gondola Fórum
Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció

Téma: Búcsú a Gondolától
jm
2004. június 23. 19:54 | Sorszám: 29
Én boldog lennék, a kevesebbet töltenék a számítógép előtt, és többet élnék! És remélem, sor is kerül rá... szóval hajrá mindekiek, aki elhatározta, ezentúl él!

Téma: Bravó Orbán Viktor!
jm
2004. november 07. 13:18 | Sorszám: 44
"Normális életet ugyanis csak szerves fejlődésen átment országok képesek élni."

így van.

"Ennek hiánya miatt nem lesz Magyarországon sem soha normális élet"

csak rajtunk múlik.


Téma: Újabb vészharang
jm
2005. szeptember 05. 15:17 | Sorszám: 60
Így van. De ez még mindig a derűlátóbb forgatókönyv.

Téma: Bush vagy Kerry?
jm
2004. november 01. 17:43 | Sorszám: 400
kolera/tüdővész

Téma: Raskó György (MDNP) elárulta a gazdákat
jm
2005. március 13. 13:38 | Sorszám: 9
"A versenyképességről pedig annyit, hogy az európai kisgazdaságok sohasem lesznek életképesek az USA óriásfarmjaival szemben."

Ha ez megnyugtat: az európai óriásgazdaságok sem.


Téma: Most hazudik H.Kovács a TV.ben
jm
2004. június 13. 23:47 | Sorszám: 7
Új Galló-féle matematika. 12-9-re vesztett a Fidesz.

Téma: Mi drágul jövőre ?
jm
2004. július 17. 16:28 | Sorszám: 64
A helyes kérdés: mi nem drágul jövőre?
jm
2004. június 27. 19:53 | Sorszám: 59
a buszbérlet sokkal többel lesz drágább július közepétől!

Téma: Kovács Dávid drogozott
jm
2005. június 04. 15:55 | Sorszám: 4
én is öregedtem pár évtizedet hirtelen

Téma: Mi történik Párizsban???
jm
2005. november 08. 17:56 | Sorszám: 246
Igen. Európa, amikor azt mondja, hogy éljen a multikultúrális társadalom, csak a külsőségekre gondolja ezt (vagy még arra sem). Eltérő bőrszín, ruházat megengedett, eltérő gondolkodásmód, viselkedés, világkép nem. Márpedig a bevándorlók azt is hozzák magukkal - nem is lehet másképp. Ezt jól elintézték maguknak....
jm
2005. november 07. 22:04 | Sorszám: 225
A hiradások alapján az esetek túlnyomó részében a külvárosok "érzékeny" negyedeiben folynak a zavargások. És igen: a felgyújtott autó a legtöbbször a szomszédé - aki statisztikailag nagyon valószínű, hogy éppúgy arab, vagy fekete, mint a rendbontó fiatal. A hirdaásokban többször is elmodták, hogy a felgyújtott iskolák, óvodák, ... a szegénynegyedekben vannak! Már a helyieknek is teljesen elegük van a randalírozókból.

Ami pedig az "érzékeny" negyedek földrajzi elhelyezkedését illeti, vess egy pillantást a #200-ra, majd minden megyében vannak, de a legtöbbje a párizsi agglomerációban és a nagyvárosok körül helyezkedik el.

jm
2005. november 07. 21:11 | Sorszám: 222
Ami engem komolyan aggaszt, az a "biometrikus" útlevél és az elektronikus bérletek bevezetése, és az ehhez hasonló fejlemények. De ez teljesen off ebben a rovatban. Most már a kutyádat is csak úgy viheted el a szomszédos Ausztriába, ha útlevele van! Meg chip-je. Ez egyszerűen őrület. Nincs olyan, hogy csak úgy fogod magad és sétálsz egyet. Pedig ugye az EU állítólag az emberek és az áruk szabad mozgására jött létre. De a látszólagos jólét mellett eltűnik a szabadság maradéka is.
jm
2005. november 07. 21:00 | Sorszám: 221
Ezek a gettók az emberek többsége számára nem léteznek. A mindennapi életüket nem érinti, egyszerűen nem szerepelnek a fejükben lévő térképen. Mi dolga lenne egy átlag franciának egy bevándorlók lakta párizsi külvárosban? Az égvilágon semmi - így élete során egyszer sem fogja a lábát oda betenni, de mivel a terület jó része "szabad" számára, ezek a fehér foltok hiányozni sem fognak neki.
jm
2005. november 07. 20:50 | Sorszám: 220
Nézd meg az USA-t. Remekül működik úgy, hogy az emberek 10-20%-a társadalmon kívüli, és szegénynegyedekben él. Nagyon jól megszervezték, hogy a különböző társadalmi csoportok fizikailag is elkülönüljenek egymástól. Csak elvétve, vagy egyátalán nem érintkeznek egymással. A lakónegyedek teljesen belterjesek, de az áruházláncok, éttermek, különböző szolgáltatások is szakosodtak a különböző fizetőképességű vevőkörökre.

Belgiumban hasonlóan működik - az arab negyedekbe csak arabok teszik be a lábukat. Brüsszel belvárosába az őshonos középosztálybeliek például csak dolgozni járnak.

jm
2005. november 07. 20:31 | Sorszám: 218
Csak a fiatalok randalíroznak, és azoknak is csak egy kis aránya. Nincs tömegbázisuk, még a saját negyedeikben sem.
jm
2005. november 07. 20:00 | Sorszám: 215
Az esetek túlnyomó része a gettókban történik. A fiatalok a saját környékükön rombolnak - ezek a helyek pedig társadalmon kívül vannak rég. Vagyis ezek belterjes incidensek - a bevándorlók randalíroznak a gettóikban, na és? Meg kell nézni a politikusok fejét, egy szálat sem aggódóak...
jm
2005. november 07. 19:21 | Sorszám: 212
mi történt ott?
jm
2005. november 07. 19:02 | Sorszám: 210
Nincs káosz Franciaországban - a randalírozók a legelszigeteltebb gettókban gyújtogatnak csak, ami az ott élő népességen kívül senkit nem érint. Ezeken a helyeken pedig főleg külföldi származású franciák és a legszegényebb külföldiek élnek - a francia társadalom túlnyomó része nyugodtan alhat.
jm
2005. november 07. 17:28 | Sorszám: 207
TV5, vita a külvárosok helyzetéről. Érdemes nézni a fejeket.
jm
2005. november 07. 13:46 | Sorszám: 201
4,7 millió ember él ezekben az "érzékeny" kerületekben. Nem tudom, a lakosok hány százalékuk "hátrányos helyzetű" (értsd: arab, vagy fekete francia) és közöttük mennyi a munkanélküli fiatal, mert ezek a számok hiányoznak a hivatalos jelentésekből. De van egy tippem: mindkét százalék nagyon magas.
jm
2005. november 07. 13:28 | Sorszám: 200
Ezen a térképen látható, hogy egy franciaországi megyében hány "Érzékeny Városi Terület" (Zone Urbaine Sensible) található. Ez utóbbiakat már 10 éve pontosan feltérképezték, azóta is tanulmányozzák őket, és figyelemmel kísérik gazdasági-társadalmi mutatóik alakulását. Régóta tudják, milyen puskaporos hordót jelentenek ezek, de álintézkedéseken kívül nem futja semmire a döntéshozóknak

jm
2005. november 07. 11:10 | Sorszám: 194
Különösen pikáns, hogy egy újságíró továbbra is a "liberális demokráciáról" áradozik, miközben a következményeitől felháborodottságában csak hápogni és félrebeszélni tud.
jm
2005. november 07. 11:02 | Sorszám: 192
"Nem az ottaniakkal foglalkozni. Legfeljebb az ottani tanulságokkal."

Én nem sajnálom a franciákat. Adott esetben a többieket sem sajnálnám. A "jóléti" társadalmuk részben a gyarmatosításra, részben az olcsó munkaerő behívására alapult évtizedekig. Közben ölbe tett kézzel nézték, hogy olyan gettók alakuljanak ki a városaikban, városaik körül, mintha háború súlytotta övezetek lennének.

És valóban: le kell vonni a tanulságokat.

jm
2005. november 07. 10:55 | Sorszám: 191
"Tévednek: pontosan a helyükre kerültek; a bűnözésből élő, integrálódni képtelen, önszántából társadalmon kívüli rétegnek itt pont ez a helye: a gettó és a nyomor. Ott is, ahonnan jöttek, de ott azonnal lőnek. Ezért is jöttek ide."

A ma Franciaországban élő arab fiatalok túlnyomó része ott is született. Az apja, esetleg a nagyapja vándorolt be, jórészt, mint vendégmunkás, és nem mint menekült.

Egy cikkben ennyit félrebeszélni - ez valódi művészet.

jm
2005. november 07. 10:44 | Sorszám: 187
Hozza a szokásos színvonalát. Ostoba ember írása.
jm
2005. november 05. 21:22 | Sorszám: 127
Most már ülhetnek a buszon nyugodtan, nem kell átadniuk a helyet a legelső fehérnek. De csak azért, mert az úgyis kocsival jár.

Amúgy meg egy nagyon kedves kanadai ismerősöm mesélt annó a helyi őslakosokról. Olyan szavakkal, hogy majd el hűltem. Lusta, alkoholista, segélyekből élő bűnöző - számára az indián szó ezt jelentette.

jm
2005. november 05. 21:05 | Sorszám: 123
bocs, a "nem" kimaradt a látószögemből...
jm
2005. november 05. 21:04 | Sorszám: 122
A feketék, akiknek már az üknagyapja is az USA-ban élt, szintén iszlám hívők?
jm
2005. november 05. 20:55 | Sorszám: 118
Ez az érthetetlen, hogy a saját negyedükben törnek-zúznak. Pedig jól ismert, hogy a fiatal bűnözők mindig szomszédos kerületekben garázdálkodtak, hiszen az otthonát csak a hülye teszi tönkre. Kellet a franciáknak kolonizálni!
jm
2005. november 05. 19:56 | Sorszám: 111
"A bevándorlók aránya országosan még csak 10% körül van."

Hol?

Ami a nyugat-európai országokat illeti, ez csak a külföldiek arányára igaz. Nagyon sokan kaptak állampolgárságot az elmúlt évtizedekben.

"Tehát ha az európai kormányok most leállítják a további bevándorlást, komoly erőfeszítéseket tesznek országaik természetes szaporulatának növelésére, és ugyancsak komoly erőfeszítéseket tesznek a már ott élő bevándorlók integrálására a társadalomba, akkor jó eséllyel még kezelhető a helyzet."

A helyzet egyedül globális szinten kezelhető - a bevándorlók nem azért zsúfolódnak lélekvesztőkön a Földközi-tengeren, mert hirtelen világot akartak látni, hanem mert kilátástalannak érzik saját hazájukban az életet.

jm
2005. november 05. 19:16 | Sorszám: 107
Éspedig?
jm
2005. november 05. 19:09 | Sorszám: 105
Mármint?
jm
2005. november 05. 19:08 | Sorszám: 104
Ezek a fiatalok ráadásul a saját lakótelepeiken randalíroznak. A szomszédjaik, ismerőseik kocsiját gyújtják fel, saját kerületük közéépületeit változtatják hamuvá... Ami azért mégiscsak érdekes.
jm
2005. november 05. 00:28 | Sorszám: 75
Hála a Nők Lapja féle bárgyú és álságos útibeszámolóknak. De szerencsére én még olyan magyarral nem találkoztam, aki külföldön járva a saját bőrén tapasztalva meg azt a világot, ne tudta volna eldönteni, hogy mi a mese, és mi a valóság. Még a fiatalok is teljesen világosan látják annak a társadalomnak a hibáit, visszásságait, ahol néhány hónapig, esetleg évig dolgoznak/élnek. Öröm hallani a beszámolóikat, gondolataikat - és ehhez semmilyen iskolai végzettség nem kell, csak józan ész, és megfigyelőképesség, ami a legtöbb emberben megvan (ezekben a fiatalokban, akiket eddig hallgathattam, legalábbis igen). Ha valami jobb, azt is észreveszik, megjegyzik, de nincsenek megrögzött előítéleteik - és kimondják, ha meztelen a király. A nagy Nyugat pedig jelenleg tök pucér...
jm
2005. november 05. 00:12 | Sorszám: 73
Nem tudják elképzelni, milyen Európa, amolyan földi paradicsomnak gondolják. Fogalmuk sincs, mennyit dolgoznak az emberek, és mennyi kötöttséggel jár ez a "jólét".
jm
2005. november 05. 00:09 | Sorszám: 72
Egyszer láttam egy dokumentumfilmet egy csapat franciáról, akiket Afganisztánba vetett a sors. Egybehangzóan állították, hogy életük legszebb éveiket töltötték az afgán hegyekben! Van, aki vissza sem ment Franciaországba. Pedig Afganisztán már akkor sem volt egy békés hely. De olyan emberi élményeik voltak, amelyek Európában soha. Az emberség a fejlett társadalmakból már annyira kiveszett, hogy nem is emlékeznek rá. Magyarországon még nyomokban létezik.
jm
2005. november 05. 00:04 | Sorszám: 71
Szvsz ahol épp nincs éhinség, vagy polgárháború, ott boldogabbak az emberek, mint a standard európai.
jm
2005. november 04. 23:54 | Sorszám: 69
Viccesen hangzik, de az új belga útleveleken már a tulajdonos ujjlenyomata is rajta lesz, meg még pár személyre szóló adat. Bevezetik a biometrikus útleveleket, merthogy azok "ultrabiztonságosak". Kinek???

Nem biztos, hogy az állatkertet a ketrecen kívülről nézzük. A szegény afrikaiak sem tülekednének erre, ha tudnák, mi vár rájuk.

jm
2005. november 04. 23:47 | Sorszám: 68
Londonban, Párizsban a csapóajtó rendszerrel a metró már így is elrettentő volt, ezután méginkább az lesz. De mostmár egy egyszerű buszút is. A legjobb, hogy hamarosan Budapesten is bevezetik az elektromos kártyát, és a kapus metrókat.
jm
2005. november 04. 23:30 | Sorszám: 63
"Szinte az egész világ képviselteti magát ebben az egy városban"

Londonban az angolokon kívül tényleg mindenki jelen van. De hogy ez miért jó? Bár az angol kormány azért tudja, hogy szabályozza a jónépet. Bevezették az elektromos tömegközlekedési kártyát. Ezzel névre szólóan tudni lehet, hogy ki merre jár. Hivatalosan nyolc héten belül megsemmisítik a névhez köthető utazási adatokat. Aha. Most már csak a kötelező GPS kell az autókba, és az angolokat is figyelemmel tudják követni.

jm
2005. november 04. 23:17 | Sorszám: 61
Ezek már a második, harmadik generációs leszármazottai a muszlim arab bevándorlóknak. Nem tudom, mennyire vallásosak.
jm
2005. november 04. 23:11 | Sorszám: 58
Személy szerint a kocsimat nem tudják felgyújtani (előbb vennem kéne egyet). A biciklimet sem próbálták még soha ellopni, úgy látszik nem elég csicsás (állítólag a robogók a kapósak).
jm
2005. november 04. 23:04 | Sorszám: 57
Nem tudom, miért mondják rájuk, hogy muzulmánok? De arabok, az biztos.
jm
2005. november 04. 23:02 | Sorszám: 56
De a belgáknál is nagy a munkanélküliség, és struktúrális. Egyre több az időszakos munka, a diákmunkából élő fiatalok száma, rengeteg a meghatározott időre szóló szerződés, és nagyon sokan dolgoznak feketén. Ha egy szombati napon Brüsszel belvárosában sétálsz, egy árva őshonos brüsszelit nem látsz. Ha héba-hóba látsz is fehér embert, az is biztos, hogy bevándorló (kelet-európai). Nem tudom, ez a tömeg miből él, állandó munkája biztos, hogy nincsen. De valahogy vásárolni mégis tudnak, a bevásárlóközpontokban egy tűt nem lehet leejteni szombat délután.
jm
2005. november 04. 22:53 | Sorszám: 53
"Nem akarok személyeskedni, de neked se lesz kellemes ha ez az izé Belgiumra is átterjed."

Mindenkinek megvan a saját gondja. A belgáknál nemrég országos sztrájk volt. Ami annyit tesz, hogy nincs posta, vasút, busz, villamos, semmilyen hivatal, de az üzletek jó része is zárva van, és sok helyütt úttorlaszok vannak.

A belgák jól elvannak a flamand-vallon huzavonával. Brüsszelben eddig nem hallottam olyan zavargásokról, mint ez a mostani francia. A fiatalok inkább a vallon városokban randalíroznak. A helyi tömegközlekedési vállalatok rendszeresen sztrájkolnak, mert huligán bandák megverik, megkéselik a buszvezetőket. Buszra szállni kifejezetten veszélyes - kerüli is mindenki, aki teheti. De a belga szociális rendszer rendkívül jó, ahhoz, hogy nélkülözzön egy belga állampolgár, kifejezetten akarnia kell.

jm
2005. november 04. 22:43 | Sorszám: 51
Egyre durvábbak a párizsi összecsapások: felgyújtottak egy rokkant nőt

Franciaországban már kilenc napja tart a lázongás Párizs külvárosaiban.

Egy 56 éves rokkant nő lángra lobbant az autóbuszon. A jármű maga is égett. Csak a sofőr lélekjelenlétén múlt, hogy senki sem halt meg. A buszt muzulmán fiatalok vandál bandája gyújtotta fel. Majd az utasok egy részét még benzinnel lelocsolták. Így a rokkantnyugdíjas nő súlyos égési sérülésekkel került kórházba.

Franciaországot sokkolja az erőszak – mondta az igazságügyi miniszter, aki nem is nagyon titkolta a tehetetlenségét. A miniszterelnök és a belügyminiszter válságtanácskozást tartott. Újabb rendőri egységeket vezényeltek a problematikus területekre. Korábban a magyar származású belügyminiszter meghirdette a zéró tolerancia elvét mindenfajta lázongó csoporttal szemben.

Sarkozy szerint most titkos csoport irányítja a bandákat. De a rendőrök szakszervezete nemigen hisz ebben. A helyi rendőrparancsnokok szerint sem az al-Kaida befolyásáról van szó, hanem a helyi elégedetlenség kitöréséről. A rendőrök városi gerillaháborúról beszélnek. Csak egy törpe kisebbség vesz részt az akciókban, de többszázezer muzulmán fiatal támogatja őket, mert nekik sincs munkájuk és jövőjük se nagyon.

A mérleg: a vandál bandák eddig már több mint ezer autót felgyújtottak és 27 busz is elégett. A rendőrség az elmúlt egy hét alatt mintegy 150 embert vett őrizetbe, többeket gyorsított eljárással már elítéltek. A rendbontások több vidéki városra is átterjedtek. A rendőrség amúgy többségében csak áll és néz. A kormány döntésére vár, de Párizsban még nem döntöttek arról, hogy továbbra is kemény kézzel lesújtanak vagy megpróbálnak tárgyalni a lázongókkal, akiknek a hátországát több mint 5 millió muzulmán adja Franciaországban, ahol amúgy 750 problematikus körzet van. Olyan, ahová olykor a rendőrök is félnek bemenni.
www.radio.hu

******************************************************

jm
2005. november 04. 22:32 | Sorszám: 50
A Nők Lapja Café Londonban járt

"Nem értettem, miért bűvölte el London minden barátomat. A legtöbb városnak meglepő és elképesztő titkai, parkjai, múltja van. Mi lehet Londonban különleges? A bal oldali közlekedés? Szkeptikusan indultam útnak.

Esős, borús időre számítottam, de napsütötte őszbe csöppentem. London nem lassan udvarolt körbe és szerezte meg az én szívemet is, hanem egy pillanat alatt levett a lábamról, és én csak azon csodálkoztam, miért nem imádtam mindig is.

Tátott szájú ember

Ahol felnőttem, mindenki más volt, valakinek barna szeme volt, valakinek kék, voltak szőkék, barnák, feketék, de csak londoni csatangolásaim során fedeztem fel, milyen sokszínűek az emberek. Arcok, orrok, szájak, szemek kavalkádja. Nők csadorban, kosztümben, hippis miniszoknyában, öltönyös úriemberek, mosolygó szemű metrózenészek és mutatványosok, turbános férfiak. Szinte az egész világ képviselteti magát ebben az egy városban, kultúrák, színek és formák keverednek és alkotnak különleges egészet*."
http://www.noklapja.hu/cikk.php?id=23&cid=19569

*************************************************

*ezek direkt tettetik a hülyét?

jm
2005. november 04. 22:22 | Sorszám: 49
Ez nem bevándorló/őshonos, vagy kisebbség/többség kérdése. Ezek gazdasági feszültségek. Az usa-ban éppúgy jelen vannak, mint Európában, csak tízszer olyan hangsúlyosan. És globálisan szintúgy. Európa mázlija mindössze annyi, hogy kevesen tudják a Földközi tengert átúszni.
jm
2005. november 04. 19:19 | Sorszám: 33
Hiányzik belőlem az együttérzés a franciák iránt. Ki szelet vet, vihart arat.
jm
2005. november 04. 19:17 | Sorszám: 31
Ez a halványzöld az a bizonyos "Seine-St-Denis" megye. A 11 milliós párizsi agglomeráció része.
jm
2005. november 04. 19:10 | Sorszám: 27
Szerintem is inkább a háború utáni időszakról lehet szó. Vagyis a fiatalok inkább unokák, mint dédunokák...
jm
2005. november 04. 19:09 | Sorszám: 25
Nem (csak) a beilleszkedéssel van a gond, hanem inkább azzal, hogy nincs munkájuk, és hogy területileg külön negyedekben élnek. Kultúrális különbségek persze vannak, de főleg a munkanélküliség a gond.
jm
2005. november 04. 19:06 | Sorszám: 24
A területet mégsem hívják Párizsnak - minden elnevezés közmegegyezés kérdése, és jelenleg ez érvényes. Érdet sem hívjuk Budapestnek.
jm
2005. november 04. 18:43 | Sorszám: 18
Ezek a panelek köszönő viszonyban nincsenek a hazai panelekkel. Azoknál ezerszer rosszabbak. Ezekből a panelnegyedekből annó kifelejtették a közösségi tereket, iskolát, óvodát, üzleteket, postát, stb. Alvóvárosok, ahol semmit nem lehet csinálni, iszonyatos környezettel. A legszegényebbek lakják csak - a bevándorlók, és azok leszármazottai. A környezet (várostervezés) éppúgy felelős itt a mai gondokért, mint a munkanélküliség.
jm
2005. november 04. 18:39 | Sorszám: 17
Itt pedig néhány mondat az "előzményekről":

"A dicsőséges 1930-as évekről ma már senki sem beszél. Az első világháborút és a gazdasági válságot követő fellendülés idején a francia ipar tömegesen importálta Észak- és Fekete-Afrikából az olcsó, a kelet-európainál is olcsóbb kétkezi munkaerőt.

A nagyvárosok, így Párizs szélein letelepített "vendégekről" azt gondolták, hogy mivel hamar visszatérnek hazájukba, társadalmi integrációjukról kár időt és pénzt vesztegetni. Az elképzelés súlyos tévedésnek bizonyult.

A Párizs keleti és északkeleti elővárosait lángba borító zavargások robbanáspontjában, Clichy-sous-Bois-ban a "dicsőséges harmincas évek" idején érkezettek unokái és dédunokái gyújtogatnak autókat és vívnak utcai háborúkat a rendőrökkel. A munkanélküliség, bűnözés és kilátástalanság által sújtott zónában élő fiatalok azt gondolják: ez az egyedüli lehetőség, hogy felfigyeljenek rájuk. Meg arra, hogy az államtól különleges elbánást és többletjogokat akarnak kapni, mert csak így tudnának a nyomorból kitörni, s az előítéletekkel megküzdeni.

...

Franciaországban a hatmillióra becsült észak-afrikai bevándorló több mint egyharmada elővárosi gettókban él. Az algériai és marokkói származásúak között harmincszázalékos a munkanélküliség, miközben az országos átlag 9,6 százalék körül mozog. Az állástalanság leginkább a fiatalokat sújtja: a 28 ezer lelket számláló Clichy-sous-Boisban - ahol a lakosság fele 25 évesnél fiatalabb - a szociális munkások a fiatalok között 35-40 százalékosra teszik a munkanélküliek arányát. A helyzetet súlyosbítja, hogy az 1950-1960-as években gyorsított ütemben felhúzott panelházakban áldatlan állapotok uralkodnak, nem ritka, hogy egy lakásban 10-15 fős család él.
http://www.nol.hu/cikk/382932/

jm
2005. november 04. 18:30 | Sorszám: 16
Nem olyan. Párizsnak 20 kerülete (arrondissement) van, Budapestnek 23, ezekből egyik Pesterzsébet.

A zavargások, gyújtogatások nem Párizs valamelyik kerületében törtek ki, történnek, hanem Párizs környékén, az Ile-de-France nevű régióban*. Ennek hazai megfelelője Pest megye lehet (illetve, ha nagyon pontosak akarunk lenni, akkor a Közép-Magyarországi Régió.)

*a Seine-St-Denis megyében

jm
2005. november 04. 18:10 | Sorszám: 11
20
jm
2005. november 04. 18:06 | Sorszám: 10
jm
2005. november 04. 18:04 | Sorszám: 9
Nem. Itt a térkép, a középső terület Párizs (egy kb 2 milliós lakosú város, ötször kisebb területen, mint Budapest).

A tudósítások Párizs elővárosairól szólnak. Franciaország központja a 10 milliós, majdnem teljesen elvárosiasodott Ile-de-France, amely Párizst magába foglalja, de nem egyenlő vele.

jm
2005. november 04. 17:57 | Sorszám: 5
Nem. Olyan, mintha azt mondanád, Budapest=Pest megye.
jm
2005. november 04. 17:36 | Sorszám: 1
40%-os a munkanélküliség, és teljes a kilátástalanság. Amúgy pedig nem Párizs, hanem Ile-de-France.

Téma: Ez egy ellenzéket vesztett ország....
jm
2004. november 26. 17:10 | Sorszám: 27
a jelenlegi kettős állampolgárok hogy-hogy nem zavarják a kasszát? hm?

Téma: 4-es METRO, 2003-2008
jm
2005. december 16. 18:29 | Sorszám: 80
Mire jó a 4-es metró?

-avagy hogyan költsünk el 300 milliárd forintot egy 7 km-es alagútra, miközben a teljes felszíni tömegközlekedés esik szét?

"A sajtóban gyakran lehet olyasmit olvasni, hogy összedől, csődbe megy a BKV. Ezek a cikkek általában a fővárosi közlekedési cég kasszájában kotorászva vélik megtalálni az eljövendő összeomlás okát. De lehet, hogy érdekesebb eredményre vezetne, ha valaki a buszgarázsokban nézne körül. Az itt álló járművek korának, állapotának ismeretében ugyanis szinte holtbiztosan megjósolható, hogy néhány év múlva százával érik el a buszok selejtezési korukat, és pótlásukra kevés az esély, hiszen a rendszerváltás óta minden addiginál kevesebb buszt vásároltak Budapesten."

Százaval kellene majd venni a járműveket

Van-e, lesz-e a főváros olyan helyzetben 2007-ben, 2008-ban vagy 2009-ben, hogy évente 400 új autóbuszt vegyen? Ez eddig csak Szépvölgyi elvtársnak sikerült, igaz, neki is csak egyszer: 1975-ben 400 új autóbusz érkezett Budapestre. Demszky 55 új autóbusz/év átlagos teljesítményével szemben Szépvölgyi "elvtárs" még három évben is 300-nál több új autóbuszt írhatott a neve mellé, nem beszélve a sok 200 darab feletti évi beszerzésről.

A 2007-ben átvenni kívánt új buszokat már 2005 végén célszerű megrendelni. Pontosabban célszerű lett volna.

Demszky 1990-ben 1850 fővárosi kék autóbuszt vett át, most van 1430 darab. Tizenöt éves országlása alatt lemorzsolt 400 pesti kék buszt, többet, mint amennyi egy átlagos megyében összesen fut. Neki és városházi társainak nemcsak a lakossági gyűléseken kell a közösségi közlekedés előnyét hirdetniük, hanem az éves újautóbusz-megrendelések aláírásakor is. A budapestiekért. Akiket - állítólag - szolgálnak.
www.index.hu

jm
2005. november 29. 08:57 | Sorszám: 79
Itt megtalálod a többi érvet (kicsit bővebben)...

Miért nem fogok Demszky Gáborra szavazni
És miért utálom a közlekedésmérnököket

Bár e hazában nem szokás, most mégis arra kérném az olvasót, hogy ne soroljon be egyszerűen a négyes metró híveinek/ellenségeinek - nyilván politikailag motivált - táborai egyikébe sem. E sorok írója úgy véli, hogy szükség van egy viszonylag nagy kapacitású, elkülönített pályán, sínen haladó közlekedési eszközre a Kelenföldi pályaudvar és a belváros között. Ám az a metró, amelyre Demszky Gábor szinte kizárólagosan föltette pályáját (de a tömegközlekedést nézve tényleg kizárólagosan), és szerencsére vagy sajnos a mai napig nem épül (ne higgyünk az óriásplakáton a csinos szőkének!) az egy elhibázott, rossz, ezért pazarló beruházás, a múlt bebetonozása. És nem a nyomvonal vagy a hőforrások miatt.
http://index.hu/velemeny/eheti/demszky0511

jm
2005. október 14. 14:42 | Sorszám: 78
Buszok ellen soha, semmilyen kifogást nem mondtam. A gond ott lenne, ha mindenki saját busszal szeretne járni! - tömegközlekedésként azonban sokkal hatékonyabb, és kevésbé szennyező közlekedési eszköz, mint a személyautó.

Választhatunk,

75 ember 60 autót használ:

vagy:

1 buszt

jm
2005. október 14. 14:13 | Sorszám: 76
Ez a város melletti érv. A város ugyanis elsősorban az emberekért van, többek között például rengeteg ember élőhelye, lakókörnyezete a város. A személyautó forgalom növekedése az ő életkörülményeiket teszi tönkre. A lakótelepemen annó a busz 1-2 percenként járt csúcsidőben, azon kívül pedig öt percenként, és soha, senkinek nem okozott gondot!

A közlekedés nem cél, csak eszköz az élethez!

Részemről én elsősorban nem közlekedni szeretnék, hanem élni a városban! (mivel ott lakom) A közlekedés miatt azonban ez nem kellemes. Az a város, amelyiknek a fő célja a közlekedés lett, és nem az, hogy ott emberek élhessenek, az mind lepusztult, leromlott, "meghalt". Elmenekültek belőle az emberek, és csak a legszegényebbek maradtak ott. De érthető is, hiszen senki nem kedveli a 60 decibeles alapzajt! De ez nem törvényszerű, és a közlekedést sem kell megszűntetni ahhoz, hogy egy város újra élhető legyen. Csak ésszerűbbé tenni.

Egy autósáv keresztmetszetén sokkal kevesebb ember tud egy óra alatt áthaladni, mint egy villamos-, vagy buszvonalon, ... ráadásul több helyet igényel, és sokkal több kárt (zajt, szennyezést, balesetet) okoz, mint ez utóbbiak. Egy busz helyigénye kilencvenede annak, amit egy autó használ fel, utaskilométerenként számolva!

Vagyis nem a várossal van baj, de még csak nem is a buszokkal, vagy a közlekedéssel, hanem azzal, amikor a közlkedés megszűnik az élet eszközévé válni, és önmagáért való cél lesz.

Te miért közlekedsz? Én nem azért, mert ez a napi hobbim! Én bevásárolni, dolgozni, ügyeket intézni, barátaimat látogatni, stb járok. De nem törvényszerű, hogy ehhez napi 100 kilométert kelljen megtennem, az pedig végképp nem, hogy ehhez muszáj legyen minden alkalommal kocsiban ülnöm!

Dániában nem lehet irodaközpontokat, új lakónegyedeket felhúzni a semmi közepére, össze-vissza, bárhova - viszonylag sűrű beépítettségű, olyan új városközpontokat igyekeznek kialakítani, ahova kötelezően elviszik a vasútat, HÉV-et, hogy ne növeljék a közlekedési káoszt az országukban, ne kötelezzék az embereket a kocsivásárlásra, használatra, és mellesleg, hogy élhető maradjon a környezetük... Holland városok nem engednek óriásbevásárlóközpontokat a város peremére, mert az csak kocsival elérhető - a kisebb, tömegközlekedéssel is elérhető üzletek letelepedését szorgalmazzák. Jó példa van sok, csak tanulni kell belőle.

jm
2005. október 14. 13:44 | Sorszám: 72
"Szerencsésebb helyen születettek Európában már ide fektetik a hangsúlyt, az elővárosok közlekedésének megoldására."

Így van...

Bár, mint egy oszlopos, tőzsgyökeres HÉV-felhasználó, én még ennél is jobban szeretném, ha nem kellene egyátalán bemennem Budapest szivébe dolgozni, és a 70 ezer lakosú "városkámban" dolgozhatnék, fél órás körzetben a lakótelepemtől tömegközlekedéssel. Napi egy óra ingázás bőven elég lenne.

jm
2005. október 14. 13:33 | Sorszám: 69
Hagyd...
jm
2005. október 14. 13:30 | Sorszám: 68
"No akkor most képzeld el mi lenne, ha Párizsban nem lenne kiépült metróhálózat."

Elképzelem: Párizsban kiépült villamos hálózat lenne, az Eiffel torony tetejéről 100 méternél messzebbre lehetne látni (szmog hiányában), és az Ile-de-France régió nem lenne Európa egyik legélhetetlenebb agglomerációja, 10 millió emberrel... Ha Budapesten is ez a cél, miért ne?

"A helyzet már amúgy is katasztrófális, próbáljon csak meg az ember Budaörsről vagy Pilisszentivánról eljutni a munkahelyére."

Ne próbáljon, és főleg ne kocsival, mert ebbe fulladunk bele mindannyian. Bár végül is? ez szabad világ, mindenki azt csinál, amit akar. De amikor a következő háromszázezer is kiköltözött már Pest megyébe, kiváncsi vagyok, hány körgyűrűt, és autópályát kell még építeni, hogy mindenki bejárhasson munkahelyére... Jó lenne előre nekifogni egy gigantikus mélygarázs beruházási programnak is, mert a megérkezőket is fogadni kell valahogy a városban.

jm
2005. október 14. 13:13 | Sorszám: 63
Idézd már őket, mert így hirtelen nem emlékszem egyikre sem...
jm
2005. október 14. 13:10 | Sorszám: 61
Párizsban a föld alatt tényleg gyorsan lehet közlekedni, de a városban? az egy borzalom, még Pestnél is durvább. Azért mégse ez legyen a cél...
jm
2005. október 14. 13:03 | Sorszám: 58
Esély pedig van: Menj el a jó levegőre, biciklizz, sétálj, járj táncházba, ... vagy akár metrózz egyet, ha attó jobb kedvre derülsz. A lista szabadon bővíthető.
jm
2005. október 14. 12:57 | Sorszám: 57
Az első kettővel egyetértek (de pl: mentőautó, tűzoltó kocsi, kevés autó: semmi gond...) de a többi a Te agyszüleményed.
jm
2005. október 14. 11:48 | Sorszám: 52
A most készülő metróval kapcsolatban felmerül egy nagyon fontos kérdés.

Mi a célja?
1) átterelni az autósokat a tömegközlekedésre, és így enyhíteni a budapesti utak zsúfoltságán, a légszennyezésen, javítani a városi életkörülményeket?
2) a jelenleg tömegközlekedést használóknak gyorsabb, kényelmesebb utazást biztosítani?
3) megnövelni egy adott városi szakasz közlekedési áteresztő képességét?

1) az első célra nem jó helyen vannak a végállomások, a metró az agglomerációból érkezőkön, akik a legnagyobb problémát jelentik Budapesten, nem segít - ezt a környék polgármesterei egyébként világosan meg is mondták. Még a kényelmes metró/vasút átszállás sem lesz megoldva Kelenföldön, nem egy helyen lesz a metró, és a vasút végállomása, az embereknek alul és felüljárókon kell majd több száz métert bukdácsolniuk, ami nagyon sokat ront a vasút/metró kombináció vonzerején.
De akkor mi a metró célja?

2) Gyorsabb, kényelmesebb utazást biztostani a jelenleg tömegközlekedést használóknak? Ezt a leghatékonyabban: szeparált buszsávokkal, vagy villamospályákkal lehet megtenni, az utazást kényelmesebbé pedig legolcsóbban a járműpark lecserélésével lehet megvalósítani. A nagykörúti 4-6-os villamosok legkorszerűbb, és legdrágább tipusokra való lecserélése 50-60 miliárd Ft. A metróberuházás ennek 4-6 szorosa. Ennyi pénzből nagyon sok fejlesztést lehetett volna elvégezni a busz, és villamosjáratokon, sokkal több felhasználó kényelmét érintve.

3) a metró megnöveli egy adott szakasz áteresztő képességét, azon a szakaszon egy időegység alatt több ember tud majd közlekedni. De másutt a városban nem! hiszen másutt nem nőtt meg a kapacitás. Vagyis ez a 7 kilóméteres szakasz önmagában nem old meg semmit, csak a káoszt növeli. Ráadásul a zsúfoltságot leginkább okozó tényezőkből, az autókból nem lesz kevesebb. Ellenkezőleg, a metró kiváltja a 7-es buszokat, és a 47-49-es villamosokat, így azokon a szakaszokon a buszok és a villamos helyett is autók közlekedhetnek majd. Igen, de hova? A gond az, hogy a város más részein ettől még nem lesz több hely. És ha megérkezik a kocsi, ugyanúgy le kell tenni valahol - de már most sem férnek hova. Jó, akkor építsünk mélygarázsokat, parkolóházakat, bővítsük ki, ahol lehet az utakat - ez mind-mind nagyon sok pénz. És még ha meg is tesszük, a végén észrevesszük, hogy a zsúfoltsági gondok csak nem szűntek meg - a legkritikusabb időszakokban egyre csak nőnek. A zsúfoltságot ugyanis pont az okozza, hogy egyre többen járnak személygépkocsival, és hiába szabadítunk fel egy sávot nekik azzal, hogy levisszük a föld alá a 49-es vilamost, egy pillanat alatt megtelik az is, vagyis nem jutottunk ötről hatra. Ha a személygépkocsi közlekedésre szeretnénk átszabni a várost, ahhoz radikális beavatkozásokra van szükség. Ezeket meg lehet tenni, de rengeteg pénzt igényelnek, és a nemzetközi tapasztalat azt mutatja, hogy ebbe az irányba nem érdemes elmenni, mert a fejlesztések képtelenek lépést tartani a zsúfoltság növekedésével: bárhogy igyekszünk bővíteni az utakat, az autók hamar "kinövik" az új infrastruktúrát is. A legfontosabb kérdés talán az: mi a város célja, létének értelme? az, hogy minél több ember juthasson el minél gyorsabban egyik pontjából a másikba?

jm
2005. október 14. 10:15 | Sorszám: 50
Ami a metróról való véleményemet illeti, nem az "autófóbiámból" ered - közlekedési szakemberektől tanultam egyetemen (nem tegnap), nálam okosabb, tapasztaltabb emberektől, és egyetértek vele. Ez a metró akkora káoszt fog még Budapesten okozni, hogy csak na, budapestieknek, ingázóknak, mindenkinek. Ezt minden közlekedési szakember tudja, de hallgatnak, mint a csuka, mert fővárosi megbízásokból élnek. Amelyik közlekedési szakember objektíven tud hozzáállni ehhez, mert anyagilag nem függ ettől az óriásberuházástól, az rongyosra beszéli a száját, de hiába...
jm
2005. október 14. 07:59 | Sorszám: 46
A városházának kell. Így elkölthetnek egyetlen beruházással 200-300 milliárd Forintot, és máris megvan az indok, miért nincs pénz a BKV buszainak, villamosainak fejlesztésére az elkövetkező 15 évben.

Aki pedig amúgy is olyan csóró, hogy még egy autóra/benzinre sem telik neki, az takarodjon a föld alá, a város az autóknak van.


Téma: A Hankook - ügy
jm