Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Vallásos anarchizmus - egy vallásos anarchista, gondolati naplója II.

   
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Vallásos anarchizmus - egy vallásos anarchista, gondolati naplója II.
Jichak Meir
  Válasz | 2008. május 10. 14:55 | Sorszám: 0
Vallásos anarchizmus - a prófétai szellem

A prófétai szellemtől idegen a szilárd: a kultúra, az intézményes vallások, maguk a vallások, misztikák, spiritualítások, nemzeti kultúrák, ezek mind idegenek a prófétai szellemtől, mert szilárdak. A prófétai szellemtől idegen a handabandázó politika, mint például a Székelyföldön a területi autonómia törekvés, ami egy szilárdat képvisel, és csak egy maffiozó társaságot juttatna hatalomra.


Vallásos anarchizmus - az Abszolutum közvetlen működése benned

A mi vallás szavunk nem adja vissza, amit a vallás lényegének lehet tekinteni, de a latin religio-religare=visszakötni, visszakapcsolni, nagyon jól kifejezi. A lényeg a vallásosságban: visszakapcsolódni az Abszolutumhoz, - amitől esetleg el sem szakadt az ember, csak nincs tudatában az Abszolutummal való egységének. A vallásos embertől, aki külső mintákat, tanítókat, útakat, vagy vallásos intézményekhez tartozik, a vallásos anarchista abban különbözik, hogy a benne működő Abszolutum révén tér vissza az Abszolutumhoz, és nem vallási intézmények, aszkézisek, misztikák, rituálek révén. A vallásos anarchistában maga a Lélek működik, és így önön lelkében hordja az Isten Országát.


Vallásos anarchizmus - a vallások meghamisítják

Azon töprenkedtem a napokban, hogy az ember a tudattalanságát, vajon nem épp a szerzett tudásnak köszönheti, és nem annyira a tudattalan késztetéseknek? A vallások, tudományok, nagyon meghamisították az ember valós Isteni lényegét. A vallások, tudományok szörnyű mit összehordanak a szegény emberről, lealacsonyítják az embert, hogy végül kiszolgáltatottja legyen ezeknek. Ezek a magas szintű társaságok, a vallások, tudományok, végül azzal állnak elő, hogy ők azok, akik ebből az áldatlan helyzetből fel tudják emelni az embert, magasabb szellemi szintre. Nem tudom elhinni, hogy az Úr, csak úgy a Létbe dobott, egy szörnyű bunkó embert, aki ki van téve minden veszedelemnek, de leginkább a mások, kivülállók tudásának van kiszolgáltatva. Ez ellene mond annak a ténynek, hogy az Úr, a maga képére és hasonlatosságágra teremtette az embert. Egyesek, szent íratokra hívatkozva, azt mondják, hogy a Kísértő rontott el mindent. Hát ezek, ha mind igazak lennének, akkor az Úrat szeretetlenséggel, kegyetlenséggel lehetne vádolni. Az ember, a vallások, tudományok révén, önmaga alkotott önmagáról, megsemmisítő képet, amelyből eltünt az ember Isten volta. Az ember élete majdnem azzal telik el, a keresőnek, hogy másoktól megtudjon valamit önmagárol, tehát másoktól kell valamit megtudnia önmagáról, holott magában hordozza a mindentudást. A mások tudásának kiszolgáltatott embernél nyomorékabb nincs. Az az ember van kiszolgáltatva vallásoknak, tudományoknak, tanítóknak, amely magában hordozza az Abszolut Bölcsességet, ez nagyon szomorú, és ez mind a vallásoknak, tudományoknak, tanítóknak köszönhető. A vallások, tudományok, tanítók, misztikák, nagyon kártékonyak, mert a tudás, amit nyújtanak, épp az teszi az embert tudattalanná, általuk, elveszíti az ember a saját belső Isteni Tudatát. A legmegsemmisítőbb képet az emberről a nyugati kereszténység alkotta. Ugyan vannak vallások melyek, tanítják az ember Isteni lényegét, abszolút voltát, de azok sem helyezik az ember isteni lényegét valami nagyon kézügybe, az ember számára, nehéz feltételekhez kötik annak elérését. Azon vallások melyek tanítják ugyan az ember abszolút voltát, de azt nagyon nehez feltételekhez kötik, csak az emberi mivolt meghamisítói. Ezek a vallások, az embert, ugyancsak önön lényege közvetlenségétől fosztják meg, megfosztják a közvetelnül adott belső tudástól. Ezen vallások részéről is fennál, hogy külső, kivülről adott tudásnak szolgáltatjak ki az embert, mert e vallások tanítói azt állítják, hogy csak ők vannak bírtokában, annak a tudásnak és gyakorlatnak, ami révén eljuthat az ember önön Isteni Lényegéhez. Csak e vallások arról feledekeznek meg, - és itt van a legnagyobb hiányossága az emberről alkotott képüknek -, hogy ez az Isteni lényeg aktiv, nem kell kivülröl stimulálni vallásos technikákkal. Erről az aktiv Isteni Lényegről, csak nagyon kevés misztikus tudott, az emberiség szellemtörténetében.


Vallásos anarchizmus - nem tartozik sehova

Aki csak Létezik, nem tartozik már sehova, sem egyházhoz, sem nemzethez, felszámolt minden köteléket. A vallásos anarchista csak Létezik.

Vallásos anarchizmus - misztikát meghaladó misztikus

A misztikák előfeltevésekből indulnak ki. Az előfeltevésekből, csak az előfeltevések megállapításaihoz lehet eljutni. A vallásos anarchista elvet minden misztikát, ő egyszerűen csak létezik. Ő a misztikát meghaladó misztikus.

Vallásos anarchizmus - vallásossága ezköz nélküli

A vallásos anarchistának semmire sincs szüksége, ami nincs önön lelkében. A vallásosság ezköznélkülisége jellemzi a vallásos anarchistát.

Vallásos anarchizmus - hatalmi törekvés

A vallásos anarchistának, a legnehezebb harcot, önön lelkében lévő hatalmi törekvéssel szemben kell megvívnia. A vallásosság látható formái ellen, akik küzdenek, nem igazi vallásos anarchisták, ezek csak rejtett hatalmi törekvésüket akarják megvalósítani. Akik valami ellen küzdenek valaminek a nevében, azok csak hatalmi törekvők, nem különbek azoknál, akik ellen küzdenek. A vallásos anarchista, a pusztában, mint Jézus tette, küzd meg a hatalom kísértésével szembenn, ami benne van. Ez a harc rejtett, nem nyílvános. A nyílvános harcosok, hatalmi törekvők.


Vallásos anarchizmus - nem folyamodik meggyőzéshez

A vallásos anarchista nem folyamodik meggyőzéshez, mert azt az intézmény használja. Az intézmény, az mindig kívülről épül fel, így természetének megfelelően, a meggyőzéssel, kívülről erőltet be eszméket a lélekbe. Az intézmény uralmi forma, aminek az ezköze a meggyőzés. A meggyőzés az uralom gyakorlásának egyik formája. Nagyon sok esetben a meggyőzés megelőzi az intézményes hatalmi gyakorlatot, ez azt jelenti, hogy a lélekből nő ki a hatalom. A hatalom megsemmisítésének legegyszerűbb formája, ha önmagadban kezded.


Vallásos anarchizmus - a csavargó

A vallásos anarchista szimbóluma a csavargó, de nem csak szimbóluma, hanem életformája is. Jézus is egy vallásos anarchista csavargó volt, aki a falú intézménye kilökött magából, mint minden vallásos anarchistát. A csavargó, az életcsavargó, mivel mindig úton van, nem uralkodik senkin, és rajta sem uralkodik senki.

Vallásos anarchizmus - a Léten belül létezik

A vallások, szent könyvek, tanok, misztikák, a sokaságban találhatóak. A sokaság a részek tömkelege. A részek közvetettség. A Lét a közvetlenség. Így a sokaság a Léten kívül található, amibe sorolhatóak a vallások, misztikák, szent könyvek, spiritualítások, tanok. A vallásos anarchista a közvetlenség embere, a Léten belül van, a közvetlenégben: mindent elutasít, ami a Léten kívül van, ami közvetett, sokaság, vallásokat, szent könyveket, misztikákat, spiritualitásokat. Vallja, hogy a Szenvedés forrása, nem maga a Lét, hanem maguk a tanok, vallások, misztikák, minden ami tudás. A Prédikátor mondja, hogy aki a tudást növeli, az a szenvedést növeli. Aki maga valamit megállapít az emberi életről, mint Buddha tette, hogy az élet szenvedés, és arra gyógyírt ajál, az maga növeli a szenvedést. Az igazi élet láthatatlan, tehát nem lehet szenvedés, itt tévedett Buddha.

Nagy Attila, Kökös

Időzóna: CET  

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola