Kedves Jbatky!"Ez a mondatod nagyon-nagyon érdekes. És mi a véleményed arról, hogy a szakrális szövegekben esetleg többrétegű információ-tárolás történt? Mindenféle embereknek, tetszőleges szakmában, tudatállapotban és tudás mellett különféle imformációkat hordoznak. Van akinek lejön a metafizika, másnak csak a mindennapi életre vonatkozó szabályok, stb.,stb. Hm?"
A "szent iratok" szövegei sok esetben tartalmaznak mély ezotérikus mondanivalót is, de többségük a hívő tömegek számára írt exotérikus magyarázatok, számtalan meseelemmel fűszerezve.
Az ó- illetve az újszövetségi legendák két egymásnak ellentétes etikai szabályrendszert sugallnak a mindannapi életre vonatkozóan. Az Újszövetség a szeretetet, megbocsátást, alázatot hirdeti minden embertársukkal kapcsolatosan, viszont az Ószövetség csak a saját hívő tömegeikre nézve sugall bizonyos fokú pozitív etikai hozzáállást, az idegenre nézve az ellenkezőjét.
Ennek a legszemléletesebb példája a kamattörvény:
Mózes V
15,6 Mert az Úr, a te Istened megáld téged, a miképen megmondotta néked; és sok népnek adsz zálogos kölcsönt, te pedig nem kérsz kölcsönt, és sok népen fogsz uralkodni, és te rajtad nem uralkodnak.
23,20 Ne végy kamatot atyádfiától se pénz, se élelem, se más egyéb után, amit kamatra szokás adni!
23,21 Az idegentől vehetsz kamatot, de atyádfiától ne végy kamatot! Akkor megáld téged Istened, az Úr minden vállalkozásodban azon a földön, ahová most bemégy, hogy birtokba vedd.
28,15 Fenyegetés átkokkal
De ha nem hallgatsz az Úrnak, Istenednek a szavára, ha nem tartod meg, és nem teljesíted minden parancsolatát és rendelkezését, amelyeket ma megparancsolok neked, akkor rád szállnak mindezek az átkok, és kísérni fognak téged:
28,43 A köztetek élő jövevény mindinkább föléd kerül, te pedig egyre alább hanyatlasz.
28,44 Az fog neked kölcsönadni, nem te kölcsönzöl neki, az lesz az első, te pedig az utolsó.
ezzel szemben
Lukács evangélium
6,34 És ha azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy visszakapjátok, mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt bűnösöknek, hogy visszakapják azt, ami jár nekik.
6,35 Ti azonban szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a hálátlanok és gonoszok iránt.
Láthatjuk, hogy a két erkölcsi rendszer nemcsak a minőségében, de a céljaiban is eltér egymástól. Amíg az ószövetségi legendák a híveinek földi jólétet, gazdagságot, népek feletti uralmat (pl.: Mózes V. 6,18; 7.22-23; 8,18; 11.10-11; 14,2; 15,6; 19,1; 20.10-15; 23.20; stb.) ígér, addig az újszövetségi legendák a soha be nem váltható túlvilági ígéretekkel (Lukács 6.23) traktálják a híveket, amennyiben betartják a számukra előírt törvényeket...
A keresztény hit valódi végcélja ugyanaz a messiás, akit Ezsdrásék beterveztek az "idők végére", azaz napjainkra. A különbség abban rejlik, hogy Pál (Saul rabbi) kezdeményezése alapján a Názáreti Jézus fel lett papíron támasztva (sajnos mivel az emberi élet egyszeri és megismételhetetlen, így ez nonszensz...) kizárólag azért, hogy úgymond az "idők végén" eljöjjön "ítélni élőket és holtakat" és a népeket "vaspálcával kormányozza" (Jelenések könyve 12.5;19.15; Zsoltárok 2.7-9; Ézsiás 63.1-4)... Tehát a jóhiszemű keresztény hívő tömegek (akiket általában erőszakkal kényszerítettek a saját nemzeti vallásaik elhagyására...) napjainkig azt hitték, hogy Jézus valóban "feltámadhatott a halottaiból" és az "idők végén" majd ítél, feltámasztja a halottakat és igazságot tesz ("Jézus második eljövetele")... Ezzel szemben a meztelen igazság az, hogy a Názáreti Jézus i.sz 25 április elsején kereszthalált halt, természetesen nem támadt fel, napjainkra várt ószövetségi legendák messiása viszont már 9 éves, akinek persze semmi köze nincsen a kereszthalált halt Názáreti Jézushoz...
Jézus kozmikus misztériuma tehát egy közbenső állomás volt csak, de nincsen direkt kapcsolatban a "végidőkkel", azaz napjainkkal...
Üdv
Klaus