Történelmi tény kedves Keresztkem, hogy a bibliai "bálványtalanítást" (Mózes V. 7,5-6; 7,16; 12,2-3; stb.) a két térítő ábrahámita vallás, a keresztény és az iszlám végezte. Ez a római államvallás, a Mithrász-kultusz betiltásával és üldözésével vette kezdetét, és az inkvizíció idején érte el a tetőfokát. De ez valójában most teljesen mellékes téma... A félreértések elkerülése végett én nem Jézus pozitív személyét, a neki tulajdonítható emberek egymás közti kapcsolatait szabályozó magasztos tanításait vitatom, hanem a Pál-féle kereszténység történelmi szerepét a napjainkkal bezárólag. A kettőnk közötti vitát nem én kerestem kedves Keresztkem, hanem Ön. Így amennyiben tovább szándékozná folytatni velem az eszmecserét konstruktív és konzekvens módon, úgy megkérném szeretettel, hogy részletesen válaszoljon az utolsó érdemi kérdésemre, mivel annak a korrekt és részletes megválaszolása az egyedüli lehetőség a felvetett problémák tisztázására szerintem. Tapasztalatom ugyanis az, hogy ezen a ponton kezdődik meg mindig a ködösítés és a viszakozás... Bízom benne, hogy Ön nem így fog cselekedni... Megismételném a korábban feltett kérdésemet: Idézet: Klaus Matefi írta: Maimonides a Messiás királyra utalt, aki nem más, mint az ószövetségi messianisztikus elképzelések messiása, Immánuel, akinek a születését a Jelenések könyve (12,1-5/13) is említi. Ez a személy lenne hivatott az Ószövetségben olvasható messianisztikus elképzelések realizálására (Ézsiás 2,1-4; 11,1-12; 49,23; 49,26; 60,1-16; 61,5-6; 63,1-4; 66,10-13; Zsoltárok 2,1-9; Mikeás 4,1-4; 5,1-14; Jelenések könyve 2,26-27; Pál levele a zsidókhoz 4,9; 6,9; 6,13; 6,17; stb.).Kérdezem én tisztelettel kedves Keresztkem, hogy ehhez mi köze van az i.sz. 25 április elsején kínhalált halt Názáreti Jézusnak, és a neki tulajdonítható etikai tanításoknak?
Szeretettel Klaus
|