MSZP-s megrendelések a kormány kommunikációs szakértői stábjának
2004. október 29. 0:03
Munkatársunktól
Az MSZP-frakció megrendelései erősen leterhelik a kormány kommunikációs szakértői stábját[b] – tudta meg a Magyar Nemzet kormány közeli forrásból. A szocialista képviselőcsoport ugyanis nem kis mértékben a kabinettől szerzi az érveket a napi politikai csatározásokhoz. [b]Az amerikai Stanley Greenberg, Jeremy Rosner és Tal Silberstein kommunikációs tanácsadók cégeivel az év elején kötött szerződés lejárt, és nem hoszszabították meg. A lapnak a kabinet – nevének elhallgatását kérő – tagja azzal érvelt: a két cég elsősorban ötletekkel látta el a kormányt, ám Gyurcsány Ferenc miniszterelnöki színre lépése óta erre már nincs szükség, ugyanis a kormányfő nem szűkölködik kommunikációs ötletekben. A kabinetnek ezért olyan szakemberekre van szüksége, akik ezeket kivitelezik.
Ez az első félhivatalos beismerése annak, hogy a külföldi kommunikációs tanácsadók nem csupán „a kormányzati kutatások metodológiai és stratégiai megalapozásával” foglalkoztak – ahogy Braun Róbert, Gyurcsány jelenlegi főtanácsadója, akkor a Miniszterelnöki Hivatal helyettes államtitkára állította a Magyar Nemzetnek február végén. A sajtóban már akkor is olvashatóak voltak olyan elemzések, amelyek Medgyessy Péter jelenlegi utazó nagykövet, akkor miniszterelnök emlékezetes közjogi javaslatait – például a parlamenti pártok közös listáját az EP-választásokra – az amerikaiaknak tulajdonították. A külföldi tanácsadók Braun közlése szerint 30 millió forintot kaptak munkájukért. Ismert, az izraeli kampánytanácsadó, Ron Werber az EP-kampányt követően távozott az MSZP-től.
Egyelőre nincs döntés a többször beharangozott, de el nem indított Európa-tervről – válaszolták az illetékesek. Ismert, hogy a Leo Burnett kommunikációs céggel kötött szerződést, amely többek között az Európa-terv népszerűsítéséről szólt, év végéig meghosszabbították, 750 millió forint költve el ezzel az adófizetők pénzéből.
(Magyar Nemzet)