Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Jézus feltámadása, Pál találmánya...

Ha vissza akarsz térni az előző témához, használd a böngésződ vissza (back) gombját!
   
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Jézus feltámadása, Pál találmánya...
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. október 01. 08:12 | Sorszám: 834
Jézust kínhalála kifejezetten egy véresáldozat volt az ószövetségi legendákban hívők által elkövetett bűnök váltságáért Pál (Saul rabbi) szerint:

Idézet:
Pál levele a zsidókhoz
9,1 Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál
Az első szövetségnek is volt tehát istentiszteleti rendje és földi szent helye.

9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való.
9,12 Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett.
9,13 Mert ha bakok és bikák vére és tehén hamva a tisztátalanokra hintve megszentel, vagyis külsőleg tisztává tesz,
9,14 akkor a Krisztus (*Názáret Jézus) vére, aki örökkévaló Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul az Istennek, mennyivel inkább megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljunk az élő Istennek.

9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus (*Názáret Jézus), mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.

9,18 Innen van az, hogy az első szövetséget sem léptették életbe vér nélkül.
9,19 Mert amikor Mózes a törvény szerint az egész népnek minden parancsolatot elmondott, vette a bikák és bakok vérét vízzel, vörös gyapjúval és izsóppal együtt, és meghintette a könyvet és utána az egész népet,
9,20 e szavakkal: "Ez annak a szövetségnek a vére, amelyet az Isten rendelt számotokra."
9,21 Aztán hasonlóképpen meghintette vérrel a sátort és az istentisztelet minden eszközét is.
9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.
9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal.
9,24Mert nem emberkéz alkotta szentélybe, az igazi képmásába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most megjelenjen az Isten színe előtt értünk.


Pál (Saul rabbi) azt is hangsúlyozta, hogy ez a véresáldozat egy kozmikus esemény égisze alatt játszódott le, ami komolyabb volt, mint az Ezsdrásék által visszadátumozott "első szövetséggel" kapcsolatos égi történés...

-1335.10.15. 23:49 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:11,2°Mérleg; -Uránusz oppozíció:17,7°Kos; -Mars quadrat:10,8°Rák; -Szaturnusz oppozíció:13,4°Bak
(részleges-partiell napfogyatkozás!)
-Az ószövetségi legenda szerint Istenétől a Sinai-hegyen Mózes átvette a Tízparancsolatot és "örök szövetséget kötött JHVH-Krisztussal".

Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem (3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars konjunkció:9,8°/10,8°Kos, -Szaturnusz konjunkció:4°Kos, -Hold oppozíció:9,8°Mérleg,
-Uránusz quadrat:9,7°Rák, (-Neptunusz oppozíció:12,7°Bak)
("Magára vette a Világ összes bűneit". A hagyomány egy "T" alakú keresztet említ.)

Jézus keresztre feszítésekor valóban egy "magasabb fokú áldozatról" volt szó a "negatív égi hatalmak" felé... És rádásul emberáldozat...
Sajnos az emberiség történelmében az ilyen babonás szokások gyakran előfordultak, pl. az aztékoknál is...

A véresáldozati hagyományok újra kezdenek feléledni az Ezsdrásék által betervezett ószövetségi legendák messiásának, Immánuelnek a fellépése közeledtével:

Idézet:
http://www.zsido.com/cikkek/a_szentelyre_keszulve_vagjak_az_aldozati_baranyt_jeruzsalemben/10/478
2008-04-20
A Szentélyre készülve vágják az áldozati bárányt Jeruzsálemben
A II. Szentély pusztulását követően a megszűnt állatáldozatok helyét az ima vette át. Bár az állatáldozat ma is tiltott, az elmúlt napokban 200 férfi előtt rekonstruálták a Siratófal közelében, a Porat Joszéf Jesiva udvarában a peszach-i áldozati bárány nyilvános rituális vágását.

A Templom-hegyi csoport a Messiás közeli eljövetelében és a III. Templom felépülésében bízva már készül arra az időre, amikor a Mórija-hegyen felépülő Templom oltárán a Peszach ünnepén ismét bárányokat áldoznak majd.


Jézus a kereszthalála által természetesen senkinek a bűnét nem vette magára, hanem egy kifejezetten negatív szellemi hatású kozmikus kereszt égisze alatt volt kénytelen befejezni az életét.

Bővebben erről:

Aki magára vette a Világ összes bűneit...

A Názáreti Jézussal kapcsolatos egyéb magyarázatok:

Jézus születése és kereszthalála

Jézus születésének és kereszthalálának kozmikus eredete

A valódi betlehemi csillag

Jézus április elsején lett keresztre feszítve

Nem pénteken lett keresztre feszítve Jézus!

Jézus a rabbinikus tradíciókban

Jézus természetesen nem támadhatott fel a halottaiból, hisz egy anya szülte hús-vér embernek sajnos az élete egyszeri és megismételhetetlen. Ennek ellenére Pál (Saul rabbi - aki nem ismerte Jézust!), az "evangélistákat" évtizedekkel megelőzve papíron feltámasztotta Jézust (lehet, hogy a szanhedrin sugallatára, akik megbízásából korábban kíméletlenül üldözte Jézus követőit) feltehetőleg abból a célból, hogy a világ népeivel "Jézus második eljövetele" gyanánt várathassák az Ezsdrásék által betervezett ószövetségi legendák messiását, Immánuelt, aki már 10 éves...:

Idézet:
Pál levele a zsidókhoz
4,9 A szombati nyugalom tehát még ezután vár az Isten népére.
4,10 Aki ugyanis bement az Isten nyugalmába, maga is megnyugodott a munkáitól, mint Isten is a magáétól.

6,9 Hit és türelem által örököljük az ígéreteket
Felőletek azonban szeretteim, jobbat gondolunk, ami üdvösséggel jár, még ha így beszélünk is
.
6,10 Mert nem igazságtalan az Isten, hogy elfeledkeznék a ti cselekedeteitekről és arról a szeretetről, amelyet az ő nevében tanúsítottatok, amikor a szenteknek szolgáltatok és most is szolgáltok.
6,11 De kívánjuk, hogy közületek mindenki ugyanazt az igyekezetet tanúsítsa mindvégig, amíg a reménység egészen be nem teljesedik,
6,12 hogy ne legyetek restek, hanem kövessétek azokat, akik hit és türelem által öröklik az ígéreteket.
6,13 Isten ígéretei változhatatlanok
Amikor az Isten Ábrahámnak ígéretet tett, mivel nem esküdhetett nagyobbra, önmagára esküdött,[/b]
6,14 és így szólt: "Bizony, gazdagon megáldalak, és nagyon megsokasítalak."
6,15 És így, miután türelemmel várt, beteljesült az ígéret.
6,16 Mert az emberek önmaguknál nagyobbra esküsznek, és náluk minden ellenvetésnek véget vet, és mindent megerősít az eskü.
6,17 Ezért tehát az Isten, mivel még teljesebben akarta megmutatni az ígéret örököseinek, hogy elhatározása változhatatlan, esküvel vállalt kezességet.

9,27 És amint elrendeltetett, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet következik,
9,28 úgy Krisztus (*Názáret Jézus) is egyszer áldoztatott fel, hogy sokak bűnét elvegye; másodszor majd a bűn hordozása nélkül fog megjelenni azoknak, akik várják őt üdvösségükre.


Távlatok- A Magyar Jezsuiták Folyóirata(1998/4)(569.old.) Az evangéliumok Krisztusa, a megígért és az eljövendő isteni megszabadító, az üdvtörténet távlatában már nem csak a "Krisztus", hanem - "Kyrios (Küriosz), Khrisztosz", Izrael Messiása és az egész emberiség egyetlen Megváltója.


A Pál-féle kereszténység általában erőszak útján lett elterjesztve a világ népei között, ami tulajdonképpen az ószövetségi legendák "bálványtalanítási" utasításainak tudhatóak be...

Ha Jézus a keresztre feszítése utáni harmadik napon "feltámadt" volna, akkor nem halt volna meg valójában...
Jézus ha "feltámadt", akkor tetszhalott volt. Arra pedig nem lehet ráfogni a "halottaiból történt feltámadást"...
A valódi halál beállta után megjelenik a hullamerevség, a test sejt szinten bomlásnak indul élen az idegsejtekkel, a test kezd fokozatosan lehülni, a vastagabb erekben megalvad a vér.
Eddig még nem támadt fel egy ember se a halottaiból sajnos és ezután se fog, legfeljebb csak az emberi vágyak szintjén...:

Idézet:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Hal%C3%A1l
Halál
A biológiai halál
A szív leállását követően 15-20 másodpercig lehetünk tudatunknál legfeljebb. Ezután először az agykéreg és az agyalapi bazális ganglionok, majd az agyi fehérállomány indul pusztulásnak. Az agytörzs és a gerincvelő sokkal tovább marad működőképes. A zsigerek közül az egyes szerveknek létezik egy ún. meleg ischaemiás idejük, ami megadja, hogy hány percig maradnak életképesek testhőmérsékleten az egyes szervek, szövetek (a transzplantációban nagy jelentősége van). A hőmérséklet módosító tényező, ezért végzik a szívműtéteket hypothermiában. A keringés leállását követően még mintegy 2,5-3 percig van visszatérés a halálból az agyfunkciók nagyobb mérvű sérülése nélkül. 5 percen túl már csak vegetatív állapotba lehet visszahozni az embert.

Az álhalál esetén arról van szó, hogy az életfunkciók minimális szintre szállnak le, ilyenkor megtévesztő lehet, hogy a pulzus nem tapintható és a szívműködés, ill. légzés a felületes vizsgáló számára rejtve marad.


Pál (Saul rabbi) szerint a Pál-féle kereszténység alapja Jézusnak a meg nem történt feltámadása:

Idézet:
Pál első levele a korinthusiakhoz
15,12 Krisztus feltámadt, mi is feltámadunk
Ha pedig Krisztusról azt hirdetjük, hogy feltámadt a halottak közül, hogyan mondhatják közületek némelyek, hogy nincs halottak feltámadása?

15,13 Hiszen ha nincs a halottak feltámadása, akkor Krisztus sem támadt fel.
15,14 Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is.

http://www.vigilia.hu/2004/4/zsengeller.htm
Test és lélek
Jézus feltámadása és a zsidó feltámadáshit interakciója a hellenisztikus-római korban
Jézus feltámadása a kereszténység hitének olyan tartóoszlopa, melyet, ha megingatunk, az egész felépítmény dőlne össze. Pál apostol ezt a meglátását megrendítő szavakkal tolmácsolja az 1Kor 15,12–19-ben:"


Egyértelműen igaza volt abban Pálnak, hogy "Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is", hisz a Pál-féle kereszténység Jézus nem létező feltámadására és "második eljövetelére" épült, amihez semmi köze nem lehetett valójában a kínhalált halt Názáreti Jézusnak...
De Pálnak (Saul rabbinak) nem az volt a célja, hogy felvilágosítsa a világ népeit ezen a téren, hanem, hogy elfogadtassa velük ezt a céllal kieszelt nonszensz ötletet a véleményem szerint...
Ezt látszik igazolni az átokkal való fenyegetőzése is...:

Idézet:
Pál levele a galatákhoz
1,6 Nincs más evangélium
Csodálkozom, hogy attól, aki Krisztus kegyelme által elhívott titeket, ilyen hamar más evangéliumhoz pártoltok;
1,7 pedig nincsen más. De egyesek megzavartak titeket, és el akarják ferdíteni a Krisztus evangéliumát.
1,8 Viszont ha még mi magunk, vagy egy mennyből való angyal hirdetne is nektek evangéliumot azonkívül, amit mi hirdetünk, átkozott legyen!
1,9 Amint már korábban is megmondtuk, most ismét mondom: ha valaki nektek más evangéliumot hirdet, azon kívül, amelyet elfogadtatok, átkozott legyen!

Ha egy tanítás igaz, azt nem kell átkokkal nyomatékosítani arra az esetre, ha valaki kételkedne bennük...

Bővebben erről:

Jézus feltámadása, Pál találmánya...

Jézus feltámadása, Pál találmánya...II.

Mint tudjuk, a vallásos zsidó elképzelések kétfajta messiásról tesznek említést, Messiah ben Joseph-ről és Messiah ben David-ról, azaz "Messiás-József Fia" és "Messiás-Dávid Fia"(Immánuel):


Mashiach ben Yosef


Mashiach ben David

Az Ezsdrásék által készített ószövetségi legendákban hívőknek nem az első messiás, "Messiás-József Fia" volt kilátásba helyezve, hanem a "végidőkben" (1999.08.11-én) megszületett messiás, "Messiás-Dávid Fia"(Immánuel):

Idézet:
http://www.nai-israel.com/israel/articel/default?asp?CatID=41&ArticleID=117
(Sajnos már nem elérhető!)
Jesus oder Immanuel?
Doch bleiben wir bei der Frage: Immanuel oder Jesus? Hat Gott im Nachhinein den Namen des Messias von Immanuel auf Jesus abgeändert?
Nein, Gott hat nichts nachgebessert, sondern diese beide Namen waren schon immer im Heilsplan Gottes verankert.
Mit diesem sanftmütigen Messias unter dem Namen Jesu kann das jüdische Volk nichts anfangen, denn es wartet auf den verheißener Messias mit Namen Immanuel, der mit eisernem Stab die Völker regieren wird (Offenbarung 12,5; 19,15).
--Jézus vagy Immánuel?
De maradjunk a kérdésnél: Immánuel vagy Jézus? Megváltoztatta Isten utólag a messiás nevét Immánuelről Jézusra?
Nem, Isten nem javított utána, hanem már mind a két név le volt horgonyozva Isten megváltástervében.
Ezzel a Jézus nevű jámbor messiással a zsidó nép nem tud mit kezdeni, hanem az Immánuel nevű megígért messiásra vár, aki vaspálcával fogja a népeket kormányozni (Jelenések könyve 12,5; 19,15).--


Jelenések könyve
12,5 [color=red]Az asszony fiúgyermeket szült, aki vasvesszővel legeltet minden népet.[/color] A gyermek elragadtatott az Istenhez, az ő trónusához,
19,15 [color=red]Szájából éles kard jött ki, hogy megverje vele a népeket: mert ő vasvesszővel fogja pásztorolni őket, és fogja taposni a mindenható Isten búsult haragjának borsajtóját.[/color]

http://www.nai-israel.com/israel/articel/default?asp?CatID=3&ArticleID=183
(Sajnos már nem elérhető!)
Elijahu (Elia), in der Endzeit
Messias ben Josef, das bedeutet: das erste Kommen des Messias
Messias ben David, das bedeutet: das zweite kommen des Messias
--Elijahu (Éliás), a végidőkben
A Messiás-József Fia jelentése: a messiás első jövetele
A Messiás-Dávid Fia jelentése: a messiás második jövetele--

http://www.nai-israel.com/israel/articel/default?asp?CatID=3&ArticleID=141
(Sajnos már nem elérhető!)
Das zweifache Erscheinen des Messias (Kommen und Wiederkommen) wird im Judentum als "Messias ben Josef" und "Messias ben David" bezeichnet. Das erste Kommen gilt den Nichtjuden, so wie Joseph in Ägypten als "Messias ben Joseph" zuerst den Heiden zum Heiland wurde, um hinterher bei seinem zweiten Kommen als "Messias ben David" zu seinen Brüdern, den Juden zu kommen. So wie die Juden nur den irdischen Messias im Blick haben, so haben die Christen nur den spirituellen Messias im Sinn, dabei gehören beide zusammen.
--A kétszeres megjelenése a messiásnak (jövetele és újrajövetele) a zsidóság által mint "Messiás-József Fia" és "Messiás-Dávid Fia"(Immanuel) lesz megjelölve. Az első jövetel a nemzsidóknak érvényes, így József Egyiptomban, mint "Messiás- Joseph Fia" először lett a hitetlenek üdvözítője, utána az ő második jövetele (*Krisztus), mint "Messiás-Dávid Fia" az ő testvéreihez, a zsidókhoz jön. Így a zsidók részére a földi Messiás van kilátásban, a keresztényeknek csak a spirituális Messiás a fontos, pedig ezek összetartoznak.--

http://www.nai-israel.com/israel/articel/default?asp?CatID=11&ArticleID=496
(Sajnos már nem elérhető!)
Die Offenbarung (19,15) sagt, dass der kommende Messias bzw. wiederkommende Christus die Völker mit eisernem Stabe regieren werde. Er ist es, der für den allmächtigen Gott die Kelter des Zornes treten wird. Das ist das, was vor uns liegt - nicht mehr das Kind der Krippe!
--A Jelenések könyve (19,15) mondja, hogy az eljövendő messiás, ill. az újra eljövendő Krisztus vaspálcával fogja a népeket kormányozni. Ő az, aki a Mindenható Istenért a harag prését taposni fogja. Ez az ami előttünk áll - és többé nem a jászolban lévő gyermek!--


Természetesen a kétféle messiás születésének a "csillagzata" között van kozmikus összefüggés, mivel a világ népeinek szánt messiás, "Messiás-József Fia" születését is a zsidó misztika titkos tudományának, a kabbalahnak a Shem ha Mephorasha ("Isten 72 szelleme") kozmikus forrásai egyike kellett hogy jelezze ugyanúgy, mint a már említett Immánuel esetében, aki arra hivatott az ószövetségi legendák messianisztikus elképzelési szerint, hogy a benne hívők számára realizálja a földi jóléte, gazdagságot, népek feletti uralmat (Mózes V. könyve). A világ népeinek szánt "Messiás-József Fia" ezzel szemben a szeretetre, megbocsátásra kellett a világ népeit tanítsa... Ezt a kifejezett ellentétes igyekezetet a két messiás eltérő születési adottsága is alá kellett szemléletesen támassza, így a "Messiás-József Fia", azaz a Názáreti Jézus bűntelen lelki adottságokkal született a Folyamatosan Változó Szellemi Való (Isten) akkori pillanatnyi "kozmikus állapotának" a függvényében, ellentétben Immánuellel, aki az évezredek óta legnegatívabb szellemi hatású égi konstelláció égisze alatt látta meg a napvilágot 1999.08.11-én.

Jézus születése: i.e. 8. 02.10.
-7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntő, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő

Immánuel születése:
1999.08.11. 12:09 UT
Nap-Hold konjunkció:18,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:14,7°Vízöntő; -Mars quadrat:16,9° Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:16,9° Bika
(teljes napfogyatkozás!)

Immánuel születésekor azok az égitestek, melyek Jézus születésekor együttálltak, most egy szabályos kozmikus keresztet képeztek a Zodiákusban és ráadásul napfogyatkozással hatásfokozva.

A Názáreti Jézus második eljövetele...?

Jézus vagy Immánuel?

Jézus a Krisztus?

Jézus nem azonos Krisztussal!

Európa történelme az Úrral való találkozás felé halad!

A zsidók messiása eljövetelenék égi és földi jelei

Ki mit várhat valójában a messianisztikus elképzelésektől?

Az ószövetségi legendák és a Jelenések könyve

A zsidó messiás

Az "Új Jeruzsálem" Magyarországon?

Mint láthatjuk, Jézusnak és Immánuelnek semmi köze nincsen egymáshoz, az ó- illetve az újszövetségi legendák messianisztikus elképzeléseivel kapcsolatosan szintén ugyanez a helyzet...

Előzmény: 833

Időzóna: CET  

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola