Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Közélet   » A közvagyon sorsa (13. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: A közvagyon sorsa
kutato
  Válasz | 2010. február 20. 10:58 | Sorszám: 274
"Horváth László korábbi vezérigazgató és Györkös Károly gazdasági vezérigazgató-helyettes a Bakonyerdő Zrt. teljes vagyonát jelzáloggal terheltette meg. Az elmúlt egy évben újabb csontvázak estek ki a szekrényből. A cég számára rossz üzletek köttettek az Ober Lízing Kft. közreműködésével. Barczy Béla, a Bakonyerdő Zrt. FB elnöke a hvg.hu-nak úgy nyilatkozott, a társaság a Veszprémi Rendőrkapitányságtól megkapta a szakértő kirendeléséről szóló határozatot, amelyben a két egykori vezető gyanúsítottként van megjelölve. A kapitányság szóvivője, dr. Váradi Piroska a Naplónak megerősítette, a rendőrség vizsgálódik."
kutato
  Válasz | 2010. február 20. 10:53 | Sorszám: 273
Uzsoky András, vezérigazgató
szem alapbér = 969.000 Ft/hó
jutalom = éves alapbér 80%-a
felm idő = munkáltatói rendes felmondás esetén: 0-1 év: 2 hónap, 1-2 év: 4 hónap, 2-3 év: 6 hónap, 3 év felett: 8 hónap
végkielégítés= Mt. szerin http://www.bakonyerdo.hu/hun/index.php?id2=41&tema=kozerdeku
kutato
  Válasz | 2010. február 20. 10:50 | Sorszám: 272

A Lajta-Hansági Állami Gazdaság és a Kar 1992 szept. 6-án megnyitotta a Lénau termet a Hotel Szent Istvánban. A hársfából készült mellszobrot Molnár Ágoston fafaragó művész készítette. A képen [img]Dr. Uzsoki András[/img] a Hansági Múzeum akkori igazgatója és Dr. Nagy Frigyes a Lajta-Hansági Állami Gazdaság igazgatója látható. A háttérben N. Richensky stokeraui polgármester, a Nemzetközi Lenau Társaság elnöke ül.
http://gazdasz.mtk.nyme.hu/index.php?id=95

mamácska
  Válasz | 2010. február 20. 07:28 | Sorszám: 271
Rendőrök előtt a Bakonyerdő Zrt vezetői - 06:45

Majdnem 300 millió forint kár érhette a Bakonyerdő Zrt.-t, illetve a magyar államot az erdőgazdaság vezetői által kötött devizaügyletek miatt – tudta meg a Népszabadság.

A kockázatos, határidős devizaügyleteket engedélyező vezetőket már tavaly menesztették. Most a lap információja szerint gyanúsítottként hallgatták meg őket a rendőrségen. A Bakonyerdő felügyelőbizottsága tavaly júliusban tett feljelentést ellenük, jelentős vagyoni kárt okozó hanyag kezelés gyanújával.

mamácska
  Válasz | 2010. február 20. 07:24 | Sorszám: 270
Különböző forrásokból lapunk úgy értesült, hogy a BKV-hoz hasonló „csontvázak” a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nél (FKF) és a gyógyfürdőcégnél eshetnek ki legközelebb a szekrényből. A közterületfenntartó esetében többek szerint a belső szállítmányozás kiszervezésére kiírt tender miatt fogalmazódhatnak meg aggályok. Miközben a nyertes cég százmilliósra becsült eszközparkot kap a vállalattól, ellenértékét ráér több mint négy év alatt visszatörleszteni úgy, hogy a részletnél jóval magasabb összegű rendelkezésre állási díjban részesülne.


A BKV-hoz hasonló „csontvázak” eshetnek ki a Fővárosi Közterület-fenntartó szekrényéből is
Kurucz ÁrpádRendőrségi nyomozás folyik a fővárosi gyógyfürdőcégnél a városházi Fidesz-frakció tavalyi feljelentése nyomán. Két gyanús ügyről van szó. A gyógyfürdők beléptetőrendszerére kiírt tendernél – úgy vélik – már az elején tudni lehetett, ki fogja megnyerni.

Aggályosnak tartják a feljelentők a Rác fürdő beruházását is: szerintük a kilencmilliárdos – felújítást és bővítést magába foglaló, az eredeti átadási határidőt nem tartó – beruházás megvalósításához nem kellett volna külső partnercéget igénybe vennie a fővárosnak. Itt szerintük felmerülhet akár a hűtlen kezelés gyanúja is.

Frissen kinevezett BKV-vezérként csaknem hétmilliárdos szerződést írt alá egy, az APEH feketelistáján lévő céggel Kocsis István –írta tegnap az Index. A portál szerint 2008 decemberében a BKV a Renomé Kft. és a PQS International Hungary Kft. alkotta konzorciumot bízta meg három évre a vállalat „valamennyi járművének, irodaépületének, telephelyének, utasforgalmi területének, vonali létesítményének évszaknak megfelelő takarításával”. A BKV a feladat ellátására nettó 6,8 milliárd forintot szánt. A lap szerint a Renomé 2007-ben – egy revizori jelentés szerint – dupla szerződéssel vett fel milliókat a HÉV-szerelvények graffiti mentesítéséért, és túlszámlázott több munkát.

kutato
  Válasz | 2010. február 19. 20:22 | Sorszám: 269
Ezermilliárdos tételek tűntek el a közösből

A nemzeti vagyon valós értékéről jelenleg sincs hiteles adat. Két éve még 42 ezermilliárdról beszélt a vagyonkezelő, ma csak annyit tudunk, hogy valahol 15 és 27 ezermilliárd között lehet az érték. Az „eltűnt” jelentős összegről nem adtak számot, ami nem is csoda, hiszen a hiányzó vagyonelemek egyértelműen a gazdálkodás hanyagságára utalnak.
http://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/ezermilliardos_tetelek_tuntek_el_a_kozosbol.html

honfi
  Válasz | 2010. január 17. 16:57 | Sorszám: 268
Ez már nagyjából köztudomású. Mi lesz azonban az új Ptk. életbelépésével?
mamácska
  Válasz | 2010. január 17. 16:53 | Sorszám: 267
Jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanújával feljelentést tett az ügyészségen a Fidesz szigetvári választókerületi elnöke - számolt be róla a Szigetvár képviselő-testülete tavaly megbízta az MSZP-s polgármestert, hogy vásárolja vissza a helyi vízszolgáltató cég 26 és fél százalékos üzletrészét. Miután az önkormányzatnak nem volt pénze, Paizs József a francia SUEZ-csoporthoz tartozó Aquainvest Kft.-től kért kölcsön - olvasható a HírTV honlapján. A visszafizetési határidő 2009. december 31. volt. A szerződés vételi jogot biztosított a cégnek arra az esetre, ha a város nem tud fizetni. A város nem fizetett határidőre, így a vízszolgáltató cég üzletrésze az Aquainvest Kft.-hez került.

A Fidesz az ügyészségen tette meg a feljelentést.

kutato
  Válasz | 2010. január 17. 13:48 | Sorszám: 266
Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. és a jogelőd vagyonkezelő szervezetek bevételei 1990-2007. I. félévig,
Mrd Ft-ban
Összesen
1990 0,67
1991 31,36
1992 77,23
1993 169,91
1994 156,67
1995 481,04
1996 176,51
1997 350,37
1998 111,84
1999 132,51
2000 58,21
2001 51,73
2002 20,96
2003 160,28
2004 398,63
2005 154,86
2006 325,35
2007. I. félév* 10,05
http://www.fw.hu/remekm/forum/index.php?f=2&t=6994

/s még ezután jött a Budapest Airport kb ( 400 mrd Ft)etc eladása

kutato
  Válasz | 2010. január 17. 13:45 | Sorszám: 265
"alig van már privatizálni való. Talán könnyebb most már nyomonkövetni annak a néhány privatizálandó állami vagyonnak a sorsát."

naivitás volt.. 2003ban

kutato
  Válasz | 2010. január 17. 13:43 | Sorszám: 264
100 mrd dollár értékű nemzeti vagyon tűnt el..
Bogár László szerint http://www.echotv.hu/videotar.html?mm_id=66&v_id=1659
kutato
  Válasz | 2010. január 16. 19:23 | Sorszám: 263
http://www.echotv.hu/videotar.html?mm_id=127&v_id=1707

A közvagyon kiárusítása:
"Háború a nemzet ellen"
film, az Urániában most játszák

kutato
  Válasz | 2009. december 17. 19:20 | Sorszám: 262
felhozom..
Mercurius2
  Válasz | 2009. augusztus 07. 18:52 | Sorszám: 261
Bokros bűne.
Adorján13
  Válasz | 2009. augusztus 07. 18:15 | Sorszám: 260
http://mno.hu/portal/655066

Hárommillió munkavállalót vernek át
Folyamatosan száz- és kétszázmilliárd forint közötti magánnyugdíj-pénztári tagdíjunk hozama kerülhet más zsebébe
2009. augusztus 7. 16:25


Magyar Nemzet
Csaknem hárommillió nyugdíjpénztári tag számára bizonytalan és ellenőrizhetetlen, hogy a tagdíjként befizetett megtakarításának egy része valóban az egyéni számláján kamatozik, esetleg az APEH, az államkincstár és a magánnyugdíjpénztárak háromszögében termeli a hasznot – valaki másnak. Miközben a híradások többsége még mindig a 2008-as horribilis nyugdíjpénztári veszteségek fölött kesereg, több százezer tag nem is sejti, hogy még ennél is jóval nagyobb lehet a baj. A Magyar Nemzet megtudta, több hónap vagy akár egy év is eltelhet, míg az egyéni számlánkon megjelenik az általunk jóval korábban befizetett tagdíj, miközben az adóhatóság és a pénztárak egymásra mutogatnak, a PSZÁF pedig nem tesz semmit a lassan három éve fennálló probléma megoldása érdekében.

Mercurius2
  Válasz | 2009. augusztus 06. 18:19 | Sorszám: 259
Cipruson landolhatnak az adófizetők pénzei

Utoljára frissítve: 2009. augusztus 6., 11:32

Cipruson landolhatnak a magyar adófizetők pénzei, mivel a Magyar Televízió Bojtár utcai székházát egy, a Wallis érdekeltségében álló "offshore" cég építette.
Teljes cikk:
hirtv.hu - Cipruson landolhatnak az adófizetők pénzei

Cyti
  Válasz | 2009. augusztus 05. 20:27 | Sorszám: 258
Szerintem nagyon időszerű a topic most is, érdemes lenne folytatni.
atomszunyog
  Válasz | 2008. július 31. 17:19 | Sorszám: 257
Ma, a közvagyon sorsa a vezetők zsebeiben keresendő ((((
tótumfaktum
  Válasz | 2008. július 31. 16:32 | Sorszám: 256
Egy elfelejtett fogalom - Nemzeti vagyon
Bogár László
http://tudastar.googlepages.com/profbog%C3%A1rl%C3%A1szl%C3%B382222
kapitamunista
  Válasz | 2007. március 23. 19:24 | Sorszám: 255
Példatár egy nemzet vagyonvesztésére
Vásárhelyi István szerint „nem tűnt el semmi a privatizáció során” · Külföldi érdekeket szolgált a gyors magánosítás erőltetése
2007. március 13. (5. oldal)

Torkos Matild
Az biztos, hogy nem tűnt el semmi. Az egyes állami vállalatok a nyilvántartási értéknél ugyan alacsonyabb áron kelhettek el, ám a vagyonkezelő mindennel el tud számolni – bizonygatta a lapunknak adott interjújában (Magyar Nemzet, 2007. február 28., 5. oldal) Vásárhelyi István, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatóságának elnöke. Vásárhelyinek igaza van: az ország vagyonára is érvényes az anyagmegmaradás törvénye, valóban nem veszett el. Csak átalakult – mármint a tulajdonosi köre. Kicsit sárga, kicsit savanyú, de legalább nem a mienk.
Vásárhelyi István 1992 óta vesz részt valamilyen formában a honi privatizáció folyamatának irányításában vagy felügyeletében, így aztán azt gondolhatnánk, tudja, mit beszél. Amikor lapunk munkatársa azzal szembesítette, hogy az Állami Számvevőszék (ÁSZ) magyarországi privatizációról szóló jelentése szerint 2005-ig eltűnt az állam 1990-ben regisztrált induló vagyonának – nyilvántartási értéken mintegy 1700 milliárd forintnak – az egyharmada, fő privatizátorunknak a szeme se rebbent, azt válaszolta: „Megmondom őszintén, ezt a megállapítást csak a sajtóból ismerem, az ÁSZ jelentéséből ezt nem olvastam ki.” Majd hozzáfűzte: „Az ÁPV Zrt. könyvvizsgálóval, eszköz- és vagyonnyilvántartással működik. (… Elképzelhető, hogy az ÁSZ úgy ítélte meg: bizonyos vagyonelemeket a nyilvántartási értéknél sokkal alacsonyabb áron adtak el. (… Előfordulhat hasonló eset. Nekünk mint vagyonkezelőnek megvan az elképzelésünk arról, hogy egy adott társaság mennyit ér. Az értéket az adott társaság eszközei, ingatlanjai, árbevétele, piaci részesedése alapján állapítjuk meg. Ez azonban nem biztos, hogy találkozik a vevő megítélésével. Most, a magánosítási folyamat végén számos olyan vagyonelemünk maradt, amit már többször próbáltunk értékesíteni, de sajnos érdektelenség mutatkozott a portéka iránt. Ekkor bizony felül kellett bírálni az értékre vonatkozó korábbi álláspontunkat. De ezt sem mi tesszük meg, mert erre is szigorú szabályok vonatkoznak. Közbeszerzési eljárás útján kell megbíznunk egy vagyonértékelő céget, amelynek az a dolga, hogy az eladandó vagyont elhelyezze az aktuális piaci környezetbe. Eltűnni tehát biztosan nem tűnt el semmi, már csak azért sem, mert minden évben számot kell adnunk arról, hogyan alakult a ránk bízott vagyon sorsa.”
Nos, erre mondja a magyar: nesze semmi, fogd meg jól!

Csődközelbe juttatott gazdaság

Tekintve, hogy az adósságcsapda, amibe belekerült, vagy pontosabban, amibe belekergették az országot, nagyrészt a hazai privatizációs gyakorlatnak az egyenes következménye, nem mehetünk el szó nélkül a nemzeti vagyonvesztés okainak a Vásárhelyi-féle sommás magyarázgatása mellett.
Ma már – néhány elemző közgazdászunknak köszönhetően – pontosan látható, hogy a külföldi multinacionális tőke, az országot a rendszerváltozás előtt – a Világbank szervezésében – hitelekkel finanszírozó befektetői kör a hazai „kollaboráns” politikai hatalmi és politikai kapcsolati tőkét áttranszformálva, a hirtelen újtőkéssé avanzsált vállalkozói elittel összejátszva, miként fosztotta meg a magyar társadalmat közösségi vagyonától, és miként tett sokakat vagyonvesztett földönfutókká a saját hazájukban.
A pártállami diktatúra politikai rendszerének – a most nem részletezett külső és belső okok miatti – összeomlása együtt járt az ország gazdaságának csőd közeli állapotba jutásával. És ráadásul ebben a nehéz helyzetben még a nyakunkon volt 22 milliárd dollár megörökölt államadósság is a maga megfizethetetlen kamatterheivel.
Ennek az adósságnak a fedezetéül szolgálhatott volna a nemzeti vagyon, ha a jó gazda gondosságával kezelte volna a rendszerváltoztató években – a spontán privatizáció korában – a Németh-, illetve az Antall-kormány.

Százmilliárdok bankkonszolidációra

Az állam vállalkozói vagyonát van, aki 3600 milliárd forintra becsülte, van, aki – az ÁSZ – a könyv szerinti értékét veszi alapul, és 1700 milliárd forintra teszi e vagyon értékét. Amikor elindult a nagy kótyavetye, hol azzal ideologizálták meg a magánosítás szükségességét, hogy úgymond „az állam a legrosszabb tulajdonos”, hol azt hangsúlyozták, hogy a privatizációból befolyt pénzből az adósságainkat kell törlesztenünk. Ehelyett mindenféle értelmes értékbecslésre (mint például adott gyár megépítésének, gépsorokkal való ellátásának újra-előállítási költsége) fittyet hányva áron alul folyt a kiárusítás. Vásárhelyi szakszerűen elmagyarázta nekünk, miként jutottak el a privatizátorok ahhoz a döntéshez, hogy annyiért adják el a vagyonelemeket, amennyiért viszik. Csak elrettentő példaként említem meg, hogy a növényolajipar privatizációjánál a vevőnek „kiválasztott” külföldi befektető cég könyvvizsgáló cége volt az állami vagyonkezelő szervezet saját privatizációs tanácsadó cége is. Ám a nyilvánvalóan korrupciógyanús privatizációs ügylet kiállta a magyar igazságszolgáltatás próbáját.
Becslések szerint a 2000 milliárdos, eladásra szánt vállalkozói nemzeti vagyonra – a szocializmusból a kapitalizmusba való átmenet éveiben – csupán 100-150 milliárd forintnyi hazai forrás állt rendelkezésre a magyar gazdaság szereplőinél. Vagyis, akik a 90-es évek elején a privatizációs folyamat felgyorsítását erőltették, azok a hazai termelőkapacitás és ezek piacainak külföldi tulajdonba juttatását szorgalmazták.
Az Antall-kormány a hazai vásárlóerő megnövelése céljából dolgozta ki a kárpótlásijegy-, az Egzisztencia-hitel, az MRP-s privatizációs konstrukciókat, ám az állami korrupció elburjánzása miatt a gyakorlatban éppen ezek a lehetőségek teremtették meg a pártállami diktatúra kedvezményezettjeinek a kapcsolati tőke gyümölcsöztetését, a kommunista gyökerű új milliárdos elit kialakulását.
Ez az a milliárdos elit, amely előbb megteremtette azt a bizonyos Katona Béla által emlegetett hidat a politikai hatalom és az olajhamisításra vagy a kárpótlási jegyek szisztematikus felvásárlására alapozott, majd ezt a kárpótlásijegy-csomagot a privatizáció során – sokszor tízszeres értéken – felhasználó üzletemberek között.
Ez az a milliárdos elit, amelynek – a politikai kapcsolatrendszerének köszönhetően – fedezet nélkül öntötték a hitelt az állami tulajdonú bankok. Hiszen azoknak, akik mindig megnyerték a privatizációs pályázatot, mert nekik volt bizalmas politikai vazallusuk – és így pontos információjuk és a korrupció okán protektoruk is – a vagyonkezelőnél, volt bankhitelük vagy bankgaranciájuk.
Az már csak hab a tortán, hogy több mint 350 milliárd forintot kellett költenünk az adófizetők pénzéből a bankok konszolidációjára. Amire nagyrészt azért volt szükség, mert fedezet nélkül szórták ki a hiteleket a politikai kedvezményezettek egymillió forint törzstőkéjű, vagyis igen alacsony mértékben korlátolt felelősségű társaságainak, illetve azért, mert az eladósodott állami vállalatokat úgy engedték be a felszámolási eljárásba, hogy szinte semmilyen kontrollt nem gyakorolt senki a spontán privatizációs időszakban az anyavállalatokból – a banki kölcsön fedezetéből kivont – leánycégekbe menekített vagyonok felett. Ezek után adták el – szinte az utolsó „szálig” – az egész bankrendszerünket. Volt olyan bank, például a Budapest Bank, amelyet olyan privatizációs szerződéssel sikerült eladni egy szakmai befektetőnek aligha tekinthető multinacionális cégnek, a General Electricnek, hogy a beváltott állami garanciák után az ügylet egyetlen fillér hasznot sem hozott az államkasszának. Pedig csak az „átadott” budapesti ingatlanvagyon értéke több milliárd forintban mérhető. A balliberális sajtó az ilyen privatizációs sikerekről zengte annak idején, a privatizáció felpörgetése, az energiaszolgáltatók áron alul történő magánosítása, azaz a Horn– Kuncze-kormány idején az örömódákat reggel, délben és este, valamennyi hullámhosszon.

Az adósság nőtt, a vagyon elfogyott

Ez az a privatizációs ügyletsor, amelynek eredményeként a liberális verseny jóságának hirdetői angol nyelven megkomponált szerződésekben rögzítették a nyolcszázalékos garantált eszközarányos nyereséget a külföldi befektető haszna biztosítása érdekében. És ez az a privatizációs „sikertörténet”, amikor az állami vagyonkezelő a szó szoros értelmében túladott a szomszéd tehenén alkotmányos jogállamunk nagy dicsőségére, hiszen az önkormányzatok tulajdonát képező öt gázszolgáltató társaság részvényeinek több mint felét is eladták a települések tiltakozása ellenére potom 47 milliárd forintért.
Ez volt az a dicsőséges szocialista– liberális kormányzati ciklus, amikor nyilvánosságra került a botrányos Tocsik-ügy, amikor a hatalmon lévő pártok megzsarolták és több száz millió forinttal megcsapolták az ÁPV Rt. külső tanácsadójának sikerdíját, amit azért kapott, hogy az állami vagyonkezelő és az önkormányzatok közötti vagyonjuttatási egyezséget kialkudja az állami vagyonkezelő busásan megfizetett alkalmazottai helyett.
És ez volt a Bokros Lajos, balliberális oldalon szakmai zseniként mennybe menesztett közgazdász-fenomén nevével fémjelzett korszak, amikor a privatizációs bevételt úgymond az államadósság csökkentésére fordítottuk. Ekkor a költségvetési egyensúly helyreállítása céljából folyamatosan értékeltük le a forintot, ami azt eredményezte, hogy a devizában felvett hitelek nemhogy csökkentek volna a privatizációs bevételek beáldozása árán, hanem inkább nőttek.
Emlékeztetőül: az Állami Vagyonügynökség és az ÁPV Rt. 1990 és 1996 között 1000 milliárd forintot könyvelhetett el privatizációs bevételként, ebből 723 milliárd forintot befizetett a költségvetésbe, 277 milliárd forintot pedig működési költség címén felhasznált. Ebből fizették a drága külföldi tanácsadó cégeket is. Vagyis miközben a már említett 1990-es államadósság, amelynek a kamatait folyamatosan nyögtük, döntően a forint folyamatos leértékelése miatt – hiába öltük bele a törlesztésbe a teljes energiaprivatizációs bevételünket – 1996-ra brutálisan megnőtt. Az államháztartás bruttó adósságállománya – forintra átszámolva – az Állami Számvevőszék jelentése szerint 1990 és 1996 között folyó áron több mint 3,5-szeresére, 1401,4 milliárdról 5114 milliárd forintra emelkedett. 2001-ben még 7719,5 milliárd forint volt, 2003-ban már 10 587,7 milliárd forintra rúgott. 2007 első hónapjára pedig megközelítette a 15 ezer milliárd forintot.

Hiábavaló áldozatok

A privatizációs folyamat kezdetén az állami tulajdon aránya – a spontán privatizációs turpisságok ellenére is – még meghaladta a 85 százalékot, 2006-ra döntően megváltozott a helyzet, hiszen a magyar gazdaság közel négyötöde már magántulajdonba került. Az ÁSZ tavalyi jelentése szerint 1990-ben még 1859 állami vállalat várt magánosításra, a cégek akkori könyv szerinti értéke 1670 milliárd forint volt. Ez azt jelenti, hogy az 1990. évi árfolyamon számolva csaknem 26,5 milliárd dollárt ért – könyv szerinti értéken – az állam vagyona, vagyis ha a jó gazda gondosságával bántak volna vele, akkor bőven fedezhette volna
a kommunista időszakból megörökölt adósságot.
2006. június 30-án az ÁPV Zrt. tulajdonosi felügyelete alatt már csak 117 társaság működött, amelyek könyv szerinti vagyona 774,35 milliárd forintot (3,5 milliárd amerikai dollárt) tett ki. Ha ezzel szembeállítjuk a 2007 első hónapjára elért 15 ezer milliárd forintos államadósságot, akkor könnyen beláthatjuk, hogy az elmúlt 16 évben a bérből és fizetésből élő emberek teljesen feleslegesen vették a vállukra a rendszerváltozás minden nyűgét, hiába áldozták fel a nyolcvanas évek végének életszínvonalát a jobb és demokratikusabb jövő érdekében.
Hiszen most már ott tartunk, hogy a politikai hatalom a jövőt árusítja ki, például úgy, hogy eladják a minisztériumok épületeit, majd ingatlanokat vesznek árendába a következő évtizedek költségvetésének terhére piaci bérleti díjért. Már nincsen olyan nap, hogy ne szembesülnénk újabbnál újabb megszorító intézkedéssel, hogy ne tapasztalnánk meg, milyen ötletesek a kormányzati potentátok, ha újabb sarcot kell kivetni az emberekre a növekvő államadósság növekvő kamatterhei miatt. Tandíj, vizitdíj, alkotmánysértő elvárt adó, brutális energiaár-emelés az egyik oldalon, megszüntetett vasúti közlekedés, kórház- és iskolabezárások a másikon. A svédekét felülmúló adóztatás az egyik, Bangladest célzó életszínvonal a másik oldalon.
És a társadalmi béke ilyen körülmények között már valóban nem is lehet cél, ezért kell a becsapott, mindenéből kiforgatott népet féken tartani a harmadik világbeli banánköztársaságok módszereivel, a gumilövedékkel, a könnygázgránáttal és a magyar specialitással, a viperával.

Mégis eladják a Volánokat

De térjünk vissza a Vásárhelyi István által például a Volán-társaságok privatizációjáról elmondottakhoz. Jellemző az itt folyó kormányzásra, hogy nem tudja a bal kéz, mit csinál a másik bal.
– De miért kell eladni például a Volán-társaságokat? Értékesítésük előkészítése már folyamatban van. Nem gondolja, hogy az államnak ez is olyan feladata, amelyet nem adhatna magánkézbe? – tette fel a kérdést Szabó Eszter, lapunk gazdasági szakújságírója.
– A Volán-társaságokat nem készítik elő privatizációra. Ha ennek bármi jelét látja, kérem, szóljon nekem! – hangzott Vásárhelyi válasza.
– Nem akarják tehát eladni a Volán-társaságokat? – csodálkozott kolléganőnk.
Mire jött is a frappáns válasz: (… nincs napirenden a Volánok privatizációja. Azt ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a Volán-társaságok 25-30 éves gépjárműparkját indokolt lenne frissíteni. Miért kell ezt az adófizetők pénzéből állni? Több ezer autóbuszt kellene vásárolni ahhoz, hogy a társaság színvonalában és költséghatékonyságában európai átlagértéket képviseljen. A jelenlegi költségvetést nem lehet ilyen beruházással terhelni.
Szabó Eszter nem adja fel: – Akkor tőkebevonást terveznek?
Még egy kísérlet a kérdés előli kitérésre: – Jelenleg nincs a cégnél semmilyen elindított folyamat.
– Tehát a következő években nem privatizálják a Volánokat? – kínál még egy utolsó lehetőséget riporterünk az egyenes válaszra.
– (… Ha a tulajdonosunk olyan feladatot ad nekünk, hogy gondoljuk át a magánosítás kérdését a Volán-társaságoknál, akkor ezt mi meg fogjuk tenni.
És valóban megtették. Körülbelül akkor száradhatott a döntésről szóló aláíráson a tinta, amikor Vásárhelyi kerülgette a kérdésre a választ. Ugyanis a hét végén egy Baranya megyei önkormányzati vezetőknek tartott tanácskozáson Garamhegyi Ábel gazdasági minisztériumi szakállamtitkár bejelentette: a huszonnégy Volán-céget átszervezik hét társasággá, és privatizálják, az önkormányzatok – a korábbi ígéretek ellenére – a cégek tulajdonjogából egy fikarcnyit sem kapnak.

http://mn.mno.hu/index.mno?cikk=401473

iszalag
  Válasz | 2006. április 28. 19:41 | Sorszám: 254
A magyarországi közvagyon külföldre történő eladásának mértéke már eddig is rekordot dönt, a biztositási szektor nyolcvan százalék felett, a bankszektor hatvan százalék felett került külföldi kézbe, és több létfontosságu szektor hasonló helyzetben van. Ezt kb egy hete lehetett a Hir Tv-n hallani Lóránt Károly közgazdásztól, aki a közelmúltig az Európai Parlament stábjában dolgozott. Nincs meg valakinek a táblázat?
((
szakall
  Válasz | 2005. december 11. 17:18 | Sorszám: 253
Túl rutinos és életszagú az ötleted, valld be töredelmesen, hogy már vizsgáztattál egyetemi hallgatót! Meg ne próbáld tagadni!

(Ez a cenzus nagyon frappáns, elegáns szó, sokkal jobb az optikája, mint a "beugró", "belépő" stb. vizsga megnevezésnek. Mostantól ezt fogom használni. Örök hálám sírig üldöz, ezer köszönet! )

Zsíros B. Ödön
  Válasz | 2005. december 11. 16:24 | Sorszám: 252
"Vagy tucc rá megoldást, az erőszakon kívül?"

Cenzust!
Én a fekete vasárnapi népszavazáson csak azokat engedtem volna szavazni, akik az ajtónál álló cerberusnak elmeséli, hogy mi is a feltett kérdés...

Parlamenti választásoknál összetettebb lenne a "beugró".
Megkérdezném mondjuk a miniszterek nevét (s melyik párt delegálta). Miket ígért a kiszemelt pártja, s mit teljesített? Mennyi az államadóság? Mennyi a minimálbér? Hány kilaméter autópálya épült? S egyáltalán mi épült az elmúlt "kormányzati" ciklusban?


Hát, efféléket kérdezgetnék én. S aki nem szerzi meg az elérhető pontok 51 %-át, az leadja a céduláját, s mehet haza.

tiszavirág
  Válasz | 2005. december 11. 14:11 | Sorszám: 251
A többség rájuk szavazott és így gyemokratikusan övék a rendelkezési jog a 2006-os tavaszi választásokig.
(Azután majd meglátjuk, hogy ez a bírka nép mit cselekszik!)

Ezt, sajnos nem lehet meg nem történtté tenni!

Vagy tucc rá megoldást, az erőszakon kívül?

És lácc itt ebben az országban olyan mozgolódást, amely kikényszeríthetné azt, hogy ne adják el az egész országot a fejünk felül?

Ha jól emlékszem, már 90-95 %-nál tartanak!!!
Mennyi is más országban a privatizált vagyon és az állami vagyon aránya?

Földönfutók,rabszolgák vagyunk saját hazánkban!!!
Minden népnek olyan kormánya van, amilyet megérdemel!

nereus
  Válasz | 2005. december 11. 12:41 | Sorszám: 250
Jó lenne hamar eltűnniük, mielőtt még - csak úgy kishaszonbérbe - a pénzverdét, a Szentkoronát, magát a Parlamentet is odaadnák. (Nem a népnek, annak az adót kell fizetnie. Semmi táplálás, csupán "nyírás".)

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23 
 

         előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola