Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » Elkezelt pénzek a magánkasszákban (2. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Elkezelt pénzek a magánkasszákban
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 20. 09:30 | Sorszám: 95
Miféle önrendelkezés? Hogy jön az ide? Még mindig nem érted?

A nyugdíjasok a legszorgalmsabb szavazók, ezért a pártok elsősorban úgy politizáltak, hogy nekik kedvezzenek - ez nem szűnt meg. Míg elvonások sújtják az aktív, gyereket nevelő, alacsonyjövedelmű, bizonytalan jövőjű munkavállalókat (akik gyakran lesznek munkanélkülivé), addig a nugdíjak emeléséről egyetlen kormány sem feledkezett meg sosem, 13. és 14. havi nyugdíjjal próbálták ámítani a közönséget.

Ez a nemzeti tragédia. Most is, hogy a nyugdíjkassza egyensúlyban maradjon és az adócsökkentést megléphessék az aktívak megtakarításait éljük fel. Négy év múlva meg megint ott vagyunk, ahol a part szakad, jöhet az adóemelés, megszorítások. A nyugdíjak értékállósága viszont biztosítva lesz. Az ingyenes utazás is. Ahelyett, hogy az lenne a cél, hogy a munkavállalók terheit csökkentsük az alacsonyabb jövedelmű rétegekben, ahol ma dolgozni sem érdemes, vagy megoldjuk mindenki kivegye a részét a terhek vállalásából.

Az önrendelkezéshez ennek semmi köze. A multikultinak ehhez semmi köze? Nem is értem, hogy jön ide. Semmi külföldi erő nem leselkedik a sötétben, hogy ártson szent hazádnak. Kutya meg sem ugatja, ha önként (önrendelkezve!) megyünk a falnak...

kingvidor
  Válasz | 2010. december 19. 23:39 | Sorszám: 94
"Magyarán azt, hogy az állam szembemegy a reálgazdaság érdekeivel"

Hát ha te a multikultik érdekeit érted a reálgazdaság érdekei alatt, akkor igazad lehet, épp ezért teszi jól az állam, hogy szembemegy vele.

"Hogy jön ide az önrendelkezés? Agyam eldobom."

Az önrendelkezés visszaszerzése a jól kiagyalt és végzetes adósságcsapdából való kimászást jelenti, aminek legfontosabb lépése a manyupos pénzszivattyú rendszerének kiiktatása. De csak nyugodtan dobáld el az agyadat, nem kár érte.

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 19. 22:49 | Sorszám: 93
Hány százalékot olvasol el általában egy nyolvsoros hozzászólásból és tudod általában mire reagálsz?

Ismétlés a tudás anyja: "A jelenlegi állami rendszer fenntartja emellett a nyugdíjrendszer átpolitizáltságát és aktuálpolitikai eltérítését. Magyarán azt, hogy az állam szembemegy a reálgazdaság érdekeivel és a nyugdíjas választói tömegek javára hoz döntéseket, nekik igyekszik kedvezni. Ez nemzeti tragédia."

Ez a magyar nemzet tragédiája. Ki másé lehetne? Senki mást nem érdekel ez igazán.

Hogy jön ide az önrendelkezés? Agyam eldobom. Mi magunk vagyunk önmagunk legnagyobb ellenségei. Nem más népek leselkednek a sötétben, hogy elveszejtsenek minket...

kutato
  Válasz | 2010. december 19. 13:10 | Sorszám: 92
Furcsa privatizáció

Ok ketten vezényeték az Állami Biztosítót a privatizáció idején, amellyel kapcsolatban az Állami Számvevoszék számos kifogást fogalmazott meg 1993-ban.

Mai ésszel nehezen értheto, hogyan fordulhatott elo, hogy a biztosító vagyonértékét az 1990 végi állapot szerint két társaság is felmérte, és egészen eltéronek találta:
1,7 és 1,2 milliárd forintra értékelték.

Ráadásul egyik számításban sem szerepeltek az életbiztosítási tartalékok, amelyek jelentos értéket képeztek. Az ÁB Rt. 1990 végén 32 milliárd forint tartalékkal rendelkezett, ám ennek hiteles minosítése nem történt meg. Ez lehetett az oka, hogy a vételár az 1,5 milliárd forintot sem érte el 1992 májusában.


A vevo kiválasztása is igencsak érdekes volt. Az ÁSZ megállapítása szerint zárt pályázaton 14 céget kértek fel, de csak a holland illetékességu Aegon tett ajánlatot.

A határido lejártát követo negyedik napon értesítették a nyertest, holott a tulajdonos Állami Vagyonügynökség nem tudta, hogy csak egy pályázat érkezett. Ennek egyik oka az lehetett, hogy a dokumentumok többségét a számvevoszéknek az ÁVÜ által a privatizáció lebonyolítására felkért londoni székhelyu tanácsadó cégtol kellett beszereznie.

kutato
  Válasz | 2010. december 19. 13:08 | Sorszám: 91
Medgyessy körül Grósz Károly, Kádár János, Sarlós István
(HV cikk 2005)

Az Állami Pénztárfelügyelet 1999 áprilisáig több mint 30 magánpénztári engedélyt adott ki, ám ezek közül az öt legnagyobb (kivétel nélkül banki, illetve biztosítói háttérrel rendelkezo) tömörítette a tagok 78 százalékát.

A koncentráció folyamatos, a nagyok felvásárolják a kicsiket. Nyugdíjpénztárat alapítani nem volt rossz üzlet. Az újonnan alakuló nyugdíjpénztárak vezetoi között több ismeros név is felbukkant.

A Fraternité Nyugdíjpénztár egyik vezetoje Csehák Judit volt. A Fraternité Rt.-t Csehák korábbi államtitkára, Bánfalvi István irányította (Bánfalvi politikai múltjára enged következtetni, hogy Aczél György felkérte a hagyatékát kezelo kuratórium tagjának, Berend T. Iván lemondása óta o vezeti a kuratóriumot). Az igazgatósági tagok között feltunt Deák Andrea, akit a tervhivatalból, majd a Pénzügyminisztériumból ismerhetünk, és aki az Állami Biztosító vezérigazgatói székébol ment nyugdíjba 1990-ben. A felügyelobizottságban pedig Békesi és Medgyessy egykori mentora, Hetényi István volt pénzügyminiszter vállalt szerepet.

Ezek után nyilván senkit sem ér meglepetésként, hogy a Fraternité Nyugdíjpénztár már a reform évében, 1998-ban beolvadt az Aegon Nyugdíjpénztár Rt.-be. Az ÁB-Aegon 1990 utáni vezérigazgatója sem ismeretlen, Kepecs Gábor szintén a tervhivatalban dolgozott, és korábban évekig Deák Andrea helyettese volt

kutato
  Válasz | 2010. december 19. 13:07 | Sorszám: 90
Reformerek

A nyugdíjreform elindítása idején Medgyessy Péter volt a pénzügyminiszter, Csehák Judit az Országgyulés szociális bizottságának elnöke, Gyorfi István, Csehák egyik 1988-as helyettese pedig Medgyessy nyugdíjreformért felelos miniszteri biztosa a Pénzügyminisztériumban.

Az ellenzék kifejezett tiltakozása ellenére 1998-ban bevezették a magánpénztári rendszert. Indokként a demográfiai válságot jelölték meg, amely miatt a tb-rendszer rövidesen finanszírozhatatlanná válik, mert egyre kevesebb járulékfizeto lesz, aki fizethetné az egyre több nyugdíjas ellátását. (Az indoklás hamisságát jól mutatja, hogy miközben a demográfiai helyzetben semmilyen fordulat nem következett be, most az MSZP miniszterelnökké elorelépett egykori pénzügyminisztere a nyugdíjkiadások jelentos növelésével járó 13. havi nyugdíj bevezetését és a hozzátartozói ellátások növelését tervezi.)

A hivatalos indoklás szerint éppen a kiadások kezelhetetlenné válását akarták kivédeni azzal, hogy a magánpénztártagok tb-járulékának egy része a magánpénztárak számlájára kerül.
/hv cikk..régebbről, 2005

és terra irta

"Sajnos így igaz. Egy másik topicban írtam arról, hogy a magánnyugdíjpénztárak, biztosítók (megtakarítási életbiztosítások) esetében mi a helyzet.

A befektetett összeg hozama terhére irreálisan magas költségeket számítanak fel, ezért a befektetők sokkal kisebb hozamot kapnak ténylegesen, mintha maguk fektetnék be a pénzüket. Életbiztosítási szolgáltatást sem nagyon kapnak, mert a legtöbb biztosításnál már a haláleseti biztosítás összege csak névleges.
Az egész üzlet csak és kizárólag az ehhez kapcsolódó adókedvezmény miatt éri meg, mert a visszaigényelt adóval együtt jön ki egy normális vagy annál egy kicsit jobb hozam (de lehet veszteség is. )
A biztosítónak viszont állati jó üzlet.

Ergo: az állam az adókedvezménnyel közvetve a biztosítókat támogatja.

kingvidor
  Válasz | 2010. december 19. 12:05 | Sorszám: 89
"Ez nemzeti tragédia."

A kérdés csak az, hogy melyik nemzet tragédiája, mert el tudom képzelni, hogy a magyarok önrendelkezésének visszaállítását más nemzet tragédiaként éli meg.

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 19. 11:51 | Sorszám: 88
Bocs de ezt aa ezt a butaságot kéne abbahagyni. Tipikusan azoknak az embereknek a véleménye ez, akik nem is értik a rendszer egészét. Ha nem bánod ezt a kérdést én inkább ignorálnám. Egy kérdés, hogy a magyar mnyp-szisztéma több aspektusában problémás. Más kérdés, hogy mik az előnyei egy tőkefedezeti rendszernek általában és miként képes működni. A magyar rendszer szerintem is problémás, de alapvetően a tagok jól, jobban jártak volna vele mint az állami rendszerrel. Az állam jobban járt volna, mert kevesebb elvonással magasabb nyugdíjakat lehet általa finanszírozni. Pont hogy a felosztó/kirovó nyugdíjrendszer a piramisjáték jelenleg. Nem a tőkefedezeti. Egyébként. A jelenlegi állami rendszer fenntartja emellett a nyugdíjrendszer átpolitizáltságát és aktuálpolitikai eltérítését. Magyarán azt, hogy az állam szembemegy a reálgazdaság érdekeivel és a nyugdíjas választói tömegek javára hoz döntéseket, nekik igyekszik kedvezni.
Ez nemzeti tragédia.

Nem viccelek.

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 19. 11:44 | Sorszám: 87
Ez így nem igaz. Honnan ezek a számok? Mit értesz költség és mit haszon alatt?

Egyébként egy negyvenéves befektetésnél mi értelme a 12. évben eredményt hirdetni?

A 90 perces foci meccs végeredményét sem a huszonötödik percnél jelzik...

kingvidor
  Válasz | 2010. december 19. 11:43 | Sorszám: 86
"a rendszer előnyeit sosem sikerült élveznünk."

Talán mert nincs neki olyan, kivéve azokat, akik degeszre szedték magukat rajta.

Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 19. 11:38 | Sorszám: 85
Szerintem nem olvasod elég figyelmesen a hozzászólásaimat.
Én éppenhogy látom az érem mindkét oldalát. Érzékelem a dilemmát. Ebből kellett VOLNA kialakítania az okosoknak valami élhető, működőképes rendszert. Nem sikerült. Most duplán megfizetjük egy rendszer bevezetésének és kivezetésének árát úgy, hogy a rendszer előnyeit sosem sikerült élveznünk.
tiszavirág
  Válasz | 2010. december 18. 21:32 | Sorszám: 84
Szerintem nem. A nő az összes 12 évről beszélt.
Langer
  Válasz | 2010. december 18. 19:36 | Sorszám: 83
Az általános nyugdíj alapja minden adóköteles jövedelem. Azoknak jár, akik Svédországban éltek és dolgoztak, s az általuk befizetett nyugdíjjárulék szerint állapítják meg. Minden adóköteles 100 koronából 18,50 megy az állami nyugdíjkasszába. Nagyobb része (16 százalék) az általános jövedelemalapú nyugdíjalapba, amely egy újraelosztó rendszer: az aktuális általános jövedelemalapú nyugdíjakat folyósítja belőle az állami nyugdíjintézet (PM). Vagyis az aktívak hiteleznek a PM-nek, s ők a következő generáció 16 százalékaiból kapják majd az alapnyugdíjukat. A fennmaradó 2,5 százalékot pedig – amely a prémiumnyugdíj képzésére hivatott – a polgár által választott értékpapírokba fekteti az állami nyugdíjalapkezelő intézet (PPM). Mindezen tételek értékének alakulásáról minden év végén személyre szóló elszámolást kap a polgár. A nyugdíjintézet honlapján lévő kalkulátor segítségével pedig kiszámítható a majdani prémiumnyugdíj összege.

Azok, akik különféle okoknál fogva nem tudtak vagy nem voltak képesek saját jogú nyugdíj megszerzésére, egy szerény, de méltányos garantált nyugdíjat kapnak 65 év fölött, ha minimum 40 évet éltek Svédországban (ha kevesebbet, akkor arányosan kevesebb pénz jár). Ezt a költségvetésből fizetik, a mindenkori külgazdasági és államháztartási viszonyok figyelembe vételével, a pénzügyminiszter által meghatározott összegben.

Az alkalmazottként dolgozók szolgálati nyugdíjhoz is juthatnak, ha megállapodnak a munkaadójukkal, hogy az a nettó fizetésük 5-10 százalékát a cég és a szakszervezetek által közösen választott nyugdíjalapkezelő intézetben vezetett számlájukra utalja. A feltételek a kollektív szerződésekben rögzítettek, a munkavállalóknak beleszólásuk van a befektetésekbe, s nyugdíjprognózist készíthetnek saját maguknak az aktuális értékviszonyok szerint.

A magánnyugdíj-megtakarítás önkéntes, és bármely banknál, biztosítónál köthető szerződés szerint, a befizető által meghatározott havi összegben történik. A befizetések, havi 1000 koronában maximált értékben, levonhatók az éves adóból. A nyugdíjfolyósítás volumene, módja, ideje a szerződéstől függ.

A nyugdíjpiramis az egyes szintek konkrét kiterjedtségét is jól illusztrálja: általános nyugdíjjal mindenki, szolgálati nyugdíjjal a legtöbb ember, míg magánnyugdíjjal jóval kevesebb rendelkezik. Az egyes résznyugdíjak nem befolyásolják egymást: összeadódva képezik a teljes nyugdíjat. Az általános (állami) nyugdíj legkorábban 61 éves korban kérhető, két hónappal a tervezett nyugdíjba vonulás időpontja előtt, a kérvényező által választott 25-50-75- vagy 100 százalékos arányban. Alacsonyabb rész estén, a munkavégzés folytatásával, természetesen tovább növelhető az alap. A nyugdíjkorhatár 65 év (nemtől függetlenül), s legkésőbb 67 éves korban „kell” nyugdíjba menni. A nyugdíj összegét egy bizonyos „népjóléti alap” figyelembevételével számítják ki, s az nem lehet több, mint ennek az alapnak 7,5-szöröse. Ma a legmagasabb nyugdíj 30 ezer korona körül van, a legkisebb (garantált) nyugdíj körülbelül a harmada.

