Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Nem pénteken lett keresztre feszítve Jézus! (5. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Nem pénteken lett keresztre feszítve Jézus!
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. március 01. 18:29 | Sorszám: 33
A Názáreti Jézus az újszövetségi legenda szerint 33 éves korában lett keresztrefeszítve, ezzel is alátámasztva a személyéhez fűződő kozmikus misztérium tényét. A misztérium további rejtettsége érdekében a köztudatba lett juttatva több dezinformáció ezzel kapcsolatosan. Ma már akár Jézus negyvenedik életévét is képesek egyesek emlegetni...
Aki kellő tapasztalatokkal rendelkezik a misztériumok kutatása terén, az tudhatja, hogy soha nem az volt az érintettek érdeke, hogy ezek a kozmikus titkokat valaki is megfejtse, feltárja. A computerizált világunkban lényegesen könnyebb a kutatónak akár évezredekre visszamenőleg ellenőrizni asztronómiai konstellációkat, melyek az ősi asztrológiára bazírozva lettek magyarázva és beépülve az említett misztériumokba. Ennek a kivédésére maguk az érintettek hangoztatják néha a leglelkesebben, hogy az asztrológia egy tudománytalan badarság, babonaság, annak ellenére, hogy saját misztériumaik is erre épültek fel...
Mit hihet ezek után a tapasztalatlan kereső? Készpénznek veszi a köztudatba jutattott kronológiai ill. történelmi dezinformációkat és ezzel bent is van a zsákutcában, de legalább nem kell kitennie magát a nyilvános "tudománytalan" megbélyegzésnek. Megvan nyugodva, hogy letett "valamit" a "tudomány oltárára", na és még esetleg akár hírnévre is szert tehetett, ha nem járt túl közel az igazsághoz...

A vallások misztériumai ősidők óta el voltak titkolva az átlagemberek elől. Néhány idézet ezzel kapcsolatosan:


Idézet:
Horneffer August:Symbolik der Mysterienbünde(1924)(S.19.) Die Geheimhaltung religiös-magischer Mittel ist uralt!
(S.23.)In den antiken Mysterienbünden wurde es mit der Pflicht der Geheimhaltung bekanntlich sehr streng gehalten, der Verräter wurde schwerbedroht und entging nicht der allgemeinen Verachtung.
--A vallásos-mágikus eszköz titoktartása ősrégi! Az antik misztériumszövetségekben köztudottan, kötelezõen, nagyon szigorúan betartották a titoktartást, az áruló súlyosan meg lett fenyegetve és nem menekült az általános megvetés elől.--

Dr. Szántó Konrád: A Katolikus Egyház Története(1983)(115.old.) A titoktartási fegyelem értelmében az oltáriszentség titkát, a hitvallást és a Miatyánkot, a Szentháromság és megtestesülés tanát, továbbá az Istentiszteletek egy részét, így a keresztséget és a szentmise áldozati részét az idegenek előtt titokban kell tartani!

Babits Antal: Bibliai Nevek és Fogalmak(1988)(132.old.) Jövendõmondás: az izraeliták számára minden fajtája tilos volt! Az izraelitáknak halálbüntetés terhe mellett meg volt tiltva démon szelleménél tudakolódzni! (asztrológia)

Lennhoff Eugen: Internationales Freimaurerlexikon(1932)(S.104)"Audi, vide, tace"! "Sieh, höre, schweige"! Die Vereinigte Großloge von England nahm 1813 diesen Spruch als Motto an. Eine in allen Weltliteraturen sprichtwörtliche Lebensregel!
--"Audi, vide, tace"! "Nézz, hallj, hallgass"! Az Egyesült Angol Nagypáholy 1813-ban jelmondatának választotta. Minden világirodalomban egy közmondásszerű szabály!--

Jüdische Almanach: (Alchimie)(S.156) Diese Tat ("Geheimnis der Geheimnisse" - "Stein der Weisen") wird Messiás-Gesabte der Gerechten genant und darf nicht einem Am-ha-Aarez(Unwissenden) mitgeteilt werden.
--Ez a tett ("A titkok titka" - "A bölcsek köve") lesz az igazak felkent Messiásának nevezve és nem szabad egy mit sem sejtővel közölni.--

Bondegger Harry ie höhere Medizin, Alchemista Redivivus oder die reelle Seite der Alchimie(1908)(S.12)Mache niemand mit seinem Inhalte bekannt, gib es nicht in die Hände der Feinde, den es enthält das Geheimnis der Geheimnisse aller Alchimisten vollkommen. Eine so wertvolle Perle ist nicht den Schweinen und Unwürdigen preiszugeben, denn sie ist ein großes Geschenk Gottes! Und wenn du das Geheimnis kennst, so verbieten wir dir bei Strafe des Bannes, jemandem dasselbe zu enthüllen; denn wer es enthült, ist vor Gott verflucht. Und deshalb haben es die Philosophen stets so geheim gehalten und werden es mit Gottes Hilfe auch in Zukunft geheim halten!
--Senki se tegye az ismereteit közzé, ne add ezt az ellenség kezébe, ez az összes alkémista titoknak a titkát tartalmazza. Egy ilyen értékes gyöngyöt ne szolgáltass ki a disznóknak és a méltatlanoknak, ez egy nagy ajándéka Istennek! Ha te ismered a titkot, megtiltjuk neked büntetés terhe mellett, valakinek ugyanezt leleplezni; mert aki ezt leleplezi, Isten előtt átkozott. És ezért ezt a filozófusok állandóan titokban tartották és Isten segítségével a jövőben is titokban lesz tartva.--

Blavatsky H.P.: Isis Entschleiert(1907)(S.266)Hindu Lehre: Das obere Dreieck Enthält den unasdrückbaren Namen - AUM, das unter Todesstrafe nur mental ausgesprochen werden darf!
Die chaldäische Lehre: Enthält den unassprächlichen Namen: En-Soph, das Grenzenlose, Unendliche, dessen Namen niemandem bekannt ist, ausgenommen den Intiirten, und unter Todesstrafe nicht ausgesprochen werden durfte!
--Hindu tanítás: A felsõ háromszög (a hatágú csillag felfelé mutató háromszöge) a kimondhatatlan nevet tartalmazza - AUM, amit csak halálbüntetés terhe alatt lehet kiejteni.
A káldeus tanítás: Tartalmazza a kimondhatatlan nevet: En-Soph, a Határtalant, a Végtelent, ez a név senki számára se ismert, kivétel a beavatottak, és nem szabadna halálbüntetés következtében kimondani!--

Gressmann Hugo: Der Messias(1929)(S.435) Wer den Schleier der Zukunft gelüftet, verrät das Geheimnis der Götter und Muß deshalb sterben! So ist der Tod des Propheten der sicherste Beweis für die Wahrheit dessen, was verkündet hat!
--Aki a jövő fátylát felfedi, az elárulja az Istenek titkait és annak meg kell halnia! Igy a próféták halála a legbiztosabb bizonyítéka annak, hogy az igazságot hirdették!--

Lewi Eliphas: Transzendentale Magie(II/102) Ihr, die ihr durch Werke mächtig werden wolt, sagt niemand euere geheimnisten Gedanken! (S.107) Alle Magier, die ihr Werke unter die Leute brachten, starben eines gewaltsamen Todes, und mehrere, wie Cardanus, Schröpffer, Cagliostro und viele andere, sind zum Selbstmord gebracht worden!
--Ti, akik a műveteken keresztül akartok hatalmat, senkinek ne mondjátok el a legtitkosabb gondolataitokat. Minden mágus, aki a művét az emberek közé vitte, erőszakos halált halt, és többen, mint Cardanus, Schröpffer, Cagliostro és sokan mások az öngyilkosságba lettek hajszolva!--


Szóval láthatjuk, hogy a TUDÁS AZ HATALOM egyben, amit bizony nem nagy elõszeretettel igyekeztek a beavatottak másokkal megosztani...

Nem pénteken lett keresztre feszítve Jézus!

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 29. 13:42 | Sorszám: 32
Utólagos fordítás:

Idézet:
Eugen Lennhoff: Internationales Freimaurer Lexikon (1932/2000) (S.433)
Jehovah: Der sogenannte unassprechliche Name Gottes, daher in freimaurerischen Ritualen und Gesängen wiederholt für Gott. In einzelnen Hochgraden auch als heiliges Wort.
--Eugen Lennhoff: Nemzetközi Szabadkőműves Lexikon (1932/2000) (433. old.)
Jehova: Az úgynevezett kiejthetetlen neve Istennek, ezért a szabadkőműves rituálokban és énekekben Istenért ismétlődik. Néhány felsőbb fokozatban ugyancsak, mint szent szó.--
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 29. 11:14 | Sorszám: 31
Nagyon lényeges tudni, hogy a tudományok vezető köreinek a többsége is az asztrológiában hisz. Így válhat érthetővé, hogy miért nem közkedvelt egy ilyen jellegű kutatás, mint az enyém...
Tehát nem csak a vallások misztériumai nyugosznak az ősi asztrológián...
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 29. 11:13 | Sorszám: 30
Idézet:
Annyi biztos, hogy a sokezer éves megfigyelés alapján "kristályosodott ki" az asztrológia és az is biztos, hogy a vallások misztériumai erre bazíroznak. Emellett az is biztos, hogy a szabadkőművesség, akik manapság a tudományok vezető pozícióit tudhatják maguknak, hisznek az asztrológiában és foglalkoznak is vele:
http://www.szabadkomuvessopron.hu/rajzolatok/esthajnalcsillag.html
Nem csillagászati és nem asztrológiai szempontból kívánom tehát vizsgálni, annál is inkább, mivel Testvéreim ezt saját munkáikban megteszik, hanem sokkal inkább a történelem folyamán a köztudatban hozzá kapcsolt asszociációk, a születés és elmúlás, a kezdet és a vég, a szerelem és háború kettõsségének és egyben harmóniájának megnyilvánulásaként.

Szólottam Érdemes Fõmester.

/Janus/


Itt megemlíteném, hogy a szabadkõművesség is az ószövetségi legenda "teremtõ Istenét", JHVH-t (=Marduk, Amun, Zeusz, Jupiter, stb.) imádja és tiszteli és rituáljaik középpontjában õ áll, a kereszt szelleme:


Idézet:
Eugen Lennhoff: Internationales Freimaurer Lexikon (1932/2000) (S.433)
Jehovah: Der sogenannte unassprechliche Name Gottes, daher in freimaurerischen Ritualen und Gesängen wiederholt für Gott. In einzelnen Hochgraden auch als heiliges Wort.

http://www.sc33.org.br/fotoalbum/thumb.php?gd=2&src=Aracaju/DSC_1061.JPG&maxw=450 http://www.sc33.org.br/fotoalbum-sc33.html

http://www.oto.de/images/otolamen_color.gif http://www.oto.de/


Egy katolikus templom oltára (saját fotó)

http://www.phoenixmasonry.org/images/illus04.png http://www.phoenixmasonry.org/the_symbolism_of_freemasonry.htm

http://www.libertythink.com/

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 29. 08:04 | Sorszám: 29
Mint láthattuk, ezen égi dolgoknak kozmikus szemponból kizárólagosan csak az i.sz.25.-én este realizálódott kozmikus kereszt tud eleget tenni, ami egyben a zsidó misztika titkos tudományának, a Shem ha Mephorashnak is egyik szellemi forrása is volt. A jelentősége az által is kiemelkedő, hogy ehhez a "T" kereszthez még a Neptunusz és Plútó negatív hatású planéták is csatlakoztak, annak ellenére, hogy elvileg ezt abban az időben még nem ismerhették (?) őket... Peszách előkészületi napja (Niszán 14.), a peszáchbárány feláldozásának az ideje is ennek a kozmikus kereszt kialakulásának a napjára esett. Ez egy egyedülálló egybeesés volt az elmúlt évezredek folyamán!


Idézet:

Távlatok- A Magyar Jezsuiták Folyóirata(1999)(249.old.) A misztériumvallások meghaló és feltámadó istenségeinek halála=természet ciklusainak szimbóluma! A halála és a feltámadása egy és ugyanazon dolog. Szinte minden vallás szoros kapcsolatot lát a halál és a bűn között. Jézus halálában a bűn teljes ereje összpontosul!


Tehát a halál és a kozmikus Krisztus, a kereszt szellemének a "feltámadása", "születése" ugyanazon esemény, amihez a kiemelkedő negatív szellemi hatás, a "bűn teljes ereje összpontosul".
Jézus, mint hús-vér ember i.sz. 25.04.01.-én vasárnap délután (3785. Niszán 14.-én, peszách ünnepét megelőző délután) lett keresztrefeszítve a valóságban, nem pedig pénteken, ha ez az esemény egyáltalán megtörtént... Nem véletlenül a vasárnap számít a keresztények számára minden héten ünnepnapnak.

Ha az újszövetségi legenda írói nem iktatták volna be a "harmadnapra történt feltámadás" mesés gondolatát, a Názáreti Jézus kozmikus misztériuma csak egy rendkívüli peszách-véresáldozat


Idézet:
Pál levele a zsidókhoz
9,1 Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál
Az első szövetségnek is volt tehát istentiszteleti rendje és földi szent helye.

9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való.


maradt volna, ami valóságban is volt, nem pedig egy "testben csodás módon feltámasztott" (Lukács evangéliuma 24,1-40.) megváltó, aki a legendák szerint majdan "visszajön, hogy ítéletet mondjon élők és holtak felett"..., ami úgymond 1999.08.11.-én realizálódott kozmikus szempontból.

Jézus ha élt egyáltalán, akkor egy kozmikus misztérium szereplőjeként élte le az életét, és az adott naphoz (i.sz. 25.04.01.) utalt kereszthalával egy ószövetségi véresáldozat lett a "szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért":


Idézet:
Pál levele a zsidókhoz
9,14 akkor a Krisztus (*Názáret Jézus) vére, aki örökkévaló Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul az Istennek, mennyivel inkább megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljunk az élő Istennek.
9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus (*Názáret Jézus), mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 28. 12:01 | Sorszám: 28
Idézet:
Vajon melyik "tudományos" közösség vonhatja azt kétségbe, hogy a vallások misztériumai a csillagos éggel voltak kapcsolatban, azaz az ősi asztrológiával? Amelyik ezt megteszi, az vagy nem ért hozzá, vagy szándékosan ködösít...
Ha pedig kénytelenek elismerni, akkor milyen alapon utasítanák el azt a bizonyítást, ami ezt igyekszik feltárni?

Egy írott vallási legendát lehet és lehetett bármikor manipulálni a rejtettség érdekében, amit meg is tettek feltehetően, de a "csillagok" állását szerencsére még nem tudták...



Annyi biztos, hogy a sokezer éves megfigyelés alapján "kristályosodott ki" az asztrológia és az is biztos, hogy a vallások misztériumai erre bazíroznak. Emellett az is biztos, hogy a szabadkőművesség, akik manapság a tudományok vezető pozícióit tudhatják maguknak, hisznek az asztrológiában és foglalkoznak is vele:[/b]


Idézet:
http://www.szabadkomuvessopron.hu/rajzolatok/esthajnalcsillag.html
Nem csillagászati és nem asztrológiai szempontból kívánom tehát vizsgálni, annál is inkább, mivel Testvéreim ezt saját munkáikban megteszik, hanem sokkal inkább a történelem folyamán a köztudatban hozzá kapcsolt asszociációk, a születés és elmúlás, a kezdet és a vég, a szerelem és háború kettõsségének és egyben harmóniájának megnyilvánulásaként.

Szólottam Érdemes Fõmester.

/Janus/


Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 28. 08:46 | Sorszám: 27
jav.:

A kozmikus misztérium szempontjából egyedül és kizárólag az i.sz. 25. évben tartott peszách ünnepe jöhet számításba, mint ahogy korábban láthattuk az i.sz. 23-36-ig bemutatott radix-ábrákon (18-19. bejegyzés).

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 28. 08:43 | Sorszám: 26
Ha tehát hitelt adnánk az újszövetségi legendában leírt pénteki napnak, akkor a Názáreti Jézus áldozata valójában nem elégítené ki a vallásos zsidók számára előírt peszách alkalmával (Niszán 14.-én) bemutatandó véresáldozat kritériumát, hisz péntek délután (i.sz. 25.03.30.-án) még csak legfeljebb Niszán 11.-e, vagy Niszán 12.-e lehetett. A kozmikus misztérium szempontjából egyedül és kizárólag az i.sz. 25. évben tartott peszách ünnepe jöhet számításba, mint ahogy korábban láthattuk az i.sz. 23-36-ig bemutatott radix-ábrákon (25. bejegyzés).

Pál (Saul rabbi) fennhangon állítja a levelében, hogy Jézus kereszthalála egy különleges áldozat volt, ami kifejezetten az égi, kozmikus dolgokkal volt kapcsolatban:


Idézet:

Pál levele a zsidókhoz
9,1 [color=red]Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál
Az első szövetségnek is volt tehát istentiszteleti rendje és földi szent helye.[/color]

9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való.
9,12 Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett.
9,13 Mert ha bakok és bikák vére és tehén hamva a tisztátalanokra hintve megszentel, vagyis külsőleg tisztává tesz,
9,14 akkor a Krisztus (*Názáret Jézus) vére, aki örökkévaló Lélek által önmagát áldozta fel ártatlanul az Istennek, mennyivel inkább megtisztítja lelkiismeretünket a holt cselekedetektől, hogy szolgáljunk az élő Istennek.
9,15 Így tehát új szövetség közbenjárója lett Krisztus (*Názáret Jézus), mert meghalt az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért, hogy az elhívottak elnyerjék az örökkévaló örökség ígéretét.
9,16 Mert ahol végrendelet van, ott a végrendelkező halálának is be kell következnie;
9,17 mert a végrendelet csak halál esetén érvényes; amíg a végrendelkező él, addig érvénytelen.
9,18 Innen van az, hogy az első szövetséget sem léptették életbe vér nélkül.
9,19 Mert amikor Mózes a törvény szerint az egész népnek minden parancsolatot elmondott, vette a bikák és bakok vérét vízzel, vörös gyapjúval és izsóppal együtt, és meghintette a könyvet és utána az egész népet,
9,20 e szavakkal: "Ez annak a szövetségnek a vére, amelyet az Isten rendelt számotokra."
9,21 Aztán hasonlóképpen meghintette vérrel a sátort és az istentisztelet minden eszközét is.
9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.
9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal.
9,24 Mert nem emberkéz alkotta szentélybe, az igazi képmásába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most megjelenjen az Isten színe előtt értünk.
9,25 Nem is azért ment be, hogy sokszor áldozza fel önmagát, ahogyan a főpap megy be évenként a szentélybe más vérével,
9,26 mert akkor sokszor kellett volna szenvednie a világ kezdete óta. Most azonban egyszer jelent meg az idők végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt.
9,27 És amint elrendeltetett, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet következik,
9,28 úgy Krisztus (*Názáret Jézus) is egyszer áldoztatott fel, hogy sokak bűnét elvegye; másodszor majd a bűn hordozása nélkül fog megjelenni azoknak, akik várják őt üdvösségükre.
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 11:30 | Sorszám: 25
"Arról nem szabad megfeledkezni, hogy a jelenlegi zsidó naptárat (héberül lúah, לוח.) II. Hillel uralkodásának idején, i.sz. 359 körül készítették, előtte a mai naptár még nem létezett...

Nagyon lényeges a zsidó hónap első napjának, a Rosh Chodesh-nek (héber: ראש חודש‎.) a pontos megállapítása, hisz az adja a holdhónap első napját, ami nem az újhold napjával volt azonos, hanem a rákövetkező első vagy második nappal. A Niszán hónap 14. napja ehhez képest van a babiloni eredetű holdnaptárban kalkulálva, melyhez az újszövetségi legendák a Názáreti Jézus keresztrefeszítését utalták."

Link

Link


A holdsarló első láthatósága az újhold után 2008-ban:

Idézet:

Link
(középeurópai idő, vagy a középeurópai nyári idő megadásaival)
Újhold: 2008.01.08. 12:37
2008.01.09. Szerencsés körülmények között távcsővel látható
2008.01.10. Látható

Újhold: 2008.02.07. 04:44
2008.02.08. Látható

Újhold: 2008.03.07. 18:14
2008.03.08. Látható

Újhold: 2008.04.06. 05:55 Naplementekor távcsővel látható
2008.04.07. Látható

Újhold: 2008.05.05. 14:18
2008.05.06. Látható

Újhold: 2008.06.03. 21:23
2008.06.04. Látható

Újhold: 2008.07.03. 04:19
2008.07.04. Látható

Újhold: 2008.08.01. 12:11
2008.08.02. Nem látható
2008.08.03. Látható

Újhold: 2008.08.30. 21:58
2008.08.31. Nem látható
2008.09.01. Nem látható
2008.09.02. Látható

Újhold: 2008.09.29. 10:12
2008.09.30. Nem látható
2008.10.01. Távcsővel látható
2008.10.02. Látható

Újhold: 2008.10.29. 00:14
2008.10.30. Nem látható
2008.10.31. Látható

Újhold: 2008.11.27. 17:55
2008.11.28. Nem látható
2008.11.29. Távcsővel látható
2008.11.30. Látható

Újhold: 2008.12.27. 13:22
2008.12.28. Nem látható
2008.12.29. Látható



A NASA adatai szerint i.sz.25-ben a zsidók Niszán hónapjának az újholdja:
i.sz. 25.03.18. 05:46 UT+2:00 Jeruzsálem

Ebből az következik, hogy az akkori zsidó naptár Niszán havának első napja legjobb esetben is csak másnap, azaz 25.03. 19.-én kezdődhetett, feltéve, ha tiszta volt az égbolt és ellenőrizni tudták a holdsarló megjelenését... Ha felhős volt az ég, akkor akár i.sz. 25.03. 20.-ra is eshetett ez a nap, mert a korábban már részletezett zsidó vallási előírások voltak ennek a megállapítására a mérvadók.

Az első esetben i.sz. 25.04.01-re kellett, hogy essen Niszán hónap 14., a második esetben pedig egy nappal későbbre, tehát i.sz. 25.04.02.-re!

Ezzel szemben a vallásos zsidó dátumkalkulátor i.sz. 25.03..18.-t hozza ki Niszán hónap elsejére tévesen:

Idézet:
http://www.hebcal.com/converter/
Hebrew Date Converter
18 March 0025 = 1st of Nisan, 3785

Egy asztronómiai holdhónap (két újhold realizálódásának az időbeli távolsága) 29,530055 nap időtartamú. Ennek az időtartamnak a közepére esik a holdtölte (Nap-Hold oppozíció). Az i.sz. 25.04.01.-én este realizálódott kozmikus keresztnek a szerves része a Nap-Hold oppozíció:

Jézus keresztrefeszítésének az égi vetülete:
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Mars konjunkció: 9,8°/10,8°kos; Szaturnusz konjunkció: 4°Kos; Hold oppozíció: 9,8°Mérleg; Uránusz quadrat: 9,7°Rák; Neptunusz-Plútó oppozíció: 12,7°/9°Bak;

Idézet:
Link
A húsvét eredete
A keresztény húsvét a zsidó pészah ünneppel hozható kapcsolatba, amely sokkal régebbi eredetű, mint a keresztények ünnepe. A pészah az egyiptomi fogságból való kiszabadulás ünnepe, kezdete a zsidó naptár szerint az első tavaszi hónap, Niszán 15. napja. Mivel a zsidó naptárban a hónapok mindig újholdkor kezdődnek, a telehold mindig a hónap 14-15. napjára esik, tehát az ünnep éppen az első tavaszi holdtölte napján kezdődik.

A keresztények által megváltónak tekintett Jézus a Biblia szerint éppen egy zsidó pészah előtti napon, pénteken halt meg, és két nappal később, vagyis a következő vasárnapon támadt fel. A korai keresztények a húsvéttal az ő halálát, illetve feltámadását ünnepelték meg. A kereszténység első évszázadaiban nem született megegyezés arról, hogy pontosan mit és mikor ünnepelnek: a hívők egy része a zsidó húsvét előtti napon, Niszán 14-én emlékezett meg Jézus kereszthaláláról (innen ered a nevük - quartodecimánusok), mások azonban a Niszán 14. után következő vasárnapon Jézus feltámadását ünnepelték.

Az ebből származó viták és eltérések megszüntetése érdekében a 314-es arles-i zsinat kimondta, hogy az összes kereszténynek egyszerre kell megünnepelnie a húsvétot, ez azonban nem oldotta meg a problémát. Ezután a 325-ben tartott niceai zsinat úgy határozott, hogy az egységes keresztény húsvéttal Jézus feltámadását fogják megünnepelni, mégpedig az első tavaszi holdtöltét (azaz a tavaszi napéjegyenlőség utáni első holdtöltét) követő vasárnapon. Ennek egyik oka az volt, hogy a keresztény egyház felfogása szerint a húsvétot nem szabad a tavasz beállta előtt ünnepelni, másrészt pedig a hagyományok miatt mindenképpen a holdtölte utáni vasárnapra kell esnie az ünnepnek.


Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 11:17 | Sorszám: 24
A zsidó holdhónap első napjának a meghatározása nem asztronomiai pontossággal történt a korábbi időkben. Nem pontosan az újhold beállta (Nap-Hold konjunkció) jelentette a Rosh Chodes-t (Ros Hodes, zsidó újhold), hanem amikor a Hold éppen láthatóvá vált újra. Ezt megbízható tanúknak kellett jelenteni a szanhedrin felé, akik, ha a tanúk szavahihetőségét megfelelő kritériumok alapján elfogadták, akkor kihirdették az újholdat, ami a hónap első napja lett mindig. Ha felhős volt az idő, úgy ez a kihirdetés bizony eltolódhatott...

Egy figyelemreméltó vallásos zsidó cikk ezzel kapcsolatosan:

Idézet:
http://www.pestisul.hu/hetiszakasz.php?name=Bo%20.html
Most mégsem ezen kérdések egyikével foglakozunk, hanem az újhold megállapításának gyakorlati problémájával, és az ezzel kapcsolatos gyakorlatot az abszolút és szubjektív idõ fogalmának tisztázására használjuk fel.

Az idõnek a Hold járása segítségével való mérése nem egyszerû eset, ha az ember nem kimondottan csillagász vagy valamilyen módon nem jártas ebben a témában. Hogy mikor van újhold, nem könnyû szabad szemmel megállapítani, márpedig ennek deklarálása azért fontos, mert ha az idõt ez alapján számoljuk, az ünnepek idejét is ez alapján állapítjuk meg: tehát eszerint a pontos holdállás-diagnózistól függ, megfelelõ idõben tartunk-e jom kipuri böjtöt, vagy széderestét. A Hold járásának ciklikussága nagyjából mûszerek nélkül is kiszámítható, de az újhold kihirdetésének hagyományos változatában, amelyet a Misna, Ros Hasanában találhatunk meg, emberi tényezõk szerepelnek. Az újhold, ugyanis hiába jelenik meg az égen, a rabbinikus bíróságoknak kell kihirdetni, mikortól is számítjuk az újholdat, a rabbinikus bíróságnak pedig megbízható emberek tanúságára van szükség, akik azt állítják, látták az újholdat.

Az idõ megállapításának egymás mellett létezõ több tényezõje a szent idõ abszolút vagy relatív voltának meghatározásához ad támpontot. A megfelelõ idõ megállapításához ugyanis szükség van magára a Holdra, amely a vallásos metafizikai rend szerint Isten világrendjének megbízható (mondhatni abszolút módon) pontos kakukkos órája, valamint szükség van az emberi tényezõre, azaz tanúkra, akik látják a Holdat, tanúsítják, hogy "megtelt" és rabbinikus bíróságra, aki megfelelõnek és megbízhatónak ítéli a tanukat.

A tanúk megítélésénél a Misna Ros hasana traktátus szövegét kell alapul venni: itt különbözõ szempontokat adnak a tanúk elfogadhatóságának megítélésére. Az egyik ilyen hogy fennáll e rokoni kapcsolat (apa-fia viszony, illetve egyéb rokoni kapcsolatok): van vélemény, amely szerint a rokonság kizáró ok, vannak akik tudnak példát, hogy elfogadták a közeli rokonok tanúságát. Nem minõsül megfelelõ tanúnak "a kockajátékos, a kamatszedõ, a galambröptetõ, és a hetedik év termésével üzletelõ", valamint nem minõsülnek elfogadható tanúnak a nõk a szolgák és a gyerekek. (Misna, Ros hasana, 1. 8.).

Az egyik lehetséges válasz az, hogy a vallási idõ periódusainak megállapítása, és ehhez kapcsolódóan az idõ megszentelése nem elsõsorban csillagászati, hanem vallási aktus. Nem az lesz az elsõdleges szempont, hogy valaki a lehetõ legpontosabban meg tudja mondani, mikor van újhold, hiszen ebben az esetben például a kockajátékosok, akiknek sokszor kifejezetten jó szemre van szükségük a játékhoz, kiváló tanúk lehetnének. A tanúknak azonban a Misnában lefektetett szabályok szerint mitzvaköteles, szabad és megbízható (tehát mitzvatartó) egyéneknek kell lenniük.

Ha valaki nem tudja pontosan, milyen az újhold alakja, és mit is kellene pontosan látnia, az sem akadály, hogy tanú lehessen: A Misna szerint: "Rabban Gamliélnek voltak (különbözõ formái a holdról egy táblázaton a falon, a padláson, (Ezeken az ábrákon) amiket megmutatott a laikusoknak, (hediot) és azt kérdezte tõlük: Ezt (a formát) láttad, (vagy) ezt a formát láttad?"

Az újhold idejének meghatározásában tehát sem a szakértelem, sem a fizikai alkalmasság nem, vagy csak csekély szerepet játszik.

Az idõ, mint állandó természeti jelenséghez fûzött jelenség szintén nem elsõrangú szempont az újhold meghatározásánál, ugyanis ha az újhold felhõs idõben nem látható, várni kell, míg kitisztul az ég, és a tanúk valóban láthatják a Holdat. Persze ezt nem húzzák a végtelenségig, ha újhold ideje van, de több napon keresztül nem látható a hold, a hónap kezdetét akkor is kihirdetik, de csak abban az esetben, amikor nincs rá remény, hogy a Hold megújulását emberek tanúsítsák.

Az újhold kihirdetése tehát függ egyrészt az állandó, (abszolút) körülményektõl, a Hold állandó, abszolút idõt mérõ járásától, és függ az emberi tényezõktõl, azaz mikor konstatálja valaki, hogy megtelt a Hold, illetve elegen vannak-e ehhez, és ráadásul megbízható tanúnak bizonyulnak-e, akiknek szavára a rabbinikus bíróságok meghirdethetik az újabb hónap kezdetét. Ezen technikai dolgok, az idõ mérésének pontosabb és megbízhatóbb formái is csak részben módosítottak.

Jelenlegi gyakorlatunk szerint az újhold idõpontját a naptárból állapítjuk meg. Ezzel amellett érvelhetnénk, hogy az idõperiódusok meghatározásánál az emberi elemet minimálisra csökkentettük, a naptárhoz értõk pontos számításokkal határozzák meg percre pontosan az idõpontokat. Ez azonban azért nem elsöprõ érv, mert a kétnapos ünnepeket, amelyeket az idõszámítás bizonytalansága miatt vezettek be, a diaszpóra zsidósága a mai napig köteles megtartani. Lenne rá lehetõség, hogy pontosan meghatározzuk, mely napra esik peszách estéje, de nem tesszük.

L.A. Pincus Alapítvány a Zsidó Oktatásért a Diaszpórában
The L.A. Pincus Fund for Jewish Education in the Diaspora, Israel
בסיוע הקרן לחינוך יהודי בתפוצות ע"ש ל. א. פינקוס,ישראל


vanna7
  Válasz | 2008. február 27. 11:11 | Sorszám: 23
Vajh ki zavart téged valamiben?
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 11:10 | Sorszám: 22
Az általam felfedezett és bemutatott kozmikus kereszt, amely

i.sz. 25.04.01. 22:19 Jeruzsálem UT+2:00 (Vasárnap/zsidóknál hétfő)

realizálódott, a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint 3785. Nisan 15.-re esett, ami nem stimmel!

Két független vallásos zsidó weboldalról származó program, mely az általam megállapított Jézus keresztrefeszítéséhez hozzáutalt kozmikus kereszt dátumát kétfeléképpen adja meg...:

Idézet:
http://www.hebcal.com/converter/
Hebrew Date Converter
Gregorian to Hebrew
1 April 0025 = 15th of Nisan, 3785
http://israelvisit.co.il/Calendar/index.html
To find a Hebrew Date equivalent to a Gregorian Date:
1st April, 25 corresponds to 17th Nissan, 3785

Arról nem szabad megfeledkezni, hogy a jelenlegi zsidó naptárat (héberül lúah, לוח II. Hillel uralkodásának idején, i.sz. 359 körül készítették, előtte a mai naptár még nem létezett...

Nagyon lényeges a zsidó hónap első napjának, a Rosh Chodesh-nek (héber: ראש חודש‎ a pontos megállapítása, hisz az adja a holdhónap első napját, ami nem az újhold napjával volt azonos, hanem a rákövetkező első vagy második nappal. A Niszán hónap 14. napja ehhez képest van a babiloni eredetű holdnaptárban kalkulálva, melyhez az újszövetségi legendák a Názáreti Jézus keresztrefeszítését utalták.

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 11:03 | Sorszám: 21
Ha egy kicsit is értenél a bibliai vallások misztériumainak kozmikus kapcsolataihoz, akkor ezek az asztronómiai, asztrológiai ábrák sokat mondhatnának a számodra az újszövetségi legenda Názáreti Jézusának a keresztrefeszítésével kapcsolatosan. Eddig kizárólag egyedül én jelenttettem meg ezeket az ábrákat i.sz. 23-36-ig terjedő időszakra nézve a zsidó peszách ünnepet figyelembe véve.

Sajnos az ilyen feltáró igyekezeteket nem csak a "túl okos" emberkék igyekeznek zavarni, hanem az érintettek is... De hát ez együtt jár egy nyílvános fórummal.

vanna7
  Válasz | 2008. február 27. 09:39 | Sorszám: 20
Egy kerékkel több!
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 09:37 | Sorszám: 19
folytatás:



i.sz. 31.03.27. 12:55 Jeruzsálem UT+2:00 (Kedd)
31.03.25. - 3791. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 32.04.14. 11:00 Jeruzsálem UT+2:00 teljes holdfogyatkotás (Hétfő)
32.04.13. - 3792. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 33.04.03. 16:51 Jeruzsálem UT+2:00 "Partial" holdfogyatkozás (Péntek)
33.04.02. - 3793. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 34.03.23. 17:25 Jeruzsálem UT+2:00 "Penumbral" holdfogyatkozás (Kedd)
34.03.21. - 3794. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 35.04.11. 10:25 Jeruzsálem UT+2:00 (Hétfő)
35.04.10. - 3795. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 36.03.30. 16:12 Jeruzsálem UT+2:00 (Péntek)
36.03.29. - 3796. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 09:36 | Sorszám: 18
A Názáreti Jézus keresztrefeszítése az újszövetségi legendák szerint a zsidó naptár Niszán havának (a vallási év első hónapja) 14/15.-re kellett essen, azaz a Peszáh ünnep előestéjére, ami minden esetben közelítőleg Teleholdkor van a babiloni holdnaptáruk szerint. Nézzük meg, hogy milyen asztrológiai konstellációk voltak megfigyelhetők a Zodiákusban i.sz. 23-36-ig a zsidók Peszáh ünnepeikor:



i.sz. 23.03.26 01:17 Jeruzsálem UT+2:00 "Penumbral" holdfogyatkozás (Péntek)
23.03.23. - 3783. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 24.04.12. 20:47 Jeruzsálem UT+2:00 (Szerda/zsidóknál csütörtök)
24.04.15. - 3784. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 25.04.01. 22:19 Jeruzsálem UT+2:00 (Vasárnap/zsidóknál hétfő)
25.04.01. - 3785. Nisan 15
(a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 26.03.21. 23:30 Jeruzsálem UT+2:00 (Csütörtök/zsidóknál péntek)
26.03.21. - 3786. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 27.04.09. 18:27 Jeruzsálem UT+2:00 (Szerda/zsidóknál csütörtök)
27.04.08. - 3787. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 28.03.29. 05:22 Jeruzsálem UT+2:00 (Hétfő)
28.03.28. - 3788. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 29.04.17. 04:45 Jeruzsálem UT+2:00 (Vasárnap)
29.04.15. - 3789. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


i.sz. 30.04.06. 21:42 Jeruzsálem UT+2:00 (Csütörtök/zsidóknál péntek)
30.04.04. - 3790. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint)


folyt. köv.

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 27. 09:33 | Sorszám: 17
A Názáreti Jézust a zsidó vallási ünnep, a peszáh szellemében feszíttette meg a Szanhedrin (Sanhedrin, Szinedrium, Nagytanács) Pilátus által:


Idézet:
Máté evangéliuma
26,1 Jézus harmadszor szól szenvedéséről
Amikor Jézus befejezte mindezeket a beszédeket, így szólt tanítványaihoz:
26,2 "Tudjátok, hogy két nap múlva lesz a húsvét ünnepe, és az Emberfia átadatik, hogy megfeszítsék."


Márk evangéliuma
14,1 A nép vezetőinek tanácskozása Jézus ellen
Két nap múlva volt a páska és a kovásztalan kenyerek ünnepe; a főpapok és az írástudók keresték a módját, hogyan fogják el, és öljék meg őt csellel;


Lukács evagéliuma
22,1 Júdás elárulja Jézust
Közeledett már a kovásztalan kenyerek ünnepe, amelyet páskának neveztek.
22,2 A főpapok és az írástudók keresték a módját, hogyan öljék meg Jézust. Féltek ugyanis a néptől.

22,7 Az utolsó vacsora
Elérkezett a kovásztalan kenyerek napja, amikor fel kellett áldozni a húsvéti bárányt.
22,8 Jézus ekkor elküldte Pétert és Jánost ezt mondva: "Menjetek el, és készítsétek el nekünk a húsvéti vacsorát, hogy megehessük."


János evangéliuma
18,39 Szokás nálatok, hogy valakit szabadon bocsássak a húsvét ünnepén: akarjátok-e hát, hogy szabadon bocsássam nektek a zsidók királyát?"
18,40 Ekkor újra kiáltozni kezdtek: "Ne ezt, hanem Barabbást!" Ez a Barabbás pedig rabló volt.

19,14 A húsvétra való előkészület napja volt, délfelé járt az idő. Pilátus így szólt a zsidókhoz: "Íme, a ti királyotok!"


A Peszáh ünnepének az időpontja a zsidó holdnaptárban az ószövetségi legenda szerint:

Idézet:
Mózes III.
23,4 A páska és a kovásztalan kenyerek ünnepe
Ezek az Úr ünnepei, a szent összegyülekezések, amelyeket ki kell hirdetnetek meghatározott idejükben:
23,5 Az első hónapban, a hónap tizennegyedikén estefelé van az Úr páskája.
23,6 Ennek a hónapnak a tizenötödik napja pedig az Úr kovásztalan kenyereinek ünnepe. Hét napig kovásztalan kenyeret egyetek.

Mózes IV.
28,16 A páskaáldozat
Az első hónap tizennegyedik napján kezdődik az Úr páskája,
28,17 és ennek a hónapnak a tizenötödik napján van az ünnep. Hét napig kovásztalan kenyeret kell enni.

Krónikák II.
35,1 A páska ünneplése
Jósiás páskát is tartott az Úr tiszteletére Jeruzsálemben, és levágták a páskabárányt az első hónap tizennegyedik napján.

Ezsdrás
6,19 Azután a fogságból hazatértek megtartották a páskát az első hónap tizennegyedik napján.
6,20 Mert a papok és a léviták egy emberként megtisztították magukat, mindnyájan tiszták lettek, és levágták a páskabárányt mindazoknak, akik a fogságból hazatértek, szolgatársaiknak, a papoknak és önmaguknak.



Az ószövetségi legenda pászkaünnep áldozatára vonatkozó előírásai, amit aztán a Názáreti Jézus megölésénél is figyelembe vettek:


Idézet:
Mózes II.
12,9 Ne egyétek nyersen, se vízben főzve, csak tűzön megsütve, és a feje, a lábszárai és a belső részei együtt legyenek.
12,10 Ne hagyjatok belőle reggelre. Ha mégis marad belőle reggelre, azt égessétek el.
12,11 Így egyétek meg: legyen a derekatok felövezve, sarutok a lábatokon, bototok a kezetekben, és sietve egyétek: az Úr páskája ez.

12,43 A páska törvénye
Ezt mondta az Úr Mózesnek és Áronnak: Ez a páskára vonatkozó rendelkezés: Az idegenek közül senki sem ehet belőle.
12,46 Abban a házban kell megenni, a házból nem szabad kivinni a húst, és a csontját sem szabad eltörni.

34,25 A nekem szánt áldozat vérét ne ontsd ki kovászos étel mellett, és ne maradjon meg másnap reggelre a páskaünnep áldozata!


Mózes IV.
9,12 Ne hagyjanak belőle reggelre, és a csontját se törjék el. Pontosan úgy járjanak el, ahogy a páskára vonatkozó rendelkezés szól.


Mózes V.
21,22 Az akasztott ember eltemetése
Ha valaki főbenjáró vétket követ el, és kivégzik, ha fára akasztod,
21,23 ne maradjon a holttest éjjelre a fán. Okvetlenül temesd el még azon a napon, mert átkozott Isten előtt az akasztott ember. Ne tedd tisztátalanná földedet, amelyet Istened, az Úr ad neked örökségül!


János evangélium
19,31 Mivel péntek volt, a zsidók nem akarták, hogy a testek szombaton a kereszten maradjanak; az a szombat ugyanis nagy nap volt. Arra kérték tehát Pilátust, hogy törjék el a lábszárcsontjukat, és vegyék le őket.
19,32 Ezért odamentek a katonák, és eltörték az egyik, majd a másik vele együtt megfeszített ember lábszárcsontját.
19,33 Amikor pedig Jézushoz értek, mivel látták, hogy már halott, az ő lábszárcsontját nem törték el,
19,34 hanem az egyik katona lándzsával átszúrta az oldalát, amelyből azonnal vér és víz jött ki.
19,35 Aki pedig látta ezt, az tesz róla bizonyságot, és az ő bizonyságtétele igaz, és ő tudja, hogy igazat mond, hogy ti is higgyetek.
19,36 Ezek pedig azért történtek, hogy beteljesedjék az Írás: "Csontja ne töressék meg."


Pál levele a zsidókhoz
9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat.
9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal.



Pilátus nem akarta Jézust keresztrefeszíttetni, hisz nem találta bűnösnek, de a Szanhedrin által felbíztatott tömeg követelésére végül engednie kellett:


Idézet:
Máté evangéliuma
27,15 Jézus és Barabbás Ünnepenként a helytartó szabadon szokott bocsátani a sokaságnak egy foglyot, akit ők kívántak.
27,16 Volt pedig akkor egy nevezetes foglyuk, akit Barabbásnak hívtak.
27,17 Amikor tehát összegyűltek, Pilátus ezt kérdezte tőlük: "Mit akartok, melyiket bocsássam nektek szabadon: Barabbást vagy Jézust, akit Krisztusnak mondanak?"
27,18 Tudta ugyanis, hogy Jézust irigységből szolgáltatták ki neki.
27,19 Mikor pedig a bírói székben ült, felesége ezt üzente neki: "Ne avatkozz ennek az igaz embernek a dolgába, mert sokat szenvedtem ma álmomban miatta."
27,20 A főpapok és a vének azonban rávették a sokaságot, hogy Barabbást kérjék ki, Jézust pedig veszítsék el.
27,21 Erre a helytartó újra megkérdezte őket: "Mit kívántok, a kettő közül melyiket bocsássam nektek szabadon?" Azok ezt mondták: "Barabbást."
27,22 Pilátus így szólt hozzájuk: "Mit tegyek akkor Jézussal, akit Krisztusnak mondanak?" Mindnyájan így kiáltották: "Feszíttessék meg!"
27,23 Azután ezt kérdezte: "De mi rosszat tett?" Azok pedig még hangosabban kiáltoztak: "Feszíttessék meg!"
27,24 Amikor Pilátus látta, hogy nem ér el semmit, sőt a forrongás még nagyobb lesz, vizet hozatott, megmosta kezét a sokaság szeme láttára, és így szólt: "Ártatlan vagyok ennek az igaz embernek a vérétől. Ám ti lássátok!"
27,25 Az egész nép így kiáltott: "Szálljon ránk és gyermekeinkre az ő vére!"
27,26 Akkor szabadon bocsátotta nekik Barabbást, Jézust pedig megostoroztatta, és kiszolgáltatta, hogy feszítsék meg.


Márk evangéliuma
15,6 Jézus és Barabbás
Ünnepenként el szokott bocsátani nekik egy foglyot, akit ők kívántak.
15,7 Barabbás is fogságban volt azokkal a lázadókkal együtt, akik a lázadás idején gyilkosságot követtek el.
15,8 A sokaság tehát felmenve Pilátus elé, kérte tőle azt, amit mindig megtett nekik.
15,9 Ő pedig megkérdezte tőlük: "Akarjátok, hogy elbocsássam nektek a zsidók királyát?" -
15,10 mert tudta, hogy irigységből szolgáltatták ki Jézust a főpapok.
15,11 A főpapok azonban felbujtották a sokaságot, hogy inkább Barabbás elbocsátását követeljék.
15,12 Pilátus ismét megszólalt, és ezt mondta nekik: "Mit tegyek akkor azzal, akit a zsidók királyának mondotok?"
15,13 Azok ismét felkiáltottak: "Feszítsd meg!"
15,14 Pilátus megkérdezte tőlük: "De mi rosszat tett?" Azok pedig még hangosabban kiáltották: "Feszítsd meg!"
15,15 Pilátus eleget akart tenni a sokaság kívánságának, és szabadon bocsátotta nekik Barabbást; Jézust pedig miután megostoroztatta, kiszolgáltatta, hogy megfeszítsék.


Lukács evangéliuma
23,4 Pilátus erre így szólt a főpapokhoz és a sokasághoz: "Semmi bűnt nem találok ebben az emberben."
23,5 De azok erősen állították: "Fellázítja a népet tanításával egész Júdeában, Galileától kezdve egészen idáig."

23,13 Jézus és Barabbás
Ekkor Pilátus összehívta a főpapokat, a vezetőket és a népet,
23,14 és így szólt hozzájuk: "Ezt az embert elém hoztátok azzal, hogy a népet félrevezeti. Íme, én előttetek vallattam ki, és nem találtam ebben az emberben egyet sem azok közül a bűnök közül, amelyekkel vádoljátok.
23,15 De még Heródes sem, mert visszaküldte hozzánk. Láthatjátok, hogy semmi halált érdemlő dolgot nem követett el:
23,16 megfenyítem tehát, és elbocsátom." (
23,17 Ünnepenként pedig szabadon kellett neki bocsátania egy foglyot.)
23,18 Erre valamennyien felkiáltottak: "Ezt öld meg! Barabbást pedig bocsásd el nekünk!"
23,19 Ez utóbbi a városban történt lázadásért és gyilkosságért volt börtönbe vetve.
23,20 Pilátus ismét szólt hozzájuk, mert szerette volna szabadon bocsátani Jézust.
23,21 De ezek kiáltoztak: "Feszítsd meg, feszítsd meg őt!"
23,22 Ő azonban harmadszor is odafordult hozzájuk: "De hát mi rosszat tett ez? Nem találtam benne semmiféle halált érdemlő bűnt: megfenyítem tehát, és elbocsátom."
23,23 De azok hangos kiáltásokkal sürgették és követelték, hogy feszítsék meg. És kiáltozásuk győzött.
23,24 Pilátus ekkor úgy döntött, hogy legyen meg, amit kívánnak:
23,25 szabadon bocsátotta azt, akit kértek, aki lázadásért és gyilkosságért volt börtönbe vetve; Jézust pedig kiszolgáltatta akaratuknak.


János evangéliuma
18,28 Jézus kihallgatása Pilátus előtt
Jézust Kajafástól a helytartóságra vitték. Kora reggel volt. Akik vitték, maguk nem mentek be a helytartóságra, hogy ne legyenek tisztátalanokká, hanem megehessék a húsvéti vacsorát.
18,29 Pilátus ekkor kijött hozzájuk az épület elé, és megkérdezte: "Milyen vádat emeltek ez ellen az ember ellen?"
18,30 Ezt válaszolták: "Ha ez nem volna gonosztevő, nem adtuk volna át neked."
18,31 Pilátus erre ezt mondta nekik: "Vegyétek át ti, és ítéljétek el a ti törvényetek szerint!" A zsidók így feleltek: "Nekünk senkit sincs jogunk megölni!"
18,32 Így kellett beteljesednie Jézus szavának, amelyet akkor mondott, amikor jelezte: milyen halállal kell meghalnia.
18,33 Pilátus azután ismét bement a helytartóságra, behívatta Jézust, és megkérdezte tőle: "Te vagy a zsidók királya?"
18,34 Jézus viszont ezt kérdezte tőle: "Magadtól mondod-e ezt, vagy mások mondták neked rólam?"
18,35 Pilátus erre így szólt: "Hát zsidó vagyok én? A te néped és a főpapok adtak át nekem téged: Mit tettél?"
18,36 Jézus így felelt: "Az én országom nem e világból való: ha ebből a világból való volna az én országom, az én szolgáim harcolnának, hogy ne szolgáltassanak ki a zsidóknak. De az én országom nem innen való."
18,37 Pilátus ezt mondta neki: "Akkor mégis király vagy te?" Jézus így válaszolt: "Te mondod, hogy király vagyok. Én azért születtem, és azért jöttem a világba, hogy bizonyságot tegyek az igazságról: mindenki, aki az igazságból való, hallgat az én szavamra."
18,38 Pilátus így szólt hozzá: "Mi az igazság? Miután ezt mondta, ismét kiment a zsidókhoz, és így szólt hozzájuk: "Én nem találok benne semmiféle bűnt.
18,39 Szokás nálatok, hogy valakit szabadon bocsássak a húsvét ünnepén: akarjátok-e hát, hogy szabadon bocsássam nektek a zsidók királyát?"
18,40 Ekkor újra kiáltozni kezdtek: "Ne ezt, hanem Barabbást!" Ez a Barabbás pedig rabló volt.

19,4 Pilátus ismét kiment az épület elé, és így szólt hozzájuk: "Íme, kihozom őt nektek. Tudjátok meg, hogy semmiféle bűnt nem találok benne."
19,5 Ekkor kijött Jézus az épület elé, rajta volt a töviskorona és a bíborruha. Pilátus így szólt hozzájuk: "Íme, az ember!"
19,6 Amint meglátták Jézust a főpapok és a szolgák, így kiáltoztak: "Feszítsd meg, feszítsd meg!" Pilátus pedig ezt mondta nekik: "Vegyétek át ti, és feszítsétek meg, mert én nem találom bűnösnek."
19,7 A zsidók így válaszoltak neki: "Nekünk törvényünk van, és a törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát."
19,8 Amikor Pilátus ezt meghallotta, még nagyobb félelem szállta meg.
19,9 Ismét bement a helytartóságra, és megkérdezte Jézust: "Honnan való vagy te?" De Jézus nem felelt neki.
19,10 Pilátus ekkor így szólt hozzá: "Nekem nem felelsz? Nem tudod, hogy hatalmam van arra, hogy szabadon bocsássalak, de hatalmam van arra is, hogy megfeszíttesselek?"
19,11 Jézus így válaszolt: "Semmi hatalmad nem volna rajtam, ha felülről nem adatott volna neked: ezért annak, aki engem átadott neked, nagyobb a bűne."
19,12 Ettől fogva Pilátus igyekezett őt szabadon bocsátani, de a zsidók így kiáltoztak: "Ha ezt szabadon bocsátod, nem vagy a császár barátja: aki királlyá teszi magát, az ellene szegül a császárnak."
19,13 Amikor Pilátus meghallotta ezeket a szavakat, kihozatta Jézust az épület elé, és a bírói székbe ült azon a helyen, amelyet Kövezett-udvarnak, héberül pedig Gabbatának neveztek.
19,14 A húsvétra való előkészület napja volt, délfelé járt az idő. Pilátus így szólt a zsidókhoz: "Íme, a ti királyotok!"
19,15 Azok pedig felkiáltottak: "Vidd el, vidd el, feszítsd meg!" Pilátus ezt mondta nekik: "A ti királyotokat feszítsem meg?" A főpapok így válaszoltak: "Nem királyunk van, hanem császárunk!"
19,16 Ekkor kiszolgáltatta őt nekik, hogy megfeszítsék.


Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 26. 21:01 | Sorszám: 16
A kereszt tisztelete, ami JHVH-Krisztus szellemi forrása, természetesen az ószövetségi legendából merítődött, de nem onnan származik, hisz JHVH azonos Mardukkal, Amunnal, Zeusszal, Jupiterrel stb.

A babiloni száműzetés alatt a zsidó nép elitje meg lett ismertetve, ki lett képezve az ősi asztológiára, mágiára, misztériumokra, amit aztán hazatérésük után Ezsdrás vezetésével hasznosítottak. Létrehozták az ószövetségi legendát, melynek a "teremtő Istene", JHVH (akiből ők egy kisajátított nemzeti "Istent" kreáltak, aki nem volt más, mint a babiloni Marduk), ugyanúgy, mit más népek "teremtő Istenei" az ősi asztrológiai ismeretekre lett alapozva. A közel 2500 éve várt messiásuk, Immánuel születési "csillagzata", konstellációja lett JHVH leghatásosabb szellemi forrása is egyben, egy kozmikus kereszt, mely a csúcshatását az 1999.08.11.-én realizálódott teljes napfogyatkozáskor érte el. Ezen felépítésű keresztre alapította meg Ezsdrás a vallása misztériumát. A mesés legenda Ábrahámja ennek a keresztnek az idején, az égisze alatt akarta fiát, Izsákot az "Istennek" feláldozni és a feltételezett történelmi Mózes is ugyanennek a keresztnek a jegyében "kötött úgymond örök szövetséget JHVH-val" a Sínai-hegyen a legenda értelmében. Ennek a keresztnek a történelem folyamán történt időnkénti megjelenése hol szerencsét, hol az ellenkezőjét hozta a népnek, de a várva-várt messiásuk eljövetele úgymond a megváltást és az ószövetségi legendában lefektetett álmokat kellene meghozza a számukra a kezdeti elképzelések szerint.

A legendabeli Ábrahám óta az említett kozmikus kereszt 13 alkalommal "jelent meg az égen", de ez a kereszt nem volt azonos azzal, amihez Pál (Saul rabbi) a világ népeinek szánt vallás messiásának, a Názáreti Jézusnak a keresztrefeszítését utalta:

-1810.02.23. 16:18 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:19,8°Vízöntő; -Uránusz oppozíció:19,3°Oroszlán; -Mars quadrat:24,3°Bika; -Szaturnusz oppozíció:28,1°Skorpió
-A bibliai legenda szerint mikor "Ábrahám saját fiát Izsákot akarta égő áldozatként" "Istennek" "feláldozni", az éppen akkor kialakult kozmikus kereszt (azonos a Sínai Hegyen Mózes által észlelt kereszttel!) "szellemének sugallatára" megváltoztatta a tervét!


-1335.10.15. 23:49 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:11,2°Mérleg; -Uránusz oppozíció:17,7°Kos; -Mars quadrat:10,8°Rák; -Szaturnusz oppozíció:13,4°Bak
(részleges-partiell napfogyatkozás!)
-Az ószövetségi legenda szerint Istenétől a Sinai-hegyen Mózes átvette a Tízparancsolatot és "örök szövetséget kötött YHVH-Krisztussal".


-927.09.06. 05:23 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:4,1°Szűz; -Uránusz oppozíció:3,9°Hal; -Mars quadrat:5,8°Iker; -Szaturnusz oppozíció:27,5°Skorpió
1Kir 11.11
-"Ezért az Úr így szólt Salamonhoz: "Mivel így áll veled a dolog, hogy nem tartottad meg szövetségemet és a törvényeket, amelyeket szabtam, elveszem tőled a királyságot és szolgádnak adom"
Salomon királyhoz egy akkor kialakult kozmikus keresztből "szólt" YHVH szelleme! Most, hogy Salomon elhagyta atyái "Istenét", újra megjelent, ugyanolyan formában mint régen, de most szövetségkötés helyett büntetést hozott a birodalomra!


-723.02.06. 07:13 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:10,7°Vízöntő; -Uránusz oppozíció:10°Oroszlán; -Mars quadrat:11,2°Bika; -Szaturnusz oppozíció:12,2°Skorpió
-IV. Szalmanasszar asszir király elfoglalta -723-ban Szamariát, majd -722-ben Sargon végleg elpusztította (asszír fogság).


-450.05.18. 04:56 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:20,3°Bika; -Uránusz oppozíció:20,7°Skorpió; -Mars quadrat:13,5°Oroszlán; -Szaturnusz oppozíció:18,7°Vízöntő;( -Neptunusz konjunkció:18,7°Vízöntő
-A Purim ünnep kozmikus eredete!
-Siddhartha Gautama (Buddha) születése


364.01.20. 21:25 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:1,3°Vízöntő; -Uránusz oppozíció:29,6°Rák; -Mars quadrat:25,4°Kos; -Szaturnusz oppozíció:25,9°Mérleg
-Nem véletlenül javasolta Juliánus császár 361 körül a zsidó vallási vezetésnek, hogy térjenek vissza Jeruzsálembe és építsék fel a 3. Templomot!
-A laodiceai zsinat egyik határozata megszüntetni a szombat-ünneplés gyakorlatát és
ehelyett a vasárnap-ünneplésre változtatja!


639.05.08. 21:01 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:19,6°Bika; -Uránusz oppozíció:20,3°Skorpió; -Mars quadrat:22,9°Oroszlán; -Szaturnusz oppozíció:22°Vízöntő
-A mohammedánok elfoglalják 638-ban Jeruzsálemet!
-638 óta találkoznak a zsidók imádkozni a Siratófalnál (Kotel maaravi), panaszkodni a Templom elvesztése miatt!
-Siddhartha Gautama születését követõ 1089. évben, 639-ben Songtsen Gampo király megalapította Tibet fõvárosát, Lhasat és a híres Jokhang templomot elkezdte felépíttetni.


910.08.07. 23:13 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:19,1° Oroszlán; -Uránusz oppozíció:12,7° Vízöntő; -Mars quadrat:10,3° Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:13,5° Bika
(annular napfogyatkozás!)
-A Cluny kolostor alapításának és a reformmozgalom okának "égi" forrása.


1114.12.29. 02:38 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Hold konjunkció:13,9° Bak; -Uránusz oppozíció:15,5° Rák; -Mars quadrat:10,1°Mérleg; -Szaturnusz oppozíció:10,9°Kos
-A Templomosok Jeruzsálemben felfedezik "kozmikus Jézus" valódi keresztjét.
-Az 1114-ben Esztergomban üllésező szinódus megtiltja a zsidóknak a földművelést. Ettől kezdve kizárólag kereskedésre, kölcsönügyletekre specializálódnak.


1388.04.07. 8:42 UT
Nap-Hold konjunkció:25,9°Kos; -Uránusz oppozíció:27,5°Mérleg; -Mars quadrat:29,6°Bak; -Szaturnusz oppozíció:5,7°Oroszlán
-Christian Rosencreutz születése


1453.01.10. 00:53 UT
Nap-Hold konjunkció:29,1° Bak; -Uránusz oppozíció:28,5° Rák; -Mars quadrat:3,1°Bika; -Szaturnusz oppozíció:0,5°Skorpió
-Rosslyn Kápolna építésének motivációja!
-Ausztria főhercegség lesz.
-Machu Picchu építése Viracocha (a Teremtö Isten) tiszteletére!
-A törökök elfoglalják Konstantinápolyt, ez a Kelet-Római Birodalom bukását jelentette!
-A Torinói Lepel a Savoyai herceg tulajdonába megy át!
-Vége a Százéves Háborúnak!
-Johann Valentin Andreae: Chymischen Hochzeit Christiani Rosencreutz Anno 1459
(1459 = 1453 "Christiani Rosencreutzot egy király lakodalomra hívja a kastélyába, és ott megismerkedik a mágikus tudományokkal!)


1726.05.02. 01:49 UT
Nap-Hold konjunkció:11,3° Bika; -Uránusz oppozíció:11,2°Skorpió; -Mars quadrat:10,8°Oroszlán; -Szaturnusz oppozíció:3,5°Vízöntő
-Jacub Lejbowicz Frank születése. Erre alapozta később a nyílvánosságra hozott "messiási" mivoltát.


1999.08.11. 12:09 UT +1.00 Straßburg
Nap-Hold konjunkció:18,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:14,7°Vízöntő; -Mars quadrat:16,9° Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:16,9° Bika
(teljes napfogyatkozás!)
-A zsidó Messiás, Immánuel születése. Az "új mennyei Jeruzsálem landolása" a Bakonyban.
-Jeruzsálemben 1999 szeptember 27.-én hétfőn, a Tabernakulum ünnepének harmadik napján (Sukkoth 5760), reggel 9 órakor lerakták a 3. Templom alapkövét.
-A Negev-Sivatagban (Izrael) felavatták 1999 augusztusában a Frigysátrat 1:1 nagyságban.
-Potsdamban (Németország) a háború óta az első Rabbi-Kollégium (Rabbi-képző) alapkőletétele 1999. aug.11.-én. (Abraham Geiger Kolleg).
-az új „evangélizáció" kozmikus háttere


A Názáreti Jézus keresztjét (a hagyomány szerint egy "T" kereszt) ugyanaz az öt égitest építette fel, mint az előbb bemutatott tizenhármat, csak más elrendeződésben és a másik kettő, az abban az időben elvileg nem ismert (?...) Neptunusz és Plútó negatívhatású planéták is részt vettek egy szabályos kereszt (+) kialakításában ezáltal. Az asztrológiai szabályzók szerint valóban elmondható volt, hogy "magára vette a világ bűneit!":

Jézus keresztrefeszítése:
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem (3785.Nisan 14/15.- Pessah ünnepe!) [u]Vasárnap[/u]
Nap-Mars konjunkció: 9,8°/10,8°kos, -Szaturnusz konjunkció: 4°Kos, -Hold oppozíció: 9,8°Mérleg, -Uránusz quadrat: 9,7°Rák,[/color] [color=blue]-Neptunusz-Plútó oppozíció: 12,7°/9°Bak;

Ennek a vasárnapnak a délutánján feszíttette keresztre Jézust a szanhedrin, a zsidó Nagytanács peszách-véresáldozat, pászkabárány gyanánt, amikor már asztrológiai szempontból a Nap-Hold oppozícióban volt.

Az említett öt égitest, a Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és Uránusz együttállásakor születtett a Názáreti Jézus a misztériumok szerint a keresztrefeszítését megelőzően harminchárom évvel, i.e. 8.02.10.-én:

A Názáret Jézus születése:
-7.02.10. 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.)
Nap-Hold konjunkció: 20,1°Vízöntő, Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció: 29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő

A Nap mögött felsorakozott Mars, Szaturnusz és Uránusz negatív hatású planéták erős hatáscsökkenést szenvedtek a szabályzók szerint, így a konstelláció a "JÓ" szellemi hatás forrása volt az asztrológia előírásait figyelembe véve. Megszülethetett a a világ népeinek szánt messiás...

A betlehemi csillag nem egy látható csillag volt az égen, hanem a korábbi ilyen együttállások Zodiákusban elfoglalt helyeinek az összekötései által képezett nyolcágú csillag, amit csak beavatottak ismerhettek és csak ők tudták ennek ismeretében előre kikalkulálni a jövőben bekövetkezendő hasonló együttállások idejét és a Zodiákusban elfoglat helyüket.

A zsidó vallás titkos tudományának, a kabbalah-nak a Shem ha-Mephorash-a ("Isten 72 szelleme") az említett öt égitest konstellációvariációira épül Újhold és Telihold figyelembevétele mellett,

A mai hivatalos magyarázatok hamis keresztény és római kronológia keverékére bazírozva[/color] feltehetően szándékosan és céltudatosan Jézus feltételezett élete kezdetét legkorábban az i.e. 7. évvel feltételezik és keresztrefeszítését legkorábban az i.sz. 26. évre teszik, ezzel kizárva és akadályozva a tényleges és valódi megoldás nyilvánosságra kerülését, elismerését, ami egyáltalán nem a céljuk szemmel láthatóan... Eddig semmilyen elfogadható magyarázattal nem tudtak előhozakodni és ezután se fognak tudni, hisz a valódi dátumok "égi eseményei" az alapjuk a misztériumoknak, melyeket az előbb részleteztem.
Eszükbe sincsen megvitatni ezeket a tényeket a "tudománytalan" közhely fennhangon történt emlegetése mellett. Így aztán feltehetően a nagynyilvánosság csak az eddigi előszeretettel pártfogolt és publikált téves hipotézisekkel lesz kénytelen beérni...

Vajon melyik vallás vezetésének vagy titkos társaságnak lenne az érdeke ezen dolgog elismerése?...

A bibliai legendák kozmikus misztériumai tehát már többet nem megoldatlanok, de hogy elismerve mikor lesznek, azt nem lehet tudni...

Feltehetően ezután is a komolytalan és értelmetlen "továbbkutatás" látszata lesz fenntartva, téves hipotézisek rendszeres felvetése mellett a valódi és egyedüli megoldás mellőzése céljából...

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 26. 17:21 | Sorszám: 15
A kereszt tisztelete, ami JHVH-Krisztus szellemi forrása, természetesen az ószövetségi legendából merítődött, de nem onnan származik, hisz JHVH azonos Mardukkal, Amunnal, Zeusszal, Jupiterrel stb.

http://magyarorthodoxia.org/page/5/4/2.aspx
Az Egyház számára a kereszt a dicsőség jelvénye, a bűn és a halál fölötti győzelem jele.
A Szent Kereszt felmagasztalása
A kereszt a Szent Írásban, már az Ószövetségben is úgy mutatkozik meg, mint oltalmazó jel, amelyet Istentől kapott jelként hordoznak a bűnt elutasító emberek: "Járd be az egész várost, és jelöld meg tau-val azoknak a férfiaknak a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyűségek miatt, melyeket benne művelnek. (… Utána járjátok be a várost és pusztítsatok… Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok" (Ez 9, 4-6).

http://www.fvr.hu/forras/LegMajj.htm
Ezech. 9, 4-ben ez olvasható: "És mondotta neki az Úr : Járd be Jeruzsálem városát és jelöld meg tau-val ama férfiak homlokát, aki siránkoznak és bánkódnak mindamaz utálatosságok miatt, amelyek benne történnek." A thau(t) a héber betűsor utolsó betűjének neve ; régi héber és arámi, sőt etiops, francia, görög, latin és kopt alakja a kereszt ( X , + ). Ezekiel szerint az általános öldöklést csak azok kerülhették el, akiknek homlokát a kereszt jele ékesitette. Ez a betű az egyiptomiak és más régi népek titok-tanai szerint az élet jelképe volt.

http://www.parokia.hu/bible/
Ezékiel
9,4 Ezt mondta neki az Úr: Menj végig a városon, Jeruzsálemen, és tégy jelt azoknak az embereknek a homlokára, akik sóhajtoznak és nyögnek amiatt a sok utálatos dolog miatt, amit elkövetnek benne.
9,5 A többieknek pedig ezt mondta a fülem hallatára: Menjetek utána végig a városon, és öldököljetek, ne szánakozzatok, és ne legyetek könyörületesek!
9,6 Gyilkoljátok az öreget, az ifjat és a szüzet, a gyermekeket és az asszonyokat, hadd pusztuljanak! De azokhoz az emberekhez ne nyúljatok, akiken jel van! Az én szentélyemnél kezdjétek el! Elkezdték tehát az öregeken, akik a templom előtt voltak.
9,7 Majd ezt mondta nekik: Tegyétek tisztátalanná a templomot, és töltsétek meg az udvarokat halálra sebzettekkel! Menjetek! Ők tehát mentek, és öldököltek a városban.

http://www.bibliacatolica.com.br/13/33/9.php
Ezekiel könyve, 9
3. Izrael Istenének dicsõsége a kerubokról, ahol volt, a templom küszöbéhez szállt. Ekkor a fehér ruhába öltözött férfit hívta, akinek íróeszközök voltak az oldalán,
4. és így szólt hozzá: "Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyûségek miatt, amelyeket mûvelnek benne."
5. A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: "Menjetek utána, járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta!
6. Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!" Megkezdték tehát a véneken, akik a templom elõtt voltak.
7. És így szólt hozzájuk: "Tegyétek tisztátalanná a templomot, töltsétek meg halottakkal az udvarokat, induljatok!" Azok elindultak, bejárták a várost és pusztítottak.


Ez a megjelölés megismétlődik a Jelenések könyvében is, ami az ószövetségi legendák megkoronázása, azaz a közel 2500 éve várt zsidó messiás, Immánuel fellépését tárgyalja:


Jelenések könyve
7,2 Láttam egy másik angyalt is feljönni napkelet felől, akinél az élő Isten pecsétje volt, és hatalmas hangon odakiáltott a négy angyalnak, akiknek megadatott, hogy ártsanak a földnek és a tengernek,
7,3 és így szólt: "Ne ártsatok a földnek, se a tengernek, se a fáknak addig, amíg homlokukon pecséttel meg nem jelöljük a mi Istenünk szolgáit".

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 25. 20:01 | Sorszám: 14
Az egyház elképzelései a keresztről:

Link
A kereszt misztériuma
Részlet XVI. Benedek pápa nagyböjti üzenetéből
A kereszt bemutatja Isten szeretetének teljességét. A kereszt misztériumában tárul fel teljesen a mennyei Atya irgalmának korlátlan ereje.

A kereszten mutatkozik meg Isten irántunk érzett erosza. Hiszen az erosz - ahogy Pszeudo-Dionüsziosz mondja - az
az erő, "mely nem engedi meg a személynek, aki szeret, hogy önmagába zárkózzon, hanem arra készteti, hogy
egyesüljön azzal, akit szeret". Létezhet-e "őrültebb erosz" annál, ami Isten Fiát arra indította, hogy egyesüljön velünk olyannyira, hogy sajátjaként szenvedje el bűntetteink következményeit?

http://mek.oszk.hu/adatbazis/lexikon/phplex/lexikon/d/katlex/s231.html
kereszt misztériuma
A keresztény szellemiség lexikona
A kereszt misztériuma annak az isteni szeretetnek misztériuma (Jn 3,16; 1Jn 3,16), ami a kereszten mutatkozott meg: Isten rejtett bölcsességének titka (vö. 1Kor 2,7), a zsidók és pogányok, vagyis minden nép üdvözítésének Krisztusban megvalósult terve (Ef 2,14-17; 3,3; Kol 1,27).
A kereszt misztériuma végeredményben maga Krisztus (vö. 1Kor 2,1- 2: ,,Azért jöttem, hogy Isten titkát hirdessem, a megfeszített Krisztust''). -- ,,Fönséges gazdagságot rejt a pogányok számára ez a titok: Krisztus bennetek a megdicsôülés reménye'' (Kol 1,27). A kereszt tulajdonképpeni titkát a világ nem értheti meg, bár a világban jelen van mint élet a halálból, gyôzelem az erôszakmentességbôl, erô a gyengeségbôl. Ebben az értelemben ,,tündököl Krisztus keresztjének titka'' (l. Venantius Fortunatus, nagyheti vesperáshimnuszában).
A keresztnek azonban van egy másik titka is: benne mutatkozik meg teljesen az emberi gonoszság. A szeretet és a bûn ezen elválaszthatatlan titkában bukkanunk rá az emberi szenvedés történetére. A kereszt tanítása nem engedi meg, hogy ,,átnézzünk a világ sok keresztje fölött: szótlanságba fojtott szenvedések, számtalan ember üldözése és halálra kínzása hite, faja vagy politikai meggyôzôdése miatt, ártatlan gyermekek üldözése Heródes idejétôl Auschwitzig, sôt a legújabb idôkig ...''. Az ilyen szenvedés elnémít. Egyedül csak Isten válaszolhat minderre a keresztrôl az emberiség szenvedéstörténetébe sugárzó reménnyel. A kereszt az emberrel szolidárisan együttszenvedô Isten titkát tárja föl elôttünk, képessé tesz arra, hogy ,,másokkal együtt szenvedjünk és így megértsük Jézus szenvedésének misztériumát'' (A II. Vatikáni Zsinat záródokumentumából).


Szóval az "Atya" (JHVH-Krisztus) "irgalmának korlátlan ereje", szeretete maga a bűn és a halál forrása, a kereszt, amin a "JÓ"-nak kereszthalált kellett halnia... Hogy ezzel a fából tákolt kereszten történt halálával kit váltott meg a bűnöktől, erre az azóta elmúlt 20 évszázad egyre választékosabb ember által elkövetett bűnök adják meg a választ... Tehát senkit.
A kozmikus vetületét nézve a keresztnek, mivel ezek a konstellációk visszatérő események, így erre se áll fenn a bűnöktől való végleges megváltás...

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 25. 19:56 | Sorszám: 13
Az előbb írtakhoz két idézet:
http://religion.orf.at/tv/news/ne01225_bischoefe_fr.htm
Schönborn: Geburt Jesu überwindet Dunkel des Stolzes.
Neben der Krippe stehe von Anfang an das Kreuz, so Schönborn. Das neugeborene Kind in der Krippe sei eine Vorwegnahme des Kreuzes.
--Schönborn (Christoph Schönborn bíboros, Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke): Jézus születése áthidalta a büszkeség sötétségét.
A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek.--

http://www.vatican.va/news_services/liturgy/2005/via_crucis/ge/station_12.html http://www.oecumene.radiovaticana.org/ted/Articolo.asp?id=31503 http://www.kath.net/detail.php?id=10062
Radio Vatikan
26/03/2005 10.58.03
Roms Kreuzweg 2005, von Kard. Ratzinger
ZWÖLFTE STATION
Jesus stirbt am Kreuze
Das Kreuz Jesu ist ein kosmisches Ereignis. Die Welt wird dunkel, wo Gottes Sohn dem Tod preisgegeben ist. Die Erde erbebt.
--A római keresztút 2005, Ratzinger bíboros (azóta XVI. Benedek pápa)
XII. állomás
Jézus meghal a kereszten
Jézus keresztje egy kozmikus esemény. A világ elsötétül, amikor Isten fia ki lett a halálnak szolgáltatva. A föld megremeg.--

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 25. 19:41 | Sorszám: 12
Bizonyos szempontból nevezhetnék a Názáreti Jézus kegyetlen kereszthalála közvetlen okozójának, a "szent keresztnek" az imádatát egyszerűen egy rossz, gúnyolódó tréfának, a véresáldozat (páskabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) keresztrefeszített embertársunk szenvedése és halála megcsúfolásának is... Melyik jóérzésű ember magasztalná fel, nevezné "szentnek" azt a gyilkos eszközt a szerette kínhalála után, ami a vesztét okozta neki és rádásul a bűn és a halál jelképes forrása is egyben?

Jézus természetesen nem támadhatott fel halottaiból se egy vasárnapi napon, se máskor, de a peszách véresáldozatként betudható keresztrefeszítés viszont valóban egy vasárnapi napon történt, i.sz. 25. 04.01.-én, azaz 3785 Niszán 14.-n, amikor éppen holdtölte volt. Ez a telihold (Nap-Hold oppozíció) egy nagyon ritka égi jelenség, egy olyan kozmikus kereszt kialakításában vett részt, melyhez nem csak a zsidó misztika titkos tudományának, a Shem ha-Mephorash-nak ("Isten 72 szelleme") kozmikus forrásait felépítő, az asztrológiai szabályzók szerint negatív hatású Mars, Szaturnusz és Uránusz planéták csatlakoztak, hanem a szintén negatív szellemi hatású Neptunusz és a Plútó is! A mai tudományos álláspont szerint az utólsó két, szabadszemmel nem látható planétát elvileg akkor még nem ismerhették...?...

A keresztrefeszítését megelőzően 33 évvel született a Shem ha-Mephorash ("Isten 72 szelleme") kozmikus forrásainak (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) az együttállása, konjunkciója (misztikus kígyó!) alkalmából. A Nap mögött felsorakozott negatív hatású planéták erős hatáscsökkenést szenvedtek az asztrológiai szabályzók szerint, ezért tudott a "JÓ" megszületni, akinek a misztériumok szerint a születési konstellációját képező égitestek által kialakított kozmikus kereszt alkalmával kellett meghalnia, azaz kereszhalált halnia... Tehát a misztikus kígyó szoros kapcsolatban áll a kereszttel, amit a következő alkémiai ábrák szemléltetnek hatásosan:

A beavatatlan személyeknek először a fenti alkémiai ábrákat kell tudniuk értelemezni ahhoz, hogy megértsék a Jézus születése és keresztrefeszítése közti kozmikus összefüggést, a misztérium lényegét.


Ennek részletesebb megismertetéséhez tudnám ajánlani a következő forrásokat:

Jézus nem azonos Krisztussal!

A kígyó és a kereszt

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 25. 19:35 | Sorszám: 11
Ha ezek után is kételkedik valaki abban, hogy Jézus keresztjének a misztériuma nem egy egyszerű fából ácsolt fakereszthez volt utalva, hanem egy "égi jelenséghez", hát...
Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 24. 20:48 | Sorszám: 10
Nézzünk meg néhány, a kereszttel kapcsolatos bibliai és egyéb idézetet:

Pál levele a korinthusiakhoz
1,18 A kereszt igéje Isten hatalma
Mert a keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik üdvözülünk, Istennek ereje.,

Pál második levele a korinthusiakhoz
2,14 De hála legyen Istennek, aki a Krisztus ereje által mindenkor diadalra vezet bennünket, és ismeretének illatát terjeszti általunk mindenütt.,
2,15 Mert Krisztus jó illata vagyunk Isten dicsőségére mind az üdvözülők, mind az elkárhozók között:,
2,16 ezeknek a halál illata halálra, azoknak az élet illata életre., De ki alkalmas erre?

http://www.communio.hu/ppek/konyvek/wrgal01.txt
Pálnak a kereszt a fontos (6,14-15)
Pál a 14. versben ellenfeleinek viselkedésével saját magatartását állítja szembe. Ô nem a ,,testtel'' dicsekszik, sem a sajátjával, sem valaki máséval. Ezek helyett -- az eredeti szövegben az ellentét jól érvényesül -- ô Krisztus keresztjével dicsekszik, és ez éppen a ,,test'' megsemmisítését jelenti. Csak a kereszt érdemel dicsôítést, mert egyedül a kereszt a hatékony.
Mert egyedül az számít és ér valamit, amit a kereszt hozott létre.


http://www.unitarius.com/kermag/magvetok/2002/2002_23/2002_23_jakubinyi1.htm
Isten a keresztfán uralkodik
Szent Venantius Fortunatus püspök (meghalt 600 után) híres himnuszát - a Vexilla Regis prodeuntot ("Királyi zászló jár elöl" vagy "Király zászlói lengenek") - a nagyhéten, nagypénteken és a Szent Kereszt ünnepén énekeljük. A 3. versszak Sík Sándor fordításában: "Az ősi jóslat itt betelt, Mit a hű Dávid énekelt: »Az Úr, halljátok nemzetek! Kereszten trónol köztetek«" (Szent vagy, Uram 82; Éneklő Egyház 79). A költő a Zsolt 96,10-re utal, amely a régi római zsoltárkönyvben így állt: "Dicite in gentibus: Dominus regnavit a ligno" (hirdessétek a nemzetek közt: Uralkodik az Úr a fáról). A Psalterium Romanumnak ezt a betoldását Szent Jeromos meghagyta. Az egyházatyák Szent Jusztintól kezdve mind ismerték, és Krisztus győze­delmes keresztjének megjövendölését látták benne. Mivel a zsidó szövegben nem szerepel, Szent Jusztin egyenesen azzal vádolja a zsidókat, hogy kitörölték a szót szövegükből, mert az Krisztus keresztjét bizonyítja: "És a Dávid által mondott 95. zsoltár szavaiból ezt a csekélységet ők elhagyják: »a fáról«, merthogy ő azt mondja: Mondjátok el a pogányok között, az Úr uralkodik a fáról, de ők ezt így adják tovább: Mondjátok el a pogányok között, az Úr uralkodik."7

A "fáról" betoldás nem szerepel a maszoréta Bibliában, sem a Szeptua­gintában, sem a Vulgatában, csak a Vulgatát megelőző latin szentírásfordítások némelyikében (Vetus Latina) és a Szeptuaginta néhány kódexében. Különben a zsoltárt az 1Krón 16 is közli, s a 13. versben ott sem szerepel a "fáról" szó.


Dr. Szántó Konrád: A Katolikus Egyház története (1983)(I./118.)
Érdekes jelensége a keresztény imaéletnek, hogy imádságaikat keleti irányba fordulva és a kereszt jele előtt mondták el. Kelet felé azért fordultak, mert onnan várták az Úr eljövetelét, a kereszt pedig az Úr érkezésének diadalmi jele volt

Klaus Matefi
  Válasz | 2008. február 22. 10:27 | Sorszám: 9
jav.:
tippedet...

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola