Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Vallás-e a szabadkőművesség? (2. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Vallás-e a szabadkőművesség?
Zakarat
  Válasz | 2006. június 09. 11:24 | Sorszám: 11
Asztorológia: NEW AGE
Szabadkőművesség: NEW AGE

Mind a kettő tévtanítás és nem Istentől való!
Így számomra selejt...szemét. Kidobandó!

Ez van.
Zakarat

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:53 | Sorszám: 10
http://www.nagyoriens.hu/egyesuleshez/egyesuleshez_fooldal.htm
A V.˙.E.˙.N.˙.É.˙.M.˙. és az E.˙.Sz.˙.K.˙.N.˙.D.˙.
Magyarországi Nagyoriens

AZ EGYESÜLÉSHEZ CÍMZETT PÁHOLY
ALAKULÓ MUNKÁJA

ÉPÍTÉSZETI RAJZ
Budapest Keletén, az Igaz Világosság .·.6003. október 14. napján, kedden
a szabad ég boltozata alatt, Buda felett, a Kecske-hegy tetején

Az ősi hagyományok szerint, déltájban, amikor legmagasabbról sugárzik a fény, a testvérek összegyűltek a csendes erdei tisztáson kitűzni az alkalmi szabadkőműves műhely helyét és irányát. Egy élő fa ága hordozta a szellem világosságát jelképező deltát. Kötéllel és kövekkel határolt négyszögből lett a templom: oltárral, szerszámokkal és a kiterítésre váró tápisszal.

M. B. ideiglenes főmester az Ősi és Elfogadott Skót Rítus szerint nyitotta meg a munkát.
A jelenléti ív tanúsága szerint nyolc mester és három inas testvér volt jelen.

M. B. ideiglenes főmester köszöntötte a jelenlévőket, majd az alakuló munka jelentőségéről beszélt. Felolvasta az alapító okiratot, amelyben kilenc mester elhatározta, hogy
.·. 6003. szeptember 12-én új páholyt alapít, 77000 nappal az után, hogy az első szabályos templomos rendszerű, azaz ősi skót rítusú páholy Budán fényt gyújtott.

A fénygyújtás helyszíne a Kecske-hegyen.
http://www.nagyoriens.hu/egyesuleshez/images/kecskehegy.jpg


http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:53 | Sorszám: 9
http://www.szabadkomuvessopron.hu/sopron/sopronszk.html
Sopron és a szabadkõmûvesség
Elevenítsük fel a soproni "Széchenyi" páholy életének egy nagyon jelentõs állomását, a páholyház építését.

A páholyház terveit Hajós Alfréd készítette aki 1908 óta volt a "Progresszió" páholy tagja.
A különbözõ források különbözõ idõpontokat jelölnek meg a páholyház terveinek elkészítésére és annak kivitelezésére. Berényi Zs.: A szabadkõmûvesség kézikönyve c. mûvében azt írja, hogy a páholyházat Alpár Ignác tervei alapján 1899-ben építették fel.
(Ez az adat tévesnek bizonyult, sem a személy sem az idõpont nem valós)

Ugyancsak Berényi Zsuzsa: Storno Ferenc és a szabadkõmûvesség c. dolgozatában a páholyház terveit már Hajós Alfrédnak tulajdonítja de 1908-ra datálja.

Az igazság ezzel szemben az, amit levéltári adatok bizonyítanak, hogy a páholyház megvalósítása 1913-ban kezdõdött, mikor is Dr. Rosenfeld Nathan ügyvéd (aki a páholy mesterfokú tagja) meghatalmazást kap az építkezés anyagi felügyeletére. Ezt a megbízólevelet Dr. Leszner Rudolf a páholy akkori fõmestere írta alá és 1913. június 30-án datálódott.

http://www.szabadkomuvessopron.hu/sopron/pict/paholybelso.jpg

Visszatérve Stornó Ferencnek a páholyház belsõ díszítésében végzett munkájához, 1915. februárjában kezdi a belsõ munkálatokat és az állványzatot 1915. augusztus 03-án bontják le. Gyakorlatilag a mennyezetfreskó festése mindössze 10 hétig tartott, az ehhez készített vázlatokat a páholy levéltárának ajándékozta.

