Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Az Istenkeresők Globális Egyháza (27. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Az Istenkeresők Globális Egyháza
john batky
  Válasz | 2009. július 19. 11:44 | Sorszám: 1222
A múltkor, vélhetően Klausszan közbenjárására e-mail-ben megkeresett egy jenocsaba kódnevű ember. Arra bátorított, hagyjam abba a töprengést a végső dolgokon, mert minden meg van oldva. Annak különbözőségéből, amit ő írt és amit Klausszantól olvasunk naponta, még vannak kétségek, hogy a megoldás nem egyértelmű, lehet folytatni és ha lehet, akkor meg miért ne, az angyalát! Elbődültem, mint egy halálosan megsebzett pingpongasztal.
john batky
  Válasz | 2009. július 18. 17:57 | Sorszám: 1221
Theme song and credits to Popeye http://www.youtube.com/watch?v=PH1bAgqy89M&feature=PlayList&p=ED8DBCBDDCFAC058&index=73

Igazad van. A kifejlesztés alatt álló mechanisztikus modellek végleg kizárják a világból a szubjektumot, ugyanis teljes mértékben és kielégítően mindenre fényt derítenek, az anyagból már most is 99%-a a dolgoknak magyarázható. Hawking-nak igaza lesz, a fizika más most lezárulóban van

Rotweiler-kórom van, aki megharap, megyárya

Madelon az eb
  Válasz | 2009. július 18. 16:59 | Sorszám: 1220
Szegény Szubjektum! Erősen eszkallálódó Alzheimer-kórja van?
john batky
  Válasz | 2009. július 18. 14:02 | Sorszám: 1219
Hm. A jelen és a jövő valóban majdnem ugyanaz. A jelenlévő szubjektum különbözteti meg azzal, hogy a jövőre nem tud emlékezni...

Ta tvam aszi. Et vai tat. Bla-bla Ráma margarin.

SenKyse
  Válasz | 2009. július 18. 10:15 | Sorszám: 1218
A magzat origami hajtogatja önmagát- :-)
A világtörvény tízezer formában hajtogatja önmagát- megnyilvánul.
Minden létesüléssel a még nem létesült [Lét] szellem létesül, a világtörvény ölt formát.
* * *
De most a gondolkodásra [az alanyára] figyeljünk:
Ki az, aki ezeket gondolja? mpd
Ki az aki ezt kimondja?

Tegyük fel, hogy a [mozgatott] anyag gondolja önmagát, mozgatja önmagát.
Ki az, aki ezt megállapítja? Egy gondolkodó - ahhoz, hogy megállapítást tegyen, kívül kell lennie a folyamaton, alanyi - tárgyi kettősségben.
„Az agy odáig fejlődik” mondják, de az agy a gondolat szerve, nem a forrása. A tartalma független a szervétől, (ha egészséges), mint ahogy egy telefonbeszélgetés tartalmát sem a telefonkészülék határozza meg.
„Megfigyelésből” teszi? De aki ezt a kondicionált gondolatot megvizsgálja, helyes-e, leírja-e azt már csak az tudja, aki azt is tudja mondani „én vagyok”[forrása].

A [saját] gondolkodás megfigyelése során lehet ezt tapasztalni.Magát a gondolat mozgását, életét figyelni: minden kondicionáltság nélkül. Nem könnyű, mert a kigondolt gondolat, már holt, csak a folyamata közben élő.

Az élő gondolat törvénye szellemi erő, ugyanaz, ami az életet építi fel.

SenKyse
  Válasz | 2009. július 18. 10:03 | Sorszám: 1217
ne idegesíts, Johnny.
Vagyok- jelen idő. Csak ebben tehetünk valamit, fogantatástól-halálig.
Inkább próbáld meg Eggyé tenni, ama kettőt. Ne késlekedjünk, az elpazarolt pillanat nem tér vissza. [„szüntelen imádkozzatok”, munkában, mókában, megpihenésben, mindenben odaadó figyelemmel] Hogy a Vagyok (aham) és aki VAN (ātma) EGY legyen.(ahamātma)

Én vagyok a Lélek, aki ott lakozik minden élőlény szívében. Én vagyok minden lény kezdete, közepe és vége.(Bhagavad-Gita 10,20)

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. július 17. 15:56 | Sorszám: 1216
Van-e valamilyen alapja annak a bibliai legendák misztériumainak a szempontjából, hogy a szép antik város, Jeruzsálem legyen a "világ fővárosa"?

Azon kívül, hogy a Názáreti Jézust i.sz. 25 április elsején egy vallásos rituál keretében, "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (Pál levele a zsidókhoz 9,15), véresáldozat (pászkabárány) gyanánt (Pál levele a zsidókhoz 9,22-24) Jeruzsálemben feszíttették keresztre a peszách ünnep előkészületi napján a szanhedrin követelésére, azon kívül semmi alapja nincsen a véleményem szerint.

A jelenlegi izraeli államelnök, Simon Peresz a miniszterelnöksége idején kacérkodott azzal a gondolattal, ami szerint:

Idézet:
http://www.epa.oszk.hu/00800/00804/00282/40273.html
VII. évfolyam, 30. szám, 2003. július 25
Hetek-összeállítás
Jeruzsálem legyen világfőváros

Simon Peresz, volt izraeli miniszterelnök a héten ismét felvetette korábbi elképzelését, miszerint Jeruzsálemet nyilvánítsák „a világ fővárosává”. Az erről szóló jelentést a Maariv című izraeli napilap írta meg, de Peresz egyik tanácsadója is megerősítette.


A bibliai legendák "mennyei Jeruzsáleme a Bakonyban landolt, Jeruzsálem városához nincsen közvetlenül köze... Érthetetlen tehát a számomra, hogy miért képesek értelmes emberek ennek a városnak a birtoklásáért öldökölni egymást?...

Egy új globális vallás központját ott kellene megalapítani, ahol az említett kozmikus esemény realizálódott, ami ez által a gonosz (a mennyei sárkány, 1999.08.11-i napfogyatkozással hatásfokozott kozmikus kereszt) felett aratott győzelmünknek is a szimbólumává válhatna.

Teljes napfogyatkozás gyakran történik, néha akár évente két alkalommal is, de az említett kozmikus eseménynek ez csak az egyik aspektusa volt.

A jövő héten lesz újra egy teljes napfogyatkozás, ami India nyugati partjaitól indul majd ki és a csúcspontja éppen a Mariana-árok (a Földünk legmélyebb pontja is itt található ~11000 méter mélységben a tengerszint alatt) felett lesz megfigyelhető:

Idézet:
http://eclipse.gsfc.nasa.gov/SEmono/TSE2009/TSE2009.html
Total Solar Eclipse of 2009 July 22


Link



john batky
  Válasz | 2009. július 17. 11:08 | Sorszám: 1215
Ne zavarj... most Bertrand Russell-t olvasok, mert a munkahelyemen szeretik, ha sokoldalúaknak tűnünk ... Amit a szabad ember imád... no, nézd csak:

„Ha az erő valóban tisztelni való, akkor tiszteljük már inkább azoknak az erejét, akik visszautasítják a tényeknek azt a hamis »elismerését«, mely nem képes felismerni, hogy a tények gyakorta rosszak. Valljuk be magunknak, hogy ezen az általunk ismert világon sok olyan dolog van, mely jobb lenne, ha másképpen volna, és hogy az eszmények, melyekhez ragaszkodunk, s melyekhez ragaszkodnunk kell, nem valósulnak meg az anyag szférájában. Őrizzük meg tiszteletünket az igazság és a szépség, a tökéletesség azon eszménye iránt, amelynek elérését az élet nem engedi meg számunkra, noha e dolgok egyike sem találkozik a tudattalan világegyetem helyeslésével. Ha az erő rossz – és annak látszik –, vessük ki szívünkből. Ebben rejlik az ember igazi szabadsága: az elhatározásban, hogy nem imádunk más Istent, csak akit a jó iránti szeretetünk maga teremtett, hogy csak azt a mennyországot tiszteljük, mely legjobb perceink belátását inspirálja. A cselekvésben, a vágyakozásban örökösen alá kell vetnünk magunkat a külső erők zsarnokságának; a gondolatban, magasabb törekvéseinkben azonban szabadok vagyunk: szabadok embertársainktól, szabadok ettől a jelentéktelen bolygótól, melyen testünk tehetetlenül vánszorog, sőt, amíg élünk, szabadok a halál zsarnokságától is. Sajátítsuk hát el a hitnek azt az energiáját, amely képessé tesz bennünket arra, hogy állandóan a jó szemléletében éljünk; és bocsátkozzunk le úgy a cselekvés, a tények világába, hogy a jó képmása mindig előttünk lebegjen.”

/Amit a szabad ember imád (részlet), ford. Márkus György/

mpd
  Válasz | 2009. július 17. 08:16 | Sorszám: 1214
A képen szereplő egyén se....
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. július 16. 14:28 | Sorszám: 1213
Idézet:
Először is el kell dönteni melyik közjó szempontjából. Helyileg és területileg, időben és időtartalmilag.

Itt egy megálmodott világállam és egy ehhez kapcsolódó globális vallás etikai milyenségéről tárgyalunk. Az ószövetségi legendák etikai sugallatai nem hinném, hogy megfelelnének ilyen szempontból vizsgálva a KÖZJÓ-nak, hisz ezt Ezsdrásék i.sz. 445 körül kifejezetten egy nacionalista célokat elérni kívánó (messianisztikus elképzelések) nemzeti vallásnak szánták... Abban az időben és a számukra ez perfekt volt, ez kétségbevonhatatlan.

A KÖZJÓ az én szótáramban a túlnyomó többség érdekeivel esik egybe. Az újszövetségi legendák egyes etikai tanítása viszont már sok szempontból átvehető és propagálható lenne, de sajnos a sok ellentmondás és a soha be nem váltható túlvilági ígéret miatt egészében alkalmatlan lenne egy globális vallás számára...

Istenkeresők Globális Egyháza

Vallás - Filozófia - Ezotéria fórum

john batky
  Válasz | 2009. július 16. 11:29 | Sorszám: 1212
Brírtam a gugliba, hogy gasztruláció és ez volt az egyik a lejövő képek közül...nem értem...:
mpd
  Válasz | 2009. július 16. 11:24 | Sorszám: 1211
Van köze hozzá!
john batky
  Válasz | 2009. július 16. 09:15 | Sorszám: 1210
Nagyon nem tetszik ez a gasztruláció... talán a Bajnai is miatta lett minelnök?
mpd
  Válasz | 2009. július 16. 08:01 | Sorszám: 1209
Jó. De ki formálja a zigótát?
Megmondom: néhány vegyi anyag koncentrációja, az egyes helyeken mért koncentráció-különbség határozza meg.
És utána a gasztruláció.
Ha neked pl. görbe orrod van, vagy éppen elálló tapsifüled, azért a gasztrulációt kell szidni.
Bizony, ha az ébrény fejlődését a gasztruláig bezárólag valami fazekasmester irányítja (és én tévedek a vegyianyagokkal), akkor meg kell mondani, a gasztruláció még jól keresztbetehet neki. El is pusztíthatja akár.

És, bármennyire is kiváló a hasonlat a korsó és az ember között (a közepe üres), a korsó ürességétől eltérően a bélcsatorna, mint üreg, az bizony a magzat SAJÁT TERMÉKE. Az ő kis origami-bemutatója során keletkezik.

john batky
  Válasz | 2009. július 15. 17:17 | Sorszám: 1208
Igaz. Én sem vagyok.
Madelon az eb
  Válasz | 2009. július 15. 16:56 | Sorszám: 1207
"A KÖZJÓ szempontjából szerinted melyik a helyes és melyik az elítélendő vallásetikai sugallat?"

Először is el kell dönteni melyik közjó szempontjából. Helyileg és területileg, időben és időtartalmilag.

SenKyse
  Válasz | 2009. július 15. 16:09 | Sorszám: 1206
szeretek
csak a jelen idő van.
VAN
SenKyse
  Válasz | 2009. július 15. 16:08 | Sorszám: 1205
Szerintem nincs a földön kívül, így érzem. És nem érdekelnek a sci-fi –k. Ami itt van – nekem elég fantasztikus.
:-)
SenKyse
  Válasz | 2009. július 15. 16:06 | Sorszám: 1204
mpd
egy végtelen egyenesből kijelölők egy szakaszt – a kezdet és a vég.
Vagy egy herakleitoszi kört rajzolva: a kezdőpontból teljes kör megtétele után visszaérkezem a végpontba – egy pont.
A teremtő formaképző erők a 2 sejtmag összeolvadása pillanatától kezdik teremteni meg a formát. Hatalmas szellmi teremtő erővel pillanatról pillanatra változik! Hasonlatos, mikor a fazekasmester fölrakja a korongra az agyagot, és képessége VAN - ő már látja a formát a tömör agyagtömbben.
Hol a korsó? Ki az alany??? Ne ignoráljuk. Fontos.
A korsó a mester képzeletében van, képességében, tudásában, ismeretében, milyen törvények szerint bánhat az agyaggal, tudja, hogy mi lesz a szerepe, nem egy tömör dísztárgy,egy feladata lesz, valamit hordoz majd, valamit beletöltenek, forrásvizet? Bort? Mérgezett folyadékot? Mit töltenek a használók bele? Nem tudja, a lehetőséget teremti meg.
Megteremti formaképző erőkkel anyagból a formát és ezzel a korsó lényegét: az ürességet
.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
john batky
  Válasz | 2009. július 15. 14:10 | Sorszám: 1203
(Marcel Jean: Spectre of the Gardenia (1933))
john batky
  Válasz | 2009. július 15. 14:09 | Sorszám: 1202
Nem látod Te ezt...
john batky
  Válasz | 2009. július 15. 13:38 | Sorszám: 1201
A közjót már lefoglalták, nem? Commonwealth.
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. július 15. 10:18 | Sorszám: 1200
Idézet:
honfi írta
Az "etikád" szerint elég világos, hogy egy globális hatalomhoz keresed a globális ideológiát, ahol a "közjó"-t próbálod cipökanálnak használni.
Márpedig a dolog nem így müködik. Az igaz, hogy szükség van globálisan érvényes etikára, de az csak egy hierarchikus rendszer lehet, hiszen az eszkimók nem élhetnek úgy, mint a bantu négerek.

Más az életvitel és más az etika... Egy trópusokon élő nép nem bundában kell végigélje az életét, mint az eszkimók... De ez nem jelenti azt, hogy bármelyik lophat, csalhat, hazudhat, gyilkolhat, káros nacionalizmust szíthat, stb. ...

A KÖZJÓ szempontjából nem tolerálhatóak az eltérő vallásetikai tanítások. Két szemléletes példa erre:

Idézet:
Mózes V.
15,6 Mert az Úr, a te Istened megáld téged, a miképen megmondotta néked; és sok népnek adsz zálogos kölcsönt, te pedig nem kérsz kölcsönt, és sok népen fogsz uralkodni, és te rajtad nem uralkodnak.

23,20 Ne végy kamatot atyádfiától se pénz, se élelem, se más egyéb után, amit kamatra szokás adni!
23,21 Az idegentől vehetsz kamatot, de atyádfiától ne végy kamatot! Akkor megáld téged Istened, az Úr minden vállalkozásodban azon a földön, ahová most bemégy, hogy birtokba vedd.

28,12 Megnyitja néked az Úr az ő drága kincsesházát, az eget, hogy esőt adjon a te földednek alkalmas időben, és megáldja kezednek minden munkáját, és kölcsönt adsz sok népnek, te pedig nem veszesz kölcsönt.


Ezzel szemben az újszövetségi legendák éppen az ellenkezőjét hirdetik:

Idézet:
Lukács evangélium
6,34 És ha azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy visszakapjátok, mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt bűnösöknek, hogy visszakapják azt, ami jár nekik.
6,35 Ti azonban szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok kölcsön, semmit sem várva érte: nagy lesz akkor a jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert ő jóságos a hálátlanok és gonoszok iránt.

A középkorban tiltva volt a keresztények számára az uzsora szedése, pedig köztudott dolog, ez az egyetlen olyan tevékenység, amivel mindennemű munka nélkül hatalmas tisztességtelen haszonra lehetett szert tenni mások rovására... Abban az időben évenként minimum megduplázhatta ez által az ember a vagyonát... Gondolj csak bele, hogy az első évben megduplázódott a befektetett tőke, a tizedik év végére pedig már több, mint az ezerszeresére növekedett munka nélkül... Visszafizetés késedelme esetén akár a tízszeresét kellett az adósnak visszaszolgáltatni éves szinten is.

Egy másik bibliai példa:

Idézet:
Mózes V.
20,10 Ha egy város ostromára készülsz, szólítsd fel azt békés megadásra.
20,11 Ha békés megadással válaszol, és megnyitja előtted kapuit, akkor legyen az egész benne lakó nép adófizető szolgáddá.
20,12 De ha nem fogadja el a békét, hanem harcra kel veled, akkor zárd körül!
20,13 És ha kezedbe adja Istened, az Úr, akkor hányd kardélre a benne levő férfiakat mind.
20,14 De a nőket, a gyermekeket, az állatokat és mindazt a zsákmányt, ami a városban van, vedd birtokodba, és élvezd az ellenségtől elvett zsákmányt, amit neked adott Istened, az Úr.
20,15 Így bánj mindazokkal a városokkal, amelyek igen messze esnek tőled, és nem az itt levő népek városai közül valók.

Ezzel szemben Jézus nem mások leigázását, kifosztását, szolgasorba való süllyesztését hirdette, hanem jócselekedetekre sarkallta a híveit az újszövetségi legendák írói szerint, amit aztán rákényszerítettek a keresztény világ népeire az ősi vallásaik betiltása mellett...

Nem hinném, hogy egészséges dolog lenne egy megálmodott világállamon belül ehhez hasonló eltérő vallásos elvárások.

A KÖZJÓ szempontjából szerinted melyik a helyes és melyik az elítélendő vallásetikai sugallat?

honfi
  Válasz | 2009. július 15. 09:31 | Sorszám: 1199
Amíg sak a "Folyamatosan Változó Való"-ról beszélnél, addig még lenne ráció. Bár a mozgás ilyen kiemelése valójában felesleges, hiszen a mozgás a létezés alapvetö tulajdonsága.
A "Szellemi" jelzö viszont értelmetlen. Nem kell csúsztatni, a természetben minden mindenre hat, a kérdés a hatás mértéke, milyensége. Nálad a "Szellemi" gondolom akaratot is feltételez, de legalábbis nem tudom, mit jelentene így ez a fogalom. Egy "hatás" lehet elhanyagolható vagy meghatározó, ez olyan mint a "változás" gyakori ismétlése a politikában, amior nem mondják hozzá, milyen irányba, s mennyire.
Az "etikád" szerint elég világos, hogy egy globális hatalomhoz keresed a globális ideológiát, ahol a "közjó"-t próbálod cipökanálnak használni.
Márpedig a dolog nem így müködik. Az igaz, hogy szükség van globálisan érvényes etikára, de az csak egy hierarchikus rendszer lehet, hiszen az eszkimók nem élhetnek úgy, mint a bantu négerek.
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. július 15. 08:31 | Sorszám: 1198
Te tagadod Istennek (Folyamatosan Változó Szellemi Valónak - ami az anyagi mozgásokból adódó hatások összessége, a lelkünknek a kialakítója a születésünk pillanatában) a tényét pedig csak látnod kellene, nemcsak nézned... Tagadod tehát a Nap, Hold, stb. szerepét a természet kialakításában és fenntartásában ez által, amivel szerintem egy általánosiskolás gyermek is tisztában van...
Már sokszor utaltam rá, hogy az Istenkeresők Globális Egyháza (kifejezetten emberközpontú egyház) nem a Folyamatosan Változó Szellemi Való imádatára sarkall (ennek semmi értelme), ellentétben a bibliai legendák vallásaival (melyeknek valóba nincsen sok közük a valósághoz...), hanem annak minél alaposabb megismerésére.

Az Istenkeresők Globális Egyháza etikai kódexének tervezetéről nagyvonalakban itt már felvilágosítást kaphatsz:

Az Istenkeresők Globális Egyházának az elvi elképzelése

Az egyház saját weboldalán majd részletesebben ki lesznek ezek a dolgok fejtve.

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola