Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » Legyen valami szép is, aug.20.-án (2. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Legyen valami szép is, aug.20.-án
Medi
  Válasz | 2008. augusztus 21. 13:06 | Sorszám: 11
Még elolvasom, de az első mondatodra muszáj válaszolnom.
Ki mondja azt, hogy a saját fajtáját akarja elpusztítani?
Csak az, aki elvtelenül magyar létére együtt csahol zsoldosként. Aki agymosáson ment át önként.
Azok az igazi árulók.
bvalek2
  Válasz | 2008. augusztus 21. 13:06 | Sorszám: 10
Kár a gőzért, von Bulow nem tud angolul (magyarul se nagyon). Az előbb égettem le a saját topikjában. Nem tudom miért állít bizonyos dolgokat magáról, de azt tudjuk hogy hazudik.
Verne
  Válasz | 2008. augusztus 21. 12:54 | Sorszám: 9
Elnézést, a hasonlat csak részben jó. Mert sem a náci, sem a fasiszta, nem akarta saját fajának lassú halálát, s sunyi kipusztítását. Sőt, ennek, az ellenkezőjét, hiszen fajbikák házhoz hívásának lehetőségét kínálták a kommonista propaganda utólagos értékelése szerint. Mivel Hitler nagyon is aggódott a nép java és jövője végett. Ellentétben ezzel az idióta tetűvel, aki már a szórvány magyarok azon részét akarja kitüntetni, mely hasonlóan áruló lesz, mint ők.
Az olasz kopaszról, nem is beszélve, Lénárd maga írja, meséli el, lásd római történetek, vagy a völgy a világ végénben, emberséges s nyugodt viszonyok között tudta, zsidó létére átvészelni ott a háborút. Az utolsó megszállt időszak kivételével.
Cipolla oly zseni, mint az őt játszó Latinovits volt. Cipolla valamit nagyon tud, Mario valahol sérült és bűnös, s ennyiben szerencsés a hasonlat, hiszen gyurcsány is, a szocialista szavazóban lévő legrosszabbat tudja előhívni, arra építi, undorító világát.
A fasiszta eszme, pedig semmivel nem jobb vagy rosszabb, mint a kommonista, a bolsevik. Amiért utálják a zsidók, mert zsidó ellenes mert lenni.
Egyébként még Szerb Antal, kritikája és aggodalma ellenére, nem tudta, nem is akarta titkolni elismerését, a fasiszta rendszer eredményeiről szólva. Mert voltak utak, munkahelyek, sikeres harc a maffia ellen, stb. S a nemzeti tudat, a család, az élet, a haza, tiszteletének kialakítása. Persze felvonulásokkal, persze, rengeteg hazugsággal, M. jó újságíró volt, s persze, rengeteg dallal és a tettek helyett, rengeteg szó és szó és szó. Az olaszok megmaradtak a szavak szintjén, jó szívű nép az.
Nem is tudom ki írta, a németet feltüzelte Hitler, s a német átlag, rajongva ám érte, ebben a feltüzelt állapotban tudott maradni, időtlen időkig! Ez volt a félelmetes a németekben. Az olaszok, ahogy lángoltak, egy pillanatig, már a következőben, voltak, akik eddig is, boldog és önfeledt, szeretetre méltó fickók, tojtak a politikára.
Aki nem hiszi, nézze meg Fellini filmjét, ahol saját apja, kit bevisznek a hatóságok, mert szidja a fasisztákat, megússza azzal, hogy ricinust itatnak vele. S aztán,otthon üvölti összeszarva, a lavór vízből, tudja ám, ki az a családban, aki feljelentette, s azt a szándékát is, mit is fog vele csinálni, ha rendbe jön.

Az a drága olasz család, a napi jelenetekkel,öngyilkossági kísérletekkel, nagybácsival a diliházból, ki fára mászva üvölti, nőt akarok! S a fenekek, mellek, minden nézetben, örök kamaszok, minden aspektusában. Mikor a munkásnők, vagy cselédlányok a kerékpárra ülnek. Na, ez volt, az olasz fasizmus, melyre most annyit kiabálnak.
Az olasz felsőbbrendűség tudata. Nincs bennük, pedig lehetne.
Egy tény, sem a náci, sem a komcsi, nem tudott mit kezdeni a kereszténységgel. Különösen gyűlölték a katolikus egyházat.
A háború alatt zsidók adták el a zsidókat a németeknek, mert különös viszony jellemzi ezt a két népet. Szerintem a zsidók, direkt kérik néha, a bikacsököt a fenekükbe, a németek részéről. Annyira nem lehet ellenükre ez, a szinte már nemi kapcsolat, ha sorstalan Imre is ott inhalálja a németek szagát, már vagy három évtizede, minden nap. Sorstalan Imre maga az élő holocaust tagadás.
A hasonlat egyébként ül és jó.
„Egy Balczónak, egy Papp Lajosnak, Makovecz Imrének, Blaskó Péternek már lehet, mert már nem számít nekik a kegyvesztettség. Megtették 100 %-ig, amit a hivatásuk diktált.
Más lett a fontossági sorrend. Újraértékeltek sok mindent.
Ez egy fejlődési folyamat.
Ez a mostani levegőelszívás komolyabb az összes eddginél.
Olyan rafinált módon teszik ezt az élet minden területén, hogy majd akkor fogjuk észrevenni, amikor már késő lesz.
Nagyon nagy kár, hogy nem érzékelik eléggé a nyakukra tekert hurkot. A többség nem hiszi el ma még, hogy ez nem fordítható vissza könnyen. Mi rázná fel az
életösztönüket, nem tudom?
Nem hiszem, hogy paranoiás lennék, vagy vészmadár.
Tehetetlenül nézem Cipolla és társai tetteit.”

Itt lenne, a nyilvánosság ereje, a valódi médium szabadság. Mert a hírtv és az echo, a legtöbb helyen nincs, az országlakosságnak, olyan magyar tévécsatorna kell, mely nézhető, s a magyarok kezében van.
Ha én lehetnék, a Fidesz fő ideológusa, most ezzel jelentkezem is, önjelölt prófétaként, az indok nélkül támadott Kerényi Imrével, próbálnék olyan tévét vezetni, ahol minden hétvégén színházi közvetítések lennének, archivok és csak pár évesek, ahol
Balczó András többet lenne a tévében, mint otthon, s ismételném, éjszaka, nappal, hajnalban és este, Fekete Gyulával készített riportjaimat. Nemeskürtyvel, addig kéne beszélgetni, amíg még itt vannak közöttünk, ahogy Szöts István is, Fellinit megillető tiszteletet, műsoráradatot érdemelt volna… Azt mondják, ezt nem néznék, s a nézettségre, meg a versenyképességre hivatkoznak. Hazudnak.
Mert még a gagyi műsorokat is lehetne úgy utánozni, hogy mikor szép ciciket ígérek a műsorban, azt a végére teszem, s kénytelen ott fognak ragadni, végigvárva reklámot, s közben azt mondom el, amit fontosnak tartok. Hihetetlen erő van, a tévében és rádióban, felfogni sem tudják ezt azok, akik egy bizonyos intelligencia szint fölött vannak. A többség alatta van, s érzékei rabja. Ezt tudja nagyon, a bal, s ki is használja.
Ha valaki a koronázási paláston ki tudja venni, milyen volt István, az ügyes. Szakállas és kicsit elálló fülűnek tűnik. A szem ábrázolása annyira sematikus, s semmi egyéni vonás nincs benne.
Ha a magyar nép, olyan tudna lenni, mint Balczó, vagy Márai, akkor azért életben maradna. Mert nem kötelező ugyanis, felvonulni, integetve éltetni, kádárt a tribün előtt. Legfeljebb az ember nem lesz főnök és kivételezett, kevesebb a pénze, de tiszta marad a lelkiismerete.
S igenis voltak itt szövőnők, akik nem léptek be a pártba, s így elmaradtak a nagy kitüntetéstől. De inkább nem. Valami visszatartotta őket, hogy belelépjenek,ebbe a kutyapiszokba. A nyugdíjuk persze nem annyi, mint a kiemelt, korkedvezményes katona-kurváké, vagy rendőrpiszkoké, tanácsi aparátoké.
Azért őket összemosni, a volt egymillió párttagot, tán ugyanennyi egyéb odaállású kollaboránst, a pozícióban lévő értelmiséget, a többivel, azokkal, akik nem álltak oda, ez az a botrány, ami miatt, sem előre, sem hátra menni nem tud, a válságban lévő társadalom.
Ezért szégyen és gyalázat, a nemzet sportolója, a nemzet ripacsa, a tudósok, pedagógusok, zenészek és egyebek, kik ma is oda ólálkodtak, tegnap is ezt tették, hatalom sunyi kezéhez, s óvatosan körbenézve lenyalogatták a szalonnazsírt róla,mert szerették, de nagyon.
Az igaz, hogy a fiatal állat, ki most nyert, vagy tegnap, csak hírt akart és csillogást, az igaz, hogy az országlakosság jelentős része, még ma sincsen tudatában, mekkora gyilkos volt kádár és milyen hazaáruló. A közeg, amiben viszont eredményeit elérte, az ilyenné teszi őket, előbb vagy utóbb. Ebből tudott kilépni Balczó András, ezért nem lehetett Törökkel s Mónával a hatalmi apparátus része és éltetője.
Nem volt véletlen ugyanis, hogy az öngyilkosságok számában, megelőztük az NDK-t is, nálunk, még szörnyűbb és elviselhetetlenebb volt a bolsevik uralom. Mely ma is tart.
Mindig van választás ugyanis. Ne mentsük fel azokat, akik évtizedeken át, tolták a hatalom szekerét, besúgók és párttagok voltak, vagy legalább kommonista odaállásúak.
Számtalan, névtelen tehetség és érték halálát tesszük ezzel semmivé, azokét, akik lélekben hűek maradtak, ellene tudtak mondani a gonosznak. Ezért a magyar történet legragyogóbb csillaga Márai Sándor, örök példát adva arra, mi is az írástudó felelőssége, mi a sorsa. Csodálatos, krisztusi szegénysége, tisztasága, engesztelhetetlen férfi indulata a gonosszal szemben, kérlelhetetlen igazságérzete, bátor magánya, hősi halála.
Sinkovits Imrének is volt szabad választása, hogy akár könyvtáros legyen, egy névtelen vállalatnál, de ember maradjon. Döntése az övé, a siker, a dics, a hírnév, a közeli helyeken, a nyaraló, a jó lét, a zseton. Németh Lászlónak is adva volt a Senecai vég, hogy még a teljes elhülyülés előtt, méltósággal menjen el, kijuttatva a szabad világba, a valóság igaz hírét. Illyésnek sem kellett volna hazudnia, mindegyiknek volt szabad akarata. Valamiért nem tették.
Kunszabó írta valahol, milyen lehangoló és szörny volt nekik, ott bent, a börtönben, verések és megaláztatások, a teljes reménytelenség és kilátástalanság mocsarában, hírt kapni, hogyan csókoltak be egyesek, a hatalomnak.
Láttam én olyan, egyébként tehetséges filmet, ahol Sinkovits, öntudatos mérnők elvtársat alakított, aki a gonosz ellenforradalmárokat szedte össze, csíkos pufajkában, öntudatos cigarettázás közben. Még arra is emlékszem, a fiatal Sztankay játszotta, a huligán fasiszta gonoszt, ez még csak statiszta szerep volt, s a magas, vállas Sinkovits, büszkén vitte be. Vajjon Boros Péter mit is csinált, mikor a film játszódik, 57 elején?
Ebben az időben volt, hogy a megalakult munkásőrség, persze az oroszok háta mögött, öntudatos elvtársainak, heti rendszeres játéka volt, összetartása, a nyitott börtöncellákba, leugrálva a teherautókról, botokkal és gumikkal össze-vissza verni az ott lévő tehetetlen rabokat, aztán elégedetten vissza- ugrani a platókra.
Ezt a világot éltették és erősítették, ennek koncát fogadták el, ezt már ne felejtsük el.
S a sok, alkoholistává züllött kis katonatiszt, pontosan tudta, mibe is került. S ottmaradt, ma is ott van, sokuk. Miért is. Pénzért, ne kelljen dolgozni, ingyen lakásért, korkedvezményért, ingyen kajáért és ingyen benzinért. Előnyökért.
Aki nem hiszi, milyen volt a bolsevik rendszer, nézze meg Koncsalovszkij filmjét, mikor a GPU beviszi a népszerű tábornokot, s a kgb-szörnyek, a buzik, szájba és fenékbe dugják. A teherautón, annak belsejében.
A hóban törli vérző fenekét, az előbb még sudár tábornok, s hány sugárba. A kommonisták röhögnek, s elégedetten igazítják ruháikat, s nyalogatják egymást, mint ma az szdsz-sek.
Ezt a képet jegyezzék meg, ez volt a bolsevikok rendszere.
Csurka az első alkalommal búcsút inthetett volna ennek a rendszernek, valamiért nem tette. A stáziról szóló film, a mások néznek, bemutatja, pontosan tudták ezek, kit lehet és kell megkörnyékezni.
Csurka vállalhatott volna, kétkezi munkát is, lumpen volt, dolgozni nem akart. Tivornyázni, lóversenyezni, inni és dohányozni, azt igen. S jelenteni a lóversenypálya vécéjében.
Csurkánál nem az a szégyen, hogy aláírt, az idealista Fekete Gyula is megvédte ezért, ebben igaza is volt, hanem az, hogy képes lett a többieket erre nem figyelmeztetni! Ez a szégyen, együtt kártyázni Végh Antallal meg a többivel, s aztán jelenteni róluk.
Ez teszi különösen aljassá szarban fogant Péter apját is, saját fiáról képes volt jelenteni, s miket! Emberek,miket?
S oskárszabó István, a pöfeteg, teli tüdőből, önként és dalolva, hova ment el, a szégyennek, aljasságnak, becstelenségnek, micsoda pokol bugyrába, milyen ótvarok és varratok vannak annak a lelkén?
Oly bűz ez, oly hihetetlen szörnyűség, melynek méreteiről, mélységéről, elképzelésünk sem lehet.
S mi történik itt? Következménye sincsen Szabó István ügynök és delator, undokságának felszínre kerülésével. Tanít, magyaráz, ítél elevenek és holtak fölött. Erkölcsöt akar büfögni, ő.
Molnár Gál Péter magyarázza, mit is tett a megfigyeltek ellen. Tévéadásokba hívják nálunk Jagot és Biberachot, s kérdik tőle szépen, hogyan is volt? Hiszen ő tudhatja a legjobban. S Bujtor tegnap még felháborodik, ma már együtt iszik vele. Hallom Bujtor is kommonista lett, most, ha igaz. Sós Imre, Sarkadi, Latinovits jut az ember eszébe.
Latinovits és Várkonyi. Latinovits és Molnár Gál Péter, emdzsipi. Az utóbbiak gyönyörűek, a csokor, Komlós Jánossal lesz teljes, aki Hofit is megrontotta…

Itt az igazak haltak meg, a gyávák megmaradtak és szaporodtak, azért tart ott az ország, ahol tart.
S nem igaz, hogy nem lehetett volna másképp, a magyar pozícióban lévő értelmiség zöme, önként s dalolva, járult a hatalom szamárfarkához és kapta azt be. Vérezte össze kezét, a keresztre feszített nép, szenvedő testével, mert akkor, csak akkor engedte a hatalom neki, hogy aztán utána, bolhás kutyaként morogjon, legyen fiokmagyar, susogó..
Ezt ne mossuk soha össze, az országlakosság túlnyomó többségével, akik ugyanis csak dolgoztak és éltek, megszakadtak. Idejük, sem terük nem volt az árulásra.
Annak van csak erre ideje, ki kávéházról a kocsmába, kártyacsatából, a szerkesztőség még gusztustalanabb világába botorkál.
Annak van csak erre ideje, aki előtt nyitották és csukták a Volgák, s Csajkák, fekete ajtajait. Mert vállalatvezetők, s funkcionáriusok lehetettek, lettek.
Annak van csak erre ideje, aki a szakszervezeti irodák, a mindenféle irodák hüvősében tette arrébb a papírokat, meg a semmit. Ezek még mindig benne ülnek, tán még hivatalukban is, bűneik eredményében bizonyosan.
Ideje lenne ezen elgondolkodni, azt hiszem a Jézust választani, Balczói üzenetének is, gyakorlati lépése és válasz reá, ez lenne.

Medi
  Válasz | 2008. augusztus 21. 10:05 | Sorszám: 8
Csak diagnózis, nem ítélkezés!


Elég az!
Ha azt az erkölcsöt követné a nép, ami kötelessége lenne, akkor ma hazánkban nem sok ember élne.
Az a szörnyű levegőelszívás, amit a minket megszálló népek megtettek évszázadok alatt, csoda, hogy még vannak Blaczó Andrások, Csókay, Papp Lajos professzorok.

Nem tudom elképzelni, hogy egy fiatal sportoló hogy lenne képes (személy szerint évek munkájának ajándékát) elfogadni a gratulációt. Egyrészt nincs tudatában igazi magyarságának, másrészt azt vesztené el, amit a legjobban szeret.
Mert az biztos, hogy kegyvesztetté válna, és nem biztos, hogy megkapná a lehetőséget a további sportolásra.
Egy Balczónak, egy Papp Lajosnak, Makovecz Imrének, Blaskó Péternek már lehet, mert már nem számít nekik a kegyvesztettség. Megtették 100 %-ig, amit a hivatásuk diktált.
Más lett a fontossági sorrend. Újraértékeltek sok mindent.
Ez egy fejlődési folyamat.

Ez a mostani levegőelszívás komolyabb az összes eddginél.
Olyan rafinált módon teszik ezt az élet minden területén, hogy majd akkor fogjuk észrevenni, amikor már késő lesz.
Nagyon nagy kár, hogy nem érzékelik eléggé a nyakukra tekert hurkot. A többség nem hiszi el ma még, hogy ez nem fordítható vissza könnyen. Mi rázná fel az
életösztönüket, nem tudom?

Nem hiszem, hogy paranoiás lennék, vagy vészmadár.
Tehetetlenül nézem Cipolla és társai tetteit.

"Ellenszenvet és titkos lázongást váltott ki Cipolla megjelenése, cselekedetei. Negatív, erőszakos kifejezéseket használ. A varázsló magatartása, módszerei is a fasizmusra emlékeztetnek. Cipolla megtöri az emberek akaratát, belegázol méltóságukba, végül azt Mario esetében földig tiporja. A mutatványok félelmet keltenek, a közönség ki van szolgáltatva. A gyerekeket is megfertőzi a politika, az olasz felsőbbrendűség tudata."

"Valójában nem bűvész, hanem hipnotizőr. Cipolla két tulajdonsága a legjellemzôbb: a tudatosság és a fokozatosság. Megtestesítôje az erőszaknak, mely határozottságát fejezi ki. Idegen akaratok letiprásának eszközévé válik"


"Mario a hatása alá kerül, és teljesíti kérését. Mikor magához tér, és rádöbben tettére, lelövi a bűvészt. Az író helyesli Mario tettét: "Rettenetes vég, szörnyű végzetes befejezés. És felszabadító vég mégis, nem tehetek róla, így kellett, és így kell éreznem!" A novella kezdete is érzékelteti, hogy ennek be kellett következnie. Cipolla költői túlzás, abszurd figura.
A mű mondanivalója
Az író azt mutatja be, milyen lélektani szituáció segítette a fasiszta diktátor hatalomra jutását, mert Cipolla ennek a megtestesítôje. Egyre inkább megfosztja a tömeget saját akaratától, és rákényszeríti a magáét. A diktátor sikerét segíti elő a kiszámítottság, a határozottság. Mario az erőszakra tettel válaszol, az emberi méltóság ellen támadó, durva erőkkel szemben a passzív ellenállás nem segít (római úr), csak a valóságos harc. Mario lázad, megöli a hipnotizőrt, de magát az eszmét ezzel nem öli meg."


(Az idézetek a mű ismertetéséből való)
http://hu.shvoong.com/books/1675334-mario-%C3%A9s-var%C3%A1zsl%C3%B3/

Verne
  Válasz | 2008. augusztus 21. 07:45 | Sorszám: 7
„Viszontagságos históriánkból, ha mást nem is, azt már megtanultuk, mi, Rómából szkítákként kezelt magyarok, hogy a hívő és hitetlen birodalmak csatlósainak a sorsa egyformán siralmas, megalázó. Szent István és III. Ottó uralkodói éveinek II. Szilveszter pápán kívül volt egy másik közös mozgatója is: Civakodó Henrik. Istvánnak az apósa, Ottónak az ellenfele – gyermekként: a „börtönőre” – volt a bajor herceg, akit a háromévesen királlyá választott Ottó gyámjai keresztényi szeretettel fosztottak meg a trónjától, és száműztek a szülőföldjéről. Egyiküknek pozitív, másikuknak negatív szerepet töltött be az életében, azok sem igen tudják tehát összetéveszteni vagy felcserélni a két nevezetes történelmi személyt, akik a Civakodó felől közelítik meg őket.
Persze, akik a Magyar Televízió augusztus 20-ra szánt hirdetését összehozták, jóváhagyták, képernyőre engedték, és – bizonyára bőkezűen – díjazták, aligha végeztek a X. századi német-római trónutódlásig visszamenő kutatómunkát. Lexikonokat, középiskolásoknak szánt tankönyveket sem igen lapozgathattak, különben ekkora – jeles napra időzített – hibát nem követtek volna el. Felütötték az első, kezük ügyében levő képeskönyvet, talán a pártállami idők egyetlen vállalható kiadványát, és a 38. oldalon, a nagybetűs István király felirat mellett talált két ábra közül a látványosabbikat emelték át a reklámfilmecskéjükbe.”


Bűnös cinizmusuk, a mindent, ami magyar, utálatuk, látszik belőle. S gyökértelenségük. A semmit sem tisztelünk, semmi sem fontos, nihilje.
Egyszer látva, az előzetes reklámot, feltűnt, a szakállatlan fiatal, nagy szemű arc, hogy kerül ez oda. A gondolat tovább az volt, azt sem tudjuk, hogyan nézett ki Szent István. Ceasar-ról számtalan szobor és képmás, írásai fennmaradtak, a mieinkről szinte semmi. Érdekes ez is, mert nem egyszerűen véletlen, vagy az írásbeliség hiánya, valami más van itt, amit majd csak Isten színe előtt fogunk világosan látni. Addig is, sejtéseink lehetnek. Az egyik, hogy a magyar mindig itt volt, csak másként hívták, nevezték, a másik, hogy a csatlósok sorsa egyformán siralmas és megalázó. A következő, hogy a történelemkönyvek, sajnos, nagy ökörségeket ismételnek, unos-untalan, átgondolatlan.
Hogyan akart nagy közös nemzetet, hazát alapítani az, az a nemzetség, az a család, nagycsalád, mely ilyen apóst szerzett magának, mint a Civakodó Henrik?
Hogyan van ez? Egyszer, nagyon félnek a német veszélytől, a mi magyar vezetőink, aztán házassággal, Gizellával, magukra húzzák őket, ürügyet adva, hogy beavatkozzanak, s jogi alapjuk legyen a betörésre?
S egy ily nagy király, mai hazaárulók és zsarnokok, nagy kedvence, kihez szeretnek törleszkedni, hasonlítani magukat, nem gondol arra, hogy mi lesz, a halála után? Ez az egész államiság duma, hogy velünk kezdődött minden, mert addig makogtak a „megtérített” szerencsétlen magyarok, valahol nagyon sántít.
Nem csak azért, mert Mária ének már századokkal elébb volt, s ez fényre derült, nem csak azért, mert Koppány is keresztény volt, meg a többi is mind, erre is vannak érvek, tán nem megalapozatlanok.
Hogyan képzelte Pauer Gyula, az 1860-as években írott történetében, idejött százötvenezer magyar, az egymilliós sláv tömegekre, s ha minden szép és szelíd tót menyecskét, azonnal, oroszlánkirály módra, a magukévá is tettek, (szép gondolat), hogyan tudtak a megerőszakoltak gyermekei, magyarul beszélni és érezni? Itt volt a szovjet, időtlen időkig, s senki, de senki, nem tanult meg oroszul, a hivatalos, állami, általános iskolákban. Senki.
Különórákat vettek a menyecskék? Ez is szép gondolat.
Ami furcsa, ezt sem Pauer idejében, sem a mai napig, László Gyulát s pár embert leszámítva, senki meg nem kérdőjelezte. S tényleg Szent az István?
S ma és tegnap, tényleg megérdemelték kitüntetéseiket azok, akik gyurcsány kezéből kapták azt meg?
Erdő Péter orra sem nőtt hetvenöt centire a körmenet alatt, s gyurcsányra sem szakadt rá az ég, mint vártam. Gondolom a selypegő, raccsolónak szava sem volt a magyarokért, miközben magyar ereklyéket és jelképeket fogdos, azok körül ugrál. Általános lózungok, a nesze semmi, fogd meg jól, az lehetett a legtöbb, mint adhatott. Nem adhat mást, mint ami lényege. Az árulást.
Isten nem segít, a sakkfeladvány megoldásában. Az az én szabad akaratomra van bízva, a mi szabad akaratunkra van bízva.
Köszönet és hála, azoknak, a hűségükben megállóknak, kik most is fütyülték és néven nevezték, ezt a turhamadarat, helyettem is.
S rossz lehet a Sólyomnak is, mert kurva. Munkaköri kötelessége, hogy együtt szerepeljen ezzel az ocsmány féreggel, s aki ezt meg tudja tenni, annak létét erősíti, hozzájárul ahhoz, hogy hatalmon maradhasson. Sólyom is áruló.
Nincs egy, egyetlen egy férfi, aki odamenne, gyomron ütné, pofon vágná, leköpné, ezt a pojácát, ezt a férget, kígyóként vonagló, ocsmány gyurcsányt.
Ma már csak hibás, holnap, egykutya, holnapután, tulajdonképpen jobb is volt, mint a mostani.
A mindenkori pozícióban lévő értelmiségi, áruló. Azok az olimpikonok, kik első helyük okán-jogán át fogják venni a turhamadártól a pénzt, a zsetont, a lét, tulajdonképpen akár le is szophatnák, ott élő adásban. Semmivel nem lenne, kisebb botrány, csak őszintébb.
S pont a magyar dumával fognak jönni, ilyenkor ugyanis, amikor beveszik neki, nem a cselédnő és részeges zsidó gyermekének, a prolinál rosszabbnak teszik ezt meg, ezek a mélyen érző, hazaszeretők, hanem a magyarok miniszterelnökének, tehát egy jelképnek. Ettől kéne hasra esnünk és megérteni, a mindenkori magyar hangadó értelmiség, újabb és újabb árulásait.
Valahogy nagyon úgy néz ki, ünnepelnek azok, akiknek közük sincs a magyarsághoz, ünnepelnek azok, akik magyarok tán, de mindenképpen, anyagi érdekből árulók és kurvák lesznek, s akit ünnepelnek, az sem nem Szent, sem nem magyar, csak tán az első árulója s legyőzője, a hűségükben állandó, veszteseknek. Akik magyarok is voltak, keresztények is voltak, mindig is itt voltak. Nem ők hívtak be idegen hadsereget.
Szent László, valahogy mégsem akart a sírban összefeküdni Istvánnal, s saját családjából senkit nem akart ily állapotban látni és tudni. Vajjon miért?
Tény, hogy László járta ki, István szentté avatását, ha jól tudom, de az okokról, a valóról ettől még semmivel nem tudunk többet.
Mindenesetre a tűzzel-vassal kíméletlenségét, a nagy lengyel romantikusok írásaival láthatjuk azonosnak. Istennek van humorérzéke.
Mikor a Petőfi szobor alatt kaftános Demszky kajabál, szabadságról, magyarságról, igazságról. Mikor a hatalom ünnepel, s rá veszi, botor népének még ostobább részét, bámészkodjunk együtt a tűzijátékokon.
Bámészkodjon veletek a halál. Ünnepeljen veletek a halál. Nincsen, mi együtt.
Balczó tömören fogalmaz, szerinte Jézus nélkül nem fog tudni a magyar nép, semmiből kimászni. „Isten nem forgalmazza magát Jézus nélkül, már két ezer éve.” Nyíltan s egyenesen mondotta volt, a zsidók Jézus megfeszítése óta, a köpedelem népe, a Gonosz, a pénz, a Sátán evilági uralkodói.
Világosan megmondta, minden zsidónak egyszerű a dolga, el kell indulni a werfeli úton és kereszténnyé kell lenniök. Ez az egyetlen megváltás, hogy iszonyatos, ótvaros sebeiktől, lelki gyötrődéseiktől szabadulni tudjanak.
Ezért nem antiszemita, hiszen szabad akarata van farkasházi tivitől tótavéig, Woody Allentől, karvaly ildikóig, a magyar iszonyatos, kommonista nyugdíjas társadalomtól, a főrabbiig, mely bugris gazdatestnek látja Magyarországot, dobreves gyurcsányig, minden köpedelemnek, hogy a jót válassza.
Balczó igazi keresztény, nem hisz az erőszakban, nem sokra tartja a forradalmakat sem. Minden gondolatánál, többet ér azonban, a példa és a tett. Tizenkét gyermekét nevelte fel becsületben, s tiszta maradt, lélekben és testben. Hűségben.
Bárcsak minden fiatal férfi, Balczó tudna lenni, ebben az országban. S ehhez a sportsikereknek semmi, de semmi köze nincsen. Ahogy vissza tudta utasítani, a hatalom kísértéseit, ahogy nem volt hajlandó megcsókolni, az ótvaros nagy szamárfarkot, az a legszebb példa, s olimpiai siker. ( S annak a földhöz ragadt, ostoba értetlenkedőnek, ki rögtön rácsapna, hiszen ő is átvette a kitüntetéseket annak idején, meg neki is voltak ügyei, stb, üzenem. Balczó maga mondja, azt hittem, ha világbajnok leszek, boldog is leszek. Az ötödik után rájöttem, még mindig nem vagyok boldog.)
Balczó nem tökéletes, nem szent, nem is Isten. Viszont, tévedésekkel és fejlődésekkel, zsákutcákkal s új reményekkel, mindig s mindig, Istenkereső. Igazságot kimondó. Minden következménnyel.
Szerintem téved a sportolókat illetően is, már vagy negyven éve. S vele téved, mindenki, aki elhiszi, egy Növényi, vagy Farkas, vagy ez a mai, Fazekas, egy hangot, vagy szót megért belőle, vagy tőle. Vagy a magyarságból, vagy hazafiságból. Küldetése, önmaga megtalálása lehetett, a bamba bámész tömeg, akkor sem értette. Elakadtak, magas hangján, tovább már csak nyüglődésnek látták, az akkori országlakosság, s a mai is, fel fogni sem tudta, csak a sikerét.
Csakhogy más számára a siker, s más azoknak, kik már várják az ügyeletes aranyat ma is, mely oly bizonyosan ide fog találni, mint az angol bombák az ostrom idején. Balczó nemes, arisztokrata. Ez nem származás kérdése.
Sajnos, abban sincs igaza, hogy megy ez, erőszak nélkül. Soha, senki, alkotó munkára fogni nem tudja, gyurcsányt és a kommonistákat, általában. Csak a munkatábor, megváltása. Erőszak nélkül, nincs az a kéz, mely a csuka szájából, annak zsákmányát, kitépni tudná. Ezek, szerzett javaikról, bűneik eredményéről lemondani, soha nem fognak tudni. Velük teszi a legjobbat az, aki, üldözött mártírt csinál belőlük, (ezzel vissza is élnek, hiszen minden korban, előbb vagy utóbb üldözni kezdi őket, az egészséges társadalom és nép, mi persze ünnepeljük), ez az egyetlen esélyük, a gyógyulásra. Ha a beteg és ferdehajlamú Faludit, a kőtörő munkatáborban hagyták volna, élete tán jóra fordul, s nem lesz a gonosznak eltelt és ostoba, szörnye és támogatója.
Ha Rákosi, vagy Csaucseszku, dolgozhatott volna, saját lelkük, tán megmenekedhetett, az esélyt vesztették így el. Kádár, apró, dögei is. Münnich elvtárs, ki a kiskatonáról esett le állítólag.
S a magyar áruló értelmiségről ne is beszéljünk. Ha Németh László, szovjet kőrutazás, nagykövetségi lealázó sexuális kaland, ellenforradalomhoz nevét adó szégyene helyett, a börtönben kap helyet, ha Kodolányi tovább tud fázni, és éhezni, s nem írja alá… Ha Illyést, naponta elverik, mint Krassót, s nem a szovjet-magyar barátság követeinek mását fest olajba Agárdi. Ha Sinkovits tényleg üldözve és bántva, nem város közeli nyaralókat épít, s nem képes leírni ezt a szép mondatot soha: „ soha nem fogjuk elfelejteni, Kádár János meleg, bíztató tekintetét, mosolyát, Sinkovits Imre és Gombos Katalin.”
„ S felkötném magam, ha hűtlen lennék a szociálizmus nagy, világformáló eszméjéhez.”- ezt sem írta volna le az, a nyolcvanas években, ki büszkén jelentette,a tollamat nem kaphatják meg.
Kodály, eunuch hangján nem udvarol és hajbókol a gyilkosnak, s így tovább, a végtelenségig.
Áldott, kegyelmi állapot volt, a tiltott. S annak a szörnyű, aki vissza küzdötte magát, a támogatottba, a tűrtbe. S a mai kedvencek, mivel is lennének jobbak?
Azok, akik mindent Várkonyi tanár úrnak köszönhetnek, a féregnek, vagy Majornak, azok, akik oszkárügynökpista altestéhez dörgölődznek, Gobbi Hildára emlékeznek könnyes szemmel, vagy arra a zsidó hidegiszonyra, ki Jávor Pál utolsó éveit, hónapjait keserítette meg. Gábor Miklós, iszonyatos, gusztustalan magánélete és közélete, Komlós Jánosok, Darvas Józsefek, Galambos Erzsik, képesek voltak a jót választani. Nem, soha, nem.
Balczó szépségében, mert szép, olyan fiút mindig szívesen csinálna az ember, mint ő, s nem dajcsot, ki itt a trendi, s nagyságában, könnyen felfut a hegy tetejére, s mondja a többieknek, nekünk, egyszerű ez, gyertek ide fel.
Könnyebb a tevének a tű fokán, a tériszonyosnak a harmincadik emelet szélén, mint lemondania, a mindenkori hatalomban lévő értelmiségieknek, bűneik eredményéről.
Ez is, ez az ünnep, régiek és emlékek, gonoszak és rosszak. S ez nem ítélkezés, az Istennél van. Ez csak diagnózis. Ahogy a szamuráj-orvos mondta a gazdagnak, nem vagy beteg, de meg fogsz dögleni, ha tovább zabálsz, és nem diétázol, s mozogsz! S mégis, milyen, milyen nehéz, a csukának, hogy elengedje, mit annyira szeret. Önként és dalolva.

Marco
  Válasz | 2008. augusztus 21. 07:37 | Sorszám: 6
Balczó elött le a kalappal, csodálatos ember.

Viszont aug.20-ról jut eszembe, hogy a tüzijáték alatt egy hatalmas szemüveges, kövérkés arckép jelent meg a vár falán. Nem tudtuk eldönteni, hogy miért és kit ábrázolhat. Valaki meg tudja fejteni a rejtélyt?

von Bulow
  Válasz | 2008. augusztus 20. 23:08 | Sorszám: 5
miert??Van valami baj a nyelvemmel??Igyekszem magam illemtudoan kifejezni,ha nem sikerul annak bizony oka van..
SenKyse
  Válasz | 2008. augusztus 20. 22:54 | Sorszám: 4
kezd olvashatóvá válni amit írsz,jó amit a jászokról is írtál, jó, hogy szebben és jobban fejezed ki magad, ez fontos! nagyon fontos!
ajándékba egy gondolatot küldök,
Jakabtól (3,2-5)

"Mert sokban vétünk mindnyájan. Ha valaki nyelvével nem vétkezik, az tökéletes férfi, az képes egész testét is megfékezni. Ha ugyanis a lovak szájába zablát teszünk, hogy engedelmeskedjenek, akkor egész testüket irányíthatjuk. Lám, a hajókat is, bármilyen nagyok, bármilyen erős szelek hajtják is őket, a kis kormány oda irányítja, ahova a kormányos akarja. Ugyanígy parányi testrész a nyelv is, mégis nagy dolgokat vallhat magáénak. Nézd, milyen kicsi a tűz, és milyen nagy erdőt felgyújt!"
*
"For we all go wrong in a number of things. If a man never makes a slip in his talk, then he is a complete man and able to keep all his body in control.
Now if we put bits of iron into horses' mouths so that they may be guided by us, we have complete control of their bodies.
And again ships, though they are so great and are moved by violent winds, are turned by a very small guiding-blade, at the impulse of the man who is using it.
Even so the tongue is a small part of the body, but it takes credit for great things. How much wood may be lighted by a very little fire!"
*

von Bulow
  Válasz | 2008. augusztus 20. 22:29 | Sorszám: 3
Igen akkor meg szkitak voltunk,mara meg halszagu budos nepekke avanzsaltunk;(((
Medi
  Válasz | 2008. augusztus 20. 20:14 | Sorszám: 2
http://www.mno.hu/portal/580085
Az MTV összecserélte Szent Istvánt III. Ottóval

A tévé műsoráról
2008. augusztus 20. 13:04
Lőcsei Gabriella

Szent István ünnepét, augusztus 20-át, közhasznú hirdetésével próbálta népszerűsíteni első számú közszolgálati televíziónk. Az m1 és az m2 adásában is gyakorta feltűnt, reggeltől estig, híradók előtt és után, de még az olimpiai közvetítések szüneteiben is az a mozgóképes összeállítás, amely – szándéka szerint – a nevezetes nap történelmi jelentőségére hívta fel az ország lakosságának a figyelmét. Csak egy hibája volt a fennkölt reklámnak: a magyarok államalapító nagy királya helyett – kerül, amibe kerül – III. Ottó német-római császárt hozta képbe.

Azt a mi Szent Istvánunknál tíz évvel később született fiatalembert, aki a világ császárának neveztette magát, és aki kurta életében azon munkálkodott, hogy egy egyetemes keresztény államot kalapáljon össze. Egy új, egységes Európa fölött akart uralkodni, vallási és világi kérdésekben egyaránt.

E nagy tervet azzal a tanárával közösen szőtte, szövögette, akit II. Szilveszter pápa néven ismert meg a világ, és akit mi, véleményünket és értékrendünket oly gyakran váltogató magyarok ezer éven át a legnagyobb tisztelettel vettünk körül. Nem csoda, mindig is számon tartottuk, hogy az a Gerbert d’ Aurillac, akit III. Ottó segített a pápai trónra, az új világuralmi rendben komoly szerepet szánt Pannóniának és a magyaroknak, akiket a leveleiben szkítáknak nevezett. Más kérdés, hogy mi lett volna a magyar államból, ha a huszonkét éves Ottót le nem taszítja a világpolitika porondjáról a titokzatos halál, ha a német-római császár, és a római pápa mohó álmai megvalósulhattak volna.

Viszontagságos históriánkból, ha mást nem is, azt már megtanultuk, mi, Rómából szkítákként kezelt magyarok, hogy a hívő és hitetlen birodalmak csatlósainak a sorsa egyformán siralmas, megalázó. Szent István és III. Ottó uralkodói éveinek II. Szilveszter pápán kívül volt egy másik közös mozgatója is: Civakodó Henrik. Istvánnak az apósa, Ottónak az ellenfele – gyermekként: a „börtönőre” – volt a bajor herceg, akit a háromévesen királlyá választott Ottó gyámjai keresztényi szeretettel fosztottak meg a trónjától, és száműztek a szülőföldjéről. Egyiküknek pozitív, másikuknak negatív szerepet töltött be az életében, azok sem igen tudják tehát összetéveszteni vagy felcserélni a két nevezetes történelmi személyt, akik a Civakodó felől közelítik meg őket.

Persze, akik a Magyar Televízió augusztus 20-ra szánt hirdetését összehozták, jóváhagyták, képernyőre engedték, és – bizonyára bőkezűen – díjazták, aligha végeztek a X. századi német-római trónutódlásig visszamenő kutatómunkát. Lexikonokat, középiskolásoknak szánt tankönyveket sem igen lapozgathattak, különben ekkora – jeles napra időzített – hibát nem követtek volna el. Felütötték az első, kezük ügyében levő képeskönyvet, talán a pártállami idők egyetlen vállalható kiadványát, és a 38. oldalon, a nagybetűs István király felirat mellett talált két ábra közül a látványosabbikat emelték át a reklámfilmecskéjükbe.

Az apró betűs képaláírásokkal nem sokat bíbelődhettek, különben egykettőre rájöttek volna, hogy az 1. számú kép István király egyetlen, a valóban élt történelmi személyhez időben közeli ábrázolása a koronázási paláston látható. A 2. szemelvény III. Ottó német-római császárt mutatja. Ez utóbbi kép forrását, a müncheni bajor állami könyvtár tulajdonában levő kódexet, az 1973-as Gondolat-kiadvány nem jelölte, talán nem is jelölhette meg. Azóta azonban eltelt harmincöt év, ma már Szent Istvánt és Szent Koronát is írhatunk, emiatt nem jelentenek fel, nem is nyírnak ki senkit sem a cenzorok. Most a harsány és önelégült butaság pusztít el mindent körülöttünk. Történelmi emlékezetünket a legelébb.

kutato
  Válasz | 2008. augusztus 20. 08:48 | Sorszám: 1
"Szabadon döntöm el, hogy ide állok, vagy oda állok. "

Igen! A magatartásunk meghatározza az életünket!

Verne
  Válasz | 2008. augusztus 20. 07:47 | Sorszám: 0
Szenvedésbe ágyazott gyönyörűség - Balczó Andrással beszélget Kocsis L. Mihály

"Úgy látszik, ha elmondja valaki egy bizonyos helyzetben, hogy mit lát, mit tapasztal, azt kockáztatja, hogy megvádolják ezzel. Meséltem azt a bizonyos tévéinterjút, amelyben kimondtam azt, hogy Magyarország zsidó hódoltsági terület, s hogy erre hogyan reagáltak egynémely zsidó vezetők. („Igaz, de minek ezt kimondani…” Kínálkozik egy párhuzam. A százötven éves török megszállás idején odamegy valaki, egy magyar ember, a budai pasához és azt mondja neki: kérem, Magyarország török hódoltsági terület. Vajon mit tesz erre a pasa? „Igen, és mit akar ezzel mondani?” Legfeljebb visszakérdez. Hiszen nyilván ők is észrevették már, hogy itt vannak Magyarországon. Itt vannak legalább száz éve. Ez tény, mit lehet erről beszélni."


– Kényes kérdést szeretnék fölvetni…

– Az jó! Nagyon jó!

– Beszéljünk arról, hogy miért bélyegeznek téged egyesek antiszemitának. Kétségkívül neked is megvolt a magad „Nappali holdja”, vagyis az az írása, amelyben expressis verbis megfogalmaztad véleményedet a zsidóságról. Illetve – pontosabb, ha így mondom – a zsidóság, úgymond, „világhatalmi pozícióra” törekvő részéről. Ez az írás A sikerről címet viselte, több szerkesztőséget megjárt, s végül a sokak szemében eleve botránykő Magyar Fórum hasábjain jelent meg.

– A pénz a földön hever, csak le kell érte feküdni…

– Értem, mire gondolsz. Arra, amihez mindig vissza-visszatérsz, vagyis hogy az embernek mindig ki kell mondania a gondolatait.

– Mert nem tehet mást. Nem szabad mást tennie! Feltéve, ha nem akar magának rosszat. A kétszerkettőre nem lehet mást mondani, csak azt, hogy négy. Mert különben elveszíti az ember lába alól a talajt. A világban rengeteg erő hat abban az irányba, hogy az ember ne azt mondja, amit lát és gondol, hanem a helyett mondjon valami mást. Egyébként ez mindig így volt, most is így van. Jézus azt mondta: a ti beszédetek legyen igen igen, és nem nem. Ha látok egy pohár tejet, akkor nem mondhatom arra, hogy világos. Azt kell mondanom, hogy fehér. A korom nem sötét, hanem fekete. Ma az a legnagyobb baj ebben az országban, hogy az emberek nem merik kimondani azt, amit látnak és tudnak. Kétségtelen, hogy sokszor hátrányokkal jár a kimondás. Rövidtávon! De – ahogy már beszéltünk róla – mindenki, aki csak a haláláig tervez, rövidtávú terveket készít. Aki tudja azt, hogy a halál után folytatódik az élete, annak „befektetéseket” kell eszközölnie. Ezért, szerintem, nem lehet tekintettel az ember semmiféle „érzékenységekre”, amikor az igazságot kell kimondania.

– Hogy került a „csizma az asztalra”? Egy ilyen írásba, amelyet a gyanútlan olvasó úgy vesz kézbe, hogy nyilvánvalóan a sportsikerekről szóló elmélkedés, hiszen „a” Balczó írta. És egyszer csak, bumm, előkerül a zsidóság, bibliai „bűnével”, és mai kivételes, ám de meg nem érdemelt – megpróbálom röviden összefoglalni minősítésedet – pozíciójával együtt. Őszintén szólva, nem csodálható, ha a liberális oldalon emiatt az antiszemitizmus gyanújába keveredsz.

– Milyen gyanúról beszélsz?

– A vádaskodásokról. Hogy a másik oldalon úgy tekintenek rád…

– Nem a „másik oldalon”, hanem a zsidók tekintenek (esetleg) így rám. De ez is furcsa dolog. Mert folyamatosan azt tapasztalom, hogy a zsidók inkább becsülik azt, aki ki meri mondani róluk, amit gondol.

– Én nem így tapasztalom.

– Jó! Nyilvánosan nem, de maguk között, sőt akár előttem is. Valamikor még nyolcvankilencben kaptam egy félórányi időt a tévétől élő egyenes adásban, és akkor többek között azt mondtam: Magyarország zsidó hódoltsági terület, és hogy nincs más megoldás sem a magyarok, sem a zsidók számára, mint elfogadni Jézust: Krisztusnak, vagyis Isten egyszülött Fiának. Ez után az egyik jó barátom, akivel többek között együtt tenyésztettünk lovat – a feleségének az apja pedig az az igazságügyi orvos-szakértő volt, akiről Benedek István azt mondta, hogy „a véres kezű Kelemen”, aki egyébként Nagy Imrével töltötte a kivégzés előtti éjszakát és Tóth Ilona halálos ítéletére is ő „ütötte rá” a bélyegzőt; jó barátok voltunk, gyakran vendégeskedtem náluk –, szóval, ez a jó barátom mesélte el, hogy ismert zsidó vezetők úgy reagáltak erre a műsorra (bejáratos volt ezekbe a körökbe), hogy minek kellett ezt Balczónak kimondania. Tehát nem azt mondták, hogy Balczó hazudik, vagy hogy túloz, hanem azt, hogy „igaz, igaz, amit Balczó mond, de minek kell azt kimondani”. Itt van a kutya elásva. Legyen világosság! És lőn. „Magyarország zsidó hódoltsági terület.” Ebben nincs semmi vád. Ez tény. Megállapítom.

– De ezt a „tényt” tagadják, s nem csak az érintettek.

– Nem érted? Éppen azt mesélem neked, hogy maguk a zsidó vezetők ismerték el Zoli barátom előtt. „Igaz! De nem kell kimondani.” Becsületes diagnózist készíteni a világ állapotáról, s azon belül Magyarországról, ma nem lehet anélkül, hogy nem kapná meg az illető homlokára az antiszemita bélyeget. Azt tapasztalom, hogy az emberben a felismert, de ki nem mondott igazság elkezd rohadni.

– Miből jutottál arra a felismerésre, amit abban a bizonyos cikkben, illetve az említett rádióműsorban is kimondtál?

– Azokhoz a milliókhoz tartozom, akik ehhez a felismeréshez – veled együtt! – eljutottak. De én mindig azt „tapasztaltam”, amit a Biblia mond: az Isten-szeretőknek minden a javukra válik. Vagyis ha valamit forraltak ellenem, ha méltánytalanságok értek satöbbi, mindig, minden úgy forogta ki magát, hogy végül a hasznomra vált. Tehát én máshogy gondolok az esetleges méltánytalanságokra, hátrányos megkülönböztetésekre is. Itt volt például a „nemzet sportolója” cím. Tudom, hogy néhányan mindent megtettek azért, hogy én ne kerüljek a tizenkét legjobb közé. És én megint átélhettem azt, amit a Biblia így fogalmaz: „Ellenségeid lábainál asztalt terítek neked…” Biztosan tudtam, hogy nekem az is jó lesz, ha beválasztanak, és az is, ha nem választanak. Semmiféle szorongás nem volt bennem, és biztos vagyok abban, hogy ha nem választanak, akkor sem szaladgáltam volna fűhöz-fához. Ha igen, jó. Ha nem, úgy is jó. Végül beválasztottak, mert talán mégis ez volt a kisebbik rossz az ő szemükkel nézve.

– Visszatérve a kiinduláshoz, vagyis a te cikkedhez, amit „a sikerről” írtál. Ebből idézem: „A faji alapon elkülönült zsidó kisebbség – hitetlenségükre méltán alapozva – úgy megoldotta a magyar kérdést, hogy le a kalappal. Önvédelmi harcaikban lassan a mi nemzetünk pusztul. A legyőzetést szimbolizálni kellene. Ahogy József Attiláról, Bajcsy Zsilinszky Endréről csak ülő szobrot engedtek készíteni annak idején, az Aradi Vértanúkról mai napig semmit, úgy a jószándékú magyar szenátoroknak vásárolhatnának száz-kétszáz fehér botot.” Ezek a mondatok egyáltalán nem következnek a cikkben addig megfogalmazottakból…

– Ez nem így van. Három lépcsőben van ez a cikk megszerkesztve. Az elsőben az egyes emberről beszélek, aki a sikerért küzd, de azt csak a „lélek násza” állapotában érheti el. A második lépcső az emberekből összeszervezett közösség, a nemzet. A harmadik pedig a mostani (a cikk megírásakor a kilencvenes évek elején voltunk) helyzet. Ha pedig valaki az ország akkori és mai helyzetéről igényes elemzést kíván készíteni, nem kerülheti meg a hatalmi leosztás kérdését. Akik kihagyják, azok mellébeszélnek. Figyeld meg, azokat futtatják a legjobban, akik úgy jutnak el a lényeg közelébe, hogy végül nem mondják ki azt. A végső elszámolásnál azonban csak egy kérdés van. Tudtad-e, hogy mi az igazság, kimondtad-e, a szerint éltél és dolgoztál? Mellébeszéltél? Tehát nem bíztál bennem, nem hittél nekem.

Rám azt mondják, hogy antiszemita vagyok. Nem vagyok az. De úgy látszik, ha elmondja valaki egy bizonyos helyzetben, hogy mit lát, mit tapasztal, azt kockáztatja, hogy megvádolják ezzel. Meséltem azt a bizonyos tévéinterjút, amelyben kimondtam azt, hogy Magyarország zsidó hódoltsági terület, s hogy erre hogyan reagáltak egynémely zsidó vezetők. („Igaz, de minek ezt kimondani…” Kínálkozik egy párhuzam. A százötven éves török megszállás idején odamegy valaki, egy magyar ember, a budai pasához és azt mondja neki: kérem, Magyarország török hódoltsági terület. Vajon mit tesz erre a pasa? „Igen, és mit akar ezzel mondani?” Legfeljebb visszakérdez. Hiszen nyilván ők is észrevették már, hogy itt vannak Magyarországon. Itt vannak legalább száz éve. Ez tény, mit lehet erről beszélni. Akar-e valami lényegeset mondani, jóember? A törökök tudták, hogy a keresztény magyar nép nem igazán szereti őket, de ez nem izgatott közülük különösképpen senkit; önmagában nem volt „gondolatbűn” nem szeretni a törököt. Ma más a helyzet. Ahogy József Attila mondja a Dunánál című versében: „a meghódoltak kínja meggyötör”… Ma a meghódoltnak (már beszéltünk róla) a lelke is kell! Elvárják a meghódoltaktól a hazugságot: nincsen is hódoltság, minden rendben, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyunk elégedve. De talán, úgymond, előnye is van az antiszemitizmus vádjának, amit a nyakamba akasztottak. Nincsen veszíteni valóm. Ha megpróbálnék ebből kihátrálni, magyarázkodni, forgolódni, az olyan lenne, mintha a kígyó meg akarna fordulni a gázcsőben, nem megy… Én persze nem tudok semmit tenni a mai hódoltságunk ellen, mint ahogy az időjárás ellen sem tehetek semmit. De ha esik az eső, akkor ne mondhassam el, hogy kérem szépen, most esik az eső? Amikor már ez is tilos, az a lelkek elleni közvetlen támadás. „Ki tiltja meg, hogy elmondjam, mi bántott hazafelé menet?” – ez is József Attila. Hogy kit, mi bánt – szerintem – ez elmondható. Az kell hogy legyen! Volt egy olasz film, Serafino, amelyben a főhőst bolondnak nyilváníttatják az örökség kedvéért, jó, rendben van, Serafino elmegy a rokonaihoz és megdobálja őket valami pizzatészta-félével, mindennel, ami a keze ügyébe esik. Ja, ha egyszer bolond, akkor „illik” úgy is viselkednie! Nem igaz? Miért félnék én kimondani azt, amit gondolok? Miért lopnám meg a magam életét? Vagy azokét, akik olvassák vagy hallgatják, hogy mit mondok? Ha egyszer elkezd az ember C dúrban énekelni, akkor nem válthat át fisz mollba. Ha tehát azt mondom – halkan, következetesen, félreérthetetlenül –, amit látok és tapasztalok a mai Magyarországon, semmilyen… „anti” nem vagyok. Fekszik egy ember a földön, egy másik áll a nyakán, szöges bakancsban, a fekvő ember felszól: elnézést, uram, de a nyakamon tetszik állni. A bakancsos csípőre teszi a kezét: mi van, szóval magának nem tetszik, hogy bakancs van a lábamon?! Bocsánat, a nyakamon áll, Kohn úr! Úgy? Szóval, maga antiszemita!

– Nem volna szerencsés leírni ezt a példázatot…

– Dehogynem! Miért? Nyugodtan! Ez a tény, mindenki tudja. Az előtérben mozognak ezek a szerencsétlen figurák, Medgyessy meg Gyurcsány, ők az intézők… A háttérben pedig matatnak, akik matatnak.

– Te egyszer már kivívtad helyed a Kirekesztők című összeállításban.

– Úgy van. Legfeljebb még egy strigulát húznak a nevem mellé.

– …az egyik oldalon tehát Jézus., a másikon Lucifer.

– Lucifer okos, rengeteg ötlete van, ma úgy mondanák: nagyon innovatív. De csakis úgy tud gondolkodni, ahogy a természetéből fakad. Lopni, csalni, hazudni, ölni… ez az eszközrendszere. Ettől nem tud elszakadni. Nagyhatalom, de van egy nála nagyobb hatalom, és ez Jézus hatalma. „Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön…” Meghalt a keresztfán és harmadnapra feltámadt. Ezzel eldőlt a csata. Jézus javára. „Aki énbennem hisz és alámerítkezik, az üdvözül…” Rajtunk múlik, hogy a halálunk után mi történik velünk. „Nyomorúságotok lesz itt, ezen a földön, de bízzatok, mert én legyőztem a világot…” Nagy tévedés azt hinni, hogy a kereszténység olyan, mint langyos vízben lubickolni. Ahogy annak a sportolónak, aki maga elé tűz egy magasabb célt, szenvedésben is van része. Szenvedésben, de nem keserűségben! Nagy különbség. A sport, amint a kereszténység – szenvedésbe ágyazott gyönyörűség! Ez a kulcsmondat. És jó lelkiismerettel mondom – mint egykor Pál apostol –, hogy ezt az Úrtól vettem…

– A megváltással a harc eldőlt, mondod. De a harc kétezer év után is változatlan hevességgel folyik Jó és Rossz között, és valljuk be, a Rossz egyre javítja a pozícióit… Hogyan higgyünk mégis a Jó végső győzelmében? Csak a halál által, illetve után?

– Azt is mondja Pál apostol: örvendjetek, újra mondom, örvendjetek! A halál előtti életnek is megvan a sok és sokféle szépsége, öröme, boldogsága. Örvendjetek! Mert szép az élet. És van a remény! De mindenkinek külön-külön versenyfutása van. A küzdelem a lelkünkben folyik Jó és Rossz között. Hova állunk? Mit mondunk ki? Hova és mivel invesztálunk be? Melyik oldal javára?

– És hogy a Jó vagy a Rossz szerez-e meg magának.

– Ez a szabad akaratunk felelőssége. Szabadon döntöm el, hogy ide állok, vagy oda állok. Felemelem ezt a golyóstollat, vagy leteszem. Kimondom, vagy nem mondom ki. Lapítok, vagy nem lapítok. Azt vettem észre, hogy egy idő után az ember megérzi, hogy mi a jó, mi a szükséges, és mi a tilos. És mi a mindegy. De van, amit az embernek meg muszáj tennie, és van, amit muszáj meg nem tennie! Nagyon gyakran először azt érzi meg az ember, hogy mit nem szabad. Ha tartja magát a tiltáshoz, egy idő után kiderül, hogy mi az, amit viszont meg kell tennie. Egy idő után az Isten megszánja az elkeseredettet. Így van: „nem kísért meg erőtökön felül”. Nem mondom, hogy jó szakasz ez az ember életében, amikor valamiről tudja, hogy tilos, és ehhez tartja magát, pedig esetleg egzisztenciális bizonytalansággal jár együtt. Szenved, nyög, szuszorog. De ha kitart ebben, ha ragaszkodik a felismert tiltáshoz – megmarad ebben a hűségben –, akkor valami gazdagodás történik. Előbbre lép az ember. Ha nem veszi be a cselt, amely úton-útfélen fenyegeti, akkor valami… megköt az emberben, valami, amiről tudja, hogy szükséges. Az életrevalóság fontos, de ennél sokkal fontosabb az örökéletre-valóság…

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola