Téma: Tarlós a Fidesz főpolgármester-jelöltje
|
Public Enemy |
2006. augusztus 05. 00:32 | Sorszám: 248 |
Oké, csináljuk ezt.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 05. 00:12 | Sorszám: 246 |
Ami nyereséges, azt nem kell eladni. De a többit meg nem lehet. Így megoldódott a probléma, ez egyiket nem kell, a másikat nem lehet. Zárt a rex-asztal. De mi van akkor, ha a nyereség kisebb, mint a veszteség?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 05. 00:07 | Sorszám: 242 |
Akkor a személyszállítás Franciaországban és Japánban sem nyereséges?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 23:58 | Sorszám: 239 |
Elnézést, de milyen buzogányt kell hol kiállítani? Egy olyan vallás esetében, amelyik az oltárt, a szobrot, a faragott képet is elutasítja?!
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 23:55 | Sorszám: 237 |
Mondtam, ha a csóka hazudik, én is. Naiv vagyok, hittem neki. Tévedtem.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 23:39 | Sorszám: 233 |
Ez jó, csak nem igaz. Mielőtt félreértés esnék, ezt nem én mondom, hanem egy nálam 17 klasszissal kompetensebb figura: a német Államvasutak vezetője, ha Ő hazudik, és is: "A vasút nem lehet nemzeti ereklye" A Deutsche Bahn vezére szerint az állam rossz gazda A német állam tőzsdén privatizálja nemzeti kincsét, a Deutsche Bahnt. Hartmut Mehdorn vezérigazgató szerint a vasúttársaság magánkézben sokkal eredményesebben tud működni, mintha az állam üzemelteti. Európában rövid időn belül három nagy vasúttársaság marad csak talpon, a többiek – köztük a MÁV – kénytelenek lesznek hozzájuk csatlakozni a túlélés érdekében. – A német állam eurószázmilliókért épített önök helyett ultramodern pályaudvart, a Deutsche Bahn Európa fő teher- és utasszállítója, szinte nincs is konkurenciája. Miért erőltetik mégis a cég privatizációját? – Az államnak egy centje sincs bármilyen jövőben szükséges fejlesztésre, de még szinten tartásra sem. A kassza deficites, mert a költségvetési pénzek az egészségügyre, az oktatásra, a tudományos fejlesztésre, a nyugdíjreformra, a társadalombiztosításra kellenek, olyan célokra, amelyek az ország fejlődéséhez, versenyképességének szinten tartásához kellenek. Az ezekhez szükséges anyagi fedezetet részben biztosítják majd a vasút eladásából származó milliárdok. Egyébként is, abszurdum, hogy az államnak kelljen a versenyszférához tartozó ágazatról, tudniillik a teherszállításról vagy az utasszállításról gondoskodnia. – A vasút szerte Európában nemzeti kincsnek számít. A sínek és a vonatpark stratégiai jelentőséggel bír, nemzetbiztonsági, többek közt katonai szempontból… – A rakéták, bombák korában ezt ön sem gondolhatja komolyan! A vasútnak semmiféle hadi vagy bármilyen más nemzeti érdekhez kötődő stratégiai jelentősége sincs. A vasút abszolút internacionális tevékenység színtere, a vonatközlekedést, az utast, az árufuvarozót egyenesen zavarja, hogy várakozni kell az országhatárokon. Mára nyilvánvalóvá vált, hogy az autósztrádáknak sincs semmiféle stratégiai jelentőségük. E tekintetben a vasút és az autópálya nem különbözik egymástól. Egyébként is talány, hogy milyen alapon fogadják el a politikusok, mondjuk nyugati szomszédunkban, hogy az autópályákat előbb-utóbb magánkézbe adják, tőzsdékre viszik, ugyanakkor a vasutat nemzeti ereklyeként beállítva állami monopóliumként kezelik. – Ettől még jól működik a TGV, a francia szuperexpressz, így is pillanatok alatt Párizsból Lyonba, Marseille-be röpít. Az állam lehet tehát jó gazda… – Én csak deficites állami vasúttársaságokat ismerek a szomszédságunkban. Egyre több a probléma velük, fejlesztések maradnak el pénzhiány és időpazarlás miatt, és ez lassítja az európai gazdasági vérkeringést. Ahol viszont privatizáltak, ott szinte mindenütt nyereséges a vasút. A Deutsche Bahn terjeszkedni akar, a szolgáltatásokat igénybe vevők komplex, hatékony kiszolgálását tervezzük. A hagyományosan utazókat hamarosan taxival vagy a vonatjegy árába foglaltan földalattival, az elhivatott környezetbarátokat pedig bérbiciklikkel visszük el otthonuktól a pályaudvarig, megérkezésük után pedig onnan a végcéljukig. Az autósnak parkolóhelyet, az autózni szándékozónak bérkocsit biztosítunk. A súlypont azonban a komplex fuvarozótevékenységre, a logisztikára helyeződik. A globalizált vállalatok közötti versenyben hallatlan előnyre tesznek szert majd azok, akik a Deutsche Bahn révén nyolc-kilenc nap alatt képesek mondjuk gépkocsirészegységeket eljuttatni Kelet-Kínából Európa szívébe és fordítva. Tengeren ez két hetet vesz igénybe. Már megkezdtük a gyorsvasútvonalak kiépítését Berlin és minden nagyobb német város, valamint Sanghaj között – Szibérián át. Higgye el, ilyen grandiózus és az egész német gazdaságot erősítő fejlesztésekhez egy állam nemcsak pénzt, hanem szakembergárdát sem tudna adni. Mi mindkettővel rendelkezünk. – Feltéve, hogy a politikai döntéshozók megszavazzák a privatizációt. – A privatizáció sínen van, 2008-ban már a tőzsdén lehetünk. – Berlin pénzügyi szenátora, Thilo Sarrazin állítja, hogy az állami részvénypakett eladása csalóka, a német állam végül is semmit sem keresne: hiába jutna azonnal ötmilliárd euróhoz, a tőzsdére vitel előtti feltőkésítés ennél többet vinne el a központi kasszából. – Számításaink szerint ha integráltan, tehát a sínhálózattal együtt viszik tőzsdére a vasutat, akkor legalább tizennégy-, de nem kizárt, hogy 20-23 milliárd eurót fog hozni tíz év alatt. Ehhez kell viszonyítani a privatizáció előtti szanálás egyszeri költségét, amely ötmilliárd eurót sem emésztene fel. Egyébként az ugyancsak szociáldemokrata közlekedési miniszter, Wolfgang Tiefensee egyértelműen kiállt a nagykoalíciós kormány nevében az integrált privatizálás mellett. A tőzsdére kerülést nagyjából az egész német politikai spektrum elfogadta, s nem tiltakoznak a szakszervezetek sem. A nézeteltérések csak a körül zajlanak, hogy sínhálózattal együtt, nélküle, vagy éppen külön-külön kell-e magánosítani a vasutat. Számításaink szerint a német állam akkor jár a legjobban, ha a céget egyben ajánlja fel a befektetőknek. Teljesen közömbös, hogy külföldieknek vagy németeknek. A befektető egy stratégiába invesztál, tudniillik abba, hogy a Deutsche Bahn a világ legnagyobb logisztikai komplexumává kíván válni. S ezt az integrált modell teszi lehetővé a leginkább, így kínálhatjuk utasnak, termelőüzemnek, külföldnek, belföldnek a legmagasabb minőséget a legelfogadhatóbb árakon. – De így ha megmarad a jelenlegi felépítés, akkor mégiscsak fenntartják maguknak – tőzsdére kerüléstől függetlenül is – a monopolhelyzetet, nem? – Európában nézeteim szerint a jövőben legfeljebb három hatalmas vasúti óriás fog versenyezni egymással, az egyik biztosan mi leszünk. Ugyanakkor öldöklő konkurenciaharc tombol majd a három nagyhoz így vagy úgy kapcsolódó rengeteg kisebb vasúttársaság között. E tekintetben nemsokára a légi közlekedéshez hasonlítanak a vasúti állapotok. S minél szabadabbá válik a vasúti verseny, annál olcsóbb szolgáltatásokat fognak ajánlani a kicsik – úgy, ahogy a fapados légitársaságok csinálják már most. És félre az illúziókkal! Európában nem marad hosszú távon életképes egyetlen állami vasúttársaság sem. Ezt más területeken szerzett tapasztalatainkból tudjuk. Bebizonyosodott, hogy helyes volt privatizálni, tőzsdére vinni a Lufthansát, majd a német postát, a német távközlést, továbbá a frankfurtitól kezdve minden nagy repülőteret. Az állami tulajdont csupán egy számomra értelmezhetetlen, irracionális nemzeti egoizmus diktálja. Például Lengyelországban és bizonyos tekintetben Franciaországban. Megjósolom, hogy ez nagyon meg fogja bosszulni magát. – És mit mond Magyarországról? – Önöknél, Magyarországon, vagy Csehországban, Lengyelországban és egész Kelet-Európában, úgy látom, most azt a hibát követik el, amelyet mi a hatvanas-hetvenes években. Tudniillik túl sokat áldoz az állam az autósztrádákra és túl keveset a vasútra, a sínhálózat fejlesztésére. Ötven-ötven százalékos arányt kell kialakítani autópálya és vasúti célú beruházások között. Hazabeszélek ugyan, de kijelentem: a vonat a biztosabb, a gyorsabb, a kevésbé energiaár-függő. Övé a jövő…
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 23:25 | Sorszám: 228 |
Fogalmazzunk úgy, necces. Akkor lenne igazad, ha ezt nem lehetne nyereségesen csinálni. Viszont lehet. Számos magánvasút-társaság nyereséges. Hogy a pics@ba lehet ez? Úgy, hogy ott van gazdája a dolgoknak, akik nem hagyják szétlopni az egész kócerájt. És a legszebb: nincs olyan állami vasút, ami nyereséges lenne. Érdekes..
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 23:16 | Sorszám: 225 |
Én reffes ( református )vagyok, de se csípem, ha a kereszténységet a katolikus vallással azonosítják. Például megkérdezném a Jobbik keresztállítóitól, hogy feltünt-e eddig, hogy református templomon se kívül, se belül nincs kereszt?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 22:57 | Sorszám: 216 |
Ti olvastátok, mit művelt az elmúlt 1-2-3 évben a MÁV? Miért kell egy olyan cég az államnak, ami megbízhatóan hoz 80 milliárd veszteséget/per év? Mostanában egyébként kicsit többet, mert fejleszt!
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 22:01 | Sorszám: 206 |
Aha, tehát: 1,5-0,5.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:50 | Sorszám: 201 |
Mármint ebben a zsidó-palesztin konfliktusban?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:49 | Sorszám: 199 |
Most lehet, hogy ez hülye kérdés, de ebben az országban a 2 nagy párt kinek az oldalán áll?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:38 | Sorszám: 194 |
Ez a Közel-Kelet érdeklődés a korral jön? Ez most nem zsidózás, meg palesztinozás meg arabozás akar lenni, de az kit érdekel, hogy a Tamil Tigrisek csak ebben az évben 8-900 civilt öltek meg? Hogy milyen vérengzés volt tavaly Szudánban? Hogy mi lesz belátható időn belül Szomáliában? Ezek miért nem központi problémák?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:28 | Sorszám: 191 |
Bassza meg, kezdek rájönni, hogy én már rég nem is vagyok igazi ***** / ***** tetszés szerint behelyettesíthető/
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:25 | Sorszám: 188 |
Teljesen titkos információ: Igen-nel szavaztam.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:22 | Sorszám: 185 |
Stop, picit elvesztettem a fonalat. Momentán ki az én Vezérem?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:20 | Sorszám: 183 |
Hogy is van ez? Mindenki az SZDSZ köpenyéből bújt ki?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 21:16 | Sorszám: 178 |
Hű, ma ilyen kitárulkozós napom van: én 2004 decemberében igazából a kettős állampolgárságról szóló kérdést nem is nagyon értettem? Mi a kérdés? Hogy magyarok-e? Ez degenerált kérdés, persze. Hogy kapjanak-e jogokat? Ismét értelmetlen a kérdés, ki tehet arról, hogy hova született, tehát megint persze. Milyen jogokat kapjanak? Ez lehetett volna egy vita tárgya, minek mi a feltétele, de idáig el se jutottunk. Mondjuk aznap este igen szégyeltem magam mások helyett. Akik el se rohadtak szavazni. Mondja azt, hogy nem, de el se menni...
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 20:58 | Sorszám: 174 |
Tulajdonképpen "korcs" vagyok. Miközben például tudom, hogy a halálbüntetés nem jó, teljesen személyes okokból én nagyon szeretném, ha lenne. Ha valaki külföldön viccelődik a magyarságomon, azt személyes sértésnek veszem, és igen arrogáns leszek, de a Himnusz pár évvel ezelőtti, Anima Sound System-féle parafrázisát nem tartottam szentségtörésnek.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 20:45 | Sorszám: 170 |
Budai, könyörgöm! Budai!
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 20:44 | Sorszám: 169 |
Szépen írtam, ezért naplóvezető, vagy krónikás, vagy mi a bánat voltam. Amúgy nem voltam egy mozgalmár típus. Ja, meg az ünnepségeken doboltam. Az mondjuk jó volt.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 20:29 | Sorszám: 165 |
Tegnap óta gondolkodom, hogy milyen felszerelés kell egy élőlánchoz? Ezek frankón raktárban tartanak egy csomó embert?
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 20:26 | Sorszám: 163 |
Tulajdonképpen igazad van ( de ez maradjon köztünk, ha kérhetem ). Biztos bennem van a hiba ( ez meg főleg!).
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 19:44 | Sorszám: 157 |
Tranzitrészeg persze lehetek minden nap? Sőt, amikor a gyerek először okádja össze a lépcsőházat, akkor a szülök összenéznek,elmosolyodnak, "Hogy megnőtt a mi pici Béluskánk, lassan kirepül..". Mindegy, hagyjuk, akkor anarchista vagyok.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 19:23 | Sorszám: 155 |
Feleslegesnek tartok bármilyen nézetet, könyvet, filmet, gyűlést, weboldalt, bármit törvénnyel tiltani. Vérlibsi vagyok, na.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 18:23 | Sorszám: 149 |
Antibármivé válni egy folyamat eredménye. Oké,biztos. És? Legyen MSZP gyűlés.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 18:09 | Sorszám: 143 |
Ez csak úgy eszembe jutott, a Kígyótojás-t nem ismerem, a Cabaret imádom, de ha bármire hasonlít, az nem volt tudatos. Hogy is szokták mondani: a valósággal való bármilyen egyezés csak a véletlen műve lehet.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 17:57 | Sorszám: 138 |
Az egyébként nem úgy működik, hogy Kovács János kétgyerekes családapa a munkából hazamenet megáll egy picit hallgatni a buszmegálló közelében megrendezésre kerülő MIÉP-Jobbik gyűlés szónokait, majd hazamegy, és szájbarúgja a földszint 3-ban lakó özv. Rosenstein Manóné született Katz Sárát, akit egyébként gyerekkora óta ismer.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 16:36 | Sorszám: 124 |
Ahogy gondolod, bár olvastam én ennél extrémebb párosítást is: valahol a Munkáspárt és a Honfoglalás 2000 támogat egy közös jelöltet. Az mondjuk tényleg érdekes mix.
|
|
Public Enemy |
2006. augusztus 04. 16:23 | Sorszám: 122 |
Hát, Tarlóson kívül valószínüleg lesz még egy csomó közös jelölt: "Az érdi Jobbik Magyarországért Mozgalom által kezdeményezett jobboldali összefogás a MIÉP és az MDF után kiegészült a Fidesszel, a KDNP-vel, a Független Kisgazda Párttal és a Vállalkozók Pártjával is. Érd és a biztonságos változás érdekében közös polgármester jelöltet támogatunk T. Mészáros András személyében, aki a támogatást örömmel elfogadta és felvállalta." "Szabolcs Attilát jelöli polgármesternek a XXII. kerületben a Fidesz - Magyar Polgári Szövetséghez tartozó pártok és szervezetek, illetve a Jobbik Magyarországért Mozgalom - közölte a Fidesz-MKDSZ fővárosi frakciója. "
|
|
|