Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Társalgó   » Baumgartner, Forma1 (1. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Baumgartner, Forma1
Mallow
  Válasz | 2005. június 21. 18:50 | Sorszám: 57
Már mondtam. A kocsik versenyképtelenségéről a Michelin tehet.
HAME
  Válasz | 2005. június 21. 15:59 | Sorszám: 56
1. kinek nem kellenek a pontok, és ha a Ferrari a szabályok szigorú betarttatása árán kaphatja meg, ki vethet rá követ.

2. Ha mondjuk a magyar nagydíjon neadjisten kiderül, hogy a Bridgestone gumikkal életveszélyes lenne versenyezni, majd a 3 csapat olyan változtatásokat kér, ami ugyan abszolúte ellenkezik a jelenleg érvényes szabályokkal, viszont nem jó a Mercedesnek és a Renaultnak, amibe azok természetesen nem egyeznek bele, mire fel a 3 csapat egy tiszteletkör után kivonul a versenyből, akkor a FIA, a Mercedes és a Renault lesz a hibás.
A Bridgestone még véletlenül se.
Ne komolytalankodjunk kérem...

Mallow
  Válasz | 2005. június 21. 12:35 | Sorszám: 55
A kocsik versenyképtelenségéről a Michelin tehet.
Ezek után viszont több megoldást felvetettek, hogy LEGYEN VERSENY, de a Ferrarinak inkább a pontok kellettek, és nem tudom miért, a FIA is leszavazta a csapatok kérését.

Tehát a Ferrari és a FIA. De inkább a FIA.

onogur
  Válasz | 2005. június 21. 09:34 | Sorszám: 54
Eclestone már csak egy kinevezett vezető, ugyanis részvényei 75%-át eladta egy német csoportnak, akik sikeresen csődbe vitték az egész cirkuszt.
Úgy hogy most egy bankcsoport a tulajdonos.
Ezt csak azért mondom, mert Eclestone már nem az az ember, mint régen, nem élet és halál ura, a csapatok néha beintenek neki.
HAME
  Válasz | 2005. június 20. 23:13 | Sorszám: 53
Lehet, hogy a michelines kocsik jól tették, hogy így nem versenyeztek.
De ki tehet erről a Michelinen kívül?
Eclestone? A Ferrari? A Bridgestone?
Cakpakk
  Válasz | 2005. június 20. 21:59 | Sorszám: 52
Igen a Michelin csapatok lemondtak volna a pontjukról ennél korrektebb ajánlatot elképzelni nehezen tudok. Ha ez nem volt jó Eclestonnak egye meg amit fözött. A mezöny háromnegyedét igy félvállról lekezelni nem túl célravezetö (amugy sem ártott neki egy kijózanító pofon...)
Lehet ez a pasi két kézzel szórja a zsét mikor Blair haverja kampányát sponzorálja, de a dolgok logikájából a következik h. még a leggazdagabb csapatok is megnézik mire szórják el futamonként azt a nagykalap pénzt.
Ha én lennék valamelyik csapat tulajdonosa és sem engedném menni a versenyzömet mikor tudom 99% le fogja amortizálni a kocsit, legrosszabb esetben önmagát is...
Mallow
  Válasz | 2005. június 20. 17:27 | Sorszám: 51
Szar gumikkal, vagy más okból használhatatlan autóval egyetlen csapat sem szokott versenyezni. Hanem szépen beállnak a boxba. Semmi értelme végigdöcögni a pályán.

A Michelinesek jól tették, hogy így nem versenyeztek.

"Ejtett valaki is egy könnyet ezért?"

De ne síránkozzon senki, hogy nem volt verseny. Lehetett volna verseny, a Michenlines csapatok a versenyen szerzett pontjaikról is lemondtak volna.

"Most a Michelin és a gumijaikkal futó csapatok megszívták, ahogy a következő versenyt majd a bridgestoneosok fogják megszívni (hacsak nem sikerült már valamit fejleszteniük), igaz az nem lesz ennyire látványos."

Sőt, egyáltalán nem mindegy, hogy kocsi életveszélyes, vagy egyáltalán nem versenyképes, vagy egyszerűen gyengébb a gumi, mint a riválisoké.

HAME
  Válasz | 2005. június 20. 14:55 | Sorszám: 50
Miért?
A Michelin elhozhatta volna - ahogy utólag el is akarták - azokat a gumikat, amelyikek állítólag kibírták volna a megterhelést. Csak a szabályok szerint be kellett volna jelenteni időben.
Továbbá ugyanezen gumikat is lehetett volna keményebbre pumpálni és akkor bírják a strapát. Csak akkor megint lassabban lehetett volna menni, mert úgy meg kisebb a tapadása.
Most az általános helyzet, hogy a Bridgestone gumikkal futó csapatok versenyeznek a 4 utolsó helyért és csak a Ferrari, amelyik tán a gumikat leszámítva még mindig verné a mezőnyt, tud a középmezőnybe kerülni. Ejtett valaki is egy könnyet ezért?
Lehet sírni, hogy rossz az egygumis szabály, meg is lehet változtatni, ahogy a kvalifikációs rendet is megváltoztatták, de könyörgök nehogymá ad hoc versenyről versenyre a különböző lobbyerők szerint változtatgassák. Most a Michelin és a gumijaikkal futó csapatok megszívták, ahogy a következő versenyt majd a bridgestoneosok fogják megszívni (hacsak nem sikerült már valamit fejleszteniük), igaz az nem lesz ennyire látványos.
Más kérdés, hogy megintcsak egy szép antireklámnak voltunk tanúi...
onogur
  Válasz | 2005. június 20. 12:42 | Sorszám: 49
Télleg megtehették volna. A hetven körös futam alatt hétkörönként, azaz kilenc alkalommal kijönnek gumit cserélni. Mivel gumicsere alkalmával tilos tankolni, akkor még kijönnek 2-3 alkalommal naftáért.
Az eredmény semmit sem változott volna, az első hat helyezett a Bridgestone gumikkal futó autóké, ők meg ádáz kűzdelmet folytattak volna a pontszerző hetedik és nyolcadik helyekért.
Aztán, ha a Michelin téved, és a gumik mégsem hét kört bírnak, hanem csak hatot, akkor legfeljebb meghal egy-két versenyző.
HAME
  Válasz | 2005. június 20. 12:29 | Sorszám: 48
Bocsánat, milyen Michelin gumikat sújtó döntés?
Az új szabály eddig a Bridgestone-okat sújtotta, mégsem ejtett senki egy árva könnyet sem. Én sem, pedig nagy Ferrari (vigyázat nem Schumacher!) drukker vagyok. Ha ez a szabály és mindenkire ez vonatkozik, akkor ez van.
Most kiderült, hogy a Michelin általánosan jobb gumijai nem bírják az extrém terhelést. Miért kellett volna a Michelin kedvéért ad-hoc szabálymódosítás? Legközelebb meg a Bridgestone kérne kivételt?

Igaza volt az Eclestone-majomnak. Hoztak volna eleve jó gumit. De ott volt a lehetőség, ahogy a felvezető kör után kivonultak sztrájkolni, ugyanúgy gumit is cserélhettek volna, majd elstartolnak a boxból, vagy néhány kör után állnak ki cserélni. A szabály az, gumit akkor cserélhetnek verseny közben, ha az meghibásodik (defekt), vagy veszélyessé válik. Ott volt a Michelin szakvélemény, ezen a pályán az a gumi kb. 7 kört bír ki, tehát lett volna alapja.
Nehogymá a Bridgestone, vagy a gumijaikat használó csapatok legyenek a hibásak.

onogur
  Válasz | 2005. június 20. 11:25 | Sorszám: 47
A tegnapi futam nem volt a legjobb reklámja a sportágnak.
Elfelejtettem átkapcsolni egy másik adó közvetítésére, így megint felidegesített ez a hülye Palik.
Hogy ő hogy sajnálja a közönséget, akik közül sokan éveken keresztül spóroltak, hogy egyszer életükben Forma1 versenyt láthassanak élőben. Az Egyesült Államokban! Ahol a legdrágább jegy 500 dollár...ami egy külföldi diákmunkás egyheti bérével egyenlő...
Na mindegy.
Én sokkal jobban sajnáltam a Kolumbiából érkezett szurkolók ezreit ( Palik bizonyára nem értette, miért lobog olyan sok furcsa, sárga-kék-piros zászló ), akik Montoya kedvéért utaztak az Egyesült Államokba.
Sziriusz
  Válasz | 2005. június 20. 07:22 | Sorszám: 46
Akkoriban Jackie Stewart volt a csúcson. Aztán lassan egyre unalmasabb lett az F1, egyre több lett az olyan pálya, ahol elözéssel nem, csak kieséssel változott a rajtsorrend.

Most viszont változatosabbak a futamok. No nem a tegnapira gondolok, ahol csak három csapat indult, hogy végre a nagy Suminak is legyen futamgyözelme! De sebaj, az amerikaiaknak még ez is túl bonyolult, hisz ott az Indy 500 oválpályáját tartják az igazinak. S persze melléákhatás: a Michelin-gumikat sújtó döntéssel a pontverseny is izgalmasabb lett!

HAME
  Válasz | 2004. december 05. 23:13 | Sorszám: 45
Sőt volt már példa arra is, hogy a Ferrarit kivéve a komplet mezőny Ford-Cosworth motorokkal indult.
Valamikor a Cosworth egy tuning üzem volt, a motorokat a Ford gyártotta, hogy ki tervezte, arról fogalmam sincs. Lehet, hogy most már saját gyártósoruk is van, sőt az is lehet, hogy abba kracholtak belé.
mandala
  Válasz | 2004. december 04. 01:30 | Sorszám: 44
Na, 2004-ben:

Minardi --> Engine: Cosworth CR3L-V10
Jaguar ---> Engine: Cosworth CR6-V10

(( http://www.formula1.com/insight/team/10.html
http://www.formula1.com/insight/team/9.html ))

mandala
  Válasz | 2004. december 04. 00:26 | Sorszám: 43
A'szem mind a Minardi mind a Jaguar Cosworth motort használt, de nem ugyanazt a verziót ...

... http://www.formula1.com/archive/team/detail/2004/9/83.html

onogur
  Válasz | 2004. december 03. 14:16 | Sorszám: 42
Nem értek hozzá. Szerintem csak arról van szó, hogy minárdiék rádöbbentek, hogy saját fejlesztésű motorokkal nincs esélyük.
De hát van példa a formaegyben arra, hogy például egy csapat két évvel ezelőtt levetett konstrukciójú Ferrari motorokat épít be az autóiba, oszt a középmezőnyben egerésznek vele.
HAME
  Válasz | 2004. december 03. 09:27 | Sorszám: 41
Most nem értem. Akkor Jaguar, vagy Cosworth motor?
Valamikor Ford-Cosworth volt, most Jaguar-Cosworth? Vagy mi?
mandala
  Válasz | 2004. december 02. 23:19 | Sorszám: 40
Baumgartner 'szinte biztosan' a Forma-1-ben marad
Joó Gábor
2004. december 2., csütörtök 17:30

A Minardi csapat alapítója, Giancarlo Minardi egy angol hetilapnak, az Autosportnak adott interjújában arról beszélt, valószínűleg jövőre is náluk versenyezhet Baumgartner Zsolt. A magyar pilóta helye azért vált kétségessé, mert édesapja 2005-ben nem tudta volna az ideihez hasonló mértékben támogatni őt, de Minardi szerint a huszonhárom éves sofőr mecénásai "megnyugodtak, amikor kiderült, jövőre a Jaguar motorjait használhatja a gárda".

Az utóbbi hetekben bizonytalanná vált Baumgartner Zsolt Forma-1-es szereplése, mert felmerült, egyes szponzorai jövőre nem támogatnák őt. A versenyző és menedzsere sem tagadta, mecénást keresnek. Csapata, a Minardi a múlt héten tíznél is több tehetséges és kevésbé tehetséges sofőrt próbált ki a misanói teszten, hogy megtalálja Bruni és Baumgartner lehetséges utódját, mégis úgy tűnik, a huszonhárom éves magyar maradhat 2005-re is: az istálló alapítója, jelenlegi igazgatója, Giancarlo Minardi az Autosport című angol lapnak megerősítette, megtarják őt.

A Jaguar motorja lehet a garancia

"Baumgartner szinte biztosan velünk marad jövőre is. Mióta bizonyossá vált, hogy jövőre is Cosworth-motorokkal indulhatunk, ráadásul a Jaguar erőforrásait használhatjuk, megnyugodtak a szponzorai" - nyilatkozta a menedzser.

November elején, két héttel azelőtt, hogy biztossá vált a Minardi-Cosworth kapcsolat folytatódása, Frank Tamás, Baumgartner menedzsere az Indexnek azt nyilatkozta: "a pilóta egyik legnagyobb szponzora, az édesapja, jövőre már nem tudja támogatni fiát úgy, mint idén, ezért kellenek új mecénások".

Bruni távozása valószínűbb

Elképzelhető, bár már közel sem ilyen biztos, hogy Gianmaria Bruni is Minardi színekben indulhat jövőre is. Baumgartner csapattársával a szezon közben többször is összeveszett a tulajdonos Paul Stoddart, ám Minardi szerint, "ha sikerül felébreszteni az olasz szponzorok érdeklődését", helyette sem igazolnak mást.

Szintén jó hír lehet a támogatóknak is, hogy már készül az istálló új kocsija is: "Már építjük az új gépet, amely az első néhány versenyt követően mutatkozhat be versenyen is".

Az új konstrukció azután vált szükségessé, hogy az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) új szabályokat vezetett be a 2005-ös idényre.

.. http://index.hu/sport/forma1/bzs1202/

Sziriusz
  Válasz | 2004. június 24. 04:20 | Sorszám: 39
Megkövetem Zsoltikát!

Apja pénze miatti elööítéletem miatt is tartottam szerencsétlennek hogy a család a Minardit választotta.

Ez a magyar virtus! Igazi roncsderbyn szerzett pontot!

onogur
  Válasz | 2004. június 23. 09:38 | Sorszám: 38
Jóvanna. Azé vitatkozni még lehet, nem?
Aszondod, Zsótika teheccségtelen.
Szerintem meg, ha valaki egy felturbózott Zaporozseccel 3-4 másodperc különbséggel futja a köröket, mint az éllovas Ferrarisok, akkor azért valamit tud a fiú.
De hát feleslegesen koptatjuk a kéjbordáinkat, a vitát csak akkor lehetne eldönteni, ha Zsótika kapna egy valódi versenyautót a feneke alá.
( Ha jól tudom, amikor még a Jordan tesztpilótája volt, nagggyon meg voltak elégedve a fiúval. persze a Jordan is xar...)
HAME
  Válasz | 2004. június 22. 18:48 | Sorszám: 37
Hámámé kéne nekem igazamnak lenni? Vagyok én az ogjektivitás bronzszobra?
Csak a saját véleményem hangoztatom, miszerint Zsótiban egy fikarcnyi tehetséget sem látok. Szerintem egy szezon után úgy fog eltűnni a forma 1 világából, ahogy a bevásároltak többsége, ha nem mindegyike.
Ha megnézed a nagyok pályafutását, a többségük kész versenyzőként jött a forma 1-be, eredményekkel a háta mögött. Vagy csillogó tehetséggel. Eclestone bácsi meg menjen az anyukájába. Pár éve, mikor a Raikönnen gyerek jött, nem akartak neki állandó licenszet adni, csak ideiglenest kapott versenyről versenyre. Mert akkor még 11 csapat volt, nem volt veszélyben a verseny. Most meg jöhet boldog-boldogtalan, csak hozzon annyi pénzt, hogy a kutyaütő csapatok indulni tudhassanak.
Ami a többit illeti:
A szomszéd gyerek hiába kezd sokkal korábban sportolni, ha tehetségtelen. A tehetséges gyerek nem vele szemben lesz hátrányban, hanem azokkal a hozzá hasonlóan tehetséges gyerekekkel, akik korábban kezdték.
Ami a teniszhez nem kellő hatalmas lét illeti, csodálkoznál. Sok lé és sok idő kell hozzá. Csak nem egyben, hanem folyamatosan.
mandala
  Válasz | 2004. június 22. 11:55 | Sorszám: 36
Mindenesetre, a Minardinál most úgy örülnek a pontocskának mint majom a farkának!!

Az meg, hogy Zsótika valójában mennyire tehetségés még kiderülhet később. Korábban sok menő és kevésbé menő pilóta kezdett a Minardinál ...

A Minardinak most pont egy ilyen megbízható körözgetőre van szüksége.

onogur
  Válasz | 2004. június 22. 10:52 | Sorszám: 35
Ja, még valami.
Csak játszunk el a gondolattal, hogy egyszer, csak úgy humorból, Schumacher futna 73 kört a Minardival és Zsótika meg beülne a Ferrariba.
Szerinted milyen eredmény születne?
onogur
  Válasz | 2004. június 22. 10:45 | Sorszám: 34
Nézd, akkor lenne igazad, ha lenne Magyarországon 1-5 olyan hasonszőr, akiről állíthatnánk, hogy tehetségesebb Zsótikánál, csak ugyebár nincs kőgazdag apucijuk.
Ilyet viszont nem lehet kijelenteni.
Ha a gyermekedet már ovis korában járatod tornázni ( úszni, korcsolyázni, etc ), akkor hiába tehetségesebb nála a szomszéd gyerek, aki csak tizenévesen kezdi el a sportolást, behozhatatlan lesz a hátránya.

Ha jól tudom, a tenisz sztárjai között is meglepően kevés a külvárosi proligyerek. Pedig oda nem kell olyan hatalmas lé.
Szóval lehet fanyalogni, de én inkább örülök. A Forma1-ben nincs amerikai, orosz, kínai versenyző, hogy csak a nagyobb hatalmakról beszéljünk. Magyar meg van.
Ennyi.

HAME
  Válasz | 2004. június 21. 20:02 | Sorszám: 33
Ez egy olyan sport, hogy a kezdetnél a pénz és a tehetség szorzata konstans.
A öreg Sumi, ha jól tudom gondnok volt egy gokárt pályán, mégcsak nem is tulajdonos. Azaz egy sima alkalmazott néhányezer márkás fizetéssel. Nem hinném, hogy milliókat tudott volna összekaparni beugrónak. Bevásárolni pedig amúgy is csak ilyen minardiféle csapatokba lehet az embernek magát. Nagy csapatok már fizetnek. Többet, mint amennyit egy versenyzőpalánta össze tudna valaha is vakarni.

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola