Jézus történetével nincsen semmi probléma, élete egy kozmikus misztériumhoz kötődik. Lásd:Jézus születésének és kereszthalálának kozmikus eredete
A valódi betlehemi csillag
Aki magára vette a Világ összes bûneit...
Jézus április elsején lett keresztre feszítve
Nem pénteken lett keresztre feszítve Jézus!
A Názáreti Jézus és Sabbatáj Cví párhuzama
Tanításai felemelőek, követésre érdemesek.
A Názáreti Jézus egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) lett keresztre feszítve a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére i.sz. 25 április elsején.
A Názéreti Jézus soha nem volt az ószövetségi vallási vezetők által várt messiás (ha-Mosiách, HaMasiach), Krisztus (Khrisztosz) - felkent. Az ószövetségi legendák alkotói (Ezsdrás és beavatott társai) az általuk létrehozott nemzeti vallás messiásaként egy olyan, a jövőben megszületendő személyt terveztek be messiásuknak, aki megfelelő égi konstelláció szülötte kell legyen, ugyanolyan konstelláció szülötte, mint aminek a jegyében úgymond az általuk életrehívott Ábrahám elállt Izsák feláldozásától, ugyanolyan konstelláció (kereszt) jegyében, mint aminek a hatására úgymond az általuk életrehívott Mózes szövetséget kötött "Istennel" (JHVH=Marduk=Amun=Zeusz=Jupiter=Kozmikus krisztus, stb.). Ennek a fajta kozmikus keresztnek a későbbi realizálódásai (Ábrahámtól napjainkig 13 alkalommal) kimutathatóan szerepet játszottak a zsidó vallás és nép későbbi történelmében.
Hogy mennyire nem Jézusra vártak messiásként a vallási vezetők, azt néhány idézet jól szemlélteti:
Idézet:
http://www.regi.zsido.com/zstsz05/06hetlevelezo_b.htm http://zstsz.tewe.hu/node/87
Milyen a zsidó Messiás
A [Ezt a szakaszt a fejezet végéig az 1574-es velencei kiadás óta a legtöbb kiadásból kihagyták.] názáreti Jézusra is – aki Messiás akart lenni és akit kivégzett a bíróság – van utalás Dániel próféciáiban, mint írva van [Uo. 11:14.]: „a te néped gonosz fiai is felkelnek, hogy beteljesítsék a látomást, de elbuknak.” Valóban lehet-e ennél nagyobb buktató? Valamennyi próféta a Messiásról, mint Izrael megváltójáról és megmentőjéről beszélt, aki összegyűjti a szétszórtakat és a micvák megtartását szorgalmazza. Ezzel ellentétben a fent említett azt okozta, hogy a zsidókat kardra hányták, a megmaradtakat szétszórták és megalázták, a Tórát megmásították, a világ nagy része tévedésbe esett és az Örökkévaló helyett más istent szolgál. http://regi.zsido.com/zstsz06/01hetlevelezo.htm
Messiás: Judaizmus kontra Kereszténység (1)
A „názáreti”
A legkönnyebb olyan próféciát beteljesíteni, amit az ember maga talált ki. Az Újszövetség maga tesz bizonyságot erről a sarkigazságról, amikor szép számú „próféciát” fabrikál a puszta semmiből, és azokat a zsidó Szentírásnak tulajdonítja.
http://www.zsido.hu/vallas/eszmek.htm
6. A messiáshit
Az átlag zsidó ezért a messiási kort „az idõk végén” úgy képzeli, mint az örök béke korszakát, amelyben a világ és az ember megváltásán (megjavulásán) túl a saját népi reményei is megvalósulnak. Érdekes azonban, hogy ezek a jóslatok és reménységek egyáltalán nem azonosak azokkal a keresztény teológusok által meghatározott, úgynevezett krisztológiai helyekkel, amelyek szerint a zsidó Biblia (az Ószövetség) állítólag Jézus eljövetelét igazolja.
http://hamantaschen.blogspot.com/2007_05_01_archive.html
Orthodoxes Judentum in Jerusalem / Jewish Zionistic Orthodox / יהדות אורטודוקסית - חרדית וציונית
Monday, May 21, 2007
Die Arroganz der christlichen Missionare
Nach Hunderten wenn nicht sogar nach 1000 Jahren hat sich die katholische Kirche endlich bequemt zuzugeben, dass J. keine einzige Bedingung eines Meschiach erfuellt hat. Im Talmud Sanhedrin finden wir eine Liste jeglicher Bedingungen, die ein Meschiach erfuellen muss und J. ist zu 100% gescheitert.
--A keresztény hittérítők arroganciája
Évszázadok, vagy akár 1000 év után a Katolikus Egyház végre hajlandónak mutatkozott elismerni, hogy Jézus egyetlenegy feltételt se teljesített a messiássághoz. A Talmud Sanhedrinjében találunk egy listát minden feltételről, amit egy messiásnak teljesítenie kell és Jézus 100%-ra meghiúsult.--
http://www.nai-israel.com/israel/articel/default?asp?CatID=41&ArticleID=117
(Sajnos már nem elérhető!)
Jesus oder Immanuel?
Doch bleiben wir bei der Frage: Immanuel oder Jesus? Hat Gott im Nachhinein den Namen des Messias von Immanuel auf Jesus abgeändert?
Nein, Gott hat nichts nachgebessert, sondern diese beide Namen waren schon immer im Heilsplan Gottes verankert.
Mit diesem sanftmütigen Messias unter dem Namen Jesu kann das jüdische Volk nichts anfangen, denn es wartet auf den verheißener Messias mit Namen Immanuel, der mit eisernem Stab die Völker regieren wird (Offenbarung 12,5; 19,15).
--Jézus vagy Immánuel?
De maradjunk a kérdésnél: Immánuel vagy Jézus? Megváltoztatta Isten utólag a Messiás nevét Immánuelről Jézusra?
Nem, Isten nem javított utána, hanem már mind a két név le volt horgonyozva Isten megváltástervében.
Ezzel a Jézus nevű jámbor Messiással a zsidó nép nem tud mit kezdeni, hanem az Immánuel nevű megígért Messiásra vár, aki vaspálcával fogja a népeket kormányozni (Jelenések könyve 12,5; 19,15).--
Az ószövetségi legendák írói a messianisztikus elképzelésük szerint a földi jólétet, gazdagságot, népek feletti uralmat (pl.: Mózes V. 6,18; 7.22-23; 8,18; 11.10-11; 14,2; 15,6; 19,1; 20.10-15; 23.20; stb.) tűzték ki célul, amit végérvényesen a "végidőkre", azaz napjainkra betervezett messiásuk (Immánuel; *1999.08.11.) hivatott majd realizálni:
Idézet:
http://www.regi.zsido.com/zstsz05/06hetlevelezo_b.htm http://zstsz.tewe.hu/node/87
Milyen a zsidó Messiás
1. §. A Messiás király meg fog jeleni, és visszaállítja Dávid királyságát, ahogy eredetileg volt, felépíti a Szentélyt, és összegyűjti Izrael szétszórtjait. Napjaiban újra érvényes lesz valamennyi törvény, mint annak idején: áldozatokat fogunk bemutatni, és megtartjuk a smitá és jovél éveket, ahogy mindez a Tórában áll.4. §. Ha megjelenik egy király Dávid házából, aki a Tóra nagy tudósa, aki betartja a parancsolatokat az Írott és Szóbeli Tan szerint, ahogy előde, Dávid tette, aki ráveszi egész Izraelt, hogy a Tóra útját járja kiköszörüli a Tórán esett csorbákat, és megvívja Isten háborúit, azt nagy bizonyossággal vélhetjük Messiásnak.
Ha a fentiekben sikerrel járás legyőzi a körülette lévő népeket, felépíti a Szentélyt a helyén, és összegyűjti Izrael szétszórtjait, akkor biztosan ő a Messiás.
http://www.zsido.com/konyvek/egyseg_14____1993__szeptember/124/1779 http://www.zsido.com/blog/milyen_lesz_a_zsido_messias/10/43 http://regi.zsido.com/zstsz09/01hetlevelezo.htm
Milyen lesz a zsidó Messiás
Mivel a téma mindig aktuális - sőt egyre aktuálisabb - érdemes egy pár pillanatot szentelni az ügynek. Milyen is lesz a zsidó messiás? Végtére is a Messiás zsidó találmány nem árt, ha tudjuk a saját álláspontunkat a kérdésről.
Halandó emberi lény lesz, akinek emberi szülők a szokásos módon adnak életet.
A messiási időkkel kapcsolatos hagyományok közül az egyik legfontosabb a szétszóratásban élők összegyűjtésére és Izrael országában való újratelepítésére vonatkozik. Ez némi politikai függetlenséggel kezdődnék, sőt egyesek szerint a többi nemzet hozzájárulásával. Számos hagyomány beszél arról, hogy a zsidók a Messiás eljövetelét megelőzően vissza fognak térni Izrael országába.
Nem lehetetlen, hogy az államférfiúi bölcsesség és politikai zsenialitás ilyesfajta megnyilvánulása alkalmassá tenné ezt az embert a világ vezetésére. A nagyhatalmak hallgatnának az ilyen egyéniségre.
Így írja Maimonidész [31] : „Ha megjelenik egy király Dávid házából, aki a Tóra nagy tudósa, aki betartja a parancsolatokat az Írott és Szóbeli Tan szerint, ahogy előde, Dávid tette, aki ráveszi egész Izraelt, hogy a Tóra útját járja kiköszörüli a Tórán esett csorbákat, és megvívja Isten háborúit, azt nagy bizonyossággal vélhetjük Messiásnak. Ha a fentiekben sikerrel járás legyőzi a körülette lévő népeket, felépíti a Szentélyt a helyén, és összegyűjti Izrael szétszórtjait, akkor biztosan ő a Messiás.”
http://www.zsido.hu/vallas/messias.htm
Messiás-hitünkrõl
A zsidóság messiáshite azonban mindmáig megõrizte a Szentírás eredeti, „az idõk végén”, ám itt, a való világban bekövetkezõ megváltás-gondolatát: Isten - a próféták tanításai szerint - az idõk végén egybegyûjti majd Izrael szétszórtjait a világ négy tájáról, elviszi õket az õsi földre, és újra felépül a jeruzsálemi Szentély.
Raj Tamás fõrabbi
http://www.zsido.com/konyvek/mozes_ot_konyve_%E2%80%93_a_haszid_folklor_tukreben/51/1204 http://www.regi.zsido.com/books/mozes/51nicavim.htm
Mózes, amikor az idők végét említi, valójában a messiási időről szól, amikor majd a zsidók megtérnek és visszatérnek országukba - a zsidóságukhoz. "Teljes szívvel és teljes lélekkel" mondja, de azt nem, hogy "minden erőddel", vagyis anyagi lehetőségeiddel (ahogy ez a "Smá Jiszráél" imában van). Ugyanis a Talmud azt állítja, hogy "Dávid fia (a Messiás) mindaddig nem jön, míg a garas ki nem fogy a zsebből", azaz mindenki koldusszegény nem lesz.
http://zsido.pontez.hu/konyvek/tartalmas_elet/3/729 http://www.zsido.com/szoveg/a_rebbe_filozofiaja/46 http://regi.zsido.com/rebbe/rebbe1.htm
35. SZÁM - 1998. augusztus/5758 Elul -
Fény az alagút végén
- Az értelmes élet titka -
Megtelik a föld az Örökkévaló megismerésével, mint a tenger vízzel.
(Jesájá 11:9.)
A végső megváltás nem a távoli jövő álma, hanem közeli valóság.
(A Rebbe)
Amikor 1951-ben a Rebbe átvette a lubavicsi mozgalom vezetését, kijelentette, hogy az emberi történelem végtelen folyama végre meghozta gyümölcsét.
Ez a nemzedék lesz a számüzetés utolsó nemzedéke és a megváltás első nemzedéke - mondta - a személyes és az egyetemes megváltásé, amely a társadalom tökéletesedéséhez és egy olyan világ megvalósulásához vezet, melyet megtölt az Örökkévaló ismerete. Most már minden rajtunk múlik.
De térjünk vissza a Názáreti Jézushoz.
Az újszövetségi legendákkal már van némi gond, mivel ezekhez közvetlenül nem volt köze Jézusnak, azaz a halála után ~két évtizeddel kezdte egy olyan ember (Pál - Saul rabbi) megszerkeszteni, aki nemcsakhogy nem ismerte Jézust, de rádásul a követőinek az ádáz ellensége, üldözője is volt a szanhedrin megbízásából... Ha Saul rabbi valóban "megtért" ("Pál-fordulás" - Saulus-ból Paulus...) volna, akkor nem valószínű, hogy idegenben, azaz Rómában ölték volna meg (ahol a rómaiaknak hirdette az általa összeállított "igét"), hanem már korábban a szanhedrin bosszúja utólérte volna, hisz micva, törvény a bosszúállás (Mózes II. 21,24; Mózes III. 24,20; Mózes V. 19,21)...
Jézus nem a világ népeinek a vallásai ellen lépett fel, hanem saját népének az ószövetségi legendák által sugallt etikai törvényei ellen. Ezzel szemben Pálék (Saul rabbi) előszeretettel a világ népeire igyekeztek ráerőltetni az általuk létrehozott "szeret vallását". Ha valóban Jézus követője lett volna, akkor otthon a hazájába érte volna a mártírság, mint a Názáreti Jézust...
Jézus mesés, nonszensz feltámadásának az ötlete egyértelműen Pál (Saul rabbi) kontójára írható, amit átvettek a későbbiekben az "apostolok", akik több mint másfél évtizeddel Pál után kezdték összehozni az evangéliumaikat. Pál előrelátóan igyekezett kibiztosítani a Jézussal kapcsolatos mesebeli ötletét (a kereszthalált halt Jézus feltámadt és majd az idők végén újra eljön ítélni élőket és holtakat Immánuel személyében)...:
Idézet:
Pál levele a galatákhoz
1,6 Nincs más evangélium
Csodálkozom, hogy attól, aki Krisztus kegyelme által elhívott titeket, ilyen hamar más evangéliumhoz pártoltok;
1,7 pedig nincsen más. De egyesek megzavartak titeket, és el akarják ferdíteni a Krisztus evangéliumát.
1,8 Viszont ha még mi magunk, vagy egy mennyből való angyal hirdetne is nektek evangéliumot azonkívül, amit mi hirdetünk, átkozott legyen!
1,9 Amint már korábban is megmondtuk, most ismét mondom: ha valaki nektek más evangéliumot hirdet, azon kívül, amelyet elfogadtatok, átkozott legyen!
Pál (Saul rabbi) stílusa az "átkozott legyen!" "felkiáltással" nem éppen az újszövetségi legendák által hirdetett "szeret vallására" utal, hanem kifejezetten az ószövetségi legendák stílusára...:
Idézet:
Mózes I.
27,29 Népek szolgáljanak neked, nemzetek boruljanak le előtted! Légy parancsolója testvéreidnek, boruljanak le előtted anyádnak fiai! Átkozott lesz, aki átkoz, áldott, aki téged áld!Mózes IV.
22,6 Ezért jöjj el, átkozd meg ezt a népet, mert erősebb nálam. Talán akkor meg tudom verni, és kiűzöm az országból. Jól tudom, hogy akit te megáldasz, áldott lesz, és akit te megátkozol, átkozott lesz.
24,9 Hever, fekszik, mint a hímoroszlán, és mint nőstényoroszlán, ki meri fölkelteni? Áldott, aki téged áld, átkozott, aki téged átkoz!
Mózes V.
7,26 Átkozott, aki nem tartja meg ennek a törvénynek az igéit, és nem aszerint cselekszik! Az egész nép mondja rá: Ámen!
Józsué könyve
6,26 Abban az időben mondta ezt az esküt Józsué: Átkozott legyen az Úr előtt az az ember, aki hozzáfog, hogy fölépítse ezt a várost, Jerikót! Elsőszülöttjére rakja le az alapját, és legkisebb fiára állítsa föl kapuit!
Pál első levele a korinthusiakhoz
16,21 Köszöntésemet saját kezemmel írom: Pál.
16,22 Ha valaki nem szereti az Urat, legyen átkozott! Marana tha!
Pál (Saul rabbi) megfeledkezhetett feltehetően a "megbocsátás kegyelméről"...