Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Jézus - Sabbatai Cevi párhuzama

   
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Jézus - Sabbatai Cevi párhuzama
Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 25. 09:34 | Sorszám: 13
Javasolnék Neked néhány forrást, sajnos csak angol és német nyelven:
http://www.tarot.org.il/Seventy%20Two/
Papus,(Dr Encausse Gerhard): Die Kabbala (1932)
Dr Bischoff Erich: Die Elemente der Kabbalah (I-II.)(1913)
Dr Bischoff Erich: Die Kabbalah (1917)
Dr Joäl David: Religionsphilosophie des Sohar (1918)
http://klausmatefi.fw.hu/
nereus
  Válasz | 2006. február 25. 08:35 | Sorszám: 12
A Széfer Jecirát (magyar fordítását) átfésültem a 72-es szám miatt, de nem találtam. Az lehetséges, hogy a fordító - több változata lévén a "könyvnek" - másikból dolgozott.
Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 24. 21:31 | Sorszám: 11
Kedves nereus!

Köszönöm Neked a bejegyzéseket.

A 72-es szám az Újszövetségben is szerepel:

Lukács evangélium
10,17
A hetvenkét tanítvány visszatérése
Mikor a hetvenkét tanítvány visszatért, örömmel jelentette: "Uram, még az ördögök is engedelmeskednek nekünk a te nevedre!"

Üdv
http://klausmatefi.fw.hu/

nereus
  Válasz | 2006. február 21. 19:32 | Sorszám: 10
Ja, a 72-es számról még egy adat:

Alexandriában 72-en fordították héberből görögre a zsidók szentkönyvét...

nereus
  Válasz | 2006. február 20. 22:37 | Sorszám: 9
Mert úgy volt megírva, hogy szamárral:

Zak 9:9 Örülj nagyon, Sionnak leánya, örvendezz, Jeruzsálem leánya! Ímé, jön néked a te királyod; igaz és szabadító ő; szegény és szamárháton ülő, azaz nőstényszamárnak vemhén.

És - visszatérve Júdáshoz - az árulása sem volt Isten ellen ellen való, ahogy a "rehabilitálása" sem az. Már amennyire öngyilkosokat föl lehet menteni...

nereus
  Válasz | 2006. február 20. 22:29 | Sorszám: 8
Ezek szerint a szamár királyi "közlekedési eszköz" volt:

2Sám 16:2 És monda a király Sibának: Mit akarsz ezzel? Felele Siba: A szamarak a király háznépéé legyenek, hogy rajtok járjanak; a kenyér pedig és a füge, hogy a szolgák megegyék, és a bor, hogy igyék, a ki megfárad a pusztában.

nereus
  Válasz | 2006. február 20. 22:24 | Sorszám: 7
"A bibliai történet szerint Jézus szamárháton vonult be Jeruzsálembe."

Máté 21:5 Mondjátok meg Sion leányának: Ímhol jő néked a te királyod, alázatosan és szamáron ülve, és teherhordozó szamárnak vemhén.
Máté 21:6 A tanítványok pedig elmenvén és úgy cselekedvén, a mint Jézus parancsolta vala nékik,
Máté 21:7 Elhozák a szamarat és annak vemhét, és felső ruháikat rájuk teríték, és ráüle azokra.
Máté 21:8 A sokaság legnagyobb része pedig felső ruháit az útra teríté; mások pedig a fákról galyakat vagdalnak és hintenek vala az útra.
Máté 21:9 Az előtte és utána menő sokaság pedig kiált vala, mondván: Hozsánna a Dávid fiának! Áldott, a ki jő az Úrnak nevében! Hozsánna a magasságban!
Máté 21:10 És a mikor bemegy vala Jeruzsálembe, felháborodék az egész város, mondván: Kicsoda ez?
Máté 21:11 A sokaság pedig monda: Ez Jézus, a galileai Názáretből való próféta.
Máté 21:12 És beméne Jézus az Isten templomába, és kiűzé mindazokat, a kik árulnak és vásárolnak vala a templomban; és a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit felforgatá.
Máté 21:13 És monda nékik: Meg van írva: Az én házam imádság házának mondatik. Ti pedig azt latroknak barlangjává tettétek.

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 20. 18:50 | Sorszám: 6
Ténylegesen ez az esemény kell legyen a néphagyományokban megörzött április elsejei szokások (német-Tag der Aprilnarren; olasz-Calandrino; francia-poisson d'avril=áprilisi hal; angol-April-fool) háttere legyen!

1Kor.1,18
A kereszt igéje Isten hatalma
Mert a keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik üdvözülünk, Istennek ereje.
1,19 Mert meg van írva: "Elvesztem a bölcsek bölcsességét, és az értelmesek értelmét elvetem."
1,20 Hol a bölcs? Hol az írástudó? Hol e világ vitázója? Nem tette-e bolondsággá Isten a világ bölcsességét?
1,21 Mivel tehát a világ a saját bölcsessége útján nem ismerte meg Istent a maga bölcsességében, tetszett Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által üdvözítse a hívőket.
1,22 És miközben a zsidók jelt kívánnak, a görögök pedig bölcsességet keresnek,
1,23 mi a megfeszített Krisztust hirdetjük, aki a zsidóknak ugyan megütközés, a pogányoknak pedig bolondság,
1,24 de maguknak az elhívottaknak, zsidóknak és görögöknek egyaránt, az Isten ereje és az Isten bölcsessége. 1,25 Mert az Isten "bolondsága" bölcsebb az emberek bölcsességénél, és az Isten "erőtlensége" erősebb az emberek erejénél.


És nem szabad elfelejteni, hogy a néphagyományok április elsejéhez kapcsolják "Jézus Pontiustól Pilatushoz küldésének" a mondását, Júdás öngyilkosságát, Lucifer "pokolraszállását". A néphagyományok tudatlanul is de megöriznek eseményeket, melyeket a késöbbiekben már az átlagember nem tud magyarázni.

Az árilis elsejei évkezdet Franciaországban 1564-ben, Németországban 1584-ben szünt meg!

Mind a két április elsejei mondás bolondot és szamarat említ:

Április bolondja, május szamara!

Április bolondja,
Felmászott a toronyba,
megkérdezte hány óra,
féltizenkettõ,
szamár mind a kettõ.

A bibliai történet szerint Jézus szamárháton vonult be Jeruzsálembe.

A legkorábbi fennmaradt keresztábrázoláson egy szamárfejü ember lett keresztrefeszítve:
http://kostinek.topcities.com/veitschegger/spottkruz.jpg http://kostinek.topcities.com/veitschegger/Kreuz.htm
http://www.christentum.ch/images/kruzifix.jpg http://www.christentum.ch/karfreitag.htm

http://klausmatefi.fw.hu

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 16. 10:12 | Sorszám: 5
Máté Evangélium
27,3 Amikor pedig Júdás, aki őt elárulta, látta, hogy elítélték, megbánta tettét, visszavitte a harminc ezüstöt a főpapoknak és a véneknek,
27,4 és ezt mondta: "Vétkeztem, mert ártatlan vért árultam el." De azok ezt mondták: "Mi közünk hozzá? A te dolgod."
27,5 Erre ő a templomba hajítva az ezüstöket, eltávozott, ment és felakasztotta magát.

http://de.wikipedia.org/wiki/Aprilscherz
Der 1. April gilt, je nach Überlieferung, als Geburts- bzw. Todestag des Judas Ischariot, der Jesus Christus verraten hatte. Zudem sei der 1. April angeblich der Tag des Einzugs Luzifers in die Hölle und daher ein Unglückstag...
--A hagyomány szerint április 1., Júdás születése és halála napjának számít, aki Jézus Krisztust elárulta. Ezenfelül állítólag április 1. Luzifer bevonulásának a napja a pokolba és ezért egy szerencsétlen napnak számít...--

http://www.napfenyes.hu/index.php?p=calendar
április 1. - Júdás felakasztásának napja
Júdás árulását az egyház évszázadokig a gonoszsága bizonyítékának tartotta. Pedig nem ilyen egyértelmű a dolog. Júdás zelóta volt, egy olyan nacionalista rend tagja, akik a zsidó nép felszabadítására törekedtek. A Messiásban a királyt várták, aki ledönti a római igát. Júdás árulása ezáltal egészen más megvilágításba kerül. Júdás talán azért adta fel Őt a papoknak, mert azt remélte, hogy Jézus végre megmutatja erejét az ellenségnek és kiszabadítja magát. Mekkora lehetett a fájdalma, amikor rádöbbent, hogy halálra adta szeretett mesterét! A tanítványok közül ő volt az egyetlen, aki nyíltan felvállalta Jézust, amikor visszament a főpaphoz a pénzzel és azt mondta: Vétkeztem, hogy elárultam az ártatlan vért...
Jézus megbocsátott Júdásnak és Péternek is. Péter elfogadta Jézus bocsánatát és a bűneit akasztotta fel, Júdás nem tudott megbocsátani magának és saját magát akasztotta fel.


Vajon véletlen e, hogy a hagyomány április elsejét tartja Júdás Iskariótes (héberül: יהודה איש־קריות halála napjának?

Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem ( 3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars konjunkció:9,8°/10,8°kos, -Szaturnusz konjunkció:4°Kos, -Hold oppozíció:9,8°Mérleg, -Uránusz quadrat:9,7°Rák, (-Neptunusz oppozíció:12,7°Bak)
("Magára vette a Világ összes bűneit". A hagyomány egy "T" alakú keresztet említ.)

http://klausmatefi.fw.hu http://www.freeweb.hu/violazoli/phpBB2/viewforum.php?f=7

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 04. 18:16 | Sorszám: 4
Kb. 1600 évvel korábban Jézust se ismerte el a zsidó vallási vezetés Messiásnak, azaz Jézus a Krisztusnak (Jézus a Felkent), ugyan ez történt Sabbatai Cevi esetében is!

Emlékeztetöül Jézus születési és halála konstellációi:


Jézus születése: i.e. 8. 02.10
-7.02.10 12:11 UT +2.00 Jeruzsálem-i idö (3753. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntö,-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntö


Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem (3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars konjunkció:9,8°/10,8°kos, -Szaturnusz konjunkció:4°Kos, -Hold oppozíció:9,8°Mérleg, -Uránusz quadrat:9,7°Rák, (-Neptunusz oppozíció:12,7°Bak)
("Magára vette a Világ összes büneit". A hagyomány egy "T" alakú keresztet említ.)


Sabbatai Cevi születési konstellációja és az a konstelláció mely hatására Ö magát Messiásnak kiáltotta ki:


1624.08.14. 6:10 UT +2.00 Smyrna(Izmir)
Nap-Hold konjunkció:21,6°Oroszlán ; Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:22,8°/22,2°/17,5°Oroszlán


1648.11.30. 6:19 UT
Nap-Uránusz-(Neptunusz) konjunkció: 8,8°/9,3°/12,4°Nyilas; -Hold oppozíció: 8,8°Iker; -Szaturnusz konjunkció: 12,9°Iker; -Mars quadrat: 5,8°Szüz
(részleges-partiell holdfogyatkozás!)


Aki egy kicsit is ért az asztrológiai szabályzókhoz, annak észre kell vennie, hogy mind a két esetben a születéskor a Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz planéták együttállása (konjunkciója) állt fent, Jézus kereszthalálakor ill. Sabbatai Cevi Messiásként való kikiáltásakor ugyan ezek a planéták a Neptunusz közremüködésével egy "T" keresztet alkottak a Zodiákusban telihold alkalmával!

Ne feledkezzünk arról se meg, hogy "A kabbalisták által kiszámított megváltás évében 5408 (= 1648) mutatkozott elöször Messiásként;..."!

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 04. 18:09 | Sorszám: 3
Egy rövid ismertetö, hogy mi is az a "Shem ha Mephorash":

A zsidó Kabbala (Kabala, Kabalah, Kabbalah, Cabala, Cabbala, Cabalah, Cabbalah, Qabala, Qabbala, Qabalah , Qabbalah ) tradíciója a 72 "öttagú angyal" ="72 neve Istennek", "72 szelleme Istennek" ("Shem Ha-Mephoresh", "Shemhamphorash", "Shem-Ham-Phorash" ) titkán nyugszik!

A 72 "neve Istennek" a hagyományos YHVH (Jod-He-Vau-He, Jeve, Jehovah, Tetragrammaton)-ból van eredeztetve!


A Tetragrammaton képszerü kabbalisztikus ábrázolása 1612-böl:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/1/1d/Shefa_Tal-1.png


A Sohár a Kabbalának a legfontosabb müve.
http://eh.cx.hu/2002/zohar.html
A Széfer Jecirah a fehér mágiával és kozmológiával foglalkozó legrégibb ismert héber szöveg. Egyértelmüen a teremtés matematikájával és fizikájával foglalkozik, misztikus köntösbe rejtve mondandókáját.

http://www.hagalil.com/judentum/kabbala/jezirah3.htm
Sefer Jezirah
'Das Buch der Schöpfung'
Weitere Hinweise, die Abraham mit dem Sefer Jezira verbinden, finden sich in der talmudischen Lehre, daß "Abraham viel astrologisches Wissen in seinem Herzen hatte,
Das Sefer Jezira ist einer der primären alten astrologischen Texte, und es ist möglich, daß er, Abraham, astrologische Lehren beherrschte.
Da Abraham der größte Mystiker und Astrologe seines Zeitalters war, ist es natürlich, anzunehmen, daß er mit allen Geheimnissen des alten Ägyptens und Mesopotamiens vertraut war. Abraham wurde in Mesopotamien geboren, und er lebte auch in Ägypten.
--Sefer Jezirah
A Teremtés könyve
Tovabbi utalások amik Ábrahámot a Sefer Jezirah-val összekötik, megtalálhatók a Talmud tanításaiban, hogy" Ábrahám sok asztrológiai tudással rendelkezett,
A Sefer Jezira egy elsödlegesen régi asztrológiai szöveg, és ez lehetséges, hogy Ö, Ábrahám, asztrológiai ismeretekkel bírt.
Itt Ábrahám a korának legnagyobb misztikusa és asztrológusa, ezt természetes tudomásul venni , hogy Ö minden ösi egyiptomi és mezopotámiai titkokkal tisztában volt! Ábrahám Mezopotámiában (Ur) született és Egyiptomban élt.--


Shem ha Mephorash

http://www.gothikworld.com/lexikon.htm
Shemhamforash
Vom in der Kabbala befindlichen Wort "Shem ha-Mephorash" abstammend. Bedeutet "der wahre Name Gottes", der angeblich aus 72 Engelnamen bestehen soll.
--Shemhamforash
A Kabbalában található "Shem ha-Mephorash" szóból származik. A jelentése "Isten valódi neve", ami állítólagosan 72 angyalnévböl kell létezzen.
--

http://www.berserks.de/alte_seite2/Satanica/Lexicon.htm
Shemhamforash
"Shemhamforasch" ist die Abwandlung von "Shem ha-Mephorash", was soviel wie "Der vollständige Name" heißt und in der Kabbalah den wahren, unaussprechlichen Namen Gottes bedeutet. Da die Tradition diesen teilweise mal als aus 72 Buchstaben, mal als aus 72 Engelnamen bestehend darstellt, wurde diese Bezeichnung für die Dämonologie der 72 in der Goetia vorgestellten Dämonen übernommen.
Heutzutage taucht dieser Begriff in Verbindung mit satanischen Ritualen auf.
--A Shemhamforash a módosítása a "Shem ha-Mephorash"-nak, ami annyit jelent mint "A teljes név" és a Kabbalahban a valós és kiejthetetlen nevét jelenti Istennek. Itt a hagyomány részben egyszer mint 72 betüböl, egyszer mint 72 angyalnévböl létezöt mutat be, a Goetia által bemutatott 72 démon jelölést a szellemtan átvette.
Manapság felbukkan ez a fogalom a sátánista ritusokkal kapcsolatban.--

Kabbalisztikus manipuláció YHVH nevével. Héberül leírva és lefelé haladva csökkentve minden szinten az utolsó betüvel, végül kiad egy háromszöget. Ezeknek a héber betüknek a számértékösszege = 72, ami úgymond utalás "Isten" 72 nevére, szellemére!

HVHY = He-Vau-He-Jod (Jobbról kell olvasni!)

He-Vau-He-Jod =5+6+5+10 =26
Vau-He-Jod =6+5+10 =21
He-Jod =5+10 =15
Jod =10 =10
Összeg=72

http://www.golem-net.de/golt2.htm
"Oft wird als Lösung des Problems angegeben, daß es sich beim Schemhamphorash um die jeweils 72 Buchstaben der Verse 19 - 21 im Buch Exodus (2. Buch Moses) der Thora handelt. Doch schauen wir uns einmal folgendes kabbalistisches Schema an:"
--"Gyakran probléma megoldásaként lesz megadva, hogy a Tóra Exodus könyv (2. Mózes) 19 - 21 versei a Schemhamphorash 72 betüjéröl szól. De nézzük csak meg egyszer a következö kabbalisztikus sémát:"--

hvhy
hvhy h
hvhy hv
hvhy hvh
hvhy hvhy
hvhy hvhy h
hvhy hvhy hv
hvhy hvhy hvh
hvhy hvhy hvhy

"Das gesamte Schema besteht aus 72 Buchstaben!"
--"Az egész séma 72 betüböl áll!"--


"Isten" tényleges "szellemeinek" a "kulcsa" nem számokban, nem betükben rejlik, hanem a Kozmoszban!


A 72 hárombetüs héber nevei "Istennek":

http://tarot.org.il/English/Seventy%20Two/ (sajnos már nem lehet elérni!)

וָהֵוָ יֹלָיֹ סָיֹטֵ עָלָמֵ מֵהֵשִ לָלָהֵ אָכָאָ כָהֵתָ
הֵזָיֹ אָלָדַ לָאָוָ הֵהֵעָ יֹזָלָ מֵבֵהֵ הֵרֵיֹ הֵקֹמֵ
לָאָוָ כָלָיֹ לָוָוָ פֵהֵלָ נֻלָכָ יֹיֹיֹ מֵלָהֵ חֵהֵוָ
נֻתָהֵ הֵאָאָ יֹרֵתָ שִאָהֵ רֵיֹיֹ אָוָמֵ לָכָבֵ וָשִרֵ
יֹחֵוָ לָהֵחֵ כָוָקֹ מֵנֻדַ אָנֻיֹ חֵעָמֵ רֵהֵעָ יֹיֹזָ
הֵהֵהֵ מֵיֹכָ וָוָלָ יֹלָהֵ סָאָלָ עָרֵיֹ עָשִלָ מֵיֹהֵ
וָהֵוָ דַנֻיֹ הֵחֵשִ עָמֵמֵ נֻנֻאָ נֻיֹתָ מֵבֵהֵ פֵוָיֹ
נֻמֵמֵ יֹיֹלָ הֵרֵחֵ מֵצָרֵ וָמֵבֵ יֹהֵהֵ עָנֻוָ מֵחֵיֹ
דַמֵבֵ מֵנֻקֹ אָיֹעָ חֵבֵוָ רֵאָהֵ יֹבֵמֵ הֵיֹיֹ מֵוָמֵ


Ezeknek a neveknek a megfejtését kizárólag megfelelö "égi" ismeretek

birtokában tudja a kutató realizálni!

Az "Isten 72 szelleme" (Shem Ha-Mephoresh), az én általam rámutatott

Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz planéták különbözö variációjú

konstellációiból adódnak, Újhold és Telihold figyelembevétele mellett! ! !

Minden egyes konstellációfajta más jellegü "szellemet" sugároz "magából",

de ez az öt résztvevö mindig konstans marad!

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 04. 17:59 | Sorszám: 2
http://www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/lexikon/pallas/html/089/pc008905.html
Sabbatai Cevi
zsidó álmessiás, szül. Szmirnában 1626.(???), megh. Albániában 1676. Már ifju korában elmélyedett a Kabbala (l. o.) tanaiba és szép megjelenése és aszketikus élete által hatni tudott a tömegekre. 1648-ban (*), mely esztendöre a zsidó miszticizmus amúgy is kilátásra helyezte a Megváltó jövetelét, mint messiás lépett fel.
Szülövárosa rabbi-kollégiuma e miatt átok alá fogta, mire Szalonikibe s onnét, szintén a rabbik által kiüldözve, Moreába, majd Kairóba, azután Jeruzsálembe ment, hol nagy feltünést keltett. Magában Jeruzsálemben nem tarthatta magát, de Kis-Ázsia egyéb városaiban, kivált szülövárosában, már mint messiást üdvözölte a fanatizált zsidó tömeg. A török hatóságok végre nem nézhették tétlenül az egyre növekvö mozgalmat; S.-t Konstantinápolyba idézték, hol midön partra szállt, a nagyvezér parncsára vasra verték és Abidosz várába elzárták, mi azonban korántsem józanította ki rajongó hiveit (1666). Erre IV. Mohammed maga elé hozatta Drinápolyba, hol tudtára adták, hogy válasszon a halál és a turbán közt, mire az iszlámra tért és mint Mehemed effendi a szultán ajtónállójának kineveztetett. Áttérésének hirére hiveinek egy része kiábrándult, sokan közülök azonban még mindig hittek benne, minthogy levelei, valamint prófétái által azzal biztatta öket, hogy áttérése csak szinleges s a megváltás müvének egy elöre meghatározott, szükséges kelléke. A török kormány, mely ennek neszét vette, Albániába számüzte, hol Dulcignóban meghalt. Az általa keltett mozgalom még halálával sem ért véget. Magyarországon egy Mardokáj (l. o.) nevü kismartoni zsidó toborzott hiveket S. kultuszának, mely hazánkban, Cseh-, Morva- és Lengyelországban, bár a rabbik által átokkal sujtva és üldözve, még e század elején is virágzott titokban; Frank Jakab (l. o.) szédelgése is egyik kifolyása volt. Szalonikiben még most is élnek hivei, kik dönmék-nek neveztetnek; számuk 4-5000-re rúg; hitük az iszlám és a zsidó kabbalai tanok vegyüléke.

http://balkon.c3.hu/balkon02_09/02panas.html
Az alábbi tanulmány részlet W.P. A ragyogás könyve. A kabala Schulz prózájában (Lublin 1997) címû könyvébõl.
A messiási mozgalom fontos alakja volt a fiatal palesztinai kabalista, a gázai Nátán (1644-1680), akinek 1665 márciusában látomása támadt: Sabbatáj Cví jelent meg elõtte mint messiás. Pontosan Nátán gyõzte meg és beszélte rá arra, hogy vállalja messiási küldetését, õ maga lett a prófétája s egyben a legfõbb teológusa. Nátán rengeteg kézirata között akad egy Drus ha-tanninim (Értekezés a krokodilokról) címû kis könyvecske. Ez kommentár a Zohar egy bizonyos részletéhez, amely a nagy krokodil titkát tárgyalja. Szóval kabalisztikus kommentár egy másik kabalisztikus kommentárhoz.
Nátánt, aki nemcsak hogy szorgosan tanulmányozta a luriánus kabalát, hanem - akárhogy is vesszük - alkotó módon értelmezte azt, Jichák Luria reinkarnációjának is tartották.
A Messiás - Nátán szerint - szoros kapcsolatban áll a cimcum, a sevirat ha-kelim és a tikkun Luria által leírt folyamataival. Ô is része a drámai kozmogóniának, története a világ teremtésével együtt kezdõdik. Mire megjelenik a világban és vállalja megváltói küldetését, már hosszú története, jobban mondva elõtörténete van.( ! )
Gershom Scholem így foglalja össze ezt a bámulatos elbeszélést: ,,Amikor az edények megsemmisülése után az isteni fény néhány szikrája - amit az én szóf bocsátott ki, hogy formákat és képeket teremtsen az õstérben - a mélybe hullik, a Messiás lelke is lezuhan, mert bele volt szõve az isteni õsfénybe. Tehát ez a lélek a teremtés kezdete óta a hatalmas szakadék mélyén rejtõzik, foglya a klippot sötét tömlöcének, az éji homály birodalmának. Ez a legszentebb lélek a szakadék mélyén, "kígyók" társaságában lakozik, amelyek üldözik és kísértésbe próbálják vinni. E kígyóknak adatik ki a "szent kígyó" - a Messiás: a kígyót jelentõ héber szónak, a nahasnak ugyanakkora a számértéke, mint a másiah, Messiás szónak. Csak annyira válik külön és szabadul rabságából a Messiás lelke, amennyire szétválik a jó és a rossz a tikkun során. Amikor a tökéletesedés folyamata, amin lelke fáradozik "sötét tömlöcében", s ami nevében harcol a "kigyókkal" vagy "krokodilokkal", a vége felé közeledik - de ez nem következhet be a tikkun végleges lezárulása elõtt - a Messiás lelke kitör sötét tömlöcébõl, és megmutatkozik a világ elõtt a maga földi, testi alakjában."
De a leglenyûgözõbb és teljesen elképesztõ idea egy másik képzethez köthetõ, amely szintén a gázai Nátán Értekezés a krokodilokról címû könyvébõl való: a Messiás mint ,,szent kígyó". A gonosz kígyók és krokodilok között, akik rátámadnak, akikkel harcol, van ,,jó" és ,,szent" kígyó is. Úgy tetszik, a Messiás és a hüllõ kapcsolatát még valahogy másként is felfoghatjuk, nemcsak az üldözõ és az üldözött viszonyaként - még akkor is, ha a végsõ dolgok perspektívájában e szerepeknek föl kell cserélõdniük. Hogy ez a kapcsolat sokkal mélyebb, arról az olyan kabalistákat, mint Nátán és követõi, meggyõzi a gematria: mindkét szónak ugyanakkora a számértéke, s a misztikusok szemében ez döntõ érv amellett, hogy más szempontból is rokoníthatók. A Messiásról van szó, akinek ebben a szakaszban - vonatkozik ez rá és a világra is - vannak bizonyos ambivalens jegyei. Egyszóval ,,szent kígyó", mert van vagy szokott lenni néhány kígyó tulajdonsága. Kiszolgáltatva a gonosz kísértésének harcba száll vele, de vannak pillanatok, amikor elbukik, s olyankor kígyóként viselkedik. Ne feledjük, hogy arról a doktrínáról van szó, amellyel a kétszínû álmessiás, Sabbatáj Cví szerepét akarták magyarázni.

http://www.bautz.de/bbkl/s/s1/sabbathai.shtml
SABBATHAI Zewi, jüd. Pseudo-Messias, Begründer der sabbatianischen Bewegung, * 1626 Smyrna (Izmir), + 1676 Albanien. - S. wurde in einer wohlhabenden Handelsfamilie geboren. Diese verhalf S. zu einem Studium des Talmud u. der Kabbala. Er fühlte sich schon früh zu merkwürdigen gesetzeswidrigen Handlungen gedrängt (z.B. Aussprache des Tetragramms, Feier der drei Wallfahrtsfeste in einer Woche u.a.).
Er lebte einige Zeit in Jerusalem u. übersiedelte dann nach Ägypten; er litt dort unter schweren Depressionen, die von messianischen Ansprüchen gefolgt waren. Auf der Suche nach Heilung kam er 1665 nach Gaza zu dem heiligmäßig geltenden Kabbalisten Nathan ben Elischa von Gaza. Dieser bestärkte S. nach einer vermeintlichen Vision in seinen messianischen Ansprüchen u. fühlte sich selbst als sein Prophet. S. vermählte sich mit einem Mädchen namens Sara, das überzeugt war, die Frau des Messias werden zu müssen. 1665 kehrte er nach Smyrna zurück, wo er als königlicher Messias auftrat u. mit messianischem Überschwang gefeiert wurde.
Nathan von Gaza baute die Apostasie des Messias in seine Theologie ein u. erklärte sie zum notwendigen Teil des Erlösungsprozesses: Der Messias muß in die Welt des Bösen u. der Dämonen hinabsteigen u. kann sich selbst u. Israel nur erlösen, indem er durch Unreinheit und tiefste Erniedrigung hindurchgeht. Nach seinem Tod entstand die Legende von der Entrückung u. baldigen Wiederkehr des Messias.
--SABBATHAI Zewi, zsidó ál-messiás, a sabbateanusi mozgalom megalakítója, *1626(???), +1676 Albánia.
S. egy jómódú kereskedöcsaládba született. Ez lehetövé tette S.-nek egy Talmud és Kabbala tanulmányt.
S. már kezdetben kényszerítve érezte magát furcsa, törvényellenes tevékenységre (Pl. a Tetragrammaton kiejtése, a három zarándoklatok ünnepe egy héten belül, stb.)
Ö egy ideig Jeruzsálemben élt, majd Egyiptomba áttelepült; ott Ö súlyos depresszióba esett amit messiási igényei követtek és magát prófétának tartotta.
S. megházasodott egy Sára nevü lánnyal, aki meg volt gyözödve, hogy Ö a Messiás felesége kell, hogy legyen. 1665-ben visszatért Smyrnába, ahol mint királyi Messiás lépett föl és messiási túltengéssel fogadták.
Gázai Náthán beépítette a messiási aposztáziát az Ö teológiájába és ezt a megszabadítási folyamat szükséges részének jelentette ki. A Messiásnak le kell szállnia a gonoszok és démonok birodalmába és csak igy tudja magát és Izraelt megszabadítani, hogy tisztátalanságon és legmélyebb lealacsonyításokon keresztülmegy. A halála után egy legenda született a Messiás elragadtatása és hamarosan megtörténö visszajöveteléröl.--

De vajon milyen "csillagzat" alatt született Sabbatáj Cví (Shabbetai Zebi; Sabbatai Zwi; Sjabtai Zwi; Shabtai Zwi; Shabtai Zvi; Sabatai Sevi; Sabbatay Sevi; Shabbatai Tsvi; Shabtay Tsvi; Shabbetay Zevi; Sabbetaj Cvi; Sabataj Cwi; Shabbetai Tsevi; Shabbatai Zewi; Sabetha Sebi;... http://www.xs4all.nl/~pilger/sabsebd.htm ), aki élete csúcsán Messiásnak lett sokak által elismerve és világszerte követökre talált?
A korabeli zsidó vallási vezetés álmessiásként bélyegezte meg ugyan úgy, mint kb.1640 évvel korábban Jézust.
Sabbatáj Cví hivatalosan megadott 1626.-évi születési dátuma nem stimmel!!!

Ugyanígy a 20. század "Jézus-i messiásának" Jiddu Krishnamurtinak a születési idöpontját is hivatalosan két év külömbséggel közlik.
Jézus születésének idöpontját (karácsony), szánt szándékkal több éves eltéréssel adták meg! Ugyan példabaszédeit úgymond évtizedekkel késöbb "pontosan, szó szerint" papirra fektették, de már a születési évének hivatalos megállapításakor ekkora pontatlanságok adódtak!
A téves megadás érthetö, mert különben már tömegesen rájöttek volna a "messiási csillagzat" titkára.


Sabbatai Cevi tényleges születési dátuma, és a hozzátartozó konstelláció:


1624.08.14. 6:10 UT +2.00 Smyrna(Izmir)
Nap-Hold konjunkció:21,6°Oroszlán ; Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:22,8°/22,2°/17,5° Oroszlán

Ebben az esetben is az általam eddig említett planéták (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) szerepeltek a konstellációban, ami a "Isten 72 szelleme" ("Shem ha Mephorash") egyikének a forrása, és egyben Jézus születésekor domináló szellem kozmikus forrása is!


Bemutatnék két szemléletes példát a hivatalosan hibásan közölt adatokra:

http://www.sulinet.hu/cgi-bin/db2www/lm/et_tart/frame?kat=Adax&id=119982409
z 1700 és 1760 között élő vándorprédikátornak (Báál Sém Tovnak - Isten név birtokosának vagy ismerőjének) már ifjúkorában is rendkívüli képességeket tulajdonított környezete, bár nem volt különösebben tanult ember.
http://www.centropa.hu/ujfogalomtar.ivy?colid=47379659-d430-4fc4-8ad5-251aebd3feb3&objectID=2af90911-b103-43ec-aceb-b89a6908711f
Vallási és társadalmi tömegmozgalom, amelyet Jiszráél Ben Eliézer (Baal Sém Tóv - "Best") (1700-1760) alapított Podóliában.
http://www.ujexodus.hu/index.php?cikk=179&print=1
Alapítója Jiszráél Baál Sém Tov (1700-1760), "A Jó Név Ura" (azt is jelenti: "jó hírnevû ember", és azt is, hogy "Isten Nevének Birtokosa"), misztikus és karizmatikus vezetõként rendkívüli népszerûségre tett szert, mert egyszerû gondolkodású, alacsony mûveltségû hallgatóságának is meg tudta mutatni, hogyan kell Istent szolgálniuk mindennapi tevékenységük által úgy, hogy gondolataikban mindig jelen legyen Isten.
http://www.templebethtorahli.org/sermon5.htm
" He was born in 1700, and died in 1760. The Baal Shem Tov brought a revolutionary message to the despondent, persecuted, and impoverished Jewish masses: "We are to serve God with joy."
http://www.visaojudaica.com.br/Agosto2005/artigos/19.htm
Israel ben Eliezer (1700-1760), o Baal Shem Tov.
http://www.zsido.hu/vallas/haszid.htm
A hászid mozgalom alapítója egy szegény tanító, Jiszraél ben Eliezer (1700-1755) volt, akit a nép Báál Sém Tovnak, vagyis a Szent Istennév ismerőjének (csodatevőnek) tartott, s ezért héber rövidítéssel BESZT-nek is neveznek.
Raj Tamás
http://www.zsido.hu/receptek/bor.htm
A hászidizmus alapítója Jiszraél Báál Sém Tov volt (1700-1755) a Kárpátok túloldalán, de elsõ tanítványai között már több magyarországi hívõ is akadt, elsõsorban Szerencsrõl.
http://www.zsido.com/savuot/bast1.htm
A chaszidizmus alapítója, rabbi Jiszráél Báál Sém Tov a Lengyel-Kárpátok Akop nevű kisvárosában született 5458. (1698.) elul 18-án.
http://www.zsido.com/savuot/patai.htm
Rabbi Jiszráél Báál Sém Tov, a chászidizmus szülőatyja háromszáz évvel ezelőtt, 1698 Elul 18-án született, és 1760 Sziván hó 6-án halt meg, mely Sávout első napja, azaz idén 2005. június 13.
http://shemaysrael.com/dicionario/b.htm
Baal Shem Tov
Nome completo: Rabino Israel Baal Shem Tov (1698-1760); conhecido como o "Mestre do Bom Nome". Fundador do Chassidismo.
http://www.chabad.org.br/datas/elul/baal_shem_tov.html
O fundador do Chassidismo, que tem dois séculos e meio de idade, Rabi Yisrael Báal Shem Tov ("Mestre do Bom Nome"), nasceu na pequena cidade de Acop, nos Montes Cárpatos da Polônia, em 18 de Elul de 5458 (1698).
http://ruadajudiaria.com/index.php?p=309
Baal Shem Tov (Polónia 1698-1760),
http://kabalah.webpark.sk/
[Izrael ben Eliezer / Baal-sem-tov, 1698-1760]


http://esoterikmesse.de/seiten/themen_hermes.shtml
Eliphas Lévi (1816-1877)
http://mu.inomi.hu/frontpage.php?fp=5
Az Ellopni egy Chagallt 20. sz-i kronológiája
A regény hátteréül szolgáló 19-20. századi történések kronológiája 1816-75: Eliphas Lévi kabbalista élete.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eliphas_Levi
Eliphas Lévi, born Alphonse Louis Constant, (February 8, 1810 - May 31, 1875)
http://freemasonry.bcy.ca/biography/esoterica/levi_e/levi_e.html
Éliphas Lévi
February 11, 1810 - May 31, 1875


Vajon melyik a helyes? Válogathat kedvére az olvasó...


(*) http://www.mek.iif.hu/porta/szint/egyeb/lexikon/pallas/html/089/pc008905.html
1648-ban, mely esztendöre a zsidó miszticizmus amúgy is kilátásra helyezte a Megváltó jövetelét, mint messiás lépett fel.
Szülövárosa rabbi-kollégiuma e miatt átok alá fogta, mire Szalonikibe s onnét, szintén a rabbik által kiüldözve, Moreába, majd Kairóba, azután Jeruzsálembe ment, hol nagy feltünést keltett. Magában Jeruzsálemben nem tarthatta magát, de Kis-Ázsia egyéb városaiban, kivált szülövárosában, már mint messiást üdvözölte a fanatizált zsidó tömeg.


http://de.wikipedia.org/wiki/Sabbatai_Zwi http://www.pcwelt.de/glossar/index.php/Sabbatai_Zwi http://www.physik-lexikon.de/wiki/index.php?title=Sabbatai_Zwi
Zvi, Shabbetaj
Im Jahre 1648, als unter Führung des Kosaken Bogdan Chmelnizki gegen die polnische Aristokratie in Pogromen über 100'000 Juden in Osteuropa umgebracht wurden, erlebte Shabbetaj eine Berufungsvision. Einigen Berichten zufolge erklärte er Freunden gegenüber, er sei ein Prophet. Zwischen 1651 und 1654 wurde er aus der jüdischen Gemeinde ausgeschlossen und musste Smyrna verlassen.
--Shabbetaj Zvi
1648-ban a kozákok Bogdan Chmelnizki vezetése alatt a lengyel arisztokrácia elleni pogromokban Kelet-Európában több mint 100000 zsidót
öltek meg, Shabbetaj átélt egy elhivatottsági látomást. Egyes tájékoztatások szerint Ö elmesélte a barátainak, hogy Ö egy próféta.
1651 és 1654 között ki lett zárva a zsidó hitközségböl és el kellett hagynia Smyrnát.--

http://www.hagalil.com/israel/geschichte/palaestina-4.htm
Die Sehnsucht nach Zion und der Geulah
Im Jahre 1648 war die Not der europäischen Gemeinden so groß, dass die Aufbringung von Geldern für Palästina stockte. Eine unbeschreibliche Verzweiflung bemächtigte sich der Juden in Palästina.
Sabbatai Zewi (Schabtaj Zwi) fand hier einen günstigen Boden für seine messianischen Schwärmereien. Zwei Jahre lang (1663-1665) hielt er die Bevölkerung Jerusalems in Atem, bis die Rabbiner über ihn den Bann verhängten und den Zauber lösten.
--A sóvárgás Ción és a megváltás után
1648-ban olyan nagy volt a szorongatott helyzete az európai hitközségeknek, hogy a Palestina részére megállt a pénzek elöteremtése.
Sabbatai Zewi (Schabtaj Zwi) itt egy kedvezö talajra talált a messiási rajongásai részére. Két éven keresztül (1663-1665) tartotta lélegzetelállító helyzetben Jeruzsálem lakosságát, mig a rabbik Öt megátkozták és a feloldódott a varázs.---


http://www.philos-website.de/index_g.htm?autoren/schoeps_g.htm~main2
" In dem von den Kabbalisten errechneten Erlösungsjahr 5408 (= 1648) hatte er (Sabbatai Zewi) sich zum erstenmal als Messias zu erkennen gegeben;..."
-- "A kabbalisták által kiszámított megváltás évében 5408 (= 1648) mutatkozott elöször Messiásként;..." --


Werner Keller: Und wurden zerstreut unter alle Völker (1966)(S.362.) Im Jahre 1648, das die Kunde von dem großen Morden in Polen brachte, entschloß sich Sabbatai Zewi zu einer Manifestation von unerhörten Vermessenheit.
Mitten im Gottesdienst ruft er in der Synagoge den "Schem ha-mforasch" den vollen Namen Gottes, in die Versammlung der Beter. Niemand, nur der Hohepriester zu der Zeit, da noch der Tempel stand, durfte es wagen, diesen Namen auszusprechen - und am Ende der Zeiten wird es der Messias tun. Entsetzt über solche Verwegenheit schrecken die Rabbinen von Smyrna zurück. Joseph Iskapa, einst Sabbatais Lehrer, schleudert den Bann gegen den Frevler, der seine Haimatstatt verlassen muß.
--Werner Keller: És szét lettek szórva minden nép között (1966)(362. old)
1648-ban hír érkezett Lengyelországból a nagy gyilkolásról, Sabbatai Zew elhatározta magát egy felháborító kinyilatkoztatásra.
Az Istentisztelet közepén a zsinagógában Shem ha Mephorash-t kiáltotta, Isten teljes nevét az imádkozó gyülekezethez. Senki, csak a föpap kockáztathatta ezt meg még amikor a Templom állt, ezt a nevet kiejteni - és az idök végén fogja ezt a Messiás tenni. Megrémülve az ilyen vakmeröségtöl ijedtek vissza Smyrna rabbijai. Sabbatai egykori tanára Joseph Iskapa röpített átkot az Istenkáromló ellen, aki el kellett hagyja a szülövárosát.--


Vajon milyen oka lehetett a kabbalah berkeiben jártas Sabbatai Cevi, hogy éppen az 1648. évet választotta Messiási mivoltának felfedésére, ugyan azt az évet, melyre a zsidó miszticizmus a "megváltást" harangozta be?

A helyes válasz kizárólagosan a Kabbalah "Isten 72 szellemének" ("Shem ha Mephorash") kozmikus forrásai ismeretében adható meg!

Sabbatai Cevi születési konstellációja:


1624.08.14. 6:10 UT +2.00 Smyrna(Izmir)
Nap-Hold konjunkció:21,6°Oroszlán ; Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:22,8°/22,2°/17,5°Oroszlán


1648-ban a fent említett öt planéta (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uráusz) egy "T" keresztet alkotott,amihez a Neptunusz planéta is kapcsolódott:


1648.11.30. 6:19 UT
Nap-Uránusz-(Neptunusz) konjunkció: 8,8°/9,3°/12,4°Nyilas; -Hold oppozíció: 8,8°Iker; -Szaturnusz konjunkció: 12,9°Iker; -Mars quadrat: 5,8°Szüz
(részleges-partiell holdfogyatkozás!)

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 04. 17:43 | Sorszám: 1
Kezdeném Jézus történetének kozmikus alapjai bemutatásával:

Az Újszövetség misztériuma egy kozmikus misztérium, a feltételezett történelmi Jézus történetébe ágyazva.
A "betlehemi csillag" nem egy látható valami az égen, hanem megfelelö asztrológiai ismeretek birtokában a Zodiákusban kiszerkeszthetö nyolcágú csillag! Jól szemlélteti ezt a ravennai S.Apollinare Nuovo bazilika falán látható híres mozaik a "A három Mágus a betlehemi csillaggal":

http://www.phys.uu.nl/%7Evgent/stellamagorum/stellamagorum.htm
(balra fent rákattintani - The Wise Men in History and Tradition)

Ez a nyolcágú csillag a vallások ápolt, tisztelt szimbóluma:
http://www.lubavitch.com/Article.asp?Article=44&Section=0 http://www.iranian.ws/gallery/albums/my_downloads/mehrdad.org/16.jpg http://www.touregypt.net/featurestories/catherines2.htm

A három napkeleti bölcs, király, mágus a bibliai történet által emberbőrbe bujtatott Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták!
Õk "hivatalból" tudták, hogy hová kell "menniük" az újszülött "Jézus-Szellem jászolának" megleléséhez! Ez a csillag csak azok által szerkeszthető ki, érthetõ meg, akik ismerik az idők folyamán megjelent Jézus-konstellációk" helyeit a Zodiákusban! A "betlehemi csillagnak" a kizárólagos "főszereplõi" a Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz planéták.


Jézus születése: i.e. 8. 02.10
-7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idö (3753. Adar 1.)
Nap-Holdkonjunkció:20,1°Vízöntõ,-Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntõ


Nagy Heródes elrendeli minden 2 évnél fiatalabb Betlehemben és környékén született fiúgyermek megölését, miután a mágusoktól bizonyos felvilágosítást kapott!

Máté Evangéliuma 2,16
A betlehemi gyermekek megöletése
Amikor Heródes látta, hogy a bölcsek túljártak az eszén, nagy haragra lobbant, elküldte embereit, és megöletett Betlehemben és annak egész környékén minden kétesztendõs és ennél fiatalabb fiúgyermeket, annak az idõpontnak megfelelõen, amelyet pontosan megtudott a bölcsektõl.


De mi is lehetett az a "felvilágosítás", amire Heródes a 2 évnél fiatalabb fiúgyermekek megölését elrendelte? Ennek nem az volt az oka, hogy az általa megtudott idõpont környékén születendõ Messiás megölésének ötletét biztosan véghez tudja vinni, hanem egy kozmikus ok, ami szorosan összefüggésben van a "betlehemi csillag" fogalmával.

A Jézus-i születési konstelláció (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz konjunkció - együttállás!) minden esetben a Mars planéta periódusából adódóan kétszer realizálódik közelítöleg 2 éven belül! Az egyik pontosabb együttállást, a másik pontatlanabbat eredményez.

A 2 évvel korábbi pontatlanabb Jézusi-i konstelláció:


-9.02.03 15:32 UT +2.00 Jeruzsálem-i idö (3751. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció:12,7°Vízöntõ, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció(~?):7,7°/5°/19,5°Vízöntõ


Lukács Evangéliuma
2,1. És lõn azokban a napokban, Augusztus császártól parancsolat adaték ki, hogy mind az egész föld összeirattassék.
2,2. Ez az összeírás elõször akkor történt, mikor Siriában Czirénius volt a helytartó.
2,3. Mennek vala azért mindenek, hogy beirattassanak, kiki a maga városába.
2,4. Felméne pedig József is Galileából, Názáret városából Júdeába,a Dávid városába, mely Bethlehemnek neveztetik, mivelhogy a Dávid házából és háznépe közül való volt;
2,5. Hogy beirattassék Máriával, aki néki jegyeztetett feleségül és várandós vala.
2,6. És lõn, hogy mikor ott valának, betelének az õ szülésének napjai.

Itt hivatkoznék Dr. Grüll Tibor történész, tanszékvezető főiskolai tanár egy cikkére, ami az eddigi hibásan köztudatba juttatott korabeli népszámlálás idöpontját helyesen korrigálja:
http://www.hetek.hu/index.php?cikk=53932
Idõk és számítások az ezredforduló küszöbén
Jézus lekésett születésnapja
GRÜLL TIBOR
A Jézus születésével és gyermekkorával kapcsolatban legtöbb információval szolgáló Lukács evangéliuma a születés idõpontját Augustus császár (i. e. 27-i. sz. 14) népszámlálási rendeletének idejére teszi, amikor Publius Sulpicius Quirinus volt a szíriai helytartó. A Jézus születése utáni betlehemi gyermekgyilkosságokat Nagy Heródes (i. e. 37-4) rendelte el. Ebbõl egyszerû logikával kikövetkeztethetõ, hogy Jézusnak valamikor Augustus trónra lépése és Heródes halála (i. e. 27-4) között kellett születnie. De szûkítsük tovább a kört. Augustus kõbe vésett önéletrajza, a híres Ankarai emlékmû szerint a császár három nagy népszámlálást tartott a birodalomban: i. e. 28-ban, i. e. 8-ban és i. sz. 14-ben, halála évében. Vagyis az egyetlen szóba jöhetõ évszám: i. e. 8.

http://ezo.hu/index.phtml?rovat=1050
Ie. 8-ban született Betlehemben az a mágus, aki nagy jelentőségű folyamatokat indított meg a világban. Josua ben Miriamnak, vagyis Miriam fia Jézusnak hívták.

Jézus történelmi keresztrefeszítésekor azok a planéták melyek születésekor együttálltak (konjunkció), most egy szabályos "T" keresztet alkottak a Zodiákusban:


Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:13 UT +2.00 Jeruzsálem ( 3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!)
Nap-Mars konjunkció:9,8°/10,8°kos, -Szaturnusz konjunkció:4°Kos, -Hold oppozíció:9,8°Mérleg, -Uránusz quadrat:9,7°Rák, (-Neptunusz oppozíció:12,7°Bak)
("Magára vette a Világ összes bűneit". A hagyomány egy "T" alakú keresztet említ.)


Jézus a kereszten az abszulut negatív szellem hatására "lehelte ki a lelkét", a születésekor ható szellem elhagyta:

Máté Evangéliuma 27,46
"Éli, éli, lamá sabaktáni!" azaz: "Én Istenem, én Istenem, miért hagytál el engemet?"

http://www.kalenderlexikon.de/anzeigen.php?Eintrag=Ostern
Da Jesus am Vorabend von Passah gekreuzigt wurde und am dritten Tage von den Toten auferstand, wurde das Osterfest der Christen jüdischer Herkunft unmittelbar nach dem Passahfest gefeiert, das nach ihrem babylonischen Mondkalender mit der Vollmondnacht übereinstimmte (den 14. Tag im Monat Nisan, dem ersten Monat des Jahres).
-- Jézus a Peszáh elötti este lett keresztrefeszítve és a harmadik nap feltámadt halottaiból, a keresztény húsvét ünnepe zsidó eredetü, közvetlenül a Peszáh ünnep után ünnepelték, ami a babilóniai Holdnaptárukban a Teliholddal esik egybe (a Niszán 14. az év elsö hónapja).--

http://www.vatican.va/news_services/liturgy/2005/via_crucis/ge/station_12.html http://www.oecumene.radiovaticana.org/ted/Articolo.asp?id=31503 http://www.kath.net/detail.php?id=10062
Radio Vatikan
26/03/2005 10.58.03
Roms Kreuzweg 2005, von Kard. Ratzinge
ZWÖLFTE STATION
Jesus stirbt am Kreuze
Das Kreuz Jesu ist ein kosmisches Ereignis. Die Welt wird dunkel, wo Gottes Sohn dem Tod preisgegeben ist. Die Erde erbebt.
--A római keresztút 2005, Ratzinger bíboros (azóta XVI. Benedek pápa)
XII. állomás
Jézus meghal a kereszten
Jézus keresztje egy kozmikus esemény. A világ elsötétül, ahol Isten fia ki lett a halálnak szolgáltatva.--


"Jézus keresztje egy kozmikus esemény",

állítja helyesen Ratzinger bíboros

(ma XVI. Benedek pápa)!

De ha Jézus keresztje egy kozmikus

esemény, akkor az egész

történet az kell, hogy legyen!


Távlatok- A Magyar Jezsuiták Folyóirata(1999)(249.old.) A misztériumvallások meghaló és feltámadó istenségeinek halála=természet ciklusainak szimbóluma! A halála és a feltámadása ugyan egy dolog. Szinte minden vallás szoros kapcsolatot lát a halál és a bün között. Jézus halálában a bün teljes ereje összpontosul!

http://religion.orf.at/tv/news/ne01225_bischoefe_fr.htm
Schönborn: Geburt Jesu überwindet Dunkel des Stolzes.
Neben der Krippe stehe von Anfang an das Kreuz, so Schönborn. Das neugeborene Kind in der Krippe sei eine Vorwegnahme des Kreuzes.
--Schönborn (Christoph Schönborn bíboros, Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke): Jézus születés áthidalta a büszkeség sötétségét.
A jászol mellett kezdettöl fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévö újszülött gyermek egy megelözése a keresztnek.--( ! )


Ritkaság ilyet egy katolikus föpaptól "hallani", hisz ezzel a megállapításával egyértelmüen alátámasztja azt, hogy Jézus születésének pillanatában már valahol utalás kellett legyen a kereszthalálára! Egy biztos: "...miképpen a Mennyben, azonképpen itt a Földön is..."! És ez egyértelmüen az ösi asztrológiára utal, aminek a motivációja: "ahogy fent, úgy lent"!

Úgy látszik, hogy az Egyház is egyre nyitottabb lesz ebben a kérdésben, hisz Schönborn bíboros megállapítása még a középkorban nem volt méltányolva:


Seligmann Kurt: Mágia és Okkultizmus az európai gondolkodásban.(1987)
(129.old.) Szt.Ferenc isteni szeretetének csodájáról kijelentette, hogy ezt a csillagok kedvezö állása idézte elö. Hasonló állítások bajt hoztak a csillagjós Lecco d' Ascolira, aki máglyán halt meg Firenzében, mert azt a következtetést vonta le Krisztus (Jézus!) horoszkópjából, hogy eleve elrendeltetett adott idöben kellett meghalnia a kereszten!


Ettöl a ponttól kezdve már csak az a kérdés, mi a célja az embernek: a feltétel nélküli, mások által elöírt és formába öntött hit (sokféle létezik, de csak egy igazság van!), vagy pedig esetleg a megismerés.

Klaus Matefi
  Válasz | 2006. február 04. 17:22 | Sorszám: 0
Bevezetönek egy kulcsfontosságú idézet:

Wallace-Murphy és Marilyn Hopkins: Rosslyn, a Szent Grál titkainak őrzője (12. old.) "Ahhoz, hogy tökéletesen megértsük, hogy a keresztények miért épp pogány szentélyeket választottak (katedrálisok építéséhez), nem csupán az asztrológiához és az asztronómiához, de az ősi ezotériához is értenünk kell, valamint figyelembe kell vennünk az eretnek "miként fent, úgy lent" törvényt."

Időzóna: CET  

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola