Akik tanulmányozták a vallásokat, annyit bizonyosan leszürtek, hogy a vallásalapitó atyák ismerték az ember hármas lényegét és az újjászületés mibenlétét. Az ego és a nirvána, a pénz/érdek és az Isten ellentétesek. Legalább ennyit kellene mindenkinek tudnia, mielőtt eldönti magáról, hogy számára mely régió kivánatos. Hamvas Béla romlatlsn embere "Kisisten". Számomra revelációként hatott Mágia Szutrája. A vallások hókusz-pókuszai, amelyek bizonyosan hagyományokat őriznek, mint meditációs gyakorlatok, csak a módszert jelentik/jelenthetnék az Istennel való lelki találkozás érdekében. No, de a "latin mise", amelyet szinte senki sem ért, hogy szolgálhatná ezt a célt?Hamvas "üdv-tana", mindezt érthetővé teszi. Tegnap végre megértettem a zsidó-keresztény elnevezés lényegét a spektrum egyik műsorában. Szóval voltak "pogány keresztények" is. Akik nem zsidók voltak, és lehettek ugyan hívők, de ők mégis pogányok voltak. Íme, a körülmetélés gyökere, amelyről Saulus/Paulus is beszél a zsidókhoz írt levelében...az igazi lelki körülmetélés, az igazi zsidó leki mibenlétéről. Nos őt olvasván ennek a leki zsidó minőségnek az elérése a végcél. Jézussal szöges ellentétben áll ez. Nos, a katolikus egyház magatartásában, gyakorlatában megtalálható ez a kettősség. Az utóbbi időben, mintha Jézus befolyása csökkent volna Saulus-Paulussak szemben. Mintha elfelejtették volna a farizeusok keresztény üldözéseit, gyilkosságait. Azon túl, hogy ez hamisítás, manipuláció, még méltánytalan is a "pogány-keresztényekkel szemben", akik megszenvedték a hitüket, odahagyva a régit. Miért beszéltem erről ilyen hosszan? Mert a meghasonlás húzódik meg a kereszténység fundamentumában. A Talmud és Jézus igéje szöges ellentéte egymásnak. Érdemes megismerni Simone Weil gondolatait a kényes eredetről és Pál kereszténységéről.
|