Téma: Jézus feltámadása, Pál találmánya...
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 13. 13:32 | Sorszám: 709 |
Idézet: Gyásznap? igen. A gyászolók nem rugdossák egymás bokáját az asztal alatt.
Jézus történetéhez [akit i.sz. 25 elsején egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) keresztre feszíttettek a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére] sajnálatos módon tévtanítások is kapcsolódtak az újszövetségi legendák írói által. Gondolok én pl. a mesés "feltámadására", ami nonszensz... Erre fel kell az ember hívja a figyelmet, mivel eddig "Jézus második eljövetele" gyanánt várták a Pál-féle kereszténység híveivel Immánuelt, az ószövetségi legendák Ezsdrásék által betervezett messiását... Jézus pedig nem azonos Immánuellel...
|
|
|
|
john batky |
Válasz | 2009. április 11. 23:57 | Sorszám: 707 |
ELmentem orvoshoz, mert edvájzoltad. Azt mondta, ne olvassam a Bibliát. Modern idők!
|
|
|
SenKyse |
Válasz | 2009. április 11. 18:04 | Sorszám: 706 |
Gyásznap? igen. A gyászolók nem rugdossák egymás bokáját az asztal alatt.TŰZSZÜNET!!! vannak itt sokan, akik a keresztények ellen és a magyarok ellen tegyenek, hatékonyan, gyorsan. Olyanok, akik JÓ LÓRA TETTEK. Te nyugodtan elhagyhatnád. Sok dolgod van, dogmatikát, liturgiát kidolgozni, kedves Főpapom, anélkül egy keresztényellenes párt, amit csinálsz. abból nem lesz semmi, ha csak kritizálod/gyalázod a keresztényeket, magyarokat. Kár azt hinni, hogy az a sok milliárd hívő nem tudja, mi az, hogy egyház. Akik „meg fogják érteni” az igazadat, a felfedezésedet, azonnal átigazolnak maguktól. De jelenjen már meg az a könyv, hosszú tömött sorban állok érte már mióta. most pedig: TŰZSZÜNET! *
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 11. 14:39 | Sorszám: 705 |
Ezeket mindenki megtalálja az újszövetségi legendákban, csak az a kérdés, hogy mennyi az igazságtartalmuk?...
|
|
|
szopornyica |
Válasz | 2009. április 11. 13:37 | Sorszám: 704 |
13. Jézus feltámadása, megjelenései, mennybemenetele (Mt. 28; Mk. 16; Lk. 24; Jn. 20-21; I. Kor. 15:4-7; Jel. 1:9-20; Csel. 1:9-11; 7:55-56; 9:1-6; 22:6-10; 26:13-18) 267. Fölindulás, az Úr angyala elhengeríti a követ a sír szájáról (Mt. 28:2-4) 268. Jézus vasárnap, a zsenge kéve bemutatásának ünnepén feltámad, mintegy első "zsenge" a halottak közül (Mt. 28:6; Mk. 16:6; Lk. 24:6; Jn. 20:16-17; I. Kor. 15:20, 23; Kol. 1:18; Jel. 1:5; III. Móz. 23:3-14) 269. A római katonák tanúskodása és elhallgattatása, ugyanis a papok lepénzelték őket (Mt. 28:4, 11-15) 270. Mária Magdaléna elfut az üres sírtól a tanítványokhoz (Jn. 20:1-2) 271. A többi asszony érkezése a sírhoz, az angyalok híradása (Mt. 28:5-8; Mk. 16:1-8; Lk. 24:1-9) 272. Mária Magdaléna visszaérkezik a sírhoz Péterrel és Jánossal (Jn. 20:3-10) 273. A tanítványok távozása után Mária Magdaléna találkozása Jézussal a sírnál (1.) (Jn. 20:11-18; Mk. 16:9; I. Kor. 15:4) 274. A többi asszony útban visszafelé a sírtól találkozik Jézussal (2.) (Mt. 28:9-10) 275. A tanítványok hitetlensége (Mk. 16:11, 13) 276. Jézus megjelenik Péternek (3.) (Lk. 24:34; I. Kor. 15:5) 277. Jézus megjelenik az emmauszi tanítványoknak (4.) (Mk. 16:12-13; Lk. 24:13-35) 278. Jézus megjelenik 10 tanítványnak, szemrehányása hitetlenségükért, Tamás nincs jelen (5.) (Lk. 24:36; Jn. 20:19-25) 279. Jézus megjelenik nyolcadnapra a 11 tanítványnak; Tamásnak szóló bizonyságtétele (6.) (Jn. 20:26-29) 280. Jézus találkozása hét tanítvánnyal a galileai tónál (7.) (Jn. 21:1-24) 281. Ismét csodálatos halfogás és a vele kapcsolatos tanítások (Jn. 21:3-14) 282. Péternek megbocsát a többi tanítvány előtt, és visszahelyezi őt pásztori szolgálatába (Jn. 21:15-17) 283. Prófécia Péter és János további életcéljáról, szolgálatáról (Jn. 21:18-23) 284. Jézus megjelenése a tanítványoknak egy galileai hegyen (8.) (Mt. 28:16-20) 285. Jézus megjelenik több mint ötszáznak (9.) (I. Kor. 15:6) 286. Jézus megjelenik Jakabnak (10.) (I. Kor. 15:7) 287. Jézus utolsó megjelenése tanítványainak, és párbeszéde az Olajfák hegyén. Mennybemenetele és a kíséretéből visszamaradt angyalok kijelentése (11.) (Csel. 1:9-11; Mk. 16:19; Lk. 24:50-51) - Feltámadása után 40 napon át jelent meg Csel. 1:3) A megdicsőült Jézus megjelenései látomásban: 288. - Istvánnak (12.) Csel. 7:55-56) 289. - Pálnak (13.) (Csel. 26:13-18; 9:1-6; 22:6-10) 290. - János apostolnak (14.) (Jel. 1:9-20)
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 11. 12:59 | Sorszám: 703 |
Számomra Jézus kínhalála egy gyásznap. I.sz. 25 április elsején egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) feszíttettek keresztre a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére.Sajnos a halottaiból történt "feltámadásának" semmi reális alapja nincsen, amit Pál (Saul rabbi) azért ötlött ki feltehetően a szanhedrin sugallatára, hogy a világ népeivel a későbbiekben a "végidőkre", azaz napjainkra betervezett ószövetségi legendák messiását, Immánuelt "Jézus második eljövetele" gyanánt várassák... Jézus már a múlt, Immánuel a jelen és remélhetőleg az Istenkeresők Globális Egyháza a jövő...
|
|
|
szopornyica |
Válasz | 2009. április 11. 11:18 | Sorszám: 702 |
Örülök, hogy végre elolvasta a négy evangéliumot. Következő lépés: Próbálja meg aktualizálni, majd ismételten olvassa el, amit írtam és próbálja meg értelmezni - Ha nem megy így sem, akkor forduljon orvosához!
|
|
|
|
john batky |
Válasz | 2009. április 10. 23:02 | Sorszám: 700 |
(Társalgó/.../hsz12,14)
|
|
|
john batky |
Válasz | 2009. április 10. 22:59 | Sorszám: 699 |
Egy gondolat Klaus elmarasztalása elé... "Ha elolvasnád a négy evangéliumot, nem provokálnád a keresztényeket húsvétkor." Átfutottam mind a négyet. Egyikben sincs, hogy Húsvétkor, a Gondola Kellemes Húsvéti Ünnepeket topikjában örömlányok utcai futtatásáról és annak anyagi vetületeiről értekezve kell a többieket köszönteni. Hogy is mondta Odüsszeusz Polyphemos-nak? Aki saját szemében nem látja a gerendát...
|
|
|
szopornyica |
Válasz | 2009. április 10. 21:26 | Sorszám: 698 |
"Csodálom, hogy a moderátor még nem tette ki a szűrödet..." Magyarország keresztény és 2009-et írunk, éppen nagypéntek van, húsvét. - Menj haza és Ehud Olmertet győzd meg a hülyeségeidről!
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 10. 20:34 | Sorszám: 697 |
Ha esetleg egy értelmes mondatra képes lennél a témával kapcsolatosan, az nagy haladás lenne. Hamis személyeskedésekkel nem tudsz a te szintedre ledegradálni, ne is strapáljad magadat... Azt pedig ne felejtsed el, hogy egy vallásfórumon vagy, nem egy tanyasi kocsmában... Ha úgy érzed, hogy tévesek az állításaim, akkor próbáld megcáfolni őket. Csodálom, hogy a moderátor még nem tette ki a szűrödet...
|
|
|
szopornyica |
Válasz | 2009. április 10. 10:38 | Sorszám: 696 |
Kedves! Ezidáig a nevem ellen tudtál legjobban érvelni. A néped folyamatosan próbálja ráerőltetni a világra az un.: "gyűlölet beszédet" a jól bevált eszközeivel. Holokamu? Ha elolvasnád a négy evangéliumot, nem provokálnád a keresztényeket húsvétkor.
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 10. 10:14 | Sorszám: 695 |
A pénteki naphoz valójában nem volt köze a Názáreti Jézus kereszthalálának. Ratzinger bíboros, ma már XVI. Benedek pápa helyesen jegyetze meg, hogy Jézus keresztje egy kozmikus esemény volt: Idézet: http://www.vatican.va/news_services/liturgy/2005/via_crucis/ge/station_12.html http://www.oecumene.radiovaticana.org/ted/Articolo.asp?id=31503 http://www.kath.net/detail.php?id=10062 Radio Vatikan 26/03/2005 10.58.03 Roms Kreuzweg 2005, von Kard. Ratzinger ZWÖLFTE STATION Jesus stirbt am Kreuze Das Kreuz Jesu ist ein kosmisches Ereignis. --A római keresztút 2005, Ratzinger bíboros (azóta XVI. Benedek pápa) XII. állomás Jézus meghal a kereszten Jézus keresztje egy kozmikus esemény.--http://www.ersekseg.veszprem.hu/ A kereszt misztériuma Részlet XVI. Benedek pápa nagyböjti üzenetéből A kereszt bemutatja Isten szeretetének teljességét. A kereszt misztériumában tárul fel teljesen a mennyei Atya irgalmának korlátlan ereje. http://mek.oszk.hu/adatbazis/lexikon/phplex/lexikon/d/katlex/s231.html kereszt misztériuma A keresztény szellemiség lexikona A kereszt misztériuma annak az isteni szeretetnek misztériuma (Jn 3,16; 1Jn 3,16), ami a kereszten mutatkozott meg: Isten rejtett bölcsességének titka (vö. 1Kor 2,7), a zsidók és pogányok, vagyis minden nép üdvözítésének Krisztusban megvalósult terve (Ef 2,14-17; 3,3; Kol 1,27).
Ez teljesen érthető, hisz az istenhitek kozmikus hátterekre, misztériumokra épültek. Egy emberek által összebarkácsolt fából készült kereszt alkalmatlan lenne minden szempontból arra, hogy rá lehessen mondani, hogy az arra történt felszegezés következtében beállt halál által meg lett volna a világ váltva a bűneitől... Az már belemagyarázás értelemszerűen, hogy a kozmikus keresztben nyilvánulna meg az "isteni szeret", hisz ez a bűn és a halál forrása...: Idézet: Távlatok- A Magyar Jezsuiták Folyóirata(1999)(249.old.) A misztériumvallások meghaló és feltámadó istenségeinek halála=természet ciklusainak szimbóluma! A halála és a feltámadása egy és ugyanazon dolog. Szinte minden vallás szoros kapcsolatot lát a halál és a bűn között. Jézus halálában a bűn teljes ereje összpontosul!
Láthatjuk tehát, hogy a következő idézet a kereszt és Isten "szeretetének" a kapcsolata terén sántít...: Idézet: http://www.radiovaticana.org/ung/Articolo.asp?c=98250 06/10/2006 17.18.34 Jézus szenvedése Isten szeretetének legnagyobb megnyilvánulása, mely mindennél jobban képes megtéríteni a szíveket - pápai üzenet a passzionista atyák nagykáptalanjáraCsak Krisztus Keresztjének fényében lehet az isteni szeretethez közelíteni: áll abban a pápai üzenetben, amelyet a Szentatya nevében Tarcisio Bertone bíboros államtitkár írt a nagykáptalanjukat tartó passzionista atyáknak. A passzionisták alapítójának, Keresztes Szent Pálnak az üzenete mindig aktuális - fejezte ki meggyőződését üzenetében a Pápa, aki buzdította az ülésező atyákat, hogy gondolkozzanak el: Jézus szenvedése, amint azt Keresztes Szent Pál állította, "Isten szeretetének legnagyobb megnyilvánulása, mely képes megtéríteni a szíveket, minden más érven túl". A kongregáció mai feladata tehát úgy foglalható össze, mint annak megmutatása, hogy a Kereszt szeretet, és a szeretet Isten. Üzenetében a Szentatya emlékeztetett rá, hogy a passzionisták alapítója "mélységesen meg volt győződve arról, hogy a világban a rossz abból ered, hogy Jézus szenvedéséről elfeledkeztek".
Ez a beállítás az ószövetségi legendák kozmikus misztériumát hivatott rehabilitálni, ahol a legnegatívabb szellemi hatású kereszthez (1999.08.11.) utalták a messiásuk, Immánuel eljövetelét... A kozmikus kereszt (Tau) az ószövetségi legendákban JHVH jeleként szerepelt, amiről kevesen tudnak, tehát a kereszt (JHVH-Krisztus szellemi forrása) tisztelete nem az újszövetségi legendák íróinak a találmánya volt: Idézet: http://www.bibliacatolica.com.br/13/33/9.php Ezekiel könyve, 9 3. Izrael Istenének dicsõsége a kerubokról, ahol volt, a templom küszöbéhez szállt. Ekkor a fehér ruhába öltözött férfit hívta, akinek íróeszközök voltak az oldalán, 4. és így szólt hozzá: "Járd be a várost, járd be egész Jeruzsálemet, és jelöld meg kereszttel azoknak az embereknek a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyûségek miatt, amelyeket mûvelnek benne." 5. A többieknek meg ezt mondta a fülem hallatára: "Menjetek utána, járjátok be a várost és pusztítsátok! Ne nézzetek rá irgalommal és ne könyörüljetek rajta! 6. Öreget, ifjút, szüzet, gyereket és asszonyt egyaránt öljetek meg, és irtsatok ki mindenkit! Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok! Szentélyemmel kezdjétek!" Megkezdték tehát a véneken, akik a templom elõtt voltak. 7. És így szólt hozzájuk: "Tegyétek tisztátalanná a templomot, töltsétek meg halottakkal az udvarokat, induljatok!" Azok elindultak, bejárták a várost és pusztítottak. http://magyarorthodoxia.org/page/5/4/2.aspx Az Egyház számára a kereszt a dicsőség jelvénye, a bűn és a halál fölötti győzelem jele. A Szent Kereszt felmagasztalása A kereszt a Szent Írásban, már az Ószövetségben is úgy mutatkozik meg, mint oltalmazó jel, amelyet Istentől kapott jelként hordoznak a bűnt elutasító emberek: "Járd be az egész várost, és jelöld meg tau-val azoknak a férfiaknak a homlokát, akik siránkoztak és bánkódtak a szörnyűségek miatt, melyeket benne művelnek. (… Utána járjátok be a várost és pusztítsatok… Akinek azonban kereszt van a homlokán, azt ne bántsátok" (Ez 9, 4-6). http://www.fvr.hu/forras/LegMajj.htm Ezech. 9, 4-ben ez olvasható: "És mondotta neki az Úr : Járd be Jeruzsálem városát és jelöld meg tau-val ama férfiak homlokát, aki siránkoznak és bánkódnak mindamaz utálatosságok miatt, amelyek benne történnek." A thau(t) a héber betűsor utolsó betűjének neve ; régi héber és arámi, sőt etiops, francia, görög, latin és kopt alakja a kereszt ( X , + ). Ezekiel szerint az általános öldöklést csak azok kerülhették el, akiknek homlokát a kereszt jele ékesitette. Ez a betű az egyiptomiak és más régi népek titok-tanai szerint az élet jelképe volt. Jüdische Almanach(S.505) Das Mittel der Auferstehung ist der Tau der Belebung. An das Gottesgericht und die Auferstehung schließt sich das ewige Leben. Dieses "Ewige Leben" ist eine Wiederkehr der Urzeit, eine rückkehr der paradisischen Zustände! Der Garten des Paradies wird über der Erde sichtbar sein! (S.558.) Ewige Frieden ist das wichtigste Kennzeichen des messianischen oder der Gottesreiches, die Verwirklichung der auf Gerechtigkeit und Harmonie aufgebau ten Menscheitsgemeinde! So kommt in dem positiven Gehalt des ewigen Friedens die Versöhnung der Nationen! --Zsidó Almanah (505.old) A Tau a Feltámadás felélesztésének az "eszköze". Az Isten-ítélethez és a feltámadáshoz kapcsolódik az örök élet. Ez az "örök élet" egy visszaállása az ősidőknek, egy visszatérése a paradicsomi állapotoknak. A paradicsomi kert látható lesz a Földön. (558.old.) Az örök béke egyik legfontosabb jele a messiási, vagy isteni birodalom, az igazságosságra és harmóniára felépített emberiség megvalósítása! Így jön az örök béke pozitív tartalmához a nemzetek kibékülése!-- Dr. Szántó Konrád: A Katolikus Egyház története (1983)(I./118.) Érdekes jelensége a keresztény imaéletnek, hogy imádságaikat keleti irányba fordulva és a kereszt jele előtt mondták el. Kelet felé azért fordultak, mert onnan várták az Úr eljövetelét, a kereszt pedig az Úr érkezésének diadalmi jele volt. http://www.communio.hu/ppek/konyvek/wrgal01.txt Pálnak a kereszt a fontos (6,14-15) Pál a 14. versben ellenfeleinek viselkedésével saját magatartását állítja szembe. Ô nem a ,,testtel'' dicsekszik, sem a sajátjával, sem valaki máséval. Ezek helyett -- az eredeti szövegben az ellentét jól érvényesül -- ô Krisztus keresztjével dicsekszik, és ez éppen a ,,test'' megsemmisítését jelenti. Csak a kereszt érdemel dicsôítést, mert egyedül a kereszt a hatékony. Mert egyedül az számít és ér valamit, amit a kereszt hozott létre.
Ez a megjelölés megismétlődik a Jelenések könyvében is, ami az ószövetségi legendák megkoronázása, azaz a közel 2450 éve várt zsidó messiás, Immánuel fellépését tárgyalja: Idézet: Jelenések könyve 7,2 Láttam egy másik angyalt is feljönni napkelet felől, akinél az élő Isten pecsétje volt, és hatalmas hangon odakiáltott a négy angyalnak, akiknek megadatott, hogy ártsanak a földnek és a tengernek, 7,3 és így szólt: "Ne ártsatok a földnek, se a tengernek, se a fáknak addig, amíg homlokukon pecséttel meg nem jelöljük a mi Istenünk szolgáit".
Tehát senkinek ne legyen azzal kapcsolatosan kétsége, hogy itt egy kozmikus misztériumról lenne szó. A Názáreti Jézus fakeresztje egy közönséges kivégzőeszköz volt, ettől még nem lehetett volna Jézusból "Megváltót" kreálni. A keresztre feszítésének a valódi misztériumára Pál (Saul rabbi) hívja fel a figyelmet a zsidókhoz írt levelében: Idézet: Pál levele a zsidókhoz 9,11 Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való.9,22 A törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat. 9,23 Szükséges volt, hogy a mennyei dolgok képmásait ezekkel tisztítsák meg, magukat a mennyei dolgokat azonban ezeknél különb áldozatokkal. 9,24 Mert nem emberkéz alkotta szentélybe, az igazi képmásába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most megjelenjen az Isten színe előtt értünk.
Ha Jézus keresztre feszítése nem esett volna egybe egy jellemző komikus eseménnyel, ami megindokolta volna Jézus akkori véresáldozatként történt kivégeztetését, akkor nem válhatott volna semmiképpen kozmikus misztériummá a keresztre feszítése. Ennek az eseménynek kizárólagosan egyetlen nap tesz eleget, i.sz. 25 április elseje, ami nem pénteki, hanem vasárnapi nap volt (a keresztények számára ünnepnap) és a peszách ünnep előkészületi napja, amikor zsidó szokás szerint egy elsőszülött hibátlan bárányt kell áldozniuk az "egyiptomi kivonulás" (ami feltejetően csak vallási legenda) emlékére. Itt megtekinthetőek az i.sz. 23 - 36-ig a zsidó peszách ünnepekhez kapcsolódott égi "helyzetképek": Ábra1 i.sz. 23.03.26 01:17 Jeruzsálem UT+2:00 "Penumbral" holdfogyatkozás (Péntek) 23.03.23. - 3783. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra2 i.sz. 24.04.12. 20:47 Jeruzsálem UT+2:00 (Szerda/zsidóknál csütörtök) 24.04.15. - 3784. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra3 i.sz. 25.04.01. 22:19 Jeruzsálem UT+2:00 (Vasárnap/zsidóknál hétfő) 25.04.01. - 3785. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra4 i.sz. 26.03.21. 23:30 Jeruzsálem UT+2:00 (Csütörtök/zsidóknál péntek) 26.03.21. - 3786. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra5 i.sz. 27.04.09. 18:27 Jeruzsálem UT+2:00 (Szerda/zsidóknál csütörtök) 27.04.08. - 3787. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra6 i.sz. 28.03.29. 05:22 Jeruzsálem UT+2:00 (Hétfő) 28.03.28. - 3788. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra7 i.sz. 29.04.17. 04:45 Jeruzsálem UT+2:00 (Vasárnap) 29.04.15. - 3789. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra8 i.sz. 30.04.06. 21:42 Jeruzsálem UT+2:00 (Csütörtök/zsidóknál péntek) 30.04.04. - 3790. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra9 i.sz. 31.03.27. 12:55 Jeruzsálem UT+2:00 (Kedd) 31.03.25. - 3791. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra10 i.sz. 32.04.14. 11:00 Jeruzsálem UT+2:00 teljes holdfogyatkotás (Hétfő) 32.04.13. - 3792. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra11 i.sz. 33.04.03. 16:51 Jeruzsálem UT+2:00 "Partial" holdfogyatkozás (Péntek) 33.04.02. - 3793. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra12 i.sz. 34.03.23. 17:25 Jeruzsálem UT+2:00 "Penumbral" holdfogyatkozás (Kedd) 34.03.21. - 3794. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra13 i.sz. 35.04.11. 10:25 Jeruzsálem UT+2:00 (Hétfő) 35.04.10. - 3795. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) Ábra14 i.sz. 36.03.30. 16:12 Jeruzsálem UT+2:00 (Péntek) 36.03.29. - 3796. Nisan 15 (a http://www.hebcal.com/converter/ kalkulátor szerint) A fentiek ismeretében teljes biztonsággal kijelenthetjük, hogy a kozmikus kritériumoknak kizárólagosan csak a következő dátum és konstelláció felel meg: Jézus keresztrefeszítése: 25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem Nap-Mars konjunkció: 9,8°/10,8°kos; Szaturnusz konjunkció: 4°Kos; Hold oppozíció: 9,8°Mérleg; Uránusz quadrat: 9,7°Rák; Neptunusz-Plútó oppozíció: 12,7°/9°Bak; Ez a nap tehát nem egy pénteki nap volt, hanem vasárnap, nem véletlenül a keresztények számára a vasárnapot jelölték ki ünnepnapnak a szombat helyett a későbbiekben... A Názáreti Jézus úgymond "magára vette a világ bűneit", természetesen nem a jószántából és nem valóságos emberi bűnöket. Bővebben erről: Aki magára vette a Világ összes bűneit... Jézus azon a napon lett keresztre feszítve, amikor a születése idején együttállt Shem ha Mephorash ("Isten 72 szelleme") kozmikus forrásait képező égitestek (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz és az Uránusz) egy "T" keresztet alkottak a Zodiákusban. A Jézussal kapcsolatos misztérium lényege ebben rejlik. Erre utal Schönborn bíborosnak az egyik megnyilvánulása is: Idézet: http://religion.orf.at/tv/news/ne01225_bischoefe_fr.htm Schönborn: Geburt Jesu überwindet Dunkel des Stolzes. Neben der Krippe stehe von Anfang an das Kreuz, so Schönborn. Das neugeborene Kind in der Krippe sei eine Vorwegnahme des Kreuzes. --Schönborn (Christoph Schönborn bíboros, Bécs érseke és az Osztrák Püspöki Konferencia elnöke): Jézus születése áthidalta a büszkeség sötétségét. A jászol mellett kezdettől fogva ott áll a kereszt, így Schönborn. A jászolban lévő újszülött gyermek egy megelőzése a keresztnek.--
Jézus születése: i.e. 8. 02.10. -7.02.10 12:11 UT +2.00 jeruzsálemi idő (3753. Adar 1.) Nap-Hold konjunkció:20,1°Vízöntő, -Mars-Szaturnusz-Uránusz konjunkció:29,3°/27,8°/27,4°Vízöntő Jézus keresztre feszítése tehát nemcsak azért volt indokolt a szanhedrin szempontjából, mert Jézus egy hitehagyott egyénnek számított (fellépett a Tóra kegyetlen és nacionalista sugallataival szemben) és éppen a peszách ünnep előkészületi napja volt akkor, ezen kívül Jézus elsőszülöttnek és bűntelennek számított, hanem azért is, mert a "mennyei dolgok képmásait" (Pál levele a zsidókhoz 9,23; -kozmikus kereszt!) "vérrel tisztítják meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (Pál levele a zsidókhoz 9,22)... Jézus vasárnap lett keresztre feszítve és természetesen nem támadhatott fel a halottaiból, hisz egy hús-vér ember biológiai halála beállta után perceken belül elkezd megalvadni a vér a vastagabb erekben, a bomlás megindul sejtek szintjén (leginkább az idegsejtek) és 5 percen túl már csak vegetatív állapotba lehet visszahozni az életbe az embert. Jézus ugyanolyan anya szülte ember volt, mint bármelyikünk, csak speciális születési tulajdonsággal (lélekkel) vértezte fel a Folyamatosan Változó Szellemi Való (Isten). Idézet: http://www.vigilia.hu/2004/4/zsengeller.htm Test és lélek Jézus feltámadása és a zsidó feltámadáshit interakciója a hellenisztikus-római korbanJézus feltámadása a kereszténység hitének olyan tartóoszlopa, melyet, ha megingatunk, az egész felépítmény dőlne össze. Pál apostol ezt a meglátását megrendítő szavakkal tolmácsolja az 1Kor 15,12–19-ben:
A Názáreti Jézus feltámadása feltehetően Pál (Saul rabbi) ötlete volt, hogy "Jézus második eljövetele" gyanánt lehessen a későbbiekben váratni a világ népeivel az ószövetségi legendák betervezett messiását, Immánuelt, aki 1999.08.11.-én látta meg a napvilágot a lehető legnegatívabb szellemi hatású kozmikus kereszt égisze alatt, aminek a hatását napfogyatkozás fokozta... Pál szavaival zárom a gondolataimat közel 10 évvel a "holtak feltámadása" és "Jézus második eljövetele" után...: Idézet: Pál első levele a korinthusiakhoz Pál első levele a korinthusiakhoz 15,12 Krisztus feltámadt, mi is feltámadunk Ha pedig Krisztusról azt hirdetjük, hogy feltámadt a halottak közül, hogyan mondhatják közületek némelyek, hogy nincs halottak feltámadása? 15,13 Hiszen ha nincs a halottak feltámadása, akkor Krisztus sem támadt fel. 15,14 Ha pedig Krisztus nem támadt fel, akkor hiábavaló a mi igehirdetésünk, de hiábavaló a ti hitetek is. 15,15 Sőt Isten hamis tanúinak is bizonyulunk, mert akkor Istennel szemben arról tanúskodtunk, hogy feltámasztotta a Krisztust, akit azonban nem támasztott fel, ha csakugyan nem támadnak fel a halottak. 15,16 Mert ha a halottak nem támadnak fel, Krisztus sem támadt fel. 15,17 Ha pedig Krisztus nem támadt fel, semmit sem ér a ti hitetek, még bűneitekben vagytok.
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 09. 22:35 | Sorszám: 694 |
A nick neved a bejegyzéseid minőségét tükrözi...
|
|
|
szopornyica |
Válasz | 2009. április 09. 22:21 | Sorszám: 693 |
Nektek zsidóknak ez borzasztóan fájdalmas tény, amin örökké rágódni fogtok. Meggyilkoltátok Isten fiát, amivel a világ végezetéig nem tudtok elszámolni. Sajnos a történelmetek bűneiből nem tanulva agresszív, gyilkos, kárhozatban szétszóratott hordaként éltek azóta is. Sunyi, alattomos, erkölcstelen léhűtő életet élve minden lehetséges jót megtámadtok. Sokszor az az érzésem, hogy az ördög választotta ki ezt a népet a pusztítás céljaira.
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 09. 21:47 | Sorszám: 692 |
Azt hiszem, hogy ezen a hétvégén ismét aktuálissá válik a topic témája, hisz százmilliók fogják ünnepelni a Názáreti Jézus feltámadását, ami valójában nem történhetett meg, viszont az ötlet, ami feltehetően Páltól (Saul rabbi) származott alkalmas volt arra, hogy az általában erőszakkal keresztvíz alá hajtott népekkel "Jézus második eljövetele" gyanánt várassák az ószövetségi legendák ~2450 éve betervezett messiását, Immánuelt, akinek semmi köze ahhoz a Názáreti Jézushoz, akit i.sz. 25 április elsején egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) feszíttettek keresztre a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére. Jézus tehát nem támadhatott fel, de a beavatatlan hívő tömegek mégis évről évre megünneplik azt az eseményt, aminek sajnos semmi reális alapja nincsen... Jézus születésének és kereszthalálának kozmikus eredete Aki magára vette a Világ összes bűneit... Jézus feltámadása, Pál találmánya... Jézus feltámadása, Pál találmánya...II.
|
|
|
SenKyse |
Válasz | 2009. április 08. 08:23 | Sorszám: 691 |
Annyira, de annyira mély meglátás az első sor. Senkise Klaus, Klaus senkise, mindketten egy. Kutya. Vau-vau-vau * A többire majd visszatérek, talán valamikor, mert nem érek rá. Meg itthon letiltattam tattaratattam tattam Csak előre: A világ megértésének és egy másik ember megértésének is ugyanaz a szerelem a kiindulása, ami nem elfogult, nem ítélkező, nem tekint tárgya érdemeire, tökéletesen érdekmentes, tárgy és célnélküli,célszerűség mentes, birtoklásvágy mentes, sőt eredendően vágymentes, úgy érzi az ember, nem maga okoskodta ki (na, ebbe szerelmes leszek, ezért-azért), hanem kegyelemből kapja. Csak úgy. Lángba borítja a szívet. Ez mindenkinek megadatik legalább egyszer az életben- - - - - - - Úgy gondolom pl, hogy Állatfreud-Freudállat is, mint nagy tudós, ezért tudott úgy kutatni, dolgozni. Ezért tudott következetesen, kitartóan, napi sok-sok órát át, éveken át munkálkodni. Hogy a végén miért lett teljesen rossz, embertelen, amit csinált? Kérdés. Szerintem, beléptek sorba, amitől a fent említett mentes volt. Azoktól jönnek be a hibák, azok szennyezik, sőt, a bűnök is azoktól vannak. Azok nélkül a szerelem, mint a fény, tiszta, ragyogó, átlátszó, osztatlan, egy, örök.
|
|
|
honfi |
Válasz | 2009. április 07. 17:11 | Sorszám: 690 |
Vedd észre, hogy ugyanúgy irracionális dolgokról beszélsz, mint Klaus. Csak te többet álmodozol. ( Egykutya ). "Csak a szeretet képes a titkok kapuját megnyitni a megértés felé." A másik ember megértésének - vágyai elfogadásának - lehet a szeretet az elöfeltétele. A világ megértésének azonban mindenféle elfogultság csak akadályát képezi.
|
|
|
Klaus Matefi |
Válasz | 2009. április 06. 10:12 | Sorszám: 689 |
http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=229723 Feltámadhatott-e Jézus?Klaus Matefi 2009. 04. 06. 09:57 (89.) Idézet: Ben Lévi írta: Valóban nem ismertem kellőképpen, de nem is lepett meg. Az lepett volna meg, ha azt mondják, hogy ők voltak az okai. Megjegyzem Pilátust sem gondoltam hibátlannak az ügyben... A vád Pilátus előtt egyértelműen lázadás volt, az istenkáromlás vádja nemigen hatotta volna meg Pilátust. Persze ez jelzi, hogy avádlók ügyesen taktikáztak, hiszen a legkevésbé volt valóságalapja ennek a vádnak.
Az idézeteket csak azért tettem be ide, mivel Te azt állítottad rólam, hogy "ez nagyjából megfelel egy mai zsidó érvelésének, hogy ne zavarja a kereszténység az ő lelkét. ezzen nem azt mondom, hogy zsidó vagy, ez nem is érdekel". Láthatod tehát, hogy az én magyarázataim egyáltalán nem hasonlóak az idézetekben olvashatóakhoz... Idézet: Ben Lévi írta: Pártatlan és tárgyilagos?  Nem értem, mire gondolsz! A szavakat értem, persze...
Az én magyarázataim nem kifejezetten azonosak a bibliai legendákban illetve más helyeken olvashatóakkal. Két igazság ezen a téren nem létezhet... Vagy az említett források magyarázatai tévtanítások, vagy az enyém... Erre írtam azt, hogy A Biblia szerint ez természetesen máshogy fest, tehát a vitatott pontok eldöntéséhez pártatlan és tárgyilagos megméretés lenne szükséges, aminek örömmel állok elé... És ezt ezután is fenntartom. Igazságot ebben a kérdésben nem tehet egy elkötelezett hívő, hisz az hazabeszél értelemszerűen... Én azt állítom, hogy a Názáreti Jézust i.sz. 25 április elsején egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) keresztre feszíttettek a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére, azaz szó sem volt önkéntes "áldozatról"... Nem támadhatott fel a halottaiból, mivel az emberi élet egyszeri és megismételhetetlen, viszont az ötlet alkalmas volt arra, hogy a világ népeivel közel 1700 évig várassák az Ezsdrásék által betervezett ószövetségi legendák messiását "Jézus második eljövetele" gyanánt..." A véleményem szerint ennek a "feltámadásnak" az ötlete Páltól (Saul rabbi) származik (esetleg a szanhedrin sugallatára), aki soha nem látta és nem halotta Jézust, viszont a keresztre feszítése után ~15-20 évvel elsőként írt erről az "eseményről", megelőzve a szinoptikusokat 1-1,5 évtizeddel... Annak ellenére, hogy Jézus a saját népe kegyetlen és nacionalista vallási sugallatai ellen lépett fel valójában, és nem a világ népeit akarta megváltoztatni, Pál (Saul rabbi) azt tartotta fontosnak... A Pál-féle kereszténység általában erőszak útján lett elterjesztve a világ népei között, ami tulajdonképpen az ószövetségi legendák "bálványtalanítási" utasításainak tudhatóak be...
|
|
|
|
SenKyse |
Válasz | 2009. április 01. 13:02 | Sorszám: 686 |
(ξ -ra a zárójel rákacsintot, na ne ) jav: nem emberré – testté - σὰρξ - lett. *
|
|
|
SenKyse |
Válasz | 2009. április 01. 12:58 | Sorszám: 685 |
Idézet: SenKyse, csak magyarázkodás, amit Te folytatsz kellő ismeretek hiányában... Isten soha nem válik emberré valójában és az ember se Istenné...Na igen. Rossz lelket kaptam a Folytonosan változó sz. v-tól? Lehet. Te meg jót (minden a Szűzben, kitűnő fényszögekkel). De innen szép a győzelem. (és Buddhának is rossz konstellációja volt, ez vígasztal) * Mivel, akiket idézek, szentek,teológusok, filozófusok, művészek- azokat mind bolondnak tartod, tudomásul vettem, hogy nincs értelme idézni őket. A szentiratok- kinyilatkoztatások- aki ezt nem hiszi, nem úgy olvassa, ahhoz nem fognak szólni, aki ellenszenvvel közelít bármihez az nem fogja megérteni azt, mert elzárja tőle magát. Csak a szeretet képes a titkok kapuját megnyitni a megértés felé. Ha sakkoznánk, vedd úgy, előnyt, for-t adtam. Neked ott a hadsereg (Efemeridák, táblázatok, történelem könyvek, tőzsdei-mik is?, újságok, Marx-Lenin összes- egybefűzve, aranygerinccel, politikai-gazdasági tanulmányok,tanok, Gyalogok: politikai-gazdasági indíttatású álművészeti alkotások) Én levettem: a királynőt (Eckhart M) a tiszteket (misztikusok, skolasztikusok, keleti és nyugati idealista filozófusok- vagyis filozófusok ) a gyalogokat (szakrális művészetek) a királyt (tudatom kiüresítettem) * * * * * * * * * * és most tapasztalok valamit nincs semmi - üres - van – születik egy gondolat- születik egy érzés – születik egy légzés- tehát azt, amikor létesül valami, azt a pillanatot átélem A gondolat születése ugyanolyan fontos pont, mint egy lény születése. Ugyanis az nem volt- egyszer csak lett. Nem is akárhol –a tudatomban. A létesülés pillanata megragadható (még ha nem is tudom kommunikálni, de ez nem véletlen, a misztikusok sem tudják a lényegét kimondani, talán leginkább a költők, képekben, azt, ami eredendően még nem kép (Poeta sacer) - kiterjedés nélküli középpont.- ezt át kell élni – aki átélte- az meg fogja találni, azokat, amik erről szólnak- ezt járják körül) Tehát ez megtörtént. Biztos, hogy rossz konstellációban, a spártaiak nem vonakodtak volna velem kirándulást tenni a Taigetoszra. Mondjuk 9 évesen. És akkor – miután mindenki hülyének néz, mert nem tudom elmondani, mit átélek, azután el kezdem keresni. És azt találom: Καὶ ὁ λόγος σὰρξ ἐγένετο S az Ige testté lett Figyelmezzünk: nem emberré – testté (σὰρξ lett. A gondolat, az érzés is "test" ilyen szempontból. Ekkor lesz: idő és tér – mert a testek mozgásukkal (mozgás, esemény, történés) kifeszítik a tér-idő-hálót. Egy kiterjedés nélküli PONT nem tud ilyet tenni. És idő és tér feletti – mivel ez a forrás – amiBŐL keletkezik. Kilép a Létből- létesül. Akkor erre azt mondom :igaz, mert átéltem (nem elhittem ) Creatio ex nihilo – teremtés a semmiből. In principio- Ἐν ἀρχῇ – nem időhatározó szó!! (brésit) Eredetében – nem időhatározó! A LÉT – saját örök teljességéből (egy) hozza létre a világot (kettő→ több) Mondható, hogy ez a létesülés Δt→0 minden pillanatban van– mert a LÉT időfeletti. Akkor ezt látom, és pontosnak érzem – ez névadás – így nevezem ezentúl, azt, amit tapasztaltam: Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ezentúl, amit tapasztaltam – Istennek és Igének nevezem. A magyar Ige szavunk nagyon szép, mert kifejezi, ez a kilépés pillanata, cselekvés, történés. Viszont nem mondhatom, hogy ez a LÉT –aminek neve már: ISTEN, IGE : ilyen ↔ olyan, jó ↔ rossz, mert itt még nincs dualitás- mert az csak térben-időben lehet. Min. két dolog között, ami térben és időben van, valamilyen relációban, ellentétben, harcban. yin- yang, éjszaka-nappal És ezek: jó-rossz, itt keletkeznek, a létesültek között - relációban. És el is múlnak, nincs önálló szubsztanciájuk- kettesével vannak- egyik megszűnik - azonnal a másik is.*** Ezekhez (a már létesültekhez) valóban nem akar eljutni senki, dicsőíteni se akarja senki, Keresni- hogy mi a jó, mi a rossz kell, de ezt ne nevezzük ISTENNEK, IGÉNEK, mert itt már – tulajdonságokkal ellátva, itteni okokkal bírnak, nem a LÉTBŐL erednek, onnan a kilépés, a teremtés. Formafelettiből → a forma. Tulajdonságfelettiből→ a tulajdonság. Emberfelettiből, létből → az ember, a létesült. Egy analógia: A forrás magasabban van, mint a tenger. A forrás rejtett, titkos, nem látható. Kérdésem: Elfogadod-e eddigi, bábunélküli lépéseimet, vagy a fejemre húzod a sakktáblát, mérgesen. *** Ha a világ rigó lenne, kötényemben ő fütyülne, Éjjel-nappal szépen szólna, Ha a világ rigó volna. De ha a világ rigó lenne, Kötényembe nem is férne, Kötényem is honnan volna, Ha a világ rigó volna. *
|
|
|
|