már 2006-ban is.
Soha nem volt aktuálisabb, mint éppen ma.
szakall
  Válasz | 2008. június 21. 13:18 | Sorszám: 18
Mondtam én, drága kartácsok, hogy korunk nácizmusa, antiszemitizmusa biza nem más, mint a neoliberalizmus. Előbb csak a kistelepüléseket radírozzák le, teszik élhetetlenné, elérhetetlenné libbantjaink, aztán jön sorra a többi is, ne is reménykedjetek ...

***************************************************** http://www.hirtv.hu/belfold/?article_hid=219977
"2008-06-21 12:26
Megszűnhet a Budapest-Kaposvár Intercity-járat

Megszüntetné az Intercity-járatokat Kaposvár és Budapest között a közlekedési tárca - az alacsony utasszámra és a rossz vasúti pályára hivatkozva. A somogyiak számára ez azt jelentené, hogy az eddigi alig 2 óra helyett 3 órába is beletelne, amíg a gyorsvonattal a fővárosba juthatnának.

Kaposvárról naponta két pár intercity közlekedik Budapestre. Az expressz menetideje két óra negyven perc. A busz több mint négy óra alatt ér a fővárosba.

A MÁV személyszállítási leányvállalata az alacsony utasszámra és a rossz állapotú vasúti pályára hivatkozik. Márciusban a MÁV-Start felmérése szerint száznál kevesebben váltottak jegyet naponta Kaposvárról Budapestre vagy fordítva az intercitykre. A sínek valóban elhasználtak, a kétszáz kilométeres táv több szakaszán most is sebességkorlátozás érvényes. A tervek szerint az Intercityket gyorsvonatok váltanák fel, amelyekkel legalább fél-háromnegyed órával tovább tart az út.

"A XXI. század elején egy megyeszékhelyet így kizárni a vasúti közlekedésből, ez elképzelhetetlen. Eddig hallottuk, hogy a falvakban szűnnek meg a szárnyvonalak, most már a megyeszékhelyek is meg fogják ezt érni, hogy a korszerű kényelmes közlekedés lehetőségét is elveszik tőlük." - nyilatkozta a hírTV-nek Szita Károly Kaposvár fideszes polgármestere.

Somogy megyei polgármesterek közül többen petícióban tiltakoztak a dél-dunántúli regionális közlekedési igazgatóságnál az Intercity-járatok törlése ellen.

(hírTV)"

szakall
  Válasz | 2006. július 28. 20:09 | Sorszám: 17
"a haldoklótól sem vonjuk meg a gyógyszert, hogy neki már úgyis mindegy, a falunál sincs ez másképp"

"Szűnjön meg a falu?" - tette fel a kérdést a Magyar Nemzet tavasszal az azóta az Államreform Bizottság tagjává választott Mihályi Péternek. A válasz ez volt: "Persze. Középkori hagyomány, miért kéne fenntartani? Egész Nyugat-Európában nincs falu. A magyar települések többsége háromszáz fősnél kisebb, életképtelen."

gajo
  Válasz | 2006. július 28. 19:26 | Sorszám: 16
"teszem azt változnak az utazási szokások"

Hm. A vonaton "batyuzni" is lehet.

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. július 28. 19:22 | Sorszám: 15
Ez így van. Bevett dolog fenntartani némileg veszteséges részlegeket, mert közvetve azok is hozzájárulnak a cég sikeréhez. Ráadásul sosem tudni, hogy a jövőben az adott vonal nem lesz-e népszerűbb, teszem azt változnak az utazási szokások, fefut a település. Akkor sokkal drágább újraépíteni a vonalakat mint karbantartani. Amikor megépült biztos volt funkciója. A leépítéssel a LEHETŐSÉGET is megszüntetjük. Ez a legnagyobb probléma. Ha a település elvágják a külvilágtól, akkor végül tényleg nem lesz szükség a vasútra, de semmi másra sem, mert nem lesz élet. Amíg van vasút, busz, addig van esély sok mindenre... Sokkal alaposabban kell ezt megnézni és csak a legvégső esetben becsukni egész vonalakat. A sajtó amúgy "borzalmas" adatokat közöl ezekről a szárnyvonalakról.
kujtorgo
  Válasz | 2006. július 26. 19:52 | Sorszám: 14
Lehet, hogy leegyszerűsítem, de szerintem egyszerű a megoldás: A kicsit veszteséges vonalakat fenn kell tartani, európai modern élethez hozzátartoznak veszteségforrások (a haldoklótól sem vonjuk meg a gyógyszert, hogy neki már úgyis mindegy, a falunál sincs ez másképp).
A jelentősen veszteségest oda kell adni a (megyei, régiós, helyi) önkormányzatnak ingyen, ha tudja üzemeltetni magasabb jegyárakkal, meg EU támogatásokkal (falusi turizmustól kezdve vidékfejlesztési támogatások sorával), akkor tegye. Ha a helyi emberek segítségével se megy, na akkor zárják be a vonalat majd ők.
Cyti
  Válasz | 2006. július 26. 16:44 | Sorszám: 13
Folyik a vasút és a VOLÁN társaságok privatizációinak előkészitése.

Pld. Bulgáriában és Törökországban rengeteg kis busz közlekedik. Bulgáriában ezek magán buszok és igény szerint közlekednek.
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. július 26. 16:36 | Sorszám: 12
Ilyen lehet egy hülye PR manager. Szerintem.
Vagy így néznek hülyének.

Szó se róla, ami nem megy az nem kell erőltetni. Ami tényleg veszteséges azt meg kell szüntetni, vagy sínbuszt kell üzembeállatani vagy volánbuszt. De ha annyira nincs utas, akkor a volán is veszteséges lesz. A végén kijön, hogy nem lesz se ez, se az.

Vegyél autót, vagy költözz el. Nem igazán hiszem, hogy valamilyen megoldással ne lehetne rentábilisan üzemeltetni valami kisbuszt legalább. Akár emelt jegyárral. Talán a főbűnös a központi egységármegállapítás... Jelenleg az önkormányzat sem tud pl. beszállni a buliba, ha akar se...

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. július 26. 16:23 | Sorszám: 11
Szerintem ez ilyen direktben nem működik. Az árufuvarozók csak megszokták az ingyenességet. Mivel lényegében alig van autópályánk ezért évtizedek óta ingyen fuvaroznak a te adódból épített és karbantartott utakon. (Amúgy is ki volt az a hülye, aki szerint csak az autópálya kell fizetős legyen???)

Pedig mennyivel egyszerűbb lenne a határon lerakni egy bódét és beszedni egy kis pénzt a globális úthasználatért mint pl. PPP-vel meg matricával ügyetlenkedni. (A magyar meg fizesse meg a benzinben... Nincs diszkrimi.)

Black
  Válasz | 2006. július 26. 15:16 | Sorszám: 10
Persze hogy nem ér az emberek szava semmit. Hiszen ha ilyen meg a következő ostobaságokat be lehet adni a népnek, akkor szinte bármit meg lehet csinálni.

Mert mit hallok ma reggel a Kossuth közszolgálati műsorán? Egy kormányhű szócső kifejti, a riporter meg sűrűn egyetért azzal, hogy „lám-lám mi történt? Annak idején megszüntették a Veszprém-Balatonalmádi közötti vasutat, hiszen naponta csak néhány szerelvény közlekedett. És mára mi a helyzet? Naponta 62 autóbuszjárat közlekedik a vonalon.” Hasonló példát hozott fel a PR manager Szigetvár valamelyik korábbi vasúti kapcsolatára.

No de miért indokolja ez valahol a vasút megszüntetését? Ezzel az erővel ezzel azt is indokolni lehet, hogy éppen ott szüntették meg a vasúti kapcsolatot, ahol arra a továbbiakban jelentős igény lett volna. Avagy ezzel tették rentábilissá a Volánt?

Fla Mandulis
  Válasz | 2006. július 25. 00:32 | Sorszám: 9
Csónakokat? Vagy esetleg csatornarendszert ?
mamácska
  Válasz | 2006. július 24. 19:31 | Sorszám: 8
Arról a csekélységről nem is beszélve,hogy itt Békásmegyeren lakik kb.40 ezer ember,akiknek létfontosságú a jó levgő.Ha itt fog menni a hid, a kipufogógáz és egyéb szennyezők miatt a lakások elértéktelenednek,mert azért költöztek ide a legtöbben,mert itt még élhető volt a város.Való igaz,
itt épülnek parkok,játszóterek,szépül a kerületnek ez a része.De vajon miért nem ér 40 ezer ember szava semmit ezekkel szemben?
Black
  Válasz | 2006. július 24. 18:54 | Sorszám: 7
Demszky meg tervezi az új metrókocsit. Alakul a totális csőd.
Black
  Válasz | 2006. július 24. 12:00 | Sorszám: 6
„Az M0-ás északi híd a jelenleg folyó legnagyobb, összesen 62 milliárd forintos közlekedési beruházás, amelyet 2008 augusztusában adnak majd át - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, amikor Demszky Gábor budapesti főpolgármester társaságában pénteken megtekintette a Budakalász közelében zajló munkálatokat.” MTI

Miközben:
- Budapesten „hídhiány” van,
- az M7 befejezetlen
- az MO meglévő része nem autópálya és a keleti szakasz befejezetlen
- és az M6 is egy torzó.

Viszont „szükség” van egy autópálya alagútra az MO nyugati szakaszán, ami feltehetően szintén sok-sok milliárdba kerül majd, miközben a meglévő úthálózat műszaki és biztonsági paraméterei kritikán aluliak.

kingvidor
  Válasz | 2006. július 12. 23:06 | Sorszám: 5
Azért a benzinlobbiról se feledkezzünk meg, az orosz államadóságtolvaj olajgétesek bandáról, Dunairól, Kapolyiról, Pál Lászlóról és a többiekről. A teherszállítással kartelben megegyeznek majd, mindenki nagyot kaszál az elvtársak közül, mi meg kénytelen leszünk autózni, hiába lesz drága a benzin és a matrica, a személyszállítás még drágább lesz. Ez is egy szempont a rablóprivatizációnál, hogy a lerohasztott személyszállítást ott hagyják az állam nyakán, amelyet egyébként mindig is a teherszállításból finanszíroztak, amióta vasút létezik.
szakall
  Válasz | 2006. július 12. 22:47 | Sorszám: 4
200 millerből fel lehetne újítani: http://origo.hu/itthon/20060711megszuno.htm
mpd
  Válasz | 2006. július 12. 11:43 | Sorszám: 3
Sokkal kézenfekvőbb válasz az, hogy a nemzetközi árufuvarozók az egyik, a nagy útépítő cégek meg a másik ok.
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2006. július 11. 18:44 | Sorszám: 2
Helyes a bőgés.

Az autópályaláz fő oka szerintem egyébként mi vagyunk. Mi választók. Miattunk akarnak autópályákat mindenfelé, mert bár nagyon nem hatékony és méregdrága (pláne a hatalmas "extraprofit"). Esetleg ez a fő ok...

Lajos bácsi
  Válasz | 2006. július 11. 09:48 | Sorszám: 1
Meg, ha jól tudom, a Zeropunnyó is a vasútfejlesztést támogatná.
Nade a válasz ott van a második bekezdésedben.
mpd
  Válasz | 2006. július 11. 08:45 | Sorszám: 0
Fel kell tennem a kérdést: vajon ebben a helyzetben, amikor mindenki tartósan magas olajárakkal számol, vajon a szakértelem Csimborasszója-e elkezdeni a vasúthálózatot felszámolni, a nyereséges teherszállítást privatizálni, és esztelen ütemben, irtózatos költségekkel újabb autópályákat építeni?

Eleve nonszensz a nyereséges részt privatizálni a vasútból, azaz, tulajdonképpen nagyon is racionális, ha - miként a Lendület Kormánya - kizárólag tőkéstársaink, a leendő befektetők érdekeit nézzük. A nép érdekei....? Hát izé....a népnek is érdeke, hogy a külföldi befektetők garantált profitot vihessenek ki az országból. (Gondolom...)

Az autópályáknak nulla haszna van Magyarország számára. Elég a térképekre nézni, és máris látszik, a magyar autópályák kizárólag a tranzitforgalom számára épülnek. Nem is állíthatja senki komolyan, hogy a lakosság furikázását akarják így kényelmesebbé tenni. Ha valóban ez lenne a szempont, akkor először is a mellékutakat tennék rendbe, hogy a mucsai paraszt egyáltalán meg tudja közelíteni a leendő autópályát.

Utána kéne nézni, egy km autópálya árából mennyi vasútvonalat lehetne felújítani?

Időzóna: CET  

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola