Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » Tarlós a Fidesz főpolgármester-jelöltje (16. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Tarlós a Fidesz főpolgármester-jelöltje
Bátky János
  Válasz | 2006. augusztus 06. 15:53 | Sorszám: 255
Demszky többé-kevésbé független bálvány, még azt is kijátszhatja, hogy köpködi light-ban a kormányt, hogy a megszorítások miatt (amihez nekije ugye semmi de semmi köze) ismét kevesebb pénzhet jut szeretett fővárosa. Ismét büntetik a fényképészt, a nagy ellenzékit...
morse
  Válasz | 2006. augusztus 06. 15:47 | Sorszám: 254
Tarlós győzelmét két dolog nehezíti, teszi lehetetlenné (?), az MDF nem támogatja (Katona a jelen állás szerint 6%-ot visz a semmibe.. Vélhetően főként Demszky-ellenes protest-szavazókról van szó, ha nem is mindenki feltétlenül Tarlósra voksolna. Kár, hogy nem lett megállapodás, ez mindenki hibája.), a Jobbik (Piszkos Fred) viszont igen..

Ha 46 kontra 54 lenne most az arány, akkor Tarlósnak nagyon komoly esélyei lennének.

Azt nem hinném, hogy "megzsarolnák" Pestet, romló kormányzati kapcsolatokkal fenyegetnének, hiszen ezzel hiteltelenítenék legfőbb adujukat ("a zOrbán büntette az ellenzéki fővárost...!"), másrészt Tarlós hivatkozhat, arra, hogy Demszkynél jobb kapcsolatot tudott kialakítani a szocikkal.
Demszky minden bizonnyal fog majd hivatkozni a Gyurcsánnyal való "baráti" kapcsolataira, de ez most nem épp a legjobb ajánlólevél

Apropó, érdemes lenne előszedni D. azon nyilatkozatait, amelyet pártelnöksége idején tett a szocikról.
Szalonkomcsizás SZDSZ-módra ezerrel..

pascal
  Válasz | 2006. augusztus 06. 14:29 | Sorszám: 253
Viszont ekkor még mindig nagyon erősen működhet az a (roppant aljas) manipuláció, hogy "szavazz a kormánypárti jelöltre, különben Budapest/Pécs/Szombathely/akármi nem kap pénzt!"...
Tappancs
  Válasz | 2006. augusztus 06. 14:04 | Sorszám: 252
A köztársasági elnök október elsejére írta ki az önkormányzati választásokat vagyis fizetésnap előttre.
A háztartások nagy részének semmiféle megtakarítása nincs. Ezek üres hassal és befizetetlen számlák valamint áremelések, adóemelések és elbocsátások árnyékában fognak szavazni.
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 06. 13:19 | Sorszám: 251
Vajon hány ember nézheti az ATV-t?
( Én még a tévémből is kiírtottam a csatornát )
Azért Tarlós egyre többet szólal meg, és okos dolgokat mond, lásd BKV, Turul.
pascal
  Válasz | 2006. augusztus 06. 13:05 | Sorszám: 250
Lásd #117.

Ami talán a legfontosabb, a megkérdezettek 90%-a említette spontán, hogy Demszky főpolgármester-jelölt, míg Tarlós nevét csak 57% mondta. Azaz óriási a lemaradás az ismertségben, sokakban nem is tudatosult, hogy van alternatíva. Tehát van még tartalék.

A baj csak az, hogy már kevesebb, mint 2 hónap van hátra, kérdés, hogy ez elég lesz-e. Sok múlik majd a kampányon. Egyelőre a csapból nem Tarlós folyik, bár a mai "Szólás Szabadságában" (mindig röhögnöm kell, ha ezt a címet meghallom ) vendég lesz.

onogur
  Válasz | 2006. augusztus 06. 12:34 | Sorszám: 249
A Medián szerint július végén Demszky 52, Tarlós 40%-on állt.
Ez jó hír!
A kampány még el sem indult és ne felejtsük el, négy évvel ezelőtt Schmitt csak 35%-ot szerzett.
Public Enemy
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:32 | Sorszám: 248
Oké, csináljuk ezt.
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:22 | Sorszám: 247
Mondok egy rossz példát.
Tegyük fel, hogy van egy egyetem, ahol évente 100 külföldi diákot képeznek és 100 magyart. A külföldiek fizetnek, jó nagy összeget, az egyetem meg ebből a bevételből fedezi azt a veszteséget, ami a hazai diákok képzéséből keletkezik.
Szerinted megoldás lenne az, hogy az egyetem azon részét, mely a külföldi diákokat képzi, privatizáljuk?
Nem.
A vasúti személyszállítás ( mint általában a tömegközlekedés ) biztosítása ÁLLAMI FELADAT. HA meg állami feladat, akkor pénzt kell rá biztosítani, hiszen a jegybevétel nem fedezheti a költségeket. A legegyszerűbb pénzszerzési mód, hogy a nyereséges teherszállítást fejlesztjük tovább és ennek nyereségéből fedezzük a személyszállítás költségeit.
Public Enemy
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:12 | Sorszám: 246
Ami nyereséges, azt nem kell eladni. De a többit meg nem lehet. Így megoldódott a probléma, ez egyiket nem kell, a másikat nem lehet. Zárt a rex-asztal. De mi van akkor, ha a nyereség kisebb, mint a veszteség?
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:10 | Sorszám: 245
Sehol sem nyereséges.
Nem mindegy, hogy egy kocsiban 20 utas ül, vagy egy vagonban 40 tonna búzát szállítasz.
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:09 | Sorszám: 244
Még a demokrácia alapintézményeit sem ismerik.
Például nem lehet országos népszavazást kezdeményezni.
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:08 | Sorszám: 243
Mint az előző idézetből is látszik: a MÁV teherszállítás ágazata NYERESÉGES. Tehát nem azért kell eladni, mert bennszülött állam lenni rossz gazda, külföldi Fehér Ember cége meg lenni jó gazda.
Szóval, akkor miért is kell eladni???
Public Enemy
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:07 | Sorszám: 242
Akkor a személyszállítás Franciaországban és Japánban sem nyereséges?
nemszadista
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:03 | Sorszám: 241
Ja, a németek polikailag sem lehetnek mintaképek. Pl. csak náluk tenyészik (Mo-n kívül) a mi szadistáinkhoz hasonló állatfajta. (Cohn-Bendit azért szinguláris eset Franciaországban.)
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 05. 00:03 | Sorszám: 240
Dehogynincs napirenden!

2006-07-05 14:45
"Eladják a MÁV teherszállítási ágazatát
Közel 150 milliárd hitelt vállal át az állam

Privatizáció a MÁV-nál. Egy éven belül eladja a kormány a vasúttársaság egyre nyereségesebb ágazatát, a teherszállítást. A kormány döntött arról is, hogy 2007-ben az állam átvállalja a MÁV-tól a társaság államilag garantált hiteleinek egy részét."

Szóval a világon mindenhol nyereséges teherszállítást eladjuk, míg a világon mindenhol veszteséges személyszállítást megmarad az államnak.
Ügyes!
Franciaországban és Japánban a teherszállítás nyereségéből finanszírozzák a személyszállítást. Kérdem én, a teherszállítás eladása után ki és miből fogja fenntartani a személyszállítást???

Public Enemy
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:58 | Sorszám: 239
Elnézést, de milyen buzogányt kell hol kiállítani? Egy olyan vallás esetében, amelyik az oltárt, a szobrot, a faragott képet is elutasítja?!
morse
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:58 | Sorszám: 238
Ott talán van bátorsága az államnak megtenni a népszerűtlen, de racionális lépéseket.
Nálunk a kormányok azért privatizálnak, hogy ne nekik kelljen valamit szanálni.

Egyébként, ha jól tudom, a vasút privatizálása nincs napirenden, mivelhogy a kutya nem venné meg.

Public Enemy
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:55 | Sorszám: 237
Mondtam, ha a csóka hazudik, én is. Naiv vagyok, hittem neki. Tévedtem.
onogur
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:52 | Sorszám: 236
Nemigazán érdekelnek a németek, meg lehet nézni, hol tartanak az esztelen privatizálással, a GDP stagnál, soha nem látott mértékű a munkanélküliség.
Érdekes, a franciáknak eszük ágában sincs eladni stratégiai szektorokat, sőt az állami tulajdonú energiaipari cégeik külföldön terjeszkednek, például Magyarországon.

Szóval azt mondtad, sehol sem nyereséges az állami kézben lévő vasút. Ezzel szemben Franciaországban és Japánban nyereséges, de a lengyelek és a belgák sem akarják privatizálni.

mezeiegér
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:43 | Sorszám: 235
Ő is ezt mondja:

"– Önöknél, Magyarországon, vagy Csehországban, Lengyelországban és egész Kelet-Európában, úgy látom, most azt a hibát követik el, amelyet mi a hatvanas-hetvenes években. Tudniillik túl sokat áldoz az állam az autósztrádákra és túl keveset a vasútra, a sínhálózat fejlesztésére. Ötven-ötven százalékos arányt kell kialakítani autópálya és vasúti célú beruházások között. Hazabeszélek ugyan, de kijelentem: a vonat a biztosabb, a gyorsabb, a kevésbé energiaár-függő. Övé a jövő… "

Gyurcsányék viszont tőkét vonnak ki, vonalakat számolnak fel.

tiszavirág
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:40 | Sorszám: 234
Miből gondolod, hogy azonosítják a kereszténységet a katolikus vallással?!
Gondolom hallottak már a reformátusokról is és az összes többi vallásról is. Vonuljatok ki és állítsátok ki a buzogányotokat.
Public Enemy
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:39 | Sorszám: 233
Ez jó, csak nem igaz. Mielőtt félreértés esnék, ezt nem én mondom, hanem egy nálam 17 klasszissal kompetensebb figura: a német Államvasutak vezetője, ha Ő hazudik, és is:

"A vasút nem lehet nemzeti ereklye"
A Deutsche Bahn vezére szerint az állam rossz gazda

A német állam tőzsdén privatizálja nemzeti kincsét, a Deutsche Bahnt. Hartmut Mehdorn vezérigazgató szerint a vasúttársaság magánkézben sokkal eredményesebben tud működni, mintha az állam üzemelteti. Európában rövid időn belül három nagy vasúttársaság marad csak talpon, a többiek – köztük a MÁV – kénytelenek lesznek hozzájuk csatlakozni a túlélés érdekében.

– A német állam eurószázmilliókért épített önök helyett ultramodern pályaudvart, a Deutsche Bahn Európa fő teher- és utasszállítója, szinte nincs is konkurenciája. Miért erőltetik mégis a cég privatizációját?
– Az államnak egy centje sincs bármilyen jövőben szükséges fejlesztésre, de még szinten tartásra sem. A kassza deficites, mert a költségvetési pénzek az egészségügyre, az oktatásra, a tudományos fejlesztésre, a nyugdíjreformra, a társadalombiztosításra kellenek, olyan célokra, amelyek az ország fejlődéséhez, versenyképességének szinten tartásához kellenek. Az ezekhez szükséges anyagi fedezetet részben biztosítják majd a vasút eladásából származó milliárdok. Egyébként is, abszurdum, hogy az államnak kelljen a versenyszférához tartozó ágazatról, tudniillik a teherszállításról vagy az utasszállításról gondoskodnia.
– A vasút szerte Európában nemzeti kincsnek számít. A sínek és a vonatpark stratégiai jelentőséggel bír, nemzetbiztonsági, többek közt katonai szempontból…
– A rakéták, bombák korában ezt ön sem gondolhatja komolyan! A vasútnak semmiféle hadi vagy bármilyen más nemzeti érdekhez kötődő stratégiai jelentősége sincs. A vasút abszolút internacionális tevékenység színtere, a vonatközlekedést, az utast, az árufuvarozót egyenesen zavarja, hogy várakozni kell az országhatárokon. Mára nyilvánvalóvá vált, hogy az autósztrádáknak sincs semmiféle stratégiai jelentőségük. E tekintetben a vasút és az autópálya nem különbözik egymástól. Egyébként is talány, hogy milyen alapon fogadják el a politikusok, mondjuk nyugati szomszédunkban, hogy az autópályákat előbb-utóbb magánkézbe adják, tőzsdékre viszik, ugyanakkor a vasutat nemzeti ereklyeként beállítva állami monopóliumként kezelik.
– Ettől még jól működik a TGV, a francia szuperexpressz, így is pillanatok alatt Párizsból Lyonba, Marseille-be röpít. Az állam lehet tehát jó gazda…
– Én csak deficites állami vasúttársaságokat ismerek a szomszédságunkban. Egyre több a probléma velük, fejlesztések maradnak el pénzhiány és időpazarlás miatt, és ez lassítja az európai gazdasági vérkeringést. Ahol viszont privatizáltak, ott szinte mindenütt nyereséges a vasút. A Deutsche Bahn terjeszkedni akar, a szolgáltatásokat igénybe vevők komplex, hatékony kiszolgálását tervezzük. A hagyományosan utazókat hamarosan taxival vagy a vonatjegy árába foglaltan földalattival, az elhivatott környezetbarátokat pedig bérbiciklikkel visszük el otthonuktól a pályaudvarig, megérkezésük után pedig onnan a végcéljukig. Az autósnak parkolóhelyet, az autózni szándékozónak bérkocsit biztosítunk. A súlypont azonban a komplex fuvarozótevékenységre, a logisztikára helyeződik. A globalizált vállalatok közötti versenyben hallatlan előnyre tesznek szert majd azok, akik a Deutsche Bahn révén nyolc-kilenc nap alatt képesek mondjuk gépkocsirészegységeket eljuttatni Kelet-Kínából Európa szívébe és fordítva. Tengeren ez két hetet vesz igénybe. Már megkezdtük a gyorsvasútvonalak kiépítését Berlin és minden nagyobb német város, valamint Sanghaj között – Szibérián át. Higgye el, ilyen grandiózus és az egész német gazdaságot erősítő fejlesztésekhez egy állam nemcsak pénzt, hanem szakembergárdát sem tudna adni. Mi mindkettővel rendelkezünk.
– Feltéve, hogy a politikai döntéshozók megszavazzák a privatizációt.
– A privatizáció sínen van, 2008-ban már a tőzsdén lehetünk.
– Berlin pénzügyi szenátora, Thilo Sarrazin állítja, hogy az állami részvénypakett eladása csalóka, a német állam végül is semmit sem keresne: hiába jutna azonnal ötmilliárd euróhoz, a tőzsdére vitel előtti feltőkésítés ennél többet vinne el a központi kasszából.
– Számításaink szerint ha integráltan, tehát a sínhálózattal együtt viszik tőzsdére a vasutat, akkor legalább tizennégy-, de nem kizárt, hogy 20-23 milliárd eurót fog hozni tíz év alatt. Ehhez kell viszonyítani a privatizáció előtti szanálás egyszeri költségét, amely ötmilliárd eurót sem emésztene fel. Egyébként az ugyancsak szociáldemokrata közlekedési miniszter, Wolfgang Tiefensee egyértelműen kiállt a nagykoalíciós kormány nevében az integrált privatizálás mellett. A tőzsdére kerülést nagyjából az egész német politikai spektrum elfogadta, s nem tiltakoznak a szakszervezetek sem. A nézeteltérések csak a körül zajlanak, hogy sínhálózattal együtt, nélküle, vagy éppen külön-külön kell-e magánosítani a vasutat. Számításaink szerint a német állam akkor jár a legjobban, ha a céget egyben ajánlja fel a befektetőknek. Teljesen közömbös, hogy külföldieknek vagy németeknek. A befektető egy stratégiába invesztál, tudniillik abba, hogy a Deutsche Bahn a világ legnagyobb logisztikai komplexumává kíván válni. S ezt az integrált modell teszi lehetővé a leginkább, így kínálhatjuk utasnak, termelőüzemnek, külföldnek, belföldnek a legmagasabb minőséget a legelfogadhatóbb árakon.
– De így ha megmarad a jelenlegi felépítés, akkor mégiscsak fenntartják maguknak – tőzsdére kerüléstől függetlenül is – a monopolhelyzetet, nem?
– Európában nézeteim szerint a jövőben legfeljebb három hatalmas vasúti óriás fog versenyezni egymással, az egyik biztosan mi leszünk. Ugyanakkor öldöklő konkurenciaharc tombol majd a három nagyhoz így vagy úgy kapcsolódó rengeteg kisebb vasúttársaság között. E tekintetben nemsokára a légi közlekedéshez hasonlítanak a vasúti állapotok. S minél szabadabbá válik a vasúti verseny, annál olcsóbb szolgáltatásokat fognak ajánlani a kicsik – úgy, ahogy a fapados légitársaságok csinálják már most. És félre az illúziókkal! Európában nem marad hosszú távon életképes egyetlen állami vasúttársaság sem. Ezt más területeken szerzett tapasztalatainkból tudjuk. Bebizonyosodott, hogy helyes volt privatizálni, tőzsdére vinni a Lufthansát, majd a német postát, a német távközlést, továbbá a frankfurtitól kezdve minden nagy repülőteret. Az állami tulajdont csupán egy számomra értelmezhetetlen, irracionális nemzeti egoizmus diktálja. Például Lengyelországban és bizonyos tekintetben Franciaországban. Megjósolom, hogy ez nagyon meg fogja bosszulni magát.
– És mit mond Magyarországról?
– Önöknél, Magyarországon, vagy Csehországban, Lengyelországban és egész Kelet-Európában, úgy látom, most azt a hibát követik el, amelyet mi a hatvanas-hetvenes években. Tudniillik túl sokat áldoz az állam az autósztrádákra és túl keveset a vasútra, a sínhálózat fejlesztésére. Ötven-ötven százalékos arányt kell kialakítani autópálya és vasúti célú beruházások között. Hazabeszélek ugyan, de kijelentem: a vonat a biztosabb, a gyorsabb, a kevésbé energiaár-függő. Övé a jövő…

mezeiegér
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:36 | Sorszám: 232
A konkrét eset úgy nézett ki hogy 2003-ban vagy 2004-ben a világsajtóban igencsak komolyan tárgyalták hogy II. János Pál esélyes lenne, már az élete vége felé jár, és az életműve meg ugye vitathatatlanul megfelel a követelményeknek.

Végülis abban az évben a békedíjat egy no name iráni bírónő kapta.

onogur
  Válasz | 2006. augusztus 04. 23:33 | Sorszám: 231
Az érdekes lenne, hogy például a mohamedán Szadat és a zsidó Begin kaphat Nobel békedíjat, egy katolikus meg nem.

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola