Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Jézus feltámadása, Pál találmánya... (3. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Jézus feltámadása, Pál találmánya...
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. április 18. 00:17 | Sorszám: 784
Idézet:
Tagathon írta:
Abban nem kételkedek, hogy a régiek asztrologikusan gondolkoztak, erre van elég bizonyíték. De azt nem értem, hogy jön 1999-es konstelláció Krisztus megfeszítéséhez, amely emlékezetem szerint kicsit korábban történt.

Ha egy kicsit figyelmesebben olvasnád, akkor nem kellett volna ezt a kérdésedet feltenned...


Jézus illetve a halottak "feltámadása".

Idézet:
Távlatok- A Magyar Jezsuiták Folyóirata(1999)(249.old.) A misztériumvallások meghaló és feltámadó istenségeinek halála=természet ciklusainak szimbóluma! A halála és a feltámadása egy és ugyanazon dolog. Szinte minden vallás szoros kapcsolatot lát a halál és a bűn között. Jézus halálában a bűn teljes ereje összpontosul!

Ebben az idézetben minden benne található, ami a feltámadás misztériumára nézve lényeges. Természetesen a valóságban nem képes senki feltámadni. A feltámadás fogalma olyan kifejezetten negatív szellemi hatású égi konstellációkkal van kapcsolatban, ahonnan már csak "felfelé vezethet az út", azaz a szellemi "sötétség" ezután "világosodni" fog...

Jézus keresztre feszítése:
25.04.01. 22:19 UT +2.00 Jeruzsálem
Nap-Mars konjunkció: 9,8°/10,8°kos; Szaturnusz konjunkció: 4°Kos; Hold oppozíció: 9,8°Mérleg; Uránusz quadrat: 9,7°Rák; Neptunusz-Plútó oppozíció: 12,7°/9°Bak;


1999.08.11. 11:09 UT
Nap-Hold konjunkció:18,4°Oroszlán; -Uránusz oppozíció:14,7°Vízöntő; -Mars quadrat:16,9° Skorpió; -Szaturnusz oppozíció:16,9° Bika
(teljes napfogyatkozás!)
-A "holtak feltámadása".
-A zsidó Messiás, Immánuel születése. Az "új mennyei Jeruzsálem landolása" a Bakonyban.


Jézus kereszthalálakor egy kifejezetten negatív szellemi hatású kozmikus kereszt realizálódot. Ennek jegyében feszíttették keresztre egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére.

Az 1999 augusztus 11.-i napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt pedig az elmúlt évezredek legnegatívabb szellemi hatásával rendelkezett az asztrológiai szabályzók szerint.

Ezekben a dolgokban lehet természetesen kételkedni, de attól függetlenül a bibliai legendák misztériumainak ez a két kozmikus kereszt a legfontosabb alapköve.

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. április 18. 00:09 | Sorszám: 783
Idézet:
Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy az egy a sok dolog egysége. De ez a logikai analfabetizmus határán áll. Ahhoz ui., hogy sok dolog legyen, mindenekelőtt kell lennie egynek, egységnek, azonosságnak. A tévedés ősi, de kezdetleges, és azok követik el, akik nem tanultak gondolkodni.

Az emberi lélek a Folyamatosan Változó Szellemi Való hatásának a következménye, ami a születés pillanatában keletkezik, de kifejezetten élő szervezethez van kötve.

A fenti idézet egy kérdésre volt a rövid válasz, amit John Batky tett fel és a saját szavaival válaszoltam vissza.

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. április 18. 00:04 | Sorszám: 782
Mi kifogásod van az alábbi megfogalmazásban?

Idézet:
Nézzük meg először, hogy mit ír pl. Babits Antal a Bibliai nevek és fogalmak című művében a szentségről:

"Alapjelentése: elkülönítetten élni. Szent az, amit kiemelnek a mindennapi, világi használatból, és szent célra rendelnek. A szentség eredete Istenben van, és azoknak a tárgyaknak, helyeknek és személyeknek tulajdoníttatik, akik ill. amelyek az Ő szolgálatában állnak; Isten megköveteli, hogy népe szent legyen (4Móz 15,40-41; 5Móz 7,6). Jézus Istennek Szentje (Mk 1,24; Lk 4,34; Jn 6,69)."


Ha találsz benne hibát, akkor jelezzed... Ha pedig nem, akkor ne játszad meg magadat...

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. április 18. 00:00 | Sorszám: 781
Idézet:
Nekem testfüggetlen lelkem van.
Neked semmilyen lelked nincs,
max. egy végső szellentésed
A véleményed lényegtelen.

A bejegyzésed magáért beszél... Nem szándékozom kommentálni. Esetleg csak annyit, hogy lehetnél egy kicsit szerényebb is, mert a megnyilvánulásaid igazán nem festenek rólad jó képet... Ilyenre bárki képes kedves szopornyica...

john batky
  Válasz | 2009. április 17. 23:19 | Sorszám: 780
Valahogy így érzem én is. A tudat talán egy szűrő vagy egy interpretátor. Ezen még töprengek.
honfi
  Válasz | 2009. április 17. 22:17 | Sorszám: 779
Aki lélekröl beszél, annak kell definiálnia, mit ért rajta.
Az embernek - és a fejlettebb állatoknak - van egyedi személyisége, ami az örökölt infók és a környezeti hatások alapján kialakult tulajdonság. Lehet ezt léleknek is nevezni.
Én azt hiszem, a dolog abból a tévedésböl adódik, hogy azt hisszük, a tudatunkból állunk. Pedig szerintem a tudat csupán egy interface-szervezödés. A gondolkodás mélyebb rétegekben történik, s velünk csak az eredményt közli. A tudat a supevisor, behordja az infot, s tanítja a neuronokat, majd lekérdezi az eredményt. Amikor az agy a belsö szerveket vezérli, akkor meg se kérdezi a tudatot. A tudat viszont, ha nagyon erölködik, megtanulhatja, hogyan üzenjen a vegetativ vezérlöknek.
Amikor megpróbálunk magunkba nézni, akkor csak valami ködöt látunk, sokan azt hizik talán, az a lélek. Nem a tudat, hanem a tudat alatti. Érezzük,hogy más is van ott, mint mi(a tudat).
john batky
  Válasz | 2009. április 17. 11:31 | Sorszám: 778
"Mi lenne a Schrödinger-egyenlet említett kifejtése? Hol olvasható el? Hogyan foglalható össze?"

A válasz egyszerű is és bonyolult is, néhol nevetséges.

A kvantummechanikának sokféle interpretációja lehetséges, ha jól tudom. A plato.stanford.edu-n is láttam néhányat, sokat foglalkozik a rejtett paraméter kérdésével, esetleg az MWI-vel, hátha egyéb universum-ok feltételezésével kilőhető a statisztikus jelleg.

(Fizikus barátom szerint ezekre vélhetően nincs szükség.)

Amit most írni fogok, nem lesz szakmai, mert magam dilettáns, bár kicsit matematikai affinitású ember vagyok és az a barátom, akivel hónapokon át tárgyaltuk a Sch-e. kérdését, nos, ő is ezen a szakmán kívüli. De széles látókörű, nagyon művelt, jó humorérzkű ember és kiváló matematikus

Tehát így tudtommal sehol nem olvasható, csak e-mail-ekben, levelezéseinkben.

A lényeg egyszerű. Nézz rá a QM Schrödinger-egyenletére simán matematikai szemszögből. Azt látod, hogy az nem más, mint egy elég különös diffúziós egyenlet. Mint akár a hőtranszport egyenlet is.

Gyakorlatilag a következő kérdések segítenek:

Mi az, amit matematikailag tudhatunk egy ilyen parabolikus pde-ről?

Hogyan lehet, lehet-e analógiát felismerni a hő- és diffúziós egyenlet és a Sch-e. között?

Lehet-e hasonlítani ezen egyenletek megoldásait?

Mit csinál egyes próbafüggvényekkel?

Elárul-e az egyenlet komplexitása valamit a téridőről?

A normálási feltételnek milyen köze lehet a téridő szerkezetéhez? Mit jelent egy komplex fv. abszolút értékének négyzetét integrálni és azt 1-gyel tenni egyenlővé?

Lehet, hogy egy fizikus röhögne, vagy két perc alatt helyretenné a kérdések 95%-át... de akkor is maradna 5%

Nagyjából ennyi. Mi a véleményed?

john batky
  Válasz | 2009. április 17. 11:20 | Sorszám: 777
Gestalt:

Ez a kérdés érdekel, de sajnos nem értek hozzá. Fizikus barátom sokat foglalkozott a kérdéssel az universum vonatkozásában. Az ő egyik legfontosabb kérdése az volt, vajon miért nem axiomatizálható a fizika. Ha jól emlékszem, ez volt Hilbert 6. problémája. Egy kérdés, amely jó 100 éve kérdés. Állítása szerint az universum nem halmaz, bár úgy néz ki, halmazokra bontható és részben ez teszi lehetővé a halmazelméletre épülő matematika páratlan sikerét a leírásokban.

Megmutatta, hogy a határozatlansági reláció szerint a valóságban nem létezik pont. Így a pontokból képzett halmazok is idealisztikusak, végül a különböző sokaságfogalmak is.

A leírás térre és testekre bontja a tapasztalatot. De ebben a platóni sokezer éves felfogást követi ma is a tudomány: test az, ami nem tér, és tér az, ami nem test. Ez nem korrekt definíció, az világos.

Ha mai ismereteink alapján ítéljük meg a kérdést... (ha jól értem) -a kvantummechanikai leírást, elveket helyesnek és mérvadónak tekintve- hétköznapi nyelven kimondva a normálási feltételt, egy részecske 1 valószínűséggel van az universum-ban. A kétrés-egyrészecske kísérlet értelmezhető úgy, hogy pl. egy részecske makroszkopikus objektum. Ebbő az a furcsa kép rajzolódik ki, hogy a kozmosz tészta-, vagy térbeli szőttessszerű: a részecske csomó a tésztában, de önmaga a tészta is. Eszerint a plátóni definíció nyilvánvalóan komoly átgondolásra szorul, a dolgok nem szeparálhatóak olyan könnyen, a szétbontás halmazokra önkényes. Mégis elég jól működik tapasztalataink szerint...

Nem emlékszem minden gondolati elemre, de az sül ki, hogy a kozmosz egységes entitás, nem halmaz, részhalmazokra bontása legfeljebb jónak, alkalmazhatónak tűnő közelítés.

Ezért voltam bátor Klausnak azt írni, várjunk a vallási csodák megítélésével, legalább addig, amíg tér és anyag viszonya nem tisztázódik jobban. Én úgy gondolom, nemcsak a fizika fog változni, az magával ránthat minden egyéb elképzelést, amit a világról megállapítottunk.

Ezekkel mennyire tudsz egyetérteni?

Tagathon
  Válasz | 2009. április 17. 06:58 | Sorszám: 776
"A Gestalt-jelleghez mit szólsz, mármint, hogy az egész több lehet, mint a részek összessége?"

Azt, hogy a Gestalt nem vezethető le a részekből. Egyébként szó szerint szinte Platón is ezt mondja, mert különbséget tesz a halmaz és az egész között (szükség esetén kikeresem a részt). A Gestalt (attól függően, melyik felfogását vesszük) átvezet egy teljesen más ontológiához, melyben a halmaz, a részek összessége alkalmat ad az egész megnyilvánulására (lehetővé teszi ezt, az az alak, Gestalt), de az utóbbi nem vezethető vissza a halmazra és nem eredeztethető belőle. A Gestalt sajátos a priori: mindig az adott összefüggés feltételként és betetőzéseként jelentkezik. Az alaklélektan aztán belefolyt a behaviorizmusba, de ez az eredeti felfedezések elkenése.

Mi lenne a Schrödinger-egyenlet említett kifejtése? Hol olvasható el? Hogyan foglalható össze?

john batky
  Válasz | 2009. április 16. 13:41 | Sorszám: 775
... sajnos azt hiszem, ez itt teljes mértékben szétfeszítené a topik kereteit - akkor is, ha előbb-utóbb feltétlen lenne csatlakozási pont, mert általános kérdésről van szó...
john batky
  Válasz | 2009. április 16. 13:38 | Sorszám: 774
off
Egy nagyon okos és bölcs barátom, tanárom hívta fel egyszer a figyelmemet arra, hogy a Schrödinger-egyenletből annak bármilyen megoldása nélkül, pusztán matematikailag mi hámozható ki. Nem részletezném. De úgy tűnik, azt nem korlátozza igazán semmi.
on
john batky
  Válasz | 2009. április 16. 12:59 | Sorszám: 773
Na, találtam azért egy másik szócikket, Espagnat-ra a Stanford-on rákeresve:

Kvantumközelítések a tudatossághoz (Vitiello-ig és Penrose-ig -...- anyag és tudat, mint duális aspektusok)
http://plato.stanford.edu/entries/qt-consciousness/

Mintha nagyon sokat tudnánk, de nevetségesen nem eleget...

john batky
  Válasz | 2009. április 16. 12:24 | Sorszám: 772
A Gestalt-jelleghez mit szólsz, mármint, hogy az egész több lehet, mint a részek összessége?
john batky
  Válasz | 2009. április 16. 12:12 | Sorszám: 771
"Bocsánat, de ez a cikk egy blődli, úgy, ahogy van."

Azt írtam, érdekes, nem azt, hogy igaz. A Stanford elméleteket is feltesz.

"nem objektum, szubjektum" Szívemből szólsz. Általános relativitáselmélet?? Ott a megfigyelő nem hat kölcsön a rendszerrel, csak tárgy, műszer, robot.

Javaslat: általános szübjektivitáselmélet, amely a megfigyelő szerepét nem különíti el a megfigyeléstől...

Amúgy nemcsak objektum-objektum viszonylat lehet, valóban, hanem szubjektum-objektum talán a legkülönösebb és legfontosabb: a szubjektum-szubjektum vontakozás.

szopornyica
  Válasz | 2009. április 16. 11:42 | Sorszám: 770
john batky
  Válasz | 2009. április 16. 11:34 | Sorszám: 769
Köszönöm, meg fogom nézni, biztosan. Nem beszélgettünk még eleget... a bevezetőjével 200%-ban egyetértek... a kvantummechanika üzenete nem korlátozható a mikrovilágra, általánosabb természeti törvényről van szó!

Az első nemklasszikus elmélet, amely számot ad arról, hogy megfigyelés nélkül nem tudunk mit mondani, de ha megfigyelünk, az bezavarhat. A megfigyelő nem tárgy, nem robot, része a megfigyelésnek. Ez nagyon-nagyon súlyos megállapítás. Annyira, hogy efelől közelítve a távol-keleti bölcseletek is közelebb kerülhetnek hozzánk.

"..nem fogunk fel.." Én valahogy hiszek abban, hogy kölönböző, gyakorlatilag ellenőrizhető elméletek sorozata előbb-utóbb egy felfogható igazsághoz konvergál...

Tagathon
  Válasz | 2009. április 16. 09:34 | Sorszám: 768
"Babits Antal"

Bocsánat, ez a Babits Antal. Nos, én ismerem őt, vagy ismertem. Egy kontár.

Tagathon
  Válasz | 2009. április 16. 09:32 | Sorszám: 767
Abban nem kételkedek, hogy a régiek asztrologikusan gondolkoztak, erre van elég bizonyíték. De azt nem értem, hogy jön 1999-es konstelláció Krisztus megfeszítéséhez, amely emlékezetem szerint kicsit korábban történt.

Egyébként aki nem tud angolul, az semmilyen nyelven nem tud, mert ha latinul tud egy kicsit, akkor az angolt is érti, és ha nem érti, akkor leül és egy szótárral néhány alkalom alatt megtanulja. Régi tanárom mondta, amikor feladott egy olasz nyelvű szakirodalmat: Hogy nem tudnak olaszul? Azon még ma délután lehet segíteni... Igaza volt.

Tagathon
  Válasz | 2009. április 16. 09:28 | Sorszám: 766
"Az emberi lélek élő testhez kötött, tehát komplex anyagi struktúra összjátéka."

Ez kb. olyan, mintha azt mondanánk, hogy az egy a sok dolog egysége. De ez a logikai analfabetizmus határán áll. Ahhoz ui., hogy sok dolog legyen, mindenekelőtt kell lennie egynek, egységnek, azonosságnak. A tévedés ősi, de kezdetleges, és azok követik el, akik nem tanultak gondolkodni.

Tagathon
  Válasz | 2009. április 16. 09:25 | Sorszám: 765
"Itt, nagyon érdekes..."

Bocsánat, de ez a cikk egy blődli, úgy, ahogy van.

Azt mondani, hogy ""I" am an object, such as Earth, cat, etc." egy akkora ökörség, hogy ezért kár volt megszületni.

Az én nem objektum, hanem szubjektum. S nem objektumszubjektum, hanem szubjektumszubjektum.

Ez a gondolkodás abc-jében a b. Maximum.

Tagathon
  Válasz | 2009. április 16. 09:21 | Sorszám: 764
"Nézzük meg először, hogy mit ír pl. Babits Antal a Bibliai nevek és fogalmak című művében a szentségről:"

Anélkül hogy a magyar nyelv Arany mellett legnagyobb művészét megbántani akarnám, halkan megjegyzem: a szentségre nézve mélyebb eszmefuttatásokat is olvashatunk:

1. R. Ottónál
2. G. v. der Leeuwnál
3. Heideggernél

s egyébként is világos, hogy hatalmas változások mentek végbe a Kadósh, Hagiosz, Sanctus szavak jelentéstörténetében.

Tagathon
  Válasz | 2009. április 16. 09:18 | Sorszám: 763
Ennyit tudok segíteni:
http://pm1.bu.edu/~tt/qcl/pdf/despagnb19790f057d61.pdf

Én is érdeklődéssel olvasom, különösen azt, amit a Reutersnek mondott, mert az közérthetőbb. De a cikk is elég világos, ha alaposan végigolvassuk.

Az a lényeg, hogy (Márai utolsó naplójából idézve): "minden másképp van", mint amit lokálisan tapasztalunk.

S ez egybevág egyéb sejtéseinkkel is a matematikában, a művészetben, a vallásban, hogy ui. van egy összefüggés, amit innen belülről egyszerűen nem fogunk fel (Gödel).

Mintha Platón idéződne fel: egy barlangban vagyunk és még nem látjuk, kik és mit és miért mozgatnak felettünk, ezeknek ui. csak a vetületeit látjuk.

szopornyica
  Válasz | 2009. április 15. 22:51 | Sorszám: 762
Idézet:
Klaus Matefi 2009.04.14 17:57:13 © (591)
Nekem a meggyőződésem kedves prophet1, hogy az emberi élet egyszeri és megismételhetetlen sajnos. Az, hogy a szegény kínhalált halt Názáreti Jézusról utólag miket találtak ki az evangélisták Pál (Saul rabbi) vezetésével, az engemet nem tud meghatni.

A lélek egy tény, de csak a születésünktől a halálunkig létezik, azaz testfüggő.

A legenda egyértelműen testi feltámadásról tesz említést, ami ki van zárva a véleményem szerint:


Nekem testfüggetlen lelkem van.
Neked semmilyen lelked nincs,
max. egy végső szellentésed
A véleményed lényegtelen.

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. április 15. 22:37 | Sorszám: 761
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9171299
Jézus feltámadása, Pál találmánya...

prophet1 2009.04.13 17:08:50 © (579)
Azt mondja Jézus neked is, Klaus Matefi: "Azért tévelyegsz, mert nem ismered az Írásokat, sem az Istennek hatalmát."

Talán majd a te elképzelésed szerint fog feltámadni, vagy fel nem támadni, az Isten Fia?! Nem beszélve arról, hogy nem is e világi életre támadt fel...


Klaus Matefi 2009.04.13 18:20:45 © (582)
Nem ismered kedves prophet1 saját hited alapjait ezek szerint:

Lukács evangéliuma
24,36 Jézus megjelenik a tanítványoknak
Miközben ezekről beszélgettek, maga Jézus állt meg közöttük, és így köszöntötte őket: "Békesség nektek!"
24,37 Azok megrettentek, és félelmükben azt hitték, hogy valami szellemet látnak.
24,38 Ő azonban így szólt hozzájuk: "Miért rémültetek meg, és miért támad kétség a szívetekben?
24,39 Nézzétek meg a kezemet és a lábamat, hogy valóban én vagyok. Tapintsatok meg, és lássatok. Mert a szellemnek nincs húsa és csontja, de amint látjátok, nekem van."
24,40 És ezeket mondva, megmutatta nekik a kezét és a lábát.

http://www.ujszeged.ref.hu/bongeszo/cikk/megtalaltak.php
Szeged-Újszegedi Református Egyházközség
A támadás harmadik eleme - s tulajdonképpen ez a legfontosabb - az, hogy Jézus nem támadt fel. Nos, a bibliai beszámolók Jézus Krisztus testben való feltámadását egyértelműen megerősítik - ezért csontjait sehol nem találhatják meg. Egyébként a zsidó nép akkori vezetői komolyan vették Jézusnak a saját feltámadásáról szóló szavait, s hogy tanítványai el ne lophassák Jézus holttestét, eltemetése után őrséget állítottak sírjához. (Mt 27,62-66) Jézus azonban testben feltámadt és kijött sírjából.

...


prophet1 2009.04.13 22:40:01 © (586)
Kedves Matefi!
Ez miért cáfolná az általam mondottakat? Talán arra gondolsz, hogy én "szellemre" gondoltam? - Nem. Én arra, hogy valóságos emberi testben ugyan, de úgynevezett "mennyei testben", vagy más szóval: "megdicsőült testben" támadt fel, ami azt jelenti, hogy nem abban, amiben meghalt, még akkor is, ha látszottak a szegek helyei, stb.

Ez a bibliai kijelentés, és az elbeszélésben nem véletlenül olvasható, hogy "más alakban" is megjelent. Tehát Jézus, feltámadása után nem csak egyféle alakban jelent meg, és nem a külső alakjáról ismerték meg elsősorban a tanítványai, hanem a belső lelkületéről, stb. Ennek a Tamás-féle történet sem mond ellent, hanem éppenhogy megerősíti. Azt a testet már nem korlátozták a tér-idő korlátai.

Én legalábbis így értelmezem.


Klaus Matefi 2009.04.14 17:57:13 © (591)
Nekem a meggyőződésem kedves prophet1, hogy az emberi élet egyszeri és megismételhetetlen sajnos. Az, hogy a szegény kínhalált halt Názáreti Jézusról utólag miket találtak ki az evangélisták Pál (Saul rabbi) vezetésével, az engemet nem tud meghatni.

A lélek egy tény, de csak a születésünktől a halálunkig létezik, azaz testfüggő.

A legenda egyértelműen testi feltámadásról tesz említést, ami ki van zárva a véleményem szerint:

Lukács evangéliuma
24,36 Jézus megjelenik a tanítványoknak
Miközben ezekről beszélgettek, maga Jézus állt meg közöttük, és így köszöntötte őket: "Békesség nektek!"
24,37 Azok megrettentek, és félelmükben azt hitték, hogy valami szellemet látnak.
24,38 Ő azonban így szólt hozzájuk: "Miért rémültetek meg, és miért támad kétség a szívetekben?
24,39 Nézzétek meg a kezemet és a lábamat, hogy valóban én vagyok. Tapintsatok meg, és lássatok. Mert a szellemnek nincs húsa és csontja, de amint látjátok, nekem van."
24,40 És ezeket mondva, megmutatta nekik a kezét és a lábát.

A történet megható és felemelő, sőt arra is alkalmas, hogy reményt adjon az embereknek. De az a kérdés, hogy érdemes-e, vagy van-e értelme hiú reményekben ringatnunk magunkat?...

Annyi biztos, hogy Jézus nem jöhetett vissza másodszorra, helyette Immánuel született meg (1999.08.11.), az ószövetségi legendák betervezett messiása...


prophet1 2009.04.14 21:32:35 © (592)
Nem vitatkozom. "A hit Isten ajándéka." Én 20 éves voltam, amikor megkaptam Tőle ezt az ajándékot. Ennek 35 éve. És nemhogy megrendült volna a bizonyosságom Őbenne, hanem még inkább erősödött az évek folyamán - szenvedések és örömök közt egyaránt.


Klaus Matefi 2009.04.15 22:09:43 © (600)
Nézzük, hogy miként fogalmazza meg Babits Antal, a Bibliai nevek és fogalmak című könyvében a hit fogalmát:

"A Bibliában aktív és passzív értelemben használatos. Az előbbi egy személyhez vagy ígérethez való hűségre vonatkozik; az utóbbi egy másik személy kijelentésége vetett bizalomra"

Mint láthatod, a hit az emberi hiszékenységre bazírozik. Ezzel kapcsolatosan egy érdekes eszmefuttatás:

Hinni és elhitetni

Az emberi hit tehát egy valamibe vetett bizalom, aminek persze vagy van alapja, vagy nincsen...
Ha nincsen, akkor is erősítheti az embert pszichikailag, hisz önszuggeszció által az ember valósnak alkotja meg a maga számára.
Ebből adódóan, ha én akár a "Szűz" Máriához, akár Pallasz Athénéhez, vagy a sarki pékhez imádkozom, erőt fog adni a számomra, mivel hiszek benne. A hit tehát nagy dolgokra képes. Ezért is szükség van rá feltétlenül, persze azért érdemes reális dolgokba vetnünk a hitünket, mert a végén esetleg lóghat az orrunk. Az utóbbi mondjuk elmarad a soha be nem váltható túlvilági ígéretekbe, vagy vallások által megjelölt istenekbe, Istenbe vetett hit esetén, mivel az életünk végéig nem jöhetünk rá az esetleges nemlétükre, vagy a valódi kilétükre, ha nem kutatunk céltudatosan utánuk... Mivel pedig az emberi élet egyszeri és megismételhetetlen, így nem lesz módunk a nem létező túlvilágon se csalódnunk bennük...

Isten (Folyamatosa Változó Szellemi Való) léte tény, de nem úgy fest, mint ahogy azt az eddigi vallások lefestették a hívő tömegeik számára...

Ezzel nem akarom megingatni a hitedet, higgyél tovább, az csak erőt ad, de ez hozzá tartozott az igazsághoz.

john batky
  Válasz | 2009. április 15. 21:28 | Sorszám: 760
I did my best

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola