Új téma  Új hozzászólás

Gondola főoldal | beállítások | regisztráció | keresés | GYIK | fórum főoldal | moderáció
  előző téma   következő téma
»  gondola Fórum   » Vallás - filozófia   » Az Istenkeresők Globális Egyháza (40. oldal)

 
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75 
 
Fórumunkon a regisztráció szünetel
Téma: Az Istenkeresők Globális Egyháza
john batky
  Válasz | 2009. május 08. 21:38 | Sorszám: 897
Az jutott eszembe Klaus, hogy annak, aki az IGE tagja, kötelező-e a körülmetélés, akár férfi, akár nő? Illetve vannak-e Nálad kötelező vagy szabadon választott szertartások (gondolom, nincsenek, mert egy rituálé általában szakrális, de az IGE kvázi-materialista és a végsőkig racionális lévén elutasítja az ilyen pogány gyakorlatokat)...
john batky
  Válasz | 2009. május 08. 12:38 | Sorszám: 896
"Az archaikus szintézis univerzális metafizikai jelképrendszer, mint amilyen az újabban ismertek közül az aritmológia, az asztrológia, a Ji king, a taoizmus. Van úgy, hogy egy-egy őskori népnek egyetlen őskori egysége volt; így a kaldeusok egysége az asztrológia, az egyiptomiaké a Hermész Triszmegisztosznál nyomokban megmaradt tanítás. Egy népen belül azonban több egység is élhet; így Kínában egymás mellett Lao-ce és Konfu-ce; Indiában a többi közt a szánkhja és Buddha; Tibetben a bön és a buddhizmus. Van úgy, hogy a két egység összeolvad; így Iránban Mitra és Ahura Mazda vallása; Görögországban Orpheusz és Püthagorasz, később a harmadik, Platón tanítása.
Az archaikus szintézis csaknem sohasem fűződik egyetlen névhez. S ha igen, a név maga is univerzális, mint az indiai Manu, az egyiptomi Menesz, a kínai Vang. Az egység univerzális. Ez az egyetemesség a kollektivitástól minden ponton a lehető legélesebben elválasztandó. A történeti kor küszöbén, amikor Kis-Ázsia partján és Európában Thalész, Parmenidész, Hérakleitosz fellépnek, és az őskori egységeknek egyéni filozófiákban való szekularizációja megkezdődött, az egyetemesség és a közösség között levő különbséget jól meg lehet ragadni. Thalész és kortársai abban a tévedésben éltek, hogy az egységes metafizikai jelrendszer felállítása individuális feladat is lehet. A nyílt lét lezáródása ebben az időben öltött egyre nagyobb méreteket. Az individuális egység, amit később filozófiának neveztek el, az univerzális egységgel ugyanolyan viszonyban áll, mint az individuális költészet az univerzális költészettel."

(Hamvas Béla: Scientia Sacra)

Sokhelyütt szerepel még az alkímia is, mint ősi rendszer. Tehát e leírás szerint az asztrológia csak egy megfelelő hagyományos út a sok közül. Vagy az egyetlen lenne valóban??

john batky
  Válasz | 2009. május 08. 12:24 | Sorszám: 895
Kedves SenKyse,

Kíváncsi lennék a véleményedre, az itt leírtakhoz mit szólsz:
http://tradicio.org/traditio.htm

Ez nekem egy elég érdekes rész volt:

"A metafizikai abszolutizmus mellett feltétlenül lényeges, hogy meglássuk azt, ami minden igazi hagyományhoz elválaszthatatlanul hozzátartozik, sőt, ami minden igazi hagyomány legelső és legvégső értelme – a kimondhatóság körén belül. Ez pedig az a szemlélet, amelynek a filozófiai szintre csökkentett megfelelője a szolipszizmus nevet viseli. A szolipszizmus a solus, sola, solum – ’egyedüli’-t jelentő melléknévre és a solo – ’egyedül’-t jelentő határozószóra, valamint az ipse, ipsa, ipsum – ’önmaga’ jelentésű névmás összetételére vezethető vissza – mint szó, mint filozófiai terminus. Magyarra csak magyartalanul fordítható le: ’egyedül­önmagam’-izmusként. Értelme az, hogy a Lét és a Tudat egybeesik, a létnek egyetlen alanya van, ez az egyetlen alany én magam vagyok, a tudati akcionalitások az én magam (Ich-Selbst) akcionalitásai, az objektivitások, az objektumok és az’ objektív világ – az én magam objektív világa, az én világom.

A filozófiai és filozófia-feletti szolipszizmus értelmében sok létező van, sok személy, sok ember – de Alany csak egy van. Én – mint személy ­egy vagyok a személyek, emberek, a létezők között, de Alanyként (mint subiectum, mint auton, mint Selbst, – mint Ich-Selbst, mint átmá és mint aham-átmá) egyedül vagyok az egész tudati létben. Egyszerre vagyok (s itt csakis az egyes szám első személyben való fogalmazás lehet helyénvaló) – személy és alany. Önmagamat csak a személyemből – mint a személyi identifikáció kiinduló pontjából vezethetem vissza önmagamhoz: mint Alanyhoz. Az Alanyba redukált Alany többé már Alanynak sem nevezhető: ez a metafizikai abszolútum, az abszolút metafizikum.

Az Alany a Lét lét-feletti ura. Mágikusan és királyként uralkodik önmaga és az önmagával azonos Mindenség felett. A tradicionális szemlélet a mágikus szolipszizmus (solipsismus magicus)."

john batky
  Válasz | 2009. május 08. 11:55 | Sorszám: 894
Tehát amikor itt ilyen nagy viták folynak a járható utakról, akkor arra gondolok, hogy mondjuk SenKyse bejárt egy utat, a saját élettapasztalatával, tudásával, érzékenységével, gondolataival, sikereivel, kudarcaival, indulataival, vagy akár Te, esetleg én, ezek szükségképpen különböző utak, de mindannyian a saját szűrőinkkel, érdeklődéseinkkel külön utakon megyünk. Te úgy érzed, lényegében fenn vagy a csúcson és még azt sem tartom kizártnak, hogy a többi kapaszkodót jószándékkal, bár kissé néha türelmetlenül próbálod segíteni.

Attól tartok, ez nem megy. Gondolom, sokféle beavatási szertartást feltérképeztél. Nekem úgy tűnt, a beavatást minden kultúrában és vallásban egy intenzív tanulási időszak (lehet több év is) kell, hogy megelőzze. Aztán megjelenik egy mester. De ő csak segít. Nem tehet mást, mert a Mester belül fog megjelenni, ha úgy alakulnak a körülmények.

A mester ismeri a buktatókat, de tudja, hogy a beavatás folyamata személyre szóló, az individuumra van kihegyezve. A csoportos, tömeges beavatás már komplikáltabb, és lehet, hogy hamis is, mert szándékvezérelt. Az út Te vagy. Az igazság a Te igazságod. Az életed a Te életed. Amikor ez ki lett mondva együtt... az valahogy később elsilányult, elsikkadt, hogy a tanítást földbe kell vetni, nem homokba. Mindent magadra kell venni, mindent újra át kell élni.

A Tabula Smaragdina... közege nem az irodalom, nem a drágakő, ha abba vésed, akkor sem szólal meg. A tanításokat élő közegbe kell helyezni, nem holmi múlandó anyagba. Belülre. Ez pedig lokális, nem globális.

Szóval utak, emberek, én pedig megtartom magamnak a jogot, hogy úgy véljem, a Te utad Neked jó, SenKyse útja Snkysének jó, az enyém meg hol van, hol nincs, de nekem meg ez felel meg

john batky
  Válasz | 2009. május 08. 11:05 | Sorszám: 893
"Ha valaki Isten mibenlétének a kutatására szánja el magát, annak először meg kell ismerkednie a korábbi elgondolásokra épült istenképekkel."

Ez rendben van, magam is így járok el. Csipegetek sokfelől és szisztémákat hozok létre. De mivel az ember az, aki modelleket épít, és ezért bizonyos értelemben kitüntetett a helye az én gondolatmenetemben, ezért egyes fiziológiai ismeretektől és művészeti ábrázolásoktól, régi mítoszok elemzésétől sem tudok eltekinteni. Kipakolok a zsákból és visszapakolok más kombinációban, nálam így megy ez. De igyekszem semmihez sem úgy hozzáálni, hozzányúlni, hogy élből hülyeség.

"Ezek viszont elválasztatatlanok az ősi asztrológiától még akkor is, ha pl. a bibliai legendák vallásai ezt kézzel-lábbal tagadják a nyilvánosság előtt... Ezek ismeretében és megméretésük után célszerű a továbbkutatás."

Ez már nem biztos. Megértem, hogy materialista megközelítésben, ami bizonyos értelemben képviselsz, ezt az utat tartod egyedül elképzelhetőnek.

Az én felfogásom némileg más. Az én tapasztalatom szerint a világban vannak jelek. Ezek olyan események (egy egyszerű példa a szinkronicitás), amelyek kölcsönhatásban vannak a világot felfogó, arról képet alkotó megfigyelővel. Sokak számára a halál pusztán a biológiai élet vége, mások folytatást remélnek, vagy éppen attól félnek, stb. Én onnan közelítem meg, hogy bármi is van utána, aki megszületett, az meg is fog halni, a folytatástól és annak extrapolált értelmezésétől függetlenül. Ez arra utal, a dolog demokratikus.

Nem tudom, annak vonzataival mennyit foglalkoztál, hogy ha valaki eljut a világ lényegének felismeréséhez, az az ember mennyire tekinthető "kiválasztottnak". (Pl. egy a GUT-ot felállító tudós, vagy éppen Te). Ezen nagyon sokat gondolkodtam. Az lett egy lehetséges megoldás, hogy ha a halál valamilyen értelemben fontos és demokratikus, akkor a megismeréshez, ami legalább olyan fontos, senki előtt nem lehet elvágva az út, az utolsó indiai koldustól a Stephen Hawking-ig mindenkinek meg van adva a lehetőség. Ez azonban kizárja, hogy az ilyen "satori" előképzettséghez vagy különleges egyénre szóló élményekhez lenne kötve.

A lehetőség demokratikus ebben az értelemben.

Hogy egy régi kínai mondást idézzek ismételten: "sok út vezet a hegytetőre, de a kilátás mégis ugyanaz." Sok út van és nem egyetlen kapu, amire az van írva: legendák szétzúzása és asztrológia. Ez a Te utad és talán senki nem vitathatja el, hogy ez van rád szabva.

De csaknem kizártnak tartom, hogy egyedül tudással és tanulással érhető el a "megvilágosodás". Mit tennél, ha kiderülne, hogy a tényleges Istenhez az egyedüli út a mértékelméleten vagy a temperált disztribúciók diszciplináján keresztül vezet? Én ezt végtelenül igazságtalannak tartanám, mert a hatmilliárdból néhány millió ember előtt nyitná csak meg az utat... és Te is diszkvalifikálva lennél.

Az én igazságérzetem ez ellen berzenkedne, miattad is.

Azért írtam ilyen sokat, hogy lásd, az én megközelítésem a bibliai legendák szintjét nem érinti közvetlenül, semmiféle egyházzal és vallással nem számolok le és semmiféle újabbnak a létrehozásán nem fáradozom.

Az én eszközöm a bot és a lámpás, néha köntösömet megigazítom, de mindig mozgásban vagyok és megyek, megyek, megyek.

Végzem a dolgom

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 08. 10:25 | Sorszám: 892
Idézet:
A Biblia-kutatókat nem ismerem. Írtam már, hipotézisnek -részben tapasztalataim alapján- elfogadom, hogy az asztrológia a hagyomány eleme a ji-csingig a többi ősi sorselemző készülékkel együtt.

Ha valaki Isten mibenlétének a kutatására szánja el magát, annak először meg kell ismerkednie a korábbi elgondolásokra épült istenképekkel. Ezek viszont elválasztatatlanok az ősi asztrológiától még akkor is, ha pl. a bibliai legendák vallásai ezt kézzel-lábbal tagadják a nyilvánosság előtt... Ezek ismeretében és megméretésük után célszerű a továbbkutatás.

Idézet:
Ha isten-modelled helytálló, akkor mégis milyen területeken kutatókra számítasz, hogy kidolgozzák, kiismerjék?

Én nem szándékozom senkinél se kopogtatni ezzel kapcsolatosan. Jelenleg szerintem nem létezik olyan tudományág, amelyre ezt a kérdést rá lehetne bízni. Idővel reméljük, hogy lesz ilyen is.

Istenkeresők Globális Egyháza (I. G. E.)

Vallás - Filozófia - Ezotéria fórum

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 08. 10:13 | Sorszám: 891
Idézet:
Jó. Alantas is vagyok, nemcsak antiszociális vadbarom. Józan ész nélküli hülye.
Jó. Tudsz még valami kedveset mondani?

Én nem állítottam ilyeneket rólad, ebből is látszik, hogy a módszereid alantasak... Én ezt írtam:

Ne haragudjál kedves SenKyse, de te olyan dolgokat igyekszel a szememre vetni, amelyeknek semmi alapja nincsen...
Add meg kérlek azoknak a helyeknek a pontos elérhetőségét és idézzed, ahol én a kereszténységet gyaláztam, vagy bárki lelkébe belegázoltam... Szerintem te most kifogyva az észérvekből, elkeseredetten és alantas módon igyekszel menteni a menthetőt...

Már pedig ilyen egyénekkel nem szoktam nagyon leállni vitatkozni. Bízom a megértésedben...

SenKyse
  Válasz | 2009. május 07. 22:25 | Sorszám: 890
Jó. Alantas is vagyok, nemcsak antiszociális vadbarom. Józan ész nélküli hülye.
Jó. Tudsz még valami kedveset mondani?

Aki nem hiszi Jézus Krisztust, az könnyen blaszfemikussá válik, ha elemzi a kinyilatkoztatást (olyan, hogy bibliai legendák: nincs, képzavar).
Vagy ha nem hiszi, nem kellene a szertartáson részt vennie, árt, mindenkinek.
Van a szertartásoknak egy benső élete - csak akik odatartoznak, azok élik meg.
Azokra tartozik, természeténél fogva titkos, nem titkosított, intim, meghitt. Van a fórumnak is ilyen. Van egy családnak, egy óvónő - óvódai csoportnak, két együttlévő embernek, sorolhatnám. Ha valaki nyitottan, érdeklődőn, szeretettel megy oda, befogadják, együtt lesz. Ha ellenségesen, előitéletekkel - rossz mindenkinek.

Miért feltétele a közjónak a hit és az anyanyelv elvetése?
Vannak- sokan, akiknek annyi pénzük van egy évben, mint a milliárdosnak egy nap. Nincs másuk, csak a hitük és az anyanyelvük, szívükben a kincsük.
Boldogtalan félholttá kellene válni, hogy közjó legyen? Inkább a halál.
Az a közjó? http://forum.gondola.hu/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=z_get_topic&f=10&t=000242&m=000880
A kérdésekre válaszolnál?

Bár a Klaus fedőnevű fórumozóról se tudjuk, (és a fórumhoz nem is tartozik ez), hogy nem Sün Sanyinak, vagy Kerberosz-nak hívják-e, és könnyen kiderülhet, hogy egy postafiókban lakik, azért csak kérdezgesd a fórumozók adatait, biztos kell a közjóhoz az is.

Jó.
Eurydiké a nevem.
A fényes a αLyra-n lakom, Vega utca,
26 fényévnyi járásra a postafiókodtól.
Könnyen odatalálsz,
Orpheusz lantját hallani, és a szférák zenéjét.
A fecskék, ha magasban, gyorsan röpülnek, a fecskék hallják, ők segítenek neked.
Erre hideg, kék köd van, ez az északi égbolt legfényesebb lakhelye.
Ha jössz, jól öltözz fel.
Tanulj meg kötni, mert valóságos ruhatárat köthetsz magadnak akkor.
Meleg pulóvert, sapkát, sálat, kesztyűt, sőt öt ujjas lábtyűt is.

Meg azután nincs vallás, filozófia, művészet – visszakötés nélkül.
Az eredethez visszakötés nélkül. Anélkül nincs Bach zenéje.
Anélkül csak, éljen és virágozzék Rákosi/ /Majmonidesz/ Sztálin elvtárs!- szintű álművészet-rettenet van.

A gyermekeknek még van az eredetről tudomása.
Ez adja a méltóságukat, a gyermekekben mindig van dignitás. Nem szabadna ezt elfelejteni.
Vagy vissza kell hozni –visszakötni.
αληθεια
azt jelenti: igazság - elemezve: ’a’ + ’létheia’ , vagyis: nem + felejtés. Az az igazság.

Idegenek és vándorok vagyunk itt a földön.
A teljesen jelen pillanatban rejlik az örökkévalóság. Az nem e világból való.
Az van. A teljesen jelen pillanatba koncentrált tudat kilép ebből, a múlt és a jövő, közönséges tudatállapotban valójában csak illuzórikusan jelenlevő világából.
Ez a pillanat, ami van, mélységesen szolidárisan
a misztikus unió, az intuíció, a szerelem, a halál rohamaival azonos
.

*

john batky
  Válasz | 2009. május 07. 15:38 | Sorszám: 889
(Egy dolog szinte biztos: a lényegi kérdéseknél az aristoteles-i kétértékű logikával nem jutni semmire...)
john batky
  Válasz | 2009. május 07. 15:10 | Sorszám: 888
Ebből láthatod, az, hogy én szembemenetelek egy vallással és ebben nem törekszem nyivánosságra, teljesen huszadrangú kérdés. Szívemmel és csekély de naív, eszemmel azt csinálom, amit akarok, nem köt babona, axióma, hittétel, semmi, semmi, semmi.

Nem számít, miben mit/hogyan nem hiszek és miből mit veszek komolyan. A lényeg, hogy amit főzök, számomra jóízű legyen, ha meg másoknak ínycsiklandó az illata, felemelem a fedőt, hogy lássák, mi készül. Kőleves

john batky
  Válasz | 2009. május 07. 14:57 | Sorszám: 887
A Biblia-kutatókat nem ismerem. Írtam már, hipotézisnek -részben tapasztalataim alapján- elfogadom, hogy az asztrológia a hagyomány eleme a ji-csingig a többi ősi sorselemző készülékkel együtt.

Az szokott eszembe jutni, hogy Newton titokban elszánt alkímista és misztikus volt... Ilyenek ma is vannak, sőt, állítom, hogy a legmiztikusabb emberek épp a kutatók közül kerülnek ki.

Ha isten-modelled helytálló, akkor mégis milyen területeken kutatókra számítasz, hogy kidolgozzák, kiismerjék?

Nem török én pálcát senki felett. Ha nem adok biztosat, újat, nincs jogom elvenni. Amit korrektnek és hasznosnak találok, azzal meg miért tenném. Az én feladatom nem a tisztázás a világ számára. Az én dolgom az, hogy végezzem, ami rám van mérve. Legfeljebb tudatosan haladva a sorssal, nem pedig úgy, hogy vonszol.

Az egyház egy valami, nem tartozik rám. A vallás egy másvalami, az sem tartozik rám. A vallások könyvei... na, ez már érdekesebb. A gondolkodás általában különbséget keres, de azért, hogy utána általában meglelje a közöset és abból általánosítson. Ez a legérdekesebb számomra. Megtalálni a közöset. Ha a metafizikában van, akkor abban. Ez a valóság más rétege, mint amit kérdezel, úgy érzem. A Biblia egyes részeit fontosnak tartom abban, amiben gondolkodom. Az egyéb vallások könyveiben is van fontosság. Talán olyan, mint a LEGO, ha érthető vagyok.

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 07. 14:38 | Sorszám: 886
Idézet:
Nem becsülném le a kutatók eredményeit. Ha mondjuk a fizika XX. századi felismeréseit végigböngészed, látod, hogy olyan irányba konvergálnak, ami az önmagában vett materializmuson, objektivitásokon kezd végre túlmutatni. A tudomány evolúciója olyan, mint az élővilágé - néha letér a jó útról, de a nem helyes elmélet és az azokhoz ragaszkodók kihalnak, jelentőségük elenyészik. Idő kell ehhez is.

Szerintem félreérthettél. Nem szándékoztam se a kutatók eredményeit, se pedig a kutatókat lebecsülni. De gondolj csak bele, hogy melyik Biblia-kutató merte eddig vállalni az elmúlt évtizedekben, hogy a bibliai legendák misztériumainak a megoldását abban az ősi asztrológiában keresse, amire valójában épült és amit a mai tudományos nézet "tudománytalan babonaságnak" titulál... Nem nagyon kockáztatta egyik se meg, hogy a tevékenységére a "tudománytalan" bélyeget rásüssék, pedig csak és kizárólagosan az ősi asztrológia segítségével tárhatók fel az említett misztériumok, mivel arra épültek... Szükségtelen az atomfizika, vagy a géntechnológia segítségét hívni erre a területre...
Magának a feltámadásnak a spekulációja is asztrológiai alapokon nyugszik...
Megértesz?

Azon pedig senkinek se kell csodálkozni, hogy a legkitartóbb tagadói ennek éppen azok, akik a misztériumaik feltáratlanságért szerettek volna síkra szállni... Megértem őket is...

Idézet:
Igen, azt felismertem, hogy a gondolát is interaktív blognak is használod. Ez persze nem baj, vagyunk így vele néhányan.

A drága időmet különben sajnálnám itt és máshol elfecsérelni...

Idézet:
Tehát a legenda annyira érdekel, amennyiben köze lehet a valósághoz, miért cáfolnám? Jókait sem akarom cáfolni

Ezzel azt akarod mondani, hogy ezennel nyilvánosan pálcát törtél a bibliai legendák vallásai felett?

john batky
  Válasz | 2009. május 07. 12:27 | Sorszám: 885
PS2: Később ki fog derülni, hogy a továbbfejlődő fizika képes lesz-e inkorporálni olyan területeket, mint a pszichológia, a szociológia vagy a közgazdaságtan...

A szociológia kapcsán már olvastam arról, hogy a megfigyelő fizikai jelenléte esetén a megfigyelt közösség már másként viselkedik és ehhez hasonlót a fizikában már tapasztaltak és matematikailag abban jelenségkörben már leírtak. Határterületek, analógiák mindenfelé...

john batky
  Válasz | 2009. május 07. 12:24 | Sorszám: 884
PS: Nem tudom, meglepő-e... pl. a kvantummechanika nagymesterei élénk érdeklődést mutattak a vallások, és különösen a keleti vallások iránt. Egyikük kedvenc jele a yin-yang volt, másikuk szeretett olvasmánya az Upanisádok...
john batky
  Válasz | 2009. május 07. 12:04 | Sorszám: 883
Nézd csak, ha egy kutató függetlenül óhajt az asztrológiával foglalkozni, ezt tetszőleges egyházon kívül megteheti. Ismerek több olyan embert, aki szakavatott értője az asztrológiának, őket bármilyen kutató megkeresheti.

Nem becsülném le a kutatók eredményeit. Ha mondjuk a fizika XX. századi felismeréseit végigböngészed, látod, hogy olyan irányba konvergálnak, ami az önmagában vett materializmuson, objektivitásokon kezd végre túlmutatni. A tudomány evolúciója olyan, mint az élővilágé - néha letér a jó útról, de a nem helyes elmélet és az azokhoz ragaszkodók kihalnak, jelentőségük elenyészik. Idő kell ehhez is.

Igen, azt felismertem, hogy a gondolát is interaktív blognak is használod. Ez persze nem baj, vagyunk így vele néhányan.

Jó kérdés, és nem is akarok kitérni a válasz elől. A legendák részben a mesék szintjén érdekelnek, másrészt sdzoktam azon gondolkodni, milyen praktikum szűrhető le belőlük.

Az életemet kellene ismerned a pontos válaszhoz. Megpróbálom körvonalazni, nehéz lesz röviden. Fiatalkoromban a természettudományok keltették fel érdeklődésemet. A döntő lökést egy kisiskolás tanárom adta (ma is nagyon szeretem), aki azt mondta, hülye vagyok az ilyen dolgokhoz és ez személyes ambíciót váltott ki belőlem. Később ezért elkezdtem egy olyan szakkörbe járni, ahol jóval az egyetem előtt sok felsőfokon tanított elvet és tudományos módszert megismertem. Érettségire már a modern fizika számos eleméről tudtam. A középiskolában tanultam pszichológiát és filozófiát is.

Aztán olyan sokkoló élmények értek, amelyekre nem ismertem semmiféle reális magyarázatot. Akkor úgy ítéltem meg, ezek misztikus megtapasztalások. Úgy véltem, ha reáliát tanulok, akkor újra visszamerészkedhetem e területekre, anélkül, hogy elmémet féltenem kellene az egység elvesztésétől.

Tehát tanultam. Továbbra is foglalkoztam filozófiával, tudománytörténettel, és a szakmához közelebb álló jelenségek vizsgálatával.

Később, amikor már jócskán dolgoztam, életem úgy alakult, hogy pszichológiával és biofizikával kezdtem foglalkozni. De a fizika továbbra is érdekelt, annak különösen a legnagyobb és legkisebb anyagdarabokkal kapcsolatos területei, a mechanika "extrémumai".

Személyes okok folytán ismét érdekelni kezdtek a teremtésmítoszok és a különböző vallások. Differenciáló világban élünk, engem az integrálás érdekelt, valahogy úgy, ahogyan Téged is (ilyen szempontból nagyon is jól értelek). A közöset kerestem a különbözőkben. Így jutottam el Hamvas Bélához is. Sokat olvastam, szeretem olvasni, de kritikusan. Amikor valakire hivatkozott... nos, beszereztem a megfelelő szent könyvet és megkerestem, tényleg arról ír-e. A Pert em Herutól a Tabula Smaragdinán át a Tibeti Halottaskönyv, a Bibliáig, a Zend Avesztáig, a Zohar-ig, a Széfer Jecirah-ig, a Tao-te-King-ig és az Upanisádokig már sok minden megvan.

Igyekeztem saját elképzelést kialakítani, ami az én tudásommal összefér. A teremtés, a lélek, a vég, a tudat... mennyi érdekes és fontos kérdés.

Sokat olvastam nagy tudósoktól és igyekeztem megérteni, mit gondolnak. Sokszor a nem matematikailag formalizált, hanem talán ismeretterjesztésre szánt szöveget nehezebb megérteni, mint a szakkönyvet... Amiről ők beszéltek (Heisenberg, Bohr, Pauli, Schrödinger, Dirac, Eisnstein, stb.) az jelzőlámpa. A valóságról, a vallásokról szóló mondásaik nagyon fontosak számomra ma is. Tehát ez nekem objektivitás.

Tehát a legenda annyira érdekel, amennyiben köze lehet a valósághoz, miért cáfolnám? Jókait sem akarom cáfolni A Négy Nemes Igazság vagy a Nyolc Boldogság... az meg úgy ül, ahogy van. Hozzátenni nehéz, elvenni belőlük értelmetlen.

Nem tudom, hogy ez a "profil" választ adott-e kérdéseidre.

Azért remélem, nem tudtam olyan érzetet kelteni, hogy okos lennék, mert cseppet sem vagyok az, csak turkálok itt-ott. Sok mindenről tudok nagyon keveseket, ami viszont a spekulációkhoz bőven elég.

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 07. 09:33 | Sorszám: 882
Idézet:
és hogy miért része a kereszténység gyalázása és a lelkekbe gázolás??

Ne haragudjál kedves SenKyse, de te olyan dolgokat igyekszel a szememre vetni, amelyeknek semmi alapja nincsen...
Add meg kérlek azoknak a helyeknek a pontos elérhetőségét és idézzed, ahol én a kereszténységet gyaláztam, vagy bárki lelkébe belegázoltam... Szerintem te most kifogyva az észérvekből, elkeseredetten és alantas módon igyekszel menteni a menthetőt...

Győzzed meg az olvasókat arról, hogy nem stimmelnek a bibliai legendákkal kapcsolatos állításaim. Képtelen vagy erre? Nem csodálom...
Közel 10 évvel a "holtak feltámadása" és "Jézus második eljövetele" (amihez semmi köze nem volt Jézusnak...) után a hívő tömegek joggal érdeklődhetnek ezekkel a dolgokkal kapcsolatosan, hisz érinti őket... Vagy te ezt máshogy látod?

Nem tartom különben se fair hozzáállásnak, ha valaki álnevek mögé bújva, gyáván igyekszik szapulni a másikat.
Én felajánlottam a bibliai vallások érintett vezetőinek, hogy egy erre a célra kijelölt nyilvános fórumon ütköztessük a nézeteinket:

Idézet:
Indítvány: http://forum.gondola.hu/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=10&t=000228
http://forum.origo.hu/topik.jsp?id=190060
Indítvány
Felkérnénk a Magyarországon bejegyzett jelentősebb egyházakat (katolikus, református, zsidó, stb.), hogy egy kijelölt felelős képviselőjük egy mindenki által elérhető és regisztrálható fórumon álljon rendelkezésre a kizárólagosan az általuk képviselt vallásokkal kapcsolatosan feltett külső kérdésekre.

Klaus Matefi 2008. 06. 12. 11:30
Nem az origó fórumra gondoltam és nem a hagyományos feltételek között. Véleményem szerint egy ilyen fórum aktív tagjaként csak saját nevével és lakcímével szereplő személy vehetne részt a vitában, tehát nem nick-nevek és az ismeretlenség mögé rejtőzve, legyen az bármely vallás kijelölt képviselője, vagy a kérdést feltevő. Ez feltehetően garantálná a dolgok tárgyilagos megvitatását. Nem hinném, hogy ez ellen lehetne bárkinek kifogása, ellenvetése...
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 07. 09:01 | Sorszám: 881
Idézet:
Ez biztos! De a kutató furcsa fajta, a természetbe jár vagy a Holdra vagy kutatóintézetek félhomályában dolgozik a világegyenleten. E helyekről mivel csábítod magadhoz őket?

Az Istenkeresők Globális Egyházának a Folyamatosan Változó Szellemi Való (Isten) minél alaposabb megismerése a célja. Szerintem egy kutató, aki valóban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy megismerje Istent, az nem fogja elvetni pl. az ősi asztrológia tapasztalatainak a részletes kivizsgálását. Aki pedig mégis azt teszi, az struccot játszik, olyat, amit a betett fotódon látni lehet... A mai kutatók le lettek térítve a Kozmosz és az ember kapcsolatának az alapos feltárásától, egy csillagász pl. nem ebben az irányban tevékenykedik. Az I. G. E. minden lehetséges módszert hasznosnak tart az említett megismerés érdekében, ami előre mozdíthatja azt.

Idézet:
Tudnád összegezni, hogy ezen a gondolás fórumon mit profitáltál eddig, ha profitáltál valamit egyáltalán? Látod bármilyen hasznát az ittlétednek? Megnyitottál igen sok topikot és ahogy figyeltem, semmire sem kaptad fel a fejed (vagy tudtad a választ, vagy egyáltalán nem érintett, vagy nem értettél hozzá és ezért bölcsen hallgattál). Persze, csak ha kibírja a nyilvánosságot (mert néha van itt hideg-meleg is, tudom).

Ezt a jövőben tudjuk majd lemérni. Az egyház ötletének a megismertetésére nagyon alkalmasak a fórumok, mivel ott direkt meg is lehet vitatni a felmerült kérdéseket. Azt se felejtsed el, hogy ezeket a fórumokat nemcsak a hangadók követik figyelemmel...

Most nekem lenne néhány kérdésem. Mikor és hol igyekeztél ilyen nagy lelkesedéssel vizsgáztatni a meglévő bibliai legendák vallásainak koncepcióit?
Vagy esetleg úgy vagy vele, hogy azokkal szükségtelen foglalkoznod? Ha igen, akkor miért?

SenKyse
  Válasz | 2009. május 07. 06:18 | Sorszám: 880
mindig értékesebb az, amikre nem válaszolsz
kihagyod- ez nem ártatlan-véletlen

támadás- mint védekezés -az is bevált fogás
közhely?? mi?
nem védek semmit- próbáltam elmondani egy-két dolgot,
de a sarki rendőr többet tud az emberi lélekről, nem tudod (vagy inkább nem akarod) megérteni

közjó? egyszer elmondod, mi is az szerinted?
és hogy miért része a kereszténység gyalázása és a lelkekbe gázolás??
akkor megismétlem, mert ezt is kihagyogatod:
soha nem félemlítettek meg a kereszténység felől,
tőlük mindig csak kaptam, ha kértem, ingyen, segítőn.
És igazát TAPASZTALATI úton értettem meg, nem hitettek el velem semmit. Téged bántott valaki ilyen téren?

Tőled viszont félek.
és féltelek, s lelkedet- (nos,nem kell elhinni)
Vajon mi az, amit NEM árultál el ebben a világban?

Józan ész. Kérdések:
1.Te az agyaddal gonolkozol?
2.milyen relációban van a tudatod a folyt.v.sz.valóval?
*

john batky
  Válasz | 2009. május 06. 18:33 | Sorszám: 879
"Ha egyes kutatók képesek templomba, vagy zsinagógákba járni, akkor szerintem nálunk biztosan nem lehetnek rosszabb helyen..."

Ez biztos! De a kutató furcsa fajta, a természetbe jár vagy a Holdra vagy kutatóintézetek félhomályában dolgozik a világegyenleten. E helyekről mivel csábítod magadhoz őket? Gondolom, tervezed világszínvonalú laboratóriumok felépítését.

(Telleréknek annak idején a csillagháborús projekthez ott volt a Hertz-féle honvédelmi kutatási alapítvány... aztán építettek a sivatag alatt egy kutatóbázist, ahová azzal csalták el az amerikai egyetemekről, főiskolákról a legjobb szingli diákokat, hogy bármit megcsinálhatnak, mindenre lesz pénz, amit kitalálnak - volt is... Csak ötletet akartam adni...)

Tudnád összegezni, hogy ezen a gondolás fórumon mit profitáltál eddig, ha profitáltál valamit egyáltalán? Látod bármilyen hasznát az ittlétednek? Megnyitottál igen sok topikot és ahogy figyeltem, semmire sem kaptad fel a fejed (vagy tudtad a választ, vagy egyáltalán nem érintett, vagy nem értettél hozzá és ezért bölcsen hallgattál). Persze, csak ha kibírja a nyilvánosságot (mert néha van itt hideg-meleg is, tudom).

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 06. 16:00 | Sorszám: 878
Helyesbítés:
szempontból
Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 06. 15:56 | Sorszám: 877
Idézet:
Az első bekezdésed nagy vonalakban tiszta és most a hozzáállásod sem egyértelműen fensőbbséges Ez öröm.

Szerintem máskor se fensőbbségesebb a hozzáállásom. Vitáztunk már eleget és ismerhetnél ebből a szempotból...

Idézet:
Kíváncsi leszek arra, hogy a kutatókat hogyan fogod meggyőzni és emögött nincs rejtett kárörvendés.

Ha egyes kutatók képesek templomba, vagy zsinagógákba járni, akkor szerintem nálunk biztosan nem lehetnek rosszabb helyen...

Idézet:
...és abból tudom, hogy a jó munka gyümölcse nem érik be azonnal...

Ezzel én maximálisan tisztában vagyok kedves john batky, te is tudhatod, hogy nem éppen ma kezdtem el a tevékenységemet a fórumokon. Meg kell jegyezzem, hogy nagyon hasznos dolognak tartom, mivel több szem többet lát alapon ütköztetni lehet az elképzeléseket. A primitív reakciókra meg úgyse reagál az ember...

john batky
  Válasz | 2009. május 06. 15:47 | Sorszám: 876
Ha bizonyos nagy egyházak szertartásaira gondolsz, akkor van, amiben egyre gondolunk
john batky
  Válasz | 2009. május 06. 15:45 | Sorszám: 875
Érdekes, amit írsz. Kicsit nézz utána a zen-mesterek tanításainak. Semmi igazi babona és kultusz nincs bennük. Hétköznapi cselekedetek, rendszeresség, doszt.
john batky
  Válasz | 2009. május 06. 15:44 | Sorszám: 874
Még valami... a legnagyobb kihívás az oktatásan nem az ambíciózus gyerek, hanem a butának, érdektelennek, ostobának látszó.

Az érdeklődő magától is tanul, nem gond. A "butát" pedig a tanár sosem tekintheti butának, inkább álmosnak, vagy alvónak. Fel kell ébreszteni, el kell vele hitetni, hogy nem buta, oda kell rá figyelni, mi érdekli, mit szeret és mit nem... Az első órák jó része róla szól és nem az anyagról. De végig türelem, odafigyelés, ráhangolódás, minden rebbenésre.

Ha tanítottál, értesz. Ha nem, akkor a fenti Neked használható tanács lehet...

Klaus Matefi
  Válasz | 2009. május 06. 15:43 | Sorszám: 873
Isten (Folyamatosan Változó Szellemi Való) megismertetése nem abból áll, hogy az ember misebort iszogat és ostyát fogyaszt mellé a hívek szeme láttára, vagy áldozati csirkéket, bárányokat vagdos le és zsolozsmákat mormol...

Időzóna: CET
A téma oldalai: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45  46  47  48  49  50  51  52  53  54  55  56  57  58  59  60  61  62  63  64  65  66  67  68  69  70  71  72  73  74  75 
 

Új téma  Új hozzászólás       előző téma   következő téma
Ugrás:

Email a webmesternek | Gondola