Téma: Hiteles Talmud-idézetek?
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. augusztus 14. 06:19 | Sorszám: 44 |
Rashi (a Talmud legnagyobb szaktekintélye) szerint ez onnan ered, hogy Izsák három éves és egy napos korában tette Rebekát (Rivkát) magáévá: Idézet: http://www.tachash.org/metsudah/b06r.htm http://www.tachash.org/texis/vtx/chumash/+CwwBme8pKRXJwww/article.html (itt már nem érhető el!) Bereishis (Book 1: Genesis) Toldos Chapter 25 - Rashi (To Chumash Text) Verse 20: Forty years old.4 For when Avraham returned from Mount Moriah he received the news that Rivkah was born. And Yitzchok was then thirty-seven years old, for it was at that time that Sarah died. And from Yitzchok's birth until the Akeidah5 when Sarah died, there were thirty-seven years; because she was ninety at Yitzchok's birth and one hundred and twenty-seven at her death. For it is said: "The lifetime of Sarah etc.," [color=red]making Yitzchok thirty-seven years old, and at that time6 Rivkah was born.[/color] He waited for her until she was fit for marriage--- three years---whereupon he married her. http://www.tachash.org/metsudah/b06n.html#fn6 TOLDOS - NOTES ON RASHI COMMENTARY Chapter 25 - Text Notes 5 Avraham's binding of Yitzchok as a sacrifice. 6 I.e., when Yitzchok was 37.
|
|
|
Békáscity |
Válasz | 2009. augusztus 13. 22:53 | Sorszám: 43 |
Undorító. Pfujj.
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. augusztus 13. 20:03 | Sorszám: 42 |
Idézet: onogur írta: Én ugyan nem értek a Talmudhoz, de ha jól veszem ki akkor minden 9 éven aluli személlyel elkövetett közösülés megengedett, nemre való tekintet nélkül. Tehát tök mindegy, hogy kislányt vagy kisfiút vágsz partiba.
Mint láthattad, a Talmud bölcs rabbijai kizárólag csak a három éves és egy napos gyereklányokkal való közösülésre utaltak, ami által meg lehetett házasítani őket. Fiúkról szó se volt...
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. július 30. 19:34 | Sorszám: 41 |
http://www.vallasforum.hu/forum.php?id=324 Jézus vagy Mózes?69. Istenkeres(ő) - Klaus Matefi - 2009-07-29 22:28:37 - Válasz: 56. (Istvan) Idézet: Istvan írta: Ábrahám Istenhez való szeretetből ott tudta hagyni népét és rokonságát, sőt Isten parancsára vitte fiát, Izsákot is Istennek föláldozni. Mózes szintén föl tudta adni önmaga érdekeit Istenért és népéért.
Nem akarlak elszomorítani, de nagy valószínűséggel se Ábrahám, se Izsák, se Mózes nem léteztek, csak Ezsdrás fantáziájának a szüleménye gyanánt: "Olyan rég volt, hogy sohasem volt" Ha már Izsákot megemlítetted, akkor ajánlanék vele kapcsolatosan egy érdekes témát. Rashi szerint ugyanis Rebekát három éves és egy napos korában tette magáévá Izsák, és innen ered a Talmud bölcseinek a többszöri megállapítása, ami szerint egy három éves és egy napos gyereklány közösülés útján megházasítható... Az Izsákkal kapcsolatos legenda természetesen csak kitaláció lehet, hisz szerintem Izsák sem volt valós szereplője az ószövetségi legendáknak: Hiteles Talmud-idézetek? 71. takarito - 2009-07-29 22:32:23 - Válasz: 69. (Istenkeres)
Idézet: Istenkeres(ő) - Klaus Matefi írta: Rashi szerint ugyanis Rebekát három éves és egy napos korában tette magáévá Izsák
És ezt mire alapozta? Mert ő úgy gondolja? 73. Istenkeres(ő) - Klaus Matefi - 2009-07-29 22:40:41 - Válasz: 71. (takarito) Itt bővebben erről:
Hiteles Talmud-idézetek? 75. takarito - 2009-07-30 02:59:44 - Válasz: 73. (Istenkeres) Elolvastam. Nem derül ki a leírásból, hogy a 40 éves Izsák idején hány éves volt Reneka, vagy a 60 éves Izsák idején húzs éves lett volna Rebeka. Mégegyszer. Mire alapozod a 3 éves kort?
Az nekem nem érv, hogy a Rabbi szerint 3 éves volt. 80. Istenkeres(ő) - Klaus Matefi - 2009-07-30 09:47:48 - Válasz: 75. (takarito)
Idézet: takarito írta: Mégegyszer. Mire alapozod a 3 éves kort?
Én nem alapozom semmire kedves Takarító... Erről Rashi nyilatkozik, aki ismerte természetesen a Talmud bölcseinek a feltehetőleg erre épülő magyarázatait, ami szerint egy három éves és egy napos gyereklány közösülés útján megházasítható...: Idézet: http://www.tachash.org/texis/vtx/chumash/+CwwBme8pKRXJwww/article.html Bereishis (Book 1: Genesis) Toldos Chapter 25 - Rashi (To Chumash Text) Verse 20: Forty years old.4 For when Avraham returned from Mount Moriah he received the news that Rivkah was born. And Yitzchok was then thirty-seven years old, for it was at that time that Sarah died. And from Yitzchok's birth until the Akeidah5 when Sarah died, there were thirty-seven years; because she was ninety at Yitzchok's birth and one hundred and twenty-seven at her death. For it is said: "The lifetime of Sarah etc.," making Yitzchok thirty-seven years old, and at that time6 Rivkah was born. He waited for her until she was fit for marriage--- three years---whereupon he married her. http://de.wikipedia.org/wiki/Raschi Raschi Schlomo ben Jizchak, auch Schelomo ben Isaak, hebräisch רבי שלמה יצחקי; meist nur Raschi (* 1040 in Troyes; † 5. August 1105 ebenda), war ein Rabbiner und maßgeblicher Herausgeber und Kommentator des Talmud im hohen Mittelalter. Der auf ihn zurückgehende Talmud-Kommentar gilt bis heute als einer der bedeutendsten und wird in den meisten Ausgaben mit abgedruckt. http://hu.wikipedia.org/wiki/Talmud A Talmud-lap felépítése Középen található a Misna adott szakasza, közvetlenül alatta, ennek folytatásaként, egy גמ׳ gm rövidítéssel elválasztva következik a Gemára. Ezt a főszöveget - a tulajdonképpeni Talmudot - veszik körbe meghatározott elrendezésben a különféle kommentárok. A belső oldalon (a képen a jobb oldalon) mindig Rási kommentárja helyezkedik el, a külsőn pedig az egyéb kommentárok. http://www.or-zse.hu/dvar/nok/zsido-rivka2005.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem RIVKA (REBEKKA) - A MÁSODIK ŐSANYA Az Írás már tudatta velünk a kútnál történt találkozás során, hogy Rivka nagyon szép volt. Nincs hivatalos adat arról, hogy hány éves lehetett, de a Midrások szerint nagyon fiatal, szinte gyerek még.
Rashi nem "egy" átlagos rabbi volt (ne fokozzuk le a jelentőségét!), hanem egy olyan rabbi, aki maga készítette a Talmud-kommentárokat és a nevéhez fűződik Talmud kiadás is. Már pedig akkor kellett lennie némi rálátásának a Talmudban leírtakkal kapcsolatosan, tehát ebben az esetben a véleménye perdöntő... Hogy mire alapozta ezt (megmaradt írásos emlékre, vagy szájhagyományra?), azt kérdezzed meg tőle személyesen... Hiteles Talmud-idézetek?
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 26. 20:48 | Sorszám: 40 |
Nem vagyok olyan könnyen "felhúzható"...
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2009. január 25. 20:57 | Sorszám: 39 |
Jó, jó, nem akartalak felhúzni.
|
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2009. január 23. 22:41 | Sorszám: 37 |
Gratulálok. És a Fókusz vagy az Aktív meghívását fogadtad el?
|
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2009. január 22. 22:24 | Sorszám: 35 |
(Van. Ázsia )
|
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 21. 13:42 | Sorszám: 33 |
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9167336&la=85740766 Hiteles Talmud-idézetek?internal server terror 2008.12.21 12:10:42 (387) "Szerintem ebben áll a titok nyitja: "meghagyták halántéka két oldalán a tincseket (pajesz)", ennyi idő alatt éri el a divatos hosszt " Klaus Matef 2008.12.21 13:36:12 (389) Miért ne lehetne igazad?...
Persze az is lehet, hogy azért volt ez az ősi szokás, hogy nehogy egy három éves fiú gyermek megkörnyékezése történjen egy kislány helyett... Az ördög ugye nem alszik... Vallás - Filozófia - Ezotéria fórum
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 04. 20:07 | Sorszám: 32 |
Az ószövetségi legendák létrehozói (Ezsdrás és társai) és a későbbi beavatottak nem nézték soha jó szemmel, ha valaki beavatatlan a "végidőkre", azaz napjainkra bekalkulált messiásuk eljövetelének feltárásával foglalatoskodott. Erről tanúskodik az alábbi idézet is: Idézet: http://www.zstsz.hu/node/87 http://www.regi.zsido.com/zstsz05/06hetlevelezo_b.htm Zsidó Tudományok Szabadegyeteme A Messiás a középkori zsidó filozófia fényében Továbbá, senki ne tegyen erőfeszítéseket, hogy meghatározzon egy bizonyos időpontot a Megváltó eljövetelére. Bölcseink is így tanítják [Talmud, Szánhedrin 97b.]: "Fulladjanak meg, kik az idők végét jósolják meg."
Az idézetben közölt talmudi gondolat nem azonos a valódi Talmudban találhatóval, azaz pontatlan... Idézet: Der Babylonische Talmud (Lazarus Goldschmidt) Neunter Band Jüdischer Verlag im Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1996 Synhedrin XI,i,ii Fol. 97b (S. 67) Es schwinde Geist derjenigen, die das Ende (Zersteuung, Erösung) berechnen wollen; --Babiloni Talmud (Lazarus Goldschmidt) Kilencedik kötet Zsidó kiadó a Suhrkamp kiadóban Frankfurt am Main 1996 Synhedrin XI,i,ii Fol. 97b (67. old.) Tűnjön el azoknaknak a lelke, akik a véget (szétszóratás, megváltást) ki akarják számolni;--
Ebből is látható, hogy mennyire szükséges az ember számára egy hiteles Talmud-fordítás, ha nyilvánosan idézgetni akar belőle... Idézet: http://www.zsido.com/konyvek/egyseg_20____1995__marcius/131/1841 MEGVÁLTÁS A VILÁGNAK Bölcseink szerint aki a forrás megjelölésével, helyesen idéz valamit, az mintegy megváltást hoz a világra.
Vallás - Filozófia - Ezotéria fórum
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 04. 16:02 | Sorszám: 31 |
Egy érdekes haszid szokás, ami szintén a három éves korhatárhoz van kötve: Idézet: http://www.orzse.mezon.net/kraus/naft42.htm Országos Rabbiképző Zsidó Egyetem Ábrahám Salamon (valaha Gyuri) tősgyökeres pesti. Izraelben, ahová hat éves korában került, az 56-os forradalom következtében, egyhamar Habad befolyás alá került, mint sokan mások - és haszid lett. Fia, aki Habad küldött Bulgáriában, a múlt héten avatta fel kisfiát, vagyis "Gyuri" unokáját - három éves korában, egy színes parti keretében - ahol ünnepélyesen és nyilvánosan lenyírták a haját, de meghagyták halántéka két oldalán a tincseket (pajesz). A haszid szokás szerint fiúgyereknek három éves koráig nem nyírják le a haját és az ünnepélyes aktuson, az eddig kislánynak kinéző gyerekből, egyszerre fiú lesz.
Mi lehet ennek a hagyománynak az oka, hogy éppen három év betöltésekor kell megkülönböztetni a kisfiúkat a kislányoktól? Valami vallási hagyományra alapulhat?
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2008. december 04. 15:50 | Sorszám: 30 |
Rendes Kissel már eljutottunk az ember hangszer voltáig... csak meg kell tudni szólaltatni, ad absurdum hagyni kell szólni...
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 04. 15:46 | Sorszám: 29 |
Hát egy destruktív történet... Szerintem ez így jobban és ésszerűbben hangzik:-Kirúgták a családfőt a cipőboltból, ahol dolgozott. Kiállt a főtérre és nap mint nap énekelt a tömegeknek ingyen. Egyre szebb és hatásosabb saját készítésű dalokat adott elő, melyek meghatóak és szinte már fájóak voltak. Egy zenével foglalkozó gazdag szervezet rájött arra, hogy milyen csodálatos hangja van ennek az embernek, ezért úgy döntöttek, hogy gazdaggá teszik ezt a szegény embert, ha eladja számukra a szerzeményeit, amit ezek után csak ők akartak hallgatni.- Happy end...
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2008. december 04. 15:22 | Sorszám: 28 |
(ne itt offoljunk)
|
|
|
Békáscity |
Válasz | 2008. december 04. 15:07 | Sorszám: 27 |
Csendben megjegyzem, hogy szinte Pad vagy Ödö vagyok...
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2008. december 04. 14:27 | Sorszám: 26 |
off Csaknem teljesen off, ne haragudj, de ide jutott eszembe: egy Rém rendes család epizódban kirúgták a családfőt a cipőboltból, ahol dolgozott. Kiállt a bolt elé a nyakában egy táblával és kezében egy dobozzal énekelni. A táblán a felirat a következő volt: 50 centért abbahagyom az éneklést. on
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2008. december 04. 14:21 | Sorszám: 25 |
Körül kell nézni a Megacárban...
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 04. 14:04 | Sorszám: 24 |
Addig persze nincsen probléma, amíg egy érett, felnőtt férfire egy szexuális életre fejlett nő (akinek a kora meghaladja a törvényben lefektetett alsó korhatárt) éneke esetleg izgatólag hatna... De egy három éves és egy napos gyereklányé...
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 04. 13:55 | Sorszám: 23 |
Úgy látszik, hogy nem vagyunk egyformák...
|
|
|
jbatky |
Válasz | 2008. december 04. 13:32 | Sorszám: 22 |
"Például, a Halacha szerint nem szabad férfiaknak női éneket hallani, mert annak izgató, stimuláló, hatása van." Óvatosan jegyzem meg, ha Padödöt hallok, semmiféle stimulálásról nem tudok beszámolni.
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2008. december 04. 13:30 | Sorszám: 21 |
Elővigyázatossági elgondolások?...
|
|
|
|