Idézet:
http://www.vallasforum.hu/forum.php?id=291
Istenkeresők Globális Egyháza1291. zenebolond - 2009-05-15 23:02:45 - Válasz: 1289. (Istenkeres)
Azt hiszem, a félreértések elkerülése érdekében nagyon hasznos lenne, ha jó szájbarágósan kirészleteznéd, mit értesz isten alatt! Szokásosan ugyebár istennek a "mindenhatóság"-attributumot tulajdonítják. Mindenható-e a te istened? Szokásosan Istent mint a világ teremtőjét tekintik. Mondható-e a te istened világteremtőnek? Szokásosan Istent úgy tekintik, mint amely ügyel az emberek sorsára, törődik az emberekkel. Megteszi-e ezt a te istened valamilyen formában? Egyáltalán, SZEMÉLY-E az istened, vagy inkább csak valami személytelen erő, mint a kínaiak TAO-ja, Shang-ti -je? Meg lehet-e bántani, meg lehet-e örvendeztetni, meg lehet-e sérteni és haragítani a te istenedet? Van-e értelme a hozzá fohászkodó imáknak?
Mert az eddigiek alapján nekem kissé úgy tűnik, te egyszerűen a természetet vagy épp a világmindenséget nevezed istennek, de bevallom, elég értelmetlen dolognak tartom ugyanarra a dologra/fogalomra egy újabb nevet kitalálni, bár ezzel nem vagy egyedül, a pantheisták gyakran megteszik ezt. De nem akarok előre ítélkezni, így várom a választ a kérdéseimre.
1292. Istenkereső - Klaus Matefi - 2009-05-16 07:26:51 - Válasz: 1291. (zenebolond)
Írod:
"Azt hiszem, a félreértések elkerülése érdekében nagyon hasznos lenne, ha jó szájbarágósan kirészleteznéd, mit értesz isten alatt! Szokásosan ugyebár istennek a "mindenhatóság"-attributumot tulajdonítják. Mindenható-e a te istened?"
Az én Istenem szerintem Mindenki Istene, ez alól nem lehet egyetlenegy ember se kivétel, de nem mindenható. Ez az Isten a természetet tartja fenn.
Írod:
"Szokásosan Istent mint a világ teremtőjét tekintik. Mondható-e a te istened világteremtőnek?"
Szó sincs róla. A Folyamatosan Változó Szellemi Való nem azonos az ősokkal.
Írod:
"Szokásosan Istent úgy tekintik, mint amely ügyel az emberek sorsára, törődik az emberekkel. Megteszi-e ezt a te istened valamilyen formában?"
Az emberi lélek szerintem a születés pillanatában képződik le a Folyamatosan Változó Szellemi Való pillanatnyi "állapotának" a függvényében.
Ezzel az elképzeléssel az ószövetségi legendák megírói és maguk a zsidó főrabbik is egyetértenek:
Mózes I.
1,27 Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket.
9,6 Aki ember vérét ontja, annak vérét ember ontja. Mert Isten a maga képmására alkotta az embert.
http://regi.zsido.com/rebbe/02szuletes.htm http://zsido.com/konyvek/egyseg_29____1997__junius/140/1931
A születés: a küldetés kezdete
Mikor keletkezik a lélek?
A lélek születéskor hatol a testbe s teremt ezáltal életet, önálló embert. A magzat természetesen működő aggyal, szívvel és tagokkal rendelkező, eleven szervezet. Mindazonáltal bár eleven, csupán az anyaság része. Tartalmaz ugyan életet, de nem önálló, nem önmaga erejéből fenntartott életet.
Születésünk pillanata földi küldetésünk kezdete, amelynek lényege, hogy anyagi világunkat a lélek kifejeződési formájává az Örökkévalótól eredő szellemiség hordozójává formáljuk. Az élet folyamata sokkal több, mint egyszerű biológia jelenség: növekedés, fejlődés és a bennünk rejlő képességek kibontakoztatása is egyben. Teljes életet csak az él, aki ráhangolódik lelke magasztosabb céljaira, aki megérti küldetését.
Miért olyan különleges esemény a születés?
A születés azonban nem pusztán az anyag egyik formájának másikká történő alakítása, hanem egy végtelenül titokzatos esemény, olyan folyamat, amelyben semmiből teremtünk valami kézzelfoghatót. A technikai fejlettség bármilyen magas fokára jutottunk is, sem a legokosabb férfi, sem a legokosabb nő nem tudja megmagyarázni a születés misztériumát.
A születés az Örökkévaló adománya.
http://www.nai-israel.com/aktuelles.asp (sajnos már nem elérhető!)
16.März.2001 (Fr.) - 21.Adar.5761
Geburt nicht vorlegen
Der sefardische Oberrabbiner Elijahu Bakschi-Doron bestimmte, daß es verboten ist die Geburt eines Kindes auf einen früheren Zeitpunkt zu verlegen, wenn nicht ärztliche Beweggründe es erfordern. Bei der Geburt, so der Rabbiner, würden das Schicksal und die Persönlichkeit des Menschen geformt und daher dürfe man nicht in den Naturprozeß eingreifen. Diese Gezetz befindet sich in einer neuen Gesetzessammlung, die diese Woche herauskam.
--A szülést nem előrehozni
Elijahu Bakschi-Doron szefárd főrabbi úgy határozott, hogy tilos egy gyermek szülését egy korábbi időpontra helyezni, ha nem orvosi indíték követeli meg. A szülésnél, így a rabbi, lesz az ember sorsa és személyisége kialakítva és ezért nem szabad az embernek a természeti folyamatba beleavatkoznia.
Ez a törvény egy új törvénygyüjteményben található, ami ezen a héten jött ki.--
Írod:
"Egyáltalán, SZEMÉLY-E az istened, vagy inkább csak valami személytelen erő, mint a kínaiak TAO-ja, Shang-ti -je?"
Egy igazán mesés és téves elképzelés lenne Istent személynek, vagy akár tudatos lénynek titulálni. Isten egy komplex hatásmechanizmus a véleményem szerint. Ebbe beletartozik a Nap sugárzásától, a Hold hatásáig (pl. ár-apály) minden. A pontos meghatározása még nem történt eddig meg, amire szerintem egy kifejezetten erre specializálódott tudományágnak kellene a jövőben megadni a kielégítő választ. Az egyház ezért is az Istenkeresők Globális Egyháza. Elképzelések vannak róla, de erre megcáfolhatatlanul csak céltudatos, kitartó és konzekvens kutatások áran fogjuk megkapni szerintem az elfogadható választ. Ebből is láthatod, hogy ez az egyház MINDENKI számára szándékozik létrejönni.
Írod.
"Meg lehet-e bántani, meg lehet-e örvendeztetni, meg lehet-e sérteni és haragítani a te istenedet?"
Semmi esély nincsen rá. Ez az egyetlen és valóságos Isten nem egy gondolkodó és érző valaki, nem lény, sok hibás elképzelést hirdető tévtannal ellentétben.
Írod:
"Van-e értelme a hozzá fohászkodó imáknak?"
Felesleges és értelmetlen, helyesebben balga hozzállás lenne...
Írod:
"Mert az eddigiek alapján nekem kissé úgy tűnik, te egyszerűen a természetet vagy épp a világmindenséget nevezed istennek, de bevallom, elég értelmetlen dolognak tartom ugyanarra a dologra/fogalomra egy újabb nevet kitalálni, bár ezzel nem vagy egyedül, a pantheisták gyakran megteszik ezt."
Az Istenkeresők Globális Egyházának az Istene, azaz a Folyamatosan Változó Szellemi Való nem azonos magával a természettel, hanem az anyagi mozgásokból adódó hatások összessége. Ezeknek a hatásoknak a pontos megállapítása, megnevezése a véleményem szerint a már általam említett megalakulandó kifejezetten erre specializálódó tudományágnak lenne a feladata és nem egyházi "szakembereknek"...
Ennek az Istennek a tevékenysége viszont a természetben figyelhető meg, nem a templomokban, zsinagógákban, vagy mecsetekben... Akinek van szeme, annak észre kell ezt vennie.
1293. Istenkereső - Klaus Matefi - 2009-05-16 07:47:56 - Válasz: 1292. (Istenkeres) Még annyit hozzáfűznék, hogy az Istenkeresők Globális Egyházát a boldogabb, szebb, békésebb és igazságosabb jövőben való hit motiválja, tehát nem hitetlen egyház. Azt hiszem, hogy ennél felemelőbb és szükségszerűbb célja nem lehet egy emelkedett gondolkodású embernek se.
A közös cél egy olyan világállam létrehozása, mely örökérvénnyel és visszavonhatatlanul a KÖZJÓ-ért kellene tevékenykedjen, elvetve és megakadályozva bármilyen jellegű nacionalista, vagy a KÖZJÓ-val nem összeegyeztethető törekvést.