(A páholy levelezésébõl az országos levéltárban fellelhetõ anyagok között a páholy tisztikara által a Nagymesternek írt levélben szabadkoznak, hogy a háború ellenére folytatják a páholyház építését, mert a mester (Stornó Ferenc) csak most ér rá a díjtalan munkára.)

A festmény magyarázatát Steiner György a páholy titkára 1917-es leírásából ismerjük.

" A mennyezet a szertartásokban található elõírás és a gyakorlat, valamint a szokás alapján az égboltot ábrázolja. Mennyezet gyanánt leginkább a csillagos égboltozatot használják, azaz tisztán csak a csillagok töltik be a felületét. Hogy Stornó Ferencz mûvész testvérünk ezen az alapon tökéletesebbet nyújtott, az mûvészi érzékre, igazi szabadkõmûves gondolkodásra vall és azt bizonyítja, hogy a szabadkõmûvesi eszmék nála termékeny talajra találtak.
A mennyezet közepén a lángoló csillag van, a jó szellemnek kaldeus jele = hexagram Oromaces. A hexagram azért talált helyet a régi szabadkõmûvességben, mert két háromszög egyesítése, habár inkább a symbolum tekintetében fontosabb pentagram elváltoztatásának tekintheto.

Az oromaces szó a parsismusból származik. Ez a régi perzsák közlése szerint a gebrák vallása (t.i. a gebra törzs is perzsa eredetu). Prófétájuk Zarathustra volt (görögül Zoroaster). Ezen vallás alapja a dualismus, azaz a jó és rossz világ kormányzása. Ormuzd, a jó isten és Ahriman, a gonosz megtestesülése küzdenek a hatalomért. 12 000 év múlva fog a jó szellem gyõzni. Erkölcsi törvényeik alapja e hármas fogalom: a jó gondolat, a jó szó és a jó cselekedet. A görögök Ormuzdot, akit Oromaces-nek, vagy Oromasches-nek is neveztek, a perzsák legfobb istenségének ismerték, mint aki a jónak a legtisztább világosságból keletkezett megteremtõje és a világ alkotója. A zend nyelvben Ahura Mazda néven szerepel. Melléknevei még Szpento Maunjusz (a termékenyíto szellem) és Szeviszta (a leghasznosabb). Egyéniségének megismerésére a parsismus szent írása = a zendavesta a leghitelesebb forrás. Ebben is az õ életet adó, legszentebb fölény, aki a napot, a holdat, csillagokat, földet stb. teremtette. Õ mindentudó és a jónak védelmezõje. Ellenfele Ahriman, a zend nyelvben Anro Maunjusz. (Sokan azon a nézeten vannak, hogy az Ahriman szóból származik a magyar "ármány" szó.)

Hogy ezen õsrégi pogány hit miként talált helyet a szabadkõmûvességben, ennek kikutatására a vallástörténelemmel kellene behatóan foglalkozni. Itt csak annyit említek fel, hogy a Zoroaster-tan az Anderson féle alkotmány 1738-as kiadásában olvasható legelõször és világosan reá mutat szabadkõmûves elõdeink gondolkodásmódjára, szokásaira. Mi modern szabadkõmûvesek a világosságnak, a jó fogalmának symbolumát lássuk benne, amelyekre munkáinkon szükségünk van.

A csillagban a szépség, az ero és a bölcsesség nyert megszemélyesítést, és pedig egy no, egy meglett férfi és egy agg alakjában. A rajtuk levõ szalagok, melyeket virágok tartanak össze, a testvéri láncot jelképezik. Az alakcsoport körül ismét a hexagram látható. Ezt pedig az állatkör = a zodiacus veszi körül. A miként tudva van, ezen astronomiai csillagképek mindig egy nagyobb számú csillagcsoportot foglalnak magukba, tehát az állatkör alkalmazásával az egész csillagrendszer felhasználása kifejezésre jut. A zodiacus az ekliptika mindkét oldalán levõ öv, amelyen belül a nap, a hold és a többi bolygó mozog.

Az állatkör részei: kos, bika, ikrek, rák, az oroszlán és arató szüz; mérleg után olló (skorpió), nyilas és bak, kanna halakkal. Mivel a mennyezet téglaalakú, hat-hat csillagkép közt üres tér maradt, ahol a mûvész testvérünk díszítésül a téli és nyári napfordulat = napéjegyenlõséget alkalmazta. Napfordulat = solstitium az ekliptikának 180 foknyi távolságban fekvõ két pontja. Az egyenlítõtõl északra fekvõ a rákcsoport kiinduló pontja, ez a nyári napfordulat = solstitium aestivum, mert a napnak az ezen csillagcsoporton át vett útja az északi földgömb astronomiai nyarának kezdetét jelenti. A déli ellenben a bakcsoport kezdõpontja és ez a téli napfordulat = solstitium hibernum, mert a nap az astronomiai tél kezdetén ezen csillagcsoportban áll.

A hexagram és a zodiacus közti térben látható a hold négy változásában, egy alakulóban levõ és egy kihalt világtest. Mivel a nap és a hold a szabadkõmûvességben a három kis világosság közé tartozik, a menyezeten való elhelyezésük sikerült gondolatnak mondható. Végül a négy sarokban stilizált akácágak nyúlnak a magasba, melyek levelei és virágai igazán mûvészi módon tetõzik be a festmény harmóniáját.
Csillagokkal a szentély falai vannak borítva, ezek adják a szükséges keretet, hogy a mennyezet szépsége érvényre jusson és a falakon nõtt fel az ákácok törzse, hogy ágaik, leveleik és virágaik a mennyezet négy sarkát kitöltsék.

Kedves testvérek, pillantásotokat a mennyezetre irányítva, minden részében symbolumot találtok, melyek mindig bõ alkalmat adnak magatokat a királyi mûvészetben tökéletesíteni és az utat is kijelölik, hogyan végezze a szabadkõmûves kötelességét. Mûvész testvérünk pedig azáltal, hogy szabadkõmûves gondolkodását és lelkét oly gyönyörûen érvényre jutatta ecsetével, kincset adott át nekünk, melynek híre csakhamar eljut a világot átölelõ testvéri lánc minden részébe. Úgy legyen!
Sopron, 1917. õszén"

http://www.szabadkomuvessopron.hu/sopron/pict/fresko.jpg


http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:52 | Sorszám: 8
http://www.szabadkomuvessopron.hu/rajzolatok/esthajnalcsillag.html
Mai munkáink során egyetlen téma többirányú megközelítését tûztük ki célul - a Vénusz útját követjük -, s ennek keretében lett a rám esõ rész címe:

"Esthajnal csillag"

Eleinte úgy gondoltam, mi sem könnyebb, mint errõl beszélni, ahogy azonban egyre mélyebbre ástam a történelem rétegeiben rá kellett jönnöm, hogy talán a legnehezebben megközelíthetõ asszociációja ez a Vénusz körül kialakult jelentéstartalomnak.

Hiszen bármerre indulunk is el az "Esthajnal csillag" irányába, ahogy közelebb kerülünk hozzá rögtön "Vénusz" lesz belõle. Akár csillagászati, akár mitológiai szempontból boncolgatjuk, akár az asztrológiai jelentéstartalmára koncentrálunk, néhány bevezetõ mondat után észrevétlenül is a Vénuszhoz érkezünk, aki bolygóként és mítikus istennõként áll elõttünk, s eltakarja elõlünk azt a piciny fénylõ égitestet, amely alkonyatkor elõször köszönt, s hajnalban utoljára búcsúzik tõlünk.

Nem csillagászati és nem asztrológiai szempontból kívánom tehát vizsgálni, annál is inkább, mivel Testvéreim ezt saját munkáikban megteszik, hanem sokkal inkább a történelem folyamán a köztudatban hozzá kapcsolt asszociációk, a születés és elmúlás, a kezdet és a vég, a szerelem és háború kettõsségének és egyben harmóniájának megnyilvánulásaként.

Már a köztudatban kialakult neve: "Esthajnal csillag" is kettõsséget hordoz magában, hiszen a megfigyelések szerint csillagként ragyog hajnalban a keleti és alkonyatkor a nyugati horizonton. Az õsidõktõl kezdve az emberek az "Esthajnal csillag" hajnali (Bika), illetve esti (Mérleg) megjelenéséhez két különbözo (idonként szembenálló) leánytestvért, istennot, noi alakot rendeltek.


Az újjászületés, az iránymutatás, a sötétbõl történõ kivezetés.
Mert errõl szól Rendünk története. Testvéreink évszázadok óta ugyanezen értékeket írták a szabadkõmûvesség zászlajára, s a korszakok sötétedésekor az emberi szellem "esthajnal csillagával" világítottak s utat mutatva jártak legelöl. Talán ez az "Esthajnal csillag" igazi üzenete a számunkra, hogy az általunk újra megtalált és megõrzött emberi értékekkel világítsunk, ha a történelem ege ismét besötétedik.
Az alkony idején elõször gyújtsunk fényt s világítsuk mindaddig míg az emberi szellem új hajnalán már nem lesz szükség a mi pislákoló lámpásunkra.

Szólottam Érdemes Fõmester.

/Janus/

http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:51 | Sorszám: 7
http://www.nagyoriens.hu/leonardo/leonardo_fooldal.htm

A vezérlő csillag

Érdemes Főmester! Kedves Testvéreim! Haladjunk távolról igen nagy lépésekben, hogy mind közelebb jussunk a magunk maszon világához és önértelmezésünkhöz, világelemzésünkhöz. A csillag a tiszta éjszakai égbolton fényes pontnak látszó égitest, mely azonban az istenség jelenlétét, a fensőbbséget, az örökkévalóságot, a halhatatlanságot és a reményt fejezi ki. Kinek ne jutna eszébe a "válasszunk magunknak csillagot!" örök emberi vágya vagy a hullócsillag halált idéző képzete! A csillag a fény forrása, a templomok kupoláit gyakran díszítik csillagokkal, a szabadkőműves templomokban találkozhatunk az adott páholy alapításának idején látható csillagkép látványával. A csillag égi jellegének köszönhetően a szellemi erők, tehát a sötétség ellentétének jelképe, innen való, hogy az istenek mennyei mivoltuk vagy világuralmuk jeleként csillagpalástot viselnek.

Nekünk azonban, mint mondottam, fölragyogott a csillag, és megadatott a cél felé futás öröme úgy, ahogy Pál írta: "Futok a kitűzött cél felé, az égi hivatás jutalmáért, amelyre Isten meghívott Krisztusban." (Fil 3,14) A szabadkőműves sem tökéletes, de igyekszik célegyenest futván, hogy megragadja, elérje az imamnens csillagot! Szólottam Érdemes Főmester!
Silva
Budapest Keletén, 6004. május 14-én

http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:50 | Sorszám: 6
http://www.galilei.hu/sajto/ipmszabadkom.htm
A SZABADKŐMŰVESEK legféltettebb titka
Kőműveskalapács, körző, vonalzó, mérőón - egy titkokkal övezett társaság jelképei. A több ezer éves hagyományok letéteményesei a művelődést, a felebaráti szeretet terjesztését és a jótékonyságot tűzték ki célul maguk elé, s bár tagjaik ,között királyi uralkodók és államfők is előfordulnak, összejöveteleiken nem foglalkoznak aktuális politikai kérdésekkel.

Létezik egy szabadkőműves legendafüzér. A mese szerint a szabadkőművesség háromezer éves titkos szövetség, amelyet Salamon király alapított. Eredetileg az ő pecsétje volt az ötágú csillag. Illetve nem is igazán Salamon volt az első szabadkőműves, hanem kortársa, a jeruzsálemi Szentély szakszerű építését intéző föníciai király és "fővállalkozó", Hirám. Hagyományát a középkori templomos lovagok folytatták, míg a francia uralkodó meg nem irigyelte kincseiket, és szét nem zúzta a rendet, a sztálini pereket előrevetítő módszerrel. A középkori katedrálisok építőinek szájhagyománya azonban őrizte a tant.
http://www.galilei.hu/sajto/ipm2.jpg

http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:50 | Sorszám: 5
http://yamaguchy.netfirms.com/webster/magyar/vakol05.htm
A SZABADKŐMŰVESSÉG EREDŐI
Tehát, míg az ősi titkos hagyomány egy része talán valóban az egyiptomi és görög tudományokban jártas druidok vagy rómaiak által került Nagy Britanniába, addig az is nyilvánvaló, hogy a zsidók Kabalája is szerepet játszott továbbításában . Egyes vakoló írók elismerik e kettős hagyományt - aminek egyike Egyiptomból, Káldeából és Görögországból, másika pedig az izraelitáktól ered - és kijelentik, hogy az utóbbi az, amiből szervezetük kinőtt . (18) Adámtól, Noétól, Énoktól és Ábrahámtól való eredeztetése után tovább mennek és bemutatják a Mózesen, Dávidon és Salamonon keresztül haladó származási vonalat .(19) A Salamontól való eredetet a mesterség hivatalosan is elismeri és ez része az első fokozati beavatás tanításának . De, amint láthattuk, pontosan ugyanez a Kabala eredettana is . Mi több, a mai szabadkőművesség teljesen a salamoni, jobban mondva Hiram Abiff legendára épül . A szabadkőművesség szertartását nem ismerő olvasó kedvéért röviden be kell mutatnunk e nagylegendát .

A templom építésére Salamon igénybe vette egy bizonyos kézműves, Hiram, szolgálatát . Hiram egy Naphtali törzsbeli özvegy fia volt és Hiram, Tyre királya küldte Salamonhoz . Ennyit a Királyok könyvéből is tudunk, de a kőműves monda tovább megy és elbeszéli az építőmesterként jellemzett, Hiram Abiffnak nevezett illető végzetes sorsát . A templomon dolgozó kőművesek közötti rend megtartására három osztályt vezettek be : bejegyzett tanonc, szaktárs, kőművesmester . Az első két fokozatnak különböző jelszavaik és kézfogásaik voltak és eltérő fizetést kaptak . A harmadik fokozat csupán három emberből állt : Salamon, Hiram, Tyre királya, aki a fát és az értékes követ szolgáltatta, és Hiram Abiff . Az építkezés befejezése előtt tizenöt szaktárs összeszövetkezett, hogy megtudja a kőművesmester titkait és elhatározta, hogy a templom ajtajában orvul megtámadja Hiram Abiff-ot .

Az utolsó pillanatban tizenkét szövetkező visszalépett, de a maradék három véghez vitte könyörtelen tervét . Miután hiába fenyegették Hiramot, hogy mondja el a titkokat, egyenként fejbe vágták és így megölték . Ezután elvitték a holttestet és a jeruzsálemi Moriah-hegyen eltemették . Az építőmester eltűnését megtudván, Salamon tizenöt szaktársat küldött keresésére . Ezek közül öt, a hegyre érvén, észrevett egy helyet, ahol a föld meg volt bolygatva és ott megtalálta Hiram holttestét . Akác ágat hagyván jelzőként, történetükkel visszatértek Salamonhoz, aki megparancsolta nekik, hogy menjenek és ássák ki a holttestet . Ezt azonnal végre is hajtották .

Hiram meggyilkolása és kiásása, avagy "feltámasztása" és az ehhez kapcsolódó siránkozás a mesterségbeli kőművesség csúcspontja . Ha figyelembe vesszük, hogy e tragédia feltehetőleg soha nem történt meg és Hiram Abiff valószínűleg nem létezett,(20) akkor csakis úgy tekinthetjük az egész történetet, mint ősi kultusz tovább élését, ami nem tényleges eseményre vonatkozik, hanem rejtett tantételre . Efféle legendák és szertartások tényleg találhatóak a korábbi mitológiákban. Hiram meggyilkolásának történetét vetíti előre Ozirisz megölésének és a holttestét kereső Ízisznek egyiptomi legendája . Ugyanakkor, a Hiram sírja körüli siránkozás megfelelőjére találunk Ozirisz és Adonisz gyászolásának szertartásában . Hiramhoz hasonlóan, később mindkettőjüket "feltámasztották". Ugyanilyen párhuzamot láthatunk Manes koporsó állványzatának körbejárásával is . Õt is vadul megölték, a manesiták pedig azt tartották róla, hogy "özvegy fia" volt . Azonban a legenda szabadkőművesség által előadott formája teljesen júdaista és ebből adódóan feltehetőleg egy ősi hagyomány júdaista változatából ered . A templom pillérei, Jachin és Boaz, melyek oly fontos szerepet játszanak a gyakorlati kőművességben, a zsidó Kabalában is megtalálható jelképek és ott kettő a tíz Sephiroth közül.


http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:49 | Sorszám: 4
http://ezo.hu/index.phtml?rovat=1455
A Kabbala története
A kabbalista kozmológia nagyrészt Babilon (a Kr. e. 3000 körüli, ősi Mezopotámia) bölcseletének hatását mutatja, hiszen olyan mindenséget feltételez, ame-lyet hierarchiába rendeződött angyal- és démonsereg népesít be, míg a palesztinai zsidó misztikus hagyomány erőteljes platonikus beütésével a kabbala filozófiájának alapját szolgáltatja.

A szabadkőművesek valamennyi templomát kabbalista elvek szerint tervezték, a bejárati ajtó előtt az isteni kettősség két oszlopával, s az épület fókuszában álló nagyteremmel, amely Salamon templomára kíván utalni. Annak a központi helyiségnek a padlója, amelyben a szabadkőműves rítusok zajlanak, kockadíszes, ami az univerzális erők kölcsönös függőségét jelképezi. Mindezek a szimbólumok a legfőbb taneszközként funkcionáló, úgynevezett rajztáblán is megismétlődnek: ez voltaképp egyfajta táblakép, amely szintén a Napot és a Holdat ábrázolja a templom fölötti égen. Ez azt akarja kifejezni, hogy a Földet irányító elvek az égben is érvényesülnek. A Nap és a Hold között gyakran szerepel Istennek, a Mindenség Nagy Mérnökének héber betűkkel írott Legszentebb Neve is. Alatta pedig a földet és mennyet összekötő Jákob létrája látható, amelynek három foka a három magasrendű világot jelképezi (a Kiáramlást, a Teremtést és az Alakítást). A szabadkőműves szóhasználat hitnek, reménynek és szeretetnek nevezi ezeket, azokra a tulajdonságokra utalva, amelyek a tagoktól beavatásuk bármely fokán vagy szintjén elvárhatók.

A szabadkőművesek rítusaikban is kizárólag a kabbalára jellemző titkos tant őrzik.

A kabbala titkait őrzői kétezer éven át jó okkal rejtegették. Ám minden egyes nemzedéknek az a feladata, hogy meglelje a maga külön, szellemi fejlődéshez és önismerethez vezető útját, épp, ahogy a gyermeknek is önmagának kell kitapasztalnia a világot, függetlenül attól, milyen pontosan írták le számára szülei e világ örömeit és veszélyeit.

Paul Roland: A Kabbala alapjai


http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 21:48 | Sorszám: 3
Lennhoff: Internationales Freimaurer Lexikon (Lennhoff: Nemzetközi Szadkőműves Lexikon) (1932/2000) (33/44.old. "The Bacic Principles for Grand Loge Recognition 1989"/"A.B.a.W"). Még 1929-ben a tagsági felvételének az előfeltétele az "Univerzum Nagy Építésze"(G.A.O.T.U.=Great Arcitect of the Universe - YHVH) és az Ő akaratának kinyilatkoztatásában való hit" volt. Ezt 1989-ben megváltoztatták az alábbira: "A szabadkőműves az ő hatáskörén belül köteles egy legmagasabb Lényben hinni.
(433.old - "Jehovah") Jehovah - a szabadkőműves rituálokban és énekekben az Isten.

http://klausmatefi.fw.hu/

onogur
  Válasz | 2006. június 08. 15:13 | Sorszám: 2
0: Igen.
1: Nem.
Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 14:19 | Sorszám: 1
Lenne még egy kiegészítő kérdésem: hisznek-e a szabadkőművesek az asztrológiában?

http://klausmatefi.fw.hu/

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. június 08. 14:14 | Sorszám: 0
Hisz-e a szabadkőműves Istenben? Van-e kapcsolat a vallások és a szabadkőművesség misztériumai illetve szimbólumai között? Hisznek-e a szabadkőművesek az asztrológiában?


http://klausmatefi.fw.hu/

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola