Az IQ "eloszlása" Gauss görbe szerinti. Ezért aztán mindkét szavazótáborban jellemzően (statisztikailag) az átlagemberek (durvábban: a konzumidióták) vannak jelentős többségben. Pontosan ezért lehet sokkal sikeresebb ("sajnos" a Fidesz részéről is) egy demagóg, szájbarágós, "mantrázós" kampány, mint az értelemre/észre/"gondolkodásra" építő. 10 ostoba ember szavazata pontosan tízszer annyit ér, mint 1 okosé. (Nem tudom, ki mondta, de valami hasonló volt...) Ez önmagában még nem baj. Semmi probléma nincs azzal, ha valahogy sikerül az "átlag hirdetésorientált" szavazót megnyerni "buta, demagóg, közhely" jelszavakkal. A baj akkor kezdődik, ha a megszerzett hatalom a "butaság, ostobaság, közhelyek" (és korrupció, rablóprivatizáció) kiszolgálására "hasznosul". (Lásd: MSzP/SzDSz)
|