|
Téma: Marai Sandor szuletesnapja
|
|
szikla |
2011. július 11. 11:29 | Sorszám: 57 |
"A kurdok 3 országban élnek milliós számban, de biztos vagyok benne, hogy nem akarnak jó törökök, jó perzsák, vagy jó irakiak lenni: ők kurdok." És hazátlanok, mert nincs hazájuk! Aki Magyarországért, a hazájáért keményen dolgozik az jó magyar! Ha más nációkhoz is tartoznak.
|
|
|
szikla |
2011. július 10. 11:29 | Sorszám: 56 |
|
Az élet legfőbb feladatául a harmonikus örömérzésben való megtisztulást hirdeti a C. Ezt csak belső lelkesedéssel (hisz-lahuvusz) éri el az ember és csak úgy, ha olyan fokig forralja fel eksztázisát, hogy az anyagias indulatok kiolvadnak belőle és szinte személytelennek érzi magát. Az individuális léteitől való eloldást (bitulha-jes) nem az anyagi életöröm élesebb átérezhetése végett követeli a C,. hanem azért, hogy általa az igazi vallásosságba tisztulhasson az ember.[b] A chásszid az Avódában (szolgálat) teljesíti meg ezt a megtisztulást.{/b] Az Avóda, amelyben az élet köznapi tevékenysége is magasabb jelentőséget nyer és az istentisztelettel harmonikusan összeforr, értelmét a lelki elmélyülésből (kavvónó) nyeri és szent cselekedetté is ez avatja.
|
|
|
szikla |
2011. július 04. 13:01 | Sorszám: 55 |
|
SZÓCIKK: Chásszidizmus, vallásos irányzat, amely a kabbalából (l. o.) meríti miszticizmusát. Ez az irányzat Magyarországon is megerősödött és jellegzetes életformákat bontott ki az északkeleti és erdélyi részeken, de nem itt, hanem Lengyelországban támadt és a XVII. sz.-ban. onnan ágazott el mindenfelé. Eleinte a Lurja-féle miszticizmusból táplálkozott, később lényegesebb részeiben eltért attól és a XVII. sz. sok csalódást okozott messianizmusának hatása alatt új ideológiát teremtett. Tulajdonképpeni megalapítója Israel bal Semtov (= Best, 1. Chasszid), akit ma is még a chásszideus hitvallók eszményképének tisztelnek. Tanításai arra irányultak, hogy a vallásos megnyugvásért küzdő embert eloldja a komor aszkézistől, amely ránehezedik a lélekre és megakadályozza Istenhez való boldog szárnyalásában. Az élet legfőbb feladatául a harmonikus örömérzésben való megtisztulást hirdeti a C. Ezt csak belső lelkesedéssel (hisz-lahuvusz) éri el az ember és csak úgy, ha olyan fokig forralja fel eksztázisát, hogy az anyagias indulatok kiolvadnak belőle és szinte személytelennek érzi magát. Az individuális léteitől való eloldást (bitulha-jes) nem az anyagi életöröm élesebb átérezhetése végett követeli a C,. hanem azért, hogy általa az igazi vallásosságba tisztulhasson az ember. A chásszid az Avódában (szolgálat) teljesíti meg ezt a megtisztulást. Az Avóda, amelyben az élet köznapi tevékenysége is magasabb jelentőséget nyer és az istentisztelettel harmonikusan összeforr, értelmét a lelki elmélyülésből (kavvónó) nyeri és szent cselekedetté is ez avatja. A C. főleg ezen a ponton tér el a Lurja-féle miszticizmustól, amely a kavvónó alatt az akaratnak céltudatos megfeszülését érti, míg a C. az érzelmekben elmerülő és magában az életben gyökerező akarást érti alatta. Mérhetetlen magasságig nő a chásszidikus felfogásban az ember elhivatása és ezért is tiszteli a caddikot, akiben a legmagasabb isteni szférákban megtisztult ember képviselőjét látja. A chásszideus világszemlélet kardinális alapelve, hogy az egész természet eloldhatatlan Istentől, nem csak eszmei, de materiális jelenségeiben is. Minden szerves és minden szervetlen életben Istennek elszórt szikrái (necicósz) működnek, még a legrútabb és legalacsonyabb dolgok is a necicósztól élnek. Gyűlölni és megvetni már ezért sem szabad semmit sem. Az alacsonyrendű dolgokba hullott istenszikrák méltatlan helyzetükben is megtartják isteni természetüket és az Istenhez tartoznak, bárha attól időlegesen el szakadtak. Visszaömlésüket megváltásnak érzi az istenség és az istenlélek (Sechina) megváltását ilyenformán az ember segítheti elő, ha egyforma szeretettel arra törekszik, hogy minden teremtett dologban zavartalanul működhessen az Isten természete, mert kelyhükből csak akkor térnek vissza ősforrásukhoz az istenszikrák, ha hivatásukat megteljesítették. Ebben a felfogásban elhomályosul a rút és a szép között való különbség és az élet közönséges funkciói is ebben nemesülnek meg. A chásszid zsidó oltárnak tekinti az asztalát és áldozásnak a lakomáját. Bárha a C.-ban a spekulatív elem elég bőséges, rendszerét mégsem a spekulációkból fejlesztette ki, hanem inkább a természetbe forrt világlátásból és legpregnánsabban legendáiban és példázataiban jut kifejezésre. Népies irányzattá ezért nőhetett meg. A hitéletben a vallásos impulzusnak a külső formáktól való felszabadulásra törekszik a C. történetének első évtizedeiben a Talmud ellen is fordult, de fejlődése során felismerte a benne rejlő erőforrásokat és visszatért hozzá, úgy hogy a talmudikus tudományok legintenzívebb művelésével a C.-ban is találkozunk. Hitéleti alapja természetesen a Sulchan Áruch és csak abban tér el a nemchásszideus irányzattól, hogy életet önt a száraz formalizmusba, ami istentiszteleti rendjében is felismerhető. Az imádkozást nem kötelességszerűen és gépiesen végzi a chászid, hanem boldog örömmel és valóban emelkedett ünnepi hangulatban. Eksztázisa másokra idegenül hat, de kétségtelenül a belső örömteljes izgalom megnyilatkozása az és mindenesetre őszinte, ha talán túl hangos is. A chásszidikus élet központján a rebbe (caddik, korrumpált értelemben: csodarabbi) áll, aki a zsidó élet legfőbb instanciája. A máramarosszigeti, munkácsi, belzi, szadagorai, rebbékhez ezrével zarándokolnak a hívek, hogy lelki és anyagi gondjaik között vigasztalást és tanácsot kapjanak (l. Csodarabbi). A C. új életformákkal gazdagította a zsidóságot, megszínesítette a költészetét, kimélyítette lelki életét, de túlságba hajtott miszticizmusa elvonja a gyakorlati élettől és elidegeníti a világi kultúrától. Rendszerét a Ladiból való Snéur ben Salman építette ki és röviden chabad-nak mondják. Ez a szó a kabbalisztikus háromegy szefirosz: a chochmó (bölcsesség), binó (értelem) és daász (felismerés) szavak kezdőbetűinek összevonásából alakult és azt jelzi, hogy a rendszerben az értelem dominál.
|
|
|
szikla |
2011. július 04. 12:48 | Sorszám: 54 |
A válasz tömören: vallás is meg egyúttal nemzet is. Olvasd el: Prohászka Ottokár - Püspök az emberért könyvben (Székesfehérvár-Budapest 2006.) Orvos Levente tanulmányát.
|
|
|
szikla |
2011. július 01. 12:21 | Sorszám: 43 |
"A Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékének meg kell érteni az idők szavát, tisztában kell lenniük valóságos érdekeikkel. Vannak már ilyenek és minden bizonnyal egyre többen lesznek a jövőben. Egyébként a magyarságnak is érdeke, hogy kiegyezzen a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékével, de alapvető belátásra nekik kell jutniuk a fentiekben tárgyalt kérdésekben." Ezen az állásponton volt Szabó Dezső, Veres Péter és Németh László is.
|
|
|
szikla |
2011. június 28. 14:48 | Sorszám: 42 |
|
Megéritek a pénzeteket. Nemsok Tábor Béla szorúlt belétek. Kié volt anno a megjegyzés: "Történelmet írtál öreg.." Idézetek Tábor Bélától: Az igazi "zsidó hagyomány a zsidó szellem folytonossága, tehát az áldozati szellem folytonossága.(..) A zsidó szellem az áldozati heroizmus, a szüntelen személyes harc a tiszta szellemért.(...) A hagyományoktól elszakadt zsidóság átértelmezte a kiválasztottságot.(..) A zsidó hagyomány kizár tehát mindent, ami nem áldozati heroizmus, minden közömbösséget és rossz szolidaritást, amely lefogja a zsidóság kezét, valahányszor belső tisztító harcát kellene megvívnia. [Tábor szerint az utolsó nagy tisztító forradalom Ezdrás és Nehemiás korában történt, vagyis Kr. e. az V. században. - Orvos Levente.] (Prohászka Ottokár - Püspök az emberért. Székesfehérvár-Budapest 2006.) Tábor számára nem okoz problémát annak kijelentése, hogy a zsidó illetve a magyar identitás nem áll szemben egymással, sőt szerinte valaki "csak akkor lehet jó magyar ha jó zsidó, és csak akkor lehet jó zsidó, ha jó magyar". Ezért érzem és mondom, hogy magyar vagyok, mert azonosulni tudok a jó zsidóval, a Tábor Béla szerinti jó zsidóval. A valódi magyar szellem is "áldozati heroizmus, a szüntelen személyes harc a tiszta szellemért". A magyar szellem, a magyarság lényegi valója ez volt egész történelme során. 1948-ig kisebb nagyobb sikerrel megvalósulhatott a magyar szellem megújulása, jelenleg ez még várat magára. A zsidóságnak Tábor Béla intelmeit kellene megvalósítani a szellemi megújulás terén, legalább is meg kellene kezdeni itt Magyarországon, illetve Közép-Európában.
|
|
|
szikla |
2011. június 28. 11:27 | Sorszám: 41 |
|
Szép Jónapot.
|
|
|
szikla |
2011. június 24. 13:04 | Sorszám: 40 |
A teljes írás...(Új Tanú 7. szám) A magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékéhezA mai felzaklatott magyar társadalomban, sok irányú igény jelentkezhet különféle neuralgikus témák nyugodt végiggondolására, amely a tisztánlátást, a neurózis feloldását, csökkentését, a megbékélést szolgálná. Ezen témák talán egyik leglényegesebbje a zsidóság szerepe az 1945 utáni Magyarországon, egészen napjainkig bezáróan. Ugyanakkor mélységes meggyőződésem, hogy ezen témakör visszafogott, higgadt „kibeszélése” , nagy mértékben hozzájárulna a ’szocialistának’ mondott múltunkkal való következetes és végérvényes leszámolásához. Mindez egyúttal az értékálló szociális (szociálhumanista) eszmerendszer, a (történelmi szociáldemokrácia) megújítását, egyáltalán az új baloldaliság létrejöttét, kialakulását is elősegítené a baloldali érzelmű emberek körében. Ebben az égetően fontos kérdésben, a zsidók szerepének, szereplésének „kibeszélésében”, megvitatásában azért fordulok a Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékéhez, mert apáik, nagyapáik szerepéről, leszerepléséről akarok néhány gondolatot felvázolni az elmúlt 45-50 éves időszak történéseiben. Egyúttal szeretném felhívni a figyelmüket a jövőbeni lehetséges feladataikra, beleilleszkedve a Jövő Magyarországának demokratikus társadalmába, és éppenséggel talán egy valódi baloldalt támogatva. Ebben az elmúlt 45-50 évben bizony jelentős szerepet játszottak (játszogattak kényükre-kedvükre) a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékének apái, nagyapái, akiknek ideje végképp lejárt a lenini-sztálini-kádári terror tudományos szocializmusának végleges bukásával. Az eljövendő ifjú nemzedéknek ebből okvetlen le kell vonni a megfelelő tanulságot. Hogy is történhetett mindez? A nemzetközi összefüggéseket nem vizsgálom, ez túl messzire vezetne. (De természetesen bizonyos összefüggések ismeretétől eltekinteni nem lehet.) Induljunk ki abból az egyszerű tényből, hogy a sztálini fegyverek segítségével (azok árnyékában) hatalomra jutott Magyarországon egy magát ’kommunistának’ mondó, többségében zsidó vezető garnitúra, hogy majd felépítik a szocializmust, ha a fene fenét eszik is, mivel a nagy tanítómester művét, mint legjobb tanítványoknak, magyar földön is véghez kell vinni bármi áron. Mi adott ehhez „jogalapot” számukra? Hát természetesen a fasiszta-csatlós magyar nép lenézése, semmibe vétele, és a tűzzel-vassal megvalósítandó, mindenek felettinek hangoztatott eszmerendszer, amelynek legjobb és leghűségesebb képviselői a zsidó internacionalisták voltak. No igen, egyébként is az internacionalista-marxista eszmerendszer számára a nemzet nem értékkategória. És még egy dolog „predesztinálta” a zsidóságot és vezetőiket az új hatalmi bázis kiépítésében: a zsidók nagyszámú elpusztítása, „halálba ájulása”. Ez a mindenképpen förtelmes és szégyenletes esemény, amit most csak ily tömören minősítek. De hát mégis csak abszurd, hogy ez „jogalapot” szolgáltathatott egy nép leigázásához, mintegy bosszúhadjáratot folytatva a sztálini fegyverek árnyékában, kollektív bűnösnek kikiáltva az egész magyar népet. Milyen embertelen szörnyűséget zúdítottak a magyar népre évtizedeken át máig kihatóan. Összességében semmivel sem kisebb szenvedést és kínkeservet, mint amin a magyarországi zsidóság ment keresztül a II. világháború során. De az a szörnyűség a háborúval véget ért, és kitervelője nem a magyar nép volt! Viszont a háború után megkezdődött – a zsidók hatalomba kerülésével – a tervszerű magyarsággyalázás, ember-törpítés évtizedekig (Recsk, kitelepítések, internálások, éít.) különböző intenzitással, de folyamatosan 1989-ig. Lelkileg sokkal nehezebben megemészthető, sokkal gyötrelmesebben feldolgozható az elmúlt négy –öt évtized léleknyomorítása, lélektiprása, mint a zsidóságnak azok a rémületes esztendői melynek elkövetőit felkutatták, felkutatják, joggal. A lelki traumák, a testi-lelki deformációk visszamaradása szintén jelentősebbek mint a tényleges háborús áldozatok okozta veszteség, keserűség, amiből pedig ugyancsak kijutott a magyarságnak is. Az új „iternacionalista-marxista” hatalmi rendszer kiépítésekor természetesen a „fasiszta magyarok” nem voltak megbízhatóak, így hát minden jelentősebb pozícióba többségében zsidó származású egyének kerültek. (Már Illyés Gyula is megírta: miért is kerülhetett csak azért vezető beosztásba valaki, mert azelőtt üldözték; ez önmagában miért lehetett érdem?) Miként is vették ehhez a bátorságot a zsidó vezetők? Gondoljuk csak el: az akkori fasiszta vezetőik által mindvégig a németekkel kitartó és ezáltal joggal térdre kényszerített nemzet alig ébredt kábulatából, ismételten nyakára telepedett egy újabb idegen szívű vezető gárda, a győztes sztálini fegyverek védelme alatt. Ez talán szintén felfogható a kor bűnének, Rákosiék rossz szellemének, de tudjuk, hogy nagyon is tudatos tevékenységről volt szó, és bizony nem tudta volna a személyi kultusz szörnyűségeit 3-4 ember véghez vinni, ha az egész hatalmi apparátusban nem az azelőtti üldözöttek, illetve hozzátartozóik vállalják a vezető prímet, azaz az eljövendő ifjú nemzedék nagyapái, dédapái. Ez a szellem még ma is kísért sőt jelen van hús-vér valóságában is az akkor kiépített hivatalok, szervezetek (hálózatok) és a tömegkommunikáció révén. A Rákosi-Gerő-Farkas-Révai-Péter G. alkotta klikk önmagában természetesen nem lett volna elegendő az internacionalista-sztálinista nagyravágyó hatalmi tervek kivitelezéséhez; ehhez nagy számú, komoly elnyomó és uralmi apparátust kellett kiépíteni az állami és közigazgatási intézményekben, megbízható alávalókra alapozva. Ezek az egyének pedig természetesen, zömében zsidó származásúak voltak,főleg a vezető pozíciókban. (Az ÁVH tisztek kiválasztásában, ajánlásában még Lukács György is aktívan részt vett.) Mind ehhez hozzá kell venni, hogy az elkövetett léleknyomorító, embert-törpítő szörnyűségek egy „szépnek és magasztosnak hirdetett eszmerendszer”, a „szocializmus nevében” történtek meg a magyar néppel. A társadalom minden területén – gazdaság, politika, kultúra, művészet, irodalom, oktatás, sport – a vezető pozíciókba zsidó származású egyének épültek be, és ezáltal, megbízhatóságuk révén biztosítottnak látszott az „Internacionalista-sztálinista” eszmerendszer győzelemre vitele a magyar nép akarata ellenére. A zsarnoki apparátus annyira belejött, hogy szinte teljesen kiölte a magyar lelkületet az államvezetésből, az oktatásból-nevelésből, és szégyellnie kellett a magyarnak magát, mert nem képes megérteni, „felfogni” a rákényszerített „nagyszerű szocializmus-képet”. (Az 1956-os forradalom és szabadságharc rövid időszakát követően ismételten még nagyobb intenzitással folyt a magyar nép léleknyomorítása, a magyarság meggyalázása. Azt ugye mondani sem kell, hogy a zsidó hatalmasságok a társadalmi élet minden területén átmentették, megerősítették posztjaikat.) Még az 1956-os földrengés erejű megmozdulás, ellenállás sem volt elegendő ahhoz, hogy a régi zsidó vezetők, hatalmasságok posztjai és szellemiségük felszámolódjon. Pedig hát mindennek egy szociálhumanista társadalom építésének érdekében is meg kellet volna történnie, mert egy szociális eszmeiségű Magyarországot csak a magyar nép soraiból kikerülő igazi államférfiak vezetésével – és ezáltal mindenegyes magyar lelkes támogatásával – lehet felépíteni és nem zsidó politikusok bűvészkedéseivel. A nemzeti sajátosságok figyelembe vétele, a nemzeti értékek továbbfejlesztése nélkül és a nép lelki alkatának semmibe vételével egyetlen társadalmi rendszer sem működhet hosszútávon. Ezért szólok nyomatékkal a Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékéhez, mert hiszen be kell látniuk, hogy dédapáik, nagyapáik végképp leszerepeltek, el kell tűnniük a magyar közélet porondjáról, elsősorban az állami-közigazgatási vezető szerepet illetően. Az ifjú nemzedék előtt pedig adott a lehetőség tudásuk és tehetségük hasznosítására, kamatoztatására, a kiépülő új demokratikus Magyarországon, de mindenek felett az egész magyar társadalom javára és hasznára. Nekik is elő kell segíteni, hogy Magyarországon a magyar nemzet demokratikusan megválaszthassa elhivatott vezetőit, és ők maguk munkájukkal járuljanak hozzá Magyarország felvirágoztatásához, az igazságosság érvényre juttatásához. Az igazság szabaddá tesz. Jöjj el szabadság, Te szülj nekünk rendet szép hazánkban. Tehát az igazi rendet – mind a fejekben, mind az egész társadalomban – az igazság, az igazságosság hozhatja el számunkra. Egy lidérces korszakot követően, egy valóságos rendszerváltás után (mind gazdasági, mind társadalmi téren), a szabadságban, békében élő magyar nép minden tagja örömmel veszi, ha a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedéke a széles nagyvilág országai közül Magyarországot választja hazájának, - miként Radnóti Miklós e lángoktól ölelt kis országot. És áldozatkész munkájukkal, tudásukkal, tehetségükkel segítik a demokrácia, a szabadság és a rend kiépülését, egy olyan rend megvalósulását, amely megsokszorozza a szabadságot, amely az igazságból fakad. Sokat tanulhatunk is tőlük, mint arra Veres Péter is utalt. Nem társadalom-történeti tanulmányt szándékoztam írni, ezt majd végezzék el a tudomány képviselői még nagyobb alapossággal. Nem is tarthatom eléggé felkészültnek magam ehhez. Csak összefüggéseket szándékoztam felvetni, és kérdéseket megfogalmazni tömören, röviden. (Azt azonban kívánatosnak tartanám, hogy a tudományok különböző rangú képviselői ne az okvetetlenkedőt lássák a magamfajta gondolkodó emberben, hanem a felvetett problémák igazságtartalmát vizsgálják: erősítsék meg, módosítsák, esetleg vessék el elemzéseiket követően.) A Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékének meg kell érteni az idők szavát, tisztában kell lenniük valóságos érdekeikkel. Vannak már ilyenek és minden bizonnyal egyre többen lesznek a jövőben. Egyébként a magyarságnak is érdeke, hogy kiegyezzen a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékével, de alapvető belátásra nekik kell jutniuk a fentiekben tárgyalt kérdésekben. A párbeszédet, a „kibeszélést” érdemben kell folytatni, nem az idejét múlt „népi-urbánus” viszonylatokban. A Harmadik Út nemzetmentő és ország-építő eszmerendszere – a történeti mozaikjaiban eddig megismertek közös tovább gondolásával – minden bizonnyal alkalmas keretet biztosítana ehhez. (2009.) („Történelmet írtál öreg.” – Internet Fórum bejegyzés)
|
|
|
szikla |
2011. június 23. 13:40 | Sorszám: 39 |
|
***
|
|
|
szikla |
2011. június 22. 13:12 | Sorszám: 38 |
|
Ennyi??
|
|
|
szikla |
2011. június 21. 11:54 | Sorszám: 37 |
Hozzáállástokban nem csalódtam. Kié volt anno a megjegyzés: "Történelmet írtál öreg.."Idézetek Tábor Bélától: Az igazi "zsidó hagyomány a zsidó szellem folytonossága, tehát az áldozati szellem folytonossága.(..) A zsidó szellem az áldozati heroizmus, a szüntelen személyes harc a tiszta szellemért.(...) A hagyományoktól elszakadt zsidóság átértelmezte a kiválasztottságot.(..) A zsidó hagyomány kizár tehát mindent, ami nem áldozati heroizmus, minden közömbösséget és rossz szolidaritást, amely lefogja a zsidóság kezét, valahányszor belső tisztító harcát kellene megvívnia. [Tábor szerint az utolsó nagy tisztító forradalom Ezdrás és Nehemiás korában történt, vagyis Kr. e. az V. században. - Orvos Levente.] (Prohászka Ottokár - Püspök az emberért. Székesfehérvár-Budapest 2006.) Tábor számára nem okoz problémát annak kijelentése, hogy a zsidó illetve a magyar identitás nem áll szemben egymással, sőt szerinte valaki "csak akkor lehet jó magyar ha jó zsidó, és csak akkor lehet jó zsidó, ha jó magyar". Ezért érzem és mondom, hogy magyar vagyok, mert azonosulni tudok a jó zsidóval, a Tábor Béla szerinti jó zsidóval. A valódi magyar szellem is "áldozati heroizmus, a szüntelen személyes harc a tiszta szellemért". A magyar szellem, a magyarság lényegi valója ez volt egész történelme során. 1948-ig kisebb nagyobb sikerrel megvalósulhatott a magyar szellem megújulása, jelenleg ez még várat magára. A zsidóságnak Tábor Béla intelmeit kellene megvalósítani a szellemi megújulás terén, legalább is meg kellene kezdeni itt Magyarországon, illetve Közép-Európában.
|
|
|
szikla |
2011. június 16. 11:33 | Sorszám: 36 |
(Részlet) Egy lidérces korszakot követően, egy valóságos rendszerváltás után (mind gazdasági, mind társadalmi téren), a szabadságban, békében élő magyar nép minden tagja örömmel veszi, ha a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedéke a széles nagyvilág országai közül Magyarországot választja hazájának, - miként Radnóti Miklós e lángoktól ölelt kis országot. És áldozatkész munkájukkal, tudásukkal, tehetségükkel segítik a demokrácia, a szabadság és a rend kiépülését, egy olyan rend megvalósulását, amely megsokszorozza a szabadságot, amely az igazságból fakad. Sokat tanulhatunk is tőlük, mint arra Veres Péter is utalt. Nem társadalom-történeti tanulmányt szándékoztam írni, ezt majd végezzék el a tudomány képviselői még nagyobb alapossággal. Nem is tarthatom eléggé felkészültnek magam ehhez. Csak összefüggéseket szándékoztam felvetni, és kérdéseket megfogalmazni tömören, röviden. (Azt azonban kívánatosnak tartanám, hogy a tudományok különböző rangú képviselői ne az okvetetlenkedőt lássák a magamfajta gondolkodó emberben, hanem a felvetett problémák igazságtartalmát vizsgálják: erősítsék meg, módosítsák, esetleg vessék el elemzéseiket követően.) A Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékének meg kell érteni az idők szavát, tisztában kell lenniük valóságos érdekeikkel. Vannak már ilyenek és minden bizonnyal egyre többen lesznek a jövőben. Egyébként a magyarságnak is érdeke, hogy kiegyezzen a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékével, de alapvető belátásra nekik kell jutniuk a fentiekben tárgyalt kérdésekben. A párbeszédet, a „kibeszélést” érdemben kell folytatni, nem az idejét múlt „népi-urbánus” viszonylatokban. A Harmadik Út nemzetmentő és ország-építő eszmerendszere – a történeti mozaikjaiban eddig megismertek közös tovább gondolásával – minden bizonnyal alkalmas keretet biztosítana ehhez. (2009.) („Történelmet írtál öreg.” – Internet Fórum bejegyzés) [Új Tanú, 7.szám - 2011.]
|
|
|
szikla |
2011. június 16. 11:27 | Sorszám: 35 |
Tábor számára nem okoz problémát annak kijelentése, hogy a zsidó illetve a magyar identitás nem áll szemben egymással, sőt szerinte valaki "csak akkor lehet jó magyar ha jó zsidó, és csak akkor lehet jó zsidó, ha jó magyar". Ezért érzem és mondom, hogy magyar vagyok, mert azonosulni tudok a jó zsidóval, a Tábor Béla szerinti jó zsidóval. A valódi magyar szellem is "áldozati heroizmus, a szüntelen személyes harc a tiszta szellemért". A magyar szellem, a magyarság lényegi valója ez volt egész történelme során.
|
|
|
szikla |
2011. június 16. 10:30 | Sorszám: 34 |
Idézetek Tábor Bélától: Az igazi "zsidó hagyomány a zsidó szellem folytonossága, tehát az áldozati szellem folytonossága.(..) A zsidó szellem az áldozati heroizmus, a szüntelen személyes harc a tiszta szellemért.(...) A hagyományoktól elszakadt zsidóság átértelmezte a kiválasztottságot.(..) A zsidó hagyomány kizár tehát mindent, ami nem áldozati heroizmus, minden közömbösséget és rossz szolidaritást, amely lefogja a zsidóság kezét, valahányszor belső tisztító harcát kellene megvívnia. [Tábor szerint az utolsó nagy tisztító forradalom Ezdrás és Nehemiás korában történt, vagyis Kr. e. az V. században. - Orvos Levente.] (Prohászka Ottokár - Püspök az emberért. Székesfehérvár-Budapest 2006.)
|
|
|
szikla |
2011. június 15. 12:47 | Sorszám: 33 |
|
Elnézést lemaradt az alcím!! (NEMZETI MAXIMUM KELL!) A magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékéhez Közös hazánk Magyarország javára és hasznára A mai felzaklatott magyar társadalomban, sok irányú igény jelentkezhet különféle neuralgikus témák nyugodt végiggondolására, amely a tisztánlátást, a neurózis feloldását, csökkentését, a megbékélést szolgálná. Ezen témák talán egyik leglényegesebbje a zsidóság szerepe az 1945 utáni Magyarországon, egészen napjainkig bezáróan. Ugyanakkor mélységes meggyőződésem, hogy ezen témakör visszafogott, higgadt „kibeszélése” , nagy mértékben hozzájárulna a ’szocialistának’ mondott múltunkkal való következetes és végérvényes leszámolásához. Mindez egyúttal az értékálló szociális (szociálhumanista) eszmerendszer, a (történelmi szociáldemokrácia) megújítását, egyáltalán az új baloldaliság létrejöttét, kialakulását is elősegítené a baloldali érzelmű emberek körében. Ebben az égetően fontos kérdésben, a zsidók szerepének, szereplésének „kibeszélésében”, megvitatásában azért fordulok a Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékéhez, mert apáik, nagyapáik szerepéről, leszerepléséről akarok néhány gondolatot felvázolni az elmúlt 45-50 éves időszak történéseiben. Egyúttal szeretném felhívni a figyelmüket a jövőbeni lehetséges feladataikra, beleilleszkedve a Jövő Magyarországának demokratikus társadalmába, és éppenséggel talán egy valódi baloldalt támogatva. Ebben az elmúlt 45-50 évben bizony jelentős szerepet játszottak (játszogattak kényükre-kedvükre) a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékének apái, nagyapái, akiknek ideje végképp lejárt a lenini-sztálini-kádári terror tudományos szocializmusának végleges bukásával. Az eljövendő ifjú nemzedéknek ebből okvetlen le kell vonni a megfelelő tanulságot. Hogy is történhetett mindez? A nemzetközi összefüggéseket nem vizsgálom, ez túl messzire vezetne. (De természetesen bizonyos összefüggések ismeretétől eltekinteni nem lehet.) Induljunk ki abból az egyszerű tényből, hogy a sztálini fegyverek segítségével (azok árnyékában) hatalomra jutott Magyarországon egy magát ’kommunistának’ mondó, többségében zsidó vezető garnitúra, hogy majd felépítik a szocializmust, ha a fene fenét eszik is, mivel a nagy tanítómester művét, mint legjobb tanítványoknak, magyar földön is véghez kell vinni bármi áron. Mi adott ehhez „jogalapot” számukra? Hát természetesen a fasiszta-csatlós magyar nép lenézése, semmibe vétele, és a tűzzel-vassal megvalósítandó, mindenek felettinek hangoztatott eszmerendszer, amelynek legjobb és leghűségesebb képviselői a zsidó internacionalisták voltak. No igen, egyébként is az internacionalista-marxista eszmerendszer számára a nemzet nem értékkategória. És még egy dolog „predesztinálta” a zsidóságot és vezetőiket az új hatalmi bázis kiépítésében: a zsidók nagyszámú elpusztítása, „halálba ájulása”. Ez a mindenképpen förtelmes és szégyenletes esemény, amit most csak ily tömören minősítek. (Új Tanú 7. szám, 2011. május)
|
|
|
szikla |
2011. június 14. 12:06 | Sorszám: 32 |
Nemzeti maximum kell! A magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékéhez A mai felzaklatott magyar társadalomban, sok irányú igény jelentkezhet különféle neuralgikus témák nyugodt végiggondolására, amely a tisztánlátást, a neurózis feloldását, csökkentését, a megbékélést szolgálná. Ezen témák talán egyik leglényegesebbje a zsidóság szerepe az 1945 utáni Magyarországon, egészen napjainkig bezáróan. Ugyanakkor mélységes meggyőződésem, hogy ezen témakör visszafogott, higgadt „kibeszélése” , nagy mértékben hozzájárulna a ’szocialistának’ mondott múltunkkal való következetes és végérvényes leszámolásához. Mindez egyúttal az értékálló szociális (szociálhumanista) eszmerendszer, a (történelmi szociáldemokrácia) megújítását, egyáltalán az új baloldaliság létrejöttét, kialakulását is elősegítené a baloldali érzelmű emberek körében. Ebben az égetően fontos kérdésben, a zsidók szerepének, szereplésének „kibeszélésében”, megvitatásában azért fordulok a Magyarországi Zsidók Eljövendő Ifjú Nemzedékéhez, mert apáik, nagyapáik szerepéről, leszerepléséről akarok néhány gondolatot felvázolni az elmúlt 45-50 éves időszak történéseiben. Egyúttal szeretném felhívni a figyelmüket a jövőbeni lehetséges feladataikra, beleilleszkedve a Jövő Magyarországának demokratikus társadalmába, és éppenséggel talán egy valódi baloldalt támogatva. Ebben az elmúlt 45-50 évben bizony jelentős szerepet játszottak (játszogattak kényükre-kedvükre) a magyarországi zsidók eljövendő ifjú nemzedékének apái, nagyapái, akiknek ideje végképp lejárt a lenini-sztálini-kádári terror tudományos szocializmusának végleges bukásával. Az eljövendő ifjú nemzedéknek ebből okvetlen le kell vonni a megfelelő tanulságot. Hogy is történhetett mindez? A nemzetközi összefüggéseket nem vizsgálom, ez túl messzire vezetne. (De természetesen bizonyos összefüggések ismeretétől eltekinteni nem lehet.) Induljunk ki abból az egyszerű tényből, hogy a sztálini fegyverek segítségével (azok árnyékában) hatalomra jutott Magyarországon egy magát ’kommunistának’ mondó, többségében zsidó vezető garnitúra, hogy majd felépítik a szocializmust, ha a fene fenét eszik is, mivel a nagy tanítómester művét, mint legjobb tanítványoknak, magyar földön is véghez kell vinni bármi áron. Mi adott ehhez „jogalapot” számukra? Hát természetesen a fasiszta-csatlós magyar nép lenézése, semmibe vétele, és a tűzzel-vassal megvalósítandó, mindenek felettinek hangoztatott eszmerendszer, amelynek legjobb és leghűségesebb képviselői a zsidó internacionalisták voltak. No igen, egyébként is az internacionalista-marxista eszmerendszer számára a nemzet nem értékkategória. És még egy dolog „predesztinálta” a zsidóságot és vezetőiket az új hatalmi bázis kiépítésében: a zsidók nagyszámú elpusztítása, „halálba ájulása”. Ez a mindenképpen förtelmes és szégyenletes esemény, amit most csak ily tömören minősítek. (Új Tanú 7. szám, 2011. május)
|
|
|