Téma: Az oroszok újra gyarmatnak tekintenek minket
|
Egzisztenciális kvantor |
Válasz | 2009. május 10. 15:13 | Sorszám: 105 |
Dehogy marhaság! Perez is marha lenne? Magyarország részben orosz gyarmat, részben zsidó gyarmat. A zsidóké pl. az összes plaza, az irodaházak többsége és egy csomó társasház. Most a vizünkre fenik a fogukat, néhány vidéki vízművet már meg is szereztek.Az a marhaság, hogy Magyarország függetlenségét kizárólag a ruszkik fenyegetik.
|
|
|
Mercurius2 |
Válasz | 2009. május 10. 15:02 | Sorszám: 104 |
Elötte az Al Italia akarta felvásárolni.
|
|
|
A. E. |
Válasz | 2009. május 10. 13:16 | Sorszám: 103 |
Állami. Az állam nem támogathatja a légi személyszállítást. Valami ilyesmi. Hogy miért pont azt nem, azt nem tudom. Talán így akarják a versenyt kikényszeríteni. Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy egy ilyen kis országnak kell-e saját légitársaság. Szerintem kooperálni kellett volna más országokkal
|
|
|
tatam |
Válasz | 2009. május 10. 09:24 | Sorszám: 102 |
Aranyrészvénye nincs, mert az EU szabályai szerint ilyen nem lehet. Ha elolvasod az alapszabályt, láthatod, hogy a szavazatelsőbbségi jogot biztosító egy darab részvény azt jelenti, hogy stratégiai kérdésekben csak akkor lehet határozatot hozni, ha azt a szavazatelsőbbségi részvény tulajdonosaként a Magyar Állam is megszavazza. Ez, mondjuk, gyakorlatilag olyan, mint egy "aranyrészvény". De az továbbra se érthető, hogy a mi a büdös francért kellett eladni a 24,1% részvénycsomagot. Jó, tudom, azért, hogy Fletó a költségvetés lyukait be tudja foltozni a bevételből. Így persze hosszú távon jó nagyot bukik a költségvetés, mert a nyereség ezen része nem az államkasszába folyik be. Mert, az eddigi tendencia szerint az olajüzlet majdnem annyira bombabiztosan nyereséges, mint például a szerencsejáték. És nem látom, hogy ez a tendencia hamarosan megfordulna. Persze, lehet, hogy én vagyok rosszul informált, és az oroszok, konkrétan Putyin elvtárs csak elvtársi segítséget nyújtott, amikot most megvette az OMV tulajdonában volt csomagot. Vagy, inkább arról van szó, hogy az OMV eleve is csak közvetítő volt erre az átmeneti időszakra, továbbá a korábban Londonban eladott 24% nagyobbik része is orosz érdekeltségű "külföldi intézményi befektetők" tulajdonába került. Nem is értem, miért lenne ez így...?
|
|
|
mpd |
Válasz | 2009. május 10. 08:58 | Sorszám: 101 |
Múltkor olvastam valahol, hogy légitársaság NEM LEHET nemzeti tulajdonban az EU-ban. Ha nem igaz, bocs.
|
|
|
Mercurius2 |
Válasz | 2009. május 10. 07:22 | Sorszám: 100 |
Ez az amitől az oroszok görcsöt kaptak volna. Nekik egyértelmű politikai céljuk van. Az európai térséget orosz energiafüggőségbe hozni. Ehhez Kelet-Európa az előszoba. Van egy elég kézenfekvő analógia a korábbi nyugati gyarmatositási stratégiákkal. Először fegyverrel gyarmatositani (pl. angolok), aztán a neoolonializmus már gazdasági eszközökel gyarmatosit, mint az amik. Persze "baleset" esetén a neokolonializmus is ki tudja rántani a fegyveres segitségnyújtást az eszköztárból.
|
|
|
tiszavirág |
Válasz | 2009. május 10. 03:50 | Sorszám: 99 |
Tudom. De nálamnál nagyobb emberek is álmodoztak már egy Dunai népek konföderációjában, ezért gondolom azt, hogy az energiaipar területén is törekedhettek volna jobban a Középkelet-európai népek egy valamiféle unióba, amelyik tényező lett volna mind Nyugat, mind Kelet felé és amelyikkel nem lehetne csak úgy játszadozni...
|
|
|
onogur |
Válasz | 2009. május 10. 01:58 | Sorszám: 98 |
Az nem lett volna hülyeség, ha Állam bácsi meghagy magának részvényeket. Az OMV részvényeinek 31 %-a az osztrák államé, nekik nem kell félniük attól, hogy valakik többségi tulajdont szereznek a cégükben. A MOL viszont már csak azért "magyar", mert ebben az országban van a székhelye.
|
|
|
tiszavirág |
Válasz | 2009. május 10. 01:39 | Sorszám: 97 |
Nem az aranyrészvénnyel foglalkoztam, hanem azon morfondíroztam, hogy talán nem lett volna az olyan nagy hülyeség, hogy a kelet-közép-európai térség országainak olajtársaságai fúzionáltak volna: MOL +az osztrákok+ a csehek (ott valamit vett is a MOL) +szlovákok (ott is vett valamit a MOL) + horvátok (ott is vett valamit a MOL), stb.
|
|
|
onogur |
Válasz | 2009. május 10. 01:34 | Sorszám: 96 |
Múlt idő. A Zeu addig baszogatott minket, míg 2007-ben törvényt hoztunk az aranyrészvények megszüntetéséről, illetve törzsrészvényre való átváltásáról.
|
|
|
tatam |
Válasz | 2009. május 10. 00:29 | Sorszám: 95 |
Kösz, akkor most már tudom, hogy a Magyar Állam tulajdonában egy darab ezer forint névértékű, szvazatelsőbbségi jogot biztosító részvény van. És az a 24,1% pedig, ami "külföldi befektetők" tulajdonában van, az, ami egészen addig állami tulajdonban volt, amíg nemrég sikerült végre eladni.
|
|
|
tiszavirág |
Válasz | 2009. május 10. 00:27 | Sorszám: 94 |
Aranyrészvénye van a magyar államnak, bár fogalmam sincs, hogy az mivel jár. A Putyin-cég kb. 20%-ot vett meg, de 10%-ot szavaz, valami ilyesmit mondtak a hírekben nemrégen. Ettől függetlenül a MOL vezetői biztosan nagyon kapálóznak minden fúzió ellen, mert nekik az éves jövedelmük TÖBBSZÁZMILLIÓ!!! a jelenlegi felállásban.
|
|
|
tatam |
Válasz | 2009. május 10. 00:23 | Sorszám: 93 |
Szerintem konrátan semmi szavazata nincs a MOL-ban a Magyar Államnak, mert semmi részesedése nincs a cégben. Van összesen 104518484 darab, egyenként ezer forint névértékű részvény, ismeretlen tulajdonosokkal. Illetve egy ismertet tudok, mostanában sokat beszéltek róla: a Szurgutnyeftyegaz vette meg az OMV részvényeit, amelyek a teljes tőkéből 10 (15? 20? fene se tudja pontosan) %-ot képviselnek.
|
|
|
|
tiszavirág |
Válasz | 2009. május 10. 00:05 | Sorszám: 91 |
Nem ismerem a MOL tulajdonosi szerkezetét, de egy bonyolult valami lehet, mert nem annyit ér az egyes tulajdonosok szavazata, mint amennyi a részesedése, de az biztos, hogy valamennyi állami tulajdon van benne és gondolom, hogy a szavazati aránya pedig jóval több.
|
|
|
tatam |
Válasz | 2009. május 09. 23:53 | Sorszám: 90 |
Valamiről lemaradtam volna, hogy a MOL magyar tulajdonban van? Én úgy tudtam, hogy az utolsó 25% magyar (állami) kézben lévő részvénycsomagot az elvtársak nemmrégiben eladták.
|
|
|
Mercurius2 |
Válasz | 2009. május 09. 23:40 | Sorszám: 89 |
Bocs, de nem fogok veled vittakozni, mert a probláma benned van. Ilyen tipusú vitákat egyszer folytatok le, hogy kiismerjem a jelenséget. Hasonló támák amibűl elég volt egy vita: UFÓK, Krisztus magyar volt De higgyem el, hogy a kábitószert legalizálni kéne Higgyem el, hogy a homoszexualitás normális Higgyem el, hogy a középkort igenis kitalálták Arvisurák Suméroktól származunk (alvariáció a sumérok származnak tőlünk A vitapartneremnek harmadik szeme van, nekem meg nincs, azért nem látom azt amit ő.Mindegyikben közös, hogy a tényeket átszabják a mondanivalójukhoz.
|
|
|
pfz |
Válasz | 2009. május 09. 23:32 | Sorszám: 88 |
"Marhaság. Kicsit kóros is." Tökéletesen igazad van. Marhaság és kóros az ország igazi bajainak elhallgatása. Az igazi baj a nemzeti vagyonvesztés és az adósságszolgálat. Ezt olyan kevés médium hozza nyilvánosságra, hogy az kóros...
|
|
|
Mercurius2 |
Válasz | 2009. május 09. 23:21 | Sorszám: 87 |
Marhaság. Kicsit kóros is.
|
|
|
pfz |
Válasz | 2009. május 09. 22:47 | Sorszám: 86 |
"Az oroszok újra gyarmatnak tekintenek minket" Nem orosz gyarmat ma Magyarország, hanem egy déli ország gyarmata vagyunk!!!
|
|
|
pfz |
Válasz | 2009. május 09. 22:46 | Sorszám: 85 |
"A MALÉV meg éppenhogy megszűnt volna, ha a ruszkik nem veszik meg, egy mellérakott egyforintossal együtt. Egy lepukkant légitársaság a kutyának se kell tőlünk nyugatra." Ez tévedés!!! A nemzeti légitársaságunk nem volt teher a magyar államnak! Az igaz, hogy veszteségesen működött, és ezért állami támogatásra szorult, DE az állami támogatás kevesebb volt a Malév által befizetett adóknál, tehát a fenntartása nem terhelte a magyar adófizetőket. Az új orosz (zs) tulajdonos pedig eladta az olyan járatokra vonatkozó jogokat, amelynek megtartása nemzeti érdek lett volna.
|
|
|
tiszavirág |
Válasz | 2009. május 09. 22:31 | Sorszám: 84 |
Bár abszolút nem értek hozzá (és éppen emiatt bátran hozzá is szólok ) szerintem nem lett volna hülyeség az osztrákokkal fúzionálni. Itt nálunk az a baj, hogy a működtető határozza meg, hogy mi legyen és mi ne legyen, jelen esetben a MOL vezetői noná, hogy egy ilyen fúzió ellen kapálódznak, mert akkor hol lenne a többszázmilliós éves jövedelmük, csak azt nem értem, hogy a tulajdonos: Magyarország, miért nem a saját érdekeit nézi??? Úgy gondolom, hogy minél nagyobb egy társaság befolyása egy régióban, annál könnyebben fel tudja venni a versenyt más multival.
|
|
|
mpd |
Válasz | 2009. május 09. 22:02 | Sorszám: 83 |
""Akkor a MOL kinek kell?"" Hajlamosak vagyunk a MOL-t túlértékelni. Az osztrákoknak jó lett volna, de nem emlékszem, hogy az EXXON vagy a Shell hajba kapott volna rajta... A MALÉV meg éppenhogy megszűnt volna, ha a ruszkik nem veszik meg, egy mellérakott egyforintossal együtt. Egy lepukkant légitársaság a kutyának se kell tőlünk nyugatra. A makói gázt meg, nem valami kanadai suvernyákoknak adtuk oda?
|
|
|
|
|
|