A nyugdíj összege komplex – de minden év és minden befizetett korona számít. Alapja minden adóköteles jövedelem: így a gyes, a munkanélküli segély, a táppénz, a rokkantsági segély, a tanulmányi ösztöndíj stb. Függ a befizetések nagyságától, a magánalapok jövedelmezőségétől, a nemzeti- és a nemzetközi gazdasági helyzettől. Mivel több lábon áll, kevésbé sebezhető. Átlátható és rugalmas: folyamatosan szemmel tartható és változtatható a befizetések elhelyezése. Az összeg az egyén döntésein és felelősségvállalásán is múlik. A polgárok informálásáról a nyugdíjintézet és a nyugdíjalapkezelők gondoskodnak.

A nyugdíjrendszernek az állam által kezelt részében 2001. óta van egy beépített fék is. Ez az automatikus kiegyenlítés (automatisk balansering) gondoskodik arról, hogy a rendszerben bekövetkező hiány (azaz a folyó nyugdíjkifizetés) ne léphesse át a befizetések szintjét. Ebből következően az állami nyugdíjak összege nem növekszik ugyanabban az ütemben, mint az aktív jövedelmek. A pénzügyminiszter minden évben meghatározza az ún. egyensúlyi számot, amely a bevételek-kiadások arányát mutatja. A bevétel 90 százalékát a munkavállalók és munkaadók által befizetett járulékok adják. A maradék 10 százalékot pedig a rendszerben lévő tőke – ez azt eredményezi, hogy az innen az államháztartásba áramló pénzek befolyásolják az egyensúlyt.

Egy másik:
http://harlamov.blogter.hu/392153/a_sved_nyugdij


A svéd nyugdíj
10 hozzászólás Írta Hmmmm01 11 hónapja
Kiverte a biztosítékot Varga Mihály elszólása, miszerint a Fidesz bevezetné a svéd NDC (Notional Defined Contributon = névleges egyéni számla) rendszert a nyugdíjak finanszírozásában. Aztán legott észhez is kapott, cáfolta is azonnal, nem úgy gondolta, ahogyan mondta. Az MSZP azonnal támadásba lendült, plakátot is készített: "A Fidesz drasztikus nyugdíjcsökkentésre készül!". A Fidesz sem maradt adós, elkészült saját plakátja: "Itt az idő, hogy megvédjük a nyugdíjakat!".
A közvéleményt persze azonnal megosztotta, pártszimpátiai alapon minkét álláspontnak kerekedtek hívei, és elkezdődött a riogatás. Ennek ugyan nem sok értelmét látom, mert a nyugdíjrendszer teljesen pártsemleges, jelenleg és a jövőben is egyformán fog érinteni mindenkit, legyen bármilyen pártszimpátiája a nyugdíjba vonulónak.

A következőkben kísérletet teszek, hogy érthető formában vázoljam az elképzelt valóban teljesen új nyugdíjrendszert.

Nos, az új rendszer annyiban lenne alapjaiban új, hogy a jelenlegi nyugdíj-kiszámítási mód helyett, ami fél évszázadnál is hosszabb ideje működik, és ami a nyugdíjjárulék fizetésének alapjául szolgáló jövedelmeket veszi figyelembe, a svéd módszer szerint a befizetett pénzzel számolna. Ezt a befizetett pénzt egy "virtuális" egyéni számlán tartanák nyilván, és ez a pénz állna rendelkezésére a nyugdíjas hátralévő éveire.

Ezzel megszűnne a nyugdíjkassza szolidaritási elve. Ugyanis ha valaki 62 évesen nyugdíjba szeretne menni, akkor megnézik az egyéni virtuális számláján felhalmozódott összeget, és elosztanák a még hátralévő várható életének évei számával. Az így kiszámított összegből megállapítható, mennyi is fizethető ki havonta a nyugdíjasnak, és az aktív dolgozóktól befizetésre kerülő nyugdíjakból aztán ezt az összeget fizetnék ki.

A hátralévő évek számának megbecsülése a KSH feladata lenne, ha tehát az emberek áttérnének az egészséges életmódra, akkor növekedne, egyúttal csökkenne az éves nyugdíj összege. Persze ezt lehetne még leleményesen cizellálni, ha mondjuk valaki öregkorára súlyos betegségben szenvedne, akkor ugyebár testre szabottan csökkenne a még életben eltöltött éveinek várható száma, így viszont növekedhetne a kifizetett nyugdíja.

Belépne egy "számítási" alapnyugdíj is, ami a minimálbér 55 százaléka lenne (ami most 40425 forint volna) és ha a hátralévő életévek számával osztott egyéni számlán lévő összeg ezt nem érné el, akkor legközelebb 70 éves korában mehetne nyugdíjba az a 62 éves, tehát ezt a 8 évet valahogyan át kellene vészelnie.

A modellből érzékelhető, hogy nagy jelentősége a befizetett és felgyülemlett "virtuális" pénznek lenne, az eddigi ledolgozott évek és az átlagnak kiszámított havi jövedelem helyett. Ám mivel maradna a felosztó-kirovó rendszer, így az alacsonyabb képzettségű, elsősorban fizikai betanított munkára képes emberek minimálbéres kevés keresetéből levont és befizetett pénzeiből nagyon kevés havi nyugdíjra telne. Nagyságrendileg a nyugdíjba vonulóknak talán egyharmada tudna csak tisztességes megélhetést biztosító nyugdíjhoz jutni.

Ha valakinek még 70 éves korában sem jönne ki az öregségi nyugdíjhoz szükséges "számított" alapnyugdíj, akkor a mindenkori minimálbér 25 százalékát kapná alapnyugdíjként, ami most 18375 forint lenne.

Ennek a rendszernek tehát az a lényege, hogy a járulékbefizetésekkel az egyéni virtuálisan nyilvántartott pénzt kaphatja minden nyugdíjba menő, egy fillérrel sem többet. Így a nyugdíjkassza soha nem lehetne deficites, tehát külön nem kellene kiegészítenie az államnak az adófizetők pénzéből a nyugdíjkasszát. A befizetéseket talán a munkaadóktól a dolgozók név szerinti egyéni "virtuális" számlájára befizetett összegekkel lehetne növelni, ami egy munkaszerződés megkötésekor a havi fizetésen fölül külön alku tárgya lehetne.


Hm. Ezek után eldönthetik a ma még dolgozó, és a svéd NDC rendszert lelkesen fogadók, valóban ezt akarják öregkorukra?

Tappancs
  Válasz | 2010. december 18. 19:23 | Sorszám: 82
A válság kellős közepén ... !!!
Langer
  Válasz | 2010. december 18. 19:21 | Sorszám: 81
Nehéz összehasonlítani Svédországot Magyarországgal, de próbáljuk meg.
Itt aztán igazán kőkemény kapitalizmus van, és az un. jóléti társadalom.
Az átlagos nyugdíjkor 64,6 év, de arról beszélnek, hogy ez kitolódik évekkel. (70)
A nyugdíjak reálértéke a valóságban a 15 évvel ezelőttihez képes 30-40 %-al csökkent
a most nyugdíja menők számára, vagyis nekem is.
A betegsegélyeket szigorú rendszerbe foglalták és a legfontosabb cél a gyors rehabilitálás,
nagyon súlyos betegségek esetében is szigorú ellenőrzést állítottak fel, és szinte embertelen módon
az orvosilag megállapított halálos vagy gyógyíthatatlan betegségek esetében is kemény
elvárásokat állítottak fel.
Ennyi bevezető után lehet elgondolkodni, hogyan is állunk odahaza?


Ez pedig itt: http://www.fmh.hu/cimlapon/20100117_nyugdij
A legtöbb országban a nyugdíjbiztosítás nagy arányban állami alapú, a számítás módja, a szükséges szolgálati idő azonban különböző. Néhány országban - ilyen például Németoszág - a nyugdíj megállapításához a munkavállaló teljes életútja beszámít, pontértéken rögzítik keresetét, s amikor nyugdíjat állapítanak meg az érintett számára, a nyugdíj járulékokból fedezett hányada a nyugdíj nyolcvan százaléka.
A már említett svéd modell alapja az úgynevezett névleges egyéni számítás (NDC: notional defined contributon), amelyben számlán tartják nyilván az egyéni befizetéseket, s azt az időtartamot is, amennyi ideig a biztosított a járulékait fizette. Ugyanakkor nem változik a jelenlegi felosztó-kirovó rendszer, vagyis a lakossági nyugdíjfizetéseket a folyó befizetésekből finanszírozzák. Az alapvető különbség viszont az, hogy csak annyit fizetnek ki, amennyi a nyugdíjkasszába befolyt. (A jelenlegi magyarországi nyugdíjrendszer is felosztókirovó, viszont a megállapított nyugdíjak kifizetéséhez az állami büdzséből kell kiegészítést nyújtani.)
A svéd modell szerint több járulék után több nyugdíj is jár, vagyis minél többet és hosszabb ideig fizet valaki - vagyis marad a munkaerőpiacon - annál magasabb ellátásra számíthat idős korára. Szakértők megállapítása szerint a svéd modell biztosítás-matematikailag a legigazságosabb rendszer, amely arra ösztönöz, hogy minél magasabb fizetéssel, minél hosszabb ideig maradjon mindenki a munkaerőpiacon. Ugyancsak szakértői számítások szerint viszont ez a rendszer szociális elemet nem tartalmaz, igaz, költségvetési finanszírozást sem igényel, mivel csak annyit oszt szét nyugdíjként, amennyi adott évben a járulékokból befolyik az állam kasszájába.

Auróra
  Válasz | 2010. december 18. 19:10 | Sorszám: 80
Óriási tévedésben vagy eftársam a tőzsdékkel szemben.Annyi feltétlenül hasznos,hogy kvázi jól át vannak világítva.Bár láttunk már vezető amcsi céget auditáltan becsődölni,ezer év sittek lettek kiosztva.
A tőzsde akkor értelmes ha z ott megjelenő cégek friss pénzhez juthatna.Erről régóta szó sincsen.Az árfolyamingadozásokat nyelik le a "befektetők" oszt ennyi.
Frissen tőzsdére vezetett cégről nem nagyon hallani.Talán a távol keleten.
Mo.-n az utolsó ilyen emlékeim szerint akkor volt,mikor Bem Apó még csak tizedes volt.
Ha itthon esik az index az semmilyen reálgazdasági folyamatra sincs hatással,esetleg az eladott részvényekból származó pénz átváltása és hazautalása okozhat némi Ft. esést.

Ilyen faszság még,mikor is a nagyfejűek a hosszú lejáratú államkötvények felár emelkedésének okán sírnak.Netto baromság,az csakis akkor okozhat gondot ha frissen bocsájtják ki a kötvény.A többi csak opciós ügylet,ami semmibe nem kerül az államnak.

Meg lehet nézni mennyi éven túli papírt bocsájtottak ki mostanában.Nincs rá szükség.

tiszavirág
  Válasz | 2010. december 18. 18:46 | Sorszám: 79
210 milliárd költségen hoztak 65 milliárd hasznot.
Beruháznál te egy ilyen termelésbe????
tiszavirág
  Válasz | 2010. december 18. 18:43 | Sorszám: 78
Idézet:
Erről mondunk most le.

Könyörgöm!Kényszerből! Nem világos?
Vegyenek föl még több hitelt?
Miből fizessék a mostani nyugdíjakat?
Nem lehettek ilyen együgyűek, hogy csak és kizárólag egy ügyet néztek.

Békáscity
  Válasz | 2010. december 18. 18:36 | Sorszám: 77
Tiedbe édeske, a tiedbe.
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 18. 18:18 | Sorszám: 76
Mir kívánsz ezzel reagálni?
karakan
  Válasz | 2010. december 18. 17:51 | Sorszám: 75
De. Ott az önkéntes magán!!!
Antlfinger Edvárd
  Válasz | 2010. december 18. 17:41 | Sorszám: 74
Sok minden meg van itt keveredve a fejekben. A tulajdonviszonyok, a pénz és vagyon közötti különbség, nem csoda, hogy nagy a bizalmatlanság az mnyp-kkel szemben, a befektetésekkel kapcsolatban stb. Az baj, hogy az alacsony pénzügyi kultúránk és ismereteink találkoznak most a kormány lejárató kampányával, ami nem kevésbé visszás egy kormánytól. Ugyanis az végképp nem jó, hogy a kormány szinte uszít a "tőzsdézéssel" szemben mintegy aktuálpolitikai célból lejáratva a tőkepiacok legfejlettebb és legszabályozottabb formáját, ami egyébként vélhetően komoly erkölcsi és pénzbeni veszteségként is lecsapódik.

Annyiban más a szituáció, hogy a nyugdíjpénztárak nem a tagoktól független pénzintézetek, hanem a tagok által létrehozott önkormányzat. Egyfajta közösség, nem pedig szolgáltató cég. Ha a pénztárat a tagokkal azonosítjuk, akkor a összesített vagyon, tehát a tagok vagyona a pénztár vagyona. Sajnos ez a vagyon most már a múltté, de a létrehozása is egy nettó csőd valójában.

A hazai tőketulajdonlás híveinek egyébként szomorú hír kéne legyen az mnyp-k kisajátítása, mivel ezek az alapok idővel valóban meghatározó szereplői lettek volna a forráshiányos és idegen tőkére szoruló (magyar) tőkepiacnak. Erről mondunk most le. Tehát arról is, hogy a magyarok ne csak bérrabszolgái legyenek a mi kis kapitalizmusunknak, hanem tulajdonosai is. A tőkefedezezi nyugdíjrendszer tehát nemzeti érdek is lett volna, de ez nyilván nem nagyon dereng általában senkinek.

karakan
  Válasz | 2010. december 18. 17:10 | Sorszám: 73
Nálunk is szabadulásnak élik meg a fiatalok, el sem tudom képzelni, mért éli meg bárki is másképp.
kingvidor
  Válasz | 2010. december 18. 17:03 | Sorszám: 72
"Óriási a fogalmi különbség a vagyon tulajdonosa és a vagyon kezelője között."

Hát igen, elméletileg lehet, hogy így van, csak hát hiába vagyok tulajdonosa az ott elkezelt állítólagos pénzemnek, ha soha többé nem juthatok hozzá, mert a nyugdíjig még több mint tíz évem van, tehát az egyösszegű kifizetés ugrik a max 180 hónapos feltételük miatt, viszont a családom sem tud hozzájutni, legalábbis remélem, mert nem szeretnék meghalni nyugdíj előtt. Egyébként meg a kezelésről (amit inkább elkezelésnek lehetne hívni) csak annyit, hogy a tavalyi elszámolásuk szerint nem elég, hogy minimális kamatot sem tettek hozzá, még el is csakliztak belőle több, mint százezret a válságra hivatkozva, de előtte sem lehetett soha érdemleges hozamról beszélni. De most ennek végre vége Most végre kiszabadulhatok ebből az életfogytig tartó halálos ölelésből és rabságból, amire hornék ítéltek egy ilyen manyup karmaiban és amelyből szabadulni csak még nagyobb veszteséggel árán lehetett volna. Így legalább, ha nem élnék sokáig nyugdíj után, akkor sem a karvalyoké lesz a maradék felhalmozásom, hanem a nemzeté. Lehet, hogy ez neked érthetetlen, de így nyugodtabban halok meg.

Tappancs
  Válasz | 2010. december 18. 15:20 | Sorszám: 71
Az AXA Nyugdíjpénztár taglétszáma jelenleg megközelíti a 300 000 főt, vagyona/b] közel 200 milliárd forint.


Az AXA Nyugdíjpénztár közel 300 000 [b]pénztártagja megtakarítását kezelve
1998 óta a nyugdíjpénztári szolgáltatók piacának meghatározó szereplője.

______________

Óriási a fogalmi különbség a vagyon tulajdonosa és a vagyon kezelője között.
A bank sem tulajdonosa a betétemnek, csak kezeli.

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola