Téma: A MAGYAR ZSIDÓSÁG TÖRTÉNETE
|
nemszadista |
Válasz | 2005. február 02. 18:43 | Sorszám: 388 |
"Egyébként kivácsi vagyok kik és miért tiltakoztak a zsidó nemzeti kisebbség létrehozatala ellen? " Az érintettek.
|
|
|
Apóka |
Válasz | 2005. február 02. 16:43 | Sorszám: 387 |
Azt taníccsák az okosok, hogy a zsidók legalább háromszor teljesen kipusztultak a Kárpát medencéböl. A szolgaközösség mit jelent a te fogalmaid szerint? Én úgy tudom, hogy a cionizmus a nemzetté válás eszméje. 1945-re a zsidóság minden kritériumnak megfelelt, ami a nemzet fogalmába tartozhat. Egyébként kivácsi vagyok kik és miért tiltakoztak a zsidó nemzeti kisebbség létrehozatala ellen?
|
|
|
Beren |
Válasz | 2005. február 02. 16:40 | Sorszám: 386 |
Na igen, csakhogy mégiscsak fura, hogy a nácizmus áldozatai a cionisták szerint A zsidók, kizárólag, és oda nem "engednek bekerülni" más nemzetiségű embert(holott a nácik áldozatai főleg nemzsidók voltak), míg fordítva elvárnák, hogy ha már elkerülhetetlen a sokkal több nép és ember irtását magával vonó kommunizmusbűnökről való beszéd, akkor "vegyék be" őket is. Tehát ők törekednek etnikai kizárólagosságra. Az is érdekes, hogy ugyanilyen etnikai alapon nekik csak áldozati minőségükben van nemzetisége (elkövetőként soha), míg a nemzsidóknak csak elkövetői minőségben.
|
|
|
Beren |
Válasz | 2005. február 02. 16:21 | Sorszám: 385 |
Nem zárható ki, hogy magyarsága miatt mészárolták le a horgosi Szalma családot A belgrádi B92 szerb csatorna híre alapján sem zárható ki, hogy a horgosi magyar családot magyarsága miatt mészárolták le. Hogy a Szalmáék jómódúak voltak, abból csak a szerb rendőrség, az önfeladók, gyávák és kollaboránsok vonhatják le automatikusan a következtetést, hogy szó sem lehet etnikai motívumról. A szerb médiumnak, ellentétben másokkal, eszébe sem jut alapból tagadni olyasmit, amiről még nem tudhat biztosat.
Talán tehetős embereket kizárólag pénzért ölhetnek meg? A "vegyes" család: nagyszülők: Szalma József és Jolán fiuk Nándor, menyük Nelli, unokáik Dávid és Bettina. A B92 szerint nem ismertek az indokok, sem az elkövetők, nem hivatalosan megtudták, hogy a belgrádi rendőrség nyomoz. Alább a szerb nyelvű forrást közöljük. (kettosallampolgarsag.hu) http://www.kettosallampolgarsag.hu/index.php?name=main&mode=cikk&dind=2005.02.02%2016:21&database=main
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 16:09 | Sorszám: 384 |
Egyébként a második linkedben nem találok olyan utalást, mely egymás mellé rendelné a kabar és a birodalom kifejezéseket. A másik kettőt meg sem néztem.
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 15:58 | Sorszám: 383 |
Ajvé! Visszakérem az iskolapénzt, hiszen a kisegítő iskolában - ahová jártam - elszabotálták az Arvisura és a Manfréd Zeller-féle kitaláltközépkor oktatását.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. február 02. 15:56 | Sorszám: 382 |
1. Ma lehet, hogy agressziónak számítana, akkor azonban a közjog szerint elfogadott volt - persze, úgy is fel lehet fogni, hogy az elnyomott avar őseinket szabadítottuk fel a szláv elnyomók alól. 2. Izrael létrehozása semmiképpen sem számít agressziónak, azonban a jelenlegi határai jogilag, sem észérvekkel nem védhetők. 3. "szolgaközösség" - bizonyos szempontból védhető állítás, de nem ártana, ha pontosítanád. 4. Isten választott népe? Szerintem nem egyértelmű. Keresztény ember számára legalábbis kétséges. Továbbá fel lehetne tenni a kérdést is, hogy milyen mértékben jogfolytonos a mai zsidóság a Krisztus előttivel (pl. ha a hitvallás régiségét nézzük, sokkal fiatalabb vallás, mint a kereszténység - ha az etnikai leszármazást, akkor egyértelmű a megfeleltetés). Erről jut eszembe egy felmérés: az izraeliek kétharmada hisz Istenben, de kilenctizedük abban, hogy ők Isten választott népe (a felmérés igazságtartalmáért nem vállalok felelősséget).
|
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 15:49 | Sorszám: 380 |
Én is próbálkoztam a gúglival, mivel az általános iskolában történelemből fel voltam mentve. De nem találtam találatot.
|
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 15:36 | Sorszám: 378 |
Kabar birodalom? Megéltem már néhány évtizedet, de ilyenről még nem hallottam.
|
|
|
OAMDG |
Válasz | 2005. február 02. 15:29 | Sorszám: 377 |
Nemcsak a Kárpát-medenceieké! Vándorlásunk során - nem emléxem pontosan, hogy a Kabar birodalom előtt, vagy után - egy egész szép kis csapat csatlakozott hozzánk, s együtt hódítottuk meg a jelenlegi helyünket (rem.: ez ma agressziónak számítana a nemzetközi jogban, szerencsére velünk voltak ők, így elnézték nekünk, mint nekik Palesztínát, bár arra BT-határozat született:-). A magyar zsidóság megítélésem szerint - vállalva a lefasisztázást - nem más, mint a többi zsidóság: erős, a holocausttal edzett kötelékekkel egybefűzött, ősidőktől kezdve sokat szenvedett szolga-közösség, asszimilációjuk nem lehetséges, persze nem is lehet cél, de akárhogyis, mégiscsak Isten választott népe, ezt nem szabad figyelmen kívül hagyni! Éppen ez különbözteti meg őket tőlünk, s mi - keresztények - ezt nem tudjuk elfogadni, mert akkor önellentmondásba kerülnénk...
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 15:03 | Sorszám: 376 |
Zsidó vallásúnak a lakosság kevesebb mint 1%-a vallotta magát a 2001-es népszámlálás alkalmával. Zsidó nemzetiséget tudtommal még választani sem lehetett. Nem volt rá igény.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. február 02. 15:00 | Sorszám: 375 |
A következtetés helyes, a felvezetés marhaság. Mutasson valaki egy olyan mai magyar ("nemzeti") történetírót, aki a zsidóságtól a feltétlen asszimilációt követelné meg?
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. február 02. 14:58 | Sorszám: 374 |
Nincs, mert a zsidóság nem nemzetiség. Eredetileg tervbe vették az Antallék, de a tüntetések és a tiltakozások hatására lemondtak róla.
|
|
|
Apóka |
Válasz | 2005. február 02. 14:48 | Sorszám: 373 |
Van Magyarországon valahol bejegyezve zsidó kisebbségi önkormányzat?
|
|
|
Apóka |
Válasz | 2005. február 02. 14:45 | Sorszám: 372 |
"A magyar nemzeti történetírás kizárólag a magyar nemzeti szempontot követi, így – még a tudományban is – nem az integrációt, hanem a totális és feltétel nélküli asszimilációt követeli meg: a zsidóság itt kizárólag a magyar társadalom függeléke, önálló teljesítményei nincsenek, appendix egy jól megírt/kutatott fősodorhoz." Való igaz, ha van zsidó nemzet - márpedig van - akkor kellene lenni a magyarországi zsidó nemzetnek is történeti kutatása.
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 12:52 | Sorszám: 371 |
Örömömben fel is hoztam a topicot.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. február 02. 12:46 | Sorszám: 370 |
KI Az enyém Alisa és tíz éves! No ilyen gyorsan se lett még gyerekünk, azért tudunk mi ha akarunk! ON
|
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. február 02. 12:25 | Sorszám: 368 |
Szerintem is, de tisztességtelennek éreztem volna, ha csak a liberális történetírás kritikáját idézem be.
|
|
|
onogur |
Válasz | 2005. február 02. 12:24 | Sorszám: 367 |
"A magyar nemzeti történetírás kizárólag a magyar nemzeti szempontot követi, így – még a tudományban is – nem az integrációt, hanem a totális és feltétel nélküli asszimilációt követeli meg" Akárhányszor olvasom el, nem tudom értelmezni. Szerintem zagyva badarság.
|
|
|
daleth |
Válasz | 2005. február 02. 12:18 | Sorszám: 366 |
Bár nem egészen a témáról szól, inkább a kutatás nehézségeiről, de engedelmetekkel belinkelek ide egy cikket a Szombatból, ami szerintem nagyon jó, s visszaköszön belőle a fórumra beírt sok gondolat: Csapdák és remények A magyar zsidó történetírás objektív és szubjektív feltételei http://www.szombat.org/index.php?module=articles&func=display&aid=51 Néhány gondolat a cikkből, kedvcsinálónak: A magyar zsidó tudományosság számára rendkívül fontosak az alapkutatások. Ám itt is némi ellenszélben kell hajóznunk, hiszen a Magyarországra beszűrődött s főleg angolszász orientációjú modern történettudomány keretet/kereteket akar ráerőltetni a történészekre, azaz különféle ideológiai áramlatokhoz, elméletekhez akarja igazítani a sokarcú tényanyagot. Veszélyesnek tartom ezt a folyamatot, mert újabb ideológiai elvárásoktól teszi függővé a történetírói munkát és teljesítményt és kiskorúnak minősíti a polgárt. ... Aztán még az is meglehetősen problematikus, hogy a zsidó tárgyú diszciplinák közül az egyik mérhetetlenül eluralkodott a többi felett. A holokauszt történetének kutatásáról van szó . A Soá kutatására múzeum jött létre Budapesten, a munkát komoly amerikai és izraeli pénzforrások is segítik. Ami a zsidó tudományosság olyan területei, mint amilyen például az ortodoxia története, a különféle hitközségek históriája vagy amilyen mondjuk a zsidó politikai irányzatok története, teljesen háttérbe szorultak és a kutatás finanszírozása is problematikusabb. A magyar nemzeti történetírás kizárólag a magyar nemzeti szempontot követi, így – még a tudományban is – nem az integrációt, hanem a totális és feltétel nélküli asszimilációt követeli meg: a zsidóság itt kizárólag a magyar társadalom függeléke, önálló teljesítményei nincsenek, appendix egy jól megírt/kutatott fősodorhoz. A liberális kutatók viszont a felvilágosodás jegyében negligálják a „couleur locale“-t felmutató tradícionális történetírást, főleg a zsidót. Helyzetüket megkönnyíti az, hogy a judaizmus – már a felvilágosodás kora óta – a par excellence maradi vallásnak tartatik, hiszen „premodern“ szempontjaival „tagadja“ a világ testvériesülését, az ész univerzalitását. Csökönyösen megátalkodott a maga különállásában – vélik. Persze a cikk sokkal több, ettől eltérő gondolatokat is megfogalmaz, de remélem ennyi elég lesz kedvcsinálónak!
|
|
|
Apóka |
Válasz | 2005. február 02. 10:51 | Sorszám: 365 |
Ebben a múzeumban hány zsidó vallású áldozat szerepelhet, hiszen 1910-es népszámlálásnál a magyar zsidóság közel 1 milliós létszámával együtt érte a magyarság az 50 %-os részesedést a Kárpát medencében? A holokauszt áldozatainak sem a zsidósága, sem a magyarsága nem vonható már kétségbe. Viszont valóban hiányzik a nem zsidó magyarok számbavétele.
|
|
|
Apóka |
Válasz | 2005. február 02. 10:39 | Sorszám: 364 |
Attól függ honnan nézzük. A magyar zsidóság történetének sajátossága, hogy ebben a régióban nemcsak asszimilálódott, de zajlott a nemzetté válása is. Innentöl kezdve bonyolult a képlet. Definició kérdése, hogy egy politikai döntés miatti emberölés minek tekinthetö. Vérbosszús közbünténynek? Népírtásnak? Ha népírtás, akkor az a vallási hovatartozás vagy nacionalista indokú volt? A megölt ember magyarnak vallota magát, de zsidónak minösítették a gyilkolás pillanatában? Most röppent fel a hír, hogy a Délvidéken lemészéroltak egy teljes magyar családot. A sajtó azt állítja, hogy közbüntény volt, mások gyanakodnak a népírtásra, hiszen így születhet olyan döntés is, hogy a megölt javaiba juthat más nemzetiségü ember is.
|
|
|
|