Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » "Jézus visszajövetelén" túl vagyunk már...

Ha vissza akarsz térni az előző témához, használd a böngésződ vissza (back) gombját!
   
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: "Jézus visszajövetelén" túl vagyunk már...
Gyöngy
  Válasz | 2011. december 12. 22:57 | Sorszám: 54
"zsidó forrásokból" írod, csak a forrást nem nevezed meg.
Előzmény: 51
vanna7
  Válasz | 2011. december 12. 22:31 | Sorszám: 52
idézet tovább---
"A lépcsős templomokra maga a biblia is utal
Először vegyük az idézeteket:
(4Móz 33:52)
(Ez6:3-4)
(2Kron 14:3) Ezeket könnyű megtalálni
A magaslatokon elhelyezkedő templomok és bálványok lerombolásáról...

De egy kicsit a szakirodalomról is. A zsidó kereszténység hivatalos álláspontját
a Bibliai Szótár képviseli,
"The Interpreter`s Dictionary of the Bible, Abingdon Press N.Y.
Ez azt írja:
"Nagyon keveset tudunk Jézus anyjának, Máriának a családi körülményeiről:
Máté és Lukács szerint, mint hajadon Názáretben jelenik meg.
-Azt sem tudjuk, hogy ö a dávidi vonalhoz tartozik-e,
hanem csak a korabeli egyház reménykedik abban,
hogy ö mégiscsak ilyen származású lenne...."

kiegészítés aa római történelemből.
E korban Galilea és Samaria pártus tartomány Adiabene néven. A történelemből ismert, hogy ők támogatják Herodessel szemben a zsidó Makkabeusok utolsó leszármazottait, a Hasmenius-dinasztiát. Herodes testvérét elfogják, H. meg Rómába menekül. Nakeb Adiabene (Joachim) és felesége aki a Hasmonius Aristobulo-t Megerősíti Jeruzsálem királyának,
és szabad vallásgyakorlatot biztosít a zsidóknak.
(Bibliai szótár534 Hasmonians és 588 Herod.)

Mária születésével kapcsolatban Ywissa papnő orvosi segítsége, stb.
az Wehrli-Frey sumerologus-törtenesz könyvéböl „Jesat Nassar genennt Jesus Kristus”
Drei Eichen Verlag, München, 1965 idézve

(Sebeos: Heraclios történetei (850, Konstantinapoly)
„Antiochus országlásának 14. Évében a pártusok lerázták a macedonok igáját és az euthaliták (fehér hunok) királyának fia lett uralkodójuk, kinek nemsokára Kelet és észak-Azsia minden népei meghódoltak” Tehát Mária és Jézus születésének idején a pártusok már azonosak azokkal a népekkel, akiket a történelem Daha (Dák), Szaka, Maszageta, Szarmata, Szkíta és Hun néven ismer.
Vallásuk a „mágus-hit”, más néven Zoroaster fénytisztelö vallása, ahol a fény-szüze és a fény-fia felé imádkoztak.

Fontos forrás az „Apokrifus Evangélium” –okból a Evangelio del Pseudo Mateo (Máté nem hiteles evangeliuma, amit héberből fordított latinra Hieronymus (iu 420) ami „Apokrifus de Nativadad”
(nem hivatalos születési leírás) amit úgy kommentáltak, hogy az apostoloktól is máshogyan és hamisan vélekedik, ezért semmiféle figyelemre sem szabad méltatni.

Pseudo Mate evangeliuma írja, hogy „Mária különösen ügyes volt a fonalgyártásban”.
A Scytopolis-Bethshanban „fénytisztelő templom” papjai által megszervezett fonalkészítés és lenszövetgyártás, (bár templomi privilegium volt) olyan magas fokon működött, hogy Diocletianus császár (284-305) az árak szabályozására kiadott ediktumában a scytopolisi textiliákhoz szabja a többi textilnek is az árát.
Jozefus Flavius könyvében is olvasható, hogy a zsidó kereskedők a jó üzlet reményében elözönlötték Scytopolist.(szkitia?) Az apokrif források szerint itt történt meg az az eset hogy Jézus kissé erőteljesebben szólította fel távozásra a templomba telepedett kereskedőket.
(ami eredetileg nem zsinagóga, tehát nem, zsidó templom, ahogy azt most az egyház tanítja a világnak.)

Előzmény: 51

Időzóna: CET  

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola