Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » A Hankook - ügy (1. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: A Hankook - ügy
Rendes Kis
  Válasz | 2012. július 21. 22:27 | Sorszám: 190
.
kapitamunista
  Válasz | 2007. június 23. 15:30 | Sorszám: 189
2007-06-23 11:15
A Hankook megsprórolná külföldi munkavállalói közterheit hazánkban?

Újabb ellentmondásra bukkant a Magyar Nemzet a Hankook gumiabroncsgyár munkaerő-felvételi gyakorlata kapcsán. A húszmilliárdos állami támogatást kapó cég úgy foglalkoztatott volna külföldieket, hogy utánuk Magyarországon nem fizetett volna közterheket – legalábbis erre utalnak a szlovákiai munkástoborzás körülményei. A Hankook tagad.

A Magyar Nemzet birtokában lévő, szlovákiai munkaerő-toborzást igazoló szórólapokból kiderül: a Hankook nem közvetlenül saját maga alkalmazta volna (vagy alkalmazná) a külföldi munkásokat. A dolog ennél bonyolultabb. A szlovákiai cég ugyanis munkásokat toborzott, de azokat nem kiközvetítette – volna – a Hankooknak, hanem kölcsönadta volna. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a szlovákiai munkások a munkaerő-kölcsönző cég alkalmazásában állnak, a Hankook pedig ennek a kölcsönző cégnek fizetheti a szerződési díjat. Az öszszegből a szlovák vállalkozás kifizeti a munkásait, befizeti utánuk a közterheket – természetesen Szlovákiában.

400 fős munkaerő kölcsönzésnél ez éves szinten 360 millió Forintot jelent. A Hankook kommunikációs felelőse a lapnak azt mondta: összesen 14 szlovákiai származású magyar munkavállalójuk van, és őket sem kölcsönzik, hanem saját munkavállalóként foglalkoztatják.

A teljes Magyar Nemzet cikk elolvasható a lap online oldalán.
http://www.hirtv.hu/gazdasag/?article_id=163098

iszalag
  Válasz | 2005. december 12. 08:36 | Sorszám: 188
Tizenötmilliárd forint állami támogatást kap a Hankooknak
05.12.12 08:08

Összesen 15,881 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kap a magyar államtól a Hankook dél-koreai cég félmilliárd eurót meghaladó beruházásához - írja a Világgazdaság.


Tavaly és az idén összesen valamivel több mint 53 milliárd forintnyi egyedi kormánydöntés alapján nyújtott támogatáshoz jutott tizenegy külföldi nagyberuházó. Ebben már benne van a dél-korai Hankook Tire gumiabroncsgyárának odaítélt támogatás is, amelynek pontos összege ma jelenik meg a gazdasági tárca hivatalos közlönyében.

(NAPI Online)

jm
  Válasz | 2005. november 17. 17:10 | Sorszám: 187
"a GKM tájékoztatása szerint összesen mintegy 50 milliárd forint beruházás-ösztönzési támogatás 2010-ig történő kifizetésére vállalt kötelezettséget. A tavaly támogatott cégek 93 milliárd forintnyi beruházást vállaltak, amely több mint ötezer új munkahelyet teremt. Az idei támogatottak - már a Hankookkal együtt - 260 milliárd forintnyi beruházással újabb négyezer munkahelyet hoznak létre."

65 millióért én is szívesen létrehozok 1 munkahelyet!!! 650 millióért meg még tizet is!

orosz_hussalata
  Válasz | 2005. november 17. 17:06 | Sorszám: 186
Tehát megint a következő kormányok kontójára ilyen nagy a pofája kókának.

Én is szívesen építettnék bármilyen üzemet, ha azt nekem kifizetné az állam, és ezen felül jelentős adókedvezményt is adna, esetleg autópályát építene a házam és az üzem közé.

Mintha olyan emlékeim lennének, hogy mióta belénk lépet az eu, már nem lehet adókedvezményeket adogatni (de ebben nem vagyok biztos).

jm
  Válasz | 2005. november 17. 16:52 | Sorszám: 185
Nagyon konzervatív megtérülési számítás készült a Hankook-beruházás hatásvizsgálatához - közölte kérdésünkre a gazdasági tárca. A koreai cég, amelynek magyarországi vállalatát hétfőn bejegyezték, tíz éven keresztül 80 százalékos adókedvezményt, készpénzt és szakképzési támogatást kap. Emellett "nagyobb komfortérzettel", vagyis gyorsabb ügyintézéssel kedveskedik a magyar állam a befektetőnek.
http://index.hu/gazdasag/magyar/bef051111/
mandala
  Válasz | 2005. november 15. 00:53 | Sorszám: 184
A 132 milliárd állítólag úgy jön ki, hogy a Kóka úrelvtárs a korábbi 125 milliárdot megfejelte valami bűvös 7 milliárdal, s így mostmár 132 milliárdos beruházásról beszél a Hankook is ...
HAME
  Válasz | 2005. november 14. 23:30 | Sorszám: 183
Egyrészt nem tudom hogy jön ki az 500 millió EUR-ból a 132 milliárd forint, mivel 260-nal számolva is csak 130, a mai kurzus meg ha jól emléxem 251 alatt van (hacsak nem számolnak ekkora devalvációval).
Másrészt a 13 milliárd szvsz erős kozmetika, ez csak a Hankook számlájára direkt átutalandó összeget jelentheti, ehhez legalább még 10 GFt hozzájön infrastrukturális fejlesztés, beiskolázás, anyámkínnya címszó alatt. Csak mellesleg említem a 15 %-ot mint a csehek, mint a lengyelek, mint a szlovákok megadták volna.
terra
  Válasz | 2005. november 14. 22:04 | Sorszám: 182
Kókáék kétféle törvénye
Nyilvános a nagyberuházások támogatása – vagy mégsem?
2005. november 14. 17:14


Néző László
Kóka János a nagy vihart kavart Hankook-beruházás kapcsán nemrég kijelentette: hatvan napon belül nyilvánosságra hozzák, milyen támogatásokat kapott a dél-koreai cég a magyar államtól a 132 milliárdos beruházáshoz. A GKM honlapján található tájékoztató viszont arról értesíti az olvasóit, hogy a „Országgyűlés által nagy többséggel elfogadott egyedi támogatásokról szóló törvény alapján cégekre lebontott adatokat nem közölhetünk”.

Az MNO kérdésére a minisztérium sajtóosztálya nem tudta megmondani az ellentmondás okát. Annyit közöltek, hogy a „szakértők” szerint valóban létezik a hivatkozott törvény, viszont az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény értelmében az államháztartás alrendszereiből nyújtott, nem normatív, céljellegű, fejlesztési támogatásokra vonatkozó adatokat a támogatást odaítélő szervezet vagy felügyeleti szervének hivatalos lapjában vagy honlapján közzé kell tenni, legkésőbb a döntés meghozatalát követő hatvanadik napig, így a támogatások mégis nyilvánosságra hozhatók.

Arról viszont semmilyen összesítésük nincsen, mondták a sajtóosztályon, milyen jellegű és összegű támogatást kaptak azok a beruházások, amelyekkel az elmúlt években megkötötték a szerződést – a Gazdasági Közlöny lapozgatását ajánlották, ott ugyanis szerintük ez megtalálható.

A GKM gyengélkedő honlapjára – állítólag most tesztüzemben működik – az MNO felkérésére végre feltöltötték azt a táblázatot, amelynek a meglétére hetek óta hívják fel a látogatók figyelmét, csak éppen elfelejtették azt feltenni. A dokumentumból, amely az elmúlt egy év GKM által bejelentett beruházásait ismerteti, egyébként kiderül: a Kóka miniszter által az évtized beruházásaként aposztrofált dél-koreai gumigyár 500 millió eurós beruházása „csekély” 100 millióval elmarad az Asahi cég gépjármű-üveg gyárának telepítési költségeitől, igaz, ez utóbbiban mindössze 400 új munkahely jön létre, a Hankook által ígért 1500-zal szemben. Az is igaz persze, hogy dehogy ruházott be az Asahi Glass 600 millió eurót, csak a GKM táblázatszerkesztőinek a keze remegett meg egy nullányit. Az üveggyár eredetileg 60 millió eurót akart költeni, de a hírek szerint ennek a duplája jött ki a dologból. A Tatabánya mellett 2007-től teljes gőzzel üzemelő gyár 21 százalékos támogatást kapott, nagyjából 7 milliárd forintot tehát.

Tízmillió egy munkahelyért

Az elmúlt egy év beruházásai közül megemlíthető a Nokia komáromi bővítése (öszesen kb. 85 millió euró), a Suzuki kapacitás-növelő beruházásai, amelyek 2004-ben 60, 2005-ben további 50 milliárd forintot jelentenek. Az Electrolux 80 millió euróért telepített porszívógyárat Jászberénybe, idén áprilisban át is adták, az állam mintegy 8 milliárddal járult hozzá a beruházáshoz. Élő szerződésünk van a Bridgestone gumiabroncsgyárral egy 190-195 millió eurós üzemre, valamint a Michelin francia autógumigyártóval, amely közel 60 millió euróért építi fel üzemét.

A gazdasági tárca kimutatása szerint a kormány 2004-2005-ben összesen mintegy 50 milliárd forint beruházás-ösztönzési támogatás 2010-ig történő kifizetésére vállalt kötelezettséget, az így támogatásban részesített cégek 2004-ben 93 milliárd forint beruházást vállaltak az ország 5 városában. Ebből 5090 munkahely jön létre.

2005-ben november elejéig újabb 6 céggel kötöttek nagyberuházás támogatására szerződést, ezen cégek mintegy 260 milliárd forintot invesztálnak Magyarországon a következő években. Ez utóbbiban már benne van a Hankook 132 milliárd forintja is. A támogatott cégek által létrehozott munkahelyek száma a Hankookkal együtt újabb 4000 fő lesz a GKM szerint. (Ez azt jelenti, hogy míg 2004-ben egy munkahely-teremtésre kb.18 millió jutott, 2005-ben már 65 millió (!) kellett hozzá – a beruházás szintjén.) A legnagyobbként beharangozott Hankook gyárhoz a hírek szerint nagyjából tíz százalékos állami támogatás jár, ez kb. 13 milliárdot jelent.

Ki nyer ma?

A külföldi nagyberuházások egyik legpozitívabb hatásaként a munkahely-teremtést szokták megjelölni. A statisztikákból az derül ki, hogy az állam egy munkahely létrehozására 5-10 millió forintos támogatást nyújtott a külföldi vállalatoknak. Ez egyébként nem is kirívóan magas összeg az EU-szintjén a nagy verseny miatt: Németországban (Dow-beruházás) és Nagy-Britanniában (Ford-, Dupont-, Hyundai-beruházás) a 3 400 000 USD/munkahely értékű támogatás is előfordult már. (A támogatások ilyen bőkezűsége felveti a kérdést, hogy ezekben az esetekben nem a befektető-e az abszolút nyertese az országok közötti versenynek?)

Mindenesetre megnyugodhatunk: az adatokat valószínűleg mégis nyilvánosságra hozzák majd – a GKM honlapjáról már eltűnt az általunk kifogásolt szöveg, most már ők is a támogatások nyilvánosságát biztosító törvényre hivatkoznak. Mellesleg meg is köszönték az MNO-nak, hogy a hibára felhívtuk figyelmüket. Úgy látszik, csak mi olvastuk eddig...
(Forrás: gkm.hu, pm.gov.hu)

szakall
  Válasz | 2005. november 08. 06:51 | Sorszám: 181
A KHT-val nem építési engedély szerezhető közvetlenül, hanem (előbb) környezetvédelmi engedély. Ezt az ún. Zöld Hatóság adja ki.
A KHT finanszírozója a beruházó.
zizizizi
  Válasz | 2005. november 08. 03:48 | Sorszám: 180
2005 november 1.-vel lépett életbe a KET./ közigazgatási eljárási törvény/ az épitési engedélyezi eljárás során nem az éptetőnek, hanem a hatóságnak ez esetben a dunaujvárosi önkormányzatnak kell majd az épitési engedélyhez szükséges iratokat ez esetben a környezetvédelmi hatástanulmányt beszerezni nem tom , hogy kifogja majd kifizetni szted ki sztem a megrendelő !!
tiszavirág
  Válasz | 2005. november 08. 02:09 | Sorszám: 179
Egy topikban itt valahol leírtam, hogy milyen kiváló emberismerő vagyok.Több más mellett akkor is lehurrogtatok és kaptam tőletek hideget és meleget de sokat.

Ott is írtam, hogy ezt a tulajdonságomat a jó Istentől kaptam, mert én igazán nem tettem semmit érte.

Az életem során már rengetegszer bebizonyosodott,hogy létezik ez a különleges hajlam bennem de egy kicsit mindig van bennem egy félsz is, hogy hátha egyszer mégiscsak eltévesztem.

De látod, most is működik!
Beszarás!

szakall
  Válasz | 2005. november 07. 23:59 | Sorszám: 178
1. A környezettanulmány az más.
2. A 80-as években nem volt jogszabályban rögzített tartalmi követelménye a hatásvizsgálatoknak.
3. A szaghatás az egyik legnehezebben kezelhető, ugyanis nem parametrizálható.

(A döggyár alatt az ATEV-et érted?)

Breznoi
  Válasz | 2005. november 07. 23:46 | Sorszám: 177
Szakall!!!A kornyezettanulmany annyit er mint a semmi!!!Voltal te ugy a nyocvanas evekben Sarvaron???Ha kelet felol erkeztel,a szaga a doggyarnak elviselhetetlen volt!!!Akkor mar ott volt a rengeteg turista!!Viottem ide oda oket,a dogyar iranyaba erve a buszvezetok mar csuktak az osszes letezo ablakot!!!
Volt tanulmany azt mondtak a szag nem problema!!A gyarbol kilogott a raba fole egy huszcentis atmeroju cso azt ellenoriztek!!Bent tudtak mikor jonnek,es csak viz folyt kifele!!!Aztan elfogyott a turelem!!Epitettek egy milliardert egy buzmegfekezo mobjektumot ahol allittolag a bakteriumok a buzt megettek!!Na ez nem sikerult!!!Aztan bezartak,azota nagyon jo a levego!!
szakall
  Válasz | 2005. november 07. 23:43 | Sorszám: 176
"a gyár környezeti szennyezést minden bizonnyal nem fog végezni"

Végezni nem fog környezeti szennyezést, mert nem a szennyezés a tevékenyesége. Hanem a gumigyártás. Amitől a környezetet érő szennyezések viszont már lesznek.

"miután Szlovákiában végeztek környezetvédelmi tanulmányt"

Bezzeg ha Csehországban készült volna a tanulmány! Vagy a Csukcsuknyamnyamoknál! Akkor keményen szennyezne. De így, hogy a szlovákoknál... Így nem. Egészen megnyugodtam.

Ilyenkor mindig megerősödök korábbi döntésemben: egyebek mellett miért is nem szavazhatok a fideszre. Hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

szakall
  Válasz | 2005. november 07. 23:31 | Sorszám: 175
1. A KHT (azaz környezeti hatástanulmány s nem "környezetvédelmi tanulmány") készítésének szükségessége nem a beruházás pénzügyi nagyság alapján dől el. (Legközelebb tessék a 20/2001-est forgatni kicsit.)
2. A "környezetvédelmi hatás", mint fogalom szintén eszement baromság.

Komolyan mondom, ilyenkor igen nagy kedvem lenne az ujságírókra 50 botütést méretni, pedig végletekig béketűrő ember vagyok ...

Breznoi
  Válasz | 2005. november 07. 23:23 | Sorszám: 174
PHONIX VAGYOK ))
tiszavirág
  Válasz | 2005. november 07. 23:18 | Sorszám: 173
Mond csak Breznoi, nem reinkarnálódtál te Camelgun helyébe véletlenül?!

A Bro maradt, de hála Istennek kevesebbet káromkodsz, amit nem bánok.

akottyabot
  Válasz | 2005. november 07. 23:09 | Sorszám: 172
Nem hiszem, hogy az állam utólagos elszámolást elfogadhatna úgy, hogy a számlák és a teljesítés időpontja a szerződés előtti. De mivel a szándéknyilatkozatot aláírta Kóka, ezért mostantól mindent fizehetünk mi is. Illetve egy még mindig nem ismert részét. Csak az a baj, hogy ilyenkor szokott a 40000 eurós hatástanulmány hirtelen 150000 euróba kerülni... vagy tehetünk hozzá még egy/pár-egypár nullát.
tiszavirág
  Válasz | 2005. november 07. 22:58 | Sorszám: 171
Az államnak semmi köze hozzá, csak majd fizet, mint a katonatiszt.

Úgy, ahogy Hornyula eladta az Elektromos Műveket és 8 %-os eszközarányos nyereséget garantált az állam, azaz a mi közös pénzünk kárára a francia állami Elektromos Művek tulajdonos részére.

Mert tudod Kaleb, a francia állami Elektromos Művek igazgatósága jó gazdálkodó,mert ha nem az, akkor őket minden kielégítés (vég! )nélkül elküldik a francba ( nem a France-ba! ).

Viszont a magyar állami Elektromos Művek igazgatósága
( és más magyar állami vállalatok igazgatósága is! ) nem jó gazdálkodó, mert a haverok nem dolgoznak, csak várják a kielégítést ( a vég-et! ), amit persze biztosan meg is kapnak, telik abból a 28 milliárd Euróból, amit az utóbbi 3 évben felvettek szintén a mi kis közös pénzecskénk illetve erőlködéseink terhére.

Breznoi
  Válasz | 2005. november 07. 22:37 | Sorszám: 170
Korabban irtam ,lesz a kornyeken buz,hisz en dolgoztam gumisuto mellett tudom mi az es tudom a varosnak is mit jelentett a gyar ha nyugati szel fujt!!!
kaleb
  Válasz | 2005. november 07. 22:21 | Sorszám: 169
Én ehehz nem értek. De kötve hiszem, hogy a kormány dolga lenne. Majd csináltat a beruházó. És benyőjtja, csatolva az engedélykérelemhez. Nem így van?

Mi köze az államnak ehhez?

akottyabot
  Válasz | 2005. november 07. 22:08 | Sorszám: 168
Persze, majd csináltat a kormány. Azaz mi.
kaleb
  Válasz | 2005. november 07. 21:57 | Sorszám: 167
""Ha nem készült környezetvédelmi tanulmány egy 130 milliárdos beruházás esetén, akkor kimondható: fogalmuk nincs arról, hogy milyen lesz a környezetvédelmi hatása" - húzta alá Tállai viszontválaszában, majd így folytatta: Kóka János ugyan Újvárosban 4 ezer munkahelyet ígért, de arról nem beszélt, hogy Magyarország mely részén létesítik ezeket.

Csizmár válaszában nem részletezte, hogy hol kívánnak munkahelyeket létesíteni."

Ez a fideszes muksó szánt szándékkal csinál hülyét magából?

kaleb
  Válasz | 2005. november 07. 21:55 | Sorszám: 166
Kínos. De ha nem készült, akkor majd készül. Időben vagyunk.

Ha nem biztonságos a gyár, legfeljebb nem nyit ki. De azért azt remélem, hogy a fiuk tudnak biztonságosan abroncsot gyártani. Csodálnám, ha nem.

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola